abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_172759553
Mijn kat is sinds een paar weken zijn stem kwijt. Hij is sowieso geen vocale kat: hij maakt in eerste instantie duidelijk wat hij wilt door je aan te kijken of - wanneer hij naar buiten wilt - met zijn pootje op de deur te slaan. Maar als hij eten wilt, miauwt hij wel. Maar dat kan hij sinds een paar weken niet meer. Zijn bekje gaat open, maar er komt dan geen geluid uit.

Als het echt moet, kan hij wel miauwen, maar het klinkt dan heel erg hees. (Zoals nu op dit moment :D Hij wil op mijn bed liggen en hij miauwt/vraagt of ik bij hem kom liggen O+ Hij klinkt trouwens nu niet zo hees) Spinnen doet hij nog wel

Ik ging eerst op internet kijken wat dit kon zijn en ik las dat dit vaker gebeurt. Mijn kat gedraagt zich verder normaal en lijkt ook niet te lijden. Ik ging toch naar de dierenarts. Hij blijkt een virusje te hebben opgelopen, want er zaten allemaal blaasjes in zijn keel.

De dierenarts zei dit nog een weekje aan te zien. Ze schreef verder geen medicijnen voor. Maar als het op den duur niet beter wordt, wil ze antibiotica voorschrijven.

Ik ging maandag naar de dierenarts. Tja, zojuist miauwde hij vrij normaal, dus daaruit concludeer ik dat het wel beter gaat. Maar miauwen om eten wat hij normaal doet, doet hij nog niet. Wat ik al zei: hij is sowieso niet erg vocaal. Het is waarschijnlijk nog niet helemaal over en daarom zal hij denk ik liever niet miauwen. En hij merkt ook dat hij ook zonder miauwen kan duidelijk maken wat hij wilt.

Hoe lang moet ik het nog aanzien voordat ik weer naar de dierenarts ga? En kan ik mijn kat bepaald voedsel geven wat verzachtend is voor zijn keeltje? Hij eet normaal gesproken droogvoer (eet nog steeds goed trouwens)
pi_172759682
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juli 2017 14:42 schreef PabstBlueRibbon het volgende:

Hoe lang moet ik het nog aanzien voordat ik weer naar de dierenarts ga?
een weekje.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_172759842
Ik gok een weekje... :')

Wij hebben er ook twee die ineens hun stem lijken kwijt te zijn. Is inmiddels al jaren zo. Ik heb me er eigenlijk nooit druk over gemaakt.
  zaterdag 29 juli 2017 @ 14:52:15 #5
448036 Achterhoker
Hauptsache Alkohol
pi_172759853
Mooi kan die ook niet mauwen.
Fade to Black
pi_172759958
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juli 2017 14:51 schreef Queller het volgende:
Ik gok een weekje... :')

Wij hebben er ook twee die ineens hun stem lijken kwijt te zijn. Is inmiddels al jaren zo. Ik heb me er eigenlijk nooit druk over gemaakt.
Dit dus. Ik wil wel goed voor mijn dier zorgen, maar erg breed heb ik het momenteel niet, dus ik wil niet naar de dierenarts als het allemaal toch goed blijkt te zijn.

De week is bijna om. Het lijkt in ieder geval niet slechter te zijn geworden. Ik zie het nog een week extra aan. Als ik aan meer dan alleen het niet miauwen merk dat er iets niet goed is, kan ik altijd nog sneller een afspraak maken
pi_172760489
Je zou nog ff kunnen bellen of je voor een controlebezoek mag komen; bij onze dierenarts kost dat altijd maar een paar euro. Dan weet je zeker dat je je kater niet voor niets ergens langer mee laat doorlopen dan noodzakelijk.
  zaterdag 29 juli 2017 @ 15:48:37 #8
469793 Puk1234
Know your worth!
pi_172761076
Ik heb een kater en ben ook mijn stem kwijt...
Wel heel toevallig of niet _O-
  zaterdag 29 juli 2017 @ 15:52:52 #9
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_172761165
Zolang de kat gewoon doet wat ie altijd doet (buiten het miauwen) zou ik niet eens naar de dierenarts gaan...
Maar ik ga zelf ook niet voor zoiets naar de dokter... keelontsteking komt en gaat.. net als een verkoudheid..
  Spellchecker zaterdag 29 juli 2017 @ 15:59:00 #10
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_172761304
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juli 2017 15:48 schreef Puk1234 het volgende:
Ik heb een kater en ben ook mijn stem kwijt...
Wel heel toevallig of niet _O-
Is in jouw geval niet om te lachen :{
  zaterdag 29 juli 2017 @ 16:02:17 #11
469793 Puk1234
Know your worth!
pi_172761367
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 juli 2017 15:59 schreef maily het volgende:

[..]

Is in jouw geval niet om te lachen :{
Ik wens diertje het beste toe daar niet van.. maar vond de title van de topic ff toepasselijk.

Iig hoop dat het diertje er snel weer bovenop komt ^O^

En ja heb me gisteren weer eens laten verleiden door een avondje stappen :X

[ Bericht 10% gewijzigd door Puk1234 op 29-07-2017 16:14:24 ]
  Moderator zaterdag 29 juli 2017 @ 16:26:57 #12
155227 crew  Guppy
dus
pi_172761818
Zei de dierenarts letterlijk dat je kat een virusje opgelopen had? Want het lijkt me opmerkelijk als je daar antibiotica voor krijgt
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  Spellchecker zaterdag 29 juli 2017 @ 16:50:29 #13
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_172762252
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 juli 2017 16:02 schreef Puk1234 het volgende:

[..]

Ik wens diertje het beste toe daar niet van.. maar vond de title van de topic ff toepasselijk.

Iig hoop dat het diertje er snel weer bovenop komt ^O^

En ja heb me gisteren weer eens laten verleiden door een avondje stappen :X
:X
  zaterdag 29 juli 2017 @ 22:01:23 #14
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_172770056
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juli 2017 14:42 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
Mijn kat is sinds een paar weken zijn stem kwijt. Hij is sowieso geen vocale kat: hij maakt in eerste instantie duidelijk wat hij wilt door je aan te kijken of - wanneer hij naar buiten wilt - met zijn pootje op de deur te slaan. Maar als hij eten wilt, miauwt hij wel. Maar dat kan hij sinds een paar weken niet meer. Zijn bekje gaat open, maar er komt dan geen geluid uit.

Als het echt moet, kan hij wel miauwen, maar het klinkt dan heel erg hees. (Zoals nu op dit moment :D Hij wil op mijn bed liggen en hij miauwt/vraagt of ik bij hem kom liggen O+ Hij klinkt trouwens nu niet zo hees) Spinnen doet hij nog wel

Ik ging eerst op internet kijken wat dit kon zijn en ik las dat dit vaker gebeurt. Mijn kat gedraagt zich verder normaal en lijkt ook niet te lijden. Ik ging toch naar de dierenarts. Hij blijkt een virusje te hebben opgelopen, want er zaten allemaal blaasjes in zijn keel.

De dierenarts zei dit nog een weekje aan te zien. Ze schreef verder geen medicijnen voor. Maar als het op den duur niet beter wordt, wil ze antibiotica voorschrijven.

Ik ging maandag naar de dierenarts. Tja, zojuist miauwde hij vrij normaal, dus daaruit concludeer ik dat het wel beter gaat. Maar miauwen om eten wat hij normaal doet, doet hij nog niet. Wat ik al zei: hij is sowieso niet erg vocaal. Het is waarschijnlijk nog niet helemaal over en daarom zal hij denk ik liever niet miauwen. En hij merkt ook dat hij ook zonder miauwen kan duidelijk maken wat hij wilt.

Hoe lang moet ik het nog aanzien voordat ik weer naar de dierenarts ga? En kan ik mijn kat bepaald voedsel geven wat verzachtend is voor zijn keeltje? Hij eet normaal gesproken droogvoer (eet nog steeds goed trouwens)
Wil je niet onnodig ongerust maken, maar mijn kat is ongeveer een jaar nadat hij niet meer kon miauwen overleden. Moest hem laten inslapen ivm een inoperabele tumor in zijn keel en omdat hij door die tumor nog maar amper fatsoenlijk kon ademen. Dat was heel naar. Neem het dus iig serieus, weinig geld of niet.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  zaterdag 29 juli 2017 @ 22:25:54 #15
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_172770550
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 juli 2017 22:01 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Wil je niet onnodig ongerust maken, maar mijn kat is ongeveer een jaar nadat hij niet meer kon miauwen overleden. Moest hem laten inslapen ivm een inoperabele tumor in zijn keel en omdat hij door die tumor nog maar amper fatsoenlijk kon ademen. Dat was heel naar. Neem het dus iig serieus, weinig geld of niet.
Maar dan doet je kat ook niet meer de dingen die ie anders wel doet...
  maandag 31 juli 2017 @ 18:13:12 #16
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_172811498
quote:
14s.gif Op zaterdag 29 juli 2017 22:25 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Maar dan doet je kat ook niet meer de dingen die ie anders wel doet...
Toen hij zijn stem kwijtraakte deed hij dat nog wel. En eigenlijk behoorlijk lang daarna nog. Vandaar dat ik waarschuw het serieus te nemen.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')