abonnement Unibet Coolblue
pi_172751471
Ik weet niet zeker of ik in het goeie groepje zit..zag niet snel een dieren catogerie staan.

Wij gaan verhuizen en willen graag vitrage in combinatie met gewone gordijnen..
Klein probleem? We hebben een kitten van 12 weken die nu al overal in hangt.
Momenteel hebben we nog een appartement en daarbij zijn normale rolgordijnen prima.
Lamellen vinden m'n vriendin en ik niet mooi.. en houten jaloezieën of iets dergelijks zouden op maat moeten gemaakt worden en daar hebben we gewoon het geld niet voor..

Wat zijn dan alternatieve voor gordijnen? Hoe voorkom je dat ze er in gaan hangen? Is iets van een spray waarmee katten wegblijven een optie? Hoe doen andere mensen dit die een kitten en gordijnen hebben?

Alvast bedankt voor het meedenken!
pi_172751518
Dichtimmeren aan de buitenkant. Komt er ook niet van dat vervelende licht naar binnen waardoor je de helderheid van je scherm hoger moet zetten.
  Moderator zaterdag 29 juli 2017 @ 00:40:43 #3
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_172751609
Wij nemen plisse gordijnen die van boven en onder verschoven kunnen worden. Dus je kan ze vrij hoog zetten waardoor poes er niet in kan. (tenzij achterlijk hoog springen..)
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_172752804
Ik heb dus wel lamellen. En ik vind ook, dat wanneer je huisdieren (of kinderen) wilt of hebt, je je huis niet met dure of kwetsbare spullen moet inrichten.
Maar het is maar net waar jullie zelf meer waarde aan hechten.
Je kunt ook wat krabpalen aanschaffen. En de kitten afleren om in de gordijnen te hangen.
pi_172753651
Neem douche gordijnen :D
  Spellchecker zaterdag 29 juli 2017 @ 07:49:00 #6
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_172753673
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 juli 2017 07:42 schreef jatochneetoch het volgende:
Neem douche gordijnen :D
Elke keer als die kat een poging waagt krijgt hij een waterstraal. :Y
  zaterdag 29 juli 2017 @ 07:52:42 #7
139693 Rolstoelvandaal
I once was a stuntman...
pi_172753683
Van mijn vorige katten heeft er niet 1 in de gordijnen gesprongen. De kater die ik nu heb heeft het 1 keer gedaan. Zo vaak gebeurd dat niet. En als het dan toch gebeurd houd je ze toch niet tegen. Ik heb er voor gekozen geen dure gordijnen te hangen. Als ze dan toch er aan moeten geloven, zijn ze zo vervangen.
pi_172753927
Mijn kat sprong nooit in de gordijnen. Toch was de vitrage na een aantal jaar gehavend door het vangen van vliegjes, uit de vensterbank vallen, etc.

Ik moet in mijn nieuwe huisook nog gordijnen kiezen, ik weet ook nog niet wat.
Spoilers!
  Moderator zaterdag 29 juli 2017 @ 09:30:31 #9
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_172754314
Zorg ervoor dat ze naar buiten kunnenkijkwn en dat de weg naar buiten vrij is
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 29 juli 2017 @ 09:36:53 #10
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_172754422
Kat afleren om overal in te springen. Dat gaat prima met een plantenspuit die je instelt op een straaltje. De meeste katten hebben een hekel aan water, zeker als het zo onverwacht komt. Nee/foei zeggen en kat weghalen. Hebben ze snel genoeg door :)

Bij één van mijn katten werkte het anders: die vond het straaltje water zó geweldig dat hij daarmee ging spelen :D
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_172755639
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juli 2017 00:40 schreef Renesite het volgende:
Wij nemen plisse gordijnen die van boven en onder verschoven kunnen worden. Dus je kan ze vrij hoog zetten waardoor poes er niet in kan. (tenzij achterlijk hoog springen..)
Deze zijn toch best prijzig?
pi_172755674
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 juli 2017 08:54 schreef Lucky_Strike het volgende:
Mijn kat sprong nooit in de gordijnen. Toch was de vitrage na een aantal jaar gehavend door het vangen van vliegjes, uit de vensterbank vallen, etc.

Ik moet in mijn nieuwe huisook nog gordijnen kiezen, ik weet ook nog niet wat.
Nou wij weten zeker dat hij het gaat doen als je ziet wat hij nu allemaal uitvreet..
pi_172758095
Wij doen het met rolgordijnen, ik heb al ruim 5 jaar mooie overgordijnen liggen maar die durf ik niet op te hangen vanwege de katten. Vliegjes, vreemde katten buiten, achter elkaar aanrennen, ruziemaken + de krabpaal staat voor de vensterbank, allemaal situaties waarbij ik mijn katten (nog) niet vertrouw met gordijnen. Misschien over 4 jaar als de jongste 5 is en hopelijk wat rustiger is geworden.
pi_172768530
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juli 2017 13:23 schreef Sorella het volgende:
Wij doen het met rolgordijnen, ik heb al ruim 5 jaar mooie overgordijnen liggen maar die durf ik niet op te hangen vanwege de katten. Vliegjes, vreemde katten buiten, achter elkaar aanrennen, ruziemaken + de krabpaal staat voor de vensterbank, allemaal situaties waarbij ik mijn katten (nog) niet vertrouw met gordijnen. Misschien over 4 jaar als de jongste 5 is en hopelijk wat rustiger is geworden.
Maar watvoor rolgordijnen heb je dan?
Wat doe je voor je ramen?
pi_172768578
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juli 2017 09:36 schreef Rewimo het volgende:
Kat afleren om overal in te springen. Dat gaat prima met een plantenspuit die je instelt op een straaltje. De meeste katten hebben een hekel aan water, zeker als het zo onverwacht komt. Nee/foei zeggen en kat weghalen. Hebben ze snel genoeg door :)

Bij één van mijn katten werkte het anders: die vond het straaltje water zó geweldig dat hij daarmee ging spelen :D
Zo hebben wij dat hier ook gedaan, misschien twee keer in de gordijnen gehangen toen ze nog heel klein waren daarna nooit meer.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  zaterdag 29 juli 2017 @ 21:14:46 #16
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_172768989
Kijk eens bij kwantum.. zo duur is dat spul allemaal niet.. En anders neem je hele goedkope gordijnen die je ieder jaar vervangt..
pi_172769151
Hier hingen de twee kitten continu in een paar gordijnen en ze op dat moment bestraffen met de plantenspuit werkte niet. Ik heb ze beide twee of drie keer (jaaaren geleden) oid uit de aan de nekvel uit de gordijnen gehaald en daarna nooit meer last van gehad
pi_172769693
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 juli 2017 20:56 schreef Martijn_R het volgende:

[..]

Maar watvoor rolgordijnen heb je dan?
Wat doe je voor je ramen?
Rolgrodijnen met een werkje erin, paar planten met van die rieten potten dus als die omgaan dan breekt er niets (hooguit een plant) en wat houten dingen aan het plafond (erg interessant vind de jongste)
pi_172772070
quote:
14s.gif Op zaterdag 29 juli 2017 21:14 schreef Zolderkamer het volgende:
Kijk eens bij kwantum.. zo duur is dat spul allemaal niet.. En anders neem je hele goedkope gordijnen die je ieder jaar vervangt..
Wat is voor jou niet duur?

Wij waren bij de kwantum 200 kwijt.. op maat laten maken voor 1 raam
  zaterdag 29 juli 2017 @ 23:49:36 #20
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_172772761
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 juli 2017 23:19 schreef Martijn_R het volgende:

[..]

Wat is voor jou niet duur?

Wij waren bij de kwantum 200 kwijt.. op maat laten maken voor 1 raam
Ja op maat is de duurste oplossing idd..
10-15 per meter zijn de normale prijzen..
Je kan het gewoon helemaal zelf opzoeken zo moeilijk is het allemaal niet..
pi_172773461
Optie 1: goedkope gordijnen kiezen

Optie 2: je niet druk maken om een paar haaltjes in je vitrage.

(optie 3: oorlog met je kitten en stress elke keer dat hij er in de buurt komt, gedoe met plantenspuit, stress voor kitten, en uiteindelijk enorm balen als er toch eens iets gebeurt en je vitrage een haal krijgt. Maar dat zou ik niet aanraden)

Als je een kitten hebt dan loop je nou eenmaal risico. Ik zou denk ik van dat privacy plastic op je raam plakken om de inkijk te verminderen, dat gaat niet stuk. Dan kun je over een jaar of 2 als de kitten een relaxte suffe theemutskat is geworden dat spul er weer afpeuteren en alsnog je nieuwe dure vitrage ophangen (mocht je kitten lang speels, ondeugend en actief blijven dan zit je er misschien wat langer aan vast).

Ik vind het afleren van vliegjes vangen of op de vensterbank springen (dat is hoe het hier vaak misgaat) geen reële optie, zeker niet als je je kitten geen alternatief kunt bieden (zoals fulltime toegang tot een fatsoenlijke buitenruimte). Een kat heeft nou eenmaal jachtinstinct en wil graag spelen en vangen en klimmen, ik vind dat je als eigenaar daar aan tegemoet moet komen.

Daarnaast heb ik persoonlijk ook een soort lichte aversie tegen mensen die hun katten 'getraind' hebben op allerlei dingen die de katten niet mogen. Zeker als het binnenkatten zijn vind ik dat persoonlijk best wel zielig; zitten ze al 24/7 opgesloten en dan mogen ze ook nog eens een heleboel dingen niet. Dat past niet bij het beeld dat een kat voor mij moet zijn. De katten die ik ken die in dat soort omstandigheden leven zijn ook allemaal van die suffe ingekakte dikke huismutsen waar bijna geen speelsheid, ondeugd en spontaniteit meer in zit. Sneu.
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  zondag 30 juli 2017 @ 00:59:24 #22
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_172773827
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 00:31 schreef Miss_Isis het volgende:
Optie 1: goedkope gordijnen kiezen

Optie 2: je niet druk maken om een paar haaltjes in je vitrage.

(optie 3: oorlog met je kitten en stress elke keer dat hij er in de buurt komt, gedoe met plantenspuit, stress voor kitten, en uiteindelijk enorm balen als er toch eens iets gebeurt en je vitrage een haal krijgt. Maar dat zou ik niet aanraden)

Als je een kitten hebt dan loop je nou eenmaal risico. Ik zou denk ik van dat privacy plastic op je raam plakken om de inkijk te verminderen, dat gaat niet stuk. Dan kun je over een jaar of 2 als de kitten een relaxte suffe theemutskat is geworden dat spul er weer afpeuteren en alsnog je nieuwe dure vitrage ophangen (mocht je kitten lang speels, ondeugend en actief blijven dan zit je er misschien wat langer aan vast).

Ik vind het afleren van vliegjes vangen of op de vensterbank springen (dat is hoe het hier vaak misgaat) geen reële optie, zeker niet als je je kitten geen alternatief kunt bieden (zoals fulltime toegang tot een fatsoenlijke buitenruimte). Een kat heeft nou eenmaal jachtinstinct en wil graag spelen en vangen en klimmen, ik vind dat je als eigenaar daar aan tegemoet moet komen.

Daarnaast heb ik persoonlijk ook een soort lichte aversie tegen mensen die hun katten 'getraind' hebben op allerlei dingen die de katten niet mogen. Zeker als het binnenkatten zijn vind ik dat persoonlijk best wel zielig; zitten ze al 24/7 opgesloten en dan mogen ze ook nog eens een heleboel dingen niet. Dat past niet bij het beeld dat een kat voor mij moet zijn. De katten die ik ken die in dat soort omstandigheden leven zijn ook allemaal van die suffe ingekakte dikke huismutsen waar bijna geen speelsheid, ondeugd en spontaniteit meer in zit. Sneu.
Jij leert je honden toch ook manieren?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  zondag 30 juli 2017 @ 01:08:05 #23
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_172773927
quote:
1s.gif Op zondag 30 juli 2017 00:59 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Jij leert je honden toch ook manieren?
Maar je wandelende tak ook niet...
Als je een kat iets kon leren hadden ze wel politiekatten ipv honden..
pi_172773949
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 00:31 schreef Miss_Isis het volgende:
Optie 1: goedkope gordijnen kiezen

Optie 2: je niet druk maken om een paar haaltjes in je vitrage.

(optie 3: oorlog met je kitten en stress elke keer dat hij er in de buurt komt, gedoe met plantenspuit, stress voor kitten, en uiteindelijk enorm balen als er toch eens iets gebeurt en je vitrage een haal krijgt. Maar dat zou ik niet aanraden)

Als je een kitten hebt dan loop je nou eenmaal risico. Ik zou denk ik van dat privacy plastic op je raam plakken om de inkijk te verminderen, dat gaat niet stuk. Dan kun je over een jaar of 2 als de kitten een relaxte suffe theemutskat is geworden dat spul er weer afpeuteren en alsnog je nieuwe dure vitrage ophangen (mocht je kitten lang speels, ondeugend en actief blijven dan zit je er misschien wat langer aan vast).

Ik vind het afleren van vliegjes vangen of op de vensterbank springen (dat is hoe het hier vaak misgaat) geen reële optie, zeker niet als je je kitten geen alternatief kunt bieden (zoals fulltime toegang tot een fatsoenlijke buitenruimte). Een kat heeft nou eenmaal jachtinstinct en wil graag spelen en vangen en klimmen, ik vind dat je als eigenaar daar aan tegemoet moet komen.

Daarnaast heb ik persoonlijk ook een soort lichte aversie tegen mensen die hun katten 'getraind' hebben op allerlei dingen die de katten niet mogen. Zeker als het binnenkatten zijn vind ik dat persoonlijk best wel zielig; zitten ze al 24/7 opgesloten en dan mogen ze ook nog eens een heleboel dingen niet. Dat past niet bij het beeld dat een kat voor mij moet zijn. De katten die ik ken die in dat soort omstandigheden leven zijn ook allemaal van die suffe ingekakte dikke huismutsen waar bijna geen speelsheid, ondeugd en spontaniteit meer in zit. Sneu.
Nouwja, niet in de gordijnen laten klimmen is toch vrij normaal? :P Net als op het aanrecht of de eettafel laten, dat vind ik gewoon smerig en mogen ze dus ook niet.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_172773963
quote:
14s.gif Op zondag 30 juli 2017 01:08 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Maar je wandelende tak ook niet...
Als je een kat iets kon leren hadden ze wel politiekatten ipv honden..
Onzin, je kan een kat best dingen leren anders zouden ze heel je huis onder zeiken?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')