abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 28 juli 2017 @ 21:43:42 #1
190186 hierissieweer
Ik val liever op, dan af!
pi_172747356
Inmiddels een 2 jaar bezig met serieus afvallen. Met horten en stoten gaat er wel wat vanaf. Maar het zijn geen enorme resultaten. Ik weeg nu 105kg bij 175cm. Ten einde raad overweeg ik nu een maagverkleining, maar daar ben ik net niet zwaar genoeg voor. Maar wat dan wel?
Elk mogelijk dieet gehad, van shakes tot koolhydraat beperkt. Bij het laatste voel ik mij wel gezonder, maar wordt niet slanker. En het eerste lokt een jojo effect uit.
Een Personal Trainer heeft na een half jaar wel wat spieren opgeleverd maar geen gewichtsverlies, of dat ik echt slanker ben geworden.
Inmiddels ben ik een beetje ten einde raad, wat kan ik nog doen om slank te worden??
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
Hierissiedan, hierissieweers huisje!
  vrijdag 28 juli 2017 @ 21:48:07 #2
436932 MagnumPI
Nuns don't work on Sunday
pi_172747460
Bijhouden wat je eet, bijvoorbeeld met myfitnesspal. Middels een online tooltje benaderen wat je ongeveer per dag verbrandt aan energie.

En dan er voor zorgen dat je minder kcal binnen krijgt dan dat je verbrandt.

Geduld hebben.

Voila, je bent afgevallen.
I believe you gotta pray to God as if you couldn't get anything done without him... and then you go about doing it as if he doesn't exist.
pi_172747467
Hoe is je voedingspatroon? Drink je veel cola? Door alleen maar water en/of thee te drinken ipv cola/ijsthee whatever kan je al veel afvallen.
Op donderdag 6 april 2017 17:43 schreef JimmyDean het volgende:
smerig
pi_172747483
Myfitnesspal is superfijn ja, al 10 kg mee afgevallen
Op donderdag 6 april 2017 17:43 schreef JimmyDean het volgende:
smerig
  vrijdag 28 juli 2017 @ 21:50:10 #5
190186 hierissieweer
Ik val liever op, dan af!
pi_172747523
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 21:48 schreef MagnumPI het volgende:
Bijhouden wat je eet, bijvoorbeeld met myfitnesspal. Middels een online tooltje benaderen wat je ongeveer per dag verbrandt aan energie.

En dan er voor zorgen dat je minder kcal binnen krijgt dan dat je verbrandt.

Geduld hebben.

Voila, je bent afgevallen.
My fitnesspall gebruik ik, altijd eet ik netjes. Soms, 2x per maand wat uitgebreider uit eten.

Voor de rest houd ik ook bij hoeveel koolhydraten/eiwitten/vetten ik binnen krijg.

Vraag mij af hoeveel geduld ik moet hebben als er in een jaar geen zoden aan dijk gezet zijn.
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
Hierissiedan, hierissieweers huisje!
  vrijdag 28 juli 2017 @ 21:53:15 #6
190186 hierissieweer
Ik val liever op, dan af!
pi_172747608
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 21:48 schreef Opsonisatie het volgende:
Hoe is je voedingspatroon? Drink je veel cola? Door alleen maar water en/of thee te drinken ipv cola/ijsthee whatever kan je al veel afvallen.
Alleen in het weekend cola. Door de week water thee en koffie in de ochtend.
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
Hierissiedan, hierissieweers huisje!
  vrijdag 28 juli 2017 @ 21:54:33 #7
469863 RobjeGeus
Hier word ik vrolijk van!!
pi_172747649
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 21:53 schreef hierissieweer het volgende:

[..]

Alleen in het weekend cola. Door de week water thee en koffie in de ochtend.
Man/vrouw?
Hoeveel calorieën eet je per dag?
Hoeveel verbrand je er per dag?
Hoevaak sport je ?
Wat voor producten eet je gemiddeld in een week ?
  vrijdag 28 juli 2017 @ 22:06:01 #8
436932 MagnumPI
Nuns don't work on Sunday
pi_172747961
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 21:50 schreef hierissieweer het volgende:

[..]

My fitnesspall gebruik ik, altijd eet ik netjes. Soms, 2x per maand wat uitgebreider uit eten.

Voor de rest houd ik ook bij hoeveel koolhydraten/eiwitten/vetten ik binnen krijg.

Vraag mij af hoeveel geduld ik moet hebben als er in een jaar geen zoden aan dijk gezet zijn.
Heb je ook eens uitgerekend hoeveel kcal je ongeveer per dag verbrandt? Zonder dat gegeven is het meer een trial & error methode.

Iedere 2 weken/maand of zo even wegen. Val je niet af, dan gewoon 100 kcal of zo per dag minder eten, totdat je wel netjes afvalt.
I believe you gotta pray to God as if you couldn't get anything done without him... and then you go about doing it as if he doesn't exist.
  vrijdag 28 juli 2017 @ 22:20:38 #9
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_172748294
Hoeveel is er dan af in die twee jaar?
The love you take is equal to the love you make.
pi_172748632
Neem my fitnesspal eens mee naar een dietiste die kan je vast vertellen wat je het beste aan kan passen om wel resultaat te krijgen.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_172748676
Als je idd gespierder bent geworden word je waarschijnlijk eerst ook zwaarder he :Y)
Ik zwaai naar dieren.
pi_172749270
quote:
1s.gif [b]Op vrijdag 28 juli 2017 21:43 schreef hierissieweer
Inmiddels ben ik een beetje ten einde raad, wat kan ik nog doen om slank te worden??
zonder wilskracht om het door te zetten werkt geen elke dieet.

Genoeg bewegen en let op wat je eet. Zo ben ik ook in 9 maanden 30 kilo kwijt geraakt
Reaching out to embrace the random. reaching out to embrace what ever may come.
pi_172749371
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 21:53 schreef hierissieweer het volgende:

[..]

Alleen in het weekend cola. Door de week water thee en koffie in de ochtend.
Helemaal kappen met die cola. In het weekend helemaal uitbundig losgaan, kun je alsnog dik blijven. Minder koolhydraten.
  maandag 31 juli 2017 @ 10:05:03 #14
469863 RobjeGeus
Hier word ik vrolijk van!!
pi_172801654
Nou ik snap wel dat je niet echt snel kan afvallen...
  maandag 31 juli 2017 @ 18:51:31 #15
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_172812353
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 21:50 schreef hierissieweer het volgende:

[..]

My fitnesspall gebruik ik, altijd eet ik netjes. Soms, 2x per maand wat uitgebreider uit eten.

Voor de rest houd ik ook bij hoeveel koolhydraten/eiwitten/vetten ik binnen krijg.

Vraag mij af hoeveel geduld ik moet hebben als er in een jaar geen zoden aan dijk gezet zijn.
Noteer je ook echt alles dan? Dus ook bijv. de boter waar je je eten in klaarmaakt? Alle tussendoortjes?
All she wants and needs is just a little taste..
  maandag 31 juli 2017 @ 19:12:27 #16
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_172812898
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 21:50 schreef hierissieweer het volgende:

[..]

My fitnesspall gebruik ik, altijd eet ik netjes. Soms, 2x per maand wat uitgebreider uit eten.

Voor de rest houd ik ook bij hoeveel koolhydraten/eiwitten/vetten ik binnen krijg.

Vraag mij af hoeveel geduld ik moet hebben als er in een jaar geen zoden aan dijk gezet zijn.
Deel je data eens. Dus wat eet je zoal, hoeveel kcal, de macro verdeling, wmhoeveel en wat doe je aan sport?

Blijkbaar eet je meer dan je verbruikt, anders zou je echt wel afvallen.

En wat iemand al vroeg, schrijf ej echt alles op, van de boter waarin je bakt tot wat je drinkt, etc etc
pi_172814486
Doe je ook iets van sport?! Het is niet alleen het eten waar je aan moet denken. Je zou je hele levenstijl en je denkwijze misschien zelfs moeten aanpassen.
...it is a tale told by an idiot, full of sound and fury, signifying nothing...
  maandag 31 juli 2017 @ 21:02:30 #18
248821 Rauw.
op je bord.
pi_172816048
Houd moed, houd eerlijk bij wat je neemt qua drinken en eten en beweeg iets meer.

Het is voor de meeste mensen niet makkelijk, maar vertrouw in jezelf en in het proces en het komt allemaal goed.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_172847802
er was pas een docu op tv, dat ging over suikers. Je hebt ook toetjes zonder vet, hier zit ook veel suiker in.

eet lekker kwark en bruin brood met kipfilet. en savonds gewoon aardappelen met groente.
  woensdag 2 augustus 2017 @ 10:31:20 #20
332757 Dizorn
Herrieschopper.
pi_172848479
"Ik val liever op, dan af!"

Tsja.
WFPB!
  donderdag 3 augustus 2017 @ 16:34:55 #21
112783 Anus_Cocainus
Wrong hole fool!!!
pi_172880704
Calorieën tellen, niet meer dan 1500 calorieën eten, 3 keer per week wandelen/joggen/hometrainer/fietsen.
Dit een jaar volhouden en je bent op streefgewicht.
  donderdag 3 augustus 2017 @ 16:36:43 #22
469863 RobjeGeus
Hier word ik vrolijk van!!
pi_172880741
Ts kan alleen een topic openen...maar met vragen en antwoorden doet hij niets en daar word niet gereageerd
  zondag 6 augustus 2017 @ 23:33:21 #23
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_172960817
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 21:53 schreef hierissieweer het volgende:

[..]

Alleen in het weekend cola. Door de week water thee en koffie in de ochtend.
Ga je nog reageren?
The love you take is equal to the love you make.
  zondag 6 augustus 2017 @ 23:54:13 #24
190186 hierissieweer
Ik val liever op, dan af!
pi_172961228
quote:
1s.gif Op zondag 6 augustus 2017 23:33 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ga je nog reageren?
Ik heb wat moeite met de aannames die worden gedaan, mijn vraag is meer, wat moet je doen als je alles al hebt geprobeerd. Maar om samenvattend te reageren:
32j 178cm lang 98 kilo zwaar
Ik eet elke dag tussen de 1800 en 2000kcal.
Ik sport bijna dagelijks. Waar 3x krachttraining is. Een keer spinnen en de rest en uur wandelen bijvoorbeeld.
Wat ik eet houd ik bij in myfitnesspall en ik eet koolhydraat beperkt volgens de filosofie van grip op koolhydraten.
Maar met dit alles, na een jaar, geen significante zoden aan de dijk.
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
Hierissiedan, hierissieweers huisje!
  maandag 7 augustus 2017 @ 09:19:00 #25
248821 Rauw.
op je bord.
pi_172964131
quote:
1s.gif Op zondag 6 augustus 2017 23:54 schreef hierissieweer het volgende:

[..]

Ik heb wat moeite met de aannames die worden gedaan, mijn vraag is meer, wat moet je doen als je alles al hebt geprobeerd. Maar om samenvattend te reageren:
32j 178cm lang 98 kilo zwaar
Ik eet elke dag tussen de 1800 en 2000kcal.
Ik sport bijna dagelijks. Waar 3x krachttraining is. Een keer spinnen en de rest en uur wandelen bijvoorbeeld.
Wat ik eet houd ik bij in myfitnesspall en ik eet koolhydraat beperkt volgens de filosofie van grip op koolhydraten.
Maar met dit alles, na een jaar, geen significante zoden aan de dijk.
Haal er nog eens 100-200kcal vanaf en zie over een maandje nog eens. Er moet echt een punt zijn waarop je gewicht flink afneemt.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  maandag 7 augustus 2017 @ 09:30:24 #26
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_172964310
quote:
1s.gif Op zondag 6 augustus 2017 23:54 schreef hierissieweer het volgende:

[..]

Ik heb wat moeite met de aannames die worden gedaan, mijn vraag is meer, wat moet je doen als je alles al hebt geprobeerd. Maar om samenvattend te reageren:
32j 178cm lang 98 kilo zwaar
Ik eet elke dag tussen de 1800 en 2000kcal.
Ik sport bijna dagelijks. Waar 3x krachttraining is. Een keer spinnen en de rest en uur wandelen bijvoorbeeld.
Wat ik eet houd ik bij in myfitnesspall en ik eet koolhydraat beperkt volgens de filosofie van grip op koolhydraten.
Maar met dit alles, na een jaar, geen significante zoden aan de dijk.
Ik vraag me dan alleen nog af hoeveel er dan wel af is gegaan in die twee jaar, want 'geen zoden aan de dijk' zegt niet zoveel. Ben je bijv. in het begin wel kilo's kwijtgeraakt? En zie je wel resultaat in omvang (kleding een maat kleiner) ipv op de weegschaal? Of dat je duidelijk gespierder bent?

Mijn redenering: als je doet wat je deed krijg je wat je kreeg. Dus als je dat grip op koolhydraten (done that, got the book) nu twee jaar volhoudt om ermee af te vallen: stoppen. Koolhydraatbeperkt eten is kennelijk niet wat werkt voor jou. En waar dat dan aan ligt? Geen idee. Maar het werkt niet bij jou. Dus zoeken naar een andere balans. Misschien kun je in het dieettopic je licht eens opsteken.

(Zelf haal ik resultaat met: voldoende groente, fruit en zuivel en binnen mijn calorieëngrens blijven; snelle koolhydraten liever niet, maar koolhydraten in de vorm van bijv. roggebrood, volkoren crackers of aardappelen zijn geen taboe.)

Daarnaast is niet uitgesloten dat er iets anders meespeelt en zou ik eens een bloedonderzoekje laten doen bij de huisarts. Misschien doet je schildklier het maar matig.
The love you take is equal to the love you make.
  maandag 7 augustus 2017 @ 10:50:51 #27
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_172965773
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 21:43 schreef hierissieweer het volgende:
Ik weeg nu 105kg bij 175cm.
quote:
1s.gif Op zondag 6 augustus 2017 23:54 schreef hierissieweer het volgende:

[..]
32j 178cm lang 98 kilo zwaar
Dus... 3 cm gegroeid en 7 kilo afgevallen in anderhalve week.
Bijzonder geval inderdaad.
pi_172965895
Echt gaan joggen
  maandag 7 augustus 2017 @ 12:25:55 #29
469863 RobjeGeus
Hier word ik vrolijk van!!
pi_172968008
Ik zou je aanraden om een aantal weken tussen de 1000 en 1500 calorieën te eten, zoveel mogelijk eiwitten en zo weinig mogelijk koolhydraten.
Kracht training zou ik vervangen door cardio.
pi_172968311
als je gewicht wilt verliezen heeft het vaker meer zin trage sporten te doen, dus rustig wandelen en vooral veel beweging te hebben (ook trappen nemen ipv lift, fietsen ipv stukken met de auto/OV) dan echt 'heftig' te gaan fitnessen of stukken heel snel te willen rennen...

met sportvormen die je snel veel energie kosten bouw je vaak vooral spiermassa op, terwijl je de energie die je verliest door de beweging vaak snel weer opneemt doordat je ook veel meer honger krijgt en behoefte aan sportdrankjes e.d.

Natuurlijk heeft het sporten ook zonder gewichtsverlies vaak wel een positief effect dat je conditie beter wordt en je lichaam vaak veel gezonder (maar dus zonder in kilo's minder te wegen).

tevens kan het vaak zin hebben het tijdstip goed te kiezen, 's morgen beweging/sporten heeft vaak meer zin dan 's avonds.

Tevens kan het handig zijn je doelstelling heel conservatief en terughoudend te kiezen, het verlies van twee kilo per week kan al een groot succes zijn, zeker als dat een structureel verlies is en de week erop je nog meer verliest, terwijl 5 kilo in een week verliezen, maar daarvan er 4 kilo een week later er weer opzit, leverde dit je eigenlijk nog niks op.
verwacht ook niet dat aanpassing van je eetstijl tijdelijk kan gebeuren, als je voorheen kenelijk dusdanig at dat je toenam tot boven de 100 kilo bij 1m75, is het misschien goed te realiseren dat je structureel moet aanleren minder te eten en drinken (of je eetpatroon structureel aan te passen, bepaalde producten of bv fastfood, snoepen structureel te laten liggen)
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  maandag 7 augustus 2017 @ 12:48:26 #31
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_172968473
quote:
1s.gif Op zondag 6 augustus 2017 23:54 schreef hierissieweer het volgende:

[..]

Ik heb wat moeite met de aannames die worden gedaan, mijn vraag is meer, wat moet je doen als je alles al hebt geprobeerd. Maar om samenvattend te reageren:
32j 178cm lang 98 kilo zwaar
Ik eet elke dag tussen de 1800 en 2000kcal.
Ik sport bijna dagelijks. Waar 3x krachttraining is. Een keer spinnen en de rest en uur wandelen bijvoorbeeld.
Wat ik eet houd ik bij in myfitnesspall en ik eet koolhydraat beperkt volgens de filosofie van grip op koolhydraten.
Maar met dit alles, na een jaar, geen significante zoden aan de dijk.
Zoals eerder gevraagd, noteer je echt ALLES in myfitnesspall? Ook te boter op je brood, boter waarin je bakt, alle tussendoortjes, weeg je alles af?
All she wants and needs is just a little taste..
  maandag 7 augustus 2017 @ 13:02:15 #32
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_172968722
Heb je je cm's gemeten toen en nu?
Want zeker als je veel sport kan je het vaak wel terugzien in cm's maar niet in kilo's.
pi_172969403
quote:
6s.gif Op maandag 7 augustus 2017 13:02 schreef Cue_ het volgende:
Heb je je cm's gemeten toen en nu?
Want zeker als je veel sport kan je het vaak wel terugzien in cm's maar niet in kilo's.
Allemaal leuk en aardig maar als iemand zo veel te zwaar is moeten er toch ook wel kilo's afvliegen. Ik gok toch dat die ingevoerde calorie-inname niet klopt.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  maandag 7 augustus 2017 @ 13:40:41 #34
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_172969616
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2017 13:30 schreef La_Tramposa het volgende:

Allemaal leuk en aardig maar als iemand zo veel te zwaar is moeten er toch ook wel kilo's afvliegen. Ik gok toch dat die ingevoerde calorie-inname niet klopt.
Klopt, maar het gaat er mij meer om dat we meer informatie krijgen van TS. En hierdoor compleet plaatje gaan krijgen.

Maar ben er bang voor ...
pi_172969760
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2017 12:38 schreef RM-rf het volgende:
als je gewicht wilt verliezen heeft het vaker meer zin trage sporten te doen, dus rustig wandelen en vooral veel beweging te hebben (ook trappen nemen ipv lift, fietsen ipv stukken met de auto/OV) dan echt 'heftig' te gaan fitnessen of stukken heel snel te willen rennen...

met sportvormen die je snel veel energie kosten bouw je vaak vooral spiermassa op, terwijl je de energie die je verliest door de beweging vaak snel weer opneemt doordat je ook veel meer honger krijgt en behoefte aan sportdrankjes e.d.

Natuurlijk heeft het sporten ook zonder gewichtsverlies vaak wel een positief effect dat je conditie beter wordt en je lichaam vaak veel gezonder (maar dus zonder in kilo's minder te wegen).

tevens kan het vaak zin hebben het tijdstip goed te kiezen, 's morgen beweging/sporten heeft vaak meer zin dan 's avonds.

Tevens kan het handig zijn je doelstelling heel conservatief en terughoudend te kiezen, het verlies van twee kilo per week kan al een groot succes zijn, zeker als dat een structureel verlies is en de week erop je nog meer verliest, terwijl 5 kilo in een week verliezen, maar daarvan er 4 kilo een week later er weer opzit, leverde dit je eigenlijk nog niks op.
verwacht ook niet dat aanpassing van je eetstijl tijdelijk kan gebeuren, als je voorheen kenelijk dusdanig at dat je toenam tot boven de 100 kilo bij 1m75, is het misschien goed te realiseren dat je structureel moet aanleren minder te eten en drinken (of je eetpatroon structureel aan te passen, bepaalde producten of bv fastfood, snoepen structureel te laten liggen)
2 kilo per week is absoluut niet langzaam of conservatief. Als je alleen maar vetmassa wilt verbranden en geen spier ligt de maximale gewenste snelheid wel zo'n beetje op 0,5kg per week. 5kg in één week is helemaal absurd, dat kan alleen maar vocht zijn.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  maandag 7 augustus 2017 @ 14:11:10 #36
190186 hierissieweer
Ik val liever op, dan af!
pi_172970346
[quote]0s.gif Op maandag 7 augustus 2017 12:48 schreef Luxuria het volgende:

[..]

Zoals eerder gevraagd, noteer je echt ALLES in myfitnesspall? Ook te boter op je brood, boter waarin je bakt, alle tussendoortjes, weeg je alles af?
[/quote
Yep, yep, yep yep.
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
Hierissiedan, hierissieweers huisje!
pi_172970769
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 21:53 schreef hierissieweer het volgende:

[..]

Alleen in het weekend cola. Door de week water thee en koffie in de ochtend.
Als je dan cola pakt, pak dan light of zero. Als je gewone cola drink, kun je net zo goed een pak suiker eten.

En misschien eens letten op hoeveel suiker je binnenkrijgt. Zoveel producten die ze vol suiker stoppen.

Bij mij vloog het eraf met een suikervrij dieet.
Ja nus hons pris ne dira sa raison
Adroitement, se dolantement non.
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 14:18:49 #38
112783 Anus_Cocainus
Wrong hole fool!!!
pi_172995709
Als je na 2 weken niet bent afgevallen, weer 300 calorieën eraf.
Ben je dan na 2 weken nog steeds niet afgevallen, weer 300 calorieën eraf.
Net zolang tot je afvalt.
Hoeveel jij denkt te eten of of je dat nou goed bijhoud of niet (ik denk van niet), zolang je wat beweegt en met 2000 calorieën niet afvalt, eet je gewoon teveel.
pi_172995952
Je moet niet gaan diëten, maar je leefstijl veranderen. Ga sporten (1 uur per dag), niet veel eten (zie voedingswijzer voor aantal kcal per dag) en ook gezond eten, veel water drinken (2 liter per dag), koffie en thee zonder suiker en gebruik peper ipv zout. En het belangrijkste: hier je leefstijl van maken door niet te stoppen.
pi_172996911
Het klinkt misschien hard maar als jij niet afvalt, dan eet/drink je gewoon nog teveel. Waarschijnlijk eet je doordeweeks wel aardig (dan nog goed alles bijhouden) maar ga je in het weekend alsnog de fout in waardoor je je de hele week je voordeel weer kwijt bent.

Sporten, 40/50 minuten krachttraining 4/5 dagen per week en dan nog een half uur gaan cardio'en (stijle helling wandelen / HIIT training bijvoorbeeld). Gewoon vol inzetten en niet teveel babbelen. Eiwitten hoog houden en koolhydraten beperken, je kan veel eten maar gezond. In het weekend één cheatmeal en de rest gewoon gezond en geen alcohol.

Als er dan nog niets gebeurd, dan is er iets behoorlijk mis. Een maagverkleining lijkt mij nooit echt een goede oplossing tenzij je bijna dood gaat door overgewicht.
pi_173019722
Reken je dagelijkse behoefte aan Kcal's uit(in mijn geval 2300). Op dagen dat je niet sport zou ik er minimaal 200/300 onder gaan zitten. Op dagen dat je wel sport is het afhankelijk van de hoeveelheid cardio die je doet. Als je er 500 verbrand kun je er ook 400/500 meer eten mits je 200/300 onder blijft zitten.

Drinken zou ik doordeweeks alleen water doen of af en toe een glaasje light/zero frisdrank. Koffie en thee is prima zolang je er geen suiker en melk in doet. Overdag gewoon bruin brood met kipfilet, Morgens brinta/havermout en in de avond kip/vis/steak met groente en bijv aardappel/ei/rijst(waar je zin in hebt) door de dag heen als je honger hebt kun je prima komkommer(met schil) of tomaat eten als tussendoortje. Als je laat op de avond ook nog honger hebt kun je een bakje mager franse kwark met wat aardbeien ofzo eten. Of stuk meloen oid.

Verder zou ik minimaal 4x in de week krachttraining gaan doen(met cardio 30/45min). Wandelen een uurtje is leuk maar dat is meer iets voor erbij. Dwing jezelf om meer te gaan bewegen en blijf dat ook volhouden.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_173022650
ben je wel eens bij een diëtist geweest? en vooral, zijn je schildklierwaarden al eens geprikt?
pi_173034204
Precies wat Kipje zegt. Ik heb de ziekte van Graves en een hoop gedoe met de schildklier. Wanneer je schildklier te traag werkt val je geen gram af. Zelfs als je dagelijks maar 1000 kcal eet. Nadat na jaren geklooi en geprul met thyrax en cytomel eindelijk mijn schildklierfunctie weer redelijk normaal is, was ik zo weer terug op mijn normale gewicht dat ik al 25 jaar heb. Laat de huisarts een labbon aanmaken voor Ft3, Ft4 en THS.
pi_173079659
Val je niet af, dan eet je te veel. Basic thermodynamica. Je kan in principe alles eten zolang je in een negatieve energiebalans zit. Afvallen is een piece of cake, maar je moet het wel willen en een ruggengraat hebben. Een fuck up in het weekend qua dieet kan je hele progressie van de week weggooien. Als je daad werkelijk niet afvalt op 1800 (meen ik te lezen), dan of je eet toch nog te veel. Of je doet aan under reporting. Lees hier even wat ik bedoel. https://blog.xxlnutrition(...)em-goede-voornemens/

quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 16:34 schreef Anus_Cocainus het volgende:
Calorieën tellen, niet meer dan 1500 calorieën eten, 3 keer per week wandelen/joggen/hometrainer/fietsen.
Dit een jaar volhouden en je bent op streefgewicht.
1500? Afrikanen eten nog minder.

[ Bericht 0% gewijzigd door Hoxyz op 12-08-2017 16:47:34 ]
  zaterdag 12 augustus 2017 @ 08:11:11 #45
112783 Anus_Cocainus
Wrong hole fool!!!
pi_173080630
quote:
7s.gif Op zaterdag 12 augustus 2017 01:29 schreef Hoxyz het volgende:
Val je niet af, dan eet je te weinig.

1500? Afrikanen eten nog minder.
Hoeveel had je gedronken?;)
pi_173087028
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 augustus 2017 08:11 schreef Anus_Cocainus het volgende:

[..]

Hoeveel had je gedronken?;)
Ik drink geen druppel. Is de realiteit. Behalve als je een vrouw van 1m50 bent misschien.
  zaterdag 12 augustus 2017 @ 15:19:40 #47
112783 Anus_Cocainus
Wrong hole fool!!!
pi_173087188
quote:
7s.gif Op zaterdag 12 augustus 2017 15:12 schreef Hoxyz het volgende:

[..]

Ik drink geen druppel. Is de realiteit. Behalve als je een vrouw van 1m50 bent misschien.
Lees nog eens wat je typt, zie je het nou echt niet? :')
pi_173088031
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 21:43 schreef hierissieweer het volgende:
Inmiddels een 2 jaar bezig met serieus afvallen. Met horten en stoten gaat er wel wat vanaf. Maar het zijn geen enorme resultaten. Ik weeg nu 105kg bij 175cm. Ten einde raad overweeg ik nu een maagverkleining, maar daar ben ik net niet zwaar genoeg voor. Maar wat dan wel?
Elk mogelijk dieet gehad, van shakes tot koolhydraat beperkt. Bij het laatste voel ik mij wel gezonder, maar wordt niet slanker. En het eerste lokt een jojo effect uit.
Een Personal Trainer heeft na een half jaar wel wat spieren opgeleverd maar geen gewichtsverlies, of dat ik echt slanker ben geworden.
Inmiddels ben ik een beetje ten einde raad, wat kan ik nog doen om slank te worden??
En ook hier: Wees tevreden met jezelf.
Als we het gaan hebben over minderheden, dan zijn de superslanke, perfecte figuren toch wel de grootste minderheid.
Laat je niet naaien; als jij je gezond voelt in je vel, maar je toch wat aantrekt van wat het ideaal is, laat ze doodvallen.
Jij bent wie je bent. Zo'n annorixia nervosa model is een veel grotere stakker dan jij.
pi_173088282
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 21:43 schreef hierissieweer het volgende:
Inmiddels ben ik een beetje ten einde raad, wat kan ik nog doen om slank te worden??
Minder vreten dan je verbrandt. Zo moeilijk is dat allemaal niet.

En als je niet afvalt dan wil dat maar 1 ding zeggen. Of eigenlijk 2. Je vreet te veel en je beweegt te weinig.

Meer opties zijn er niet.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_173088629
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 augustus 2017 15:57 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

En ook hier: Wees tevreden met jezelf.
Als we het gaan hebben over minderheden, dan zijn de superslanke, perfecte figuren toch wel de grootste minderheid.
Laat je niet naaien; als jij je gezond voelt in je vel, maar je toch wat aantrekt van wat het ideaal is, laat ze doodvallen.
Jij bent wie je bent. Zo'n annorixia nervosa model is een veel grotere stakker dan jij.
100+ kilo op zo'n lengte is anders gevaarlijk dik
pi_173088992
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 augustus 2017 15:19 schreef Anus_Cocainus het volgende:

[..]

Lees nog eens wat je typt, zie je het nou echt niet? :')
Op welke doel je? Val je niet af , dan eet je te weinig. Dat is basic thermodynamica. Als jij aankomt, dan komt er meer energie binnen dan dat jij verbrand.

En het tweede was meer een grapje, aangezien 1500 serieus weinig calorieën zijn.
  zaterdag 12 augustus 2017 @ 16:46:48 #52
112783 Anus_Cocainus
Wrong hole fool!!!
pi_173089200
quote:
7s.gif Op zaterdag 12 augustus 2017 16:36 schreef Hoxyz het volgende:

[..]

Op welke doel je? Val je niet af , dan eet je te weinig. Dat is basic thermodynamica. Als jij aankomt, dan komt er meer energie binnen dan dat jij verbrand.

En het tweede was meer een grapje, aangezien 1500 serieus weinig calorieën zijn.
Als je niet afvalt dan eet je toch te veel, en niet te weinig?????? Kut troll.
pi_173089215
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 augustus 2017 16:46 schreef Anus_Cocainus het volgende:

[..]

Als je niet afvalt dan eet je toch te veel, en niet te weinig?????? Kut troll.
Excuses, typo. Somebody is clearly mad.
pi_173089231
quote:
7s.gif Op zaterdag 12 augustus 2017 16:07 schreef Geralt het volgende:

[..]

Minder vreten dan je verbrandt. Zo moeilijk is dat allemaal niet.

En als je niet afvalt dan wil dat maar 1 ding zeggen. Of eigenlijk 2. Je vreet te veel en je beweegt te weinig.

Meer opties zijn er niet.
Onzin.
pi_173089257
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 augustus 2017 16:48 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Onzin.
Blijf je aan de gang? }:|
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_173089304
quote:
15s.gif Op zaterdag 12 augustus 2017 16:50 schreef Geralt het volgende:

[..]

Blijf je aan de gang? }:|
Ja. Want ik heb ook een peerfiguur.
Dankzij kledingadvies kan ik toch altijd 'goed' voor de dag komen.
En nee, ik ben niet dik, vreet niet te veel, eerder te weinig.
Het is gewoon een feit dat een ideaalbeeld nooit de norm zou moeten zijn.
Kijk maar naar de gemiddelde man. Bierbuikje, slappe bekkies, zielige beentjes en sprietige armpjes.
  zaterdag 12 augustus 2017 @ 17:49:07 #57
332757 Dizorn
Herrieschopper.
pi_173090262
Betekent dat dat je er als de gemiddelde man of vrouw uit moet willen zien dan?

Het gaat hier niet eens om een ideaalbeeld maar om een gezond gewicht, wat TS niet heeft.
WFPB!
pi_173112748
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 augustus 2017 16:54 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Ja. Want ik heb ook een peerfiguur.
Dankzij kledingadvies kan ik toch altijd 'goed' voor de dag komen.
En nee, ik ben niet dik, vreet niet te veel, eerder te weinig.
Het is gewoon een feit dat een ideaalbeeld nooit de norm zou moeten zijn.
Kijk maar naar de gemiddelde man. Bierbuikje, slappe bekkies, zielige beentjes en sprietige armpjes.
Mevrouw met excuusjes. Als jij niet afvalt dan eet je te veel. Dat is hoe thermodynamica werkt. Er zijn uitzonderingen waar thyroïdhormonen niet goed functioneren maar dit is 9/10 op te lossen door het suppleren van medicatie.

Het is misschien moeilijk om te geloven, maar je eet toch echt te veel of je beweegt te weinig. Wel is het zo dat iedereen zijn vet op andere plekken op slaat. Hier kan je niks aan doen, en zal dus ook als laatste weg gaan.

Nogmaals, er is een reden waarom ze in Afrika flinterdun zijn, en dit is omdat ze geen toegang tot energie (calorieën = voeding) hebben. Zoiets als te weinig eten waardoor je niet afvalt bestaat niet. En als dat in jouw geval wel zo is, zou ik solliciteren voor een miljoenenbaan bij de NASA.
  zondag 13 augustus 2017 @ 15:54:21 #59
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_173112787
quote:
7s.gif Op zondag 13 augustus 2017 15:52 schreef Hoxyz het volgende:

[..]

Mevrouw met excuusjes. Als jij niet afvalt dan eet je te weinig. Dat is hoe thermodynamica werkt. Er zijn uitzonderingen waar thyroïdhormonen niet goed functioneren maar dit is 9/10 op te lossen door het suppleren van medicatie.

Het is misschien moeilijk om te geloven, maar je eet toch echt te veel of je beweegt te weinig. Wel is het zo dat iedereen zijn vet op andere plekken op slaat. Hier kan je niks aan doen, en zal dus ook als laatste weg gaan.

Nogmaals, er is een reden waarom ze in Afrika flinterdun zijn, en dit is omdat ze geen toegang tot energie (calorieën = voeding) hebben. Zoiets als te weinig eten waardoor je niet afvalt bestaat niet. En als dat in jouw geval wel zo is, zou ik solliciteren voor een miljoenenbaan bij de NASA.
Hardnekkig.
The love you take is equal to the love you make.
pi_173112800
quote:
1s.gif Op zondag 13 augustus 2017 15:54 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Hardnekkig.
Godver, zit iets verkeerd met teveel/weinig in m'n hersenen apparently. Moet te veel zijn ofcourse.
pi_173116274
quote:
7s.gif Op zondag 13 augustus 2017 15:52 schreef Hoxyz het volgende:

[..]

Mevrouw met excuusjes. Als jij niet afvalt dan eet je te veel. Dat is hoe thermodynamica werkt. Er zijn uitzonderingen waar thyroïdhormonen niet goed functioneren maar dit is 9/10 op te lossen door het suppleren van medicatie.

Het is misschien moeilijk om te geloven, maar je eet toch echt te veel of je beweegt te weinig. Wel is het zo dat iedereen zijn vet op andere plekken op slaat. Hier kan je niks aan doen, en zal dus ook als laatste weg gaan.

Nogmaals, er is een reden waarom ze in Afrika flinterdun zijn, en dit is omdat ze geen toegang tot energie (calorieën = voeding) hebben. Zoiets als te weinig eten waardoor je niet afvalt bestaat niet. En als dat in jouw geval wel zo is, zou ik solliciteren voor een miljoenenbaan bij de NASA.
Niks excuses. Ik heb een peerfiguur en dat komt niet omdat ik te veel eet of te weinig eet.
Ik heb smalle schouders, een bescheiden boezem, maar wel een 'gezellige' kont.
En het klopt dat ik bij teveel eten inderdaad rond mijn heupen het meest aankom.
Daarentegen bij extreem bewegen en superstreng lijnen, val ik het eerste af aan de bovenkant.
Wat je dan ziet is een vrouw met een uitgemergeld gezicht (ingevallen wangen, grote holle ogen, ribbenkast waar je xylofoon kunt spelen).

Gewoon maling hebben aan al die betweters die je voornamelijk op je uiterlijk beoordelen.
  zondag 13 augustus 2017 @ 18:34:49 #62
332757 Dizorn
Herrieschopper.
pi_173116372
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2017 18:31 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Gewoon maling hebben aan al die betweters die je voornamelijk op je uiterlijk beoordelen.
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 augustus 2017 16:54 schreef Hiddendoe het volgende:

[..
Kijk maar naar de gemiddelde man. Bierbuikje, slappe bekkies, zielige beentjes en sprietige armpjes.
WFPB!
pi_173116486
quote:
13s.gif Op zondag 13 augustus 2017 18:34 schreef Dizorn het volgende:

[..]

[..]

Toegegeven, mijn fout. Ik zit helemaal verkeerd hier. Alles wat ik hier schreef was voor een andere forummer bedoelt.

:@
pi_173117653
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2017 18:39 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Toegegeven, mijn fout. Ik zit helemaal verkeerd hier. Alles wat ik hier schreef was voor een andere forummer bedoelt.

:@
Maar wat is een slap bekkie?
pi_173191683
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 21:43 schreef hierissieweer het volgende:
Elk mogelijk dieet gehad, van shakes tot koolhydraat beperkt.
Zijn de minimum waardes betreft eiwit en vetten ook behaald? Om vet te verliezen, moet vet gegeten worden. Dit om normaal functioneren van het lichaam te garanderen, anders heeft minder koolhydraten eten niet veel zin.

En breek je het af om de bijv. 3 weken met tijdelijk meer calorie inname om een impuls te geven?

Zijn de vet% door de jaren heen bijgehouden?
  woensdag 16 augustus 2017 @ 22:46:53 #66
190186 hierissieweer
Ik val liever op, dan af!
pi_173197071
quote:
1s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 19:41 schreef Yiwei het volgende:

[..]

Zijn de minimum waardes betreft eiwit en vetten ook behaald? Om vet te verliezen, moet vet gegeten worden. Dit om normaal functioneren van het lichaam te garanderen, anders heeft minder koolhydraten eten niet veel zin.

En breek je het af om de bijv. 3 weken met tijdelijk meer calorie inname om een impuls te geven?

Zijn de vet% door de jaren heen bijgehouden?
Hoe bereken je het minimum aan eiwitten en vetten ?
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
Hierissiedan, hierissieweers huisje!
pi_173198518
quote:
1s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 22:46 schreef hierissieweer het volgende:

[..]

Hoe bereken je het minimum aan eiwitten en vetten ?
De persoonlijke waardes naar situatie zijn te zien in de app myfitnesspal

Met de hand rekenen kan ook, voor mannen:
eiwit: factor 1-1,5 per pound (ca. 454g) gewicht
vet: factor 0,3-0,45 per pound gewicht, meestal komt het erop neer dat minstens 50g vereist is
  donderdag 17 augustus 2017 @ 07:28:28 #68
332757 Dizorn
Herrieschopper.
pi_173200513
Je claimt 2-3g per kg eiwit als MINIMUM? Man, steroide gebruikende bodybuilders kunnen dat amper nog gebruiken.
WFPB!
pi_173201538
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 07:28 schreef Dizorn het volgende:
Je claimt 2-3g per kg eiwit als MINIMUM? Man, steroide gebruikende bodybuilders kunnen dat amper nog gebruiken.
Dat is wel bizar veel ja.
pi_173202022
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 23:35 schreef Yiwei het volgende:

[..]

De persoonlijke waardes naar situatie zijn te zien in de app myfitnesspal

Met de hand rekenen kan ook, voor mannen:
eiwit: factor 1-1,5 per pound (ca. 454g) gewicht
vet: factor 0,3-0,45 per pound gewicht, meestal komt het erop neer dat minstens 50g vereist is
Ik gebruik zelf gewoon een metrisch stelsel om het begrijpelijk te houden.

1 tot 2 gram Eiwitten per kg vetvrije massa (in een groot caloriëntekort eerder 2 dan 1 gram per kg voor spierbehoud)

Vet 1 gram per kg lichaamsgewicht.

De rest zijn koolhydraten.

Het komt ongeveer overeen met je freedomunits maar is zo wél te berekenen.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  donderdag 17 augustus 2017 @ 11:02:51 #71
190186 hierissieweer
Ik val liever op, dan af!
pi_173204241
Wat zijn freedomunits. Ik zal het eens opnieuw instellen en kijken hoe het gaat :)
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
Hierissiedan, hierissieweers huisje!
pi_173204849
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 11:02 schreef hierissieweer het volgende:
Wat zijn freedomunits. Ik zal het eens opnieuw instellen en kijken hoe het gaat :)
Amerikaanse stelsel.
Pounds (lbs), yards, feet en inches. :')

Edit: Oh en Fahrenheit :') :') :')
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_173205909
Helpt het misschien om je minder te richten op eten, sporten en afvallen en meer te richten op je dagbesteding?

Bijvoorbeeld, als je doordeweeks 's ochtends vroeg tot 's avonds werkt en in de avond afspraken maakt om een hobby te beoefenen, zoals een taalcursus, dansles, muziekles of noem maar op, dan heb je ook maar weinig tijd om te eten en om over eten na te denken. Tegelijkertijd verdien je wat meer geld en ontwikkel je vaardigheden die je zelfbeeld een boost geven.

en als je dan van je werk naar muziekles moet rennen en je valt bijna om van de honger, dan koop je bij de supermarkt een bak kwark en wat fruit in plaats van een snack.

:)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')