abonnement Unibet Coolblue
pi_172741827
Wat verstaan wij in de westerse wereld daar nog onder?
Zat net een aflevering te bekijken van HIMYM en daar werd elke referentie naar cultuur afgedaan met een scheetgeluid.

En ik wil het niet hebben over zwarte piet, sinterklaas, kerstmis of pasen.
Ik wil het hebben over onze muziek, onze kunst, onze cultuur.
Wat betekent onze cultuur nog voor ons?
Voor alle duidelijkheid: de westerse cultuur dus.
En dat houdt zowel Shakespeare als Wolkers in, Picasso en Rembrand, Beethoven maar ook Nederlandse componisten.
Waar praten we over tijdens verjaardagen? Toch niet alleen over het geld, het beroep, de studie, de inrichting van onze woningen?
pi_172742553
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 17:55 schreef Hiddendoe het volgende:
Waar praten we over tijdens verjaardagen? Toch niet alleen over het geld, het beroep, de studie, de inrichting van onze woningen?
Juist wel. Een verjaardag geldt als een ontmoetingsplek voor ego's om zich kenbaar te maken in de wereld waarin men vecht om beter dan de ander te zijn. Het verdiende geld wat daarin speelt heeft de hoofdrol.

quote:
Wat betekent onze cultuur nog voor ons?
Voor mij persoonlijk betekent cultuur
1. de opvoeding van de volgende generaties. Wat geef je je kinderen mee en wat niet? Zou het stroken met wat de rest van de mensheid geleerd heeft? Hoe zou het kind zich in de wereld verplaatsen met de houvast en de handgrepen die jij hem of haar hebt aangeleerd?
2. de stramien van de leefregels. In het verlengde van punt 1 en erg moeilijk te handhaven wanneer je kunt spreken van een multiculturele samenleving, omdat elk daarin met van anderen verschillende normen en waarden is opgevoed
3. inzicht in creativiteit en zo een houvast om jezelf te kunnen zijn, en niet door het gedrag van een ander te kopiëren.
Google is your friend, abuse your friends
  zaterdag 29 juli 2017 @ 09:53:19 #3
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_172754664
Schopje C&H.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')