abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_172880006
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 16:05 schreef Firewarrior het volgende:

[..]

Ik gebruik geen fysieke wapens.
Zacht ei :')
pi_172880370
<-
  donderdag 3 augustus 2017 @ 16:29:40 #53
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_172880601
Als ik de openingspost lees begrijp ik dat dit niet zozeer gaat over wat is een echte man, maar een relaas is waarom jij een echte man zou zijn volgens jezelf.

Maak je geen zorgen, je bent een echte man, dankzij en ondanks wat je bent en wat je denkt.
Dat wil zeggen, als geen stripfiguur bent, geen film/tv personage bent, geen fantasie bent en geen vrouw bent die zich op het internet voordoet als man.

Dat hele je bent een echte man als... Is onzinnig. Dat gaat niet om wanneer ben je een echte man, maar om wat vindt jij goede eigenschappen bij een man.
Elk persoon met een piemel die zich identificeert als zijnde man is een echte man, daar heb je vele smaken en vormen in, allemaal echte man.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_172880642
Topic waarin iemand bevestiging zoekt van zijn alfamannetjeszelfbeeld.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_172880907
Een echte man bezigt zich niet met het zijn van een vermeende echte man.
Conscience do cost.
pi_172880935
quote:
2s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 16:31 schreef Ludachrist het volgende:
Topic waarin iemand bevestiging zoekt van zijn alfamannetjeszelfbeeld.
Op FOK!... Je zou denken dat ze inmiddels wel bekend zouden moeten zijn met het reilen en zeilen hier.
pi_172883559
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 16:47 schreef ems. het volgende:
Een echte man bezigt zich niet met het zijn van een vermeende echte man.
quote for truth
Fylax is op televisie geweest
pi_172964182
Echte mannen hebben een xy chromosoom. En daarmee klaar.
pi_172964481
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 17:15 schreef Firewarrior het volgende:
Mijn omschrijving van een echte man is toch anders. Een echte man toont geen sympathie voor mensen die een gevaar zijn. Dus hij zal bijvoorbeeld voorstander zijn van een immigratiestop voor mensen op moslimlanden, omdat die een gevaar zijn voor onze samenleving. Dat die mensen in oorlog leven boeit dan niet, uiteindelijk gaat het om jezelf en de veiligheid van je land, en niet om "oh, die mensen zijn zo zielig."
Zo dan, dit zag ik niet aankomen.

Dang. :').
pi_172965686
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 17:22 schreef The_Temp het volgende:
Een echte man boeit het geen fuck of hij een echte man is
Een echte man kan er ook alleen maar om lachen dat anderen zichzelf 'ECHTE MANNEN' noemen en er de draak mee steken.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_172968845
Een echte man is een man met het xy chromosoom.

Maar dat bedoelt TS natuurlijk niet. Hij heeft het denk ik meer over 'mannelijke eigenschappen'.

Dan, voor mij persoonlijk:
Een 'echte' man:
• Is evenwichtig/stabiel
• Heeft zelfvertrouwen
• Is betrouwbaar
• Weet verantwoordelijkheid te nemen
• Is meer van doen dan van denken/denkt in oplossingen, niet in problemen
• Blijft niet hangen in emoties
• Kan en zal fysiek geweld niet schuwen om de zijnen te verdedigen mocht dat echt nodig zijn

Met die laatste valt 85% van de Nederlandse mannen af.
pi_172969095
Een echte man (of vrouw) is niks minder dan iemand die zich volwassen gedraagt. Dus met verantwoordelijkheidsgevoel, inlevingsvermogen, zelfstandigheid en niet enkel uit op snelle behoeftenbevrediging. Ook laat een 'echte man' zich niet snel opwinden maar heeft hij zelfcontrole.
  maandag 7 augustus 2017 @ 13:32:26 #63
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_172969444
Oorspronkelijk stond dit in TRU en ik was eigenlijk benieuwd naar de meer spirituele eigenschappen. Vooral omdat je in bijvoorbeeld Wicca te maken hebt met de dualiteit mannelijk/vrouwelijk (gerepresenteerd door De God en De Godin). Daarmee heb je zoals in Yin/Yang een bepaald evenwicht. Waaruit je zou kunnen concluderen dat een echte man samen met een echte vrouw een eenheid vormt die in evenwicht is.
  maandag 7 augustus 2017 @ 14:23:22 #64
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_172970622
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2017 13:32 schreef Lunatiek het volgende:
Oorspronkelijk stond dit in TRU en ik was eigenlijk benieuwd naar de meer spirituele eigenschappen. Vooral omdat je in bijvoorbeeld Wicca te maken hebt met de dualiteit mannelijk/vrouwelijk (gerepresenteerd door De God en De Godin). Daarmee heb je zoals in Yin/Yang een bepaald evenwicht. Waaruit je zou kunnen concluderen dat een echte man samen met een echte vrouw een eenheid vormt die in evenwicht is.
Dat zou een halve man en een halve vrouw zijn volgens die leer. Want ieder mens draagt die zaken in zich normaliter en is compleet in zichzelf.
Het gaat om balans in jezelf hebben.

Ik citeer uit het groot heksen boek van Laurie Cabot:

De wet van het geslacht.

Het Hermetisch principe van geslacht stelt dat alles mannelijk zowel als vrouwelijke componenten bezit.
Deze wet is een belangrijke toepassing van de wet van polariteit. Ze komt overeen met het principe van de anima en animus die Carl Jung en zijn volgelingen gemeengoed hebben gemaakt, en dat inhoudt dat iedereen zowel mannelijke als vrouwelijke aspecten heeft ongeacht zijn of haar biologische sekse. Niemand is honderd procent man of vrouw. Hoewel ze zijn ontwikkeld als persoonlijkheids theorie zijn deze inzichten ook op andere terreinen ontzaglijk nuttig gebleken.

De wet van geslacht gaat in feite over kracht en energie. In alles schuilt een receptieve of vrouwelijke energie en een actieve of mannelijke energie, die de Chinezen Yin en Yang noemen.
Volgens de wet van polariteit bevatten alle dingen hun tegendeel en volgens de modern fysica bestaat er een vitale dynamiek tussen die tegendelen. Daardoor bewegen mannelijke en vrouwelijke energieën zich in een constante kosmische dans.
We zitten niet in een statische bij ons geslacht horende rol opgesloten, van welk geslacht we ook zijn en hoe we ook ons best doen in overeenstemming met cultureel bepaalde mythen over 'echte vrouwen' en 'echte mannen' te leven.


Het stuk over de wet van geslacht gaat nog een heel eind verder, maar dit vind ik wel voldoende om dit principe uit te leggen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Cause_Mayhem op 07-08-2017 14:34:46 ]
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_172971995
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 18:14 schreef Boca_Raton het volgende:
Wat is dit voor Middeleeuwse flauwekul :')
Zelfs in de middeleeuwen vonden zit dit al flauwekul _O- .
Ja nus hons pris ne dira sa raison
Adroitement, se dolantement non.
pi_172972325
Zozo .. politieke standpunten als eigenschap van mannelijkheid?

Klinkt heel erg alsof TS een tikkeltje onzeker is en zichzelf wil bewijzen.
"Pools are perfect for holding water"
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')