abonnement Unibet Coolblue
pi_172743636
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 19:09 schreef Linus_van_Pelt het volgende:

[..]

Ja, volgens mij zijn er ook nog vrij veel semi-profs op het EK. Dat zal vast ook schelen.
Ja, dat scheelt heel veel.
pi_172743753
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 19:15 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Er is bijna geen volk op aarde zo vreselijk kapitalistisch als de Chinezen. Dat is nou juist zo mooi.
Ja, dat zeg ik ook wel eens. :D Toch heeft de Chinese overheid wel nare repressieve randjes. Hoewel dat onder president Xi volgens mij meer speelt dan onder president Hu. Of ben je recent nog in China geweest? :+
  vrijdag 28 juli 2017 @ 19:23:30 #128
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_172743791
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 19:21 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Ja, dat zeg ik ook wel eens. :D Toch heeft de Chinese overheid wel nare repressieve randjes. Hoewel dat onder president Xi volgens mij meer speelt dan onder president Hu. Of ben je recent nog in China geweest? :+
Winnie de Pooh. ;(
pi_172743827
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 19:23 schreef Linus_van_Pelt het volgende:

[..]

Winnie de Pooh. ;(
Whehe. :D Of ernstiger van aard, dit soort grappen:
https://tweakers.net/nieu(...)gaten-te-houden.html
  vrijdag 28 juli 2017 @ 19:27:43 #130
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_172743894
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 19:25 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Whehe. :D Of ernstiger van aard, dit soort grappen:
https://tweakers.net/nieu(...)gaten-te-houden.html
Oei. En was de Chinese overheid ook niet bezig met een app die mensen beloningen gaf wanneer ze een 'goede burger' waren (en hun privacy geheel opgaven)?

Ik vind het maar niks in ieder geval.
pi_172744045
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 19:27 schreef Linus_van_Pelt het volgende:

[..]

Oei. En was de Chinese overheid ook niet bezig met een app die mensen beloningen gaf wanneer ze een 'goede burger' waren (en hun privacy geheel opgaven)?

Ik vind het maar niks in ieder geval.
Volgens mij is dat dit systeem:
https://en.wikipedia.org/wiki/Social_Credit_System

In potentie wel een griezelig systeem ja.
pi_172744055
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 19:21 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Ja, dat zeg ik ook wel eens. :D Toch heeft de Chinese overheid wel nare repressieve randjes. Hoewel dat onder president Xi volgens mij meer speelt dan onder president Hu. Of ben je recent nog in China geweest? :+
Dat is zeker waar, maar de Chinezen vergeef ik het omdat ze daarnaast ook diep van binnen veel verdergaand amoreel (niet immoreel) kapitalistisch zijn dan de Amerikanen, en omdat ze een gidsland zijn. En nee, al vier jaar niet meer.
pi_172744181
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 19:34 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Dat is zeker waar, maar de Chinezen vergeef ik het omdat ze daarnaast ook diep van binnen veel verdergaand amoreel (niet immoreel) kapitalistisch zijn dan de Amerikanen, en omdat ze een gidsland zijn.
Ik vind dat ergens ook wel weer mooi aan China. Al die economische diplomatie in Afrika bijvoorbeeld. Dat doen ze toch wel weer heel gehaaid. Ik zou als ik politicus zou zijn en met Chinezen moest onderhandelen ook heel erg op mijn hoede zijn. Ze zullen Trump in dat opzicht in Beijing wel kunnen waarderen gok ik zo. :P
  Moderator vrijdag 28 juli 2017 @ 19:40:39 #134
54278 crew  Tijger_m
42
pi_172744206
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 18:49 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Nou, door niet naar een land te reizen omdat de politieke leiding van het overheidsapparaat een bepaalde signatuur heeft gooi je het land met zijn inwoners, zijn natuur en zijn dorpen en steden, en de overheid/politieke leiding op één hoop. Dat vind ik een stap die je niet kan zetten. Neem bijvoorbeeld ook de term leider, dat suggereert dat ik als inwoner van een land een herder nodig heb, nou, mooi niet. Maar ik kan mij voorstellen dat mensen met een links wereldbeeld overheid en land minder makkelijk van elkaar kunnen scheiden dan mensen die toch al overheidssceptisch zijn, zoals bijvoorbeeld minarchisten.

[..]

Oh, bedankt, ik zal er op letten in het vervolg. :P
Mag jij vinden, ik sta er anders in. Ik ben van mening dat als een land dit soort keuzes maakt dat ik dan ook een keuze moet maken en dan stem ik met mijn portemonnee dus.

In een democratie vind ik het overigens vrij moeilijk om land en leider van elkaar te scheiden tenzij je positie is dat kiezers niet verantwoordelijk zijn voor hun keuzes, ik denk dat ze dat wel zijn.
Je kan nog eerder rechtvaardigen om naar Saudi Arabie te gaan dan naar de VS, de mensen in S-A hebben geen keuze, die in de VS wel.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  vrijdag 28 juli 2017 @ 19:40:44 #135
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_172744210
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 19:34 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Dat is zeker waar, maar de Chinezen vergeef ik het omdat ze daarnaast ook diep van binnen veel verdergaand amoreel (niet immoreel) kapitalistisch zijn dan de Amerikanen, en omdat ze een gidsland zijn. En nee, al vier jaar niet meer.
China een gidsland? :')
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
pi_172744212


Wat een leuk grapje weer van DirkJan. Eriksd gniffelt weer alles bij elkaar.
  vrijdag 28 juli 2017 @ 19:41:48 #137
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_172744245
Je kunt prima naar de VS afreizen, zolang je maar in de Democratische staten blijft.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
pi_172744254
In die zin is het havenproject in Pireaus dat je laatst aankaartte ook wel iets om in de gaten te houden (watchful waiting zoals de Amerikanen dat zo mooi zeggen).
  Moderator vrijdag 28 juli 2017 @ 19:43:13 #139
54278 crew  Tijger_m
42
pi_172744283
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 19:41 schreef Euribob het volgende:
Je kunt prima naar de VS afreizen, zolang je maar in de Democratische staten blijft.
Euri zit zijn reis naar de VS nu goed te praten, mensen ;)
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_172744340
quote:
15s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 19:40 schreef Friek_ het volgende:
[ afbeelding ]

Wat een leuk grapje weer van DirkJan. Eriksd gniffelt weer alles bij elkaar.
Hele vloer nat gepist.
pi_172744355
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 19:39 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Ik vind dat ergens ook wel weer mooi aan China. Al die economische diplomatie in Afrika bijvoorbeeld. Dat doen ze toch wel weer heel gehaaid. Ik zou als ik politicus zou zijn en met Chinezen moest onderhandelen ook heel erg op mijn hoede zijn. Ze zullen Trump in dat opzicht in Beijing wel kunnen waarderen gok ik zo. :P
Oh zeker, en momenteel ook op de Balkan. China levert al die 'hulp' enkel uit opportunisme. Maar het werkt als een trein. Boh, wat een land he Kowloon.
  Moderator vrijdag 28 juli 2017 @ 19:46:50 #142
54278 crew  Tijger_m
42
pi_172744367
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 19:46 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Oh zeker, en momenteel ook op de Balkan. China levert al die 'hulp' enkel uit opportunisme. Maar het werkt als een trein. Boh, wat een land he Kowloon.
Zo origineel is dat nou ook weer niet, het Marshall plan was nou ook niet direct altruisme.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_172744369
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 19:40 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Mag jij vinden, ik sta er anders in. Ik ben van mening dat als een land dit soort keuzes maakt dat ik dan ook een keuze moet maken en dan stem ik met mijn portemonnee dus.

In een democratie vind ik het overigens vrij moeilijk om land en leider van elkaar te scheiden tenzij je positie is dat kiezers niet verantwoordelijk zijn voor hun keuzes, ik denk dat ze dat wel zijn.
Je kan nog eerder rechtvaardigen om naar Saudi Arabie te gaan dan naar de VS, de mensen in S-A hebben geen keuze, die in de VS wel.
Ik reken de burgers inderdaad niet af op de daden die hun overheden over hen en de rest van de wereld uitstorten. Maar al zou je dat wel doen, dan zijn er toch ook altijd nog talloze mensen die niet voor een bepaalde regering gekozen hebben? Of die het slechts deels eens zijn met de overheid die zij wel verkozen hebben? Hen pak je daarmee ook.
pi_172744374
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 19:41 schreef Euribob het volgende:
Je kunt prima naar de VS afreizen, zolang je maar in de Democratische staten blijft.
Maar wat nou als je in een Republikeinse stad bent binnen die Democratische staat?
pi_172744381
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 19:42 schreef Kowloon het volgende:
In die zin is het havenproject in Pireaus dat je laatst aankaartte ook wel iets om in de gaten te houden (watchful waiting zoals de Amerikanen dat zo mooi zeggen).
Zeker!
  Moderator vrijdag 28 juli 2017 @ 19:49:16 #146
54278 crew  Tijger_m
42
pi_172744415
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 19:46 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Ik reken de burgers inderdaad niet af op de daden die hun overheden over hen en de rest van de wereld uitstorten. Maar al zou je dat wel doen, dan zijn er toch ook altijd nog talloze mensen die niet voor een bepaalde regering gekozen hebben? Of die het slechts deels eens zijn met de overheid die zij wel verkozen hebben? Hen pak je daarmee ook.
Ja, en? Waarom heb jij bezwaar tegen het feit dat ik mij, als je het zo wilt noemen, verzet tegen het Trump bewind op de enige manier die mij open staat als Nederlander?

Het staat het Amerikaanse volk vrij hun land in te richten zoals zij dat willen, het staat mij vrij om daar verder niets mee te maken te willen hebben en dat op geen enkele wijze te willen steunen.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_172744432
quote:
Want binnen de Ring wonen helpt het aloude verheffingsideaal een handje. Een woning in de Amsterdamse Schoolstijl, een pluriformiteit aan buurtbewoners die gezellige buurtcomités oprichten, een boekwinkel om de hoek, een filmhuis op loopafstand - het helpt een mens vooruit, ik ben er het levende bewijs van, en het is iets wat ik ook voor mijn naasten wil. Maar door gentrificatie - codewoord voor economische zuivering van wijken - raakt dat ideaal steeds verder uit zicht.
https://www.volkskrant.nl(...)te-prijzig~a4508662/

Tja.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 28-07-2017 19:50:19 ]
pi_172744442
En laten we wel zijn, elke Amerikaan die niet direct emigreerde na de verkiezing van Trump verdient het eveneens om gestraft te worden.
pi_172744460
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 19:50 schreef Kaas- het volgende:
En laten we wel zijn, elke Amerikaan die niet direct emigreerde na de verkiezing van Trump verdient het eveneens om gestraft te worden.
Hoi Remlof.
  vrijdag 28 juli 2017 @ 19:51:30 #150
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_172744461
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 19:47 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Maar wat nou als je in een Republikeinse stad bent binnen die Democratische staat?
Er bestaan geen Republikeinse steden, Kaasje.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')