RRD_kiter | vrijdag 28 juli 2017 @ 15:02 |
Recent een aanrijding gehad waarbij ook de airbags ontploften (dat was primeur voor me, wat stinken die dingen!). Ik was blij dat ik een goede auto reed, alleen jammer dat bij het ontploffen van de airbags de mercedes ster in mijn hand gedrukt werd. Na van de schrik bekomen te zijn, was ik echter wel onder de indruk van alle moderne veiligheidssystemen die blijkbaar echt hun werk doen: - gewone airbag en knie airbag, gordelaanspanners - motorkap omhoog voor het geval van een aanrijding met een voetganger - Raampjes deels omlaag voor het geval de deuren niet meer open kunnen - De auto belde vanzelf hulp....da's heel raar als je net concludeert dat je heel bent, en plots hoor je een stem vragen of alles in orde is. | |
pvdplanet | vrijdag 28 juli 2017 @ 15:15 |
Die hand, zoiets heb ik nog nooit gezien :0 | |
goed_volk | vrijdag 28 juli 2017 @ 15:20 |
Nou, dat lijkt me een mooie voor een MB reclame | |
Diemux | vrijdag 28 juli 2017 @ 15:28 |
Lijkt mij eerder een verbeter puntje. | |
Mr.Ping | vrijdag 28 juli 2017 @ 15:58 |
Wel een hoop schade als al die dingen afgaan. Die ster is trouwens wel cool! | |
Jiang153 | vrijdag 28 juli 2017 @ 17:57 |
- motorkap omhoog voor het geval van een aanrijding met een voetganger. Iemand leg deze ff uit? | |
pvdplanet | vrijdag 28 juli 2017 @ 18:13 |
De motorkap vangt de klap op in plaats van het harde blok er direct onder. Als je met een Nissan GTR een paaltje raakt en dit systeem treedt in werking dat kost het 12000 Euro om te repareren :/ | |
Jiang153 | vrijdag 28 juli 2017 @ 19:19 |
Dus dat met dat voetganger heeft er niks mee te maken? Dacht dat die omhoog ging zodat die voetganger er niet op de een of andere manier tussen de motorkap komt, maar het komt er gewoon op neer dat die motorkap zich verhard en de klap neemt? | |
Pietverdriet | vrijdag 28 juli 2017 @ 19:29 |
Mijn audi heeft ook veel van dit soort veiligheidssystemen, deze maakt een noodstop sneller dan je zelf reageren kan, en voorkomt daarmee (hopelijk) een ongeluk, tegelijk doet hij dan de ramen dicht en straft de gordels. Zorgt dat je tussen de lijntjes blijft rijden, houd met cruise control de juiste afstand tot je voorganger en past deze aan bij de snelheid. Zelfrijdende autos zijn echt nog maar een sw update | |
Daffodil31LE | vrijdag 28 juli 2017 @ 19:31 |
Met andere woorden: Rijd met matige snelheid tegen een andere auto en je kan jouw auto naar de sloop brengen. Dan doe mij dan maar een Volvo 244; die heeft zijn kreukelzone in de andere auto zitten. | |
Pietverdriet | vrijdag 28 juli 2017 @ 19:35 |
Wat niet wil zeggen dat jij in de Volvo er beter vanaf komt, integendeel. Hoe meer metaal er vervormt, hoe meer energie daar in verdwijnt. Je wilt de kinetische energie daar in hebben, niet in je interne organen. | |
pvdplanet | vrijdag 28 juli 2017 @ 19:51 |
De motorkap wipt aan de achterkant omhoog. Het blik is relatief zacht en vangt als een 'kussen' de persoon op. Ook zorgt het ervoor dat de persoon niet in de ruit geslingerd wordt. (1:00 min) http://jalopnik.com/54053(...)8000-repair-bill/amp oops | |
Fer | vrijdag 28 juli 2017 @ 19:54 |
En die ander raakte je in de bestuurderskant, die is dood zeker? Windows bags en die in je stoel gingen niet? | |
tjoptjop | vrijdag 28 juli 2017 @ 20:17 |
Succes met je oude Volvo, geef mij maar een moderne auto als het om veiligheid gaat. | |
RRD_kiter | vrijdag 28 juli 2017 @ 20:23 |
De dame die ik raakte had vrijwel zeker een hersenschudding. In die Peugeot was wel een airbag afgegaan en alleen daardoor was ie al total loss. Ik weet nog dat ik voet van het gas gehaald heb maar weet niet zeker of ik de rem nog geraakt heb voordat ik haar raakte. De auto had wel een automatisch rem systeem maar aangezien ze er van de zijkant voorlangs kwam schieten, kon die ook niets meer doen. De snelheid die ik reed was 50-52. Mijn side Airbags zijn niet afgegaan. Wel de gordelaanspanners achter, de dealer dacht dat daar geen sensors zitten en die dus altijd afgaan. | |
house_is_a_feeling | vrijdag 28 juli 2017 @ 20:31 |
Gaat de MB naar het oostblok of wordt die gefixed? Wat is de schade? | |
PluggieOD | vrijdag 28 juli 2017 @ 21:05 |
Maat van me had kind voorin, bam gebroken been. Geluk nog. Kind was 1. | |
Fer | vrijdag 28 juli 2017 @ 21:17 |
Als je gelijk van gas naar rem gaat heb je brake assist, dan heb je vanaf intrappen vrijwel gelijk maximale remkracht ipv dat je het pedaal helemaal in moet trappen. | |
RRD_kiter | vrijdag 28 juli 2017 @ 21:29 |
Hij was twee weken oud (en een leenauto van de schadehersteller overigens)... Kleine 10k schade waarvan 3k voor airbags. Quote van de schadehersteller: 'no worries, we maken er een nieuwe van, da's ons werk'. | |
Sigaartje | vrijdag 28 juli 2017 @ 21:33 |
3.000 voor de airbags. Waarom zijn die krengen zo verschrikkelijk duur? Die foto van die hand is echt top! Speel je wel de pats mee. | |
PluggieOD | vrijdag 28 juli 2017 @ 21:50 |
Mijn god wat voor 1.2 is dat! Levensgevaarlijk! Het kan ook anders: [ Bericht 18% gewijzigd door PluggieOD op 28-07-2017 21:57:45 ] | |
PluggieOD | vrijdag 28 juli 2017 @ 22:12 |
Effe zonder gein, dat is dus echt je ervaring met auto's? | |
Pietverdriet | vrijdag 28 juli 2017 @ 22:22 |
Nog een mooie Dikke Landrover tegen een Espace | |
PluggieOD | vrijdag 28 juli 2017 @ 22:29 |
Nog een mooie: Opel Corsa tegen... Bam: Instant dood in de Smart. | |
Kriegel | vrijdag 28 juli 2017 @ 23:07 |
Ja, kunst, met 112 km/u tegen een betonnen muur rijden. Dan ben je in een gemiddelde Mercedes ook gewoon 90% zeker dood door de plotselinge afremming die je organen plet, en dat geven ze ook aan op het einde. Het enige verschil is dat je in de kist ligt met je benen er nog aan. [ Bericht 1% gewijzigd door Kriegel op 28-07-2017 23:24:38 ] | |
Kodi | woensdag 9 augustus 2017 @ 16:44 |
100% veiligheid wordt nooit gegarandeerd. Helaas | |
Resistor | woensdag 9 augustus 2017 @ 17:18 |
Zolang de organen maar geschikt blijven voor transplantatie | |
jeroen25 | donderdag 10 augustus 2017 @ 02:09 |
Hoe is het met de bestuurder van die 206 afgelopen? | |
Captain_Jack_Sparrow | donderdag 10 augustus 2017 @ 10:06 |
Zou je ook in een zelfrijdende Dacia stappen? | |
ZwarteSteen | donderdag 10 augustus 2017 @ 17:48 |
Ook al een vrij oud veiligheidssysteem; afsluiten van de brandstoftoevoer vanaf de tank Vandaar dat je je moter ook niet meer gestart krijgt na je ongeluk om bijv op een trailer te rijden. Ook zijn de hedendaagse airbags niet meer "dom" maar passen ze zich razendsnel aan
|