abonnement Unibet Coolblue
pi_172734621
Leven wij in het Einde der Tijden?

Al vanaf dat ik kind was heb ik vaak het idee gehad dat wij in een bijzondere tijd leven. Een tijd die anders is dan alle tijden hiervoor. Toen ik het idee van 'de Eindtijd' voor het eerst hoorde, is deze dan ook wel even een tijdje blijven kleven. Maar goed, aan dat idee zit natuurlijk een heel religieus concept vast, voortkomend uit de Abrahamitische hoek waar ik op zich niet heel mee op heb. Religie staat wat mij betreft symbool voor meer ellende dan goeds, en afname daarvan in de wereld beschouw ik eerder als een verlichting dan als verduistering voor de wereld. Maar toch, de waarheid gaat wat mij betreft boven mijn persoonlijke voorkeuren, en dus zal ik, wanneer ik er niet omheen kan, mijn overtuigingen moeten bijschaven als het niet anders is.
Het idee te leven in een soort Eindtijd is de laatste tijd weer een beetje naar boven gekomen bij mij n.a.v. van een nieuwsbericht, waarin laatst werd gemeld dat wetenschappers zijn geschrokken van het feit dat diersoorten nog veel sneller uitsterven op het moment, dan ze al dachten. En dus voelde ik mij getriggerd op den duur hier weer eens artikelen en filmpjes over op te zoeken.

Wat ik daarin opgesomd en onderbouwt zag worden, is wat mij betreft niet iets om te negeren. Ik heb al jaren een exemplaar van de Bijbel in mijn kast (Statenvertaling), en ik ben de aangehaalde stukken erbij op gaan zoeken. Ik vind het toch onthutsend allemaal wat ik daarin ben tegengekomen.

Want wat zijn eigenlijk die Tekenen die te zien zouden zijn wanneer de mensheid zijn Laatste Fase ingaat, volgens de aloude profetie?

* Aardbevingen zullen fors toenemen (en het is gebleken dat dit ook idd het geval is, al sinds de loop van de 20e eeuw)
* ernstigere en vaker voorkomende natuurrampen (de natuur is in nood)
* mensen zullen meer gericht zijn op zichzelf, arrogant zijn, 'dis-obedient', kortom: narcistisch (en dit is overduidelijk waarneembaar onder de millenials smartphone-generatie)
* Problemen en oorlogen in de wereld zullen toenemen
* Velen zullen misleidt worden, door occulte leiders (denk aan de vele sekteleiders, maar ook wellicht vele videoclips voor jongeren, doorbrenkt van occulte symboliek; één-oog-illuminati teken door popsterren etc.)
* het evangelie zal over alle uithoeken van de wereld verspreid zijn/worden (dit is duidelijk het geval, de Bijbel is in bijna 3000 van de 6500 talen op de wereld vertaald)
* Zeer belangrijk: de stichting van de Staat Israël sinds 1948; één van de grootste en belangrijkste vervullingen, tot '48 was er eigenlijk voor gelovigen nauwelijks echt reden om te spreken van de Eindtijd. Ook wordt er gesproken over het Joodse volk 'dat herenigt zal worden in het Beloofde Land; uit alle uithoeken van de wereld zullen zij weer terugkeren naar Israël(check!)
* Europa en het herstelde Romeinse Rijk (EU)
* Opkomst van nucleaire wapens en grootmachten
* vele oorlogen en oorlogsdreiging (door massacommunicatie voortdurend makkelijk om veel mensen te bereiken)
* Vele valse profeten
* Massale geloofsafval
* toename in occultisme, met alle vertakking daarvan van dien
* Een explosie van kennis voor de mensheid
* Oude mysteriën en geheime zouden worden openbaar gemaakt
* Dingen in de Bijbel die eerder niet te verklaren waren, zullen duidelijk worden gemaakt (hier zijn vele voorbeelden van)
* Opkomst van de antichrist

En waarschijnlijk goes the list on and on and on.....

Wat goed, recent videomateriaal hierover dat ik laats ben tegengekomen, en de boel mooi in wordt opgesomd, ondersteund met beeldmateriaal:


En 50 reasons why:


Let wel: de Tekenen zijn tekenen, geen oorzaken! Dat bepaalde verschijnselen nu te zien zouden zijn, zijn geen oorzaak van een Eindtijd, met slechts tekenen (voor gelovigen) waaraan men het zou kunnen herkennen.
De aardbevingen bijvoorbeeld worden gezien als 'barensweeën' die voorafgaan aan de terugkomst van de Zoon (Jezus zal terugkeren op aarde en een einde maken aan alle misstanden veroorzaakt door de Satan/Antichrist).

De Eindtijd komt er simpelweg op neer dat het leven van de wereld en de mensheid voltooid zal zijn. En juist dit gevoel bekruipt mij persoonlijk ook wel eens als ik naar de wereld van vandaag de dag kijk. Alles lijkt onderhand zo 'af' te zijn, of daar heel hard naar op weg te zijn. Hoeveel perfecter en gelikter moet de technologie nog worden? Gaan we niet naar een soort hoogtepunt toe, of zitten we daar niet al op? Het gevoel dat al het wonderlijks er nog even uitgeperst wordt voordat het allemaal eindigt en inéén stort.

Voor mij persoonlijk is dit alles lastig. Want ik hang eigenlijk een geheel ander levensparadigma aan. Als ik dit idee moet aannemen zet dit eigenlijk mijn hele belevingswereld op z'n kop. Maar ergens vind ik het ook moeilijk om er zomaar omheen te kunnen. Ik wil eigenlijk stiekem helemaal niet dat dit waar is, maar de signalen liegen er toch zeker niet om.
Binnen dit perspectief bekeken zou ik mezelf eigenlijk als één van de tegenwoordig miljoenen, zo niet miljarden misleidde zielen moeten beschouwen die is beïnvloed door de valse invloed van de geest van de antichrist, die in deze laatste fase oppermachtig zou zijn en alles op z'n kop zou zetten.

Anyway, ik ga een einde breien aan mijn uitvoerige onderbouwing voor dit onderwerp. Deels is dit ook gewoon geschreven voor mezelf, om alles op een rijtje te zetten. Maar het lijkt me ook een interessant onderwerp voor andere openminded mensen die op zoek zijn naar de waarheid. Ik heb even getwijfeld of ik dit nu moest plaatsen in F&L of hier, maar ik heb voor hier gekozen. Dit omdat ik het gezelschap in F&L vaak wat arrogant en bevooroordeeld vind, en de tendens daar vooral erg intellectualistisch en anti-religieus vind (binnen het kader van dit alles zou dat eigenlijk ook weer het product van grondige misleiding zijn).

Mijn advies is, indien je niet té veel tijd wilt verspillen aan uitgebreide filmpjes en teksten, waarvan ik er drie hier heb gepost, het dan maar óf in etappes te kijken, of er LANGZAAM doorheen te skippen en op onderwerpen even te blijven hangen die je aanspreken). Maar kijk wel op z'n minst even een stukje, want dat is toch wel belangrijk.

Dat was 'm voor nu.....

[ Bericht 0% gewijzigd door Meneertje_flapdrol op 28-07-2017 12:27:40 ]
  vrijdag 28 juli 2017 @ 12:21:50 #2
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_172734634
Ieder persoon die ooit heeft geleefd heeft in een tijd geleefd die anders was dan andere tijden.

Get over it.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_172734797
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 12:21 schreef SpecialK het volgende:
Ieder persoon die ooit heeft geleefd heeft in een tijd geleefd die anders was dan andere tijden.

Get over it.
Als je niet ziet dat deze tijd écht flink afwijkt van alle voorgaande tijden, moet je even je ruitenwissers schoonmaken denk ik. ;)
pi_172734888
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 12:20 schreef Meneertje_flapdrol het volgende:
Mijn advies is, indien je niet té veel tijd wilt verspillen aan uitgebreide filmpjes en teksten, waarvan ik er drie hier heb gepost, het dan maar óf in etappes te kijken, of er LANGZAAM doorheen te skippen en op onderwerpen even te blijven hangen die je aanspreken).
We leven in het einde der tijden en dan moeten we tijd verspillen door jouw post te gaan lezen/bekijken? Ammehoela!
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_172735114
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 12:34 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

We leven in het einde der tijden en dan moeten we tijd verspillen door jouw post te gaan lezen/bekijken? Ammehoela!
Haha! Dat is dan wel weer humor. :)
  vrijdag 28 juli 2017 @ 12:50:53 #6
469793 Puk1234
Know your worth!
pi_172735302
Een keer in de zoveel decennia denken mensen dat ze in een eindtijd zitten.. bv een van die is het einde van de maya kalender etc.. Google maar eens verder..
  vrijdag 28 juli 2017 @ 13:07:58 #7
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_172735653
Wellicht het einde van een tijdperk gezien de achterlijkheden waar we ons mee bezig houden, dat heeft de Romeinen destijds ook de das om gedaan.

Einde der tijden, nee er zal heus wel weer iets voor in de plaats komen.
And so is the past
pi_172736206
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 13:07 schreef Puk1234 het volgende:

[..]

Jawel! :(
Nou okee, jij wel dan.
pi_172736259
Je begint je post door te stellen dat je weinig hebt met Abrahamistische religies, om de rest van je betoog er vervolgens mee te doorspekken. Je opsomming van gegevens rammelt verder ook aan alle kanten:

* Aardbevingen zullen fors toenemen (en het is gebleken dat dit ook idd het geval is, al sinds de loop van de 20e eeuw)

Aardbevingen zijn van alle tijden. Door onze huidige technologie zijn we op de hoogte van ...
... aardbevingen die ver van ons eigen huis plaatsvinden;
... aardbevingen die niet of nauwelijks voelbaar zijn naar menselijke maatstaven;

* ernstigere en vaker voorkomende natuurrampen (de natuur is in nood)

Feitelijk hetzelfde verhaal als met de aardbevingen.

* mensen zullen meer gericht zijn op zichzelf, arrogant zijn, 'dis-obedient', kortom: narcistisch (en dit is overduidelijk waarneembaar onder de millenials smartphone-generatie)

Dit is misschien wel een goed punt, maar komt vooral voort uit de enorme aantallen mensen die er nu rondlopen. Mensen voelen zich anoniem in de massa en richten zich daardoor heel sterk op het "zelf", of dat nu in reallife is, of op social media - die daarmee feitelijk asocial media zijn.

* Problemen en oorlogen in de wereld zullen toenemen

Zijn van alle tijden. Sterker nog, vroeger waren er waarschijnlijk veel meer oorlogen, die ook nog eens langer aanhielden. Tachtigjarige oorlog tussen Nederland en Spanje? Of de honderd jaar van oorlog tussen Frankrijk en Engeland, ten tijde van Jeanne d'Arc?

* Velen zullen misleidt worden, door occulte leiders (denk aan de vele sekteleiders, maar ook wellicht vele videoclips voor jongeren, doorbrenkt van occulte symboliek; één-oog-illuminati teken door popsterren etc.)

Volksmennerij is ook van alle tijden. De ironie met betrekking tot je betoog wil dat het juist religie is dat hier vaak voor ge(mis)bruikt is.

* het evangelie zal over alle uithoeken van de wereld verspreid zijn/worden (dit is duidelijk het geval, de Bijbel is in bijna 3000 van de 6500 talen op de wereld vertaald)

Hiermee zet je dus de Bijbel boven alle andere geloven? Als er eentje momenteel zichzelf aan het verspreiden is, is het wel de Islam.

* Zeer belangrijk: de stichting van de Staat Israël sinds 1948; één van de grootste en belangrijkste vervullingen, tot '48 was er eigenlijk voor gelovigen nauwelijks echt reden om te spreken van de Eindtijd. Ook wordt er gesproken over het Joodse volk 'dat herenigt zal worden in het Beloofde Land; uit alle uithoeken van de wereld zullen zij weer terugkeren naar Israël(check!)

Wat check? Dat er sommige Joden naar Israel uitwijken omdat ze door moslims worden lastig gevallen in andere plekken op deze aardkloot betekent nog niet dat alle Joden naar Israel vertrekken.

* Europa en het herstelde Romeinse Rijk (EU)

Grote rijken komen en gaan, dat is al een eeuwigheid aan de gang. Zelfs in de afgelopen paar honderd jaar zijn de grenzen binnen Europa vaak genoeg gewijzigd en zelfs naties ten onder gegaan of juist ontstaan. De EU is alles behalve een eenheid, ondanks wat die droeftoeters in Brussel ons op de mouw proberen te spelden.

* Opkomst van nucleaire wapens en grootmachten

Grootmachten werd in je vorige punt al genoemd. En de Bijbel beschreef de toename van nucleaire wapens? Ze waren hun tijd ver vooruit!

* vele oorlogen en oorlogsdreiging (door massacommunicatie voortdurend makkelijk om veel mensen te bereiken)

Net als de grootmachten hierboven is dit ook de tweede keer dat je dit punt aanhaalt. Zie mijn commentaar hierboven.

* Vele valse profeten

Zijn er echte geweest dan? Zelfs van de persoon van Jezus Christus is nooit onomstotelijk bewezen dat hij geleefd heeft.

* Massale geloofsafval

Dit punt staat haaks op je stelling dat het evangelie zich tot alle uithoeken van de aarde verspreid heeft. Dit punt geeft aan dat het juist grond aan het verliezen is. En overigens, aangezien je zelf aangeeft dat je weinig met Abrahamistische religies hebt, zou je dit punt juist moeten toejuichen.

* toename in occultisme, met alle vertakking daarvan van dien

Voor een buitenstaander zijn veel Christelijke tradities moeilijk te onderscheiden van occultisme.

* Een explosie van kennis voor de mensheid

Je tweede solide punt, waar weinig op af te dingen is.

* Oude mysteriën en geheime zouden worden openbaar gemaakt

Zoals? Sowieso is door onze manier van wetenschappelijk onderzoek en het vastleggen van resultaten veel meer mogelijk, ook met betrekking tot zaken uit het verleden. Denk bijvoorbeeld aan de koolstofdatering van de lijkwade van Turijn, waarmee aangetoond werd dat de lijkwade bij lange na niet oud genoeg was om uit de tijd van Jezus te stammen.

* Dingen in de Bijbel die eerder niet te verklaren waren, zullen duidelijk worden gemaakt (hier zijn vele voorbeelden van)

Nogmaals: zoals? De enige zaken waarvan ik me iets kan voorstellen, is dat er mystieke of goddelijke zaken door wetenschappelijk inzicht uit te leggen zijn op basis van natuurwetten.

* Opkomst van de antichrist

Zoals wie? Despoten, tirannen en volksmenners zijn van alle tijden.
True strength is not a measure of the body,
It's a measure of the soul.
pi_172736321
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 12:50 schreef Puk1234 het volgende:
Een keer in de zoveel decennia denken mensen dat ze in een eindtijd zitten.. bv een van die is het einde van de maya kalender etc.. Google maar eens verder..
Die ken ik, maar dit bleek toch wel een groot verlies voor het New Age geloof vooral...
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 13:07 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Wellicht het einde van een tijdperk gezien de achterlijkheden waar we ons mee bezig houden, dat heeft de Romeinen destijds ook de das om gedaan.

Einde der tijden, nee er zal heus wel weer iets voor in de plaats komen.
Dan wil ik je nog wel op het feit wijzen dat er een ontzettend groot deel van het dierenrijk inmiddels al is uitgestorven en nog steeds snel uitsterft, de mensheid per vijftig jaar verdubbelt. En we zitten nu al op 7 miljard. Afrika is booming. Overconsumptie en uitputting van de aarde die een almaar toenemende mensenpopulatie met zich mee brengt.

Dat de wereld op weg is naar haar ondergang is echt geen wilde gedachte hoor.
  vrijdag 28 juli 2017 @ 13:42:09 #11
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_172736429
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 13:37 schreef Meneertje_flapdrol het volgende:

Dan wil ik je nog wel op het feit wijzen dat er een ontzettend groot deel van het dierenrijk inmiddels al is uitgestorven en nog steeds snel uitsterft.
Niet de eerste keer dat er massa-extinctie is.
And so is the past
pi_172736439
Maurice76, thanks voor je reply. Ik ga er later even op in. Moet effe weg nu. Komt later!
pi_172736761
Het begin van het einde inderdaad, maar daar zitten we al heel lang in
pi_172736870
Mis nog de datum waarop alles gaat gebeuren;

23 september 2017.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 28 juli 2017 @ 14:17:17 #15
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_172737066
Het einde de tijden komt niet langs. Het einde van deze manier van samenleven (heel) misschien wel. En dan (wat mij betreft) eerder door mensen/groepen die de traditionele 'einde der tijden' van de bijbel na willen bootsen/zelf willen creëren door manipulatie van omstandigheden etc. Dus de tijd blijft wel gewoon voortkabbelen tot de laatste klokkijkende mens komt te overlijden en ook erna maar dan zal niets het meer door hebben.

Soms heb ik wel eens het idee dat Atlas Shrugged wordt uitgespeeld op het wereldtoneel ipv de bijbelse eindtijden.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_172739168
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 12:30 schreef Meneertje_flapdrol het volgende:

[..]

Als je niet ziet dat deze tijd écht flink afwijkt van alle voorgaande tijden, moet je even je ruitenwissers schoonmaken denk ik. ;)
Hoe zie jij dat dan?
pi_172740125
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 13:34 schreef Maurice76 het volgende:
Je begint je post door te stellen dat je weinig hebt met Abrahamistische religies, om de rest van je betoog er vervolgens mee te doorspekken. Je opsomming van gegevens rammelt verder ook aan alle kanten
Ja het Einde der Tijden is natuurlijk van origine een Bijbels concept; daar kennen we het allemaal van. Dit topic gaat dan ook over de Bijbelse profetie.
En zoals ik al zei: het gaat mij om de waarheid, niet om m'n persoonlijke voorkeur.
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 13:34 schreef Maurice76 het volgende:
Je begint je post door te stellen dat je weinig hebt met Abrahamistische religies, om de rest van je betoog er vervolgens mee te doorspekken. Je opsomming van gegevens rammelt verder ook aan alle kanten:

* Aardbevingen zullen fors toenemen (en het is gebleken dat dit ook idd het geval is, al sinds de loop van de 20e eeuw)

Aardbevingen zijn van alle tijden. Door onze huidige technologie zijn we op de hoogte van ...
... aardbevingen die ver van ons eigen huis plaatsvinden;
... aardbevingen die niet of nauwelijks voelbaar zijn naar menselijke maatstaven
Nou, in dat tweede filmpje wordt dus laten zien dat er wel degelijk vanaf de twintigste eeuw een forse toename duidelijk te zien is middels een sterk oplopende grafiek. Uiteraard nemen onderzoekers natuurlijk heus wel mee in hun vraag of er echt een toename te zien is of niet.

Ik heb even het stukje over aardbevingen er voor je bij gepakt zodat het filmpje daar precies begint met spelen:


quote:
Dit is misschien wel een goed punt, maar komt vooral voort uit de enorme aantallen mensen die er nu rondlopen. Mensen voelen zich anoniem in de massa en richten zich daardoor heel sterk op het "zelf", of dat nu in reallife is, of op social media - die daarmee feitelijk asocial media zijn.
Hier merk ik even nogmaals iets op: de Tekenen zijn geen oorzaken van het Einde der Tijden, maar slechts tekenen. Hoe je die dingen vervolgens via oorzaak en gevolg verklaart maakt eigenlijk daarom niet uit. Het gaat erom dat die symptomen vandaag de dag zichtbaar zijn en al lang geleden voorspeld.
Wij - met de kennis van nu - kunnen inderdaad zeggen: ja klopt, maar dat komt door zus en zo.

In die tijd konden ze waarschijnlijk moeilijk zeggen: de mensen zullen arrogant, verwend en narcistisch worden, want ze zien er in die tijd allemaal tiptop uit, en ze krijgen smartphones waarmee ze zichzelf en elkaar kunnen filmen, ze gaan dan allemaal naar de sportschool en douchen zich iedere dag en verzorgen zich goed, en worden vanwege het enorm aantal mensen ook heel individualistisch etc. etc. Dat weten wij nu, omdat we in die tijd leven (neem ik nu even voor het gemak aan!). In die tijd werden enkel tekenen gegeven waaraan je zou kunnen herkennen dat deze belangrijke dagen zijn aangebroken.
Het is niet zo dat de wereld zou vergaan omdat we ons zo en zo gedragen, als een soort straf.
Tenminste, dat idee heb ik niet aan de hand van wat men daar over schrijft.

* Problemen en oorlogen in de wereld zullen toenemen

Zijn van alle tijden. Sterker nog, vroeger waren er waarschijnlijk veel meer oorlogen, die ook nog eens langer aanhielden. Tachtigjarige oorlog tussen Nederland en Spanje? Of de honderd jaar van oorlog tussen Frankrijk en Engeland, ten tijde van Jeanne d'Arc?


Ja, hier heb je natuurlijk wel gelijk in. Alleen oorlogen waren destijds wel lokaler en denk ik ook wel wat rechtvaardiger. In die zin dat het leger tegen leger was. Nu is het veel grootschaliger en is de burgerbevolking heel vaak op beestachtige wijze doelwit. Kijk je naar de oorlogen uit twintigste eeuw zie je natuurlijk ook schrikbarende aantallen doden als gevolg daarvan.

* Velen zullen misleidt worden, door occulte leiders (denk aan de vele sekteleiders, maar ook wellicht vele videoclips voor jongeren, doorbrenkt van occulte symboliek; één-oog-illuminati teken door popsterren etc.)

Volksmennerij is ook van alle tijden. De ironie met betrekking tot je betoog wil dat het juist religie is dat hier vaak voor ge(mis)bruikt is.


Maar is het jou niet opgevallen hoe tegenwoordige videoclips doordrenkt zijn van allerlei rare symbolen die allemaal verwijzen naar de vrijmetselarij en dat soort bewegingen?
Op zich niets mis mee in mijn ogen, maar een beetje vreemd en opvallend wel.
Misschien is men op zoek naar iets anders, en is dat een mooie inspiratiebron voor een mysterie, maar het is toch wel opvallend in het licht van een vermeende Eindtijd en hoe dat dan weer samenvalt met voorspellingen, alles bij elkaar genomen zeg maar.

Over de Bijbel en het verspreiden in alle uithoeken van de wereld. Dat is toch wel een feit. Die voorspelling is gewoon ook ronduit vervuld m.i.

Het lijkt tegenstrijdig met de leegloop van de kerk idd. Maar je ziet het zich wel weer verspreiden in andere delen van de wereld. In ieder geval kennen alle volkeren op aarde nu wel zo ongeveer het evangelie, op misschien wat bosjesstammen in de rimboe na. ;)

* Zeer belangrijk: de stichting van de Staat Israël sinds 1948; één van de grootste en belangrijkste vervullingen, tot '48 was er eigenlijk voor gelovigen nauwelijks echt reden om te spreken van de Eindtijd. Ook wordt er gesproken over het Joodse volk 'dat herenigt zal worden in het Beloofde Land; uit alle uithoeken van de wereld zullen zij weer terugkeren naar Israël(check!)

Wat check? Dat er sommige Joden naar Israel uitwijken omdat ze door moslims worden lastig gevallen in andere plekken op deze aardkloot betekent nog niet dat alle Joden naar Israel vertrekken.


Nee nee, hiermee doe je het absoluut tekort en bagatelliseer je het.

Totdat Israël in 1948 in hersticht, was Israël min of meer een soort mythisch Bijbels land. Het zou bestaan hebben, maar er was nauwelijks bewijs voor. De stichting van Israël en daarmee de terugkeer van alle Joden wereldwijd naar het 'beloofde land' kan niet aan voorbij gegaan worden. Dat is één van de belangrijkste tekenen. Tuurlijk, er zitten nog zat Joden overal en nergens, maar het gaat toch zeker wel zoals voorspeld wat dat betreft.

De EU als 'hersteld Romeins Rijk' vind ik verder ook niet een onbetwistbare voorspelling, maar het heeft er wel wat van weg. Het is een duidelijke poging Europa te ver-/herenigen, en het is wel weer net zo'n - of nog meer - welvarend en rijk gebeuren, met alle luxe en decadentie erbij.

* Oude mysteriën en geheime zouden worden openbaar gemaakt

Zoals? Sowieso is door onze manier van wetenschappelijk onderzoek en het vastleggen van resultaten veel meer mogelijk, ook met betrekking tot zaken uit het verleden. Denk bijvoorbeeld aan de koolstofdatering van de lijkwade van Turijn, waarmee aangetoond werd dat de lijkwade bij lange na niet oud genoeg was om uit de tijd van Jezus te stammen.

* Dingen in de Bijbel die eerder niet te verklaren waren, zullen duidelijk worden gemaakt (hier zijn vele voorbeelden van)

Nogmaals: zoals? De enige zaken waarvan ik me iets kan voorstellen, is dat er mystieke of goddelijke zaken door wetenschappelijk inzicht uit te leggen zijn op basis van natuurwetten.


Nou, door de hedendaagse wetenschap zijn we enorm veel te weten gekomen over de micro- en macrowereld. In het filmpje dat ik had gepost wordt gezegd dat de hedendaagse (Quantum)wetenschap wel gezien kan worden als een manier om tot 'the spirit realm'door te dringen en er contact mee te maken om zo de wereld naar onze hand te kunnen zetten. Dat kan toch wel gezien worden als een openbaarmaking van diepe universele geheimen, waar we nu steeds meer vrijelijk toegang toe krijgen.

De antichrist dan slot. Tja, sommige zeggen dat er vele antichristici zullen komen, waarvan profeet Mohammed al als de eerste van gezien kan worden, met tot op de dag van vandaag vele miljoenen (miljarden) mensen die vastzitten in een antichristelijk, totalitair systeem .
Zo zijn er vele namen.

De Rothschild-dynastie wordt vaak gezien als de antichrist, en komt volgens mij behoorlijk in aanmerking voor die titel, gezien het onmetelijke vermogen, macht en het opzetten van het occulte gebeuren.

Maar wellicht is het wel gewoon een soort geestelijke kracht dat mensen op aarde simpelweg als instrument gebruikt om zijn wil te dienen.

Ik ben er doorheen. :P Deze manier van antwoorden vraagt wel een hoop energie en tijd en dit ga ik verder niet zo doen (quote voor quote). Maar nu kon het even niet anders.
pi_172740301
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 15:52 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Hoe zie jij dat dan?
Dit is wat mij betreft een knotsgekke tijd! Ik vind het persoonlijk eigenlijk een geweldige tijd. Je kunt zo goed alsalles doen wat je wilt, zijn wie je wilt. Er is (zeker waar wij leven) genoeg te eten en te drinken voor iedereen, alles is netjes geregeld. De dieren hebben het zelfs goed. Luxe all over. De technologie is mega ver ontwikkeld, het is zowat pure science fiction allemaal. Prachtig. Genieten van schitterende kunst in de vorm van muziek, films en ga zo maar door. Er is een immense schat aan kennis over van alles en nog wat voor handen. En zeker met internet heeft iedereen de complete Wereldbibliotheek in huis met een paar drukken met de muis.
Dit is eigenlijk een geweldige tijd en misschien wel de beste in de menselijke geschiedenis. Daarmee mogen we ons gezegend voelen!

Maar daarmee is het ook een gigantische afwijking van alle voorgaande tijden waarin mensen hebben geleefd. Deze tijd is ongekend in de menselijke geschiedenis. En daarmee dus ook ook een keiharde kanshebber om in aanmerking te komen voor gedachten aan het Einde der Tijden. Want een tijd als deze is voorzegd...

Er zijn in de menselijke geschiedenis indrukwekkende beschavingen geweest (Egypte, de Romeinen, Inca's, Azteken etc.), maar dit wat er nu is...
Er zijn nu vele technologisch hoogstaande top of the bill beschavingen tegelijkertijd! Neem eens een stad als New York. Of Shanghai. Tokio. London. Parijs. Melbourne. Dubai. Ga zo maar door. Het is ongekend van omvang.

Denk aan het beeld van die timelapses van steden en hun snelwegen. Als stromende bloedvaten zijn ze hele dag actief, dag in dag uit.
pi_172740901
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 16:44 schreef Meneertje_flapdrol het volgende:

[..]

Dit is wat mij betreft een knotsgekke tijd! Ik vind het persoonlijk eigenlijk een geweldige tijd. Je kunt zo goed alsalles doen wat je wilt, zijn wie je wilt. Er is (zeker waar wij leven) genoeg te eten en te drinken voor iedereen, alles is netjes geregeld. De dieren hebben het zelfs goed. Luxe all over. De technologie is mega ver ontwikkeld, het is zowat pure science fiction allemaal. Prachtig. Genieten van schitterende kunst in de vorm van muziek, films en ga zo maar door. Er is een immense schat aan kennis over van alles en nog wat voor handen. En zeker met internet heeft iedereen de complete Wereldbibliotheek in huis met een paar drukken met de muis.
Dit is eigenlijk een geweldige tijd en misschien wel de beste in de menselijke geschiedenis. Daarmee mogen we ons gezegend voelen!

Maar daarmee is het ook een gigantische afwijking van alle voorgaande tijden waarin mensen hebben geleefd. Deze tijd is ongekend in de menselijke geschiedenis. En daarmee dus ook ook een keiharde kanshebber om in aanmerking te komen voor gedachten aan het Einde der Tijden. Want een tijd als deze is voorzegd...

Er zijn in de menselijke geschiedenis indrukwekkende beschavingen geweest (Egypte, de Romeinen, Inca's, Azteken etc.), maar dit wat er nu is...
Er zijn nu vele technologisch hoogstaande top of the bill beschavingen tegelijkertijd! Neem eens een stad als New York. Of Shanghai. Tokio. London. Parijs. Melbourne. Dubai. Ga zo maar door. Het is ongekend van omvang.

Denk aan het beeld van die timelapses van steden en hun snelwegen. Als stromende bloedvaten zijn ze hele dag actief, dag in dag uit.
En toch, hé? Ik wil je plezier niet bederven, maar er zijn nog legio mensen die het niet goed hebben. Ja, ook in onze prachtige maatschappij. Zelfs in Nederland komen nog steeds daklozen voor. En kinderen en dieren die mishandelt en/of misbruikt worden. Voedsel wordt genetisch gemanipuleerd.

Die stromende bloedvaten van snelwegen geven niet de files weer. Maw. de bloedvaten die verstopt raken en leiden tot hartafwijkingen.
De pure shit, stront is een beter woord, die dag in dag uit op tv wordt uitgezonden.
De indoctrinatie van de reclameboys, de media, de politiek.

Onderwijs waar de docenten zelf nauwelijks tot tien kunnen tellen.
Bejaarden die dagenlang in hun eigen poep liggen. Advocaten die de meest sadistische criminelen verdedigen en nog vrij krijgen ook.

Politici/managers die overduidelijk de fout ingaan en toch wegkomen met gouden handdrukken.
Loslopende gekkies die links en rechts mensen en kinderen afslachten, zonder dat iemand dat kan voorkomen.

Individuen die een inzamelingsactie starten en het geld voor zichzelf houden.
Zielige filmpjes van negerbabies die honger hebben. Het gebed zonder end tussen Israel en Palestina.

Medische wetenschap die het mogelijk maakt om hoogbejaarde vrouwen kinderen te laten baren.
Het gezeik over aanspreekvormen.

Kortom, zo ideaal is deze tijd dus ook niet. Elke tijd heeft zijn voordelen en zijn nadelen, zou een bekende Nederlandse balletjestrapper het zeggen.
  vrijdag 28 juli 2017 @ 21:34:55 #20
456432 Kamina
Tenacious!
pi_172747132
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 12:30 schreef Meneertje_flapdrol het volgende:

[..]

Als je niet ziet dat deze tijd écht flink afwijkt van alle voorgaande tijden, moet je even je ruitenwissers schoonmaken denk ik. ;)
Elke tijd wijkt af van andere tijden, want tijd verandert alles.

Behalve koppigheid natuurlijk, want niets is zo begrenzend als een idee.
1 + 1 = blauw
pi_172749132
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 17:14 schreef Hiddendoe het volgende:
En toch, hé? Ik wil je plezier niet bederven, maar er zijn nog legio mensen die het niet goed hebben. Ja, ook in onze prachtige maatschappij. Zelfs in Nederland komen nog steeds daklozen voor. En kinderen en dieren die mishandelt en/of misbruikt worden. Voedsel wordt genetisch gemanipuleerd.

Die stromende bloedvaten van snelwegen geven niet de files weer. Maw. de bloedvaten die verstopt raken en leiden tot hartafwijkingen.
De pure shit, stront is een beter woord, die dag in dag uit op tv wordt uitgezonden.
De indoctrinatie van de reclameboys, de media, de politiek.

Onderwijs waar de docenten zelf nauwelijks tot tien kunnen tellen.
Bejaarden die dagenlang in hun eigen poep liggen. Advocaten die de meest sadistische criminelen verdedigen en nog vrij krijgen ook.

Politici/managers die overduidelijk de fout ingaan en toch wegkomen met gouden handdrukken.
Loslopende gekkies die links en rechts mensen en kinderen afslachten, zonder dat iemand dat kan voorkomen.

Individuen die een inzamelingsactie starten en het geld voor zichzelf houden.
Zielige filmpjes van negerbabies die honger hebben. Het gebed zonder end tussen Israel en Palestina.

Medische wetenschap die het mogelijk maakt om hoogbejaarde vrouwen kinderen te laten baren.
Het gezeik over aanspreekvormen.

Kortom, zo ideaal is deze tijd dus ook niet. Elke tijd heeft zijn voordelen en zijn nadelen, zou een bekende Nederlandse balletjestrapper het zeggen.
Aan die 'bloedvaten rond de steden' is op zich weinig goeds, het ziet er slechts mooi uit (bij nachtlicht) en symboliseert het leven op volle tour, een beschaving op z'n top. Voor de natuur is onze aanwezigheid op zo'n schaal echter devastating.

En yup, het leven zit vol lijden! Het is ergens fantastisch dat we tegenwoordig zou oud kunnen worden en dat er zo veel comfort is, maar het brengt ook voortdurend allerlei nieuwe ellende met zich mee. That's problem of human life I gues..
Met elke verbetering die de mens voor zichzelf schept, schept hij nieuwe problemen... zo is het, lijkt het, helaas.
Daarom zal het op den duur wellicht ook ooit (of snel en zeer nabij.. dat is wetenschappelijk gezien ook niet ondenkbaar) vast lopen? Ik weet, klinkt extreem pessimistisch. Maar toch. De mens is the big troublemaker on earth.

Maar het zou compleet bizar zijn als er mensen rond het jaar 0 dit door middel van beelden over de toekomst precies zo voor hun innerlijke geestesoog hebben gezien, en het nog waar blijkt te zijn ook. Persoonlijk acht ik dergelijke verschijnselen niet onmogelijk.

[ Bericht 0% gewijzigd door Meneertje_flapdrol op 28-07-2017 22:54:14 ]
pi_172749636
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 21:34 schreef Kamina het volgende:

[..]

Elke tijd wijkt af van andere tijden, want tijd verandert alles.

Behalve koppigheid natuurlijk, want niets is zo begrenzend als een idee.
Het is fundamenteel anders dat we tegenwoordig door massacommunicatie geregeerde mensenmassa's zijn geworden. Nooit eerder is er een tijd geweest waarin je voor een computer kon zitten, dik geproduceerde muziek door je super goeie kwaliteitsspeakers kon 'pompen', en je een beetje met wildvreemden kon lullen over een onderwerp waar je effe zin had om het over te hebben, met gelijkgestemden vaak zelfs. Het is voor alle generaties mensen vóór ons een soort werkelijkheid geworden science fiction waarschijnlijk.
Wil natuurlijk niet zeggen dat de menselijke, natuurlijke aard is verdwenen... integendeel! Dat vormt het collectieve botsmateriaal met alle bovenzinnelijke ontwikkelingen!
Het kruid der kanonnen!

[ Bericht 0% gewijzigd door Meneertje_flapdrol op 28-07-2017 23:56:48 ]
  zaterdag 29 juli 2017 @ 07:26:57 #23
456432 Kamina
Tenacious!
pi_172753605
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 23:06 schreef Meneertje_flapdrol het volgende:

[..]

Het is fundamenteel anders dat we tegenwoordig door massacommunicatie geregeerde mensenmassa's zijn geworden. Nooit eerder is er een tijd geweest waarin je voor een computer kon zitten, dik geproduceerde muziek door je super goeie kwaliteitsspeakers kon 'pompen', en je een beetje met wildvreemden kon lullen over een onderwerp waar je effe zin had om het over te hebben, met gelijkgestemden vaak zelfs. Het is voor alle generaties mensen vóór ons een soort werkelijkheid geworden science fiction waarschijnlijk.
Wil natuurlijk niet zeggen dat de menselijke, natuurlijke aard is verdwenen... integendeel! Dat vormt het collectieve botsmateriaal met alle bovenzinnelijke ontwikkelingen!
Het kruid der kanonnen!
Afwijkend dus. Net als de tijd voor de drukkunst vergeleken met erna.
1 + 1 = blauw
  zaterdag 29 juli 2017 @ 07:32:06 #24
463796 bijstandboy
jij al uitkering heb?
pi_172753620
Het is de schuld van Israël :')
  zaterdag 29 juli 2017 @ 12:58:31 #25
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_172757668
http://www.evilbible.com/(...)testament/end-times/

Nee, eind tijd was ongeveer 1980 jaar geleden.
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
pi_172838196
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 14:17 schreef jogy het volgende:
Het einde de tijden komt niet langs. Het einde van deze manier van samenleven (heel) misschien wel. En dan (wat mij betreft) eerder door mensen/groepen die de traditionele 'einde der tijden' van de bijbel na willen bootsen/zelf willen creëren door manipulatie van omstandigheden etc. Dus de tijd blijft wel gewoon voortkabbelen tot de laatste klokkijkende mens komt te overlijden en ook erna maar dan zal niets het meer door hebben.

Soms heb ik wel eens het idee dat Atlas Shrugged wordt uitgespeeld op het wereldtoneel ipv de bijbelse eindtijden.
Ok man. Bedankt dat je dit even opheldert voor ons miljarden mensen. Gelukkig. Ik ben nu enorm opgelucht.
pi_172838279
Tijd bestaat niet
pi_172838287
Ik vind het wel een interessant topic. Mogelijk dat ik hier ook nog wel een bijdrage aan zal leveren. :)
pi_172838357
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 12:20 schreef Meneertje_flapdrol het volgende:
* Dingen in de Bijbel die eerder niet te verklaren waren, zullen duidelijk worden gemaakt (hier zijn vele voorbeelden van)
Doe eens een paar voorbeelden :)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  dinsdag 1 augustus 2017 @ 20:57:49 #30
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_172838607
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 20:42 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Ok man. Bedankt dat je dit even opheldert voor ons miljarden mensen. Gelukkig. Ik ben nu enorm opgelucht.
Zo ben ik. En ik heb het enkel over de Bijbelse Einde Der Tijden met de vier ruiters van de apocalyps, doden die opstaan en nog meer van dat soort dolligheid. Nucleaire nutella kan altijd maar dat is man-made, zeg maar.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_172839281
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 20:57 schreef jogy het volgende:

[..]

Zo ben ik. En ik heb het enkel over de Bijbelse Einde Der Tijden met de vier ruiters van de apocalyps, doden die opstaan en nog meer van dat soort dolligheid. Nucleaire nutella kan altijd maar dat is man-made, zeg maar.
Die vier ruiters en doden die opstaan neem je misschien te letterlijk. :)

Ben overigens geen bijbelkenner en of religieus iemand. Toch sluit ik dingen ook niet uit omdat ik het niet begrijp of denk dat het onzin is. Een groot deel van de wereldbevolking gelooft in een hogere macht. Dat vind ik op zijn minst zeer fascinerend.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 01-08-2017 21:25:45 ]
  dinsdag 1 augustus 2017 @ 23:35:36 #32
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_172843433
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 21:22 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Die vier ruiters en doden die opstaan neem je misschien te letterlijk. :)

Ben overigens geen bijbelkenner en of religieus iemand. Toch sluit ik dingen ook niet uit omdat ik het niet begrijp of denk dat het onzin is. Een groot deel van de wereldbevolking gelooft in een hogere macht. Dat vind ik op zijn minst zeer fascinerend.
Zeker fascinerend! En esoterisch bekeken kan een mensheid die in meerderheid in één of andere apocalyps gelooft deze ook teweeg brengen met een beetje pech. Gedeelde bewustzijn en bewustzijn die de realiteit vormt, als je dan genoeg mensen hebt die het einde der tijden verwachten wie weet komt het dan ook daadwerkelijk. Een beetje de massale schaduwkant van the secret. Of law of attraction. En daar wil ik niet aan mee doen dus de apocalyps komt niet.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  dinsdag 1 augustus 2017 @ 23:39:33 #33
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_172843548
Bedank me later maar.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  dinsdag 1 augustus 2017 @ 23:50:05 #34
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_172843780
quote:
10s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 14:06 schreef Jopie78 het volgende:
Mis nog de datum waarop alles gaat gebeuren;

23 september 2017.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ze zeggen dat dan het teken aan de hemel van openbaringen 12 te zien is in de lucht.
  dinsdag 1 augustus 2017 @ 23:57:17 #35
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_172843943
Goeie OP.
quote:
Maar toch, de waarheid gaat wat mij betreft boven mijn persoonlijke voorkeuren, en dus zal ik, wanneer ik er niet omheen kan, mijn overtuigingen moeten bijschaven als het niet anders is.
Wijze woorden.

Je moet ervoor gaan zitten en uit je bijbel lezen tot je erbij neervalt.
Imho is dat de enige waarheid, en daar ben ik achter gekomen door het occulte.
pi_172845759
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 23:50 schreef Manke het volgende:
Ze zeggen dat dan het teken aan de hemel van openbaringen 12 te zien is in de lucht.
Dat bedoelde ik inderdaad.
pi_172864272
quote:
7s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 20:48 schreef Geralt het volgende:

[..]

Doe eens een paar voorbeelden :)
Hier kom ik nog op terug *under construction*

[ Bericht 33% gewijzigd door Meneertje_flapdrol op 02-08-2017 23:33:12 ]
pi_172864373
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 23:57 schreef Manke het volgende:
Goeie OP.

[..]

Wijze woorden.

Je moet ervoor gaan zitten en uit je bijbel lezen tot je erbij neervalt.
Imho is dat de enige waarheid, en daar ben ik achter gekomen door het occulte.
Hoe dan? :)

Ik ben zelf niet echt van het occulte btw.
pi_172868489
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 23:50 schreef Manke het volgende:

[..]

Ze zeggen dat dan het teken aan de hemel van openbaringen 12 te zien is in de lucht.
En voor degenen die niet geloven in dat alles, wat is dat teken dan precies?

En als dat teken op 23 september aanstaande toch niet verschijnt, is dat dan een teken dat het toch allemaal maar onzin is?
True strength is not a measure of the body,
It's a measure of the soul.
  donderdag 3 augustus 2017 @ 23:05:55 #40
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_172893259
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 12:20 schreef Meneertje_flapdrol het volgende:
Leven wij in het Einde der Tijden?

De Eindtijd komt er simpelweg op neer dat het leven van de wereld en de mensheid voltooid zal zijn. En juist dit gevoel bekruipt mij persoonlijk ook wel eens als ik naar de wereld van vandaag de dag kijk. Alles lijkt onderhand zo 'af' te zijn, of daar heel hard naar op weg te zijn. Hoeveel perfecter en gelikter moet de technologie nog worden? Gaan we niet naar een soort hoogtepunt toe, of zitten we daar niet al op? Het gevoel dat al het wonderlijks er nog even uitgeperst wordt voordat het allemaal eindigt en inéén stort.

Voor mij persoonlijk is dit alles lastig. Want ik hang eigenlijk een geheel ander levensparadigma aan. Als ik dit idee moet aannemen zet dit eigenlijk mijn hele belevingswereld op z'n kop. Maar ergens vind ik het ook moeilijk om er zomaar omheen te kunnen. Ik wil eigenlijk stiekem helemaal niet dat dit waar is, maar de signalen liegen er toch zeker niet om.
Binnen dit perspectief bekeken zou ik mezelf eigenlijk als één van de tegenwoordig miljoenen, zo niet miljarden misleidde zielen moeten beschouwen die is beïnvloed door de valse invloed van de geest van de antichrist, die in deze laatste fase oppermachtig zou zijn en alles op z'n kop zou zetten.

Dat is wat ik zie als ik naar de wereld kijk , ALLES staat op zijn kop en de hele wereld is misleid en onder invloed van een illusie . :o Ik ben niet religieus . Eindtijd ja .

[ Bericht 0% gewijzigd door Summers op 03-08-2017 23:14:22 ]
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
pi_173354158
Civilisatie gaat vallen als er een (mini) ijs tijd aankomt.



Er zijn aanwijzingen voor zo'n mini ijs tijd , maar die waren er in de jaren 70 ook , als het deze keer wel doorzet zal dat hoe dan ook het einde van de westerse beschaving zijn.

Mocht er geen ijs tijd komen, dan zullen er wellicht burgeroorlogen ontstaan tussen links en rechts
De verdeeldheid in de samenleving groeit met de dag , voornamelijk door de opkomst van het marxisme.
pi_173547515
quote:
14s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 00:42 schreef Geranium_Opa het volgende:
Civilisatie gaat vallen als er een (mini) ijs tijd aankomt.

[ afbeelding ]

Er zijn aanwijzingen voor zo'n mini ijs tijd , maar die waren er in de jaren 70 ook , als het deze keer wel doorzet zal dat hoe dan ook het einde van de westerse beschaving zijn.

Mocht er geen ijs tijd komen, dan zullen er wellicht burgeroorlogen ontstaan tussen links en rechts
De verdeeldheid in de samenleving groeit met de dag , voornamelijk door de opkomst van het marxisme.
De opkomst van het Marxisme?

Welke landen zijn momenteel dan Marxistisch? China (in naam alleen), Viet Nam enigszins, de VR Korea, Venezuela, Bolivia, Laos en Cuba.

De rest van de wereld is kapitalistisch, waar Scandinavie een mildere vorm kent van het kapitalisme. Daar ga je niet dood onder een brug met je gezin zoals in de VS het geval is.

Verdeeldheid in de samenleving, de echte wereld valt wel mee. Op het internet echter lijken de verschillen groter, daar alleen de grootste schreeuwers met een overdaad aan tijd die ze niet zinvol kunnen invullen, opvallen.

Maar enfin, dit alles is redelijk buiten het eigenlijke onderwerp om.
  zaterdag 2 september 2017 @ 18:55:57 #43
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_173547911
Einder der tijden-theorie is de poging om zieltjes terug te winnen denk ik. En met succes.....het hele jihadisme vaart er bijvoorbeeld geweldig op!
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
pi_173548056
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 september 2017 18:55 schreef Villas__Rubin het volgende:
Einder der tijden-theorie is de poging om zieltjes terug te winnen denk ik. En met succes.....het hele jihadisme vaart er bijvoorbeeld geweldig op!
Niet uit te vlakken zijn helaas de talloze Evangelische schreeuwlelijken in sub-Sahara Afrika en met name in Centraal- en Latijns-Amerika is het een nog grotere plaag dan de malariamug of de denguemug.
Je wordt gewoon hondsbrutaal in een bus aangesproken daar en bij wijze van spreken wordt er een bijbel door je strot geduwd. Zo eindigt menig vakantie daar in treurnis en irritatie.

Het stomme is, in hun eigen bijbel staat geschreven dat niemand de dag van het einde weet. Blijkbaar negeren evangelisten deze tekst. Niemand weet het volgens de bijbel, dus ook die 23 september slaat nergens op.
  donderdag 14 september 2017 @ 15:31:33 #45
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_173773456
http://www.evilbible.com/(...)testament/end-times/

Nee, eind tijd was ongeveer 1980 jaar geleden.
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
pi_173774207
quote:
* mensen zullen meer gericht zijn op zichzelf, arrogant zijn, 'dis-obedient', kortom: narcistisch (en dit is overduidelijk waarneembaar onder de millenials smartphone-generatie)
Toen ik dit las wist ik dat het voor de rest een vrij sterk verhaal zou zijn.
Conscience do cost.
pi_173864629
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 00:03 schreef Maurice76 het volgende:

[..]

En voor degenen die niet geloven in dat alles, wat is dat teken dan precies?

En als dat teken op 23 september aanstaande toch niet verschijnt, is dat dan een teken dat het toch allemaal maar onzin is?
Dat wil ik ook wel weten? De 23e, mkay.

Ik geloof overigens niet in tijd, dus ik denk dat het nergens over gaat, carry on.
You know, you come from nothing
you're going back to nothing
what have you lost? Nothing!
pi_173911204
Tijd is relatief.

Beweging is relatief, de lichtsnelheid is in elk perspectief hetzelfde en tijd vertraagt als je sneller beweegt. Dit is het relatieve aan de relativiteitstheorie: wat beweegt en wat stilstaat is een kwestie van hoe je iets ziet. Wat wel voor iedereen altijd hetzelfde is, is de lichtsnelheid.
pi_173911564
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2017 15:00 schreef onniedah het volgende:

Wat wel voor iedereen altijd hetzelfde is, is de lichtsnelheid.
Behalve als je een tachyon bent.
The machine was called Chronovisor, and could allegedly allow seeing and hearing events from the past.
pi_173911753
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2017 15:15 schreef ChronoVisor het volgende:

[..]

Behalve als je een tachyon bent.
Ok, hypothetisch gezien wel inderdaad
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')