Ik heb er vorig jaar nog in gezeten tijdens een NVBS-reis naar Brussel. Twee dagen voor de aanslagen daar...quote:Op zaterdag 29 juli 2017 01:36 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat ik daarna ooit nog in een Desiro ML gezeten heb, jij?
Jawel.quote:Op zaterdag 29 juli 2017 01:36 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat ik daarna ooit nog in een Desiro ML gezeten heb, jij?
Genderneutraalhugowaard?quote:
De rechten van anderen uitbreiden betekent niet dat ze van jou worden afgepakt. Ook al denkt de gepriviligieerde meerderheid er wel zo over.quote:Op vrijdag 28 juli 2017 23:15 schreef dennistd het volgende:
[..]
Je maakt mij er minder blij mee. En met mij vele anderen, ongetwijfeld meer dan de mensen die zich stoorden aan het oude.
Gelukkig heeft Hendrik-of-Hendrika-of-iets-ertussenin-Ido-Ambacht geen station.quote:
Misschien moet NS eens ophouden met die ongebreidelde dataschraapzucht en het laten bij relevante gegevens. Het is volstrekt irrelevant wat er in mijn broekje zit op het moment dat ik een boekje met bonnen wil kopen.quote:Op zaterdag 29 juli 2017 08:55 schreef Kansenjongere het volgende:
Je kunt weer SpoordeelwekenTreinpakkers-boekjes bestellen.
Helaas moet je wel verplicht je geslacht opgeven en dient gekozen te worden tussen man en vrouw, dus 170.000 Nederlanders worden weer eens keihard geschoffeerd.
Klinkt goedquote:Op zaterdag 29 juli 2017 11:44 schreef J.B. het volgende:
Mocht nog iemand naar Oekraïne willen gaan: dat wordt de laatste tijd veel makkelijker bereikbaar per trein vanuit Polen.
Waar grensoverschrijdend treinverkeer vaak achteruit in plaats van vooruit gaat in West-Europa gaat het de laatste tijd een stuk beter op de grens van Polen naar Oekraïne. Waar er jarenlang maar twee nachttreinen reden van Warschau naar Kiev en van Wroclaw naar Lviv, rijdt er sinds december een massaal gebruikte IC+ dagtrein rechtstreeks van Kiev naar Przemysl, vanwaar ICs rechtstreeks naar Krakau, Wroclaw, Poznan en Stettin rijden.
Volgens Oekraïense nieuwsberichten is die trein zo succesvol dat er op korte termijn nog een tweede dagtrein bij gaat komen. Daarnaast rijdt er sinds juni een dagtrein in twee uur van Chelm naar Kovel, deze wordt per 4 augustus verlengd naar Rivne waardoor een overstap op rechtstreekse ICs naar Kiev mogelijk wordt. Dat houdt ook in dat er in principe overdag van Warschau naar Kiev gereisd kan worden met 2 of 3 overstappen.
Ik heb de trein van Kiev naar Przemysl zelf in mei genomen, die vertrok om 7 uur 's ochtends in Kiev en kwam 6,5 uur later (inclusief grenscontrole in de trein) in Przemysl aan. Het is een hondslelijke trein van Hyundai Rotem, maar het is een modern apparaat en het comfort is prima. Het is ook goedkoop, kaartje kostte me ¤14,23... Het beste nieuws is dat Oekraïense kaartjes van en naar Przemysl sinds begin juli ook online verkrijgbaar zijn via http://booking.uz.gov.ua/en
Anna Paulowna, Den Haag Mariahoeve, Landgraaf, Martenshoek en Susteren mogen straks ook niet meerquote:
Ik ga 8 september een ritje maken! Het blijkt erg populair, het is de eerste drie maanden al helemaal volgeboekt.quote:Op zaterdag 29 juli 2017 17:54 schreef Peterselieman het volgende:
Voor de liefhebbers: vanaf 4 september kun je een ritje met de ondergrondse posttrein in Londen maken
https://www.postalmuseum.org/discover/attractions/
Alleen Altijd Voordeel, het gaat dus om een dermate marginale groep reizigers dat ik me nauwelijks voor kan stellen dat het enig effect zal hebben.quote:Op zaterdag 29 juli 2017 20:53 schreef James1988 het volgende:
De NS wil ‘hyperspits’ te lijf met korting voor abonnementhouders
Passagiers met een voordeelabonnement
Als je Altijd Voordeel hebt.quote:
Onderschat die groep niet, is best forsquote:Op zaterdag 29 juli 2017 20:58 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Alleen Altijd Voordeel, het gaat dus om een dermate marginale groep reizigers dat ik me nauwelijks voor kan stellen dat het enig effect zal hebben.
21000 die in aanmerking komen staat in het berichtquote:Op zaterdag 29 juli 2017 22:07 schreef b2py het volgende:
[..]
Onderschat die groep niet, is best fors
Het is ook maar voor een beperkte doelgroep aantrekkelijk volgens mij. Ik heb een tijdje drie dagen per week met de trein naar werk gereisd. Was net te weinig om een abonnement te nemen. En als je nog minder reist kom je eerder bij een voordeelurenkaart uit of zo.quote:Op zaterdag 29 juli 2017 22:15 schreef James1988 het volgende:
21000 mensen met Altijd Voordeel vind ik eigenlijk niet echt een grote groep.
Moet je nagaan als je daar 50% uit de 'hyper'spits krijgt. Dit heeft vast ook een aanzuigende werking van andere abonnementen naar deze...quote:Op zaterdag 29 juli 2017 22:09 schreef Salatrel het volgende:
[..]
21000 die in aanmerking komen staat in het bericht
Nee 170.000 non-binaries zijn aanzienlijk groter, al reist daarvan slechts een fractie met de trein.quote:Op zaterdag 29 juli 2017 22:15 schreef James1988 het volgende:
21000 mensen met Altijd Voordeel vind ik eigenlijk niet echt een grote groep.
Het zijn de mensen met de grootste kans op vrije reisuren, je hebt niet voor niets een kortingkaart spits + dal omdat je waarschijnlijk afwisselend in de spits en in het dal reist. Het gaat hier voornamelijk om de incidentele spitsreizigers uit de ‘hyper’spits te krijgen.quote:Op zaterdag 29 juli 2017 23:33 schreef Kansenjongere het volgende:
De vraag is alleen of Altijd Voordeel dan de meest geschikte doelgroep is. Als dit mensen zijn die op een vast traject reizen, dan reizen ze nu dus blijkbaar al te weinig in de spits om voordeliger uit te zijn met Traject Vrij of Altijd Vrij.
En dus is het te verwachten resultaat op voorhand nogal beperkt.quote:Op zondag 30 juli 2017 09:03 schreef b2py het volgende:
Het gaat hier voornamelijk om de incidentele spitsreizigers uit de ‘hyper’spits te krijgen.
Ja, dat begreep ik al. 60% korting was er toch nog niet eerder?quote:
Als je populatie 21k is zal er dagelijks een 10 a 20% in de spits reizen. Verder kan het huidige spitsabonnees verleiden tot het nemen van zo'n kaart om die ook uit de 'hyper'spits te krijgen. Jij zou moeten weten dat 'op voorhand een beperkt resultaat verwachten' niet aan de orde is.quote:Op zondag 30 juli 2017 12:40 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
En dus is het te verwachten resultaat op voorhand nogal beperkt.
Nog wel ja. Hoe staat het met de aanleg van waslijn op dat traject?quote:Op maandag 31 juli 2017 14:27 schreef desbarts het volgende:
Today I learned: op de EUregiobahn rijdt gewoon NS personeel van de standplaats Heerlen.
In 2020 zou dan het trajectdeel Heerlen - Landgraaf verdubbeld moeten zijn en kunnen er meer treinen de grens overquote:Alle werkzaamheden worden naar verwachting uitgevoerd medio 2018. Oplevering staat gepland voor het najaar van 2018, daarna is er tijd om alle systemen uitgebreid te testen zodat Arriva met ingang van 1 januari 2019 de exploitatie van de Euregiobahn over kan nemen.
Als doorgaande lijn zou dat best cool zijn. Soberzo is dat een prachtigmooi rondje: Maastricht - Heerlen - Aken - Verviers - Luik - Maastrichtquote:Op maandag 31 juli 2017 14:44 schreef Peterselieman het volgende:
Een tricourante FLIRT van Arriva (Aken - Maastricht (- Luik))
Tussen Landgraaf en Herzogenrath ontbreekt nog wat draadjes boven de baan.quote:Op maandag 31 juli 2017 15:56 schreef Peterselieman het volgende:
Na even zoeken kom ik uit op 1 januari 2019 dat Arriva op Heerlen - Aken moet gaan rijden.
[..]
In 2020 zou dan het trajectdeel Heerlen - Landgraaf verdubbeld moeten zijn en kunnen er meer treinen de grens over
Ik weet niet in hoeverre die planning nog actueel is, maar de elektrificatie zou daar volgens mij in 2018 plaats moeten vinden.quote:Op maandag 31 juli 2017 18:01 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Tussen Landgraaf en Herzogenrath ontbreekt nog wat draadjes boven de baan.
oh, okeequote:Op maandag 31 juli 2017 18:23 schreef J.B. het volgende:
[..]
Ik weet niet in hoeverre die planning nog actueel is, maar de elektrificatie zou daar volgens mij in 2018 plaats moeten vinden.
Neequote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |