abonnement Unibet Coolblue
pi_172750101
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 23:19 schreef dennistd het volgende:

[..]

Graag gedaan. Overigens wil ik nog wel zeggen dat ik niks heb tegen mensen die geen man of vrouw zijn, maar wel tegen mensen die er met hun eeuwige gedram voor zorgen dat hun mening doorgedrukt wordt.
Je doet nu precies hetzelfde als in het argument dat je gebruikt. Drammen om je mening erdoorgedrukt te krijgen. We zijn een liberaal en progressief land waarin iedereen zich welkom kan en mag voelen en wat is het dan voor kleine moeite om op openbare plekken daar voor te gaan staan?
pi_172750115
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 23:24 schreef dennistd het volgende:

[..]

Ik gun het een ander best, maar ik vind 'dames en heren' gewoon veel fijner dan 'beste reiziger'.
Ik voel me geen heer (noch dame). Beste reizigers vind ik veel beter op z'n plaats. Ik denk dat de grootste appelpunt van de Nederlanders er zo over denkt eigenlijk.

quote:
Het zou niet zoveel geld hoeven te kosten als mensen eens op zouden houden met hun psychische geneuzel en gewoon aan het werk zouden gaan.
Holy shit, dit getuigt gewoon van IQ niveautje kamertemperatuur. Hoe durf je zoiets te zeggen als je NUL maar dan ook echt NUL verstand hebt van medische wetenschap en dan vooral de psychiatrie. Wat de fak.

quote:
Nee hoor, maar ik kan gewoon heel slecht tegen mensen die op alle slakken zout moeten leggen. Eerst was het zwarte piet, nu dames en heren, wat is het volgende? Heel Nederland overkappen omdat er mensen zijn die na 5 minuten in de zon verbranden? Auto's verbieden omdat er iemand aangereden is?
Iedereen die zwarte piet niet racistisch vindt is dom. Ik ben niet tegen zwarte piet, wel tegen het gezeik eromheen, maar het niet racistisch vinden is gewoon onjuist. Een stoomlocomotief heeft water nodig, zwarte piet is racistisch.
Bier.
  vrijdag 28 juli 2017 @ 23:28:50 #53
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_172750171
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 23:26 schreef DeaDLocK2K het volgende:

Een stoomlocomotief heeft water nodig
En kolen. En als je daarmee werkt, word je...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Sport vrijdag 28 juli 2017 @ 23:28:56 #54
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_172750175
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 23:26 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Iedereen die zwarte piet niet racistisch vindt is dom.
quote:
Holy shit, dit getuigt gewoon van IQ niveautje kamertemperatuur.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_172750244
quote:
6s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 23:28 schreef Duvel het volgende:

[..]

En kolen. En als je daarmee werkt, word je...
Ik heb in de VS een mooie Shay woodburner ontmoet ;)
Bier.
pi_172750264
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 23:26 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Ik voel me geen heer (noch dame). Beste reizigers vind ik veel beter op z'n plaats. Ik denk dat de grootste appelpunt van de Nederlanders er zo over denkt eigenlijk.
Ik weet wel zeker dat de grootste appelpunt van de Nederlanders dit een non-discussie vindt.
Maar iemand die de grootste appelpunt van de Nederlanders als dom neerzet, enkel omdat ze er een andere mening op nahouden over zwarte piet, is natuurlijk sowieso niet serieus te nemen.
  Heeft over alles een mening 2022 vrijdag 28 juli 2017 @ 23:35:56 #57
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_172750334
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 23:01 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Nogmaals; Bull-fucking-shit. Als je een paar mensen wat blijer kan maken met een supersimpele ingreep terwijl er voor de rest niets verandert, waar teh fuck maak je je dan druk om joh. Serieus.
Ja prima, ik heb er verder ook geen jeuk aan hoor. Maar de balans is een beetje zoek. Nu wordt er weer hemel en aarde bewogen voor misschien honderd transgenders in de week die met de trein reizen. Prima hoor, maar ga ook eens hemel en aarde bewegen voor miljoenen reizigers per week die reële problemen hebben zoals niet vervoerd worden ondanks betaald. Dit is puur window dressing. God god kijken wij NS eens Avantgardistisch met de Verdrukte Medemens rekening houden. Is dat echt het grootste probleem waar ze mee om moeten gaan ja? Ik denk het niet.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Heeft over alles een mening 2022 vrijdag 28 juli 2017 @ 23:37:30 #58
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_172750372
Deadlock, Dennis, KJ, ad hominem :{w



Kom op, jullie kunnen beter.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_172750429
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 23:32 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Ik weet wel zeker dat de grootste appelpunt van de Nederlanders dit een non-discussie vindt.
Maar iemand die de grootste appelpunt van de Nederlanders als dom neerzet, enkel omdat ze er een andere mening op nahouden over zwarte piet, is natuurlijk sowieso niet serieus te nemen.
Het zijn de individuele onderwerpen die onderdeel zijn van een groter geheel, het 'ondermijnen' of 'afpakken' van wat wij Nederlanders als onze cultuur beschouwen. Gelukkig is cultuur dynamisch en niet iets statisch, onze cultuur vormt en hervormt zich continu en zal dit blijven doen. En zo zijn er altijd individuen die beter kunnen omgaan met deze verandering dan anderen, zeker als die gevoed worden door angst.
pi_172750437
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 23:35 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja prima, ik heb er verder ook geen jeuk aan hoor. Maar de balans is een beetje zoek. Nu wordt er weer hemel en aarde bewogen voor misschien honderd transgenders in de week die met de trein reizen. Prima hoor, maar ga ook eens hemel en aarde bewegen voor miljoenen reizigers per week die reële problemen hebben zoals niet vervoerd worden ondanks betaald. Dit is puur window dressing. God god kijken wij NS eens Avantgardistisch met de Verdrukte Medemens rekening houden. Is dat echt het grootste probleem waar ze mee om moeten gaan ja? Ik denk het niet.
Zelfs in de kleinste schattingen gaat het om een % van de bevolking. Dat zijn 170.000 mensen. 10% van de Nederlanders reist dagelijks met de trein. Dat gaat om 17.000 mensen. Ja. Paar mensen maar.

Jij bént een wetenschapper, jij zou beter moeten weten.

[ Bericht 0% gewijzigd door DeaDLocK2K op 28-07-2017 23:40:27 (Cifjers van 1995 naar 2017 geüpdatet) ]
Bier.
  Redactie Sport vrijdag 28 juli 2017 @ 23:42:59 #61
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_172750504
quote:
8s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 23:37 schreef Dr_Flash het volgende:
Deadlock, Dennis, KJ, ad hominem :{w

[ afbeelding ]

Kom op, jullie kunnen beter.
Ik zeg niks meer, al wil ik hem nog 1x quoten voor een reactie op een bericht waarop het wel van toepassing is:

NS_VenS twitterde op vrijdag 28-07-2017 om 19:57:18 Jongeman wordt staande gehouden. Hij liep van spoor 14 over naar spoor 15. Voor deze overtreding wordt hij bekeurd. ^IL reageer retweet
quote:
Holy shit, dit getuigt gewoon van IQ niveautje kamertemperatuur
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_172750506
En het kost NS waarschijnlijk meer in de respons die ze in de pers moeten geven (aan tijd/uren) dan dat het gekost heeft om het te bedenken. Ik denk dat het vanuit het personeel is gekomen of dat iemand van de directie heeft gezegd; "Zullen we dit eens doen?" waarop geantwoord is; "Als bedrijf met maatschappelijk verantwoordelijkheid, lijkt me duidelijk." Net zoals met groene stroom. Het wijzigen van de sprinters en het doen uitgaan van een persbericht kost praktisch niets. En al sowieso geen tijd voor de rest. En dat terwijl het best veel oplevert voor een bevolkingsgroep die het erg moeilijk heeft en waar het zelfmoordpercentage op 50% ligt in sommige landen. Dit maakt het bespreekbaarder. En misschien, heel misschien, zorgt het zelfs wel voor wat minder springers en dus minder vertraging.

En dan durven er mensen te gaan huilen omdat hun blanke mannelijke positie wordt aangetast.
Bier.
  Heeft over alles een mening 2022 vrijdag 28 juli 2017 @ 23:43:36 #63
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_172750519
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 23:39 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Zelfs in de kleinste schattingen gaat het om een % van de bevolking. Dat zijn 170.000 mensen. 10% van de Nederlanders reist dagelijks met de trein. Dat gaat om 17.000 mensen. Ja. Paar mensen maar.

Jij bént een wetenschapper, jij zou beter moeten weten.
Je gaat even voorbij aan het verschil tussen "een omroep die een geslacht suggereert waar je je niet in kunt vinden" en "wel betalen, niet vervoerd worden" :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_172750531
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 23:42 schreef dennistd het volgende:

[..]

Ik zeg niks meer, al wil ik hem nog 1x quoten voor een reactie op een bericht waarop het wel van toepassing is:

NS_VenS twitterde op vrijdag 28-07-2017 om 19:57:18 Jongeman wordt staande gehouden. Hij liep van spoor 14 over naar spoor 15. Voor deze overtreding wordt hij bekeurd. ^IL[ afbeelding ] reageer retweet
[..]

Ik mag toch hopen dat de dienstdoende NS-medewerker keihard is aangepakt, "jongeman" kan heden ten dage echt niet meer!
pi_172750547
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 23:42 schreef dennistd het volgende:

[..]

Ik zeg niks meer, al wil ik hem nog 1x quoten voor een reactie op een bericht waarop het wel van toepassing is:

NS_VenS twitterde op vrijdag 28-07-2017 om 19:57:18 Jongeman wordt staande gehouden. Hij liep van spoor 14 over naar spoor 15. Voor deze overtreding wordt hij bekeurd. ^IL[ afbeelding ] reageer retweet
[..]

Euh, wat heeft een filmpje van een idioot ermee te maken?
Bier.
pi_172750580
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 23:43 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Je gaat even voorbij aan het verschil tussen "een omroep die een geslacht suggereert waar je je niet in kunt vinden" en "wel betalen, niet vervoerd worden" :?
Nee nee nee, niet wegdraaien. En sowieso, ik neem berichten als "NS is superkut want ze zijn altijd te laat" niet meer serieus. Geef het vervoer maar aan de moffen of de fransen, na een jaar of 3 schreeuw je dat je NS terug wil hebben.
Bier.
  Heeft over alles een mening 2022 vrijdag 28 juli 2017 @ 23:50:06 #67
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_172750630
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 23:43 schreef DeaDLocK2K het volgende:
En het kost NS waarschijnlijk meer in de respons die ze in de pers moeten geven (aan tijd/uren) dan dat het gekost heeft om het te bedenken. Ik denk dat het vanuit het personeel is gekomen of dat iemand van de directie heeft gezegd; "Zullen we dit eens doen?" waarop geantwoord is; "Als bedrijf met maatschappelijk verantwoordelijkheid, lijkt me duidelijk." Net zoals met groene stroom. Het wijzigen van de sprinters en het doen uitgaan van een persbericht kost praktisch niets. En al sowieso geen tijd voor de rest. En dat terwijl het best veel oplevert voor een bevolkingsgroep die het erg moeilijk heeft en waar het zelfmoordpercentage op 50% ligt in sommige landen. Dit maakt het bespreekbaarder. En misschien, heel misschien, zorgt het zelfs wel voor wat minder springers en dus minder vertraging.

En dan durven er mensen te gaan huilen omdat hun blanke mannelijke positie wordt aangetast.
Ja ik hoor je wel :) Maar ik vraag me af in hoeverre hier sowieso een reëel probleem mee ge-addressed wordt.

Ik vraag me dat af he, interpreteer dat nou ff niet meteen als "HIJ ONTKENT DE DAGELIJKSE DOODSANGST VAN 170k NEDERLANDERS". En misschien ben ik wel niet avantgardistisch genoeg om hier ook gelijk in mee te gaan rennen. Iedereen zal er wel korte of langere tijd aan moeten wennen lijkt me. Dat komt wel goed.

Wat me vooral opvalt is dat er zo verschrikkelijk veel fuss over gemaakt wordt. En het is maar een minderheid van de mensen die jeuk heeft aan de nieuwe omroepberichten zelf. De meeste fuss gaat zitten in het verdedigen tegen mensen die menen voor anderen te bepalen wie er precies wat van moet vinden. Da's wel opmerkelijk natuurlijk.

Maar in dat licht is alles wat ik er verder over schrijf ook alleen maar in mijn nadeel. Dus laat ik het hier maar bij :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport vrijdag 28 juli 2017 @ 23:51:40 #68
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_172750656
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 23:45 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Euh, wat heeft een filmpje van een idioot ermee te maken?
Het spoor oversteken op Rotterdam Centraal vind ik daadwerkelijk getuigen van IQ niveautje kamertemperatuur :X
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_172750743
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 23:47 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Nee nee nee, niet wegdraaien. En sowieso, ik neem berichten als "NS is superkut want ze zijn altijd te laat" niet meer serieus. Geef het vervoer maar aan de moffen of de fransen, na een jaar of 3 schreeuw je dat je NS terug wil hebben.
Medewerkers van de Duitse Spoorwegen aanspreken als moffen lijkt me toch een stuk kwetsender dan reizigers aanspreken met Dames en Heren.
pi_172750786
Vooruitgang en andere veranderingen.... brr Eng!
dag
pi_172750849
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 23:57 schreef Sebastiaan92 het volgende:

[..]

Medewerkers van de Duitse Spoorwegen aanspreken als moffen lijkt me toch een stuk kwetsender dan reizigers aanspreken met Dames en Heren.
:gaap:
Bier.
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 29 juli 2017 @ 00:02:09 #72
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_172750861
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 23:47 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Nee nee nee, niet wegdraaien. En sowieso, ik neem berichten als "NS is superkut want ze zijn altijd te laat" niet meer serieus. Geef het vervoer maar aan de moffen of de fransen, na een jaar of 3 schreeuw je dat je NS terug wil hebben.
Ja,zo kan ik ook diskwalificeren wie en wat ik maar wil :') Geef het aan de zwitsers of de Jappen en binnen een half jaar weet niemand meer dat er ooit iets als een N.S. bestaan heeft :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 29 juli 2017 @ 00:03:30 #73
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_172750900
Tevens heb ik vandaag sinds jaren weer eens het traject Utrecht - Den Bosch mogen rijden O+ Echt één van de mooiste trajecten van Nederland *O* Met zes grote watergangen _O_

Echt van genoten vanochtend :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_172750954
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juli 2017 00:01 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

:gaap:
Tja. Maar goed het "probleem" hier is vooral dat iemand bedenkt dat iemand anders wel eens een probleem kan hebben met een aanspreekvorm. Maar waarschijnlijk boeit het een groot deel van die 17000 (wat daar ook van waar is) helemaal niks. Mae ja, nu kan die bedenker zich tenminste moreel heel goed voelen.
pi_172751172
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 juli 2017 00:05 schreef Sebastiaan92 het volgende:

[..]

Tja. Maar goed het "probleem" hier is vooral dat iemand bedenkt dat iemand anders wel eens een probleem kan hebben met een aanspreekvorm. Maar waarschijnlijk boeit het een groot deel van die 17000 (wat daar ook van waar is) helemaal niks. Mae ja, nu kan die bedenker zich tenminste moreel heel goed voelen.
Hoe kom je erbij dat het bedacht is dat mensen er een probleem mee hebben, omdat jij je het niet voor kan stellen? Ik denk dat jij je ook niet kan voorstellen hoe het is om een panda te zijn, dat maakt het bestaan van panda's niet onbewijsbaar. En in dit geval gaat het om mensen die een taal geleerd hebben en hun gevoelens dus over kunnen brengen door middel van een taal die ze geleerd hebben. Nee, het is niet bedacht, dit is allemaal goed gedocumenteerd.
Bier.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')