abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 28 juli 2017 @ 10:21:22 #1
165251 Noorseviking
Tergende Viking 2.0
pi_172732299
Hallo mede-fokkers,

Ik zit even in de knel wat te doen met het volgende.

Ik heb met mijn vriendin afgelopen weekend afgesproken om even een time-out van minimaal twee maanden te nemen op onze relatie om weer tot mezelf te komen (lees meer vrijheid/ademruimte op vlak van creativiteit gezien mij beroep). De focus lag vooral op haar carrière en ik was minder met mezelf bezig was op vlak van ontwikkeling van werkmogelijkheden. Dit zorgde er juist voor dat ze zich van mij afstootte omdat ze zag dat ik minder aan mezelf dacht.

Ze wil dat ik even meer aan mezelf denk en dat ik mezelf weer leuk ga vinden.
En dat ik op die manier ook weer zelfverzekerder wordt door juist weer even alles los te zien van haar.

Door haar drukke werkschema het afgelopen half jaar ben ik ook minder vaak bij haar. Waar het voorheen elk weekend bij haar was is het het gegaan naar 1 keer in week elkaar zien.
De afstand is geen obstakel gezien ik al ruim twee jaar lang naar haar reis vanuit het zuiden van het land naar Amsterdam. (plus ik zit er ook zelf minimaal om de 1/2 weken voor werk).

Ze heeft zich uit de naad gewerkt in die periode zonder echt met andere mensen om te gaan waardoor ik bijna elk weekend bij haar was. Dit harde werken heeft nu geresulteerd in een (bijna) een vaste baan. Ik ben zelf nog studerende en ze merkte hierbij op dat ik mezelf op dat zelfde niveau wou zien, maar tegelijkertijd haar als een half-godin behandelde gezien zij nu een verdere stap in het leven heeft gemaakt. Ze heeft ook duidelijk gezegd dat ik dit niet moet doen en aan mezelf moet denken.

Ze nu meer tijd heeft voor nieuwe vrienden en daar ben ik ook erg blij om voor haar gezien ze alles heeft achtergelaten. Als ze afspreekt met vrienden dan spraken we gewoon een andere dag af.

Vervolgens is de time-out besproken en zijn de afspraken gemaakt. (Ze kwam gek genoeg de avond ervoor (na wat wijntjes) met de suggestie voor een open relatie. Dit heb ik direct afgeserveerd gezien ik het nut daar niet van inzag gezien ik mij liefde niet ga delen met een ander. Daar had ze vrede mee.)

Ten eerste dat we elkaar alleen spraken indien echt nodig. (alhoewel we nu al kleine berichtjes hebben verstuurd via de mail). Dus geen dagelijkse telefoongesprekken meer, maar als we de ander echt nodig hebben laten we het weten. En gezien ze binnen enkele weken op vakantie gaat of ze nog een kaartje wil sturen.

Dus er blijft licht contact om de vlam het brandend te houden.

We hebben onze laatste nacht ook samen doorgebracht en hebben sex gehad waarbij op geen enkel moment afstand is ontstaan, maar juist meer intimiteit. We houden ook gewoon nog heel veel van elkaar en dat maakt het vreemd. Ik was er wel emotioneel om de volgende ochtend erop, maar heb nu wel het gevoel dat dit de juiste keuze is om even beide onze vrijheid te pakken.

Maar nu komt het dilemma: ze heeft mij een vrijbrief gegeven om 'te doen wat ik wil' gezien ik wellicht seksuele frustraties zal hebben in die periode. (Als het verder gaat dan zoenen dan moet ik het gewoon eerlijk zeggen. wat niet meer dan normaal is).

Ik ben niet van plan hier gebruik van te maken gezien ik mijn liefde voor haar niet deel met een ander. Ik zie hier ook niets goeds van komen.

Ik heb haar die zelfde vrijbrief niet gegeven en ik heb letterlijk gezegd dat ik dit niet wil hebben als zij dit doet. (Op vlak van zoenen als ik er niet bij ben kan ik het toch niet weten, maar de seks dus).

Dit begreep ze ook, maar de laatste keer toen we dit bespraken deed ze dit lacherig af als 'Oh maar het was toch zolang ik niet zwanger wordt?'. Ik denk ook dat ze het niet zal doen op basis van vertrouwen, maar je weet het nooit.

Ik twijfel daarom nog om een kort berichtje te sturen om nogmaals te zeggen dat ik niet van plan ben seks te hebben met andere en dat ik er vanuit ga dat zij het ook niet doet (zoals we hebben afgesproken). Een soort van just to be sure.

Wellicht komt het juist over als een wijzend vingertje. Maar aan de andere kant dan weet ze ook gelijk hoe ik erover denk.

Of zal ik het op basis van vertrouwen gewoon laten omdat zo'n berichtje wellicht averechts werkt?
pi_172732360
Volgens mij is dat hele 'meer aan jezelf denken' verhaal bullshit en wil mevrouw gewoon een open relatie/seks met ander(en).
Dat jij dat niet wilt is duidelijk maar dat zij dat wel wil ook. Zou er ook niet al te veel op rekenen dat zij je 'trouw' gaat blijven.
  vrijdag 28 juli 2017 @ 10:24:42 #3
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_172732369
Zij geeft jou ruimte zodat jij aan jezelf kan werken met een vrijbrief om met anderen te doen wat je wil...

Lijkt mij dat ze het makkelijker voor je wil maken eerlijk gezegd.
And so is the past
pi_172732373
:D

Ze oppert een open relatie, jij gaat niet akkoord.

Ze wilt je minder zien en vooral haar eigen leven leiden..

Wat denk je zelf?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  vrijdag 28 juli 2017 @ 10:26:48 #5
165251 Noorseviking
Tergende Viking 2.0
pi_172732409
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 10:24 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Zij geeft jou ruimte zodat jij aan jezelf kan werken met een vrijbrief om met anderen te doen wat je wil...

Lijkt mij dat ze het makkelijker voor je wil maken eerlijk gezegd.
Maar dan zonder achterliggende gedachte bedoel je? Een extra rustfactor waar ik zelf mee kan doen wat ik wil.
  vrijdag 28 juli 2017 @ 10:26:53 #6
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_172732411
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 10:21 schreef Noorseviking het volgende:

Of zal ik het op basis van vertrouwen gewoon laten omdat zo'n berichtje wellicht averechts werkt?
Wat een lap tekst voor deze ene vraag.

Niet doen. Ze is duidelijk klaar met jou en ze hoopt door de "vrijbrief" dat je verliefd wordt op een ander. Doe dat.
UI Made bij VanilleKwark.
  vrijdag 28 juli 2017 @ 10:28:31 #7
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_172732447
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 10:26 schreef Noorseviking het volgende:

[..]

Maar dan zonder achterliggende gedachte bedoel je? Een extra rustfactor waar ik zelf mee kan doen wat ik wil.
Nee ik bedoel dat zij er gewoon klaar mee is en denkt dat als jij voor een ander valt de breuk wat makkelijker voor je is.

Ik geloof niet in time-outs. Als de liefde weg is bij een vrouw is het weg.
And so is the past
pi_172732493
Dit is het begin van het einde, ze gaat straks op vakantie en dan heeft ze zo een ander.

Zij is er duidelijk klaar mee en heeft gewoon de ballen niet om het je te vertellen

Sowieso, een open relatie voorstellen én een vrijbrief geven..

[ Bericht 22% gewijzigd door #ANONIEM op 28-07-2017 10:31:54 ]
  vrijdag 28 juli 2017 @ 10:31:16 #9
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_172732505
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 10:24 schreef Toto69 het volgende:
Volgens mij is dat hele 'meer aan jezelf denken' verhaal bullshit en wil mevrouw gewoon een open relatie/seks met ander(en).
Dat jij dat niet wilt is duidelijk maar dat zij dat wel wil ook. Zou er ook niet al te veel op rekenen dat zij je 'trouw' gaat blijven.
Ik kan ook geen andere conclusie trekken... sorry TS maar deze meid wil gewoon door verschillende mannen uit elkaar getrokken worden dat is duidelijk.
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
  vrijdag 28 juli 2017 @ 10:32:19 #10
8076 JeOma
voor al uw recepten
pi_172732528
Als ik dit zo lees heeft je vriendin moeite met jou dumpen omdat ze je te aardig vindt. Sorry man, dit is hoe het overkomt. Trek je eigen conclusie. Hint: probeer haar zsm te vergeten. Life sucks.
Zo'n 100 miljoen jaar geleden leefde in het drassig park dat wij thans als Holland kennen een groep dinosaurussen die echt wreed uit hun dak gingen! DE GABBERSAURUS!!
  vrijdag 28 juli 2017 @ 10:33:15 #11
456432 Kamina
Tenacious!
pi_172732549
Ik vermoed dat ze op werk een ander heeft ontmoet.
1 + 1 = blauw
  vrijdag 28 juli 2017 @ 10:33:59 #12
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_172732566
Ze hoopt gewoon dat het doodbloed..
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  vrijdag 28 juli 2017 @ 10:38:03 #13
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_172732657
Denk dat dat berichtje niet eens meer uit zal maken, klinkt eerder alsof ze voor zichzelf al een keuze heeft gemaakt.
pi_172732665
Auch. :{. Sterkte alvast, want dit gaat niet goed aflopen voor jou.

Time-outs snap ik overigens niet.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 28-07-2017 10:38:56 ]
  Vis een optie? vrijdag 28 juli 2017 @ 10:41:26 #15
70532 loveli
N
pi_172732712
Geniaal plan om je relatie beter te maken door elkaar minder te zien en met anderen naar bed te gaan.

Hoe heet je concurrent?
crap in = crap out
pi_172732717
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 10:21 schreef Noorseviking het volgende:
Dit begreep ze ook, maar de laatste keer toen we dit bespraken deed ze dit lacherig af als 'Oh maar het was toch zolang ik niet zwanger wordt?'. Ik denk ook dat ze het niet zal doen op basis van vertrouwen, maar je weet het nooit.
En ik zou als ik jou was even vragen of ze tijdens jullie relatie wel of geen seks met anderen heeft gehad.

Geen grap deze. Ik zie een duidelijk verschil tussen jullie grenzen, dus zij kan haar gedrag zelf prima vinden... En dan ook meteen een soa-test; haar zwangerschaps-opmerking komt bij aan als 'ik doe het niet altijd even veilig'.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 28-07-2017 10:43:26 ]
pi_172732769
Begin van het einde, als je het mij vraagt.....
Hoe oud zijn jullie en vanuit wie kwam dit fameus idee?

Even cru: Zij gaat nu ergens vast (?) werken, neemt dus een volgende stap in haar leven, en wil niets meer met een studentje met laag zelfbeeld (?) en de daarbij horende lat relatie te maken hebben, maar durft het zo direct niet uit te spreken en wil je warm houden voor als ze toch niets beters tegenkomt?

Als het niet zo is, en jullie echt van elkaar houden, blijven jullie elkaar automatisch trouw en halen jullie de minimaal (?) 2 maanden toch niet, omdat jullie al eerder weer contact zoeken, omdat jullie elkaar missen, maar die kans is klein.

[ Bericht 1% gewijzigd door Zana op 28-07-2017 10:54:28 ]
pi_172732830
Ja, dit wordt 'm niet, en dat weet je zelf ook wel natuurlijk.
Ja doei.
  vrijdag 28 juli 2017 @ 10:50:59 #19
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_172732877
In een time-out in je relatie nog alleen maar met die ander bezig zijn door de bindende voorwaarden. De meeste getrouwde stellen gaan minder krampachtig met elkaar om.

Probeer twee maanden te leven zonder haar, geen contact, geen communicatie. Geen voorwaarden die je binden. Haar niet controleren of ze je wel trouw is, want je hebt toch geen relatie meer, immers: time-out.
En leer in de volgende relatie meer de balans te vinden tussen samen dingen doen en alleen dingen doen. Als jij wat meer tijd in je werk moet steken, vraag je immers ook geen scheiding aan.
Wat heb jij een verknipt beeld van relaties, TS.
pi_172732880
Ze oppert een open relatie, wat jij afwijst, en dan ineens wil ze een time out :D wat ik hier uit haal: een hoop blabla om te verbloemen dat ze inderdaad gewoon een ander wil neuken.
pi_172732903
Eens met alle reacties hierboven; mevrouw heeft niet het lef om het definitief uit te maken of ze wil jou als een soort veiligheidsnet achter de hand houden.
Zodra ze iemand heeft ontmoet waar alles goed zit, laat zij jou vallen als een baksteen.
  vrijdag 28 juli 2017 @ 10:52:35 #22
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_172732909
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 10:51 schreef lemmethinkaboutit het volgende:
Ze oppert een open relatie, wat jij afwijst, en dan ineens wil ze een time out :D wat ik hier uit haal: een hoop blabla om te verbloemen dat ze inderdaad gewoon een ander wil neuken.
Dit.

Beetje dom van haar om haar kaarten zo te laten zien het is wel erg duidelijk zo.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_172732937
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 10:52 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Dit.

Beetje dom van haar om haar kaarten zo te laten zien het is wel erg duidelijk zo.
Aan de andere kant is het wel fijn dat ze de kaarten laat zien, beter dan als donderslag bij heldere hemel (ook al speelt er meer mee).
  vrijdag 28 juli 2017 @ 10:59:38 #24
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_172733031
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 10:21 schreef Noorseviking het volgende:
Dit begreep ze ook, maar de laatste keer toen we dit bespraken deed ze dit lacherig af als 'Oh maar het was toch zolang ik niet zwanger wordt?'.
Hahah.. zuur... ik zou van binnen een beetje kapot gaan als mijn vriendin zoiets zou zeggen.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_172733081
een open relatie voorstellen als er sprake was van een time-out klinkt niet als ervoor gaan. Ik zou haar dumpen
FOK! is net een groot tijdschrift
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')