abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
pi_173331817
6uttnxmhjuea_d.png
Bron

Ik heb nu geen zin om het plaatje te photoshoppen, maar ik zou graag een aantal dingen aanpassen.
pi_173332079
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 21:47 schreef Rafierafie het volgende:
[ afbeelding ]
Bron

Ik heb nu geen zin om het plaatje te photoshoppen, maar ik zou graag een aantal dingen aanpassen.
De linker gaat met de concurrent (gezien de bezorgdagen)?
  dinsdag 22 augustus 2017 @ 23:01:46 #203
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_173333563
Ik geloof nooit dat ze dat gaan kunnen. Als ik zie dat ze hier al maanden geen bezorgers hebben. Hoe willen ze dat dan doen op die extra dagen.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_173336513
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 21:58 schreef diesnelle het volgende:

[..]

De linker gaat met de concurrent (gezien de bezorgdagen)?
Je kunt het ook aan de pakjes zien. Het linker pakje heeft een Sandd logo in de rechterbovenhoek, het rechter pakje heeft een PostNL logo.

Sinds wanneer bezorgt PostNL uitsluitend op dinsdag, donderdag en zaterdag?

Wat ook nog opvalt is dat de pakjes half uit de brievenbus steken.
Dat is inderdaad de gangbare praktijk bij bezorging door Sandd.

[ Bericht 7% gewijzigd door blijevis op 23-08-2017 08:26:17 ]
pi_173337034
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 08:15 schreef blijevis het volgende:

[..]

Je kunt het ook aan de pakjes zien. Het linker pakje heeft een Sandd logo in de rechterbovenhoek, het rechter pakje heeft een PostNL logo.

Sinds wanneer bezorgt PostNL uitsluitend op dinsdag, donderdag en zaterdag?

Wat ook nog opvalt is dat de pakjes half uit de brievenbus steken.
Dat is inderdaad de gangbare praktijk bij bezorging door Sandd.
Ik wilde het pakje aan de rechterkant met photoshop door de brievenbus duwen. _O-
En dat van didoza slaat natuurlijk nergens op. Stel je voor hoe rustig het dan zou zijn op woensdag en vrijdag.
pi_173340185
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 08:55 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

Ik wilde het pakje aan de rechterkant met photoshop door de brievenbus duwen.
En bij de buren ;)
  woensdag 23 augustus 2017 @ 12:31:32 #207
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_173340763
Mwah postnl kennende meppen ze sandd straks met de reclame code comissie om de oren en dan verdwijnt die reclame een stille dood.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_173344654
Hm, ik zie nu pas dat Zelf doen straks 2 weken niet bereikbaar is. Fijn :')

En net terwijl ik dit tik krijg ik er een mail over binnen :P
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_173346879
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 08:55 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

Ik wilde het pakje aan de rechterkant met photoshop door de brievenbus duwen. _O-
En dat van didoza slaat natuurlijk nergens op. Stel je voor hoe rustig het dan zou zijn op woensdag en vrijdag.
Het zou natuurlijk kunnen dat het genoemde PostNL tarief het zakelijke tarief is voor buspakjes die als 48-uurs post bezorgd worden. Maar in deze tijden waarin mensen die iets bestellen het bestelde liever nog gisteren dan vandaag in huis hebben, zie ik het bezorgen van buspakjes door Sandd (uitgezonderd geadresseerde reclame-mailings) geen hoge vlucht nemen.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_173347049
Oh een vraagje, moeten ze je contracturen aan verlof geven als je daar om vraagt, of mogen ze besluiten toch je 13 weekse gemiddelde te nemen ondanks dat je dat niet wil? Ik heb aangegeven mijn contracturen te willen (12), maar er is nu toch meer afgeschreven (14,5 uur).

Weet zeker dat ze mijn mail gezien hebben, want ze hebben op het andere deel van mijn mail toen gereageerd. Maar toch schrijven ze nu veel te veel af, op deze manier heb ik niet eens voldoende meer voor de week vakantie die ik in oktober nog heb staan.
pi_173347685
Heb ik zelf ook om gevraagd. Mijn contracturen ipv 13-weekse gemiddelde, maar admi heeft niet eens gereageerd en gewoon 13-weeks gemiddelde afgeschreven.

Was toch anderhalf uur per week extra.

Ik had genoeg uren voor vier weken verlof en heb nu nog steeds vakantie. Heb nu nog maar genoeg verlof over voor een week en heb nog twee weken vakantie.

TC reageert ook niet als ik hierover mopper.
pi_173347765
oranje kaart al overwogen?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_173347772
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 18:25 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Het zou natuurlijk kunnen dat het genoemde PostNL tarief het zakelijke tarief is voor buspakjes die als 48-uurs post bezorgd worden. Maar in deze tijden waarin mensen die iets bestellen het bestelde liever nog gisteren dan vandaag in huis hebben, zie ik het bezorgen van buspakjes door Sandd (uitgezonderd geadresseerde reclame-mailings) geen hoge vlucht nemen.
Het zou me ook niet verbazen wanneer Sanddpakjes uiteindelijk toch door PostNL bezorgd worden, bijvoorbeeld in afgelegen gebieden, of op adressen die de Sanddbezorger niet heeft kunnen vinden

Dat laatste (post die eigenlijk door Sandd had moeten worden bezorgd, maar die door de Sanddbezorger als onbestelbaar is teruggestuurd naar de afzender, waarna de afzender het opnieuw probeert maar dan via PostNL) kom ik vrijwel dagelijks tegen. Het gaat dan vaak om post van de belastingdienst die bedoeld is voor een adres dat een beetje lastig te vinden is, zoals een brievenbus die niet aan de straatkant zit maar in een zijmuur.

In het geval van post van de belastingdienst kun je het duidelijk zien: er staat dan een doorgestreepte of afgeplakte Sanddcode in het adresvenster, een teken dat de brief in eerste instantie via Sandd verstuurd is geweest).

Ik neem aan dat de gemaakte kosten voor zulke post door PostNL op Sandd worden verhaald, zodat Sandd er uiteindelijk toch verlies op zou moeten lijden.
pi_173352927
Sandd is veel beter dan postnl

Groetjes Berend
pi_173353146
Goed dat je het zegt. Het was me namelijk nog niet opgevallen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_173353180
WIst niet dat dit bestond.

Lalo hiero, nachtdienst
W I E . L E E S T . D I T . B E R H A U P T ?
X O X O
pi_173365378
Nieuwe hoogtes:
Donderdag ikea gidsen niet geleverd, verkeerde depot.
Zaterdag halve tas geleverd.
Dinsdag ikea gidsen niet geleverd, onbekend waar ze zijn.
Woensdag ikea gidsen niet geleverd, onbekend waar ze zijn.
Donderdag ikea gidsen niet geleverd, zouden allemaal al bezorgd zijn...

Nah schiet mij maar lek. Ruim 100 adressen geen ikea gidsen voor gehad, 35 % van mijn wijk.
Loesje
pi_173365511
tering als ze mn 13de weekse gaan pakken voor eventueel verlof krijg ik vast die 120 uur nog op....
pi_173368419
quote:
1s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 19:10 schreef Globetrottertje het volgende:
Heb ik zelf ook om gevraagd. Mijn contracturen ipv 13-weekse gemiddelde, maar admi heeft niet eens gereageerd en gewoon 13-weeks gemiddelde afgeschreven.

Was toch anderhalf uur per week extra.

Ik had genoeg uren voor vier weken verlof en heb nu nog steeds vakantie. Heb nu nog maar genoeg verlof over voor een week en heb nog twee weken vakantie.

TC reageert ook niet als ik hierover mopper.
Is bij mij ook gebeurd, ik krijg overal een reactie op. Behalve als het over zulke zaken gaat. Dan kun ze de beantwoordknop ineens niet meer vinden.
pi_173368502
Volgende week weer beginnen na vakantie te hebben gehad. Kreeg vanmorgen een mailtje dat ik volgende week moet opleiden en hoe laat ik op het depot zou zijn. Vanmiddag een mailtje dat opleiding niet doorging. Vreesde dus het ergste voor de planning.
Zaterdag 5.15 uur (2 wijken). Kan op zijn vroegst om 11.30 beginnen. Op zijn normaalst om 12.15. Dus niet haalbaar. Ben benieuwd wat ze eraan gaan doen. Verwachte antwoord: in overleg met TC zo besproken, moet gebeuren, dus helaas.

Ga op donderdag halverwege de wijk over mijn contracturen heen. Loop een derde van de tijd op zaterdag.
Gelukkig heb ik verder geen leven naast PostNL. Denk dat ik er nog maar een wijkje bijvraag.:P

[ Bericht 18% gewijzigd door swimmie86 op 24-08-2017 19:12:28 ]
pi_173368643
quote:
Beste postbezorgers en chauffeurs bezorgen,
Iedere donderdag om 17.00 uur wordt het dienstrooster voor de week er na vrijgegeven en even later is de planning voor de week er na te zien in jullie App en op “mijn werk”. Het is dan de bedoeling dat jullie de planning “accepteren” of “bezwaar aantekenen”. Tot op heden heeft de administratiemedewerker Bezorgen vaak vr donderdag al gebeld met jullie met de vraag of je iets extra’s kunt lopen of een andere bestelloop wilt uitvoeren.
Het systeem is echter gebouwd om middels de knoppen “accepteren” en “bezwaar aantekenen” aan te geven dat je het als postbezorger eens of niet eens bent met de planning. Dit moeten je doen vr vrijdag 17.00 uur. Op het moment dat je “bezwaar aantekent” en het dus niet eens bent met de planning, zal de administratiemedewerker contact met je opnemen en de planning met je bespreken en tevens het gesprek vastleggen in salesforce. De planning wordt indien nodig aangepast en jij ziet dit weer in de App en op “mijn werk”. Als er iets in je planning wijzigt na donderdag 17.00 uur dan MOET de administratiemedewerker altijd met je bellen en de wijziging(en) doorgeven.
Bovenstaand is de juiste werkwijze en dit willen we ook met ingang van de planning week 36 zo gaan uitvoeren.
De administratiemedewerker plant dus week 36, zonder dat hij van te voren met je heeft gebeld. Uiteraard is het zo dat hij/zij niet zomaar gaat plannen, en ook zoveel mogelijk rekening houdt met de kennis die hij/zij heeft van de postbezorgers. Vanaf donderdag 31 augustus a.s. MOET je dus iedere week vr vrijdag 17.00 uur aangeven of je de planning “accepteert” of “bezwaar aantekent”. Op dit moment doet iets meer dan 50% van onze postbezorgers dit al, maar dit moet dus naar 100%.
Om je hier aan te laten herinneren gaan we voorlopig het volgende doen:
> Op donderdag om 16.45 uur krijg je een SMS bericht met de tekst: “Beste postbezorger, de planning voor week XX wordt zo vrijgegeven, denk aan het “accepteren” of “bezwaar aantekenen”.
> Op vrijdagmorgen om 10.30 uur krijg je nog een SMS bericht met de tekst: “Beste postbezorger, heb jij de planning voor week XX al “geaccepteerd” of “bezwaar aangetekend”?
Wekelijks gaan we controleren hoeveel postbezorgers de planning “accepteren” of “bezwaar aantekenen” en kijken of het percentage stijgt.
Tot slot: Heel veel vragen die je hebt kun je terug vinden in de App of op “mijn werk” en daar hoef je de administratie Bezorgen niet voor te bellen. Als je vragen hebt die je niet kunt terugvinden in de App of op “mijn werk” en die niet dringend zijn, probeer dan zoveel mogelijk tussen 15.00 – 17.00 uur te bellen. Op deze manier kunnen calamiteiten in het proces tussen 09.00 en 15.00 uur sneller afgehandeld worden door de administratiemedewerkers en helpt dat jou ook als je met een calamiteit te maken krijgt.
Heb je vragen over bovenstaand, neem dan contact op met je teamleider.
Dit kregen wij als nieuwsbrief. Ik wens de admi veel succes.

Vooralsnog is dit nog nooit gedaan door betreffende admi-medewerker:
- Tot op heden heeft de administratiemedewerker Bezorgen vaak vr donderdag al gebeld met jullie met de vraag of je iets extra’s kunt lopen of een andere bestelloop wilt uitvoeren.
- Als er iets in je planning wijzigt na donderdag 17.00 uur dan MOET de administratiemedewerker altijd met je bellen en de wijziging(en) doorgeven.

Maar nu hebben we wel zwart op wit staan wat elk werkoverleg herhaald wordt (en waar deze admi-medewerker bijzit). Dus nu kunnen we duidelijk aangeven waar de fout zit.
Admi-dame mailt hier ook altijd, terwijl ze altijd zeggen dat er gebeld MOET worden. En dat zij dan op de volgende manier: je rooster is voor volgende week (altijd de zaterdag natuurlijk) veranderd.
pi_173368720
Voor postbodes en zaterdagwerkers is het rooster pas vrijdag om 14:00 te zien (hoewel ik met "mail mij het rooster" het rooster wel zichtbaar in mijn mail kan krijgen 8)7 ). Dan heb ik dus nog 3 uur om het rooster te zien, en te bevestigen :')
pi_173372461
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 19:11 schreef swimmie86 het volgende:

[..]

Dit kregen wij als nieuwsbrief. Ik wens de admi veel succes.

Vooralsnog is dit nog nooit gedaan door betreffende admi-medewerker:
- Tot op heden heeft de administratiemedewerker Bezorgen vaak vr donderdag al gebeld met jullie met de vraag of je iets extra’s kunt lopen of een andere bestelloop wilt uitvoeren.
- Als er iets in je planning wijzigt na donderdag 17.00 uur dan MOET de administratiemedewerker altijd met je bellen en de wijziging(en) doorgeven.

Maar nu hebben we wel zwart op wit staan wat elk werkoverleg herhaald wordt (en waar deze admi-medewerker bijzit). Dus nu kunnen we duidelijk aangeven waar de fout zit.
Admi-dame mailt hier ook altijd, terwijl ze altijd zeggen dat er gebeld MOET worden. En dat zij dan op de volgende manier: je rooster is voor volgende week (altijd de zaterdag natuurlijk) veranderd.
Ik mocht willen dat het bij ons zo ging. Nu al worden er zonder overleg wijken bij je neergezet, en regelmatig wordt er in de loop van vrijdag of zaterdag, dus NADAT je reeds op akkoord hebt gedrukt nog wat gewijzigd. Daar horen ze inderdaad over te bellen, maar dat wordt er vaak "vergeten". Ergens kan ik dit nog wel begrijpen ook, want de voltallige admie bestaat bij ons uit 3 personen, en ze moeten de planning doen voor ik geloof een paar honderd postbezorgers.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_173373957
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 21:32 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Ik mocht willen dat het bij ons zo ging. Nu al worden er zonder overleg wijken bij je neergezet, en regelmatig wordt er in de loop van vrijdag of zaterdag, dus NADAT je reeds op akkoord hebt gedrukt nog wat gewijzigd. Daar horen ze inderdaad over te bellen, maar dat wordt er vaak "vergeten". Ergens kan ik dit nog wel begrijpen ook, want de voltallige admie bestaat bij ons uit 3 personen, en ze moeten de planning doen voor ik geloof een paar honderd postbezorgers.
Dit moeten ze vanaf week 36 zo bij ons gaan doen.
Maar ik denk niet dat het zo gaat gebeuren, want dat was altijd al de bedoeling.
Alleen staat het nu voor de postbezorgers zwart op wit.

Hier gebeurd het nu zoals bij jou.
Ik kan het niet meer begrijpen. Er worden 'afspraken' gemaakt, maar die moet je niet maken als er niet aan voldaan kan worden omdat er niet genoeg medewerkers zijn.
Mijn begrip is op. Met betere communicatie zou dat begrip er wel nog zijn.
pi_173374882
Hier ook alweer rooster gezeur... volgende week zaterdag 3 wijken, dienst van over de 5 uur. Met herladen etc wel 5,5 uur waarschijnlijk. Als de tijden te krap zijn nog wel langer.... En de TC is op vakantie, dus vroeger dan 13.00 beginnen zit er niet in vermoed ik. Op mijn mail om het verlof te corrigeren is nog niet gereageerd, we zullen het zien. Eigenlijk geen zin om me hier in mijn vakantie mee bezig te houden, maar goed.

quote:
Tot op heden heeft de administratiemedewerker Bezorgen vaak vr donderdag al gebeld met jullie met de vraag of je iets extra's kunt lopen of een andere bestelloop wilt uitvoeren.
Het systeem is echter gebouwd om middels de knoppen "accepteren" en "bezwaar aantekenen" aan te geven dat je het als postbezorger eens of niet eens bent met de planning.
Ja dat is mooi, vragen of je iets extra's wil doen.. of gewoon inplannen en dan een bezwaar wat ze heel makkelijk af kunnen wijzen. Dat is wel weer lekker in hun voordeel. Gebeurt hier regelmatig dat het zogenaamd niet mogelijk is om de planning aan te passen blabla. En dan moeten wij het maar gewoon toch doen. Bij mij als flexibele ging dat meestal toch al zo, maar ik vind het geen positieve ontwikkeling.
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')