abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_172729482
http://telegraaf.nl/binne(...)ok-ns-schrapt-’;dames-en-heren’


quote:
In navolging van de gemeente Amsterdam gaan ook de Nederlandse Spoorwegen genderneutraal communiceren. Vanaf eind dit jaar zal de aanspreekvorm ’dames en heren’ in de trein en op het station niet meer worden gebruikt. Dat bevestigt een NS-woordvoerder.

Vanaf 10 december, als de nieuwe dienstregeling ingaat, zullen NS-klanten voortaan worden aangesproken met ’beste reizigers’.

Met deze nieuwe aanspreekvorm hoopt NS dat iedereen zich welkom voelt in de trein, ook reizigers die zich niet identificeren als man of vrouw. President-directeur Van Boxtel noemt de wijziging ’logisch’. „Iedere reiziger is ons even lief.”
Godverdomme zeg. Zijn we niet een beetje doorgeslagen in dit kutland... Elke zichzelf benoemde minderheid voelt zich gekleineerd door het minste of geringste.
Heb je een donkere huidskleur dan ben je anno 2017 sowieso anti Zwarte Piet. Weet je niet of je een piemeltje of vagien wil dan stoor je je aan de woorden 'dames en heren'. Val je op je eigen geslacht dan ben je op je tenen getrapt als mensen opmerkingen maken als je in je leren string met zweep op een boot in de grachten van Amsterdam staat. En zo gaat het maar door en door en door......

Zijn we niet doorgeslagen in regelgeving en mierenneukerij in dit kleine kutlandje? Waar je groot in kan zijn ..........

[ Bericht 6% gewijzigd door de_boswachter op 28-07-2017 07:03:26 ]
U MAD?
  User die overal opduikt 2022 vrijdag 28 juli 2017 @ 06:59:07 #2
186611 Haags
pi_172729487
:') 8)7
Zonder wrijving geen glans
pi_172729488
Komt vanzelf goed hoor :Y
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_172729495
Ohja en ze hebben het steeds over 'genderneutraliteit'. Om hoeveel personen in Nederland gaat het eigenlijk van die 17 miljoen?
Sorry hoor, met alle respect, maar ik ken geen enkel genderneutraal persoon. Ook nog nooit iemand over gehoord. Dus dan ga je je beleid aanpassen vanwege een duizendtal (zoiets?) personen die niet weten wat ze zijn :') Echt :')
Maak je druk dat die kuttreinen eens op tijd rijden zeg.
U MAD?
pi_172729496
Je kunt je helemaal niet "identificeren" als iets anders dan man of vrouw. Er bestaat niks anders.

Of je bent man en wil graag vrouw worden, dan luister je naar "dames", of vice versa voor een vrouw die man wil worden.

Of je bent hermafrodiet en je hebt 2 keer prijs.

Gaan we nu voor die ene eunuch de taal aanpassen? :')
Een waarheidszoeker is iemand die durft te waden door dikke lagen van giftige rookgordijnen en probeert geen adem te halen.
"The silence of conspiracy. Slaughtered on the altar of apathy." - Lords of the New Church (1982)
pi_172729497
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 07:02 schreef de_boswachter het volgende:
Ohja en ze hebben het steeds over 'genderneutraliteit'. Om hoeveel personen in Nederland gaat het eigenlijk van die 17 miljoen?
Sorry hoor, met alle respect, maar ik ken geen enkel genderneutraal persoon. Ook nog nooit iemand over gehoord. Dus dan ga je je beleid aanpassen vanwege een duizendtal (zoiets?) personen die niet weten wat ze zijn :') Echt :')
Maak je druk dat die kuttreinen eens op tijd rijden zeg.
Het is een hype en het komt sowieso goed, daar ben ik van overtuigd.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_172729500
Van joden transporteren naar genderneutraliseren ;(
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_172729503
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 06:58 schreef de_boswachter het volgende:
http://telegraaf.nl/binne(...)ok-ns-schrapt-’;dames-en-heren’


[..]

Godverdomme zeg. Zijn we niet een beetje doorgeslagen in dit kutland zeg. Elke zichzelf benoemde minderheid voelt zich gekleineerd door het minste of geringste.
Heb je een donkere huidskleur dan ben je anno 2017 sowieso anti Zwarte Piet. Weet je niet of je een piemeltje of vagien wil dan stoor je je aan de woorden 'dames en heren'. Val je op je eigen geslacht dan ben je op je tenen getrapt als mensen opmerkingen maken als je in je leren string met zweep op een boot in de grachten van Amsterdam staat. En zo gaat het maar door en door en door......

Zijn we niet doorgeslagen in regelgeving en mierenneukerij in dit kleine kutlandje? Waar je groot in kan zijn zeg...........
Nederland is een land geworden van grote dwazen die niet amuseren willen.
pi_172729509
quote:
99s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 07:03 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Het is een hype en het komt sowieso goed, daar ben ik van overtuigd.
Onderbouw dit eens? Ik merk alleen maar dat dit soort mierenneukerij steeds vaker de media haalt. Is er dan nooit eens iemand die zegt; stop deze idioterij? In de Randstad wonen alleen maar jaknikkers die het beleid maken schijnbaar.
Mensen zonder ruggegraat, misschien moeten we daar ook nog een stupide regel voor bedenken :r
U MAD?
pi_172729514
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 07:05 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Onderbouw dit eens? Ik merk alleen maar dat dit soort mierenneukerij steeds vaker de media haalt. Is er dan nooit eens iemand die zegt; stop deze idioterij? In de Randstad wonen alleen maar jaknikkers die het beleid maken schijnbaar.
Mensen zonder ruggegraat, misschien moeten we daar ook nog een stupide regel voor bedenken :r
Kwaliteit sperma van de westerse man neemt al af. Nu nog een oorlogje en we zijn zo overwonnen. Eigen schuld lijkt me.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_172729518
Op je pik getrapt zijn als er dames en heren omgeroepen word :')
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  vrijdag 28 juli 2017 @ 07:07:33 #12
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_172729521
Wat een onzin dit zeg. Een hoe grote groep vertegenwoordigen de mensen nou die dit verkondigen? Genderneutraal. Flikker toch op met die onzin.
pi_172729525
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 07:07 schreef Richestorags het volgende:
Wat een onzin dit zeg. Een hoe grote groep vertegenwoordigen de mensen nou die dit verkondigen? Genderneutraal. Flikker toch op met die onzin.
Je weet dat dit heel beledigend is naar alle homoseksuelen in dit land?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Een waarheidszoeker is iemand die durft te waden door dikke lagen van giftige rookgordijnen en probeert geen adem te halen.
"The silence of conspiracy. Slaughtered on the altar of apathy." - Lords of the New Church (1982)
pi_172729530
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 07:07 schreef Richestorags het volgende:
Wat een onzin dit zeg. Een hoe grote groep vertegenwoordigen de mensen nou die dit verkondigen? Genderneutraal. Flikker toch op met die onzin.
Dit dus, we zijn helemaal gek geworden in Nl. Je bent man of vrouw, zo simpel is het. Lijkt wel een soort religie geworden dat genderneutrale gezeik.
  vrijdag 28 juli 2017 @ 07:13:57 #15
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_172729535
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 07:11 schreef Jano9 het volgende:

[..]

Dit dus, we zijn helemaal gek geworden in Nl.
Niet alleen in NL. Dit speelt in de hele westerse wereld. Het is begonnen met de SJW beweging. Waar is het einde? Volgens mij is dit nog lang niet opgehouden en waaien we van hype naar hype. Ik zie het straks nog wel gebeuren dat mensen vinden dat Gillette niet meer "the best a man can get" mag zeggen oid 8)7
  vrijdag 28 juli 2017 @ 07:15:43 #16
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_172729540
Ik weet niet wat erger is, dit besluit of de mensen die hier helemaal losgaan en termen als 'kutland' gebruiken. :')
pi_172729547
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 07:13 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Niet alleen in NL. Dit speelt in de hele westerse wereld. Het is begonnen met de SJW beweging. Waar is het einde? Volgens mij is dit nog lang niet opgehouden en waaien we van hype naar hype. Ik zie het straks nog wel gebeuren dat mensen vinden dat Gillette niet meer "the best a man can get" mag zeggen oid 8)7
"Did you assume my gender?"

Het Westen maakt zich volkomen belachelijk met dit soort onzin. Een miniscule minderheid gaat bepalen hoe het moet. NS en ook Amsterdam promoten dit soort complete onzin.

Er zijn maar twee genders en er zullen ook altijd twee blijven. Wie denkt dat er meer zijn leeft in een complete sprookjeswereld.

[ Bericht 5% gewijzigd door Jano9 op 28-07-2017 07:21:53 ]
  Trouwste user 2022 vrijdag 28 juli 2017 @ 07:16:53 #18
7889 tong80
Spleenheup
pi_172729548


'Beste reizigers, mag ik u vragen het gewicht zoveel mogelijk te verdelen?'

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  vrijdag 28 juli 2017 @ 07:17:24 #19
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_172729550
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 07:16 schreef tong80 het volgende:
[ afbeelding ]

'Beste reizigers, mag ik u vragen het gewicht zoveel mogelijk te verdelen?'

:P
:D
  vrijdag 28 juli 2017 @ 07:18:05 #20
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_172729553
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 07:16 schreef Jano9 het volgende:

[..]

"Did you assume my gender?"

Het Westen maakt zich volkomen belachelijk met dit soort onzin. Een miniscule minderheid gaat bepalen hoe het moet.
Ja, het is erg droevig.
pi_172729562
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 07:15 schreef Zwansen het volgende:
Ik weet niet wat erger is, dit besluit of de mensen die hier helemaal losgaan en termen als 'kutland' gebruiken. :')
Nou, welke krachtterm prefereer jij dan in deze?

Het is toch van de zotte dat er steeds meer van dit soort flutregels bij komen. Voor alles zijn wel regels bedacht; loop eens voor de grap een aanvraag voor een vergunning door bij een gemeente, je weet niet wat je mee maakt!

En anno 2017 komen er schijnbaar ook al regels bij over genderneutraliteit :') Hoe ver wil je gaan zeg.

Ik vraag me serieus af of dit speelt in de Randstad. Ik woon zelf in het Zuiden en heb nog nooit maar dan ook nooit iemand gehoord over genderneutraliteit. Tot een week of twee geleden de kranten er vol van begonnen te geraken. Komkommertijd :') (mag ik dit van de groentebranche zeggen trouwens?!?)
U MAD?
pi_172729571
Voor nu ben ik aan het wachten tot een stichting als Wakker Dier kamervragen gaat stellen over het welzijn van varkens naar aanleiding van de 'grootste varkensstalbrand in de gescheidenis' van gisteren. En al dit soort onzin meer.
Mensen hebben gewoon geen klote te doen, behalve social media afspeuren en kritiek leveren op alles wat in hun bekrompen leefwereld niet toegestaan is.
U MAD?
pi_172729581
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 07:20 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Nou, welke krachtterm prefereer jij dan in deze?

Het is toch van de zotte dat er steeds meer van dit soort flutregels bij komen. Voor alles zijn wel regels bedacht; loop eens voor de grap een aanvraag voor een vergunning door bij een gemeente, je weet niet wat je mee maakt!

En anno 2017 komen er schijnbaar ook al regels bij over genderneutraliteit :') Hoe ver wil je gaan zeg.

Ik vraag me serieus af of dit speelt in de Randstad. Ik woon zelf in het Zuiden en heb nog nooit maar dan ook nooit iemand gehoord over genderneutraliteit. Tot een week of twee geleden de kranten er vol van begonnen te geraken. Komkommertijd :') (mag ik dit van de groentebranche zeggen trouwens?!?)
Ik voel mij een komkommer en ben geraakt door jouw post. Tijd om het aan te kaarten bij D66!
  vrijdag 28 juli 2017 @ 07:26:01 #24
456076 PreiKaas
Prei met Kaas
pi_172729589
quote:
Zijn we niet doorgeslagen in regelgeving en mierenneukerij in dit kleine kutlandje? Waar je groot in kan zijn ..........
Hiermee impliceer je dat Nederland vrouwelijk zou zijn. In vind dat in deze huidige tijd niet kunnen.
Ik zou dan ook graag zien dat je dit woord voor een genderneutraal woord vervangt.
pi_172729590
Prima want dat zijn me oubollige teksten bij de NS.
pi_172729594
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 07:07 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Op je pik getrapt zijn als er dames en heren omgeroepen word :')
Of als dit niet gebeurt. Het is allebei vrij sneu.
pi_172729615
Drukte om niets! Wat maakt het uit als we met reizigers of aanwezigen worden aangesproken? Over twee jaar merken we daar niets van.
Verandering is heel moeilijk, he mensen?
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=26EP0ght2kI" target="_blank" rel="nofollow">But I want more...</a>
  vrijdag 28 juli 2017 @ 07:37:31 #28
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_172729652
Door mensen aan te spreken als reizigers sluiten ze weer de treinenspotters uit.

Treinenspotters have rights too!!! :'( :'(
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_172729653
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 07:32 schreef Spriet4 het volgende:
Drukte om niets! Wat maakt het uit als we met reizigers of aanwezigen worden aangesproken? Over twee jaar merken we daar niets van.
Verandering is heel moeilijk, he mensen?
Ah, de eerste excuustrol der social engineers is gearriveerd.
Een waarheidszoeker is iemand die durft te waden door dikke lagen van giftige rookgordijnen en probeert geen adem te halen.
"The silence of conspiracy. Slaughtered on the altar of apathy." - Lords of the New Church (1982)
pi_172729671
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 07:32 schreef Spriet4 het volgende:
Drukte om niets! Wat maakt het uit als we met reizigers of aanwezigen worden aangesproken? Over twee jaar merken we daar niets van.
Verandering is heel moeilijk, he mensen?
Nee nee, dit is de teloorgang van onze samenleving!!!!!
pi_172729690
quote:
9s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 07:37 schreef De_cameraman_uit_Colombia het volgende:

[..]

Ah, de eerste excuustrol der social engineers is gearriveerd.
Het is niet als excuus bedoeld. Ik ben van mening dat er ook alleen man en vrouw zijn en dat transgenders zijn wat ze voelen (dus man of vrouw, al hebben ze andere geslachtsdelen), maar het is zo zinloos je hier druk over te maken.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=26EP0ght2kI" target="_blank" rel="nofollow">But I want more...</a>
pi_172729704
quote:
8s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 07:40 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Nee nee, dit is de teloorgang van onze samenleving!!!!!
Hoezo? Voel je je opeens geen man meer als je als reiziger wordt aangesproken?
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=26EP0ght2kI" target="_blank" rel="nofollow">But I want more...</a>
pi_172729705
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 07:43 schreef Spriet4 het volgende:

[..]

Het is niet als excuus bedoeld. Ik ben van mening dat er ook alleen man en vrouw zijn en dat transgenders zijn wat ze voelen (dus man of vrouw, al hebben ze andere geslachtsdelen), maar het is zo zinloos je hier druk over te maken.
Hoe kom je erbij dat iemand hier zich "druk" maakt?

Uiteindelijk is alles zinloos, dus wat?
Een waarheidszoeker is iemand die durft te waden door dikke lagen van giftige rookgordijnen en probeert geen adem te halen.
"The silence of conspiracy. Slaughtered on the altar of apathy." - Lords of the New Church (1982)
  vrijdag 28 juli 2017 @ 07:47:46 #34
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_172729715
Ik ben niet verbaasd als in navolging van wetgeving in Canada de volgende stap van deze identiteitskwestie een amendement op de discriminatiewetgeving wordt gemaakt.
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
pi_172729744
Ik snap de commotie wel. De kleine groep die zich geen dame of heer voelt) past zich maar aan aan ONS en anders rot je maar op uit onze trein
pi_172729747
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 07:43 schreef Spriet4 het volgende:

[..]

Het is niet als excuus bedoeld. Ik ben van mening dat er ook alleen man en vrouw zijn en dat transgenders zijn wat ze voelen (dus man of vrouw, al hebben ze andere geslachtsdelen), maar het is zo zinloos je hier druk over te maken.
Nogmaals; om hoeveel personen en totale percentage van de Nederlandse bevolking gaat het hier? Hoeveel mensen zijn transgender?

Zat me net te bedenken; stel ik moet heel erg schijten en alle toiletten zijn bezet. Dan kan ik dus zonder schaamte de vrouwenwc bezoeken omdat ik transgender ben? Of hoe werkt dat? Want dan gebruik ik dat vanaf nu altijd als excuus als het ergens druk is.

Vind het trouwens vreemd dat de Appie nog geen genderneutrale kassa heeft.
U MAD?
pi_172729749
quote:
9s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 07:37 schreef De_cameraman_uit_Colombia het volgende:

[..]

Ah, de eerste excuustrol der social engineers is gearriveerd.
Je hebt gelijk. Het einde is nabij nu reizigers aangesproken worden als reizigers.
pi_172729751
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 07:44 schreef Spriet4 het volgende:

[..]

Hoezo? Voel je je opeens geen man meer als je als reiziger wordt aangesproken?
Tering zeg. Mensen zoals jij zijn de cholera van deze wereld. Hef jezelf op, net als PSV.
U MAD?
pi_172729758
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 07:32 schreef Spriet4 het volgende:
Drukte om niets! Wat maakt het uit als we met reizigers of aanwezigen worden aangesproken? Over twee jaar merken we daar niets van.
Verandering is heel moeilijk, he mensen?
Nou ja, ik vraag me wel af waar de grens ligt en het wordt er ook niet simpeler op als elke organisatie iets anders zegt.
Geachte dames en heren is wel zo duidelijk.

Moeten receptionisten straks opnemen met 'beste beller' en moet een verkoper beginnen met 'beste koper' en een serveerster spreekt voortaan de klanten aan met 'beste eter'?

Het is eerder een maatregel die voor hokjesdenken zorgt en ophef, dan dat het zorgt voor gelijkheid en verbinding.
  vrijdag 28 juli 2017 @ 07:55:00 #40
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_172729763
Ik had eigenlijk gehoopt dat dit overdreven PC-gedoe niet zou overwaaien vanuit de VS en de UK maar helaas zat er dus een overijverige SJW'er ergens op kantoor bij de NS.

Dat ze iets wijzigen moeten ze zelf weten maar om dan "moreel superieur" met die gendervlag te zwaaien hierover is echt :') x 1000
  vrijdag 28 juli 2017 @ 07:55:09 #41
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_172729764
Hier word ik nou door getriggered. Tyfus NS moet gewoon normaal doen.

Dames en heren is gewoon de norm.

Hebben ze daar echt nikx beters te doen dan zich met dit soort non-issues bezig te houden?
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
pi_172729773
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 07:54 schreef FYazz het volgende:

[..]

Nou ja, ik vraag me wel af waar de grens ligt en het wordt er ook niet simpeler op als elke organisatie iets anders zegt.
Geachte dames en heren is wel zo duidelijk.

Moeten receptionisten straks opnemen met 'beste beller' en moet een verkoper beginnen met 'beste koper' en een serveerster spreekt voortaan de klanten aan met 'beste eter'?

Het is eerder een maatregel die voor hokjesdenken zorgt en ophef, dan dat het zorgt voor gelijkheid en verbinding.
Hoe nemen receptionisten nu op dan? Hallo meneer of mevrouw met de receptioniste?
  vrijdag 28 juli 2017 @ 07:56:58 #43
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_172729775
Paniehiek!
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_172729790
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 07:52 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Nogmaals; om hoeveel personen en totale percentage van de Nederlandse bevolking gaat het hier? Hoeveel mensen zijn transgender?

Zat me net te bedenken; stel ik moet heel erg schijten en alle toiletten zijn bezet. Dan kan ik dus zonder schaamte de vrouwenwc bezoeken omdat ik transgender ben? Of hoe werkt dat? Want dan gebruik ik dat vanaf nu altijd als excuus als het ergens druk is.

Vind het trouwens vreemd dat de Appie nog geen genderneutrale kassa heeft.
0,6% vd mannen en 0,4% van de vrouwen iirc
pi_172729794
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 07:55 schreef ChrisCarter het volgende:
Ik had eigenlijk gehoopt dat dit overdreven PC-gedoe niet zou overwaaien vanuit de VS en de UK maar helaas zat er dus een overijverige SJW'er ergens op kantoor bij de NS.

Dat ze iets wijzigen moeten ze zelf weten maar om dan "moreel superieur" met die gendervlag te zwaaien hierover is echt :') x 1000
dit ja. :') sneu gedoe.
pi_172729820
Valt echt niet te praten met deze mensen. Denken niet verder dan hun neus lang is.

Derhalve is een discussie met hen zinloos
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=26EP0ght2kI" target="_blank" rel="nofollow">But I want more...</a>
pi_172729854
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 07:56 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Hoe nemen receptionisten nu op dan? Hallo meneer of mevrouw met de receptioniste?
Je snapt de context toch neem ik aan wel.
pi_172729870
Logisch besluit van de NS.
  vrijdag 28 juli 2017 @ 08:09:07 #49
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_172729875
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 08:04 schreef Spriet4 het volgende:
Valt echt niet te praten met deze mensen. Denken niet verder dan hun neus lang is.

Derhalve is een discussie met hen zinloos
Nee, het is gewoon vergelijkbaar met de situatie van de kerstbomen in gemeentehuizen. Niemand klaagt erover maar een overijverige ambtenaar "denkt" dat dit andersgelovigen kan kwetsen dus moet het weg.

Het is een niet-bestaand probleem oplossen door een onnodige handeling/bepaling uit te voeren. En zoals gezegd; ze mogen zelf weten of ze dit veranderen maar dit doen al zwaaiend met de gendervlag vind ik gewoon erg goedkoop en doet mij enkel :') op mijn gezicht toveren.
  vrijdag 28 juli 2017 @ 08:10:12 #50
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_172729889
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 08:04 schreef Spriet4 het volgende:
Valt echt niet te praten met deze mensen. Denken niet verder dan hun neus lang is.

Derhalve is een discussie met hen zinloos
Kom jij wel eens mensen tegen en denk je dan "Oh wat een leuke man/leuke vrouw" of als je een peuter ziet "wat een grappig jongetje/meisje"? Volgens de NS ben je dan een Transgenderhater. Doe je dat wel eens? Indien zo, waarom heb jij dan zo'n teringhekel aan transgenders? Dat zijn toch ook mensen?
pi_172729911
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 08:08 schreef rosalinde93 het volgende:
Logisch besluit van de NS.
Logisch want?
  vrijdag 28 juli 2017 @ 08:12:35 #52
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_172729918
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 08:08 schreef rosalinde93 het volgende:
Logisch besluit van de NS.
En basis biologie erkennen is dit niet? Of bedoel je logisch dat men politiek correct moet zijn ten aanzien van degenen die zich één van de 75 verschillende genderaanduidingen voelen?
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
  vrijdag 28 juli 2017 @ 08:15:06 #53
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_172729936
Hilarisch dat mensen in dit topic in de stress schieten. Terwijl ze van alle kanten genaaid worden is dit waar ze over vallen.
wooblabalurg
pi_172729938
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 08:07 schreef FYazz het volgende:

[..]

Je snapt de context toch neem ik aan wel.
Nou, je benoemde een telefoniste. Een verkoper en een ober. Geen van allen heeft mij ooit met dames en heren aangesproken.
pi_172729947
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 07:59 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

0,6% vd mannen en 0,4% van de vrouwen iirc
Dus het gaat hier om 90.000 mensen ongeveer? Vind ik nog vrij veel eigenlijk. Ik ken 0,0 genderneutrale personen.
U MAD?
pi_172729958
Zijn wij eindelijk zover dat de katholieke kerk niet meer bepaald dat ik op zondag niet mag winkelen. Gaat een af andere minderheid bepalen dat ik gender neutraal moet worden aangesproken.
pi_172729963
Je hebt toch ook het 'spaghettigeloof' of zoiets? Al dit soort autisten en gekkies krijgt een plek in deze samenleving en dient te worden gerespecteerd en getolereerd.
U MAD?
pi_172729977
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 06:58 schreef de_boswachter het volgende:
http://telegraaf.nl/binne(...)ok-ns-schrapt-’;dames-en-heren’


[..]

Godverdomme zeg. Zijn we niet een beetje doorgeslagen in dit kutland... Elke zichzelf benoemde minderheid voelt zich gekleineerd door het minste of geringste.
Heb je een donkere huidskleur dan ben je anno 2017 sowieso anti Zwarte Piet. Weet je niet of je een piemeltje of vagien wil dan stoor je je aan de woorden 'dames en heren'. Val je op je eigen geslacht dan ben je op je tenen getrapt als mensen opmerkingen maken als je in je leren string met zweep op een boot in de grachten van Amsterdam staat. En zo gaat het maar door en door en door......

Zijn we niet doorgeslagen in regelgeving en mierenneukerij in dit kleine kutlandje? Waar je groot in kan zijn ..........
Special snowflake ts is triggered :D
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_172729980
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 08:15 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Dus het gaat hier om 90.000 mensen ongeveer? Vind ik nog vrij veel eigenlijk. Ik ken 0,0 genderneutrale personen.
Dan is het nog de vraag hoeveel van die mensen daadwerkelijk aanstoot nemen aan dames en heren. Ik ken een transgender, die ligt daar niet wakker van. Als je er ook echt aanstoot aan neemt ben je wat mij betreft hypersensitief een zou je jezelf eens na moeten laten kijken door een psychiater.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  vrijdag 28 juli 2017 @ 08:18:55 #60
285613 Verbodsbord
Verwijderd door Admin
pi_172729981
Dit is waar de maatschappij naar toe gaat:




Want stel je voor dat een of andere zwakzinnige permanent mentaal beschadigd wordt doordat hij/zij/? als 'dame of heer' wordt aangesproken :')
  vrijdag 28 juli 2017 @ 08:19:10 #61
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_172729987
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 08:16 schreef maan_man het volgende:
Zijn wij eindelijk zover dat de katholieke kerk niet meer bepaald dat ik op zondag niet mag winkelen. Gaat een af andere minderheid bepalen dat ik gender neutraal moet worden aangesproken.
NS verzetsheld gespot
wooblabalurg
pi_172729994
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 08:17 schreef de_boswachter het volgende:
Je hebt toch ook het 'spaghettigeloof' of zoiets? Al dit soort autisten en gekkies krijgt een plek in deze samenleving en dient te worden gerespecteerd en getolereerd.
Dan snap je t hele punt erachter niet, maar goed...
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  vrijdag 28 juli 2017 @ 08:20:21 #63
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_172730004
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 08:15 schreef Baconbus het volgende:
Hilarisch dat mensen in dit topic in de stress schieten. Terwijl ze van alle kanten genaaid worden is dit waar ze over vallen.
Ja want je kan als mens maar met 1 ding bezig zijn natuurlijk... slechte poging dit.
pi_172730018
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 08:09 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Nee, het is gewoon vergelijkbaar met de situatie van de kerstbomen in gemeentehuizen. Niemand klaagt erover maar een overijverige ambtenaar "denkt" dat dit andersgelovigen kan kwetsen dus moet het weg.

Het is een niet-bestaand probleem oplossen door een onnodige handeling/bepaling uit te voeren. En zoals gezegd; ze mogen zelf weten of ze dit veranderen maar dit doen al zwaaiend met de gendervlag vind ik gewoon erg goedkoop en doet mij enkel :') op mijn gezicht toveren.
En wat doe je eraan? Niets. Je kunt niets doen behalve je bloeddruk omhoog brengen.
Ik vind het allemaal ook gek, hoor. We zijn allemaal toch echt man óf vrouw, ook transgenders. Maar me eraan ergeren? Ik wed dat jij ook niets had opgemerkt als het niet vooraf was aangekondigd.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=26EP0ght2kI" target="_blank" rel="nofollow">But I want more...</a>
pi_172730030
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 08:10 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Kom jij wel eens mensen tegen en denk je dan "Oh wat een leuke man/leuke vrouw" of als je een peuter ziet "wat een grappig jongetje/meisje"? Volgens de NS ben je dan een Transgenderhater. Doe je dat wel eens? Indien zo, waarom heb jij dan zo'n teringhekel aan transgenders? Dat zijn toch ook mensen?
Nu overdrijf je. Nu zie jij iets wat er niet is.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=26EP0ght2kI" target="_blank" rel="nofollow">But I want more...</a>
  vrijdag 28 juli 2017 @ 08:23:29 #66
455816 Pirtdator
Nederland houdt van de Islam
pi_172730035
In Duitsland wordt er gesproken met 'Sehr Geehrter Fahrgäste', 'Beste Reiziger' is daarbij een logische vertaling. Kwets niemand en klinkt minder knullig dan 'Hallo iedereen' of 'Hello Everyone'. Maar ja, de Groffe Tele-lezers voelen zich weer op hun kleine pikkie getrapt en klagen weer massaal op Fok
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
  vrijdag 28 juli 2017 @ 08:23:43 #67
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_172730036
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 08:15 schreef Baconbus het volgende:
Hilarisch dat mensen in dit topic in de stress schieten. Terwijl ze van alle kanten genaaid worden is dit waar ze over vallen.
Als Deadpool nou in zijn volgende film een piemeltje heeft met tieten of een baard met een spleetje reageer je dan ook zo genuanceerd. Is het dan nog steeds je held?
pi_172730043
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 08:19 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Dan snap je t hele punt erachter niet, maar goed...
Ik mis wel eens vaker een punt wat betreft dit soort idioten en hun belachelijke ideeen.
U MAD?
  vrijdag 28 juli 2017 @ 08:25:18 #69
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_172730058
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 08:22 schreef Spriet4 het volgende:

[..]

En wat doe je eraan? Niets. Je kunt niets doen behalve je bloeddruk omhoog brengen.
Ik vind het allemaal ook gek, hoor. We zijn allemaal toch echt man óf vrouw, ook transgenders. Maar me eraan ergeren? Ik wed dat jij ook niets had opgemerkt als het niet vooraf was aangekondigd.
Lees eens wat ik zeg. Je herhaalt mijn post maar dan met andere woorden ;) het gaat mij niet om de verandering zelf maar om de verpakking ervan.
  vrijdag 28 juli 2017 @ 08:25:42 #70
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_172730061
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 08:23 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Als Deadpool nou in zijn volgende film een piemeltje heeft met tieten of een baard met een spleetje reageer je dan ook zo genuanceerd. Is het dan nog steeds je held?
Dit klinkt wel als iets dat Deadpool zou doen :9
  vrijdag 28 juli 2017 @ 08:26:47 #71
285613 Verbodsbord
Verwijderd door Admin
pi_172730076
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 08:23 schreef Pirtdator het volgende:
In Duitsland wordt er gesproken met 'Sehr Geehrter Fahrgäste', 'Beste Reiziger' is daarbij een logische vertaling. Kwets niemand en klinkt minder knullig dan 'Hallo iedereen' of 'Hello Everyone'. Maar ja, de Groffe Tele-lezers voelen zich weer op hun kleine pikkie getrapt en klagen weer massaal op Fok
Als je je gekwetst voelt door 'Dames en heren' dan ben je volgens mij sowieso te zwakzinnig om mee te draaien in de maatschappij, dat soort stuiptrekkingen moet je faciliteren.
pi_172730078
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 08:23 schreef Pirtdator het volgende:
In Duitsland wordt er gesproken met 'Sehr Geehrter Fahrgäste', 'Beste Reiziger' is daarbij een logische vertaling. Kwets niemand en klinkt minder knullig dan 'Hallo iedereen' of 'Hello Everyone'. Maar ja, de Groffe Tele-lezers voelen zich weer op hun kleine pikkie getrapt en klagen weer massaal op Fok
Nou in de huidige maatschappij met hypergevoelige mensen en professioneel gekwetsten is er vast wel iemand die zich ook daardoor gekwetst voelen. Ik zou mijn hand er zeker niet voor in het vuur steken.

Ik zie zomaar een groep woonwagenbewoners opstaan, die zichzelf ook vaak "reizigers" noemen, die zich gekwetst voelen. Culturele toe-eigening of zoiets maken ze er dan weer van.

Daarbij, als je al gekwetst wordt door "dames en heren" dan ga je een erg zwaar leven tegemoet en zou je een consult bij een psychiater moeten overwegen, al vermoed ik dat je dan al zo ver van het padje bent dat je niet meer te redden bent.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  vrijdag 28 juli 2017 @ 08:26:52 #73
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_172730081
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 08:23 schreef Spriet4 het volgende:

[..]

Nu overdrijf je. Nu zie jij iets wat er niet is.
Van Boxtel vind het logisch dat "dames en heren" afgeschaft wordt. Hij vindt het logisch dat Transgendiërs niet uitgesloten mogen worden. Volgens hem ben je dan een Transgenderhater elke keer als je iemand als een man of vrouw ziet puur op zijn uiterlijk.
pi_172730095
quote:
3s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 08:24 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Ik mis wel eens vaker een punt wat betreft dit soort idioten en hun belachelijke ideeen.
Snap ik, dat hebben triggered snowflakes wel vaker...
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_172730106
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 08:18 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Dan is het nog de vraag hoeveel van die mensen daadwerkelijk aanstoot nemen aan dames en heren. Ik ken een transgender, die ligt daar niet wakker van. Als je er ook echt aanstoot aan neemt ben je wat mij betreft hypersensitief een zou je jezelf eens na moeten laten kijken door een psychiater.
Daarom, dat bedoel ik. Ik ken zelf ook een aantal homoseksuelen (wauw, mooi woord) en die vinden het bijvoorbeeld bijna allemaal walgelijk dat er in Amsterdam van die leernichten met leren strings, petjes etc. op bootjes staan te dansen tijdens de Gaypride. Terwijl een Gaypride toch bedoelt is om homoseksualiteit in positieve (whehehe) zin op de kaart te zetten? Ik denk dat er meer mensen aanstoot aan nemen dan dat het echt in positieve zin door werkt op deze maatschappij.

En hypersensitief, ook zo'n mooi woord. Tegenwoordig is iedereen toch sensitief?
Ik ken toevallig wel iemand wiens kinderen beiden sensitief zijn. En daar gooien beide ouders het ook steeds op. Kan dat jong zich niet concentreren op school en haalt daardoor slechte punten; sensitief he. Is het super brutaal; sensitief. Schopt ie een vriendje op straat in z'n buik; sensitief.
Ook dit is weer zo'n wanexcuus van de huidige Google generatie. Elke koter heeft een rugzakje. Ben je druk heb je ADHD, kijk je 10 minuten voor je uit ben je een autist etc.
U MAD?
pi_172730116
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 08:25 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Lees eens wat ik zeg. Je herhaalt mijn post maar dan met andere woorden ;) het gaat mij niet om de verandering zelf maar om de verpakking ervan.
Dat weet ik en ik ben het ook in zekere zin met je post eens. Alleen dat geïrriteerde ben ik niet eens. Er is al zoveel discussies over vergelijkbare zaken dat het gewoon niet meer waard is om je boos te maken erover. Het stopt toch niet, lijkt juist erger.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=26EP0ght2kI" target="_blank" rel="nofollow">But I want more...</a>
pi_172730124
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 08:17 schreef de_boswachter het volgende:
Je hebt toch ook het 'spaghettigeloof' of zoiets? Al dit soort autisten en gekkies krijgt een plek in deze samenleving en dient te worden gerespecteerd en getolereerd.
je moet je even verdiepen in wat dat is voor je onzin gaat uitkramen, Hans.
  vrijdag 28 juli 2017 @ 08:30:34 #78
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_172730127
Goede ontwikkeling. 'Beste reizigers' klinkt leuker imho dan 'dames en heren'. Het is ook nog eens korter dus minder lange oproepen.

Het zou me eigenlijk niet verbazen als dit laatste meer heeft mee gespeeld bij deze beslissing dan genderneutraliteit.
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
  vrijdag 28 juli 2017 @ 08:31:22 #79
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_172730143
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 08:20 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Ja want je kan als mens maar met 1 ding bezig zijn natuurlijk... slechte poging dit.
Er zijn meer dan genoeg afleidingen om iemand bezig te houden met enkel onzin. Dat is t mooie.
wooblabalurg
pi_172730149
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 08:30 schreef Vjenne12345 het volgende:
je moet je even verdiepen in wat dat is voor je onzin gaat uitkramen, Hans.
Daarom zeg ik ook; of zoiets. Gaat zich om die mongolen met van die vergieten op hun hoofd, je weet goed wat ik bedoel.
U MAD?
pi_172730168
quote:
3s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 08:31 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Daar zeg ik ook; of zoiets. Gaat zich om die mongolen met van die vergieten op hun hoofd, je weet goed wat ik bedoel.
:D

Geweldig hoe jij echt het simpelste van t simpelste vertegenwoordigt op FOK!
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  vrijdag 28 juli 2017 @ 08:33:31 #82
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_172730176
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 08:23 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Als Deadpool nou in zijn volgende film een piemeltje heeft met tieten of een baard met een spleetje reageer je dan ook zo genuanceerd. Is het dan nog steeds je held?
Er zijn ik weet niet hoeveel versies van Deadpool maar had niet verwacht dat je dat zou weten.
wooblabalurg
pi_172730179
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 08:26 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Van Boxtel vind het logisch dat "dames en heren" afgeschaft wordt. Hij vindt het logisch dat Transgendiërs niet uitgesloten mogen worden. Volgens hem ben je dan een Transgenderhater elke keer als je iemand als een man of vrouw ziet puur op zijn uiterlijk.
Hij heeft blijkbaar niet diep nagedacht wat transgender is. Maar waarom ben jij erop tegen om als reiziger aangesproken te worden?
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=26EP0ght2kI" target="_blank" rel="nofollow">But I want more...</a>
pi_172730181
quote:
3s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 08:31 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Daarom zeg ik ook; of zoiets. Gaat zich om die mongolen met van die vergieten op hun hoofd, je weet goed wat ik bedoel.
man man man. :')
pi_172730183
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 08:32 schreef Nielsch het volgende:

[..]

:D

Geweldig hoe jij echt het simpelste van t simpelste vertegenwoordigt op FOK!
Goede onderbouwing ook met je one-liners, wauw. Jij moet me een niveautje hebben zeg :')
Volgens mij ben je gewoon ontzettend op je kleine pik getrapt omdat ik dat nare geloof van je minacht.
U MAD?
  vrijdag 28 juli 2017 @ 08:34:27 #86
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_172730185
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 08:33 schreef Spriet4 het volgende:

[..]

Hij heeft blijkbaar niet diep nagedacht wat transgender is. Maar waarom ben jij erop tegen om als reiziger aangesproken te worden?
Het gaat om de achterliggende boodschap.
pi_172730210
quote:
3s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 08:34 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Goede onderbouwing ook met je one-liners, wauw. Jij moet me een niveautje hebben zeg :')
Ik herken een parodiegeloof tenminste voor wat t is... jij bent gelijk triggered als je iets ziet wat buiten je toch al vrij kleine referentiekader valt.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_172730226
quote:
3s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 08:34 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Goede onderbouwing ook met je one-liners, wauw. Jij moet me een niveautje hebben zeg :')
Volgens mij ben je gewoon ontzettend op je kleine pik getrapt omdat ik dat nare geloof van je minacht.
nog meer onzin. Hun zetten zich juist af tegen religie en willen bijvoorbeeld dezelfde voordelen als mensen die een religie aanhangen.
pi_172730231
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 08:35 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Ik herken een parodiegeloof tenminste voor wat t is... jij bent gelijk triggered als je iets ziet wat buiten je toch al vrij kleine referentiekader valt.
'een parodiegeloof' _O-

Al het geloof is een parodie. Ik noem dit soort idioten 'aandachtstrekkers'.
U MAD?
pi_172730233
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 08:34 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Het gaat om de achterliggende boodschap.
Dat snap ik ook al, maar wat maakt het uit?
Maar goed, misschien ben ik gewoon een chille mens die zich boodschappen niet aantrekt zolang mijn eigen leven niet erdoor wordt ontregeld.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=26EP0ght2kI" target="_blank" rel="nofollow">But I want more...</a>
pi_172730246
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 08:04 schreef Spriet4 het volgende:
Valt echt niet te praten met deze mensen. Denken niet verder dan hun neus lang is.

Derhalve is een discussie met hen zinloos
Hen = NS?
Of
Hen=boze reactie mensjes?
pi_172730266
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 08:34 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Het gaat om de achterliggende boodschap.
Het gaat over te correct doorslaan terwijl daardoor niets verandert.
pi_172730267
quote:
3s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 08:38 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

'een parodiegeloof' _O-

Al het geloof is een parodie?
Waarom mag een moslima met haar hoofddoek om op haar paspoortfoto en jij niet met je baseball cap op? Dit soort issues stellen ze aan de kaak door een absurd parodiegeloof aan te hangen dat hetzelfde eist als de mainstream geloven... maar goed die nuance zal niet aan jou besteed zijn want HET IS RAAR!!!
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_172730271
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 08:38 schreef Spriet4 het volgende:

[..]

Dat snap ik ook al, maar wat maakt het uit?
Maar goed, misschien ben ik gewoon een chille mens die zich boodschappen niet aantrekt zolang mijn eigen leven niet erdoor wordt ontregeld.
NS is juist normaal gesproken heel goed in 'ontregelen'.
U MAD?
pi_172730274
quote:
99s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 07:06 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Kwaliteit sperma van de westerse man neemt al af. Nu nog een oorlogje en we zijn zo overwonnen. Eigen schuld lijkt me.
Ik vermoed dat leeftijd ook verband houdt. Het is al redelijk normaal om op je 30e of erna pas aan kinderen te beginnen.
pi_172730275
Dit is net als het woord "allochtoon" afschaffen.
pi_172730279
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 08:41 schreef Nielsch het volgende:

Waarom mag een moslima met haar hoofddoek om op haar paspoortfoto en jij niet met je baseball cap op? Dit soort issues stellen ze aan de kaak door een absurd parodiegeloof aan te hangen dat hetzelfde eist als de mainstream geloven... maar goed die nuance zal niet aan jou besteed zijn want HET IS RAAR!!!
Op elke slak zout leggen en zieken en zeiken, dat is het. OEH HIJ MAG IETS WEL EN IK NIET BOEHOEHOE.
U MAD?
pi_172730286
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 07:59 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

0,6% vd mannen en 0,4% van de vrouwen iirc
Die voelt zich man noch vrouw? Of het slechts het tegenovergesteld geslacht? (en kunnen daarom gewoon met 'dames en heren' aangesproken worden) Of de ene dag het een en de andere dag het andere? (idem)

Daarnaast zeg je hier al 'mannen' en 'vrouwen', wat duidelijk maakt dat ze inderdaad onder 'dames en heren' vallen.

Misschien is 0,01% echt biologisch gezien geen van beide, de vraag is hoeveel van hun zich druk maken over 'dames en heren'.
pi_172730291
quote:
3s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 08:42 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Op elke slak zout leggen en zieken en zeiken, dat is het. OEH HIJ MAG IETS WEL EN IK NIET BOEHOEHOE.
kun je wel zo gaan doen maar je faalt gewoon en doet nu je best om er zo goed mogelijk uit te komen.
pi_172730294
quote:
3s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 08:42 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Op elke slak zout leggen en zieken en zeiken, dat is het. OEH HIJ MAG IETS WEL EN IK NIET BOEHOEHOE.
Het gaat dan over het toestaan van iets omdat men gelovig is. Dat is soms raar. Waar begint en stopt geloof?
pi_172730296
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 08:39 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Hen = NS?
Of
Hen=boze reactie mensjes?
Dat laatste :)
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=26EP0ght2kI" target="_blank" rel="nofollow">But I want more...</a>
  vrijdag 28 juli 2017 @ 08:44:09 #102
168739 Red_85
'echt wel'
pi_172730298
Wanneer gaan we weer normaal doen met zn allen?


quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 08:16 schreef maan_man het volgende:
Zijn wij eindelijk zover dat de katholieke kerk niet meer bepaald dat ik op zondag niet mag winkelen. Gaat een af andere minderheid bepalen dat ik gender neutraal moet worden aangesproken.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_172730305
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 08:44 schreef Red_85 het volgende:
Wanneer gaan we weer normaal doen met zn allen?

[..]

Ik denk dat we het kwijt zijn.
pi_172730307
quote:
3s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 08:41 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

NS is juist normaal gesproken heel goed in 'ontregelen'.
Dat is een topic apart :)
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=26EP0ght2kI" target="_blank" rel="nofollow">But I want more...</a>
pi_172730311
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 08:32 schreef Nielsch het volgende:

[..]

:D

Geweldig hoe jij echt het simpelste van t simpelste vertegenwoordigt op FOK!
Whut, heeft Fylax een permaban?
Een waarheidszoeker is iemand die durft te waden door dikke lagen van giftige rookgordijnen en probeert geen adem te halen.
"The silence of conspiracy. Slaughtered on the altar of apathy." - Lords of the New Church (1982)
pi_172730313
quote:
3s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 08:42 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Op elke slak zout leggen en zieken en zeiken, dat is het. OEH HIJ MAG IETS WEL EN IK NIET BOEHOEHOE.
Beetje wat jij in elk topic dat je opent doet bedoel je :D
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_172730315
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 08:44 schreef Spriet4 het volgende:

[..]

Dat is een topic apart :)
De OV kaart ook neem ik aan. Wat is dat voor hel.
pi_172730325
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 08:45 schreef Jaroon het volgende:

[..]

De OV kaart ook neem ik aan. Wat is dat voor hel.
Heb ik geen last mee. Wel de constante 'werkzaamheden'.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=26EP0ght2kI" target="_blank" rel="nofollow">But I want more...</a>
pi_172730327
Ik weet niet of ik moet lachen of huilen. Waar komt deze hele hype trouwens eigenlijk vandaan.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_172730329
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 07:22 schreef de_boswachter het volgende:
Voor nu ben ik aan het wachten tot een stichting als Wakker Dier kamervragen gaat stellen over het welzijn van varkens naar aanleiding van de 'grootste varkensstalbrand in de gescheidenis' van gisteren. En al dit soort onzin meer.
Mensen hebben gewoon geen klote te doen, behalve social media afspeuren en kritiek leveren op alles wat in hun bekrompen leefwereld niet toegestaan is.
Ik ben van mening dat daar best een discussie over begonnen mag worden, hopelijk met als einddoel verplichte brandbeveiliging, betere sprinklerinstallaties en automatisch opengaande stallen.
OT: Belachelijke besluit. :') We blijven ons lekker aanpassen aan de procentuelen.
pi_172730330
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 08:46 schreef Boris_Karloff het volgende:
Ik weet niet of ik moet lachen of huilen. Waar komt deze hele hype trouwens eigenlijk vandaan.
London.
pi_172730339
De politieke correctheid is echt te ver aan het doorslaan. :')
pi_172730349
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 08:47 schreef Jaroon het volgende:

[..]

London.
Zo, misschien is het dan helemaal niet zo slecht dat die Engelsen straks uit de EU zijn. Hopelijk vervuilen ze ons dan niet meer met dit soort onzin
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_172730352
Liever had ik naast de stiltecoupe ook nog een genderneutrale coupe gezien waar genderneutrale conducteurs om de zoveel tijd komen vragen of de reizigers (mochten die aanwezig zijn) zich nog niet gekwetst voelde en wat de NS kan betekenen zodat iedereen een zorgeloos bestaan kan volgen waar nare gevoelens en gedachten geen plaats kennen.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_172730365
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 08:48 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Zo, misschien is het dan helemaal niet zo slecht dat die Engelsen straks uit de EU zijn. Hopelijk vervuilen ze ons dan niet meer met dit soort onzin
Dat maakt het verschil niet natuurlijk. Het gaat over het politiek correcte nonsens verkopen. En in basis lost het niets op. Maar.......we hebben zgn iets gedaan.
pi_172730368
Waar komt die genderhype vandaan? Hadden dusdanig veel transgenders het zo zwaar in de maatschappij dat ze zich nu laten horen, of is dit in het leven geroepen door de SJW/deugdmenschen die een nieuwe tool nodig hebben om zich moreel verheven te voelen?
pi_172730369
"Beste reizigers..."
"Ja, wat nou, NS, we staan stil."
Een waarheidszoeker is iemand die durft te waden door dikke lagen van giftige rookgordijnen en probeert geen adem te halen.
"The silence of conspiracy. Slaughtered on the altar of apathy." - Lords of the New Church (1982)
pi_172730374
Je kan het woord "homo" ook afschaffen en dan zeggen dat er geen geweld meer is tegen homo's.
pi_172730409
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 08:50 schreef Luckyseven het volgende:
Waar komt die genderhype vandaan? Hadden dusdanig veel transgenders het zo zwaar in de maatschappij dat ze zich nu laten horen, of is dit in het leven geroepen door de SJW/deugdmenschen die een nieuwe tool nodig hebben om zich moreel verheven te voelen?
Ja, de volgende stap is het legaliseren van kinderprostitutie of pedofilie als dit zo door gaat.
pi_172730414
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 08:27 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Snap ik, dat hebben triggered snowflakes wel vaker...
Mensen die praten in dit soort bewoordingen hebben niet door hoe dom dit overkomt. :')
Het geeft aan dat jij zelf nogal weinig eigen gedachtes hebt,
  vrijdag 28 juli 2017 @ 08:55:18 #121
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_172730443
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 08:50 schreef Luckyseven het volgende:
Waar komt die genderhype vandaan? Hadden dusdanig veel transgenders het zo zwaar in de maatschappij dat ze zich nu laten horen, of is dit in het leven geroepen door de SJW/deugdmenschen die een nieuwe tool nodig hebben om zich moreel verheven te voelen?
Dat laatste.
pi_172730474
Ik heb bij OT's van dit forum ook nooit Dames en Heren gezien, moet ik eerlijk zeggen.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_172730502
Het lijkt echt zo'n idee van een stagiaire.
pi_172730568
Laten we vooruitlopen en de kans reeel zien dat er aliens en spirituele wezens onder ons zijn. Dan is "beste mensen" ook behoorlijk beledigend.
  vrijdag 28 juli 2017 @ 09:04:07 #125
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_172730577
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 09:03 schreef Jaroon het volgende:
Laten we vooruitlopen en de kans reeel zien dat er aliens en spirituele wezens onder ons zijn. Dan is "beste mensen" ook behoorlijk beledigend.
En tijdreizigers.
  vrijdag 28 juli 2017 @ 09:05:44 #126
284886 warhamstr
Niet waar!
pi_172730603
quote:
99s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 06:59 schreef bijdehand het volgende:
Komt vanzelf goed hoor :Y
Hoe komt wat goed? Als 'de media' eens echt nieuws gaan brengen?
pi_172730607
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 09:05 schreef warhamstr het volgende:

[..]

Hoe komt wat goed? Als 'de media' eens echt nieuws gaan brengen?
Het is wel nieuws natuurlijk.
pi_172730617
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 08:58 schreef Sigaartje het volgende:
Ik heb bij OT's van dit forum ook nooit Dames en Heren gezien, moet ik eerlijk zeggen.
Nu je het zegt!
We zien alleen FOK!ers en FOK!sters. Protest protest!
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=26EP0ght2kI" target="_blank" rel="nofollow">But I want more...</a>
pi_172730622
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 09:05 schreef warhamstr het volgende:

[..]

Hoe komt wat goed? Als 'de media' eens echt nieuws gaan brengen?
Definieer 'echt nieuws'.
U MAD?
pi_172730643
Beste Fokkers!,

Dit topic is een doorslaand succes.

Groeten,

Genderneutraal de_boswachter

p.s. net zittend gaan pissen :T
U MAD?
  vrijdag 28 juli 2017 @ 09:08:08 #131
284886 warhamstr
Niet waar!
pi_172730645
Alleen een transgender wil toch (op het andere) gender lijken/worden?

Die zijn toch niet genderneutraal??

En trouwens GENder, een geslacht is gewoon bepaald. En niet ahv van een geslachtsdeel. Godver.
pi_172730666
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 09:08 schreef warhamstr het volgende:
Alleen een transgender wil toch (op het andere) gender lijken/worden?

Die zijn toch niet genderneutraal??

En trouwens GENder, een geslacht is gewoon bepaald. En niet ahv van een geslachtsdeel. Godver.
Er zijn blijkbaar ook mensen die gender neutraal zijn.
pi_172730687
quote:
3s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 09:08 schreef de_boswachter het volgende:
Beste Fokkers!,

Dit topic is een doorslaand succes.

Groeten,

Genderneutraal de_boswachter

p.s. net zittend gaan pissen :T
Je zegt Fokkers!
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=26EP0ght2kI" target="_blank" rel="nofollow">But I want more...</a>
pi_172730694
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 09:09 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Er zijn blijkbaar ook mensen die gender neutraal zijn.
Hoe staat hun geslacht dan in de chromosomen? XX, XY of wat anders?
  vrijdag 28 juli 2017 @ 09:11:08 #135
284886 warhamstr
Niet waar!
pi_172730698
quote:
3s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 09:06 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Definieer 'echt nieuws'.
"Het huis van de buren is afgebrand."
"Drie doden bij ernstig ongeval."
"Olifant geboren in Artis, moeder maakt het goed."
"Nieuwe gasbel gevonden onder Amsterdam."

What ever... Iig niet een paar tweets van stomme Amerikanen aan gaan zien als waarheid e een op een kopiëren op je nieuwssite/gedrukte krant. Dat is voer voor blog's die je zelf uitzoekt, niet voor de breaking news notificaties of koppen op de voorkant van dagbladen. Kansloze k*t journalistiek is dat.
pi_172730718
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 09:10 schreef Luckyseven het volgende:

[..]

Hoe staat hun geslacht dan in de chromosomen? XX, XY of wat anders?
Het gaat over hoe men zichzelf ziet. Het belangrijkste is gewoon normaal met ieder mens omgaan. Dat wil iedereen. Niet woorden gaan veranderen.
  vrijdag 28 juli 2017 @ 09:12:15 #137
284886 warhamstr
Niet waar!
pi_172730723
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 09:06 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Het is wel nieuws natuurlijk.
Het feit dat NS dit gaat doen is idd nieuws. De redenen waardoor NS dit soort besluiten maakt zijn beslist geen nieuws/waarheid.
  vrijdag 28 juli 2017 @ 09:12:49 #138
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_172730735
Is er al een 'genderchallenge' die ik kan delen op Facebook of Twitter?

Net zoals de bucketchallenge, harlem shake, Ronaldo-kleedkamerfoto's, lava floor en andere bullshit social media hypes?
pi_172730742
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 09:12 schreef warhamstr het volgende:

[..]

Het feit dat NS dit gaat doen is idd nieuws. De redenen waardoor NS dit soort besluiten maakt zijn beslist geen nieuws/waarheid.
Dat is dan achtergrond bij het nieuws. Klaag dan over Fajay Laurens die steeds weer in het nieuws is. Dat is werkelijk geen nieuws.
pi_172730763
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 09:12 schreef WheeledWarrior het volgende:
Is er al een 'genderchallenge' die ik kan delen op Facebook of Twitter?

Net zoals de bucketchallenge, harlem shake, Ronaldo-kleedkamerfoto's, lava floor en andere bullshit social media hypes?
Nagels lakken, Nouri, etc. Mensen hebben hypes en drama nodig tegenwoordig.
  vrijdag 28 juli 2017 @ 09:14:09 #141
284886 warhamstr
Niet waar!
pi_172730769
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 09:13 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Dat is dan achtergrond bij het nieuws. Klaag dan over Fajay Laurens die steeds weer in het nieuws is. Dat is werkelijk geen nieuws.
Dit topic is naar aanleiding van een nieuwsbericht. Over het belachelijke feit dat NS zich aanpast aan een schreeuwerige minderheid.
pi_172730776
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 09:14 schreef warhamstr het volgende:

[..]

Dit topic is naar aanleiding van een nieuwsbericht. Over het belachelijke feit dat NS zich aanpast aan een schreeuwerige minderheid.
Ja. En dat is dus werkelijk nieuws. Al is het wat gek voor woorden.
  vrijdag 28 juli 2017 @ 09:15:05 #143
284886 warhamstr
Niet waar!
pi_172730780
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 09:13 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Nagels lakken, Nouri, etc. Mensen hebben hypes en drama nodig tegenwoordig.
Hypes vind ik weinig mis mee. Moet alleen de waar- en echtheid niet uit het oog verliezen. Wat NS doet is niemand tegemoet komen maar gewoon irritant schenen schoppen. Ga staatsgeld nuttig besteden aub.
pi_172730789
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 09:12 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Het gaat over hoe men zichzelf ziet.

Dat is een mening, die ik niet met je deel.

Geslacht is biologisch bepaald. Als je wilt switchen, prima. Maar als je een mengelmoesje van beiden wilt worden of het niet zeker weet moet je niet gaan verwachten dat iedereen zich aan jou aanpast.
pi_172730791
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 09:15 schreef warhamstr het volgende:

[..]

Hypes vind ik weinig mis mee. Moet alleen de waar- en echtheid niet uit het oog verliezen. Wat NS doet is niemand tegemoet komen maar gewoon irritant schenen schoppen. Ga staatsgeld nuttig besteden aub.
Mensen moeten soms beseffen dan men niet werkelijk betrokken is bij iets.
pi_172730801
Wie verzint dit, welke gesubsidieerde instantie zit hier achter, ga wat nuttigs doen, blijf gewoon thuis met een uitkering, is beter voor de rest van Nederland.
pi_172730808
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 09:15 schreef Luckyseven het volgende:

[..]

Dat is een mening, die ik niet met je deel.

Geslacht is biologisch bepaald. Als je wilt switchen, prima. Maar als je een mengelmoesje van beiden wilt worden of het niet zeker weet moet je niet gaan verwachten dat iedereen zich aan jou aanpast.
Dus gaat het over hoe men zichzelf ziet. Daar hb ik geen probleem mee omdat het simpel is om normaal te doen tegen andere mensen. Dat gebeurt duidelijk soms niet. Dat los je niet op met dit soort onzin. Zie mijn vb over homo's .
pi_172730847
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 09:14 schreef warhamstr het volgende:

[..]

Dit topic is naar aanleiding van een nieuwsbericht. Over het belachelijke feit dat NS zich aanpast aan een schreeuwerige minderheid.
Jeetje. We gaan rekening houden met een ander. DE FAKK NEE BELACHELIJK!
pi_172730883
Zo gaan de formuliertjes er straks ongeveer uitzien.

  vrijdag 28 juli 2017 @ 09:22:42 #150
284886 warhamstr
Niet waar!
pi_172730894
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 09:19 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Jeetje. We gaan rekening houden met een ander. DE FAKK NEE BELACHELIJK!
Helemaal niet belachelijk? maar word er op deze manier wel rekening gehouden met een ander?

Dit is groen veranderen in rood omdat een groepje kleurenblinden dat vind. Belachelijk.
pi_172730904
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 08:15 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Dus het gaat hier om 90.000 mensen ongeveer? Vind ik nog vrij veel eigenlijk. Ik ken 0,0 genderneutrale personen.
Ik lees dat het er zelf minder zijn. Geschat 48.000 in Nederland.
Maar vanmorgen op radio 1, werd door x gezegd dat 4% zich niet aangesproken voelt als "heer of mevrouw" gezegd wordt. Werd verder niet op ingegaan.
Woordvoerder transgenders vond deze actie van de NS bijzonder overdreven
pi_172730905
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 07:22 schreef de_boswachter het volgende:
Mensen hebben gewoon geen klote te doen, behalve social media afspeuren en kritiek leveren op alles wat in hun bekrompen leefwereld niet toegestaan is.
Dat is inderdaad wel een aardige samenvatting van dit topic.
  vrijdag 28 juli 2017 @ 09:23:40 #153
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_172730910
En intussen worden er nog steeds regelmatig homo's in elkaar geslagen op straat waar weinig tot niks tegen gedaan wordt.

Maar we hebben een stickertje op de verpakking vervangen, dus we zijn goed bezig :')
  vrijdag 28 juli 2017 @ 09:24:30 #154
284886 warhamstr
Niet waar!
pi_172730923
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 09:23 schreef WheeledWarrior het volgende:
En intussen worden er nog steeds regelmatig homo's in elkaar geslagen op straat waar weinig tot niks tegen gedaan wordt.

Maar we hebben een stickertje op de verpakking vervangen, dus we zijn goed bezig :')
Zo worden er ook hetero's in elkaar geslagen, dan noemt met het uitgaans geweld.
pi_172730925
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 07:07 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Op je pik getrapt zijn als er dames en heren omgeroepen word :')
Op je pik getrapt zijn als dat niet meer gebeurt. :')

Who cares?
pi_172730934
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 09:17 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Dus gaat het over hoe men zichzelf ziet. Daar hb ik geen probleem mee omdat het simpel is om normaal te doen tegen andere mensen. Dat gebeurt duidelijk soms niet. Dat los je niet op met dit soort onzin. Zie mijn vb over homo's .
Je hebt nou eenmaal 2 geslachten die biologisch vastgesteld zijn. Het is mooi dat we de gelegenheid hebben om daar tussen te switchen maar daar moeten we het kader wel bij houden.

Je hebt ook zo'n vent die een kat wilt zijn, die heeft snorharen laten zetten, zijn oren laten vervormen en zich laten tattooeren om op een kat te lijken. Als we met deze ridicule "ik ben wie ik vind dat ik ben" blijven doorgaan moeten we mensen zoals hem zometeen ook serieus als kat aanspreken. Omdat hij zich zo voelt.


Als we nu geen kader aanleggen gaat dit te ver uit de hand lopen.
  vrijdag 28 juli 2017 @ 09:25:02 #157
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_172730937
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 09:24 schreef warhamstr het volgende:

[..]

Zo worden er ook hetero's in elkaar geslagen, dan noemt met het uitgaans geweld.
Ik heb het over mensen die specifiek worden belaagd omdat ze homo zijn.
pi_172730941
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 08:46 schreef Boris_Karloff het volgende:
Ik weet niet of ik moet lachen of huilen. Waar komt deze hele hype trouwens eigenlijk vandaan.
Omdat de laatste jaren er veel aandacht naar de aandachtroepende LGBT-community gaat. Tolerantie jegens transseksuelen (en daarbij ook homo's e.d.) wordt zo semi-verplicht door de strot geduwd.
pi_172730947
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 09:24 schreef warhamstr het volgende:

[..]

Zo worden er ook hetero's in elkaar geslagen, dan noemt met het uitgaans geweld.
Dat neemt niet weg dat het geweld tegen homo's is toegenomen.
pi_172730956
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 09:23 schreef WheeledWarrior het volgende:
En intussen worden er nog steeds regelmatig homo's in elkaar geslagen op straat waar weinig tot niks tegen gedaan wordt.

Wat kan daar tegen gedaan worden?
Als represaille voor elke in elkaar geslagen homo dan ook maar een hetero in elkaar slaan?
  vrijdag 28 juli 2017 @ 09:25:51 #161
284886 warhamstr
Niet waar!
pi_172730958
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 09:25 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Ik heb het over mensen die specifiek worden belaagd omdat ze homo zijn.
Zeikwijven zijn dat, kunnen in het hoekje van de 'gepesten'.
pi_172730973
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 09:25 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Wat kan daar tegen gedaan worden?
Als represaille voor elke in elkaar geslagen homo dan ook maar een hetero in elkaar slaan?
O.a. door harder te straffen.
  vrijdag 28 juli 2017 @ 09:27:23 #163
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_172730999
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 07:02 schreef de_boswachter het volgende:
Ohja en ze hebben het steeds over 'genderneutraliteit'. Om hoeveel personen in Nederland gaat het eigenlijk van die 17 miljoen?
Sorry hoor, met alle respect, maar ik ken geen enkel genderneutraal persoon. Ook nog nooit iemand over gehoord. Dus dan ga je je beleid aanpassen vanwege een duizendtal (zoiets?) personen die niet weten wat ze zijn :') Echt :')
Maak je druk dat die kuttreinen eens op tijd rijden zeg.
Ik snap dat het maar een kleine groep is en dat dit wat mij betreft ook niet heel veel aandacht verdient. Maar het is tegelijkertijd toch ook helemaal geen probleem dat ze beste treinreizigers omroepen? Kleine moeite en toch weer een paar blije mensen erbij.

Het probleem is dat dit soort dingen überhaupt het nieuws halen, waarom eigenlijk?
  vrijdag 28 juli 2017 @ 09:29:35 #164
284886 warhamstr
Niet waar!
pi_172731035
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 09:27 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Ik snap dat het maar een kleine groep is en dat dit wat mij betreft ook niet heel veel aandacht verdient. Maar het is tegelijkertijd toch ook helemaal geen probleem dat ze beste treinreizigers omroepen? Kleine moeite en toch weer een paar blije mensen erbij.
Ik ben arrogant, word graag met 'heer' aangesproken. (behoor hiermee trouwens ok tot een minderheid...)
quote:
Het probleem is dat dit soort dingen überhaupt het nieuws halen, waarom eigenlijk?
Omdat het intresant staat en gewoon een marketingstrucje is.
pi_172731039
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 09:27 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Ik snap dat het maar een kleine groep is en dat dit wat mij betreft ook niet heel veel aandacht verdient. Maar het is tegelijkertijd toch ook helemaal geen probleem dat ze beste treinreizigers omroepen? Kleine moeite en toch weer een paar blije mensen erbij.

Het probleem is dat dit soort dingen überhaupt het nieuws halen, waarom eigenlijk?
Het is weer een aanpassing die in werkelijkheid niets verandert. Net als de bordjes "eskimo" weghalen in een museum.
  vrijdag 28 juli 2017 @ 09:29:47 #166
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_172731040
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 07:27 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Of als dit niet gebeurt. Het is allebei vrij sneu.
Op je pik getrapt zijn wanneer er "beste treinreizigers" wordt omgeroepen :')
  vrijdag 28 juli 2017 @ 09:30:40 #167
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_172731058
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 09:25 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Wat kan daar tegen gedaan worden?
Als represaille voor elke in elkaar geslagen homo dan ook maar een hetero in elkaar slaan?
Wat denk je zelf?
  vrijdag 28 juli 2017 @ 09:32:05 #168
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_172731088
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 07:52 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Je hebt gelijk. Het einde is nabij nu reizigers aangesproken worden als reizigers.
pi_172731095
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 09:27 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Ik snap dat het maar een kleine groep is en dat dit wat mij betreft ook niet heel veel aandacht verdient. Maar het is tegelijkertijd toch ook helemaal geen probleem dat ze beste treinreizigers omroepen? Kleine moeite en toch weer een paar blije mensen erbij.

Het probleem is dat dit soort dingen überhaupt het nieuws halen, waarom eigenlijk?
Gaat zich om de reden, genderneutraliteit :')
Als ze het gewoon gewijzigd hadden was niemand er wsch. over gevallen. Maar dit soort non-redenen en regelverandering vanwege elke mierenneuker die klaagt roept irritatie op bij mensen. Logisch ook.
U MAD?
  vrijdag 28 juli 2017 @ 09:34:25 #170
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_172731143
quote:
3s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 09:32 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Gaat zich om de reden, genderneutraliteit :')
Als ze het gewoon gewijzigd hadden was niemand er wsch. over gevallen. Maar dit soort non-redenen en regelverandering vanwege elke mierenneuker die klaagt roept irritatie op bij mensen. Logisch ook.
Ik zie hier echt geen probleem, niemand hoeft zich hier aanstoot aan te nemen. De media en mensen blazen het zelf op. Liever dit soort "probleempjes" dan de invoering van de Sharia.
pi_172731196
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 09:34 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Ik zie hier echt geen probleem, niemand hoeft zich hier aanstoot aan te nemen. De media en mensen blazen het zelf op. Liever dit soort "probleempjes" dan de invoering van de Sharia.
Ik denk ook niet dat er veel mensen aanstoot namen aan het noemen van "dames en heren".
pi_172731247
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 09:34 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Ik zie hier echt geen probleem, niemand hoeft zich hier aanstoot aan te nemen. De media en mensen blazen het zelf op. Liever dit soort "probleempjes" dan de invoering van de Sharia.
Die mensen voelen zich straks ook aangevallen als ze niet serieus genomen worden en genderneutralen wel. En zo gaan we door en door en door en door.....
U MAD?
pi_172731263
Dit is gewoon het oplossen van een probleem dat niet speelde.
  vrijdag 28 juli 2017 @ 09:40:56 #174
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_172731316
Ik ben de NS dankbaar dat ze dit aangepast hebben, want ik heb me in tijden niet meer zo vermaakt op een forum waar mensen zich zo heerlijk druk maken om niks 😅

Lekker boos worden op het internet he mensen? Want er veranderd iets wat eigenlijk 0 invloed op m'n leven heeft maar ik ga er wel om schreeuwen! Want verandering! Grrrrrr

▀█▀ █ █▀█▀█
Last.fm || 8bc.org || Timbob.nl
  vrijdag 28 juli 2017 @ 09:41:35 #175
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_172731335
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 09:36 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Ik denk ook niet dat er veel mensen aanstoot namen aan het noemen van "dames en heren".
D'r zal vast wel weer zo'n getriggerde debiel zijn geweest die begon te schuimbekken toen de omroeper zijn of haar white privilige niet gecheckt heeft en één van de ontelbare genders en geaardheden heeft genoemd. :')
Jij woont hier ver vandaan, zeggen ze elders in het land
Dan zeg ik, insgelijks, u ook, a'j ‘t zien van dizze kant.
pi_172731343
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 09:40 schreef timbob het volgende:
Ik ben de NS dankbaar dat ze dit aangepast hebben, want ik heb me in tijden niet meer zo vermaakt op een forum waar mensen zich zo heerlijk druk maken om niks 😅

Lekker boos worden op het internet he mensen? Want er veranderd iets wat eigenlijk 0 invloed op m'n leven heeft maar ik ga er wel om schreeuwen! Want verandering! Grrrrrr
Daarvoor is een forum bedoelt. Daarom ben jij hier ook.
pi_172731378
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 09:41 schreef SgtPorkbeans het volgende:

[..]

D'r zal vast wel weer zo'n getriggerde debiel zijn geweest die begon te schuimbekken toen de omroeper zijn of haar white privilige niet gecheckt heeft en één van de ontelbare genders en geaardheden heeft genoemd. :')
Ik denk dat dat niet gebeurt is. Ik denk dat iemand heel politiek correct wilde zijn en de NS dacht dat het hen positief in het nieuws zou brengen.
  vrijdag 28 juli 2017 @ 09:43:12 #178
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_172731394
Trouwens, weetje hoeveel kinderen onder de 12 met de trein meereizen? Die voelen zich helemaal niet aangesproken door "dames en heren" denk daar eens aan!

Of of of, die blindegeleidehond! Wat moet die er wel niet van denken!

Bovendien vind ik het wel leuk om
Een reiziger te zijn, dat klinkt veel leuker als ik eigenlijk gewoon naar m'n werk ga. Lekker op reis!

Zo, dit zijn vast weer genoeg punten voor jullie om lekker boos op te worden :*

▀█▀ █ █▀█▀█
Last.fm || 8bc.org || Timbob.nl
pi_172731404
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 09:38 schreef Jaroon het volgende:
Dit is gewoon het oplossen van een probleem dat niet speelde.
Het is eigenlijk zelfs het creëren van een nieuw probleem. Je ziet hier maar bijvoorbeeld ook aan de andere kant van de Grote Plas dat mensen wel steeds conservatiever zijn gaan stemmen naarmate men hier verder in gaat. De (spreekwoordelijke) veldslag wordt gewonnen, alhoewel de meningen daar ook nog over verdeeld zijn, maar de oorlog is men aan het verliezen.
  vrijdag 28 juli 2017 @ 09:43:48 #180
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_172731408
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 09:41 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Daarvoor is een forum bedoelt. Daarom ben jij hier ook.
Ja, daarom meng ik me ook.
Lekker schreeuwen. Hoera!

▀█▀ █ █▀█▀█
Last.fm || 8bc.org || Timbob.nl
pi_172731416
Ander vb. Een bepaalde groep in Amsterdam die het niet goed deed en doet proberen positief naar voren te brengen dmv een hele campagne waaronder posters. Dat werkt niet als de groep zelf niet verandert. Het is wel bedacht.
  vrijdag 28 juli 2017 @ 09:44:38 #182
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_172731428
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 09:42 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Ik denk dat dat niet gebeurt is. Ik denk dat iemand heel politiek correct wilde zijn en de NS dacht dat het hen positief in het nieuws zou brengen.
Volgens mij hebben ze het afgekeken van de metro in Londen, daar doen ze ook al mee aan dit soort gekkigheid. :')
Jij woont hier ver vandaan, zeggen ze elders in het land
Dan zeg ik, insgelijks, u ook, a'j ‘t zien van dizze kant.
pi_172731431
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 09:43 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Het is eigenlijk zelfs het creëren van een nieuw probleem. Je ziet hier maar bijvoorbeeld ook aan de andere kant van de Grote Plas dat mensen wel steeds conservatiever zijn gaan stemmen naarmate men hier verder in gaat. De (spreekwoordelijke) veldslag wordt gewonnen, alhoewel de meningen daar ook nog over verdeeld zijn, maar de oorlog is men aan het verliezen.
Ik denk ook dat het uiteindelijk niets positiefs opbrengt voor de mensen waar het over gaat. Dat zal de NS een zorg zijn.
pi_172731448
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 09:44 schreef SgtPorkbeans het volgende:

[..]

Volgens mij hebben ze het afgekeken van de metro in Londen, daar doen ze ook al mee aan dit soort gekkigheid. :')
Ja.
pi_172731477
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 08:12 schreef boekenplank. het volgende:

[..]

Logisch want?
Omdat 'beste reiziger' meer omvattend is dan alleen 'beste dames en heren', waardoor iedereen zich aangesproken kan voelen en je niemand buitensluit. Man, vrouw, genderneutraal, kind, hond. Je richt je boodschap nu tot iedereen. Snap het probleem niet zo.
pi_172731492
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 09:46 schreef rosalinde93 het volgende:

[..]

Omdat 'beste reiziger' meer omvattend is dan alleen 'beste dames en heren', waardoor iedereen zich aangesproken kan voelen en je niemand buitensluit. Man, vrouw, genderneutraal, kind, hond. Je richt je boodschap nu tot iedereen. Snap het probleem niet zo.
Het probleem is dat er geen probleem was.
  vrijdag 28 juli 2017 @ 09:49:48 #187
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_172731558
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 09:47 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Het probleem is dat er geen probleem was.
Het probleem was dat het niet voor iedereen een probleem was, maar voor slechts een hele kleine groep.

Het probleem is nu dat het voor de groep waarvoor het geen probleem was moeilijk is te snappen dat het voor een andere überhaupt een probleem kan zijn en door gebrek aan empathie en een vleugje onbegrip en autisme worden die boos op het nieuwe "probleem" wat verandering heet.

▀█▀ █ █▀█▀█
Last.fm || 8bc.org || Timbob.nl
pi_172731593
Genderneutraliteit bestaat helemaal niet.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_172731595
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 09:49 schreef timbob het volgende:

[..]

Het probleem was dat het niet voor iedereen een probleem was, maar voor slechts een hele kleine groep.

Het probleem is nu dat het voor de groep waarvoor het geen probleem was moeilijk is te snappen dat het voor een andere überhaupt een probleem kan zijn en door gebrek aan empathie en een vleugje onbegrip en autisme worden die boos op het nieuwe "probleem" wat verandering heet.
Het probleem is meer dat men zich niet geaccepteerd voelt. Dan moet je daaraan iets doen. Net als bij homo's. Woorden veranderen helpt niet.
pi_172731650
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 09:49 schreef timbob het volgende:

[..]

Het probleem was dat het niet voor iedereen een probleem was, maar voor slechts een hele kleine groep.

Het probleem is nu dat het voor de groep waarvoor het geen probleem was moeilijk is te snappen dat het voor een andere überhaupt een probleem kan zijn en door gebrek aan empathie en een vleugje onbegrip en autisme worden die boos op het nieuwe "probleem" wat verandering heet.
Niet alles waar iedereen een probleem mee heeft hoeft ook gelijk veranderd te worden. Je mag best een keer tegen iemand zeggen dat hij/zij/het eens een wat dikkere huid moet kweken. Nederland is geen teletubbie land, soms hoor je nou eenmaal dingen die je niet leuk vind.
  vrijdag 28 juli 2017 @ 09:55:41 #191
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_172731745
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 09:50 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Het probleem is meer dat men zich niet geaccepteerd voelt. Dan moet je daaraan iets doen. Net als bij homo's. Woorden veranderen helpt niet.
Hoezo?

Stel dat de NS vanaf begin der tijden alleen zou omroepen: beste dames, de volgende trein... Etc

Dan zou jij je niet geaccepteerd voelen in de trein, want je bent tenslotte geen vrouw.

Daarna zou de NS er dames en heren van maken, bof jij even! De woorden zijn veranderd!

(Ik ga er voor het gemak even vanuit dat je man bent.. TRIGGERED!)


Daarnaast: stel dat NS vanaf het begin het woord reizigers had gebruikt, had je dat dan ooit een probleem gevonden?

Ik gok dat de mensen hier boos om worden omdat er "iets veranderd"

▀█▀ █ █▀█▀█
Last.fm || 8bc.org || Timbob.nl
pi_172731759
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 09:52 schreef Luckyseven het volgende:

[..]

Niet alles waar iedereen een probleem mee heeft hoeft ook gelijk veranderd te worden. Je mag best een keer tegen iemand zeggen dat hij/zij/het eens een wat dikkere huid moet kweken. Nederland is geen teletubbie land, soms hoor je nou eenmaal dingen die je niet leuk vind.
Zeker.

Jij gaat nu aangesproken worden "reiziger" ipv "dames en heren".
Jammer joh, kweek een wat dikkere huid
pi_172731775
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 09:49 schreef timbob het volgende:

[..]

Het probleem was dat het niet voor iedereen een probleem was, maar voor slechts een hele kleine groep.

Het probleem is nu dat het voor de groep waarvoor het geen probleem was moeilijk is te snappen dat het voor een andere überhaupt een probleem kan zijn en door gebrek aan empathie en een vleugje onbegrip en autisme worden die boos op het nieuwe "probleem" wat verandering heet.
Ook als je begrip toont kunnen er nog grenzen zitten aan hoe ver je de persoon in kwestie tegemoet kan/wilt komen. Ik vind het echt vervelend voor mensen als ze de aanduiding man/vrouw confronterend vinden, maar het is een individueel probleem waar dus ook een individuele oplossing voor bestaat. Op dezelfde manier als dat de oplossing voor een fobie ook ligt in mensen trainen met hun angst om te gaan en niet uit het compleet zuiveren van de publieke ruimte van de oorzaak van die angst.
pi_172731785
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 09:25 schreef Justinn het volgende:

[..]

Omdat de laatste jaren er veel aandacht naar de aandachtroepende LGBT-community gaat. Tolerantie jegens transseksuelen (en daarbij ook homo's e.d.) wordt zo semi-verplicht door de strot geduwd.
Met tolerantie kweken is niets mis alleen doe je dat niet door dit soort van acties.
pi_172731807
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 09:55 schreef timbob het volgende:

[..]

Hoezo?

Stel dat de NS vanaf begin der tijden alleen zou omroepen: beste dames, de volgende trein... Etc

Dan zou jij je niet geaccepteerd voelen in de trein, want je bent tenslotte geen vrouw.

Daarna zou de NS er dames en heren van maken, bof jij even! De woorden zijn veranderd!

(Ik ga er voor het gemak even vanuit dat je man bent.. TRIGGERED!)

Daarnaast: stel dat NS vanaf het begin het woord reizigers had gebruikt, had je dat dan ooit een probleem gevonden?

Ik gok dat de mensen hier boos om worden omdat er "iets veranderd"
Het zal mij een worst zijn. Maar het is raar.
pi_172731810
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 09:56 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Zeker.

Jij gaat nu aangesproken worden "reiziger" ipv "dames en heren".
Jammer joh, kweek een wat dikkere huid
Ik voel me niet beledigd door die term.

Jij gaat voorbij aan het punt dat we niet alles om kunnen gooien voor een kleine minderheid die zich op hun tenen getrapt voelt.
  vrijdag 28 juli 2017 @ 09:58:05 #197
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_172731812
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 09:52 schreef Luckyseven het volgende:

[..]

Niet alles waar iedereen een probleem mee heeft hoeft ook gelijk veranderd te worden. Je mag best een keer tegen iemand zeggen dat hij/zij/het eens een wat dikkere huid moet kweken. Nederland is geen teletubbie land, soms hoor je nou eenmaal dingen die je niet leuk vind.
Helemaal mee eens, ik kan enorm genieten van een goeie komiek die een "beledigende" grap maakt. Daar moet men ook niet aan komen.

Maar ik zie het probleem niet zo erg in een bedrijf dat iedereen van dienst moet zijn een woordje veranderd in een omroepbericht waardoor iedereen zich aangesproken voelt. Je bent nou eenmaal een reiziger.

De berichten zijn nu zelfs korter! Alleen maar winst.

▀█▀ █ █▀█▀█
Last.fm || 8bc.org || Timbob.nl
pi_172731839
I´m back.
pi_172731844
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 09:58 schreef timbob het volgende:

[..]

Helemaal mee eens, ik kan enorm genieten van een goeie komiek die een "beledigende" grap maakt. Daar moet men ook niet aan komen.

Maar ik zie het probleem niet zo erg in een bedrijf dat iedereen van dienst moet zijn een woordje veranderd in een omroepbericht waardoor iedereen zich aangesproken voelt. Je bent nou eenmaal een reiziger.

De berichten zijn nu zelfs korter! Alleen maar winst.
Je hebt het uiteindelijk over een minimale groep mensen want ik neem aan dat je als transgender man die vrouw wil zijn je je aangesproken voelt als "dame".
pi_172731865
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 09:59 schreef Ryan3 het volgende:
[ afbeelding ]
Precies.
  vrijdag 28 juli 2017 @ 10:00:47 #201
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_172731868
Wat ik vooral zo verbazend vind is dat de NS naar eigen zeggen ''op het idee kwam'' door wat ze bij de metro van Londen hebben gedaan.

Dus dit is helemaal niet iets wat het COC heeft aangezwengeld, geslachtsloze mensen zijn niet komen klagen, er zijn geen petities ingediend, nee, iemand bij de NS zat het journaal te kijken en dacht ''Verhip, zoiets moeten wij ook maar gaan doen! Gaan de mensen vast leuk vinden!''.
pi_172731891
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 10:00 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Wat ik vooral zo verbazend vind is dat de NS naar eigen zeggen ''op het idee kwam'' door wat ze bij de metro van Londen hebben gedaan.

Dus dit is helemaal niet iets wat het COC heeft aangezwengeld, geslachtsloze mensen zijn niet komen klagen, er zijn geen petities ingediend, nee, iemand bij de NS zat het journaal te kijken en dacht ''Verhip, zoiets moeten wij ook maar gaan doen! Gaan de mensen vast leuk vinden!''.
Ja. En dat heeft men toen serieus besproken bij een vergadering.
  vrijdag 28 juli 2017 @ 10:02:18 #203
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_172731905
Ik vind dit van de NS een nette oplossing.

Laatst was ik in een kroeg, daar hing een bord:

"Genderneutrale toiletten voor iedereen"

Kijk, dan leg je het er gewoon te erg op. Noem het dan gewoon "toiletten"
Ik had het daar over met een vriend van me, die een andere huidskleur heeft. Wij hebben geen interraciale vriendschap, we zijn vrienden.

Als de NS een bericht had gemaakt met: "beste genderneutrale reiziger van elk mogelijk geslacht, welkom in de trein" dan zou ik ook wel een beetje steigeren.

Nu word iedereen reiziger genoemd, wat we ook zijn. Dus prima toch?

▀█▀ █ █▀█▀█
Last.fm || 8bc.org || Timbob.nl
  vrijdag 28 juli 2017 @ 10:02:50 #204
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_172731914
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 09:59 schreef Ryan3 het volgende:
[ afbeelding ]
Dit lijkt me ook prima, maar het is klaarblijkelijk te simpel gedacht. :P
pi_172731920
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 09:57 schreef Luckyseven het volgende:

[..]

Ik voel me niet beledigd door die term.

Jij gaat voorbij aan het punt dat we niet alles om kunnen gooien voor een kleine minderheid die zich op hun tenen getrapt voelt.
Alles omgooien? Echt?
En deze actie komt vanuit de NS en is niet op initiatief/aandringen/gejank/bericht w / e van de transgenders.

Jeetje, ik mis de tijd dat we tolerant waren
  vrijdag 28 juli 2017 @ 10:03:03 #206
456076 PreiKaas
Prei met Kaas
pi_172731921
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 09:59 schreef Ryan3 het volgende:
[ afbeelding ]
Melodramatisch zie-mij-eens goed-bezig-wezen social media berichtje :')
Zullen er de komende tijd vast nog meer van verschijnen, want dagelijkse kost voor conducteurtjes natuurlijk. :')
  vrijdag 28 juli 2017 @ 10:03:11 #207
242879 Onnoman
The On And Only
pi_172731923
quote:
echt hè.. gvd nog eens aan toe
dit land verzinkt en verdrinkt in de tranen van zijn eigen treurnis
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
pi_172731948
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 10:03 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Alles omgooien? Echt?
En deze actie komt vanuit de NS en is niet op initiatief/aandringen/gejank/bericht w / e van de transgenders.

Jeetje, ik mis de tijd dat we tolerant waren
Over dat laatste gaat het. Niet over een woord veranderen.
pi_172731955
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 10:03 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Alles omgooien? Echt?
En deze actie komt vanuit de NS en is niet op initiatief/aandringen/gejank/bericht w / e van de transgenders.

Jeetje, ik mis de tijd dat we tolerant waren
Ik mis de tijd dat tolerantie alleen nog maar inhield dat het je niet uit hoefde te maken wat andere mensen men hun leven deden..
  vrijdag 28 juli 2017 @ 10:04:54 #210
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_172731958
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 10:00 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Wat ik vooral zo verbazend vind is dat de NS naar eigen zeggen ''op het idee kwam'' door wat ze bij de metro van Londen hebben gedaan.

Dus dit is helemaal niet iets wat het COC heeft aangezwengeld, geslachtsloze mensen zijn niet komen klagen, er zijn geen petities ingediend, nee, iemand bij de NS zat het journaal te kijken en dacht ''Verhip, zoiets moeten wij ook maar gaan doen! Gaan de mensen vast leuk vinden!''.
Waarschijnlijk hebben ze het voor veel geld laten onderzoeken door een extern bureau en een ingehuurd reclamebureau is uiteindelijk met "beste reiziger" gekomen.
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
pi_172731977
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 10:04 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Over dat laatste gaat het. Niet over een woord veranderen.
Dus we zijn wel tolerant maar alleen als wij er maar geen last van hebben. Waarbij 'last' een bijzonder breed interpreteerbaar begrip is
pi_172731991
quote:
10s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 10:04 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Ik mis de tijd dat tolerantie alleen nog maar inhield dat het je niet uit hoefde te maken wat andere mensen men hun leven deden..
je wilt iets kwijt denk ik?
pi_172732005
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 10:04 schreef PirE het volgende:

[..]

Waarschijnlijk hebben ze het voor veel geld laten onderzoeken door een extern bureau en een ingehuurd reclamebureau is uiteindelijk met "beste reiziger" gekomen.
Ik ben toch geen kamper :|
pi_172732014
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 10:05 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Dus we zijn wel tolerant maar alleen als wij er maar geen last van hebben. Waarbij 'last' een bijzonder breed interpreteerbaar begrip is
Iedereen zou gewoon tolerant naar elkaar moeten zijn en dat is niet het geval. En dat hangt niet af van dit soort bewoordingen maar van denken. Wij hadden een transgender vriendin in Thailand die ik "zus" noemde. Hoe had ik haar dan neutraal hebben moeten aanspreken?
pi_172732021
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 10:06 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Ik ben toch geen kamper :|
Je voelt je anders wel aangesproken....
pi_172732147
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 10:07 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Iedereen zou gewoon tolerant naar elkaar moeten zijn en dat is niet het geval. En dat hangt niet af van dit soort bewoordingen maar van denken. Wij hadden een transgender vriendin in Thailand die ik "zus" noemde. Hoe had ik haar dan neutraal hebben moeten aanspreken?
Hoezo is dat nu niet het geval?
Die kuttransgenders krijgen geen aparte coupe, aparte trein, korting op kaartjes, voorrang bij het instappen of wat dan ook..
Nu worden alle reiziger aangesproken met één woord ipv 'dames en heren'. Nu wordt iedereen 'aangesproken', ook de kinderen, dus ook die 4% die zich niet aangesproken voelt als er "dame of heer" wordt gezegd

Ik heb het gevoel dat jij met je reactie mijn posting bevestigt
.
pi_172732148
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 10:01 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Ja. En dat heeft men toen serieus besproken bij een vergadering.
Niet 1, tientallen denk ik zomaar.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_172732175
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 10:12 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Hoezo is dat nu niet het geval?
Die kuttransgenders krijgen geen aparte coupe, aparte trein, korting op kaartjes, voorrang bij het instappen of wat dan ook..
Nu worden alle reiziger aangesproken met één woord ipv 'dames en heren'. Nu wordt iedereen 'aangesproken', ook de kinderen, dus ook die 4% die zich niet aangesproken voelt als er "dame of heer" wordt gezegd

Ik heb het gevoel dat jij met je reactie mijn posting bevestigt
.
Iedereen werd al aangesproken.......want die transgender die vrouw wil zijn voelt zich aangesproken door "dame".
pi_172732183
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 10:12 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Niet 1, tientallen denk ik zomaar.
En niet met het idee "laten we werkelijk wat doen voor transgenders".
pi_172732188
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 10:12 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Niet 1, tientallen denk ik zomaar.
Ja, dit is volgens mij als een raket door de organisatie gegaan, anders dan veel prangendere problemen waarmee de NS kampt.
I´m back.
  vrijdag 28 juli 2017 @ 10:18:29 #221
242879 Onnoman
The On And Only
pi_172732243
je zal straks maar als conducteur ontslagen worden omdat je dames en heren zegt
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
pi_172732263
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 10:14 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Iedereen werd al aangesproken.......want die transgender die vrouw wil zijn voelt zich aangesproken door "dame".
Kinderen werden niet aangesproken.
En volgens mij heb je het nu over een transseksueel (hoewel er verschillende definities van transgender zijn)
pi_172732280
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 10:19 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Kinderen werden niet aangesproken.
En volgens mij heb je het nu over een transseksueel (hoewel er verschillende definities van transgender zijn)
Ik heb over mensen die zich anders voelen dan het geslacht dan ze hebben of hadden. Dan kun je van man vrouw worden of andersom. Dan kun je iemand nog steeds benoemen als meneer of mevrouw.
pi_172732286
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 10:05 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Dus we zijn wel tolerant maar alleen als wij er maar geen last van hebben. Waarbij 'last' een bijzonder breed interpreteerbaar begrip is
Ehhmmm... Ja? Het gebeurd al jaren zo dat er een afweging wordt gemaakt tussen de manier waarop je iemand tegemoet moet komen en het offer dat je van mensen daarvoor kunt vragen, dat is bijvoorbeeld ook de reden waarom we rolstoeltoegankelijkheid wel vereisen van publieke gebouwen als stations, scholen en ziekenhuizen maar niet bij private huizen.
  vrijdag 28 juli 2017 @ 10:21:50 #225
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_172732304
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 10:14 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Iedereen werd al aangesproken.......want die transgender die vrouw wil zijn voelt zich aangesproken door "dame".
Het probleem komt er dus nog steeds op neer dat je niet snapt dat het voor een (ik geef toe, minuscule) groep wel een "probleem" was.

Zie het als het aanpassen van een regel in een spelletje waardoor het technisch gezien nu wel klopt.

Prima toch?

▀█▀ █ █▀█▀█
Last.fm || 8bc.org || Timbob.nl
  Moderator vrijdag 28 juli 2017 @ 10:22:06 #226
332671 crew  indiaantje89
pi_172732312
Persoonlijk vind ik dit een heel slecht idee. "we moeten allemaal met elkaar rekening houden"... als of dat allemaal zomaar kan :'). "Rekening houden met" is sowieso al een bizarre vorm zelfverheerlijking en enorm kleinerend tegenover de gene waarmee jij rekening wilt houden.

Je gaat je eigen kind toch ook niet opvoeden dat ze altijd maar hun zin krijgen, en dat ze met een simpele tranenuitbarsting alles kunnen krijgen wat ze willen? Als je dat gaat doen komt er totaal niets terecht van zo'n kind in deze samenleving :|W, deze zal nooit een schild ontwikkelen en zal uiteindelijk enorm kwetsbaar blijven. En dat is nu ook wat we dus doen met deze mensen..

En die mensen die echt problemen hebben met "dames en heren" mogen maar eens "rekening houden" met het grote gedeelte van de samenleving die daar totaal geen probleem mee heeft.
pi_172732344
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 10:21 schreef timbob het volgende:

[..]

Het probleem komt er dus nog steeds op neer dat je niet snapt dat het voor een (ik geef toe, minuscule) groep wel een "probleem" was.

Zie het als het aanpassen van een regel in een spelletje waardoor het technisch gezien nu wel klopt.

Prima toch?
Geef de groep aan. Dat moet dan gaan over gender neutrale mensen wat dat ook moge zijn.
  vrijdag 28 juli 2017 @ 10:24:16 #228
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_172732361
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 10:21 schreef timbob het volgende:

[..]

Het probleem komt er dus nog steeds op neer dat je niet snapt dat het voor een (ik geef toe, minuscule) groep wel een "probleem" was.
Maar is dat ook echt zo? Volgens de NS hebben ze dit helemaal zelf bedacht, het is niet gebeurd na grote maatschappelijke druk ofzo.

Op Twitter zie je ook dat veel feministen en transgenders het eigenlijk onzin vinden.
  vrijdag 28 juli 2017 @ 10:25:08 #229
287131 FoolWithMokey
Jesus loves you
pi_172732371
Ik zit nu in de trein richting Rotterdam en de omroep begon toch echt met 'dames en heren' net. Wat nu!?
Sisco Certified
  vrijdag 28 juli 2017 @ 10:25:32 #230
242879 Onnoman
The On And Only
pi_172732376
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 10:25 schreef FoolWithMokey het volgende:
Ik zit nu in de trein richting Rotterdam en de omroep begon toch echt met 'dames en heren' net. Wat nu!?
politie bellen
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
pi_172732378
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 10:25 schreef FoolWithMokey het volgende:
Ik zit nu in de trein richting Rotterdam en de omroep begon toch echt met 'dames en heren' net. Wat nu!?
je kan en mag je uitgesloten voelen.
pi_172732397
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 10:25 schreef FoolWithMokey het volgende:
Ik zit nu in de trein richting Rotterdam en de omroep begon toch echt met 'dames en heren' net. Wat nu!?
Mag nog, bij de nieuwe dienstregeling is dit verleden tijd. Maar spreek de conducteur er wel even op aan hè.
I´m back.
pi_172732413
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 10:18 schreef Onnoman het volgende:
je zal straks maar als conducteur ontslagen worden omdat je dames en heren zegt
Sorry slecht nieuws voor jou, ik zal het vanwege de gevoeligheid onder een spoiler gooien

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_172732415
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 07:16 schreef tong80 het volgende:
[ afbeelding ]

'Beste reizigers, mag ik u vragen het gewicht zoveel mogelijk te verdelen?'

:P
_O-
pi_172732429
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 08:15 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Nou, je benoemde een telefoniste. Een verkoper en een ober. Geen van allen heeft mij ooit met dames en heren aangesproken.
Je bent nog nooit aangesproken met geachte of beste meneer / mevrouw??? :')
  vrijdag 28 juli 2017 @ 10:28:15 #236
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_172732437
'Beste reizigers' of 'Dames en heren'. Mja nee, hier kan ik me helaas niet echt druk om maken. Wel tof dat de NS al decennia voorloopt op de genderneutrale WC's in de trein.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  vrijdag 28 juli 2017 @ 10:28:29 #237
242879 Onnoman
The On And Only
pi_172732445
ik zou vandaag demonstratief door de speakers roepen

"Beste homo's, hetero's en frigide's
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
  vrijdag 28 juli 2017 @ 10:28:44 #238
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_172732454
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 10:24 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Maar is dat ook echt zo? Volgens de NS hebben ze dit helemaal zelf bedacht, het is niet gebeurd na grote maatschappelijke druk ofzo.

Op Twitter zie je ook dat veel feministen en transgenders het eigenlijk onzin vinden.
Er zijn vast 3 mensen in Nederland die non-binair zijn. (Zo heet dat geloof ik, toch?)

En nee, het gaat niet om "rekening houden met iedereen"

Het gaat erom dat NS gewoon een bedrijf is dat geld wil verdienen en ze passen iets aan in hun dienstverlening waardoor het technisch gezien klopt en niemand er klachten over zou kunnen geven. Het is indekken.

Want iedereen in de trein is tenslotte reiziger maar slechts 99,9999999% is dame of heer. Dus ja, als bedrijf wat gewoon pegels wilt pas je dat aan.

Zo simpel is het.

En nu zijn we allemaal reiziger! Ik vind het wel leuk klinken.

Lekker op reis, dat wil iedereen toch? ^O^

▀█▀ █ █▀█▀█
Last.fm || 8bc.org || Timbob.nl
pi_172732484
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 10:28 schreef timbob het volgende:
Het gaat erom dat NS gewoon een bedrijf is dat geld wil verdienen en ze passen iets aan in hun dienstverlening waardoor het technisch gezien klopt en niemand er klachten over zou kunnen geven. Het is indekken.

Als ze geld willen verdienen zouden ze er beter aan doen iemand gewoon een zitplaats te bezorgen ipv mensen als haringen in een ton te vervoeren. Dan zou ik misschien nog weleens verleid kunnen worden de trein te pakken ipv de auto.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_172732485
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 10:28 schreef Onnoman het volgende:
ik zou vandaag demonstratief door de speakers roepen

"Beste homo's en hetero's
Nee, dat heet lgbti+. En dat moet je volgens de Taaltips van Amsterdam niet als definierend kenmerk maar slechts als bijvoeglijk naamwoord gebruiken.

Dus: "Beste lgbti+-reizigers en normale reizigers" >:)
pi_172732487
quote:
10s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 10:28 schreef jogy het volgende:
'Beste reizigers' of 'Dames en heren'. Mja nee, hier kan ik me helaas niet echt druk om maken. Wel tof dat de NS al decennia voorloopt op de genderneutrale WC's in de trein.
Dat ze daar dan weer niet mee adverteren he :D
pi_172732489
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 10:28 schreef timbob het volgende:

[..]

Er zijn vast 3 mensen in Nederland die non-binair zijn. (Zo heet dat geloof ik, toch?)

En nee, het gaat niet om "rekening houden met iedereen"

Het gaat erom dat NS gewoon een bedrijf is dat geld wil verdienen en ze passen iets aan in hun dienstverlening waardoor het technisch gezien klopt en niemand er klachten over zou kunnen geven. Het is indekken.

Want iedereen in de trein is tenslotte reiziger maar slechts 99,9999999% is dame of heer. Dus ja, als bedrijf wat gewoon pegels wilt pas je dat aan.

Zo simpel is het.

En nu zijn we allemaal reiziger! Ik vind het wel leuk klinken.

Lekker op reis, dat wil iedereen toch? ^O^
Dat binair. Las ik gisteren ook. Waar slaat dat o?
pi_172732490
quote:
10s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 10:28 schreef jogy het volgende:
'Beste reizigers' of 'Dames en heren'. Mja nee, hier kan ik me helaas niet echt druk om maken. Wel tof dat de NS al decennia voorloopt op de genderneutrale WC's in de trein.
Dit dus :D

Echt, wat doen we toch allemaal moeilijk. Het boeit mij echt geen reet hoe iemand zich wil classificeren. Maar om nou alles aan te passen.
Haters can be so lame and vicious
Hating on me because I'm ambitious
They sound like they need lots of love, lots of love
That's why I'm sending them hugs and kisses
pi_172732492
*jazz hands* en *finger snapping* voor deze maatregel!
pi_172732499
Dat je straks mensen tegenkomt en moet zeggen "dag mens"
  vrijdag 28 juli 2017 @ 10:31:07 #246
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_172732500
quote:
10s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 10:28 schreef jogy het volgende:
'Beste reizigers' of 'Dames en heren'. Mja nee, hier kan ik me helaas niet echt druk om maken. Wel tof dat de NS al decennia voorloopt op de genderneutrale WC's in de trein.
😅

▀█▀ █ █▀█▀█
Last.fm || 8bc.org || Timbob.nl
  vrijdag 28 juli 2017 @ 10:31:11 #247
242879 Onnoman
The On And Only
pi_172732501
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 10:30 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Dat ze daar dan weer niet mee adverteren he :D
om die minderheidjes te pleasen
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
pi_172732507
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 10:30 schreef Glazenmaker het volgende:
*jazz hands* en *finger snapping* voor deze maatregel!
Haters can be so lame and vicious
Hating on me because I'm ambitious
They sound like they need lots of love, lots of love
That's why I'm sending them hugs and kisses
pi_172732511
'Normale' is ook te normatief. 'Cis' schijnt de voorkeur te hebben in de clhbtoqiwy club
  vrijdag 28 juli 2017 @ 10:31:32 #250
395101 pokkerdepok
bla bla bla
pi_172732512
leuk toch...
beste reizigers. klinkt prima. ik heb eigenlijk dat Dames en Heren altijd al ouderwets gevonden. beste reizigers klinkt vriendelijker en minder afstandelijk. en als de genderneutjes dan ook nog blij zijn; prima, een mooi gebaar.
  vrijdag 28 juli 2017 @ 10:31:48 #251
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_172732520
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 10:30 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Als ze geld willen verdienen zouden ze er beter aan doen iemand gewoon een zitplaats te bezorgen ipv mensen als haringen in een ton te vervoeren. Dan zou ik misschien nog weleens verleid kunnen worden de trein te pakken ipv de auto.
Klopt, maar dat was de discussie niet :*

▀█▀ █ █▀█▀█
Last.fm || 8bc.org || Timbob.nl
  vrijdag 28 juli 2017 @ 10:32:17 #252
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_172732525
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 10:30 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Dat ze daar dan weer niet mee adverteren he :D
Daar kan ik me wel iets bij voorstellen. _O-. Geen penisdrager ( :') ) die zittend gaat plassen daar en door alle hobbels en bochten ziet het er vaker wel dan niet uit alsof er een leiding is lekgesprongen :@.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  vrijdag 28 juli 2017 @ 10:32:35 #253
242879 Onnoman
The On And Only
pi_172732532
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 10:31 schreef Jaroon het volgende:
Dat je straks mensen tegenkomt en moet zeggen "dag mens"
Beste homo en hetero sapiens
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
  vrijdag 28 juli 2017 @ 10:32:40 #254
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_172732533
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 10:31 schreef Jaroon het volgende:
Dat je straks mensen tegenkomt en moet zeggen "dag mens"
Dan zou ik maar lekker in m'n zolderkamertje blijven als je daar bang voor bent :')

▀█▀ █ █▀█▀█
Last.fm || 8bc.org || Timbob.nl
pi_172732535
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 10:20 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Ehhmmm... Ja? Het gebeurd al jaren zo dat er een afweging wordt gemaakt tussen de manier waarop je iemand tegemoet moet komen en het offer dat je van mensen daarvoor kunt vragen, dat is bijvoorbeeld ook de reden waarom we rolstoeltoegankelijkheid wel vereisen van publieke gebouwen als stations, scholen en ziekenhuizen maar niet bij private huizen.
Ik ervaar geen 'last' als ik in de trein bij een algemeen intercom bericht aangesproken wordt met 'reiziger' maar dat ligt denk ik aan mij. Blijkbaar hoor ik bij de minderheid, ik begin steeds meer het gevoel te krijgen dat we tegenwoordig maar moeten doen wat de meerderheid wilt
pi_172732543
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 10:32 schreef Onnoman het volgende:

[..]

Beste homo en hetero sapiens
Of een nog langere zin om echt alles te dekken.
pi_172732544
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 10:27 schreef FYazz het volgende:

[..]

Je bent nog nooit aangesproken met geachte of beste meneer / mevrouw??? :')
Misschien in een brief. Maar niet in het echt. Zou wel raar zijn. Geachte of beste heer/meneer. Als die dag komt voel ik me echt oud.
pi_172732554
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 10:30 schreef Igen het volgende:

[..]

Nee, dat heet lgbti+. En dat moet je volgens de Taaltips van Amsterdam niet als definierend kenmerk maar slechts als bijvoeglijk naamwoord gebruiken.

Dus: "Beste lgbti+-reizigers en normale reizigers" >:)
Beweer je nu dat hetero zijn normaal is?
I´m back.
pi_172732565
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 10:32 schreef timbob het volgende:

[..]

Dan zou ik maar lekker in m'n zolderkamertje blijven als je daar bang voor bent :')
Ik ben juist niet bang. Ik ga normaal met mensen om. Dat zouden meer mensen moeten doen ipv op marketing gebied nadenken over het veranderen van woorden.
pi_172732572
De eerste 5 seconden zijn mijn mening over deze maatregel.
pi_172732575
quote:
11s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 10:33 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Beweer je nu dat hetero zijn normaal is?
Hee, iemand herkent de grap ^O^
  vrijdag 28 juli 2017 @ 10:34:41 #262
242879 Onnoman
The On And Only
pi_172732584
Beste zakken met water

Over enkele ogenblikken naderen we station Amsterdam Centraal.. blabla
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
pi_172732599
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 10:34 schreef Igen het volgende:

[..]

Hee, iemand herkent de grap ^O^
Ik wou al zeggen, dat is in deze tijd een boude uitspraak namelijk.
I´m back.
pi_172732600
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 10:32 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Ik ervaar geen 'last' als ik in de trein bij een algemeen intercom bericht aangesproken wordt met 'reiziger' maar dat ligt denk ik aan mij. Blijkbaar hoor ik bij de minderheid, ik begin steeds meer het gevoel te krijgen dat we tegenwoordig maar moeten doen wat de meerderheid wilt
Ik denk dat een conducteur het wel eens als best lastig kan ervaren als hij zichzelf aan de lopende band moet censureren om maar niet voor het hoofd te stoten :'). Maar dat maakt jou natuurlijk allemaal niet uit hoe anderen het ervaren hè? Zolang je zelf maar trots kan zijn op hoe ongelooflijk progressief en inclusief je wel niet bent (ook al doen anderen al het werk voor je).
pi_172732615
Ik vind het wel positief.

Hier in Duitsland is links nog in het stadium dat ze bij links erop hameren dat overal "reizigers" moet worden vervangen door "reizigers en reizigsters" etc. Misschien kan deze aandacht voor niet-binaire personen ervoor zorgen dat die onzin weer kan worden afgeschaft. :)

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 28-07-2017 10:36:41 ]
pi_172732629
quote:
10s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 10:35 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Ik denk dat een conducteur het wel eens als best lastig kan ervaren als hij zichzelf aan de lopende band moet censureren om maar niet voor het hoofd te stoten :'). Maar dat maakt jou natuurlijk allemaal niet uit hoe anderen het ervaren hè? Zolang je zelf maar trots kan zijn op hoe ongelooflijk progressief en inclusief je wel niet bent (ook al doen anderen al het werk voor je).
zeker!
pi_172732632
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 10:36 schreef Igen het volgende:
Ik vind het wel positief.

Hier in Duitsland is links nog in het stadium dat ze bij links erop hameren dat overal "reizigers" moet worden vervangen door "reizigers en reizigsters" etc. Misschien kan deze aandacht voor niet-binaire personen ervoor zorgen dat die onzin weer kan worden afgeschaft. :)
Misschien moet men gewoon meer doen aan het kweken van het idee dat je normaal met mensen moet omgaan.
  vrijdag 28 juli 2017 @ 10:38:15 #268
242879 Onnoman
The On And Only
pi_172732662
De NS pakt het gewoon helemaal verkeerd aan..
ze moeten niet de intro aanpassen, ze moeten gewoon transgenders weren uit treinen
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
pi_172732688
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 10:34 schreef Glazenmaker het volgende:
De eerste 5 seconden zijn mijn mening over deze maatregel.
Die kids zijn volledig gek gemaakt. De vraag is: door wie? Hoe komt dit?
I´m back.
  vrijdag 28 juli 2017 @ 10:41:31 #270
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_172732713
Ze kunnen maar beter de term "aardbewoners" gaan gebruiken, anders komen de woonwagenbewoners a.k.a. "reizigers" met één of ander jankverhaal. :')
Nu rijden die mensen/apache helicopters/salontafels toch alleen maar in Mercedessen, maar toch. :P
Jij woont hier ver vandaan, zeggen ze elders in het land
Dan zeg ik, insgelijks, u ook, a'j ‘t zien van dizze kant.
pi_172732760
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 07:16 schreef tong80 het volgende:
[ afbeelding ]

'Beste reizigers, mag ik u vragen het gewicht zoveel mogelijk te verdelen?'

:P
Je zou hier maar kaartjes moeten controleren...
pi_172732762
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 10:41 schreef SgtPorkbeans het volgende:
Ze kunnen maar beter de term "aardbewoners" gaan gebruiken, anders komen de woonwagenbewoners a.k.a. "reizigers" met één of ander jankverhaal. :')
Nu rijden die mensen/apache helicopters/salontafels toch alleen maar in Mercedessen, maar toch. :P
Maar wat nu als er een bewoner van het ISS tussen zitten?
pi_172732802
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 09:50 schreef JeSuisDroppie het volgende:
Genderneutraliteit bestaat helemaal niet.
Dit. Het bestaat gewoon niet inderdaad.
U MAD?
pi_172732808
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 10:41 schreef SgtPorkbeans het volgende:
Ze kunnen maar beter de term "aardbewoners" gaan gebruiken, anders komen de woonwagenbewoners a.k.a. "reizigers" met één of ander jankverhaal. :')
Nu rijden die mensen/apache helicopters/salontafels toch alleen maar in Mercedessen, maar toch. :P
Gegroet aardbeien
pi_172732815
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 10:39 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Die kids zijn volledig gek gemaakt. De vraag is: door wie? Hoe komt dit?
Ik heb geen idee. Het lijkt mij ook geen leuke manier van leven.
pi_172732845
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 10:39 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Die kids zijn volledig gek gemaakt. De vraag is: door wie? Hoe komt dit?
Het mooie is dat iedereen al een safe space heeft. Dat noemen we "huis". En als de wereld te boos voor je is moet je dat vooral niet verlaten.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  vrijdag 28 juli 2017 @ 10:49:37 #277
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_172732858
Het "probleem" is dat men er een "probleem" van maakt. Boeiend wat ze omroepen, als ik maar als reiziger goed van A naar B word geleid en normaal aangesproken word..
  vrijdag 28 juli 2017 @ 10:49:44 #278
242879 Onnoman
The On And Only
pi_172732861
quote:
10s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 10:35 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Ik denk dat een conducteur het wel eens als best lastig kan ervaren als hij zichzelf aan de lopende band moet censureren om maar niet voor het hoofd te stoten :'). Maar dat maakt jou natuurlijk allemaal niet uit hoe anderen het ervaren hè? Zolang je zelf maar trots kan zijn op hoe ongelooflijk progressief en inclusief je wel niet bent (ook al doen anderen al het werk voor je).
Hier gaat het idd mis. Conducteurs die nu uit het niets het slachtoffer worden van vrijheidsbeperkende maatregelen. De prestatiedruk wordt verhoogd en ze zullen misschien minder snel met een fijn gevoel naar werk gaan.
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
  vrijdag 28 juli 2017 @ 10:50:42 #279
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_172732873
M
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 10:33 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Misschien in een brief. Maar niet in het echt. Zou wel raar zijn. Geachte of beste heer/meneer. Als die dag komt voel ik me echt oud.
Mijnheer Toef :')
pi_172732887
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 10:49 schreef Apekoek het volgende:
Het "probleem" is dat men er een "probleem" van maakt. Boeiend wat ze omroepen, als ik maar als reiziger goed van A naar B word geleid en normaal aangesproken word..
Als het niet in het nieuws was gekomen was het echt niemand opgevallen.

Wel benieuwd of boze mensen bij elke aankondiging nu gaan schelden of schreeuwen. Dat zou pas leuke taferelen opleveren. Alleen hier schelden is wat lafjes.
pi_172732901
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 10:50 schreef Apekoek het volgende:
M

[..]

Mijnheer Toef :')
Is er wel eens een ober naar je toegekomen die zei: hallo geachte heer Apekoek
  vrijdag 28 juli 2017 @ 10:52:23 #282
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_172732905
Volgens mij wordt je geboren als meisje, of jongetje.

Dat je daarna psychisch in de war raakt hoeft de rest van de maatschappij toch niet op in gesteld te worden? :')
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  vrijdag 28 juli 2017 @ 10:52:34 #283
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_172732908
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 10:51 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Als het niet in het nieuws was gekomen was het echt niemand opgevallen.

Wel benieuwd of boze mensen bij elke aankondiging nu gaan schelden of schreeuwen. Dat zou pas leuke taferelen opleveren. Alleen hier schelden is wat lafjes.
Het lijkt inderdaad meer een publiciteitsstunt voor de NS, dat is het zeer waarschijnlijk ook.
  Beste/leukste mod 2022 vrijdag 28 juli 2017 @ 10:52:48 #284
319979 Fok-it
All is well
pi_172732916
Je zou je maar druk maken om de termen die een omroeper gebruikt, wat moet je dan als een kernautist in de trein zitten zeg, man man

En al helemaal dat je Nederland dan meteen een kutland noemt :') _O- lachwekkend. Doe je oortjes lekker in, hoor je er niks meer van
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  vrijdag 28 juli 2017 @ 10:53:35 #285
242879 Onnoman
The On And Only
pi_172732928
als het aan de PvDD ligt

"Beste Reizigers, woef en miauw"
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
  vrijdag 28 juli 2017 @ 10:55:21 #286
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_172732959
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 10:52 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Is er wel eens een ober naar je toegekomen die zei: hallo geachte heer Apekoek
Ja hoor, maar ik heb dan ook een rolator, ben kaal, dik, grijze moustache en heb een Opel agila met een lift en zit altijd vooraan bij andre rieu etc.
pi_172732971
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 10:53 schreef Onnoman het volgende:
als het aan de PvDD ligt

"Beste Reizigers, woef en miauw"
En alle reizende cavia's en konijnen dan? En ik had laatst een fiets bij in de trein, daar werd helemaal niks tegen gezegd. Terwijl die fiets gewoon betaald had voor zijn plekkie.
pi_172732997
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 10:47 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Ik heb geen idee. Het lijkt mij ook geen leuke manier van leven.
Nou ja, die docent is in ieder geval iemand die de vrijheid van geweten verdedigt. Last man standing daar op Yale wrs.

In feite verweert-ie zich tegen social authotarinism.
I´m back.
pi_172733002
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 10:33 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Misschien in een brief. Maar niet in het echt. Zou wel raar zijn. Geachte of beste heer/meneer. Als die dag komt voel ik me echt oud.
Jij vindt het raar als mensen dag meneer of mevrouw tegen je zeggen??

Ligt dan denk ik aan je jonge leeftijd (al ga ik er eigenlijk vanuit dat als je jong bent het ook niet vreemd is, want je ouders hebben je neem ik aan wel geleerd om mevrouw of meneer te zeggen).
Of je hebt nog nooit beleefde mensen ontmoet of je bent wellicht zelf transgender of non-binair en vindt het daarom raar als het gezegd wordt?
  vrijdag 28 juli 2017 @ 10:58:23 #290
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_172733011
Beste reizigers... komen er alleen nog kampers bij de NS? Hoe doen ze dat met die woonwagen dan? :+
pi_172733030
<- kunnen die poppetjes bij elke post aangepast worden a.u.b. Ik ben genderneutraal en vind dit echt een minachting. Kan alleen kiezen tussen man en vrouw.
U MAD?
pi_172733057
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 10:52 schreef Fok-it het volgende:
Je zou je maar druk maken om de termen die een omroeper gebruikt, wat moet je dan als een kernautist in de trein zitten zeg, man man
Jij bent echt heel erg dom volgens mij _O- :D . Je mist echt het totale punt.
Toevallig ook sensitief?
U MAD?
  Beste/leukste mod 2022 vrijdag 28 juli 2017 @ 11:01:48 #293
319979 Fok-it
All is well
pi_172733073
quote:
3s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 10:59 schreef de_boswachter het volgende:
<- kunnen die poppetjes bij elke post aangepast worden a.u.b. Ik ben genderneutraal en vind dit echt een minachting. Kan alleen kiezen tussen man en vrouw.
Het is allemaal wel zwaar voor je te accepteren hè. Je mag nog steeds als een echte jongen met autootjes spelen en in bomen klimmen hoor :)
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_172733086
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 10:57 schreef FYazz het volgende:

[..]

Jij vindt het raar als mensen dag meneer of mevrouw tegen je zeggen??

Ligt dan denk ik aan je jonge leeftijd (al ga ik er eigenlijk vanuit dat als je jong bent het ook niet vreemd is, want je ouders hebben je neem ik aan wel geleerd om mevrouw of meneer te zeggen).
Of je hebt nog nooit beleefde mensen ontmoet of je bent wellicht zelf transgender of non-binair en vindt het daarom raar als het gezegd wordt?
Nee, je zei: Beste of geachte meneer.

Dat is nog nooit tegen me gezegd.
  Beste/leukste mod 2022 vrijdag 28 juli 2017 @ 11:03:48 #295
319979 Fok-it
All is well
pi_172733107
quote:
3s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 11:01 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Jij bent echt heel erg dom volgens mij _O- :D . Je mist echt het totale punt.
Toevallig ook sensitief?
Haha, aldus degene die zijn geboorteland verafschuwt omdat een vervoersdienst een genderneutrale openingszin gebruikt. Nee oke jongen.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_172733112
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 11:01 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Het is allemaal wel zwaar voor je te accepteren hè. Je mag nog steeds als een echte jongen met autootjes spelen en in bomen klimmen hoor :)
Jij hebt echt een laag IQ hè ;( ?
U MAD?
pi_172733128
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 11:03 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Haha, aldus degene die zijn geboorteland verafschuwt omdat een vervoersdienst een genderneutrale openingszin gebruikt. Nee oke jongen.
Allemaal aannames.
U MAD?
pi_172733164
quote:
3s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 10:59 schreef de_boswachter het volgende:
<- kunnen die poppetjes bij elke post aangepast worden a.u.b. Ik ben genderneutraal en vind dit echt een minachting. Kan alleen kiezen tussen man en vrouw.
Dat vraag je alleen maar omdat je weet dat fok als één van de laatste overstag zou gaan
pi_172733271
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 11:05 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Dat vraag je alleen maar omdat je weet dat fok als één van de laatste overstag zou gaan
Nou, aan dit topic te zien zijn er heel veel genderneutralen op FOK. Ik zou het heel erg waarderen als deze groep ook een plekje krijgt. Sinds een uurtje ben ik echt helemaal om.

Genderneutralen _O_
U MAD?
pi_172733348
quote:
3s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 11:10 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Nou, aan dit topic te zien zijn er heel veel genderneutralen op FOK. Ik zou het heel erg waarderen als deze groep ook een plekje krijgt. Sinds een uurtje ben ik echt helemaal om.

Genderneutralen _O_
homo
pi_172733362
quote:
11s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 11:12 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

homo
U MAD?
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')