abonnement Unibet Coolblue
pi_172709717
Een topic waar we verder kunnen kletsen over het opvoeden van 1-jarigen.. voor zover opvoeden mogelijk is :P




En game on!
pi_172709775
Hier net een stervende zwaan actie. Twix mocht niet aan de warme oven komen. Weet hij heel goed, normaal gaat hij blazen (want heet) als hij ziet dat de oven aanstaat. Maar als je om 5.30 uur wakker werd van papa's wekker is alles anders :7.
Zo hop zijn bed in, kunnen we vanmiddag mooi even naar het Sprookjesbos.

Stippel, Wurm al BIJNA 2. Hou stil joh! Dan volgen wij binnenkort ook :o. Fijn dat het feest tof was! Wel jammer van je nacht.
pi_172711250
Dat je lieve, leuke dreumes een 10 cent munt in de sluiting van de gordel duwt.... Let wel, mijn gordel aan de bestuurderskant. Ergens op locatie. Heel fijn!
Het kostte me een dosis geduld maar ik heb het eruit gepeuterd.
  donderdag 27 juli 2017 @ 12:58:13 #4
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_172711358
Oh damn, hoe krijgen ze het voor elkaar hè _O- :o
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_172711521
Hahaha twix! :D
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_172712165
Vraagje: weet iemand toevallig hoe lang je zoet bent met een dagje blijdorp als je op het gemakje door de dierentuin gaat? Ben je daar een hele dag mee kwijt of een dagdeel?
pi_172713382
Als je alles wil zien ben je wel een dag zoet! :)
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  donderdag 27 juli 2017 @ 14:42:17 #8
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_172713459
Hele dag idd.

Twix omg :X
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_172713835
Twix! 🙊

Wij zijn aan het inpakken voor vakantie en onze bijna peuter en net dreumes scharrelde ook wat over de bovenverdieping..

Toen ik toch wel benieuwd was waarom ze allebei zo schaterde van het lachen kwam er een klein jongetje langs.. met twee voetjes in zijn handen.. hij trok zijn zusje, die op haar buik lag, achter zich aan.

Ik heb maar gewoon even gedaan of ik het niet zag, ze hadden zo'n plezier samen 😍.
  donderdag 27 juli 2017 @ 15:36:19 #10
56471 pinquit
oh my lama!
pi_172714665
Hahahahaha ggirl, manman die kinderen soms, zo'n humor al
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_172714894
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juli 2017 12:53 schreef Malteser het volgende:
Dat je lieve, leuke dreumes een 10 cent munt in de sluiting van de gordel duwt.... Let wel, mijn gordel aan de bestuurderskant. Ergens op locatie. Heel fijn!
Het kostte me een dosis geduld maar ik heb het eruit gepeuterd.
ook zo een puzzelaar O+

Jaaaaa zondag al! Echt raar... hoewel hij echt wel baby af is hoor.

Op de borstvoeding na en mij laten slapen in de co sleeper is het echt een baasje.

Als hij borstvoeding afdwingen wil en ik vraag "..en mama dan? Wat moet ik nu drinken?" Trekt hij zijn shirt omhoog van hierrrrrrrr! O+ En moet hij lachen om zijn zoveelste grapje.

Dat muntje zou hij ook zo doen! Probeert de gekste dingen in elkaae te passen.

Twix is nog laaaaaaaaang niet aan de beurt :p beter nu?
Schudden voor gebruik
pi_172714905
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juli 2017 13:39 schreef silliegirl het volgende:
Vraagje: weet iemand toevallig hoe lang je zoet bent met een dagje blijdorp als je op het gemakje door de dierentuin gaat? Ben je daar een hele dag mee kwijt of een dagdeel?
hele dag
Schudden voor gebruik
pi_172714996
Molo.. mijn werk is nooit klaar. De hele dag moederen, huishouden, tuinen bijhouden (van onzelf en bij bejaardjes in de straat), werken in een dierenpark hier in het dorp, werken in de brouwerij van mijn meneer, werken voor de brouwerij o.a. social media en ontwerp en uitvoer. Voorbereiden proeverijen en weet ik het wat. Nachtdiensten met slaapwandelende mannen en ga zo maar door ^^,

Vanochtend op twee extra kids passen. Een heeft super weinig zicht door oogafwijkingen. Dus alerter zijn dan normaal ^^, mijn dosis koffie zit er al twee keer in.... haha
Schudden voor gebruik
pi_172715453
Twix :o zo'n heerlijke momenten zijn dat ja }:|

Hihi Ggirl, als ze er beiden lol in hebben is het ook goed eigenlijk hè? O+

Wij waren net met 3 andere dreumessen bij een indoor speelhal. Was ik nog nooit eerder geweest :@ S. vond het helemaal fantastisch en is daarna ook meteen lief in bed gaan liggen O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  donderdag 27 juli 2017 @ 16:52:02 #15
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_172716262
Oh dat is even wat anders dan 'standaard' werk zeg Stippel! Klinkt wel leuk trouwens, brouwerij en proeverijen (nog Bourgondiërs hier :+)
Heftige dag vandaag met die extra kids ook, hopelijk vanavond beetje rust voor jou.

Wij wilden naar Blijdorp vanmiddag, maar aangezien mevrouw extra bijtanken geloof ik nodig had... En om vier uur pas wakker werd... Vond ik het de moeite niet meer.
Zo maar stukje wandelen nog ofzo :')
Voelt zo nutteloos, al hebben we wel op Shakira en Lady Gaga gedanst, geoefend met lopen en heeft ze veeeeeel gegeten.
Kost ook energie
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_172734964
Kennen jullie dat? Ga je 's ochtends ergens heen, zorg je dat je rond 12u thuis bent zodat je je kind om 12:30 zoals normaal op bed kunt leggen voor het middagdutje (aka dat ene heilige slaapje dat ze nog doen op deze leeftijd, heel eventjes rust :P).. valt kind in de auto in slaap, 10 minuutjes maar! Tilt moe kind over naar bed... Kind klaarwakker en wil niet meer slapen.

Whyyyyyy.
pi_172735395
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 12:38 schreef hetzusjevan het volgende:
Kennen jullie dat? Ga je 's ochtends ergens heen, zorg je dat je rond 12u thuis bent zodat je je kind om 12:30 zoals normaal op bed kunt leggen voor het middagdutje (aka dat ene heilige slaapje dat ze nog doen op deze leeftijd, heel eventjes rust :P).. valt kind in de auto in slaap, 10 minuutjes maar! Tilt moe kind over naar bed... Kind klaarwakker en wil niet meer slapen.

Whyyyyyy.
Hahahaha! Dat is hier ook altijd! Daarom zing ik altijd heel hard in de auto om A wakker te houden. Werkt wel (want afgrijselijke zangstem) :@
pi_172735805
Heel herkenbaar Zusjevan. :D
Ik probeer hem altijd wakker te houden door alles aan te wijzen en hem te laten zwaaien. Mijn zangkunsten willen ook wel eens werken.
pi_172739030
Ja, heel herkenbaar! Mijn zingen laatst werkte wel, maar hij zat zo te knikkebollen dat ik hem toch maar in slaap heb laten vallen, vond het te sneu.

Wij gaan straks op vakantie, ben zo benieuwd hoe S. het gaat doen vannacht. Hoop dat hij heerlijk slaapt en morgenochtend fris en fruitig zijn opa, oma en ooms kan knuffelen O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_172740275
Haha dat is slaap vallen en dan wakker na overleggen is zo herkenbaar :)
Schudden voor gebruik
pi_172740472
Zeg, hoe doen jullie dagjes dierentuin etc? Wij waren dus in Blijdorp. Expres vroeg gegaan, dus we waren er iets na 09:00.

Tot 12:00 was het geweldig! Alles beestjes benoemen, overal naar kijken en roepen. Genieten O+ .

Maar toen werd W. moe. Maar slapen in de kinderwagen? Nee. Slapen in de Tula? Nee. Om 14:00 was 'ie compleet over de zeik (als jullie er ook waren: ik was degene met de keihard gillende en schoppende dreumes }:|) en zijn we maar vertrokken, in de auto was 'ie zo in slaap.

Daguitjes zijn nog niet echt handig dus.. }:|
  vrijdag 28 juli 2017 @ 16:54:57 #22
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_172740508
Ik heb een abo en Blijdorp is vlakbij, maar anders driedubbel dik kut ja :')

Ik heb er nog geen oplossing voor dus doen we maar matigjes wat, want slapen in de buggy doet onze chick echt niet
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_172740582
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 16:54 schreef Molo het volgende:
Ik heb een abo en Blijdorp is vlakbij, maar anders driedubbel dik kut ja :')

Ik heb er nog geen oplossing voor dus doen we maar matigjes wat, want slapen in de buggy doet onze chick echt niet
Ja, wij moeten dus dik een uur rijden voor Blijdorp (enkele reis) en dat is dan nog de dierentuin het dichtst bij huis. Dus dat doe je ook niet echt voor of na een dutje. Ja, nu dus wel, maar weinig succesvol..

Wel lekker frustrerend; ik liep daar te worstelen met mijn dreumes, en overal lagen kindjes lekker in kinderwagens te slapen. Hallo, doe jij dat ook is! }:|
  vrijdag 28 juli 2017 @ 17:03:22 #24
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_172740665
Misschien toch maar dat glaasje advocaat voor tukjestijd gaan invoeren.... Hmmm 🤔
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  vrijdag 28 juli 2017 @ 17:13:51 #25
56471 pinquit
oh my lama!
pi_172740877
De mijne houdt 't gewoon wel vol als ik een beetje met hem meega. Dus niet dwingen op naar de olifanten te gaan kijken, maar gewoon doen wat hij wil op dat moment
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_172740926
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 17:13 schreef pinquit het volgende:
De mijne houdt 't gewoon wel vol als ik een beetje met hem meega. Dus niet dwingen op naar de olifanten te gaan kijken, maar gewoon doen wat hij wil op dat moment
W. wist ook niet meer wat ie wou hoor, hij hing alleen maar krijsend aan mn been...
  vrijdag 28 juli 2017 @ 17:41:35 #27
409579 LuDann
All the way
pi_172741529
Ah lastig Sillie. Zijn jullie nog niet eerder een hele dag weg geweest?

Wolk slaapt ook vrijwel nooit maar ze blijft doorgaans redelijk vrolijk. Klettert dan in de auto acuut in slaap. Heel soms is ze hetzelfde als de jouwe, dan gaan we ook naar huis. Een andere oplossing is er niet echt.

Malteser, dat verhaal van het muntje. _O- Kleine lolbroek. Wilde niet meer naar huis zeker. :P

Wurm ook bijna jarig. *G*
pi_172741793
O laat wel merken dat hij moe is, dan gaat hij vervelend worden. Vervolgens is hij of zo moe dat hij de kinderwagen in wil, of we proppen een plankend kind erin en gaan dan lopen, dan slaapt hij na vijf minuten. Maar vaak redt hij een halve dag wel en slaapt hij in de auto. Hier dus geen probleem met slaapjes gelukkig. Maar ben wel heel benieuwd als we naar Plopsaland gaan. De Bumba-show is om 14:30, vol in zijn slaaptijd, zeker aangezien hij buitenshuis altijd iets later gaat slapen. Dat wordt nog even puzzelen.

Overigens zijn die 10 minuten slaapjes in de auto hier wel heel handig voor, O slaapt meestal als we bij de dierentuin aankomen (25 minuten rijden), en dan kan hij er vaak wel een aantal uur tegen aan. Dit slaapje is wel zo'n 2 uur voor zijn reguliere slaapje.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_172742722
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 16:53 schreef silliegirl het volgende:
Zeg, hoe doen jullie dagjes dierentuin etc? Wij waren dus in Blijdorp. Expres vroeg gegaan, dus we waren er iets na 09:00.

Tot 12:00 was het geweldig! Alles beestjes benoemen, overal naar kijken en roepen. Genieten O+ .

Maar toen werd W. moe. Maar slapen in de kinderwagen? Nee. Slapen in de Tula? Nee. Om 14:00 was 'ie compleet over de zeik (als jullie er ook waren: ik was degene met de keihard gillende en schoppende dreumes }:|) en zijn we maar vertrokken, in de auto was 'ie zo in slaap.

Daguitjes zijn nog niet echt handig dus.. }:|
Nou precies dat. Vroeg gaan, en tegen een uur of 13:00 hebben we de zoo meestal wel gezien en dan gaan we naar huis. Maar Dexter slaapt evt wel in de buggy.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_172742958
Twix slaapt wel in de Joolz (met fiep, knuffel, zitje in ligstand met dooky ervoor en even wandelen). Maar wij waren vorige week een dagje naar de dierentuin en toen kukelde hij tegen de verwachting in om 10.00 uur in slaap in de auto er naar toe. Perfect, want nadien kon hij het prima volhouden tot 16.00 uur. En op de terugweg uiteraard weer in slaap gevallen.

En wij gaan er vaak vanuit dat een hele dag nog even geen optie is, die tijd komt wel weer. Doordat we dat nu ook niet verwachten, voorkomen we teleurstelling bij alle partijen.
pi_172742987
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 17:41 schreef LuDann het volgende:
Ah lastig Sillie. Zijn jullie nog niet eerder een hele dag weg geweest?

Wolk slaapt ook vrijwel nooit maar ze blijft doorgaans redelijk vrolijk. Klettert dan in de auto acuut in slaap. Heel soms is ze hetzelfde als de jouwe, dan gaan we ook naar huis. Een andere oplossing is er niet echt.

Malteser, dat verhaal van het muntje. _O- Kleine lolbroek. Wilde niet meer naar huis zeker. :P

Wurm ook bijna jarig. *G*
Nou, niet echt dus. De uitjes die we deden zijn meestal later op de dag geweest (dan sliep W. voordien in de auto, dat scheelt), of met een rustpauze in een hotel/vakantiehuis voor het middagdutje.

De ellende is vooral dat W. nogal prikkelgevoelig is (ik haat dat woord echt, maar ik kan het niet beter omschrijven). Als we op drukke plaatsen zijn zie je hem gewoon alles opzuigen en op den duur maakt 'ie kortsluiting en wordt het gewoon allemaal te veel. Dan moet 'ie even opladen maar in zo'n dierentuin kan hij dus (kennelijk) de rust niet vinden in de wagen of Tula. Daarom hebben we uitjes tot op heden altijd bewust gedoseerd tot een dagdeel of dus met pauze elders...
pi_172743047
Werkt zo'n dooky voor de kinderwagen of een slaapkapje voor de tula dan niet Sillie? Dan ziet hij iig niets spannends meer.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
  vrijdag 28 juli 2017 @ 18:55:51 #33
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_172743191
Ik ga in de Tula eens proberen. In de buggy is alles veel te tof, dan tukt ze echt niet tenzij compleet volgedauwd met voer en kneitermoe.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_172743204
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 18:50 schreef FlyingFish het volgende:
Werkt zo'n dooky voor de kinderwagen of een slaapkapje voor de tula dan niet Sillie? Dan ziet hij iig niets spannends meer.
Nee, dat helpt niet genoeg. Hij wil dan ook perse blijven kijken dus wordt boos dan. En het zijn ook de geluiden rond hem. Ik herken het wel van mezelf, ik kan ook zo overdonderd raken in drukte, maar kan mezelf daar inmiddels voor afsluiten. W. moet dat dan nog leren.
pi_172743745
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 16:53 schreef silliegirl het volgende:
Zeg, hoe doen jullie dagjes dierentuin etc? Wij waren dus in Blijdorp. Expres vroeg gegaan, dus we waren er iets na 09:00.

Tot 12:00 was het geweldig! Alles beestjes benoemen, overal naar kijken en roepen. Genieten O+ .

Maar toen werd W. moe. Maar slapen in de kinderwagen? Nee. Slapen in de Tula? Nee. Om 14:00 was 'ie compleet over de zeik (als jullie er ook waren: ik was degene met de keihard gillende en schoppende dreumes }:|) en zijn we maar vertrokken, in de auto was 'ie zo in slaap.

Daguitjes zijn nog niet echt handig dus.. }:|
slaapje in de doek indien nodig. Soms red hij het de dag in de dierentuin en stort dan in ^^, maar wij zijn er nooit al om 9 ;)

Ik zoek rustig plekje op om impuls te verminderen, geef hem borstvoeding en slinger hem dan op mijn rug ;)
Schudden voor gebruik
pi_172743813
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 19:21 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

slaapje in de doek indien nodig. Soms red hij het de dag in de dierentuin en stort dan in ^^, maar wij zijn er nooit al om 9 ;)

Ik zoek rustig plekje op om impuls te verminderen, geef hem borstvoeding en slinger hem dan op mijn rug ;)
W. weigert mijn borst, hij wil alleen 's avonds voor het slapen nog een slokje. Toen hij nog wel overal wilde drinken gaf dat wel rust ja..
  vrijdag 28 juli 2017 @ 19:28:40 #37
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_172743913
N slaapt gelukkig wel in de Tula, echt leve dat ding *O* dus dan slaapt ze ergens tussen 15 en 16.30 anderhalf uur.
In de buggy slaapt ze alleen als ze echt moe is, dat is meestal pas rond 17.00.

Dus lastig Sillie... -O-
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_172743915
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 18:56 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Nee, dat helpt niet genoeg. Hij wil dan ook perse blijven kijken dus wordt boos dan. En het zijn ook de geluiden rond hem. Ik herken het wel van mezelf, ik kan ook zo overdonderd raken in drukte, maar kan mezelf daar inmiddels voor afsluiten. W. moet dat dan nog leren.
Ik heb er ook zo een ;)

Ik ben zo een moeder die der tas vol eten en drinken heeft... moet ook wel ivm allergiën. We gaan dan bijv achter de vlinderdome of bij het koraal in het oceanium of bij de apen (die in die zielige kooi die veranderd gaat worden vlakbij rivierahal aan de poffertjeskant), of bij de rendieren op het bankje, of bij de flamingo's of pelikanen in het hutje na 4en zitten en daar lekker wat snoepen en drinken.
Even helemaal rustig worden en alleen op dat stukje focussen. Het zijn de wat rustige hoekjes.
Of lekker in het treintje heen en weer. Kost geen drol als abbohouder ;)

[ Bericht 1% gewijzigd door Stippelrientje op 28-07-2017 19:35:36 ]
Schudden voor gebruik
pi_172743956
Maar vakantie, weekend en wo middagen ontwijken in een park is wel handig ;)
Schudden voor gebruik
  vrijdag 28 juli 2017 @ 19:31:01 #40
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_172743971
Goeie tips wel! Dat treintje voelt als lui ofzo :')
Maar is eigenlijk wel hendig ja!
Misschien maandag eens doen ^O^
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_172744034
Treintje is met kar wat lastiger.
Maar wij lopen het hele park wel een keer of wat. En de draagdoek meestal een a twee keer. Ligt eraan hoe moe hij is.

Wurm geeft het vaak zelf aan. "Taaaaaaag!"
Schudden voor gebruik
pi_172744048
Hier zijn gewoon kies no 5 en 6 nu door...
Schudden voor gebruik
  vrijdag 28 juli 2017 @ 19:37:26 #43
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_172744131
Nice!

Hier de eerste boventand, godnondeju eindelijk _O-
Al weken gore luiers :')

En ze wordt dun! Allerlei pakjes passen weer nu ze gaat lopen _O-

Al eet ze echt een slag in de rondte niet normaal meer, vanmiddag nog twee haringen op naast haar gewone middaghap :D
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_172744183
Wij doen over het algemeen niet aan "dagjes" sillie :P. Wat is er mis met een ochtend dierentuin ipv hele dag? Prima toch. Wat malteser zegt: Ik stel me er ook gewoon op in dat het rond 12u klaar is voor E, en dat we dan gewoon naar huis gaan. E slaapt ook niet in de wandelwagen, die moet alles zien en geeft niet toe, dus wij moeten gewoon echt op tijd gaan. Anders wordt ze wss ook vervelend :P.
pi_172744338
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 19:37 schreef Molo het volgende:
Nice!

Hier de eerste boventand, godnondeju eindelijk _O-
Al weken gore luiers :')

En ze wordt dun! Allerlei pakjes passen weer nu ze gaat lopen _O-

Al eet ze echt een slag in de rondte niet normaal meer, vanmiddag nog twee haringen op naast haar gewone middaghap :D
ohhhh die luiers! Hier ook zo ;)
Schudden voor gebruik
pi_172744531
Vanaf nu oppassen met je vingers in dat bekkie molo, die nieuwe tandjes zijn vlijmscherp :P.

Herkenbaar van die gore luiers.. E heeft nu al een week smerige poep en we hebben al ontelbaar veel kakjepakjes gehad.. het is nog nooit zo erg geweest dus ik vermoed dat de snijtanden de schuldigen zijn :+.
pi_172744724
T sliep laatst meer dan twee uur in de kinderwagen in de dierentuin, we begonnen ons bijna te vervelen..

Groetjes vanaf een zeer regenachtige vakantie. Gelukkig vind t het heerlijk om in plassen te spelen...
pi_172744767
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 19:39 schreef hetzusjevan het volgende:
Wij doen over het algemeen niet aan "dagjes" sillie :P. Wat is er mis met een ochtend dierentuin ipv hele dag? Prima toch. Wat malteser zegt: Ik stel me er ook gewoon op in dat het rond 12u klaar is voor E, en dat we dan gewoon naar huis gaan. E slaapt ook niet in de wandelwagen, die moet alles zien en geeft niet toe, dus wij moeten gewoon echt op tijd gaan. Anders wordt ze wss ook vervelend :P.

Opzich is daar niks mee, maar wij rijden voor dat soort dingen zo'n eind. Als we ons instellen op een "ochtendje" doen we het al snel maar niet want "dan moeten we zo lang in de auto voor ff, dat is de moeite niet!"
  vrijdag 28 juli 2017 @ 21:43:21 #49
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_172747349
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 19:54 schreef hetzusjevan het volgende:
Vanaf nu oppassen met je vingers in dat bekkie molo, die nieuwe tandjes zijn vlijmscherp :P.

Herkenbaar van die gore luiers.. E heeft nu al een week smerige poep en we hebben al ontelbaar veel kakjepakjes gehad.. het is nog nooit zo erg geweest dus ik vermoed dat de snijtanden de schuldigen zijn :+.
Hier ook ontelbaar veel kakjepakjes. Vaak na een veel te kort middagdutje. Inclusief goor bed :') Ik vermoed hoektanden? Daarom misschien vandaag ook koorts en niet willen eten? Of gewoon ziek? Ik weet niet, ze wilde wel eten, maar zodra het in haar mond zat spuugde ze het uit.

Hier ook ingesteld op een dag gaat niet. Alhoewel ik maandag naar m'n ouders ben geweest en ze sliep heen en terug in de auto O+ Precies wat ik wilde want t bezoek was tijdens slaaptijd.. Goed experiment! Laatst hetzelfde met dagje dierentuin; ging ook goed. Maar we waren ingesteld op een ochtendje. Hiervoor was ik er ook van overtuigd dat het zou falen(is namelijk ook regelmatig voorgekomen). Grappig trouwens; we waren in Amersfoort. Overal wordt geadverteerd met 'koop online tickets; scheelt tijd!' Wij komen daar aan; dikke rij voor de kassa. Ik -O- Lees de bordjes; rij voor de kassa (controle) van online ticketbewijzen. Gewoon kaartje kopen kassa was helemaal vrij. Dan maar geen euro korting :s)

Fijne vakantie LeSage! Geniet en succes!!
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
  vrijdag 28 juli 2017 @ 21:45:37 #50
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_172747401
Ooh ja; fokwet in a good way; het keten is weer voorbij.

Ooh en weet iemand of je in het weekend urine kunt inleveren ergens om het te laten controleren? Als de koorts aanhoudt wil ik dat zsm laten checken aangezien ze vorige x blaasontsteking had bij koorts. En aangezien schoonmaken krijsen to the max is...

En als je het niet kunt laten controleren, hoe lang kan ik het dan in de koelkast bewaren mocht het opvangen lukken?
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_172747480
Malteser, dat muntje :o

Zusjevan, hier één die zo verder knort, maar de ander helaas niet... Ik heb al een paar keer maar loos wat rondjes gereden zodat we nog een gezellig middag konden hebben... :')

LeSage, hele fijne vakantie gewenst! Dapper trouwens, die speelhal, ik durf t nog niet aan haha.

Sillie, hier nog twee slaapjes, dus als we ver rijden vertrek ik als ze moe zijn voor eerste slaapje en ik ga weer weg als het tijd is voor het tweede slaapje (héél soms vallen ze nog in de wagen in slaap als ik ze plat zet). Geen hele dag weg, maar we kunnen dan wel een uur of 5 gezellig iets doen. Tegen overprikkeling zet ik de kap van de wagen steeds iets verder naar voren (vóór ze echt moe of dwars worden).

Jager wat jammer van de regen, hopelijk komen er nog wat betere dagen!

Hier vandaag voor het eerst met de bakfiets gefietst, het was zo leuk! Kleinste zat hardop te lachen en grootste met hele grote ogen rond te kijken. Nu al een succes O+ en dan nu éindelijk iets aan mn conditie doen :X

Verder gaat het hier lekker. Ze zijn erg druk met oefenen met lopen en dansen, groot fan van Hupsakee van KvK en vogels spotten. Ze zijn zulke leukies! O+ O+
  zaterdag 29 juli 2017 @ 00:04:28 #52
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_172750929
Amélie slaapt niet in de doek en ook niet in de wagen als ze kan rondkijken. Truc is om met een hydrofiel het zicht te ontnemen en te blijven lopen totdat ze slaapt
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_172751475
Toen Willem nog baby was en overal sliep was het makkelijker om dagjes weg te gaan. Nu gaat het gewoon niet meer. We beginnen daarom vroeg en zorgen dat we om 12 uur weer in de auto zitten. Of we gaan na zijn slaapje tot 17 / 18 uur. In de dierentuin bijvoorbeeld ie na 2 / 3 uur toch wel vol van alle indrukken. We hebben wel een abonnement, dus misschien heb ik makkelijk praten.
pi_172767926
Even een snelle update vanuit vakantie!
De reis was echt super gegaan. Tot in Duitsland lag S. lekker rond te kijken, daarna geslapen tot 2.00. Toen weer een uurtje rondgekeken en weet in slaap gesukkeld. Pas het allerlaatste uurtje (8.30-9.30) werd hij het wat beu en hebben we lekker met z'n 3-tjes meegezongen met K3 O+ Hoe trots dat je dan kunt zijn O+

Vandaag meteen een drukke dag, want er was dorpsfeest (30 jaar terug in de tijd hier) en S. heeft de hele middag gedanst. Iedereen ingepakt O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_172770818
Klinkt top!

Nog een paar uurtjes en dan is wurm twee. (02:46)

Ik zwaai hier alvast dag ;)
Morgen heel de middag in de dierentuin. Wij zijn daar te spotten en hebben citroentaart bij voor diegene die lef hebben wurm toe te zingen ;)

:*
Schudden voor gebruik
  zaterdag 29 juli 2017 @ 23:09:40 #56
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_172771816
Gefeliciteerd stippel *O*
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  zaterdag 29 juli 2017 @ 23:22:26 #57
56471 pinquit
oh my lama!
pi_172772130
Wow stip, wat ging 't snel hè!? Van harte alvast! *O*
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  zaterdag 29 juli 2017 @ 23:25:38 #58
56471 pinquit
oh my lama!
pi_172772221
Mijn baby is slaapverslaafd :P nu is ie ook niet helemaal fit, dus hij heeft 't nodig. Ons ritme is wel helemaal wakuwaku sinds de vakantie.

Noemen jullie kinderen zichzelf bij hun naam? Alex niet, die noemt zichzelf baby. Echt raar want zo noemen wij 'm nooit :')
Waarschijnlijk komt 't doordat hij een vossensetje heeft (ouder+kind van ikea) waarbij ik de kleine vos altijd babyvos noem, en de grote papa- of mamavos. Sindsdien noemt hij zichzelf beeebie :D
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_172776044
Gefeliciteerd Wurm *O* fine dag vandaag in de dierentuin, Stippel!

S. noemt zichzelf gewoon niets. Als ik vraag wie 'S.' is wijst hij wel zichzelf aan.
Gisterenavond zag hij een filmpje van een leeftijdsgenootje, roept hij ineens 'Beebie' :') ik weet ook niet hoe hij daar bij komt, want de baby in de buik wordt keihard ontkent: 'Er zit een baby in mama's buik!' 'Nee.' *)
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_172776061
Gefeliciteerd Stippelrientje! Hele fijne dag in de dierentuin :)! Citroen taart klinkt heerlijk!
pi_172776195
Gefeliciteerd met je peuter Stippel!
pi_172776246
Gefeliciteerd stippel met je grote wurm! Fijne dag vandaag!

LeSage wat fijn dat de reis zo goed is gegaan, lekker genieten nu van een fijne vakantie!
Dansen dat lijkt me echt leuk om te zien maar E doet dat echt helemaal niet.

E noemt zichzelf wel bij haar naam ("Eja" O+) en ze gebruikt het ook veel in de derde persoon. Eja djinkuh bv. (E drinken). Ze gebruikt het wel vooral om te benadrukken of om 'bezit' aan te geven. Ze herkent zichzelf ook op foto's.
pi_172776266
Onze vakantie zit er alweer op. Dreumes vermaakte zich prima met eerst een weekje CP (niet ons ding, maar voor de kinders wel leuk want speeltuinen en kinderboerderij en kindershow en tropisch zwembad en binnenspeeltuin ;)). Daarna was het kermis in ons dorp en dat was en leuk en frustrerend voor hem omdat hij nog niet in alles mocht/kon. Sta je daar met een jammerende dreumes bij een attractie waar je peuter nog niet in durft te zetten :')
Hij gaat nu als een malle vooruit O+ : gaat echt mee met spelletjes van peuter, papegaait allerlei woordjes en gebruikt er ook zelf steeds meer. Hij eet niet meer alles maar roept heel hard 'Bleh' als hij iets niet lust en bunkert dan weer bananen en pasta als een malle als hij de kans krijgt.
  zondag 30 juli 2017 @ 08:53:07 #64
409579 LuDann
All the way
pi_172776488
LeSage, fijn dat de reis soepel ging! 'Snachts gereden zo te lezen? Goed idee!

Stippel: van harte gefeliciteerd (nu echt) en een fijne dag!

Vosje, jammer dat jullie vakantie er weer op zit. Leuk zo'n sprong opeens. Dan zijn ze zo groot opeens hé. O+

Wolk noemt zichzelf bij naam. Echt heel nadrukkelijk. :P Ze kent de namen van een aantal vriendjes ook. Ze praat over zichzelf in de derde persoon.

Iets geks wat ze sinds een paar dagen doet is de laatste klank van een woord nog eens herhalen. "Wolk ookkk...kkkk...kkk" of "kaasss...sss...sss." Vooral de K en de S dus, lang uitgerekt.

Ik doe even een jompel trouwens. Ze heeft voor de 2e nacht op rij 12 uur aaneengesloten geslapen. :o *O*
pi_172776568
Dat is lang slapen!!!!

Wurm zegt zijn naam wel na, maar zoveel kletst hij nog niet.

Bedankt allen. Citroentaartjes zijn wurm zijn favoriet O+
Schudden voor gebruik
pi_172776579
Gefeliciteerd Stippel! En Wurm natuurlijk! *O*
pi_172776671
Gefeliciteerd met wurm Stippel! *O*

LeSage: fijn dat de reis zo goed is gegaan!

Vosje: klinkt als een hele fijne vakantie! :)

A blieft haar avondeten al een paar weken niet. Overdag eet ze meer dan prima, krijgt genoeg fruit/groenten/vezels binnen, maar 's avonds wil ze helemaal niks. Soms een paar stukjes kip en haar toetje, maar meestal gewoon niks. Herkent iemand dat? Ik maak me verder geen zorgen hoor, maar tis gewoon vreemd :)

Verder kan ze nu tot 5 tellen! En ze onderbreekt het spelen om mij te komen vertellen dat de oven/wasmachine/droger klaar is (ik hoor de piep natuurlijk niet). Zo'n heerlijk kind is het! O+
pi_172777587
quote:
1s.gif Op zondag 30 juli 2017 09:12 schreef Aerenia het volgende:
A blieft haar avondeten al een paar weken niet. Overdag eet ze meer dan prima, krijgt genoeg fruit/groenten/vezels binnen, maar 's avonds wil ze helemaal niks. Soms een paar stukjes kip en haar toetje, maar meestal gewoon niks. Herkent iemand dat? Ik maak me verder geen zorgen hoor, maar tis gewoon vreemd :)
Dat gaat hier al minstens een half jaar ook zo. Als we patat of pasta eten gaan er zo weer twee volle borden in, maar regelmatig eet ze niks. Als wij klaar zijn met eten halen we haar bord dan gewoon weg en krijgt ze een kom yoghurt. Ook dit komt vast vanzelf weer goed, al verwacht ik dat binnenkort nog niet omdat het eerder slechter dan beter wordt momenteel.

Gefeliciteerd Stippel!
  zondag 30 juli 2017 @ 10:53:12 #69
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_172778320
Gefeliciteerd Stippel *O*

Wolk slaap *O*

N eet ook geen avondeten, maar dat heeft ze nooit veel gedaan. Zelfs patatjes (haar lievelingseten) maximaal tien ofzo.

Ze noemt zichzelf bij haar naam, en ook haar vriendjes. Ze noemt zichzelf ook wel vaak baby, maar zo noemen wij haar ook vaak. Terwijl ze volgende week twee wordt :o En sinds kort wil ze ook alles 'zelf doen' (oeioei :P )
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_172778415
Die van mij eet alleen maar goed zn avondeten op het moment }:| . Brood is drama, ontbijt lukt uberhaupt niet (ja; 2 slokken melk) en fruit is al gekrijs als ik alleen nog maar zeg dat 'ie fruit mag eten.

Maar avondeten! Dan haalt 'ie de hele dag in. Vooral boontjes en doperwtjes zijn favoriet.

Zal wel een fase zijn weer. Ze eten vast wel genoeg om in leven te blijven, denk ik dan maar..
  zondag 30 juli 2017 @ 11:34:58 #71
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_172779204
Gefeliciteerd Stippel! ^O^

Dat wisselende eten, geen peil op te trekken nee, maar ze zal wel binnen krijgen wat ze nodig heeft ja. Tot nu toe regelt ze zelf dat nog prima hier iig.
Wel merk ik dat ze als ze moe is niet veel eet, maar komt dan voor een papfles 's nachts. Dus dan weten we dat als wij beide laat uit werk zijn en eten voor haar dus eigenlijk te laat komt.
Geen ramp, want daarna tukt ze vrijwel altijd lekker door.

Vrijwel alles gaat nu verticaal, en ze wil steeds maar lopen lopen lopen. Meestal aan één vinger, maar soms als ze durft ook klein stukje los.
Gevolg is dat ze haar spekbenen kwijtraakt en allemaal leuke jumpsuits weer past _O- :D
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_172779700
Gefeliciteerd Stippel!

Ik merk dat het dreumesachtige er wel af gaat hier. Hij loopt weg, trekt zn eigen plan, heeft een mening (wil vooral dingen niet), zegt zn eigen naam (en die van broer, vriendjes, peppa, leidsters op kdv, etc) en alles is mij! Vooral MIJ MAMA! O+ Mama kwijt is dan ook zn favo boek. Eten gaat wel prima, behalve vlees en brood. Dus ontbijten we met yoghurt met muesli tegenwoordig :Y) avondeten, rauwkost en fruit kan in veelvoud worden aangevoerd.

En over uitjes. Dat is hier niet zo'n probleem meestal, want Japie slaapt 's ochtends. Dus we vertrekken of rond slaaptijd en dan slaapt ie meestal kort in de auto, of als hij wakker is. Is eigenlijk altijd zo te plannen. Dagtripjes a la Efteling doen we vrijwel nooit, komt wel weer.
pi_172794384
Gefeliciteerd Stippel *O*

Eten gaat hier altijd goed, het moet alleen allemaal op zijn volgorde en als het aan hem ligt krijgt hij overal saus bij. Nu krijgt hij dus vaak 'appelsaus' bij z'n gebakken aardappeltjes.

Wij hadden vandaag m'n broer en neefje (8) op kraamvisite. Die heeft heel leuk met O gespeeld met de Lego en met m gelezen. En toen ging hij O 'pakken', veel gegiechel. Vervolgens verstopt hij zich duidelijk achter een stoel en laat O schrikken als hij in de buurt komt. Ik heb O nog nooit zo hard horen gillen :D tranen stonden in m'n ogen van het lachen. Zo zonde dat ik het niet op film heb. En daarna gingen ze door met verstoppertje spelen, maar moest er toch echt elke keer een volwassene mee lopen van O. Mijn held op sokken :D
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_172795053
Gefeliciteerd Stippel!!!! *G*
pi_172797046
Thanks allen.

We hebben alle taartjes maar zelf opgegeten :)

Vet veel regen en vanaf half twee zon. Liepen we dan met zijn giraffen paraplu haha.

Eindigde onze dag met:

Komt lars aanrennen (boven) ma-maaa!! Die! Voe(t)!
Rent terug... die! Mmmmaaaaammmmah! Die! Meeeeer!

Ik moest even denken wat bedoelt hij nou. Hij zet zijn voet in de lucht tegen een kast en begint driftig te wijzen "mama!voe(t) meeeeeerŕrrrrrr die! " en wijst naar het plankje in de badkamer.
Wil je dat mama je voeten en benen insmeert met olie?
Ja! O+

Ging ervoor liggen op bed. Ooog!!
Wat is er met je oog?
*knijpt ze dicht*
Oh ga je slapen?
Zzzzzzzzz ja! Zzzzzz ! *giebel*
Slaap lekker schatje!
Handkus

Knock out!

Wat een dag O+
Schudden voor gebruik
pi_172800951
AWW stippel wat schattig, nog gefeliciteerd!

FF, leuk om te zien, die interactie met andere kinderen. Wordt steeds meer echt spelen. O+
  maandag 31 juli 2017 @ 11:19:36 #77
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_172803094
Gisteren was in Blijdorp de omheining van de leeuwen dé dikke hit. Plukken aan de schors, awyeahhhh!

Vannacht twee extra flessen pap en tien keer eruit ofzo.

Ik ben geen happy camper en ik ruil haar vandaag graag even in voor twee flessen wijn *O*

Eens kijken hoe de markt op eBay tegenwoordig is
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_172804709
Iemand tips voor een soort "braintraining" spelletjes?
We hebben een aantal vormenstoven/puzzeltjes, maar dit is echt nog een brug te ver.

Ik zou graag wat educatieve spelletjes willen doen.
Built for Speed
  maandag 31 juli 2017 @ 12:45:06 #79
56471 pinquit
oh my lama!
pi_172804803
Kleuren sorteren?
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  maandag 31 juli 2017 @ 12:45:12 #80
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_172804807
Samen tellen op muziek, dansen, posters of boekjes aanwijzen en nazeggen.
Wat vind je kindje zelf leuk? Daar kun je toch op inhaken en beetje mee uitbouwen, vooral spelenderwijs.

Braintraining klinkt veel te heftig voor die mini's vind ik altijd, en gericht oefenen is toch matig effectief. Lekker spelen op hun eigen niveau is leuk en motiveert ze, zeker als ze beetje creatief kunnen zijn.
Al is het maar met twee bekertjes tegen elkaar kunnen tikken of met een lepel in een bakje 'roeren'.
Je hoeft het nog niet te cognitief/verbaal te maken want ze leren nu juist heel erg door vooral te doen en kijken.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_172804860
Echt álles is op deze leeftijd een educatief spelletje :D Gekke bekken trekken, praten, liedjes zingen, dreumesmassage krijgen, op een knopje drukken, ergens mee op iets slaan, iets pakken, serieus álles!
Make your own kind of music.
pi_172806037
Dansen, zingen, heeeeeel veel kletsen, alles benoemen wat je ziet, samen veel ondernemen en naar buiten, zelf ontdekken, boekjes kijken, helpen bij papa/mama, kleine taakjes (prulletjes weggooien, zelf opruimen). Dat zijn de dingen die ik vooral doe met dreumes. En daar leert hij iedere dag van.
Nu 3 dagen op vakantie en zijn vocabulaire is enorm uitgebreid. Puur door lekker veel te kletsen en aan te wijzen.
Qua speelgoed zijn blokken een grote hit, zijn looptractor (pruimen verzamelen in de aanhanger met opa O+ ) en auto's.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ze komen van niets en eigenlijk alles wat je met je kind doet is leerzaam, zo ervaar ik het. En dan vooral het zelf ervaren en zelf doen.
Ik blijf ook zo trots iedere keer als hij weer iets heeft geleerd. Zaterdag wees opa de maan aan en zei S. hem na. Gisteren zaten we in het donker in de auto, met het dakraam open en wees hij ineens naar boven: 'Naan!' 1 keer gezien/gehoord en de dag erna is het al 'normaal'.

Hij eet hier ook gigantisch veel :o gisteren uit eten at hij een vol bord tomaten, een aantal wortels, komkommers uit het zuur met knoflook 8)7 , van iedereen een stuk vlees en frietjes.
Hij deelde netjes tomaten met zijn achternichtje en na het eten gaven ze spontaan een kusje aan elkaar O+

[ Bericht 0% gewijzigd door LeSage op 31-07-2017 13:51:23 ]
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  maandag 31 juli 2017 @ 13:51:07 #83
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_172806181
Wat zoet LeSage, heerlijk zo'n start van de vakantie!

Hier gaat het beetje mis. Als ik vraag 'waar is papa?' wijst ze papa netjes aan. Als ik vraag 'waar is mama?' gaat ze haar handen op haar oren leggen en lachen _O- _O- _O-
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_172806217
quote:
1s.gif Op maandag 31 juli 2017 13:51 schreef Molo het volgende:
Wat zoet LeSage, heerlijk zo'n start van de vakantie!

Hier gaat het beetje mis. Als ik vraag 'waar is papa?' wijst ze papa netjes aan. Als ik vraag 'waar is mama?' gaat ze haar handen op haar oren leggen en lachen _O- _O- _O-
Hahahaha!
Hier juist andersom. Ik heb S. aangeleerd dat als hij hulp nodig heeft dat hij het moet vragen, maar nu vraagt hij alleen nog maar 'mama?'. Wel handig voor vriend }:|
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_172808654
Onze dreumes plaste vandaag al 3 x op de wc. Met aangeven ook nog. Zo knap O+.

Braintraining? Uhm. Gewoon lekker laten spelen O+.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_172811810
Wat knap Kuuks! Die van mij komt nog niet verder dan toiletpapier aangeven... ik heb dus vandeweek nog een grote doos luiers besteld.

Klinkt als een heerlijke vakantie LeSage! Fijn dat ook de reis zo soepel is gegaan!

O vond de vormenstoof wel al heel interessant met 1 jaar en was daar ook al best goed in, maar dat vond hij dan ook heel leuk om te doen. Maar hij speelde daar al een ruime maand mee voor hij het eerste figuurtje erin kreeg. Wij hadden een vormenstoof met twee rammelende vormpjes wat het waarschijnlijk ook een stuk interessanter voor hem maakte. En hij is sowieso dol op puzzelen, maakt ook nieuwe houten puzzels sneller dan wij ze zouden maken. Kartonnen puzzels heeft hij daarentegen nog steeds geen interesse in. Ik zou dus kijken waar de interesse ligt en daar iets mee doen. En voorlezen is altijd goed!
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
  maandag 31 juli 2017 @ 19:10:24 #87
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_172812850
Idd kijken wat je kind leuk vindt en dat volgen. N heeft bijv. totaal geen interesse in blokken bouwen en puzzelen kan ze ook nog niet echt, zelfs 4 stukjes is al teveel. Tekenen vindt ze pas sinds kort leuk.

Maar ze vindt letters heel leuk, dus we 'schrijven' wel eens woorden op de computer, en ze kan de letters van haar naam herkennen. En ze houdt van zingen, dus we kijken veel liedjes op youtube. Ook met kleuren, want die vindt ze ook interessant. En tellen vindt ze ook leuk, dus dat doen we veel.

Wat knap Kuuks :o Hier is zindelijkheid nog niet verder gekomen dan aangeven dat ze geplast/poept heeft. Vragen of ze op het potje wil, geeft als antwoord 'nee, schone luier aan!' Prima toch :)
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_172813931
Hij ziet veel van zn broer denk ik. Hij geeft nog wel luiers om hoor. Het is meer na zn slaapje en smorgens. En als er gedoucht wordt. Vind het wel leuk. Wie weet is ie over een paar maanden zindelijk 😱
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_172814523
quote:
11s.gif Op maandag 31 juli 2017 16:07 schreef Kuukske het volgende:
Onze dreumes plaste vandaag al 3 x op de wc. Met aangeven ook nog. Zo knap O+.

Braintraining? Uhm. Gewoon lekker laten spelen O+.
wat knap!
Schudden voor gebruik
pi_172815165
Lekker nachtje molo.. misschien open deur maar toen E zulke periodes had, hielp het om haar overdag flink meer eten aan te bieden, dan kwam ze snachts iig niet meer.

LeSage wat schattig O+. Echt ongelooflijk he die taalontwikkeling? E maakt ook echt hele zinnen en ik kan niet meer bijhouden hoeveel woorden ze nu moeiteloos oppakt en meteen onthoudt :o. Echt zo gaaf om mee te maken, die ontwikkeling.

Wat knap kuuks! Hopen dat ie idd goed naar z'n grote broer kijkt ;).

Ik kreeg vandaag een whatsapp met een foto van een plasje in de wcpot (ja echt :') dat hoeft dan ook weer niet maar ja). Ze was schijnbaar zelf naar de wc gelopen met de mededeling "plasje doen". Oma haar op de wc getild en ja hoor. Lekker ding O+.
pi_172816702
Wat een knappe dreumessen met die plasjes!!
Vandaag toevallig ook een potje gekocht hier, omdat hij toch veel in zijn blote billen loopt nu. Al een paar keer op gezeten en dan 'proberen' te plassen. Nog niet gelukt, maar hij vindt het machtig interessant.

Zusje, jij hebt volgens mij ook wel een snelle thuis O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_172820346
Mwa alleen met communicatie, ik denk dat we haar met motoriek wat actiever moeten gaan stimuleren want daar doet ze weinig mee en ze is niet echt heel handig :P.

Of misschien ligt dat aan mij :o ik ben zelf helemaal niet fysiek sterk en zowel in werk als prive hecht ik veel waarde aan heldere communicatie. zOMGG is mijn kind onhandig by nature of door nurture? Of versterkt mijn nurture haar nature? Gebruik ik deze begrippen nou goed of haal ik ze door elkaar? Waar zijn mijn ontwikkelingspsychologieboeken ook alweer? Enz enz.

Dus. Met deze overpeinzing(en) ga ik lekker slapen :P. Hopelijk een goede nacht voor iedereen hier en geen spokende dreumesjes ;). (Fokwet is alleen van toepassing op jezelf toch? Of verpest ik het nou voor het hele topic?).
  maandag 31 juli 2017 @ 23:46:56 #93
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_172820396
Zusjevan, komt vast goed :D
Ze is nog niet eens twee hè :+

Hier hele avond al schreeuwende Larf, pfffff. Tanden die door komen (duurt lang!) en open billen }:|
Arm kind, en ik wil nu douchen dus op goed geluk dan maar :|W
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_172822859
Was ook meer ouwehoer ;). Komt vanzelf wel.

Die kapotte billen en tandjespijn vind ik zo sneu he. Heb je tandjesgel, of helpt dat ook niet?
  dinsdag 1 augustus 2017 @ 15:19:19 #95
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_172831488
Schattig stippel, ze weten al precies wat ze willen, hoe klein ze ook zijn O+

En wat goed van de potjesplassers *O*

Lesage dat ziet er gezellig uit zo O+

Hier mijn laatste echte vakantiedag (soort van want toch wat gewerkt en nu aan het schoonmaken want schoonmaakster is drie weken vrij). Kids naar het kdv, morgen nog een dag thuis met kids en donderdag weer direct volle bak want mag meteen naar een rechtszitting als deskundige. Niks lekker rustig opstarten :+

Ruim 3,5 week vrij geweest maar het is gewoon te kort zoals altijd :') Volgende week meteen mijn volgende vakantie maar inplannen :+

En Amélie zet inmiddels ook haar eerst stapjes langs dingen O+ En verder heeft ze het vooral heel erg moeilijk want ze wil allemaal dingen die ze nog niet kan maar ook weer niet want ze weet eigenlijk niet wat ze wil maar ze wil het toch! :( :D :'( :? *O*

Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_172839356
Wauw potjes dreumesjes, wat goed!

Arme Larf, hopelijk zijn ze gauw door!

Amelie O+

Willen jullie eens met me meedenken? Ik "moet" een familie bezoek afleggen bijna 240 km verderop. Hoe kan ik dit nou het beste aanpakken? Een overnachting boeken, of 2 of 3? Vroeg en laat rijden? Het bezoek zelf wordt al heel uitputtend voor ze en ik wil er zelf liever ook niet helemaal uitgeblust van terugkeren... Helpt ook niet erg dat ik er zelf erg tegenop zie om te moeten gaan.
pi_172840491
Ik zou niet gaan Madivi :') zeker als je er zelf geen zin in hebt. Kleine kinderen kun je prima als excuus gebruiken, zeker als je het in je eentje moet doen. Maar als dat geen optie is zou ik het rijden zo proberen te plannen dat het rond hun slaaptijd is. Als het jou rust geeft zou ik gewoon een overnachting daar boeken, dat je lekker de dag erna op je gemak (of tijdens hun slaaptijd) weer terug rijdt. Maar houd er dan ook wel rekening mee dat je een hoop extra troep mee moet zeulen waarschijnlijk vanwege die overnachting.

en ik krijg steeds meer respect voor je, een tweeling in je eentje! Ik kan me bijna niet voorstellen hoe pittig dat soms geweest moet zijn/is, met z'n tweeen vind ik het al zwaar soms
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
  dinsdag 1 augustus 2017 @ 22:16:46 #98
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_172840977
Dikke plus 1 op FF. Ik zou ook niet gaan als je er zo tegenop ziet :*
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_172845923
Aah Amelie goed bezig! Dat broekje trouwens :D.

Pfoe madivi dat is best een afstand. Wilde je met de auto gaan? Woont er niemand in de buurt die er ook heen moet en met je mee kan rijden?

Afhankelijk van hoe lang je daar blijft (maar aangezien je 5 uur onderweg bent lijkt het me niet dat je er maar voor een uurtje heengaat..) zou ik zelf denk ik kiezen voor een overnachting. Misschien ook wel leuk :).

Maar bovenal zou ik me heel erg afvragen hoe zeer dit echt moet. In je eentje met twee kids zo'n afstand lijkt me ook best een onderneming en als je er al tegenop ziet..
pi_172846212
Oh jullie zeggen wat ik erbij voel maar ik voel me ergens ook een beetje een aansteller.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 25% gewijzigd door Madivi op 02-08-2017 21:20:22 ]
pi_172846250
quote:
1s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 08:10 schreef Madivi het volgende:
Oh jullie zeggen wat ik erbij voel maar ik voel me ergens ook een beetje een aansteller.

Madivi, reizen kan twee kanten op he. Als ze écht willen kunnen ze ook jouw kant op komen.

Verder, als je besluit dat je er toch heen wil, dan zou ik het doen op de manier die jij het prettigst vindt. Dus als dat met 1 of 2 nachtjes over is, zou ik daar niet over twijfelen en het zo doen. Maak het jezelf niet moeilijker dan nodig.. :*
pi_172846784
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 2 augustus 2017 @ 10:14:10 #103
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_172848071
Je stelt je niet aan. Ik zou er ook tegenop zien zo'n afstand af te leggen naar wie dan ook zelfs met partner en geen tweeling. Is het een idee om halverwege ergens af te spreken? Bv bij een monekytown? Kunnen ze daar leuk met de kids spelen en de kids slapen gegarandeerd op de terugweg.

Verder snap ik dat je hen tegemoet wilt komen. Ik ken je precieze verhaal niet maar wat ik opmaak uit aerenia haar reactie denk ik dat je maar eens wat meer aan jezelf moet gaan denken :*
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  woensdag 2 augustus 2017 @ 11:25:12 #104
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_172849596
Eens met Aerenia! Ik neem tenminste aan dat het gaat om de ouders van je ex...

Jammer voor hun, maar echt een dikke +1 op Aerenia.
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_172850775
Zijn ze al eens bij jou in je nieuwe huis geweest Madivi? Zo niet dan lijkt dat me een goed begin voor hen om goede wil en interesse in jullie te tonen. En afspreken kan ook altijd buitenshuis als je dat fijner vindt. Idd een monkeytown oid zoals geopperd of iets in de bekende omgeving van je zoons. Maken ze er zelf maar een leuk weekendje weg van!
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_172860879
Bedankt voor een fijn jaar hier, we schuiven door naar de peuters.. vandaag was het zijn dag 'hiepedepiep Hoela' hij stond er mee op, en sloot hem hetzelfde af toen hij naar bed gebracht werd net!

voor de rest is het hier op vakantie toch wel héél fijn dus weinig tijd om aan te haken.

pi_172861026
Madivi jij bent volgens mij echt een lieverd, maar misschien niet lief genoeg naar jezelf en teveel naar anderen. Ik dacht dat je mss een groot feest of bruiloft oid zou hebben, maar dit.. nee. Is dit jouw eigen gevoel dat zegt dat je dit 'moet' doen? Ik bedoel, ik hoop niet dat ze uberhaupt verwachten dat jij, alleen, met een tweeling, zo'n afstand aflegt voor een bezoekje? Laat ze naar jou toe komen :Y.
pi_172861530
Gefeliciteerd G Girl! Fijne vakantie nog! (Plaatje doet het niet helaas).

Hier een hele goede dag gehad op kdv, ze heeft gewoon niet gehuild vandaag :o zo fijn. Toen ik haar ging ophalen had ze een staartje in d'r haar!
A. Hoe dan?! Ik mag niks in dr haar doen en
B. Omggg mijn dochter heeft eindelijk een beetje haar! :D :').

SPOILER: plaatje erbij
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 2 augustus 2017 @ 20:47:51 #109
409579 LuDann
All the way
pi_172861979
Ik doe ook een +1, Madavi. Het lijkt me niet jouw verantwoordelijkheid in deze om dat contact te onderhouden.

Ggirl, van harte gefeliciteerd! *O*

Zusje, wat leuk om dr weer eens te zien. O+ Mooi staartje hoor! Wolk komt ook met de gekste haarcreaties thuis, ingevlochten enzo. Ik ben al blij als ik er een staartje in krijg. :')

Vraagje: heeft iemand hier ervaring met urine opvangen van een dwarse dreumes? :') Wolk heeft waarschijnlijk een blaasontsteking. -O- Morgenochtend urine opvangen, de HAP raadde aan een ijskoud washandje op haar buik te leggen. ;(
pi_172862997
Dat staartje!!! O+ Heel schattig zusje!

Lu: hoe kwam je erachter dat ze waarschijnlijk blaasontsteking heeft? Dat washandje is best wel wreed Ja, zo vroeg in de morgen...

Ggirl gefeliciteerd! Je hebt nog een andere dreumes toch? ;)
pi_172863541
Erg bedankt voor alle reacties, poeh het zet me wel aan het denken, word er verdrietig van. Ze zijn hier idd nog niet geweest maar eerder wel op bezoek en lief voor ons geweest. Maar hun verwachting/hoop dat ik gauw langs kom drukt sterk...

Ik ga er even nachtje over slapen. Vind inderdaad t feit dat het voor de jongens heel belastend wordt zwaar wegen. Een voor mezelf ook wel ja...

Ggirl gefeliciteerd!

Zusjevan, wat fijn dat ze een leuke dag had én een staartje! O+

LuDann er zijn speciale plaszakjes voor kleine kindjes, maar das nu te laat al denk ik? Anders misschien veel laten drinken en daarna zonder luier in de badkamer laten spelen terwijl je een potje klaar houdt? c_/ . Hopelijk is t geen blaasontsteking!
  woensdag 2 augustus 2017 @ 21:33:33 #112
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_172863697
Lu; nadat ik zondagmiddag 2,5u bezig ben geweest daarmee, hielp het een uur daarna na een minuut of 2 met de 'kieteldood' Was geen ochtendurine maar bij heftige blaasontsteking is dat ook niet per se nodig (vorige keer knalde de test met mini-mini beetje urine in de middag).

Sneu he ;(

Ik vermoedde dus ook weer blaasontsteking, maar was de zesde ziekte.. Check :Y

Madivi :*

Gefeliciteerd Ggirl!

Plaszakjes hebben ze volgens mij liever niet ivm bacteriën..
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_172864417
Madivi, ik kan me niet voorstellen dat mensen geen begrip voor je kunnen opbrengen. Laat ze lekker naar jou toe komen, dat kost vast minder moeite dan dat gesjouw voor jou!

Wat een moppie, Zusje O+

Ach Wolk toch ;( wat zielig zeg. Ik zou S. na het douchen een bakje onder hem moeten houden, want hij plast al-tijd op de badkamervloer :')

Zesde ziekte hebben wij ook al afgevinkt, net als waterpokken. Het zou zo een mooie bingo kunnen opleveren :')

En ik blijf maar zo verliefd op mijn lieve S. O+ Kletsen, dansen, zwemmen, eten... vakantie is z'n lievelings :D
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_172865698
Succes LuDann! Hier werkt in bad gaan heel goed, dan moet hij geheid een keer of drie :')

Iemand verder nog een rol behang over? O is nu aan het uittesten hoever hij kan gaan. Zowel qua gilkracht als qua gedrag. Vanmiddag stond hij halverwege de trap te lachen terwijl hij weet dat hij daar niet op mag maar baby in de armen kan je er toch niet achteraan, na het slapen niet naar beneden willen terwijl daar een zusje ligt te schreeuwen en ik een spartelende dreumes de trap af moet tillen zonder hem te laten stuiteren, verschonen moet in de houdgreep en zijn nieuwe favoriete grap: zoveel mogelijk water in je mond nemen en dat dan in het rond spugen :( En elke reactie leidt tot lachen -O- En dat terwijl hij tot de lunch wel heel lief was en toen ook echt genoeg aandacht heeft gekregen.

Gefeliciteerd Ggirl *O*
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
  woensdag 2 augustus 2017 @ 22:28:19 #115
409579 LuDann
All the way
pi_172865708
quote:
1s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 21:14 schreef Aerenia het volgende:

Lu: hoe kwam je erachter dat ze waarschijnlijk blaasontsteking heeft? Dat washandje is best wel wreed Ja, zo vroeg in de morgen...

Zondagmiddag met plots hoge koorts na haar dutje naar de spoedpost gegaan, ze was heel erg benauwd. Toen verneveld en Ventolin meegekregen en het ging al snel veel beter dus we dachten dat het weer klaar was.

Maar vorige nacht was ze ontroostbaar opeens. Vandaag naar de HA geweest maar die kon niks vinden. Belt mijn moeder rond een uur of 8 opeens op dat ze maandag roze luiers had. Dat was ze vergeten te vertellen, helaas. We hadden het zelf niet gezien omdat we meestal wasbare luiers gebruiken met een zwarte binnenkant. Even HAP gebeld en die vonden een blaasontsteking wel waarschijnlijk.

Nu ook weer veel huilen. ;(
  woensdag 2 augustus 2017 @ 22:51:12 #116
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_172866744
He, wat sneu LuDann!

En Madivi, wat vind je er bezwaarlijk aan dat ze bij jou moeten/kunnen komen? Heeft niet te maken met daden/acties van hun zoon hoor wat ik bedoel, want daar staan grootouders buiten. Maar een uitnodiging van jouw kant om te komen lunchen en dreumesknuffelen lijkt me meer dan prima toenadering toch van jouw kant? :)
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_172870171
Poeh, FF, pittig zijn zulke periodes ja. En in jullie geval met 2 baby's erbij helemaal. Kan me wel voorstellen dat O grenzen zoekt nu, de thuissituatie is natuurlijk ook voor hem heel anders geworden.

Lu, ik hoop dan dat het blaasontsteking is, dat is relatief makkelijk te verhelpen. Huilende kindjes van pijn is zo verdrietig ;(
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_172871720
Lu, ik dacht aan een plaszakje maar hierboven schrijft iemand dat ze dat liever niet hebben.
Is er geen vast moment waarop ze plast? Twix plast bijvoorbeeld altijd 's morgens als ik zijn nachtluier uit doe (ik zet hem dan op het potje). Hebben jullie ook zo'n moment ergens op de dag?
pi_172871817
FF, pittig hoor. Er is natuurlijk ook veel veranderd voor hem. Wellicht uit hij dat zo? Maar dat maakt het niet minder vervelend. Praat hij al wat? Kan hij uitleggen wat hij wil?

LeSage, klinkt alsof S het fijn heeft :). En jij dus ook.

Ggirl, gefeliciteerd!

Molo, hoe was de nacht?

Madivi, er is al veel gezegd. Ik kan heel dapper zeggen: "denk aan en kies voor jezelf en de jongens." Maar ik ben daar zelf ook niet goed in en ga daarmee vaak over mijn grens. :* voor jou.
  donderdag 3 augustus 2017 @ 10:11:16 #120
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_172871914
Nacht ging hier prima, tanden zijn nog niet helemaal door boven (duurt nu al weken :'( ) dus tandenluiers dit dat, maar gisteravond volgepropt met avondeten en bak Griekse yoghurt met frambozen toe waar ze gelukkig nog niet te moe voor was en top nacht achter de rug ^O^
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_172873857
Malteser, hij praat nog vrij weinig, maar kan wel redelijk duidelijk maken wat hij wil. Het probleem is vooral dat hij niet alles krijgt wat hij wil omdat z'n zusjes ook tijd nodig hebben. En hij moet weer even wennen dat z'n vader weer fulltime aan het werk is, dus niet meer altijd pindakaas, banaan en babytv, en niet meer altijd iemand beschikbaar om mee te spelen.

Hebben jullie kinderen ook van die rare dingen waar ze fan van zijn? Hier laat O alles uit zijn handen vallen als de trivago-meneer voorbij komt in een reclameblok. Is de reclame afgelopen dan speelt hij gewoon weer verder.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_172874036
Ik kom voorzichtig het hoekje om kijken :+ Ik heb wel meegelezen, maar al kolvend op alles reageren vind ik lastig :') Dus even een egopost :9

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
1 jaar vandaag *O*
  donderdag 3 augustus 2017 @ 11:49:19 #123
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_172874135
Haaaaai Miezzzzzz en M! *O*

Gefeliciteerd!
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  donderdag 3 augustus 2017 @ 11:50:37 #124
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_172874169
Ja hier is het keiiiiihard lachen als ik nep-hoest. Liefst zo hard en belachelijk mogelijk met tong uit mijn mond en alles :')

Liep laatst dus zo met vrienden door het Sarphatipark en mensen vonden me denk ik een beetje een gekkie

nog geen brief gekregen van Veilig Thuis gelukkig
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_172874944
Hey miez gefeliciteerd met je mooie meisje!

Hier allea goed. Beetje druk de laatste weken voor onze vakantie.
emmy kan nu met aandacht genieten van boekjes lezen, samen en alleen. Zo leuk. En ze kan heel veel dierengeluiden nadoen. En ze beweegt mee op muziek. En ze gaat werkelijk overal staan maar nog geen stapjes. Wel diverse dramaqueen buien.
  donderdag 3 augustus 2017 @ 12:30:19 #126
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_172875144
Mevrouw drukt hier niet alleen knopjes graag in...

Ze rukt net gewoon heel de PS4 uit de kast _O-

Lekkere drol :')

En daarna een dramaqueen jankbui natuurlijk O+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_172875226
Hier gister zo'n bui omdat ze een levend konijntje niet aan zijn oren mocht trekken en zijn keel dichtknijpen :N :')
  donderdag 3 augustus 2017 @ 12:41:58 #128
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_172875409
Misschien heeft ze gewoon honger? :@

Geef je haar wel genoeg te eten?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_172876401
quote:
1s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 11:38 schreef FlyingFish het volgende:
Malteser, hij praat nog vrij weinig, maar kan wel redelijk duidelijk maken wat hij wil. Het probleem is vooral dat hij niet alles krijgt wat hij wil omdat z'n zusjes ook tijd nodig hebben. En hij moet weer even wennen dat z'n vader weer fulltime aan het werk is, dus niet meer altijd pindakaas, banaan en babytv, en niet meer altijd iemand beschikbaar om mee te spelen.

Hebben jullie kinderen ook van die rare dingen waar ze fan van zijn? Hier laat O alles uit zijn handen vallen als de trivago-meneer voorbij komt in een reclameblok. Is de reclame afgelopen dan speelt hij gewoon weer verder.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik snap het. Hij moet weer wennen aan het normale ritme en dat alles weer 'gewoon' is zonder vakantie-papaisvrij-bonussen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_172876579
Gefeliciteerd Miez *O*
  donderdag 3 augustus 2017 @ 13:35:39 #131
409579 LuDann
All the way
pi_172876626
Oh FF, wat lastig zo zeg. Ik heb geen tips helaas. Ik las wel ergens dat het soms helpt (al zal het misschien niet in gedrag zijn maar voor zijn eigen verwerking) om tegen een ouder kindje te zeggen dat het OK is om het soms maar vervelend te vinden om een nieuw broertje of zusje te hebben. Te erkennen dat het niet alleen maar leuk is, maar ook heel stom dat je niet altijd alle aandacht meer kunt krijgen. Ik hoop dat hij snel een beetje went aan de nieuwe situatie.

Miezz: van harte gefeliciteerd. *O* En wat wordt ze groot! :o Mooie haartjes. O+

Ik wilde trouwens nog wat posten gisteren maar viel in slaap. :@ Bedankt voor alle tips nog! We mochten inderdaad geen zakje gebruiken. En Wolk is nogal stellig in haar plasgedrag: dat gaat alleen in haar luier. Ze wil alleen op het potje met luier om en als ze bloot loopt en ze moet plassen dan vraagt ze ook om een luier, anders houdt ze het op. :P

Omdat de nacht uiteindelijk toch wel goed ging hebben we besloten het haar vandaag niet aan te doen. De helft van alle blaasontstekingen geneest namelijk vanzelf, en we zijn alweer een paar dagen verder nadat mijn moeder roze urine had gespot. We kijken het nog even aan. Ze heeft al heel veel antibiotica gehad in haar leven.
pi_172876900
Miez, gefeliciteerd!! *O*

LuDann, fijn dat het ietsje beter gaat.
pi_172879992
quote:
1s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 11:38 schreef FlyingFish het volgende:
Malteser, hij praat nog vrij weinig, maar kan wel redelijk duidelijk maken wat hij wil. Het probleem is vooral dat hij niet alles krijgt wat hij wil omdat z'n zusjes ook tijd nodig hebben. En hij moet weer even wennen dat z'n vader weer fulltime aan het werk is, dus niet meer altijd pindakaas, banaan en babytv, en niet meer altijd iemand beschikbaar om mee te spelen.

Hebben jullie kinderen ook van die rare dingen waar ze fan van zijn? Hier laat O alles uit zijn handen vallen als de trivago-meneer voorbij komt in een reclameblok. Is de reclame afgelopen dan speelt hij gewoon weer verder.

Hier is dat de idioot van die telfort (of tele2?) reclame "van in elke ruimte een tv naar overal je ipad mee" (of weet ik veel hoe die stomme slogan gaat). W. ligt elke keer in een deuk als hij die man ziet langskomen..
pi_172880279
quote:
1s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 11:38 schreef FlyingFish het volgende:
Malteser, hij praat nog vrij weinig, maar kan wel redelijk duidelijk maken wat hij wil. Het probleem is vooral dat hij niet alles krijgt wat hij wil omdat z'n zusjes ook tijd nodig hebben. En hij moet weer even wennen dat z'n vader weer fulltime aan het werk is, dus niet meer altijd pindakaas, banaan en babytv, en niet meer altijd iemand beschikbaar om mee te spelen.

Hebben jullie kinderen ook van die rare dingen waar ze fan van zijn? Hier laat O alles uit zijn handen vallen als de trivago-meneer voorbij komt in een reclameblok. Is de reclame afgelopen dan speelt hij gewoon weer verder.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh maar ik snap O. wel O+ ik stop dan ook even met wat ik bezig ben :P
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_172880433
Miez O+ Wat een prachtig meisje!

Ach Lu, alleen in de luier plassen is ook een soort zindelijkheid #omdenken :+

Die reclames _O- S. vindt de tv maar matig interessant, alleen de begintune van brandweerman Sam en heel soms een hele aflevering.
Oeh, en de ochtenddans van K3, dan gaat ie gezellig meehopsen met de 3 dames.

S. heeft vanmorgen zijn eerste plasje op het potje gedaan en was behoorlijk trots: 'jeeeeeeeej'!
We zijn op vakantie al 2 fiepen kwijt geraakt. En ik had er maar 2 bij me. Dus in de drogist maar een ander merk gepakt, hij keek er 4 keer raar naar, draaide zich om in bed en slaapt nu al ruim een uur O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_172881185
quote:
17s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 16:15 schreef pinquit het volgende:

[..]

Oh maar ik snap O. wel O+ ik stop dan ook even met wat ik bezig ben :P
+1 O+
Is hij nog vrijgezel Malteser? :P

Gelukkig gaat het beter met wolk! Hopelijk geneest het vanzelf (mocht het echt een blaasontsteking zijn).

Gefeliciteerd met je mooie meisje Miezz!
*O*
pi_172885869
quote:
1s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 17:07 schreef Aerenia het volgende:

[..]

+1 O+
Is hij nog vrijgezel Malteser? :P

Gelukkig gaat het beter met wolk! Hopelijk geneest het vanzelf (mocht het echt een blaasontsteking zijn).

Gefeliciteerd met je mooie meisje Miezz!
*O*
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 3 augustus 2017 @ 22:27:21 #138
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_172891480
Wat is een fiep?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_172892268
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 22:27 schreef Molo het volgende:
Wat is een fiep?
Dat vroeg ik een tijdje geleden ook :')

Schijnt Brabants voor fopspeen te zijn.
  donderdag 3 augustus 2017 @ 22:58:32 #140
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_172892996
Wat een vooruitgang LeSage *O* mijn Limburgse vriendinnen zeggen ook fiep. Ik vind het een tof woord O+
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  donderdag 3 augustus 2017 @ 22:59:48 #141
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_172893041
quote:
1s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 22:42 schreef Aerenia het volgende:

[..]

Dat vroeg ik een tijdje geleden ook :')

Schijnt Brabants voor fopspeen te zijn.
LOL, nooit gehoord :D
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  donderdag 3 augustus 2017 @ 23:04:35 #142
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_172893215
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 11:45 schreef Miezziej het volgende:
Ik kom voorzichtig het hoekje om kijken :+ Ik heb wel meegelezen, maar al kolvend op alles reageren vind ik lastig :') Dus even een egopost :9

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
1 jaar vandaag *O*
Miez Gefeliciteerd met je dreumes O+ wat een poppetje is het geworden!
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_172896692
Ik vind fopspeen dus echt een raar woord. Bij ons is fiep heel gewoon. Maar ben dan ook wel Brabantse in hart en nieren :7
S. zelf noemt het 'biebie' :)
Hij kan ook al 'haddoe' O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_172897012
Fiep O+ Wij zeggen ook fiep, hoewel Twix 'm Pietje noemt. Hij roept 'm ook als ie 'm kwijt is. "Pietje, bennenou?"

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_172897032
Oh herkenbaar Malteser! Hier is het beesje. Sta je op de kinderboerderij: Is beesje nou? :D
pi_172897650
Bedankt voor de felicitaties iedereen! O+

M vindt het prachtig als ik "ohoh" zeg met een hoge stem :')

Staan, geen stapjes en dramaqueen buien klinken bekend Arja! :P

Fijn dat het wat beter gaat Lu.

Wat goed van S LeSage!
Soms vraag ik me af wanneer we de speen moeten afbouwen bij M. Ze krijgt hem alleen bij slapen. Voor nu vind ik het nog wel goed :+
pi_172897652
Daarom noemen wij Hollanders het ook gewoon een fopspeen. Hoewel rare namen heel gewoon zijn in Holland, is de kans wel heeeeel klein dat je een kind (of überhaupt een organisme) tegenkomt dat zo heet :7 ;)

A heeft zo'n, IKEA-keukentje en sinds dit weekend staat het bovenste deel (met dat magnetronnetje) er ook op. Doet ze er van alles in en dan staat ze op het aanrecht te trommelen en dan zegt ze: "Piep! Piep! Klaar!" O+

Verder heeft ze momenteel (na 1 dagje niet lekker zijn en 3 dagen bij mij thuis zijn) een lastige fase waarin niks nog leuk is (behalve bij mij zitten/met mij spelen). Valt niet mee als je thuiskomt na een lange dag werken, nog moet koken en opruimen en een huilende dreumes continu aan je been hangt en aandacht vraagt. :'( Maar zodra we met zijn tweetjes aan tafel zitten, is alles weer goed en zit ze lekker te eten. Zelfde geldt voor badderen en spelen in het grote bed. Zolang ik er maar bij blijf. Hopelijk gaat deze fase snel over!
pi_172898401
Vermoeiend, die plakfases. Maar wel tof dat ze zo speelt met haar keukentje!

Ik vind fiep dan ook best een gekke naam :+ afbouwen doen we voorlopig nog maar niet, S. heeft m echt nodig als ie moe is.

S. had vanmorgen een ochtendhumeur _O- niets was goed. Pas na een volle luier kwam ie weer los :')
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  vrijdag 4 augustus 2017 @ 10:27:22 #149
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_172898926
Plakfases zijn hoe schattig ergens, heel irritant ja. Amélie is in de veronderstelling dat de navelstreng er nog aan zit en wil dus de hele tijd vastgehouden worden door mij. En nee ik mag haar niet op 10 cm naast me op de grond zetten want dan gaat ze brullen :')
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  vrijdag 4 augustus 2017 @ 20:59:10 #150
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_172911383
ok topickiller :+

Amélie had vandaag voor het eerst een staartje in :D O+

game on!
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_172911570
Molo hoe is het met het tandenleed?
Dat duurde hier een poos geleden ook 1,5 maand. Man, ik was gebroken. Maar daarna had ze ineens heel veel tandjes en was het weer een tijd klaar.
Heeft ze al geprobeerd uit haar ledikant te klimmen?

Chanty wat lief een staartje. Dat lukt hier nog niet. Ben je al begonnen aan je nieuwe baan?

Emmy heeft alleen een fopspeen (3) in bed. Alleen de eerste drie maanden kreeg ze hem daar buiten ook. Als we op vakantie gaan, geef ik hem in de auto wel.
Oh zo zin in onze vakantie. Lekker veel tijd met zijn drietjes O+
pi_172912177
Malteser, als je hem nog een keer tegen komt moet je hem maar om een foto met handtekening erop vragen voor O ;)

Aerenia, misschien toch iets minder magnetronvoedsel bereiden? :P Die keuken wilden we voor O's 2e verjaardag halen, maar doordat hij 2 zusjes kreeg ipv 1 is de woonkamer nu al te vol. Komt dus pas als we afscheid gaan nemen van de box en ik verwacht dat dat niet voor zijn 3e verjaardag is.

Miezziej, toevallig stond er laatst in een blad een artikel over de speen, dat je die het beste rond 1 jaar oud af kon leren omdat ze hem dan voor het zuigen niet meer nodig hebben en het nog relatief makkelijk af te leren is ofzo. Ik moet O later de duim af gaan leren, dat lijkt me een stuk lastiger...

Chanty, pics or it didn't happen!

Plakfase is hier gelukkig al een lange tijd achter de rug, maar we zitten weer in de niet willen slapen-fase. Zo vreemd, overdag gaat hij zonder problemen naar bed maar 's avonds is het weer twee uur spoken afgewisseld met huilbuien. En vannacht was het om 1 uur, 2 uur en half 3 ook prijs. En om half 4 kwamen de andere twee. Ik ben blij dat we de deal hebben dat ik de tweeling 's nachts doe (zolang ze bv krijgen) en mijn man O...
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_172912271
*breekt in* ik wil L ook zo snel mogelijk van die speen af. Hij is nu bijna 1, hij heeft hem alleen nog in bed en de helft van de tijd gebruikt hij 'm niet als hij slaapt. Hij heeft hem alleen wel echt nodig om in slaap te vallen. Hoe pak je dat aan om van die speen af te komen? Hij heeft een knuffel die wel veel belangrijker voor hem is dan de speen.
*tot over 3 weken*
  vrijdag 4 augustus 2017 @ 21:46:23 #154
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_172912385
Tandengedoe is nu 5 weken aan de gang, 1 tandje van de 4 die doorkomen is echt door. Maar goed, vooralsnog vooral gedoe ;)

Speen had Larf steeds vaker uren achter elkaar niet in overdag dus maand of 3 terug maar gewoon eens gaan proberen dagen zonder. Overdag dan.
Ze gebruikt 'm wel 's nachts, vindt ze heel fijn en wij vinden dat ook best. Op vakantie in de auto op lange ritten hier ook soms.
Overdag vind ik bij oudere kindjes zo gek staan, maar elk kindje is ook weer anders.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zaterdag 5 augustus 2017 @ 00:03:14 #155
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_172915998
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2017 21:06 schreef Arja het volgende:
Molo hoe is het met het tandenleed?
Dat duurde hier een poos geleden ook 1,5 maand. Man, ik was gebroken. Maar daarna had ze ineens heel veel tandjes en was het weer een tijd klaar.
Heeft ze al geprobeerd uit haar ledikant te klimmen?

Chanty wat lief een staartje. Dat lukt hier nog niet. Ben je al begonnen aan je nieuwe baan?

Emmy heeft alleen een fopspeen (3) in bed. Alleen de eerste drie maanden kreeg ze hem daar buiten ook. Als we op vakantie gaan, geef ik hem in de auto wel.
Oh zo zin in onze vakantie. Lekker veel tijd met zijn drietjes O+
Het is niet echt een nieuwe baan maar een deels andere invulling van mijn functie. Ik zit nog altijd in het assessment; duurt vijf maanden (eind augustus wordt besloten of ik echt door mag in die functie). Nu maak ik me daar geen zorgen om dus ik beschouw het maar als dat ik al half bezig ben. In ieder geval vind ik mijn werk nu wel leuker.

Lucas stopte zelf met zijn speen dus niet echt stoptips. Fijne van een speen is dat je hem kunt laten verdwijnen. Die duim daarentegen zit nog de rest van haar leven aan haar handje :+ Ik denk voorlopig nog niet aan hoe ik haar dat moet afleren.

FF klinkt als pittige nachten ;( Voor O. zal het ook wel flink wennen zijn natuurlijk en hij heeft nu ook niet echt de makkelijkste leeftijd op dit moment. Hopelijk vanavond een betere nacht :*

Pics that it did happen!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_172916349
Ah O+

En die sleutelbos :')
  zaterdag 5 augustus 2017 @ 10:19:07 #157
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_172920164
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 00:25 schreef Arja het volgende:
Ah O+

En die sleutelbos :')
Ja anders ging ze brullen :P

Zojuist de rode vlag weer uitgehangen voor het eerst -O- had het niet gemist, zeker niet na al het gezeik met de mirena.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  zaterdag 5 augustus 2017 @ 10:33:16 #158
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_172920377
Is die er nu uit Chanty?
Andere anticonceptie nu?

Heerlijk die foto trouwens! Leukerd :)

Sleutels zijn hier ook favoriet, maar bierflesjes nog meer :')

Echt, als Veilig Thuis hier eens zou meekijken :')
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zaterdag 5 augustus 2017 @ 10:38:00 #159
149959 SQ
snelle trees
pi_172920456
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 10:33 schreef Molo het volgende:
Is die er nu uit Chanty?
Andere anticonceptie nu?

Heerlijk die foto trouwens! Leukerd :)

Sleutels zijn hier ook favoriet, maar bierflesjes nog meer :')

Echt, als Veilig Thuis hier eens zou meekijken :')
ik heb op vrijwel al mijn dreumesfotos ofwel een leeg bierflesje, een sleutelbos of een pak shag in mijn bakkes :') die dingen zijn ook gewoon fab!
Het is niet zo gek dat ik ben geworden wat ik ben :P
disclaimer
  zaterdag 5 augustus 2017 @ 10:39:55 #160
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_172920491
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 10:38 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

ik heb op vrijwel al mijn dreumesfotos ofwel een leeg bierflesje, een sleutelbos of een pak shag in mijn bakkes :') die dingen zijn ook gewoon fab!
Het is niet zo gek dat ik ben geworden wat ik ben :P
Espresso zuipt ze ook graag als ze de kans krijgt :')

En op mijn dreumesfoto's zelfde als bij jou ja. Kinderen van onze generatie hè :')

Wij hebben vanavond een bierfeestje dus Larf blijft bij oma (mijn moeder) slapen. Ben benieuwd wat voor verhalen ik morgen ga horen :+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zaterdag 5 augustus 2017 @ 10:50:38 #161
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_172920670
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 10:33 schreef Molo het volgende:
Is die er nu uit Chanty?
Andere anticonceptie nu?

Heerlijk die foto trouwens! Leukerd :)

Sleutels zijn hier ook favoriet, maar bierflesjes nog meer :')

Echt, als Veilig Thuis hier eens zou meekijken :')
Die was er in februari al uit gehaald nadat ik een half jaar bloedingen had en er klaar mee was. Toen direct een koperspiraal terug gezet en binnen een week was het bloedverlies weg. Tot nu verder geen cyclus gehad maar die is nu dus weer opgestart.

Dat ongesteld zijn voelt wel totaal zinloos als je toch geen kinderen meer wilt :')
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  zaterdag 5 augustus 2017 @ 10:52:17 #162
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_172920705
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 10:38 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

ik heb op vrijwel al mijn dreumesfotos ofwel een leeg bierflesje, een sleutelbos of een pak shag in mijn bakkes :') die dingen zijn ook gewoon fab!
Het is niet zo gek dat ik ben geworden wat ik ben :P
:D tegenwoordig is dat meer telefoon/ipad of sleutels geloof ik
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  zaterdag 5 augustus 2017 @ 10:56:34 #163
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_172920771
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 10:50 schreef Chanty het volgende:

[..]

Die was er in februari al uit gehaald nadat ik een half jaar bloedingen had en er klaar mee was. Toen direct een koperspiraal terug gezet en binnen een week was het bloedverlies weg. Tot nu verder geen cyclus gehad maar die is nu dus weer opgestart.

Dat ongesteld zijn voelt wel totaal zinloos als je toch geen kinderen meer wilt :')
Oh dat had ik even gemist of ben ik vergeten (nog steeds zo dement als een deur hier).
Fijn dat het nu beter gaat.
En ja, dat kan ik me voorstellen. Duurt helaas nog wel een aantal jaartjes ook ;(
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zaterdag 5 augustus 2017 @ 11:09:58 #164
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_172921024
Mag hopen dat je dat niet allemaal onthoudt van iedereen, zou noet gezond zijn :D en ja nog 22 jaar ongeveer :')
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  zaterdag 5 augustus 2017 @ 11:17:21 #165
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_172921148
Uhm ja, dat is ook weer waar ja :D
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zaterdag 5 augustus 2017 @ 11:27:52 #166
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_172921331
Larf roept sinds een paar dagen heel enthousiast 'MAMA!', heel hard vooral ook, en duidelijk.
Lief voor mij O+
Maar ze noemt papa ook zo _O- _O_
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_172923653
Aawh Chanty dat staartje O+! Die is wel echt pro, dat kan E nog niet :P. Mooi meisje is het :Y.

Speentjes noemen we hier 'tut', fiep ken ik ook alleen van hier omdat die discussie al eerder voorbij gekomen is haha :+. E wil alleen de ziekenhuisspenen.. en ze is er nog erg aan gehecht (gebruikt ze ook als troost, ze heeft bv geen favoriete knuffel). Overdag hebben we aardig afgebouwd, ze krijgt ze alleen als ze gaat slapen.

Ik had maat 21 schoentjes besteld maar vond ze niet mooi staan dus teruggestuurd. Gingen we gisteren andere passen, blijkt ze ineens al maat 22 te hebben :?. Whut. Drie weken terug zat 21 nog ruim genoeg. En nu baal ik want alle leuke schoenen voor dit seizoen zijn al uitverkocht in haar maat. Luxeproblemen, I haz it.

Voor jongens lijkt het me veel makkelijker shoppen dan voor meisjes trouwens, ik zie altijd zoveel leuke dingen voor jochies. Maar misschien is dat een 'het gras lijkt altijd groener aan de overkant' effect :P.
pi_172924082
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 13:07 schreef hetzusjevan het volgende:
....
Ik had maat 21 schoentjes besteld maar vond ze niet mooi staan dus teruggestuurd. Gingen we gisteren andere passen, blijkt ze ineens al maat 22 te hebben :?. Whut. Drie weken terug zat 21 nog ruim genoeg. En nu baal ik want alle leuke schoenen voor dit seizoen zijn al uitverkocht in haar maat. Luxeproblemen, I haz it.

Voor jongens lijkt het me veel makkelijker shoppen dan voor meisjes trouwens, ik zie altijd zoveel leuke dingen voor jochies. Maar misschien is dat een 'het gras lijkt altijd groener aan de overkant' effect :P.
Dat van die schoenen is herkenbaar. Voor onze vakantie zijn binnenzool eruit gehaald, nog volop ruimte in zijn goede leren schoenen. Mooi, die kunnen nog even mee. Na 2 weken Teva's op vakantie doe ik eenmaal thuis zijn schoenen weer aan. "Auw pijn mama". Ram te klein! En dan niet als in geen groeiruimte meer maar gewoon te klein. Hoezo?? Gelukkig in de opruiming wel nog kunnen slagen.

Dat groenere gras herken ik niet. Ik ben het met je eens en vind namelijk ook dat er leuke jongenskleding te verkrijgen is. Maar ik kijk ook nooit bij de meisjes (en heb een allergie voor tule en strikjes) dus geen idee wat daarvoor te koop is.
Nadeel van jongenskleding: schreeuwende teksten en in de winter weinig diversiteit aan kleuren ;(.
En dan zie ik een leuke oranje trui voor het najaar, staat er 'trouble maker' op. Te stom :(. En stigmatiserend ook.
Gelukkig ben ik fan van de bretonse streep en er is voor jongens veel gestreept te koop.
  zaterdag 5 augustus 2017 @ 13:47:00 #169
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_172924739
Ik vind het voor meisjes gemakkelijker maar dan met name na maat 92. Dan vind je geen schattige, kleurige jongenskleren meer maar is alles idd donker en stoer. Teveel strikjes en tierelantijntjes hoeft voor mij ook niet maar vind de diversiteit wel groter, ook bij de grotere maten wat ik tot nu toe heb gezien. En aan de ik wil roze met prinsessen fase ontkom je toch niet vrees ik :+
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_172925191
Herkenbaar, dat gedoe met schoenen. W. heeft een maat overgeslagen, we hadden 21 (maar die vielen wel ruim, 21,5 zeg maar). En nu ging ik nieuwe halen en zat 22 precies pas ( 8)7 ) dus raadden ze 23 aan om groeiruimte te hebben.

En toen bedacht ik dus dat ik mijn kind duidelijk op te kleine schoenen heb laten lopen -O- .
  zaterdag 5 augustus 2017 @ 14:15:59 #171
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_172925450
Ik vind meisjeskleding toch echt leuker. Ik hou niet van roze, tule, glitter en teksten, maar er is zat in andere kleuren en met iets van bloemen of effen kleuren erop. Jongenskleding is allemaal donker en bijna allemaal met suffe teksten erop. Behalve de duurdere merken zoals Duns dan. Dus meisjeskleding is echt makkelijker, tenminste als je mijn smaak hebt.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_172926123
Ik vind meisjeskleding ook makkelijker. Meer diversiteit in kleuren en prints en je kunt kiezen voor een broek of jurkje
  zaterdag 5 augustus 2017 @ 15:15:15 #173
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_172926522
Ik koop vrij veel online voor haar want ik vind wat hardere/fellere kleuren stuk beter bij haar staan dan pastel en dingen met strikjes.
Is best een stoere chica, maar wat vind ik het leuk dat ik jurkjes en zulks kan kopen zeg _O_
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_172926844
Ik had het eigenlijk meer over schoenen ;). Over het algemeen heb je idd meer diversiteit voor meisjes. Voor jongens lijkt het wat consistenter te zijn en wat neutraler/makkelijker te combineren, maar ik geloof direct dat dat ook meteen de keerzijde is mbt te weinig variëteit. Voor E meen ik dat ze minstens drie paar schoenen per maat nodig heeft om alles goed te kunnen combineren met wat er in de kast hangt :'). Ik denk dat m.n. mijn portemonnee dat soms lastig vindt :Y).

Maar ik vond deze zomercollectie kinderschoenen gewoon niet zo tof dit jaar. Op naar de winterlaarsjes dan maar O+ ;).

Ik shop ook veel online molo maar dat is meer omdat ik te weinig thuis ben en te ver van een echte stad afwoon om makkelijk te kunnen shoppen, en let's face it, tis gewoon verrekte makkelijk (klik, klik, klik, klaar) :P.
pi_172928324
Van schoenen heb ik geen verstand. Emmy gaat blootvoets door het leven, want ze trekt toch alles uit.

Ik heb wel allstars en nikes en aapies
pi_172929122
Ik vind jongenskleding leuker, en jongensschoenen ook. Die teksten zijn idd wat minder, maar er is genoeg betaalbaar leuks zonder teksten te vinden, al wordt dat nu met maat 92 al wel een flink stuk lastiger. Meisjeskleding is voornamelijk roze en ook vaak voorzien van teksten maar dan ook nog eens zoetsappig alsof ze alleen maar mooi kunnen zijn. Cute, princess, pretty girl, dat soort dingen.

O heeft 1 paar schoenen per maat plus in de zomer een extra paar sandalen. Met de meiden ga ik dat ook zo doen, vind schoenen al duur genoeg voor de korte tijd dat ze mee gaan... z'n huidige schoenen heeft hij van oma gehad omdat ze de sterretjesschoenen die hij had (een maat kleiner) maar onhandig vond.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
  zaterdag 5 augustus 2017 @ 17:54:20 #177
149959 SQ
snelle trees
pi_172929226
De truc met leuke kinderkleding is dat je ver weg moet blijven van het standaard spul uit standaard winkels. Er is écht ongelooflijk veel te vinden wat niét aan de stereotypen voldoet, maar dan moet je op andere plekken kijken :)
disclaimer
  zaterdag 5 augustus 2017 @ 18:55:25 #178
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_172930386
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 17:54 schreef Stormqueen het volgende:
De truc met leuke kinderkleding is dat je ver weg moet blijven van het standaard spul uit standaard winkels. Er is écht ongelooflijk veel te vinden wat niét aan de stereotypen voldoet, maar dan moet je op andere plekken kijken :)
En wat meer geld uitgeven :P
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_172930448
Mwah, ik koop veel Hema, h&m en zeeman en daar is zeker voor kleintjes genoeg leuks zonder tekst te vinden voor weinig geld. Alleen zodra je over moet naar de jongenscollectie ipv baby wordt het veel minder.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_172931159
En dan krijgen ze een mening als ze ouder worden en met er zoveel mogelijk Lego Batman of andersoortige dingen op staan.

H&M heeft best veel niet schreeuwende teksten toch? Vind daar de meisjeskant altijd heel zoet met tule enzo ook. :@
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
  zaterdag 5 augustus 2017 @ 20:22:20 #181
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_172932273
Wij hebben echt heel veel gekregen of tweedehands gekocht. Veel dat niet mijn smaak was, maar ook heel veel leuke dingen voor bijna niks. Dus veel geld hoeft het niet te kosten :)
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_172932632
Ik vind het heerlijk om tweedehands kinderkleding beurzen en winkels af te gaan. Dat begint echt een hobby te worden!
pi_172933374
Beurzen zijn superleuk. En het verkoopt ook aardig. Had een keer opbrengst van 50 euro :D. Toch leuk meegenomen en een ander is er blij mee. Of het goeie doel.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_172934259
Meisjeszomerschoenen kopen is een klein drama hoor. Alles is metallic en glitteglitterig :N En anders staat er wel Frozen ofzo op. Vreselijk vind ik het. Misschien dat A dit over een jaar ofzo mooi vindt, maar nu vindt ze het prima om te kiezen tussen haar Teva's, All Stars, canvas bloemetjesgympies van Hema en witte MaryJanes (van Next). Vooral Next heeft wel aardig spul t.o.v. de gewone winkels.

Kleding van A is voor 50% van Next en voor 40% maat 104 van Zara :') (en soms wat H&M en Hema). H&M heeft naar mijn smaak ook veel teveel Frozenspul. Begrijp best dat veel kinderen dat tof vinden, maar hier komt het er niet in. A mag van mij best een Elsa-onderbroek ofzo, maar niet zo'n afzichtelijk trui of erger nog...zo'n jurk ;)
  zaterdag 5 augustus 2017 @ 21:51:29 #185
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_172934520
Hier een jongenskleuter met een duidelijke mening, maar toch echt geen Disney/ star wars/ andere actiehelden/ schreeuwerige teksten. Hij is heel gelukkig met (evt tweedehands) smafolk, Maxomorra en 4ff, aangevuld met en beetje basic Hema, Next en H&M. Minder kleding, kopen in de sale of op fb groepen, en verkopen als alle 2 de jongens er niet meer in passen is hier de tactiek.
pi_172935509
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 17:54 schreef Stormqueen het volgende:
De truc met leuke kinderkleding is dat je ver weg moet blijven van het standaard spul uit standaard winkels. Er is écht ongelooflijk veel te vinden wat niét aan de stereotypen voldoet, maar dan moet je op andere plekken kijken :)
Dit!
4FF en Maxomorra enz. I like it :).
pi_172936412
Ik koop liever kleren voor mijn jongetje als voor mijn meisje. Roze, glitters, tule... ik hou er niet van! Kasten zijn hier voor beiden gevuld met voornamelijk 4FF, smafolk, maxomorra enz. Voor slimfitt broekjes voor mijn kontloze kinders slaag ik nog wel eens bij name iT of de Hema om de hoek.
pi_172940284
Ik vind meisjeskleding wel leuk! Ik houd van roze maar niet van tule, glitters, teksten en (Disney)figuren.

Ik kan bij zara, h&m en hema meestal wel goed winkelen.

Voor baby heb ik nu niet superveel in maat 50/56, daar groeit ze zo snel uit. Wel al wat in 62 gekocht. Hopelijk slaat ze die maat niet over :p. Voor dreumes wel een stuk meer. Baby kan de leuke dingetjes van dreumes ook weer aan, toch wel handig :)!

Verder heeft L de waterpokken! Ze zit helemaal vol met bultjes en is er ook echt een beetje hangerig van.
Ze is nog steeds wat grenzen aan het verkennen (vaak met dingen gooien of aan de gitaar komen die in de kamer staat), maar tegelijk ook superlief. Ze imiteert nu ook hoe wij tegen de baby praten 😂😍! Ja... ja.. ja, zegt ze dan met een heel hoog stemmetje. Niet dat we alleen Ja zeggen, maar je snapt het idee... :p
pi_172940689
Beterschap, Vieve!

Ik heb qua kleding veel van zo'n kledingpartywinkel, waar we altijd uitgenodigd worden voor de uitverkoop (via werk), met heel veel quapi, chaos and order (vind ik heel leuke kleding hebben) en Dirkje. Is wel echt jongenskleding, soms met teksten, maar dan niet met Nederlandse, stoere teksten. En wel kleur!
Qua schoenen vind ik het voor jongens veel makkelijker, paar sneakertjes is gewoon altijd goed (Adidas superstars op dit moment) en leren sandaaltjes.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  zondag 6 augustus 2017 @ 08:55:06 #190
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_172940767
Ik heb nu ook een dreumes, dat u het even weet.
pi_172940803
Mijn jongentje draagt vooral z8. Ik ben fan van dat merk O+

En welkom Apekoek! :W
pi_172941311
Gefeliciteerd met N Saskia *O*

En welkom apekoek!
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_172941407
quote:
0s.gif Op zondag 6 augustus 2017 09:02 schreef silliegirl het volgende:
Mijn jongentje draagt vooral z8. Ik ben fan van dat merk O+

En welkom Apekoek! :W
Ik vind de kwaliteit niet altijd even goed van Z8, terwijl de prijs er wel naar is.
En dan ben ik een vreselijke pietlut met wassen dus echt heel voorzichtig. Maar toch worden dingen snel pillig en ik heb nu ook een shirt waarvan de hals van het shirt naar buiten krult. Nu hebben we er niet zoveel van (want ik vind lang niet alles mooi :@) dus misschien net pech of zo.
pi_172941417
Welkom Apekoek!
pi_172941457
quote:
1s.gif Op zondag 6 augustus 2017 10:03 schreef Malteser het volgende:

[..]

Ik vind de kwaliteit niet altijd even goed van Z8, terwijl de prijs er wel naar is.
En dan ben ik een vreselijke pietlut met wassen dus echt heel voorzichtig. Maar toch worden dingen snel pillig en ik heb nu ook een shirt waarvan de hals van het shirt naar buiten krult. Nu hebben we er niet zoveel van (want ik vind lang niet alles mooi :@) dus misschien net pech of zo.
Dat ben ik wel met je eens hoor, de kwaliteit is niet heel denderend. Maar ik vind veel van de setjes zo leuk O+ . Dus W. draagt nu de zomercollectie van 2016, die heb ik vorig jaar op de groei in de sale gekocht. En de collectie van dit jaar ligt nu weer op de groei voor 2018 in de kast. Voor de hoofdprijs vind ik het ook te duur voor wat je koopt..
  zondag 6 augustus 2017 @ 10:12:35 #196
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_172941533
Wij gaan jullie verlaten! Het was heel gezellig en het is erg fijn om alle zorgen en tips over je kinderen te kunnen delen.
N is er klaar voor om naar het peutertopic op te schuiven, tot snel allemaal! *O*


Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_172941796
Wát een meid al, Saskia O+ Gefeliciteerd!! *O*
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_172941911
Gefeliciteerd Saskia en N! Wat een mooierd!
pi_172942637
Wow Saskia, wat is ze veranderd! Mooie meid is ze geworden!
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_172943098
Gefeliciteerd saskia! Wat een mooie foto van een mooi meisje. Een echte peuter al
pi_172943656
Gefeliciteerd met je knappe meisje Saskia!
pi_172954958
Gefeliciteerd N. en Saskia!!

We gingen zwemmen deze ochtend. We waren nog niet 3 sec. binnen en we hadden al een stervende zwaan. Dat was de eerste van heel veel vandaag. Hij begint echt zijn off-days te hebben momenteel. Het zwemmen was verder wel heel leuk :)

Beterschap voor L. Vieve. Heeft ze er veel last van?
Hoe gaat ze met F. om? Krijgt ze veel knuffels en kusjes? Ik moet af en toe zo lachen om Willem. Geeft ie Kevin zijn knuffelaardbei om te knuffelen. Kevin werkt die aardbei richting zijn mond. "Niet eten. Kevin stout!" Ook als ik ze naast elkaar leg en Kevin beweegt zijn armpjes ongecontroleerd richting Willem: "Heyyyy, Kevin stout
pi_172961327
Zijn jullie met z'n allen gaan zwemmen Adrian4 of alleen met Willem? Mooi dat het ondanks de stervende zwanen toch geslaagd was!

Ik vind die interactie ook wel mooi om te zien. O vindt zijn zusjes echt leuk, vooral als hij de speen erin mag doen. Daar zegt hij nu ook "aaaaaa" bij als ze hun mond niet open doen (zeggen wij bij het poetsen ook tegen hem). Enige jammere is dat er volgens hem altijd een speen in moet, ook als ze slapen en hij ze dus eerst wakker moet maken :')
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_172963029
Ze heeft wel een beetje last gehad van de waterpokken denk ik. Sowieso helemaal onder de blaasjes, vooral in haar gezicht en op haar romp. Een dag ook wat koortsig en verder ook best hangerig. Maar ze begint weer op te knappen.
Ze is eigenlijk wel heel lief voor F tot nu toe. Inderdaad kusjes en knuffels en er lief tegen praten dus. Wel herkenbaar wat FF zegt van die speen :D!
pi_172963031
Dat zwemmen klinkt leuk! Denk je dat WillemS offdays ook veroorzaakt worden doordat hij de aandacht moet delen?
pi_172964698
Hoi! HOe is het met iedereen hier? Wij zijn weer terug van vakantie, dus tijd om weer mee te lezen enzo...Fijne vakantie gehad, met veel regen maar ook zon en dagen aan het strand. T heeft er van genoten! Hij heeft zich ook zo ontwikkeld in die 2 weken. Praat veel meer, maakt nog meer grapjes, leuk om te zien. Hier een paar foto's:




pi_172968498
Jagar wat fijn dat jullie een leuke vakantie hebben gehad. Soms gaat die ontwikkeling opeens zo snel hè. Wel superleuk! & wat een leuke foto's van T!
pi_172979080
Toffe foto's Jagar! Waar zaten jullie ook alweer?

Gaat het beter met L Vieve? Waterpokjes zijn zo naar ;(

En tot het volgende topic Saskia en mooie N! :W
pi_172979220
Wat een heerlijke foto's Jagar O+ Klinkt als een fijne vakantie en ziet er ook zo uit! En wat een leuke rode tuinbroek ook!

Herkenbaar verhaal van die snelle ontwikkeling, het gaat dan opeens hard he? Hier ook zo, Japie heeft op vakantie 50 woorden bijgeleerd en zegt ineens dingen als 'lekker buiten eten' en 'mama paard is weg' en zo :o

Vieve beterschap voor L! Hoe gaat het nu met jou? Lukt het een beetje met twee kindjes?
pi_172980280
Wat een grote, kleine knul Jagar: leuke foto's!
50 woorden Mineola en zowat hele zinnen? Dat is en leuk en superhandig. Hier op het moment een frustyperiode-we vermoeden dat kereltje meer wil zeggen, maar weet nog niet hoe :')
Vind het toch ookwel snel gaan: zo heb je nog een baby: zo een dreumes die echt meespeelt met zus en zelf spelletjes doet. Even kijken of dit zo werkt
https://imgur.com/a/vNsI3
Alles opladen en rijden en dan alles weer eruit en herhaal :)

[ Bericht 5% gewijzigd door Vosje6 op 08-08-2017 19:20:17 ]
pi_172982010
Jagar, wat een heerlijke foto's!

S. heeft op vakantie ook zoveel geleerd. Inderdaad ook veel qua taal. Vandaag nog de naam van zijn achterneefje, want die had frietjes. Hij wilde er 1, dus ik zei: 'Dat moet je netjes vragen, zeg maar: N.oah?' En S.: 'Nnnnah?' Als er eten in het spel is kan er ineens een heleboel :+
Slapen is wel lastig hier, maar dat is ook wel door de drukte, aandacht, verandering van ritme... morgen weer naar huis, mét overnachting, daarna gaan we weer een wat rustiger periode voor hem inbouwen (tot de baby komt dan :') )
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_172986038
Ik zie dat jullie een leuke vakantie hebben gehad jager! En lesage en mineola volgens mij ook. Heerlijk.

We waren met viertjes wezen zwemmen.
Vandaag ook weer heel veel stervende zwanen en een paniekhuilbui toen ik een hele grote zure poepluier verschoonde (de 3de vandaag). Ik vermoed dat de laatste kiezen doorkomen.
pi_172988699
Wauw al hele zinnetjes Mineola! Wat hebben jullie voor vakantie gehad?

L begint nu weer wat op te knappen. Ze doet sinds de waterpokken wel hele lange middagslaapje. Gister weer 3 uur :o!
Met de 2 samen gaat het wel goed. We beginnen gelukkig een beetje balans te vinden. :)

Hè wat sneu Adrian. Dat hij zo veel last heeft! Beterschap! Was het zwemmen verder wel leuk? Hoe gaat het bij jullie met de 2 mannetjeS?
pi_172989614
quote:
1s.gif Op maandag 7 augustus 2017 20:27 schreef Aerenia het volgende:
Toffe foto's Jagar! Waar zaten jullie ook alweer?

Gaat het beter met L Vieve? Waterpokjes zijn zo naar ;(

En tot het volgende topic Saskia en mooie N! :W
wij waren in duitsland. Eerst een weekje zonder de duutser en met mijn ouders (die nu helemaal de bomb zijn bij T), en daarna nog een week met z'n drieen aan de kust.

Wow Mineola, hele zinnen. Dat gebeurt hier nog niet. En 50 woorden haalt hij ook niet. Maar, het wordt steeds meer...
pi_172990009
Wij zijn ook weer terug :W . Het was een groot succes (fantastische camping, mooie omgeving, leuke dingen gedaan) en een enorme beproeving tegelijkertijd (in mijn eentje met 3 kinders naar Frankrijk) en ik ben gesloopt en volledig voldaan. C is een raskampeerster die nergens moeilijk over deed en van de eerste t/m de laatste seconde heeft genoten van al het buiten zijn, al het samen zijn en alle aandacht.
pi_172990047
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 09:42 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Wij zijn ook weer terug :W . Het was een groot succes (fantastische camping, mooie omgeving, leuke dingen gedaan) en een enorme beproeving tegelijkertijd (in mijn eentje met 3 kinders naar Frankrijk) en ik ben gesloopt en volledig voldaan. C is een raskampeerster die nergens moeilijk over deed en van de eerste t/m de laatste seconde heeft genoten van al het buiten zijn, al het samen zijn en alle aandacht.
wat goed zeg! En die uitdaging begrijp ik goed! Welkom terug...
pi_172990144
Mooie foto's Jagär, echt vakantie. O+
pi_172990194
Groofsken respect voor u dame! Wat fijn dat het een succes is geweest, dat heb je ze toch maar mooi kunnen geven! O+

En ik zag nog leuke foto's van Jager en meer fijne vakantie verhalen.

Vieve wat sneu die waterpokken! Hopelijk gaat t snel weg.

Hier gisteren een dag naar de dierentuin geweest. Leuk gepland met het idee dat ze heen en terug mooi hun slaapje konden doen... Helaas dachten zij daar anders over.. De dag zonder slaapjes zo lief, maar savonds beide echt helemaal overprikkeld overstuur, zo sneu. ;(

[ Bericht 1% gewijzigd door Madivi op 08-08-2017 09:59:59 ]
pi_172990368
Jammer Madivi. :*
pi_172992233
Hallo allemaal :W wij komen ons hier ook melden. Stijn is vandaag 1 O+
Afgelopen weekend hebben wel het al gevierd en is hij goed verwend Door iedereen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Madivi gelukkig ging het overdag wel goed. Maar wel sneu als ze dan zo overprikkeld zijn aan het einde van de dag. Dat lijkt me wel pittig als ze beide tegelijk overstuur zijn.

Wat een leuke vakantie verhalen en foto's O+ dat is toch echt genieten hè

En wat een verschil al weer met mijn verse 1 jarige als ik die foto's van Jagar zie.
Dit jaar gaat er weer een heleboel veranderen O+
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 11:57:19 #221
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_172992444
Gefeliciteerd Ikke! *O*
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_172993839
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 11:44 schreef ikke_84 het volgende:
Hallo allemaal :W wij komen ons hier ook melden. Stijn is vandaag 1 O+
Afgelopen weekend hebben wel het al gevierd en is hij goed verwend Door iedereen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Madivi gelukkig ging het overdag wel goed. Maar wel sneu als ze dan zo overprikkeld zijn aan het einde van de dag. Dat lijkt me wel pittig als ze beide tegelijk overstuur zijn.

Wat een leuke vakantie verhalen en foto's O+ dat is toch echt genieten hè

En wat een verschil al weer met mijn verse 1 jarige als ik die foto's van Jagar zie.
Dit jaar gaat er weer een heleboel veranderen O+
gefeliciteerd!

Ja man, de mijne is over anderhalve maand alweer 2. Gek hoor, om terug te kijken op foto's van een jaar geleden.....
  dinsdag 8 augustus 2017 @ 13:36:37 #223
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_172994873
Gefeliciteerd Ikke! Wat een leuke foto's van je mannen O+ Mats is ook groot geworden in het jaar zeg O+

Wij waren zondag in Blijdorp en kwamen binnen bij het Oceanium, wilde Emma graag een mooi aquarium laten zien omdat ik dacht dat ze dat wel leuk vond. En ja hoor; ik werd beloond met een hoop gewijs en 'oohhhhhh's' O+ O+ We hebben er wel echt een dagje van gemaakt. Geprobeerd haar te laten slapen in de buggy wat uiteindelijk lukte. Ze werd wakker toen we naar huis wilden (man en ik redden het sowieso geen hele dag in een dierentuin, zijn altijd eerder uitgekeken). Half uurtje geslapen over de hele dag en 's avonds afgepeigerd naar bed. Ze ging toen wel lekker slapen.

Merk nu wel duidelijk dat ze haar grenzen aan het verkennen is; gisteren tijdens mijn dag vrij was alles wat niet mocht het leukste. Nee was gillen. Was gezellig :')

Mooie foto's Jager!

Tof Groof, fijn dat het goed gegaan is en nu vakantie voor mama alleen ;)

Balen dat het niet ging zoals gehoopt Madivi. Nog richting de opa en oma van de kinderen geweest?

Vind het nog gek jullie verhalen te lezen over pratende dreumessen, dat lijkt hier nog zó ver weg....
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_173002791
Oh een aantal jarigen gemist! Saskia nog gefeliciteerd met je mooie grote meid O+! Apekoek en ikke welkom hier :)!

Jagar leuke foto's! Mineola en groofs ook welkom terug, Respect hoor groofs, zo met drie kinderen naar Frankrijk!

E begint nu ook steeds meer woorden te onthouden van liedjes. Dat gaat zo: "slaap kindje.. buituh (sch)aap! slaap! buituh (sch)aaaaaap!" O+ Zo schattig.
pi_173004517
Slechte bijlees, want vanuit hotelkamer *)

Ikke *O* gefeliciteerd met Stijn, hoewel hij natuurlijk stiekem al geen baby meer was hoor ;)

Madivi, jammer altijd van zo'n leuke dagen he?

Groofs _O_ kamperen met 3 kinders! Maar je klinkt wel heel gelukkig O+

S. heeft de eerste dag auto weer super gedaan. 7 uur, zonder huilen, behoorlijk wat geslapen en gewoon gekletst/gezongen/gedanst. Nu lekker tussen papa en mama in slapen in het hotelbed O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_173005339
Hallo allemaal, hier een alleenstaande moeder met een 1 jarige dochter en een van 6.

Hoop hier wat te leren, begrijpen en zelf te plaatsen over mijn 1 jarige :)

Schatje, altijd vrolijk en een Duracel batterij net als haar grote zus.

Nu hier lezen, als mijn laptop het nog wil... traag.
pi_173005905
Welkom Sonjavang!

Leuke foto's Jagar! Vooral die laatste, dan zie je duidelijk dat het hen niet zoveel uit maakt wat voor weer het is. Hoe is het met de potentiele verhuizing naar België?

Leuk dat de dag zelf iig wel geslaagd was Madivi! Welke dierentuin zijn jullie geweest? En heb je al een beslissing genomen over het verre bezoek?

Wij hebben een kwijler! En hij probeert momenteel zijn tanden overal in te zetten, mijn tenen zijn favoriet :') Ik hoop dus maar dat de rest van de kiezen er eindelijk aankomen! Hopelijk is dan ook het niet willen slapen 's avonds en wakker zijn 's nachts weer voorbij.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_173012372
welkom sonjavang!

Sterkte, FF. Zeker voor je tenen! Hoe gaat het met de tweeling?

De verhuizing naar Belgie gaat door. We hebben de plannen alleen wat veranderd. Ik verdedig mid november mijn proefschrift, maar de duutser begint daar al mid oktober. T en ik blijven tot minstens november hier, zodat hij gewoon hier naar het kdv enzo kan gaan, en ik rustig kan gaan werken. We hebben daar namenlijk nog geen kinderopvang. En nog geen huis :') . Dit geeft de meeste rust voor ons allemaal. De duutser vliegt dan in de weekenden op en neer....
pi_173012670
Sterkte FlyingFish met de kleine kwijler, bij mij was het mijn duim.

Jagärtrut spannend dus voor jullie, ook als gezin met al het gereis sterkte.
  woensdag 9 augustus 2017 @ 09:13:38 #230
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_173012761
Welkom Sonjavang (benieuwd naar waar deze username vandaan komt :+ )

Gefeliciteerd voor de jarigen en wat een leuke foto's zeg O+
Nu alweer zin in (en behoefte aan 😅) vakantie zeg!

Is de huizenmarkt en kinderopvang regelen beetje ik te doen daar? Helpt zijn werkgever daarbij of zelf uitzoeken?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_173012937
Welkom hier ikke, wat een guitig ventje heb je! O+

Nouk wat fijn zo'n gezellige dag. En "leuk" hè dat gillen om alles en niets. Ik heb wel te doen met ons buren soms :@

Zusjevan, zo lief dat praten. Grootste heeft gisteren voor het eerst echt heel duidelijk gericht mama met grote lach gezegd. Smelt O+

LeSage, wat fijn dat de lange auto tocht goed is gegaan, ik vind het stoer!

Welkom Sonja!

FF, haha wat is dat toch met tenen hè. Hopelijk snel de volgende kiezen door!

Jager, spannende stap voor jullie! Is er al wel uitzicht op een woning?

Het was inderdaad echt sneu. Grootste sliep al en werd wakker van gehuil van kleinste...helemáál overstuur, hij was echt amper te bereiken en zó zó moe. Ik moest zelf ook echt even mee huilen.

Tav van het bezoekje, het uitje liet wel zien dat éven zoiets doen voor ons alle drie geen pretje is. Ik wil over een tijdje samen met mijn moeder een minivakantie aan de kust doen en dan gaan we wel een middagje langs. Ik heb ze uiteraard ook hier uitgenodigd maar de weg vanuit de randstad naar het noorden is langer dan andersom he. ;)
pi_173013019
quote:
1s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 09:13 schreef Molo het volgende:
Welkom Sonjavang (benieuwd naar waar deze username vandaan komt :+ )

Gefeliciteerd voor de jarigen en wat een leuke foto's zeg O+
Nu alweer zin in (en behoefte aan 😅) vakantie zeg!

Is de huizenmarkt en kinderopvang regelen beetje ik te doen daar? Helpt zijn werkgever daarbij of zelf uitzoeken?
Mijn username Sonjavang is mijn voornaam + (van) eerste letter achternaam. Kon niets kiezen want alles was al gekozen telkens en deze niet.
  woensdag 9 augustus 2017 @ 09:33:29 #233
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_173013055
Meen je dat laatste nou Madivi?
Damn...
Hier ook zoiets vanuit schoonfamilie en ik vind het wel best met ze. Zoek het lekker uit dan hoor. Ik heb het druk zat en er zijn genoeg mensen in het leven van Larf die wel die 'moeite' nemen.

Ik weet de achtergrond van jou natuurlijk maar deels, maar je bent heb niks verplicht hè. Ook schuldgevoel of weet ik wat... Fuck it, ze kunnen gewoon naar jullie komen.

Zulke leuke mannetjes dat O+

Ik smelt trouwens ook steeds als ze mama zegt, zo frigging awesome O+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  woensdag 9 augustus 2017 @ 09:34:32 #234
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_173013070
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 09:31 schreef Sonjavang het volgende:

[..]

Mijn username Sonjavang is mijn voornaam + (van) eerste letter achternaam. Kon niets kiezen want alles was al gekozen telkens en deze niet.
:D

Soms is het zo simpel ook, mooi :D
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_173013179
Is hier ook op het forum een 6+ kinder topic.
pi_173013217
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 09:42 schreef Sonjavang het volgende:
Is hier ook op het forum een 6+ kinder topic.
OUD / Van kleuter tot puber deel 146 Musicals en afscheidscadeautjes
pi_173013251
Molo, ja helaas, ze zeggen het niet rechtstreeks maar wel steeds laten merken hoe ver ik toch ben gaan wonen. Ze begrijpen ook wel dat het niet mijn eerste keus voor ons leven was, maar ja.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 17% gewijzigd door Madivi op 09-08-2017 22:06:08 ]
  woensdag 9 augustus 2017 @ 09:49:14 #238
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_173013299
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_173014188
quote:
1s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 09:46 schreef Madivi het volgende:
Molo, ja helaas, ze zeggen het niet rechtstreeks maar wel steeds laten merken hoe ver ik toch ben gaan wonen. Ze begrijpen ook wel dat het niet mijn eerste keus voor ons leven was, maar ja.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
oh man, wat een kut situatie zeg. Ook voor hun. Maar, eerst aan jezelf denken. En als zij rustig met z'n 2en in de auto kunnen gaan zitten is het aan hun om langs te komen...

We hebben nog geen uitzicht op een woning. Zijn ook niet actief aan het zoeken. de huizenmarkt is vrij goed daar, dus ik denk dat we makkelijk wat vinden. Met de afstand is het alleen lastig nu, want er even heen gaan om te bezichtigen lukt niet, dan moeten we vliegen. Nu duidelijk is dat we niet eind september daarheen verhuizen is het wat ontspannener.

Molo, wacht maar. Nu is mama nog leuk. Soms werd ik ondertussen gek van de 'maaaamaaaaa's' die er uit T komen... :o
pi_173014326
Zijn er hier trouwens al dreumessen die in een 1-persoonsbed slapen? We hadden ons ledikantje geleend van mensen, en die willen het in de herfst terug hebben. Nu vraag ik me af of het zin heeft zo'n meegroeibed te kopen, of gewoon gelijk een 1 persoonsbed. Wat denken jullie?
pi_173014417
Madivi, er is al zoveel gezegd over de situatie, ik ben het geloof ik wel met Molo eens, van een afstand ;) als ik er zelf mee te dealen had vond ik het vast ook veel lastiger :*

Jagar, lastig hoor, huizenjacht op zo'n afstand.

Wij hebben ons portie avontuur wel weer gehad. Toen we gisteren in het hotel gingen slapen (half 11) voelde S. wat warm aan. Om 23.15 werd hij ontroostbaar huilend wakker, riep: 'mama?' en wees naar de deur: 'die'. Temperatuur gemeten, was 38,6. Dus in alle haast besloten om een zetpil te geven, spullen in te pakken en aan te rijden. Om half 6 lagen we thuis in bed en nu is hij kei ziek ;( ik heb vannacht brullend in de auto gezeten, ik maakte me zorgen en had een schuldgevoel, dat hij dan voor ons op vakantie mee moet en nog ziek wordt ook... :'(
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_173014452
quote:
1s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 10:45 schreef LeSage het volgende:
Madivi, er is al zoveel gezegd over de situatie, ik ben het geloof ik wel met Molo eens, van een afstand ;) als ik er zelf mee te dealen had vond ik het vast ook veel lastiger :*

Jagar, lastig hoor, huizenjacht op zo'n afstand.

Wij hebben ons portie avontuur wel weer gehad. Toen we gisteren in het hotel gingen slapen (half 11) voelde S. wat warm aan. Om 23.15 werd hij ontroostbaar huilend wakker, riep: 'mama?' en wees naar de deur: 'die'. Temperatuur gemeten, was 38,6. Dus in alle haast besloten om een zetpil te geven, spullen in te pakken en aan te rijden. Om half 6 lagen we thuis in bed en nu is hij kei ziek ;( ik heb vannacht brullend in de auto gezeten, ik maakte me zorgen en had een schuldgevoel, dat hij dan voor ons op vakantie mee moet en nog ziek wordt ook... :'(
Wat vervelend, LeSage. Fijn dat jullie weer thuis zijn.

Maar, 38.6 is toch niet zo heel erg hoog?
pi_173014512
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 10:47 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Wat vervelend, LeSage. Fijn dat jullie weer thuis zijn.

Maar, 38.6 is toch niet zo heel erg hoog?
Nee klopt, het was ook niet de koorts die we sneu vonden. Wel het huilen dat maar niet stopte en dat hij steeds 'mama?' bleef roepen. Ik heb hem aangeleerd om dat zo te zeggen als hij hulp nodig heeft, dus dat was zo sneu voor hem. Net was het ook 39,6, dus het loopt ook wat op. En ziek zijn is toch het allerfijnste thuis O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_173025262
Madivi wat een klote situatie.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Lesage wat sneu zeg. Fijn dat jullie thuis zijn nu. Beterschap voor S

Jagar wij hebben voor onze inmiddels peuter een 1 persoons bed gekocht toen hij net 2 was geworden. Dat ging gelijk heel goed. Het ledikantje was ook echt te klein voor hem.
Omdat ik geen zin had om aan het kopen te blijven hebben we een peuterbed overgeslagen

FF hopelijk zijn die kiezen snel door en worden de nachten weer beter.
Slapen je meiden al zo goed en dan komen er kiezen bij je dreumes -O-

Pratende kindjes O+ Stijn kan alleen mama en bumba :D

[ Bericht 0% gewijzigd door ikke_84 op 09-08-2017 20:53:58 ]
pi_173027046
Nou, maar goed dat we vannacht gereden hebben. Vandaag hele dag koorts en alles wat erin gaat komt er ook weer uit.
Mijn vriend noemde ons net aapjes, zo zat hij vandaag aan me geplakt ;( O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_173028402
Een minivakantie met je moeder en de kids en dan in de buurt van je schoonouders klinkt als een goede oplossing voor je eigen gemoedsrust en -niet in de laatste plaats- omdat je het ook verdient, madivi. Maar uiteindelijk zullen zij ook moeite moeten doen (maar zoals lesage zegt; makkelijk gezegd van een afstand).

Lesage wat sneu! Veel beterschap voor je mannetje..

Koortsboks overigens, E had net nog 39,4 ;(. Ze gloeit van top tot teen, en ze is zo sneu. Ik ben dit niet gewend, ze is (afkloppennn) echt zo weinig ziek, en anders is het niet zo 'extreem'. Hopelijk morgen beter..
  woensdag 9 augustus 2017 @ 22:02:22 #248
409579 LuDann
All the way
pi_173029102
Beterschap voor de dreumesen van LeSage en zusje.

FF, gedoe met kiezen, oei. Dat kan lang duren, hopelijk valt het mee.

Welkom Sonja!

Jagar: wij stellen het overgaan naar een peuterbed zo lang mogelijk uit. Zijn slaapt nu net af en toe een nacht door, dat wil ik niet op het spel zetten.

Verder komen we afscheid nemen. Wolk is nu echt 2 jaar. Afgelopen zondag vierden we het al en vandaag zijn we patatjes wezen eten, waarvan ze als een echte peuter alleen de mayonaise opat. :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Aargh ik krijg die stomme foto's maar niet voor elkaar. Ik vrees dat het linkje klikken wordt. Het linkje doet het wel maar als ik hem tussen [IMG] tags doe dan niet meer.

[ Bericht 7% gewijzigd door LuDann op 09-08-2017 23:09:23 ]
pi_173030702
Ha LuDann, nogmaals van harte met je peuter *O* Dat foto gebeuren en img ervoor en /img na had ik ook. Losse linkjes werken wel, maar als ik vanaf mobiel op je spoiler klik kom ik op imgur terecht, niet bij je foto's. Als iemand weet hoe het moet: roept het rond ;)
Madivi: kan me helemaal voorstellen dat je ze graag terwille wil zijn en tegelijk je kiddos het niet wil aandoen zo'n reis. Hopelijk kunnen jullie tot iets leuks komen wat minder belastend is.
LeSage en Zusjevan: veel beterschap voor de sneutjes!
JT: wij kwamen er deze vakantie achter dat onze 18 maander nog echt de beperking van een ledikantje nodig heeft. Hij kwam al huilend telkens uit open bedje gelopen, terwijl hij in het babybedje, dat gelukkig bij het huisje inbegrepen was, zo in slaap viel. Zijn zus wilde toen ze 2.5 was zelf wel over naar een peuterbedje. Eenpersoons had ook heus wel gewerkt, maar we vonden het wel fijn nog even zo'n opschroefzijkantje te hebben. Veel succes met de huizenjacht en het afronden van je promotie: spannend allemaal zeg!
Welkom Ikke en Sonjavang! Klinkt alsof je dreumes alvast de prioriteiten goed heeft wat betreft woordjes Ikke ;)
Succes met je kwijlerd FF: ik moest lachen om het mentale beeld bij het tenen knagen :)

[ Bericht 2% gewijzigd door Vosje6 op 09-08-2017 23:08:42 ]
  woensdag 9 augustus 2017 @ 23:12:41 #250
409579 LuDann
All the way
pi_173031062
Via tinypic toch gelukt. Kreeg de hele tijd foutmeldingen net na het uploaden maar ging nu toch goed. Super irritant dat photobucket niet meer bruikbaar is.
pi_173031215
Bedankt allemaal voor de verwelkoming :)
pi_173031771
Verkeerde topic
pi_173032302
Ohh Wolk wat zag jij er mooi uit in je verjaardagsjurk! O+ van harte gefeliciteerd nog!
pi_173033912
LuDann, die jurk O+ . Met recht een heuse verjaardagsjurk! Prachtig meisje ook O+.

LeSage, hoe is het met S.?

Sonjavang, welkom!

Jagar, toffe foto's zag ik. En wat is T toch groot.

Hier alles z'n gangetje. Zoetjesaan nadenken over Twix' verjaardag (wanneer vieren we het + wensenlijstje).
Meneer weigerde sinds een week trouwens pertinent alle kinderstoelen. Groot drama. Nu hebben wij een TrippTrapp dus we hebben de babyset er eens afgehaald. Meneer klimt erop, gaat zitten en blijft ook keurig zitten de hele maaltijd. Dus hij zit voortaan op zijn TrippTrapp zonder enige beugel of tuigje. Mijn kleintje wordt groot.

Overigens nog wel een ledikant hier Jagar en ik denk dat we dat nog even zo houden. Nu is Twix ook mini met net maatje 80 dus het past ook nog prima. En hij zoekt 's nachts alle hoeken van zijn bed op dus we zullen sowieso een bed met zijkanten of hekjes moeten aanschaffen tzt.
pi_173034301
die beugel weghalen hebben wij ook een tijdje geleden gedaan Malteser. Hij vind het ook geweldig om zelf z'n stoel in te klimmen.

Nee, als het niet had gehoeven hadden we ook nog even in het ledikantje geslapen, maar ik denk dat we binnenkort maar op zoek gaan naar een bed. Gek zeg.

Meneer hier begint slim te worden. Laatst wouden we dat hij in de woonkamer bleef, om een of andere reden. Daar was T het niet mee eens. Dus wat deed hij: Hij bleef ons strak aankijken, maar liep achteruit de kamer uit. Toen hij in de gang was gekomen draaide hij zich snel om en liep verder... _O- O+
pi_173034765
Wat een prachtig wolkje! Van harte nog!

LeSage, wat fijn dat jullie thuis zijn nu. Hoe gaat t vandaag?

Zusjevan, hoe is het met de koorts?

Malteser, oh wat ineens een andere setting aan tafel dan, echt een peutertje!

Jager, slimmerik O+

Hier gisteren zo'n leuk einde van de dag, beide hebben hun eerste stapjes los gezet O+ O+ Oudste kan het vooral als hij er niet overdenkt (en laat zich op z'n kont vallen als t niet meer gaat), kleinste vindt t gewoon geweldig om te oefenen, zo trots op zichzelf. O+ O+

Minder grappig was toen ik tijdens het koken ineens de voordeur hoorde open gaan en grootste op het punt stond er vandoor te gaan. Voortaan de deur op de knip dus :X
pi_173034797
Twix en T worden echt groot! Zonder beugel in de tripp Trapp is ook weer echt zo'n dingetje vind ik.

En slim inderdaad, achteruit lopen :D

Lu, gefeliciteerd nog met Wolk O+ Je hebt gewoon een peuter in huis :o

S. zijn koorts is nu even wat gezakt, maar hij is nog hartstikke ziek verder. Hij doet nu zijn best om even gezellig te spelen, maar ik zie de instorting steeds dichterbij komen ;( we hebben vandaag dus een verplicht knuffeldagje. Gelukkig werkt het weer goed mee :')
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_173034819
quote:
1s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 09:47 schreef LeSage het volgende:
Twix en T worden echt groot! Zonder beugel in de tripp Trapp is ook weer echt zo'n dingetje vind ik.

En slim inderdaad, achteruit lopen :D

Lu, gefeliciteerd nog met Wolk O+ Je hebt gewoon een peuter in huis :o

S. zijn koorts is nu even wat gezakt, maar hij is nog hartstikke ziek verder. Hij doet nu zijn best om even gezellig te spelen, maar ik zie de instorting steeds dichterbij komen ;( we hebben vandaag dus een verplicht knuffeldagje. Gelukkig werkt het weer goed mee :')
beterschap voor S!

Stiekem vind ik het altijd ook wel gezellig als T ziek is, zo fijn knuffelen, en zo lekker rustig... :@
pi_173034828
Oh Madivi :o dat is wel serieus knap, door de voordeur naar buiten!
Hier zijn de klinken heel hoog (oud huis), dus S. kan daar nog niet bij :s)
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_173034972
quote:
1s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 09:48 schreef LeSage het volgende:
Oh Madivi :o dat is wel serieus knap, door de voordeur naar buiten!
Hier zijn de klinken heel hoog (oud huis), dus S. kan daar nog niet bij :s)
De voordeur zit direct naast de trap (met traphekje), ik denk dat ie daar op ging staan om kracht te zetten. Hij is ook degene die half over zn kinderstoel klom met tuigje en al en graag op de leuningen van de tuinmeubels klimt... Dat gaat nog wat worden ben ik bang. :X

Veel beterschap nog, lekker rustig thuis doet m vast goed!
pi_173036427
zusje hoe is het vandaag met je dreumes? Hopelijk koorts vrij :*

Lesage hij heeft het goed te pakken zo te lezen. Wat sneu hè

Ludann wat een mooi meisje. Nog gefeliciteerd.
Heb je die taart helemaal zelf gemaakt? Zonde om aan te snijden joh :D
Dat heb je echt heel mooi gedaan

Ik heb bij het 1persoonsbed van peuter zelf een hekje gemaakt met 2 muurbeugels en een plank. Die kan ik onder zijn matras steken en hoeft dus niet aan zijn bed vast gemaakt te worden. Toen hij er voor het eerst in lag vond ik hem niet meer terug zo groot leek het bed :D

Jagar waar wonen jullie nu dan? Succes met de zoektocht naar een huis. Lijkt me wel even bikkelen als je man zoveel weg is. Gelukkig is het maar voor even.
:D slimme dreumes heb je. En een boefje als ik dat zo lees haha

Twix als een echte peuter op de tripptrapp. Scheelt wel een hoop til werk

Madivi :o dat is even schrikken ja. Wat een slimmerik. En de eerste stapjes O+ zo schattig

Mijn baby krijgt een kies. Kauwen kauwen kauwen en een hele dikke bobbel in zijn mond. Ik vind het nog een beetje gek mijn kleine mannetje die kiezen krijgt
Maar als het dan toch moet dan hoop ik die kies binnen nu en 3 weken door is dan hebben we dat ook maar weer gehad voor de vakantie
pi_173036599
Sterkte met de kies, ikke!

We wonen in Berlijn...

Gaat vast lukken, we zien elkaar iig in de weekenden. En het zal maar voor een week of 6 zijn, dat is te overzien..
pi_173037259
Blijven T en Twix wel zitten dan? E klimt zelf ook in de stoel maar ik durf de beugel nog niet weg te halen.. Ze gaat vaak ineens staan als ze klaar is. Of als ze moet poepen :').

Arme S.. hopelijk zakt het vandaag!

Ikke is dat zijn eerste tandje of zijn eerste kies? Lekker vooruitzicht is dat hè, stinkluiers, alles onder het kwijl :P. Heeft ie er veel last van? Dat is altijd wel sneu, vind ik.

Madivi wat leuk de eerste stapjes, en dan allebei tegelijk O+! Wat een slimme zeg, met die deur :o.

Ik lees hier nu vaak verhalen over ondeugende, inventieve jongetjes. Zijn meisjes dan echt zoveel braver? ;).

E commandeert vooral veel (ze is in spraak ook veel verder dan in motoriek). Mama open maken! Mama appel schillen! Eja bordje pakken! Eja appel eten! Oppetilluh! :').
En als het iets is waarvan ze het woord nog niet kent oid is het: Mama handje! MAMA HANDJE!!! En dan trekt ze me mee en laat ze zien wat ze wil.
pi_173038433
T blijft prima zitten...(Behalve wanneer hij het grappig vind om z'n voeten op tafel te zetten, omdat dat van ons absoluut niet mag...)
pi_173038672
zusje meisjes zijn wel anders is mijn ervaring, maar daarom niet per se braver :D :P Ik vind de meeste meisjes juist pittiger.
Poept die van jou ook vaak tijdens het eten? Stijn gaat bijna elke avond na het eten helemaal naar voren of opzij hangen en begint dan te poepen :D
Ik snap wel waarom E gaat staan als ze moet poepen, zittend in een luier poepen lijkt me niet echt heel fijn
Stijn heeft 6 tandjes, nu komt de eerste kies eraan. Hij lijkt tot nu toe alleen pijn aan zijn oren en natuurlijk in zijn mond te hebben. Hij zit nu dus de hele dag met een vinger in zijn oor of in zijn mond.

Jagar er gaat ergens een lampje branden. Volgens mij wist ik al dat je nu in Berlijn woont :7
En idd gelukkig is het een korte tijd dat jullie het op die manier gaan doen, komt goed

Ze hebben gisteren eindelijk de airco geïnstalleerd die we in juni al besteld hadden. Laat het mooie weer nu dan maar eens komen. (voorlopig ziet het er niet zo best uit ;( )
  donderdag 10 augustus 2017 @ 12:55:41 #266
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_173038788
Twee wurmen hier vandaag, maar liggen beide op één oor.
Gezellig, al vliegt de tijd en wil ik er veel meer mee doen. Als het lukt straks nog stukje wandelen :)

Ik vind dit heerlijk weer, maar ben een uitzondering hierin, dat weet ik ;)

Die pijn bij die tandjes is ellendig hè, ik hoop dat hier de boventanden eens echt gaan doorzetten, ik vind het wel mooi geweest nu
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_173039631
Wat een leuke (vakantie)foto's allemaal!

Nog gefeliciteerd Ikke! En nu al een kies, M heeft nog niet eens 1 hele tand :')

Welkom Sonjavang!

Spannend Jager, naar België. Mijn zus is daar ook heen verhuisd en dat ging eigenlijk best vlot allemaal. Alleen was dat huur, weet niet of dat verschil maakt.

Beterschap voor alle zieke kindjes :*

Gefeliteerd met Wolk Lu! Wat een mooie jurk en taart O+ Knap dat je dat allemaal zelf gemaakt hebt! Ik vond het al zweten om een paar simpele cupcakes te maken op M haar eerste verjaardag :')

Eerste stapjes voor de tweeling van Madivi *O* Wel schrikken van de deur!

M stond gister een paar seconde los (ze had een blokje in haar hand, met haar andere hand had ze mijn schouder vast, maar ze liet me los om mijn bril af te pakken }:| :D ). Toen ze het doorhad vond ze het toch wel erg eng en viel ze voorover tegen me aan :+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 17% gewijzigd door Miezziej op 10-08-2017 13:48:52 ]
pi_173040839
Aw wat een leuke foto's Miez! Een seconde los! Dat wordt vast snel doorexperimenteren voor haar
Klinkt als een gezellige dag Molo met 2x wurms
Madivi: wat leuk zo de eerste stapjes tegelijkertijd! Die knip is een goede ja. Net als zorgen dat je niet buitengesloten kunt worden door je dreumes doordat die de onderste knip erop zet terwijl jij buiten bent zonder sleutel O-) (eerste deed dat 1 x en toen ben ik met hulp van de overbuurvrouw over onze tuindeur geklommen en ben ik door een openstaand raam in de
woonkamer weer binnengekomen
:D)
  donderdag 10 augustus 2017 @ 17:48:36 #269
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_173044665
Gezellig aan de bessen die twee flurpers hier vanmorgen :D

Gezellig hadden ze het zo samen! Zelden zo'n chill kind meegemaakt (ok, eigenlijk nooit) als Max ^O^

Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_173044894
Ooooh, wat een moppies samen O+ O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_173045119
Twix blijft wel zitten zusje, maar dat vinden we dan ook wel belangrijk. Hij mag van ons wel een autootje, een boekje oid op tafel hebben tijdens het eten maar we vinden het fijn om samen aan tafel te eten. Telefoons zijn dan niet in de buurt en we gebruiken de tijd aan tafel om te eten :P en bij te praten over de dag.
Soms raakt Twix' geduld op maar hij krijgt altijd yoghurt na en dat is hem heilig dus als we zeggen: "blijf je even bij ons zitten, het is bijna toetjestijd", dan doet hij dat meestal zonder problemen.
En we maken er geen drama van als hij een enkele keer wel van tafel gaat. Dan heeft hij vaak al ruim 20 minuten op zijn stoel gezeten en dat vind ik echt meer dan prima voor een dreumes.

Molo: wat gezellig!!

Madivi: *G* voor losse stapjes.

Miez ook al een losstaand meisje ^O^ .

Ikke, duimen voor mooi weer dan zodat de airco gebruikt kan worden.
pi_173047034
Ikke, hopelijk de kies snel door!

Wauw Miezziej wat is ze veranderd een groot al, van harte nog!

Vosje, goede waarschuwing van die knip! :X

Molo dat ziet er gezellig uit!

Malteser, ik vind t knap van Twix hoor, zo netjes zitten.

Hier vandaag een :o moment. Kleinste stond bij een boom in de tuin en ik draai me om en meneer wandelt zo de hele tuin door naar de tuindeur. En herhaalt het daarna nog een paar keer! :o och hoe trots kan je dan zijn O+ (en hoe sneu om bij dit soort dingen steeds te zien hoe de ander van de tweeling dan ook gelijk hard probeert en het nog niet lukt).
pi_173047214
Wat goed, madivi! De andere zal wel snel volgen...

T heeft me vanmiddag zo hard in m'n been gebeten, door m'n broek heen dat het bloedde...en niet uit boosheid, maar uit enthousiasme... -O-
  donderdag 10 augustus 2017 @ 20:03:30 #274
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_173047730
Bijzonder toch wel om dat verschil in ontwikkeling te zien Madivi. Wisselen ze elkaar af in andere modaliteiten zoals taal of fijne motoriek of loopt de een echt in alles "voor" op de ander?
Ik zegt "voor" tussen aanhalingstekens, want ze komen er beide met hun eigen leerpad wel natuurlijk :)

Jagär: damn, dat is ook wat zeg! Enig idee wat je daar aan zou kunnen doen om af te leren? In boze buien én in enthousiaste buien?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_173048018
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 19:41 schreef Jagärtrut het volgende:
Wat goed, madivi! De andere zal wel snel volgen...

T heeft me vanmiddag zo hard in m'n been gebeten, door m'n broek heen dat het bloedde...en niet uit boosheid, maar uit enthousiasme... -O-
Dat deed Emmy vandaag ook ik bad in de vinger van mijn man :o
Hij gilde zo hard dat zij beteuterd keek.

Wat leuk madivi dat je jongens lopen.

Miez wat een plaatje is het toch.

Larf en Max O+
Wat zijn ze leuk samen.

En wolk, zo mooi dromerig vind ik haar
pi_173048035
Oei Jager, echte liefdesbeet! Lastig en pijnlijk. Hier is er wel de neiging om te slaan, ook soms als ze niet boos zijn. Ik zeg wel steeds "Nee doet pijn, doe maar aaien" en dan doe ik het voor. Dat lijkt al wel wat te werken (hoewel het véél herhalen blijft), misschien kan je hem ook een alternatief aanbieden?

Molo, t verschilt gelukkig wel per "ding" wie eerder/beter is. Grootste kon 5 weken eerder kruipen dan kleinste en kleinste loopt nu dus eerder. Grootste heeft met leren lopen het nadeel dat hij heel lang op z'n tenen stond (langs de bank e.d.) en pas sinds kort steeds meer op platte voetjes leert staan en lopen. Ze zijn zó twee-eiig, echt twee individuen die toevallig tegelijk in de buik zaten.
pi_173048046
Aiai JT! Das echt naar :X Hoe reageerde hij op jouw reactie? Hopelijk land het kwartje dat hij daarmee je echt bezeerd snel :*
Whoa Madivi: je kleinste heeft haast geloof ik :)
Wat heerlijk zo gezellig samen bessen Molo!
  donderdag 10 augustus 2017 @ 20:22:27 #278
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_173048220
Landt het kwartje, dat is een mooie, die ga ik onthouden :D O+

En Madivi, dat op tenen staan is uitrijping van zenuwstelsel, fascinerend om te volgen wel.
Over paar weekjes/maandjes wandelen jullie lekker met zijn drie, jij met je kerels, met hun eigen karaktertjes, prachtig!
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_173048250
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 20:16 schreef Vosje6 het volgende:
Aiai JT! Das echt naar :X Hoe reageerde hij op jouw reactie? Hopelijk land het kwartje dat hij daarmee je echt bezeerd snel :*
Whoa Madivi: je kleinste heeft haast geloof ik :)
Wat heerlijk zo gezellig samen bessen Molo!
Ik was met m'n moeder aan de telefoon, en hield me in... Hij wist wel dat het zeer deed, en is daar tegenwoordig ook wel van onder de indruk...

Slaan als hij boos is doet hij ook, z'n emoties zijn best heftig..
pi_173048784
Gaat snel ineens madivi! Is altijd sneu als ze "gefrustreerd" raken dat iets niet lukt, maar troost je: dat heb je bij 1 ook ;).

Lekker smullen larf en Max! :9 maarre snijden jullie die blauwe bessen niet doormidden? Of "moet" dat alleen bij druiven en knakworsten?
Ik weet nooit zo goed wat wel en niet door midden moet ivm verstikkingsgevaar dus ik snij al die dingen nog steeds door de helft - Wel veel werk.

Ah ja Malteser, bij ons gebeurt avondeten ook strikt aan tafel en E kan het best lang volhouden (hier ook incl. Toetje als zitten-blijven-troef :P), maar E gaat vaak even staan in haar stoel. Maar ze is ook wat jonger dan Twix, denk dat we er nog eventjes mee wachten.
Heb pas sinds deze week de babyinzet eruit gehaald, kan ook niet teveel willen :P.
  donderdag 10 augustus 2017 @ 20:48:32 #281
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_173048848
Snoeptomaatjes en druiven enzo doe ik wel doormidden. Deze zijn klein, en zacht velletje dus ze knauwen ze netjes door :)
Geen baby-Heimlich hoeven toepassen gelukkig :D
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_173049041
Ahh, dat is wel een goed ezelsbruggetje, dat 'zachte velletje' *gaat onthouden. Thnx :).
pi_173052316
Dat blijf ik zo eng vinden, dat stikkingsgevaar.
pi_173054394
Dat bijten :X ik geloof dat ik dan toch wel even boos zou zijn.

S. is ook dol op toetje. Hij liep vandaag steeds naar de koelkast: 'Toetoe'. Maar nog steeds ziek en gisteren kwam alle zuivel er steeds uit, dus vandaag durfde ik het nog niet aan. Morgen mag ie weer lekker toetje eten O+

Madivi, super knap, wat gaan ze snel ineens!
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_173054982
Klinkt wel pittig Jagar, zes weken forensen voor je man. Maar dan kan hij daar wel gelijk een geschikte woning voor jullie uitzoeken.

Lopers voor Madivi *O* daar gaat je semi-rust... Ik ben heel benieuwd hoe mijn tweeling zich gaat ontwikkelen. Die zijn wel eeneiig, maar afgezien van hun uiterlijk lijken ze totaal niet op elkaar en van die intieme geheime band die tweelingen delen is ook nog niets merkbaar, ze negeren elkaar totaal, zelfs als ze tegen elkaar aan liggen. En een kind met een oudere broer of zus heeft diezelfde frustratie: iets zien en na willen doen maar het nog niet kunnen.

Ik snijd qua fruit alles nog wat ze niet probleemloos in een keer door zouden kunnen slikken, maar O vindt kauwen voor mietjes. En vooral de snijtanden zijn overbodig, alles kan in een geheel de mond in gepropt worden, hij heeft soms echt van die hamsterwangen. Maar de korte cursus kinder ehbo heb ik gelukkig nog niet in de praktijk hoeven te brengen.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_173059607
Wat leuk zo samen Molo!

Wat knap van de kleinste Madivi! De grootste volgt vast snel met zo'n goed voorbeeld :P

Klinkt pijnlijk Jagar :X
En voor jouw man ook Arja ;(
M slaat weleens, ze heeft nog niet door dat dat pijn doet. Ik zeg dan dat het pijn doet en doe aaien voor, maar het kwartje is nog niet gevallen :+

M zit vol in de verlatingsangst, voor het eerst ging ze echt huilen toen ik haar naar het kdv bracht ;( Ga je toch wat minder lekker naar je werk :P
pi_173061997
Was mijn jongste dochter kwijt vannochtend, was ze in de stapel met wasgoed gekropen. Lag daar zo heerlijk te slapen hahahaha

En ja, moet nodig wassen ;) Dochter van 6 is een echte dame, begint te zeuren dat bepaalde kleren in de was liggen. Vooral jurkjes.

Vandaag ook niet wassen, zo visite.
pi_173062214
Miezz je grote dame O+ mooi meisje hebben jullie gebakken.
Wat zielig dat ze zo verdrietig was bij het weg brengen. Dat voelt idd niet fijn als je zo weg gaat.
Stijn mag nu steeds vaker naar de dreumes groep op het kdv dat vindt hij helemaal geweldig, bij de baby's gaat hij ook huilen.

Hoe is het met de zieke kindjes vandaag?
Lijkt me een goed teken dat S gisteren alweer een toetoe wilde :)
Hopelijk houdt hij hem vandaag wel binnen

Jagar :o auw. Had hij even geluk dat je aan de telefoon was. Ook al was het uit vreugde ik zou wel even boos worden.
En ajra jou man ook al bijna zijn vinger kwijt :7 hardstikke gevaarlijk die kinderen

Molo O+ wat een schatjes
Staat de bruiloft al gepland? ;)

Madivi *O* wat knap
pi_173063499
S. is weer redelijk beter. Alleen nog wat hangerig en zeuren enzo. Speelt ook nog mee dat hij op vakantie veeeeel te veel 'ja' heeft gehoord (van opa).
Ik vind dat dus best lastig. Alles wat S. aanwijst of vraagt mag van opa, terwijl ik dan 'nee' had willen zeggen. Nu merk ik weer dat ik harder op moet treden, want ik vind vaak dat kindjes niet leuker worden als ze te vaak hun zin krijgen.
Dit weekje wordt dus even wat strenger. En je ziet ook meteen effect, want nu eet hij gewoon braaf zijn boterham met pindakaas op ipv 2 happen en op de grond gooien.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_173080578
Molo interessante info over zenuwstelsel. Gisteren liep meneer grootste ook van links naar rechts door de kamer (en valt ook niet meer recht achterover maar op z'n knietjes :X). O+ Het is me al eerder opgevallen maar het lijkt met die fysieke dingen echt alsof er plots een verbinding in de hersens komt en hup ze kunnen iets heel nieuws.

Hoe kan je trouwens t beste filmpjes delen hier?

Zusjevan, bij blauwe bessen snij ik alleen de hele grote even door. Bij grootste vind ik ze nog wel eens in z'n geheel terug in z'n luier,, maar meestal kauwen ze netjes.

LeSage, hopelijk vandaag weer een betere dag. Lastig idd met opa. Hopelijk went hij snel aan "normale" setting thuis met de normale regels. Ziet hij opa regelmatig?

FF dat lijkt me ok heel boeiend om te volgen, je zou iig verwachten dat ze fysiek wel vrij gelijk op zullen gaan. T verschil met gewone broer of zus komt denk ik later duidelijker naar voren qua concurrentie en jaloezie. Wel interessante materie.

Miezziej, wat sneu! Heb je enig idee waardoor het komt?

Sonjavg, schattig hoor, slapen in de was.
pi_173089384
LeSage:herkenbaar! A mag van opa ook altijd alles meteen. Ben hem (ja opa) nu aan het opvoeden in die zin dat hij ook "nee" leert te zeggen, ook al kijkt A hem met grote bruine ogen aan ;)
Gelukkig gaat het beter met S!

Madivi: leuk dat ze gelijk beginnen te lopen! En wat een boefje die grootste...stiekem ontsnappen! ;)

Leuke foto van Larfje en Max!
En die van Miezz O+ Die verlatingsangst gaat wel weer over hoor! Ik vond het ook vreselijk toen A dat had. In plaats van mij uitzwaaien, werd ze door de grotere kindjes meteen afgeleid zodat het huilen snel wat minder werd.

Welkom sonjavang! Maar hoezo kun je niet wassen als er visite is? :D Ik doe standaard 2x de was (nou ja, niet ik maar de wasmachine). Visite of niet.

Maar snap sowieso niet hoe het komt dat sommige mensen geen tijd hebben voor het huishouden. Poetsen doe ik als A in bed ligt en stofzuigen doe ik gewoon als ze rondloopt. En tweemaal in de week 'S avonds op mijn gemak de was opvouwen en opruimen terwijl ik een serie kijk. Zo moeilijk is het allemaal niet :)
pi_173091213
S. blijft voorlopig lekker uitdagen geloof ik }:| zo jammer, want het is eigenlijk zo'n gezellig en leuk jongetje.
Ik vind het ook moeilijk dat ik mezelf zo helemaal geen leuke moeder vind. Alleen maar mopperen de hele dag. Maar afleiden werkt niet/2 seconden en verder is het dingen doen die niet mogen.

Qua huishouden, dat lukte me aardig, totdat S. slechter ging slapen (ik zit vaak een uur naast zijn bed 's avonds) en ik hoogzwangerder werd. Maar maandag is S. naar oma en ik heb verlof, dus dan ga ik poetsen en Netflix kijken afwisselen 8-)
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_173091707
Ik ben een waardeloze huisvrouw. Gelukkig is mijn man wel een poetser.
Ik doe boodschappen, kook uitgebreid en geef hem ook nog eens lekkere lunch mee vaak, draai de was (maar vouw nooit op), ruim meestal de vaatwasser in en uit en doe de wc's. En ik doe de meeste regeldingen.
Al het andere + klussen en deels de tuin en auto's onderhouden doet hij.

En hij zorgt ook nog eens veel voor Emmy omdat hij in ploegendienst werkt. Al ben ik er wel vaker, maar hij is er vaker dan de meeste mannen denk ik.

Mijn man O+
pi_173092280
Ik heb een schoonmoeder die (gewoon netjes betaald) schoonmaakt bij ons... Met dat ijzer tekort lukte mij dat echt niet en nog als L ligt te slapen heb ik mijn rust ook even nodig. Wassen en koken enzo doe ik zelf, om de week komt zij de boel goed doen. Heel decadent maar ik denk dat ik er nu een leukere moeder door ben. En ik werk 3/4 dagen in de week.

-edit- oh, dreumestopic. Nou ja, nog 11 dagen en dan ben ik legaal hier.
pi_173092403
Nu we nog op zestig m2 wonen is schoonmaken zo gedaan. We doen het meestal zaterdag ochtend, een van ons gaat met t op stap, de ander maakt schoon. Vanmorgen ben ik relaxed met t naar de markt en een cafeetje geweest, en toen we om kwart over elf thuis kwamen was het huis schoon...
pi_173092456
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 augustus 2017 19:33 schreef Jagärtrut het volgende:
Nu we nog op zestig m2 wonen is schoonmaken zo gedaan. We doen het meestal zaterdag ochtend, een van ons gaat met t op stap, de ander maakt schoon. Vanmorgen ben ik relaxed met t naar de markt en een cafeetje geweest, en toen we om kwart over elf thuis kwamen was het huis schoon...
Bij die taakverdeling floreer ik ook.
pi_173092583
quote:
10s.gif Op zaterdag 12 augustus 2017 19:35 schreef Arja het volgende:

[..]

Bij die taakverdeling floreer ik ook.
Soms is het ook andersom -O-
pi_173092705
Om T langzaam voor te bereiden op een groter bed hebben we twee spijlen uit z'n ledikant gehaald. Ga ik net kijken of hij echt al slaapt, want het is al tien minuten stil, zit hij heel stilletjes op de grond en probeert z'n schoenen aan te trekken.. Hij had wel door dat het fout was, hij schoot zowat z'n bed in toen hij me zag..
pi_173093708
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 augustus 2017 19:38 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Soms is het ook andersom -O-
Hier nooit. Mijn man vindt zichzelf een betere poetser en is dat ook.

Wat zou T van plan zijn geweest?
pi_173094531
O geweldig JT _O- zijn schoenen ook proberen aan te trekken...
pi_173095010
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 augustus 2017 20:17 schreef Arja het volgende:

[..]

Hier nooit. Mijn man vindt zichzelf een betere poetser en is dat ook.

Wat zou T van plan zijn geweest?
Een "aabei" ijs kopen? Geen idee, ik denk dat hij z'n schoenen zag en dat dat in hem opkwam..
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')