abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 2 augustus 2017 @ 19:55:39 #201
469793 Puk1234
Know your worth!
pi_172860601
quote:
1s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 19:52 schreef Samzz het volgende:

[..]

Nee hoor. Triggers voor verslaafden heeft niks te zoeken in feedback.
Gewoon in een DM of een appart topic hierover openen denk ik..
pi_172860629
quote:
1s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 19:52 schreef Samzz het volgende:

[..]

Nee hoor. Triggers voor verslaafden heeft niks te zoeken in feedback.
Ok dan niet doen we het hier, je hebt gewoon geen idee, praten over alcohol is de hele trigger niet, het is juist alleen maar goed om te laten wat je ervaring is en hoe het op te lossen, daarvoor komen mensen juist in dit topic en daardoor kwam ik er ook. Erover praten is helemaal geen trigger alleen maar motivatie en leerzaam.
Do what you love, love what you do!
pi_172860685
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 19:56 schreef kree het volgende:

[..]

Ok dan niet doen we het hier, je hebt gewoon geen idee, praten over alcohol is de hele trigger niet, het is juist alleen maar goed om te laten wat je ervaring is en hoe het op te lossen, daarvoor komen mensen juist in dit topic en daardoor kwam ik er ook. Erover praten is helemaal geen trigger alleen maar motivatie en leerzaam.
Je hebt werkelijk geen idee waar je het over hebt.. Waarom denk je dat het is dat het op elk recovery forum verboden is?
pi_172860734
Herstellen van een verslaving gaat met vallen en opstaan. Jammer dat het vallen hier niet meer besproken mag worden. Dat was in het verleden toch ook wel zo? De berichten van "ik ga straks een fles jenever halen" of iets in die trant horen hier dan weer niet thuis.

Maar dat je een terugval hebt en dat van je af wilt schrijven vind ik dit juist hier de beste plaats.
pi_172860767
quote:
1s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 19:59 schreef madam-april het volgende:

[..]

Je hebt werkelijk geen idee waar je het over hebt.. Waarom denk je dat het is dat het op elk recovery forum verboden is?
Ik weet zeker wel waar ik het over heb, want meerdere keren meegemaakt zelf. Bovendien is dit geen recovery forum, maar een topic over willen met stoppen met alcohol.

Ik denk dat het leerzaam is om te leren van mensen die hetzelfde probleem hebben en daar eerlijk over te praten ook. Het hielp mij wel namelijk.
Do what you love, love what you do!
  woensdag 2 augustus 2017 @ 20:04:32 #206
469793 Puk1234
Know your worth!
pi_172860797
quote:
1s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 19:59 schreef madam-april het volgende:

[..]

Je hebt werkelijk geen idee waar je het over hebt.. Waarom denk je dat het is dat het op elk recovery forum verboden is?
Ik ben het hier wel mee eens wat iedereen haalt invidueel op z'n eigen manier inspiratie uit iets.. Aangezien dit een open topic is moet je rekening houden met iedereen. En daar zitten dus ook mensen bij die hierdoor getriggerd worden.

Sorry dit is me eerste forum waar ik me heb ingeschreven in me hele leven dus deze meuk heeft ff tijd nodig om dit soort dingen te beseffen.
pi_172860809
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 20:01 schreef praadje het volgende:
Herstellen van een verslaving gaat met vallen en opstaan. Jammer dat het vallen hier niet meer besproken mag worden. Dat was in het verleden toch ook wel zo? De berichten van "ik ga straks een fles jenever halen" of iets in die trant horen hier dan weer niet thuis.

Maar dat je een terugval hebt en dat van je af wilt schrijven vind ik dit juist hier de beste plaats.
Je mag best vertellen dat je een terugval hebt.. maar niet bespreken wat je aan het drinken bent, dat je nog maar een biertje gaat opentrekken, hoe fijn je je voelt door de alcohol, etc.

Dat heeft ook nooit gemogen..
  woensdag 2 augustus 2017 @ 20:05:52 #208
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_172860822
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 20:01 schreef praadje het volgende:
Herstellen van een verslaving gaat met vallen en opstaan. Jammer dat het vallen hier niet meer besproken mag worden. Dat was in het verleden toch ook wel zo? De berichten van "ik ga straks een fles jenever halen" of iets in die trant horen hier dan weer niet thuis.

Maar dat je een terugval hebt en dat van je af wilt schrijven vind ik dit juist hier de beste plaats.
Oh, het vallen mag echt wel besproken worden. Zie o.a. voorgaande berichten van mij wat niet gewenst is en gewoon niet handig voor andere users.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  woensdag 2 augustus 2017 @ 20:06:11 #209
469793 Puk1234
Know your worth!
pi_172860828
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 20:03 schreef kree het volgende:

[..]

Ik weet zeker wel waar ik het over heb, want meerdere keren meegemaakt zelf. Bovendien is dit geen recovery forum, maar een topic over willen met stoppen met alcohol.

Ik denk dat het leerzaam is om te leren van mensen die hetzelfde probleem hebben en daar eerlijk over te praten ook. Het hielp mij wel namelijk.
Wat jouw helpt wil niet zeggen dat anderen dat ook zo ervaring elk persoon wordt op een andere manier getriggerd.. Sorry ben het daar wel ff met madam april eens
pi_172860849
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 20:03 schreef kree het volgende:

[..]

Ik weet zeker wel waar ik het over heb, want meerdere keren meegemaakt zelf. Bovendien is dit geen recovery forum, maar een topic over willen met stoppen met alcohol.

Ik denk dat het leerzaam is om te leren van mensen die hetzelfde probleem hebben en daar eerlijk over te praten ook. Het hielp mij wel namelijk.
Dit is een recovery topic..

Prima dat het voor jou zo werkt voor veel andere niet.. Als je het over die dingen wil hebben open je maar een eigen topic waar die dingen wel besproken mogen worden..
  woensdag 2 augustus 2017 @ 20:07:56 #211
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_172860854
quote:
1s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 20:05 schreef madam-april het volgende:

[..]

Je mag best vertellen dat je een terugval hebt.. maar niet bespreken wat je aan het drinken bent, dat je nog maar een biertje gaat opentrekken, hoe fijn je je voelt door de alcohol, etc.

Dat heeft ook nooit gemogen..
Dit. En wat mij betreft laten we de discussie hierbij en gaan we weer terug naar waar het topic om draait.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_172860860
quote:
1s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 20:06 schreef Puk1234 het volgende:

[..]

Wat jouw helpt wil niet zeggen dat anderen dat ook zo ervaring elk persoon wordt op een andere manier getriggerd.. Sorry ben het daar wel ff met madam april eens
Ik niet, want heb nergens gezegd om weer iets te halen, we hebben het over het probleem wat iedereen hier heeft en er is geen post waarin ik weer mensen trigger om weer te drinken, in tegenstelling juist.
Do what you love, love what you do!
pi_172860863
Verslaafden hebben de neiging om iedere reden aan te grijpen in het begin om te gaan drinken.

Pietje drinkt af en toe, zal ik day ook doen.
Oehh.. Marietje is teruggevallen en heeft leuke avond gehad ... hmm wil ik ook.

In klinieken is het verboden om erover te praten en tuurlijk zal er hier niet keihard ingegrepen worden als iemand zegt ik heb een fout begaan (toch?)

Maar als hier snachts mensen dronken gaan praten met elkaar is dat geen steun voor elkaar.
Bij de AA mag je niet dronken aankomen en in klinieken mag je bij opname ook niet dronken zijn, dan word je afgezonderd van de groep.

Als iemand zegt man ik heb een zucht, niet erg (toch).
als iemand zegt het is vrijdag ik heb zo zin om een heerlijk (insert merk/ drankje) is dat heel irritant voor mensen die niet stabiel zijn.

my2cents.
Hell To The Liars
  woensdag 2 augustus 2017 @ 20:10:01 #214
469793 Puk1234
Know your worth!
pi_172860888
Een leuk voorbeeld is..

Als je een grote keuken hebt in een soort instelling of gebouw waar voor een hele grote verdeelde groep mensen gekookt word.. Dan moet de keuken rekening houden met de jongen mensen maar met de ouderen die bijvoorbeeld niet teveel kruiden of zout kunnen verdragen.. Waar dus uiteindelijk gekookt wordt met weinig zout en kruiden om iedereen tegemoet te komen.. Iedereen is een invidu waar rekening mee gehouden moet worden.. Net als in dit topic
pi_172860924
Ik snap het niet, quote de Posts van mij maar waar ik mensen weer trigger tot drinken dan ?
Do what you love, love what you do!
  woensdag 2 augustus 2017 @ 20:14:00 #216
469793 Puk1234
Know your worth!
pi_172860959
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 20:12 schreef kree het volgende:
Ik snap het niet, quote de Posts van mij maar waar ik mensen weer trigger tot drinken dan ?
Dat was ik die die post's geschreven had .. Jij had een andere rol ;)
pi_172861024
quote:
1s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 20:14 schreef Puk1234 het volgende:

[..]

Dat was ik die die post's geschreven had .. Jij had een andere rol ;)
Ja dat denk ik dan, maar ok, voor mij maakt dat niet uit, ik denk dat het belangrijk is vooral om over te praten.
Do what you love, love what you do!
  woensdag 2 augustus 2017 @ 20:18:24 #218
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_172861087
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 20:12 schreef kree het volgende:
Ik snap het niet, quote de Posts van mij maar waar ik mensen weer trigger tot drinken dan ?
Was jij vannacht niet dronken aan het posten? Uit je teksten lijkt dat namelijk wel.

Als ik het mis heb, excuus.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_172861139
quote:
1s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 20:18 schreef Samzz het volgende:

[..]

Was jij vannacht niet dronken aan het posten? Uit je teksten lijkt dat namelijk wel.

Als ik het mis heb, excuus.
Dit maakt uit omdat? De helft van fok doet dat, is helemaal niet mijn punt
Do what you love, love what you do!
  woensdag 2 augustus 2017 @ 20:21:06 #220
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_172861160
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 20:20 schreef kree het volgende:

[..]

Dit maakt uit omdat? De helft van fok doet dat, is helemaal niet mijn punt
Dát nu net de trigger is, kree...
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_172861178
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 20:10 schreef Puk1234 het volgende:
Een leuk voorbeeld is..

Als je een grote keuken hebt in een soort instelling of gebouw waar voor een hele grote verdeelde groep mensen gekookt word.. Dan moet de keuken rekening houden met de jongen mensen maar met de ouderen die bijvoorbeeld niet teveel kruiden of zout kunnen verdragen.. Waar dus uiteindelijk gekookt wordt met weinig zout en kruiden om iedereen tegemoet te komen.. Iedereen is een invidu waar rekening mee gehouden moet worden.. Net als in dit topic
Ja dat klopt wel ongeveer inderdaad ;)
pi_172861273
quote:
1s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 20:21 schreef Samzz het volgende:

[..]

Dát nu net de trigger is, kree...
Knap dat je dat op afstand kunt bepalen, maak wel meer dit soort typefouten, zoek maar terug, ik denk echt dat dit voor niemand een trigger is hoor, was gewoon even een praatje tussen beide die eigenlijk hetzelfde probleem hebben. En vindt niet dat daar gelijk een probleem van gemaakt moet worden.

Het belangrijke is dat dit open moet blijven want denk dat dat meer helpt als de hele zooi weg modereren
Do what you love, love what you do!
pi_172861352
Denk eigenlijk nóg dat dit meer helpt voor mensen die hierop zoeken. Ook

Nou geef mij via dm maar aan wat ik niet had mogen posten, ik kap ermee nu
Do what you love, love what you do!
  woensdag 2 augustus 2017 @ 20:28:19 #224
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_172861387
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 20:24 schreef kree het volgende:

[..]

Knap dat je dat op afstand kunt bepalen, maak wel meer dit soort typefouten, zoek maar terug, ik denk echt dat dit voor niemand een trigger is hoor, was gewoon even een praatje tussen beide die eigenlijk hetzelfde probleem hebben. En vindt niet dat daar gelijk een probleem van gemaakt moet worden.

Het belangrijke is dat dit open moet blijven want denk dat dat meer helpt als de hele zooi weg modereren
Daarom vraag ik je of je vannacht dronken aan het posten was. Dat is gewoon niet de bedoeling hier, dat kan een enorme trigger zijn. En dat is juist dat we met zijn allen willen voorkomen, dat anderen getriggert worden weer te gaan drinken. Snap je?

Dit is een prachtig topic, waar veel hulp en ervaring samenkomt om steun te bieden aan elkaar. En dat wil ik heel graag zo houden. Vandaar dat ik een opmerking maakte.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_172861483
quote:
1s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 20:28 schreef Samzz het volgende:

[..]

Daarom vraag ik je of je vannacht dronken aan het posten was. Dat is gewoon niet de bedoeling hier, dat kan een enorme trigger zijn. En dat is juist dat we met zijn allen willen voorkomen, dat anderen getriggert worden weer te gaan drinken. Snap je?

Dit is een prachtig topic, waar veel hulp en ervaring samenkomt om steun te bieden aan elkaar. En dat wil ik heel graag zo houden. Vandaar dat ik een opmerking maakte.
Nou zie bovenstaande, vertel maar waar ik dit fout deed, maar even via dm, anders verzieken we dit hele topic met discussie
Do what you love, love what you do!
  woensdag 2 augustus 2017 @ 20:33:18 #226
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_172861562
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 20:31 schreef kree het volgende:

[..]

Nou zie bovenstaande, vertel maar waar ik dit fout deed, maar even via dm, anders verzieken we dit hele topic met discussie
Ik stel je een vraag. Die je ontwijkt. Omda het lijkt dat je vannacht dronken aan het posten was.

En áls dat het geval was, dan niet meer doen. Zo niet, dan excuus, ik heb het verkeerd ingeschat.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_172861613
quote:
1s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 20:33 schreef Samzz het volgende:

[..]

Ik stel je een vraag. Die je ontwijkt. Omda het lijkt dat je vannacht dronken aan het posten was.

En áls dat het geval was, dan niet meer doen. Zo niet, dan excuus, ik heb het verkeerd ingeschat.
Dm maar voor uitleg :)
Do what you love, love what you do!
  woensdag 2 augustus 2017 @ 20:36:28 #228
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_172861643
Om een lang verhaal kort te maken:

Dronken posten, niet hier.
Vertellen welk alcoholisch drankje je open trekt, niet hier.
Verheerlijken van bepaalde gevoelens door drank, niet hier.
Sowieso verheerlijken van alcoholische dranken, niet hier.

Voor de rest, steunen, tegenslagen bespreken, voortgang bespreken, gewonon even een hart onder de riem, allemaal hier O+.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_172862159
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 20:08 schreef Droopie het volgende:
Verslaafden hebben de neiging om iedere reden aan te grijpen in het begin om te gaan drinken.

Pietje drinkt af en toe, zal ik day ook doen.
Oehh.. Marietje is teruggevallen en heeft leuke avond gehad ... hmm wil ik ook.

In klinieken is het verboden om erover te praten en tuurlijk zal er hier niet keihard ingegrepen worden als iemand zegt ik heb een fout begaan (toch?)

Maar als hier snachts mensen dronken gaan praten met elkaar is dat geen steun voor elkaar.
Bij de AA mag je niet dronken aankomen en in klinieken mag je bij opname ook niet dronken zijn, dan word je afgezonderd van de groep.

Als iemand zegt man ik heb een zucht, niet erg (toch).
als iemand zegt het is vrijdag ik heb zo zin om een heerlijk (insert merk/ drankje) is dat heel irritant voor mensen die niet stabiel zijn.

my2cents.
De steun was juist om er wel wat mee te doen en is gedaan, ik vindt de hele kritiek erweer over ook nutteloos en eerlijk gezegd moeilijk doen, dit is juist positief en nu wordt het weer de grond in geboord.

Dit is het laatste wat ik erover zeg, alle rest via dm graag.
Do what you love, love what you do!
  woensdag 2 augustus 2017 @ 20:58:33 #230
469793 Puk1234
Know your worth!
pi_172862437
Nou iig ik leef naar 11 augustus toe.. Helaas niet zondere dagelijkse routine maar goed verheug me er wel op.

Heb vanmiddag ook goed gesprek gehad met een goeie vriendin van me die ff op bezoek kwam.. En ben eerlijk geweest over me situatie.. Dus hoop dat niemand negatief gaat neerkijken op me en een beetje steun zal bieden
pi_172862583
Het is geen kritiek.
Het is een spiegel die hier regelmatig mensen wordt voorgehouden..

Maar mensen willen altijd hulp, maar wel op de manier die ze zelf willen en het liefst op een presenteerblaadje.

Sorry, niet mijn manier.
Hou je een spiegel voor, als je goed bezig bent zeg ik het mensen (ook zomaar spontaan) is het een naar beeld dan laat ik hem desnoods een paar keer zien als je "dom" bezig bent.
Hell To The Liars
pi_172863085
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 20:58 schreef Puk1234 het volgende:
Nou iig ik leef naar 11 augustus toe.. Helaas niet zondere dagelijkse routine maar goed verheug me er wel op.

Heb vanmiddag ook goed gesprek gehad met een goeie vriendin van me die ff op bezoek kwam.. En ben eerlijk geweest over me situatie.. Dus hoop dat niemand negatief gaat neerkijken op me en een beetje steun zal bieden
Beetje hulp en praten met iemand die je vertrouwd is altijd goed, mensen willen altijd toch wel helpen, eerlijk zijn over je probleem en het eerlijk vertellen is het lastige vooral.
Do what you love, love what you do!
  woensdag 2 augustus 2017 @ 21:19:48 #233
469793 Puk1234
Know your worth!
pi_172863164
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 21:17 schreef kree het volgende:

[..]

Beetje hulp en praten met iemand die je vertrouwd is altijd goed, mensen willen altijd toch wel helpen, eerlijk zijn over je probleem en het eerlijk vertellen is het lastige vooral.
Schaamte is mijn probleem.. Maar daar heb ik me al overheen gezet aangezien dit een grote valkuil is voor de meeste..
pi_172863313
quote:
1s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 21:19 schreef Puk1234 het volgende:

[..]

Schaamte is mijn probleem.. Maar daar heb ik me al overheen gezet aangezien dit een grote valkuil is voor de meeste..
Klopt, is ook lastig, maar iedereen moet iemand wel in vertrouwen nemen en het toch eerlijk zeggen. Dat helpt namelijk
Do what you love, love what you do!
  woensdag 2 augustus 2017 @ 21:29:03 #235
469793 Puk1234
Know your worth!
pi_172863479
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 21:24 schreef kree het volgende:

[..]

Klopt, is ook lastig, maar iedereen moet iemand wel in vertrouwen nemen en het toch eerlijk zeggen. Dat helpt namelijk
Alleen me beste kameraad en goeie vriendin weten het nu.. Denk dat dit alleen werkt van mensen die dicht bij je staan.. Dus zie het niet zitten om dit aan verdere kennissen te vertellen.. Ik hoop dat ze mij deze steun kunnen geven.. Gelukkig duurt me drank gedrag nog niet zo lang, dus heb er alle vertrouwen in.. :)
pi_172863596
quote:
1s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 21:29 schreef Puk1234 het volgende:

[..]

Alleen me beste kameraad en goeie vriendin weten het nu.. Denk dat dit alleen werkt van mensen die dicht bij je staan.. Dus zie het niet zitten om dit aan verdere kennissen te vertellen.. Ik hoop dat ze mij deze steun kunnen geven.. Gelukkig duurt me drank gedrag nog niet zo lang, dus heb er alle vertrouwen in.. :)
Goed zo, goed bezig
Do what you love, love what you do!
  woensdag 2 augustus 2017 @ 21:34:53 #237
469793 Puk1234
Know your worth!
pi_172863758
quote:
14s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 21:31 schreef kree het volgende:

[..]

Goed zo, goed bezig
Dit is me eerste verslaving die ik ooit heb gehad..
pi_172863859
quote:
1s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 21:34 schreef Puk1234 het volgende:

[..]

Dit is me eerste verslaving die ik ooit heb gehad..
Ja wie niet hier, het opbiechten is het eerste probleem al. Want iedereen schaamt zich ervoor.
Maar het helpt al als je 1 iemand hebt om mee te praten erover
Do what you love, love what you do!
  woensdag 2 augustus 2017 @ 22:00:19 #239
469793 Puk1234
Know your worth!
pi_172864579
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 21:37 schreef kree het volgende:

[..]

Ja wie niet hier, het opbiechten is het eerste probleem al. Want iedereen schaamt zich ervoor.
Maar het helpt al als je 1 iemand hebt om mee te praten erover
Daar zijn familie en naasten een belangrijk onderdeel van.
Helaas is mijn familie best bekakt en erg status gericht is dit niet heel erg bespreekbaar.. Maar goed heb gelukkig goeie kameraad en vriendin waar ik dit samen mee ga oplossen 8-)
pi_172864689
quote:
1s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 22:00 schreef Puk1234 het volgende:

[..]

Daar zijn familie en naasten een belangrijk onderdeel van.
Helaas is mijn familie best bekakt en erg status gericht is dit niet heel erg bespreekbaar.. Maar goed heb gelukkig goeie kameraad en vriendin waar ik dit samen mee ga oplossen 8-)
Haat het om te zeggen, maar mijn familie veroordeeld alleen maar, ik praat ook met anderen.
Do what you love, love what you do!
  woensdag 2 augustus 2017 @ 22:28:39 #241
31858 mrspoeZ
crazy catlady
pi_172865724
Samz, misschien moet je het moderatieschap over dit topic overdragen aan iemand die wel weet waar het over gaat? Je post net als mijn geheelonthoudende therapeut praat; vanuit de theorie.

De dialoog die zich afgelopen nacht ontspon tussen Kree en Puk was wellicht beneveld maar zeker zinvol.
Prrrrr
pi_172865905
Daarbij, is dit een topic voor users die willen stoppen of een topic met users die gestopt zijn. Want daar zit nog wel een verschil in. En anders moet je de TT aanpassen.
  woensdag 2 augustus 2017 @ 22:37:36 #243
469793 Puk1234
Know your worth!
pi_172866129
quote:
7s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 22:32 schreef Oerbeer het volgende:
Daarbij, is dit een topic voor users die willen stoppen of een topic met users die gestopt zijn. Want daar zit nog wel een verschil in. En anders moet je de TT aanpassen.
Hier zit ook wel wat in vind ik.. Er staat willen stoppen in de TT maar blijkbaar is een groot deel al gestopt en wil dit vol houden.. Is idd een groot verschil.. Misschien optie om dan 2 topics te maken ;)
pi_172866378
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 22:28 schreef mrspoeZ het volgende:
Samz, misschien moet je het moderatieschap over dit topic overdragen aan iemand die wel weet waar het over gaat? Je post net als mijn geheelonthoudende therapeut praat; vanuit de theorie.

De dialoog die zich afgelopen nacht ontspon tussen Kree en Puk was wellicht beneveld maar zeker zinvol.
Oh wauw.. serieus.. ongelooflijk..

Samzz heeft volledig gelijk, punt.

Dit is een topic voor verslaafden die willen stoppen/gestopt zijn.. Gecontroleerd gebruiken is voor verslaafden geen optie, punt.

Het is niet voor niets dat op afkick en abstinentie fora en in klinieken die dingen ook gewoon verboden zijn.
  woensdag 2 augustus 2017 @ 22:45:40 #245
31858 mrspoeZ
crazy catlady
pi_172866539
quote:
1s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 22:41 schreef madam-april het volgende:

[..]

Oh wauw.. serieus.. ongelooflijk..

Samzz heeft volledig gelijk, punt.

Dit is een topic voor verslaafden die willen stoppen/gestopt zijn.. Gecontroleerd gebruiken is voor verslaafden geen optie, punt.

Het is niet voor niets dat op afkick en abstinentie fora en in klinieken die dingen ook gewoon verboden zijn.
Dat is ook helemaal niet wat ik zeg. Ik vond de dialoog tussen Puk en Kree tenenkrommend maar wel erg goed; twee mensen in een lastige situatie die elkaar ervan overtuigen hulp te zoeken.

Maar als je dat wil verbieden, sja, laat mi je niet tegenhouden. Dit is geen afkick- of abstinentietopic, het is geen vervanging van een professionele omgeving. Hier posten alleen maar mensen die het beste voorhebben met anderen, en (als het goed is) heeft niemand meer in te brengen dan een ander. Dat jij, missapril, teveel gesnoven hebt en dat nu niet meer doet maakt je geen expert voor de rest van de mensheid he? Sommigen hebben misschien iets anders nodig dan jij had.

[ Bericht 18% gewijzigd door mrspoeZ op 02-08-2017 22:52:24 ]
Prrrrr
pi_172866753
Dit topic is kapot. En ja, ik begin zojuist aan mijn twaalfde halve liter. Nog niet dronken, nee. Maar heb veel opgestoken van de conversatie tussen Puk1234 en Kree.
  woensdag 2 augustus 2017 @ 22:52:05 #247
469793 Puk1234
Know your worth!
pi_172866774
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 22:45 schreef mrspoeZ het volgende:

[..]

Dat is ook helemaal niet wat ik zeg. Ik vond de dialoog tussen Puk en Kree tenenkrommend maar wel erg goed; twee mensen in een lastige situatie die elkaar ervan overtuigen hulp te zoeken. Maar als je dat wil verbieden, sja.
Ik wil me hier niet in mengen eigenlijk en snap het standpunt ook van madam april en de rest.. Maar als ik eerlijk ben heb ik door dit gesprek vanmiddag nog een extra poging gedaan voor hulp op kortere termijn.. Dus het heeft me wel gemotiveerd..

Dus denk dat misschien wel handig is om 2 topics te openen over hetzelfde onderwerp maar dan 2 varianten de een voor die al gestopt zijn en de ander voor de lui die nog onderweg zijn..
pi_172866783
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 22:45 schreef mrspoeZ het volgende:

[..]

Dat is ook helemaal niet wat ik zeg. Ik vond de dialoog tussen Puk en Kree tenenkrommend maar wel erg goed; twee mensen in een lastige situatie die elkaar ervan overtuigen hulp te zoeken. Maar als je dat wil verbieden, sja.
Dat is helemaal prima, maar dat doen ze dan maar in dm en niet zo in het forum..

Dat stukje dat ze elkaar overtuigde om hulp te zoeken was niks mis mee.. het stuk daarvoor wel..

Op die manier praten over drank en duidelijk dronken posten kun je gewoon niet toe laten. Die lijn moet gewoon duidelijk zijn..
pi_172866824
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 12:40 schreef praadje het volgende:

[..]

Goed zo. Je bent een kanjer (ja ik weet wie je bent).
Danke O+

Het gaat nu niet geweldig. Heb mijn dronken buurman op bezoek en iets van 20 pinten in de koelkast.
  Spellchecker woensdag 2 augustus 2017 @ 22:55:52 #250
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_172866888
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 22:53 schreef Mutiilation het volgende:

[..]

Danke O+

Het gaat nu niet geweldig. Heb mijn dronken buurman op bezoek en iets van 20 pinten in de koelkast.
Zet hem buiten. En waarom die koelkastinhoud?!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')