abonnement bol.com Unibet Coolblue
  Trouwste user 2022 woensdag 26 juli 2017 @ 15:51:01 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_172690804
Zelfbenoemd medium Jomanda, die al jaren een teruggetrokken bestaan leidt in Canada, verdient het om weer door Nederland te worden omarmd. Volgens haar goede vriend en Oranjefanaat Johan Vlemmix kwijnt de paranormaal genezeres momenteel weg. ,,Ik maak me grote zorgen over haar'', aldus Vlemmix. ,,Ze durft na alle commotie de confrontatie met haar vaderland niet meer aan.''



Jomanda (69) - echte naam Johanna Damman - gaf tussen 1992 en 1999 zogenoemde healings in een evenementenhal in Tiel. Honderden zieken lieten zich daar door de 'engel in de blauwe jurk' instralen en besprenkelen met water dat door Jomanda's 'gidsen' was voorzien van bovennatuurlijke krachten. Hoewel ze in haar hoogtijdagen veel kritiek kreeg van 'ongelovigen', rees haar ster.

Totdat ze in 2001 in opspraak raakte door de dood van actrice Sylvia Millecam (45). Jomanda zou haar geadviseerd hebben de behandelingen tegen borstkanker te staken en te kiezen voor alternatieve genezing. De Inspectie voor de Gezondheidszorg deed aangifte tegen Damman waarna een jarenlange juridische strijd volgde. Uiteindelijk werd ze in 2013 vrijgesproken. Maar toen was het kwaad al geschied, benadrukt Vlemmix. ,,Haar naam werd onterecht synoniem voor bedrog.''



Joke Damman - zo noemt Jomanda zich tegenwoordig - woonde op het moment van de uitspraak al lang en breed n Canada. ,,Daar is ze acht jaar geleden met haar toenmalige verloofde gaan wonen. Uiteindelijk liep de relatie in 2014 stuk, omdat de man heimwee kreeg naar Nederland'', vertelt Vlemmix. ,,Jomanda wilde absoluut niet met hem mee, omdat ze ons land gevoelsmatig de rug had toegekeerd. Daarna ging het bergafwaarts met haar.''

Ernstig vermagerd
Vlemmix zegt hij 'op basis van signalen van andere vrienden en kennissen' te weten dat het slecht gaat gaat met het 'wonder van Tiel'. ,,Ik hoor dat ze ernstig vermagerd is en amper wat eet.''

Volgens weekblad Story zou de toch al tengere Jomanda momenteel minder dan 40 kilo wegen en leven op een dieet van lauw water. Vlemmix vindt het moeilijk om die wankele gezondheidstoestand te bevestigen. ,,Ik heb haar al een tijdje niet meer gesproken. Maar het zou met niets verbazen als het zo is. Bijna dertien jaar vocht ze vanuit Nederland en Canada voor haar gelijk. Dat vreet aan een mens.''



De in Eindhoven wonende Vlemmix heeft Jomanda inmiddels de helpende hand geboden. ,,Ik woon in de grootste villa van Brabant en heb zó veel ruimte over dat Joke er makkelijk op zichzelf en zelfs gratis kan wonen. Nu ze officieel is vrijgesproken in die Millecam-zaak verdient ze een nieuw leven in Nederland. Helaas is de publieke opinie over haar nog steeds negatief. Eén bericht over Jomanda in bijvoorbeeld Story en die vrouw krijgt weer bakken stront over zich heen. Ik vind dat echt niet kunnen. Je mag denken wat je wil over mijn vriendin, maar zij, een lieve, bescheiden en gesloten vrouw, moet gewoon haar laatste dagen kunnen slijten in Holland: het land waar ze werd geboren en veel goede dingen deed. Dus doe ik een oproep aan mijn landgenoten: Het wordt hoog tijd dat Nederland Jomanda vergeeft en weer omarmt.''

http://www.ad.nl/show/ned(...)er-omarmen~a5e5038d/

'Bijna dertien jaar vocht ze vanuit Nederland en Canada voor haar gelijk. Dat vreet aan een mens'

Dan wil je wel vermageren.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_172690992
Die Vlemmix is ook echt goed bevriend met al die randfiguren he :')
  PR/Manusje van alles woensdag 26 juli 2017 @ 16:00:02 #3
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_172691004
Met een dieet van lauw water lost dit probleem zichzelf uiteindelijk op.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_172691019
Allemaal ff aanstekertjes omhoog jongens, daar gaan we!
We are aaaaaalllll together
in the pooooooower ooooffff the light

pi_172691055
Johan kan dit toch ook gewoon melden aan Jomanda in plaats van het aan de grote klok te hangen?
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_172691059
Hahah lachwekkend, van mij mag ze lekker de ziekte krijgen.
  Trouwste user 2022 woensdag 26 juli 2017 @ 16:04:33 #7
7889 tong80
Spleenheup
pi_172691083
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 woensdag 26 juli 2017 @ 16:05:11 #8
7889 tong80
Spleenheup
pi_172691093
quote:
11s.gif Op woensdag 26 juli 2017 16:00 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Met een dieet van lauw water lost dit probleem zichzelf uiteindelijk op.
Spa lauw.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  woensdag 26 juli 2017 @ 16:08:46 #9
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_172691174
Nou ja tja, omarmen gaat wat ver, maar gewoon met rust laten lijkt me vrij logisch.
Wat mij betreft is Jomanda gewoon welkom hier en vind ik mensen die haar negatief benaderen fout zitten.

Maar vraag me af of haar wegkwijnen komt door zeer nare reacties op haar of omdat ze haar 'jezus status' (lees aandacht) kwijt is. Aan dat laatste valt niets te doen, het eerste is fout en zou aangepakt moeten worden.

Mbt het Silvia gebeuren, vind dat zij daar teveel de schuld van heeft gekregen. Silvia wilde gewoon niets anders horen, wilde gewoon geen reguliere hulp. Dat is ontzettend zuur voor haar nabestaanden, maar het was echt haar eigen keuze.
Er is haar vele keren verteld dat regulier de beste weg was, ze wilde niet, ze kon dat niet. Ipv alles en iedereen de schuld daarvan te geven zouden we de eigen keuze van Silvia moeten respecteren, ook al is de uitkomst niet geweest wat we wilde.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  woensdag 26 juli 2017 @ 16:08:59 #10
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_172691178
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juli 2017 16:05 schreef tong80 het volgende:

[..]

Spa lauw.

:P
Spatricia Spaay.

:T.
And so is the past
  woensdag 26 juli 2017 @ 16:12:38 #11
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_172691261
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juli 2017 15:59 schreef LurkJeRot het volgende:
Die Vlemmix is ook echt goed bevriend met al die randfiguren he :')
Hulpverlenersysndroom.
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
pi_172691292
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juli 2017 16:08 schreef Cause_Mayhem het volgende:
Nou ja tja, omarmen gaat wat ver, maar gewoon met rust laten lijkt me vrij logisch.
Wat mij betreft is Jomanda gewoon welkom hier en vind ik mensen die haar negatief benaderen fout zitten.

Haha, vertel dat maar aan de familie van Millecam of haar toenmalige vriend.
pi_172691363
quote:
13s.gif Op woensdag 26 juli 2017 16:13 schreef HenkieVdV het volgende:

[..]

Haha, vertel dat maar aan de familie van Millecam of haar toenmalige vriend.
Maar die Sylvia Millecam was toch gewoon een volwassen en intelligente vrouw neem ik aan?
pi_172691384
quote:
1s.gif Op woensdag 26 juli 2017 16:17 schreef Daargaatze het volgende:

[..]

Maar die Sylvia Millecam was toch gewoon een volwassen en intelligente vrouw neem ik aan?
Ja, maar ik vind het niet minder dan normaal dat er mensen zijn die Jomanda negatief benaderen.
pi_172691410
Gijp verdiende ooit vuilniszakken vol geld dankzij dat nummer over die heks :D :') :D
  woensdag 26 juli 2017 @ 16:19:38 #16
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_172691415
quote:
13s.gif Op woensdag 26 juli 2017 16:13 schreef HenkieVdV het volgende:

[..]

Haha, vertel dat maar aan de familie van Millecam of haar toenmalige vriend.
Die weten beter dan iedereen dat Silvia echt zelf een keuze heeft gemaakt. Niet voor niets stad en land is afgegaan tot iemand zei wat ze wilde horen.
Dat zelfs al had niemand gezegd wat ze wilde horen ze nog geen reguliere behandeling wilde.

Dat ze graag anders gezien hadden begrijp ik heel goed, maar dat maakt de realiteit niet anders. Dat Silvia, hoe zuur dat ook is, dit zelf wilde.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  woensdag 26 juli 2017 @ 16:19:48 #17
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_172691418
quote:
1s.gif Op woensdag 26 juli 2017 16:17 schreef Daargaatze het volgende:

[..]

Maar die Sylvia Millecam was toch gewoon een volwassen en intelligente vrouw neem ik aan?
Die door een stel oplichters in een zwak moment de dood ingejaagd is.
And so is the past
  woensdag 26 juli 2017 @ 16:21:30 #18
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_172691458
quote:
7s.gif Op woensdag 26 juli 2017 16:18 schreef HenkieVdV het volgende:

[..]

Ja, maar ik vind het niet minder dan normaal dat er mensen zijn die Jomanda negatief benaderen.
Natuurlijk is dat niet normaal!
Wat heb jij te maken met de keuze die Silvia heeft gemaakt? Wie ben jij om een ander daarmee lastig te vallen?

Gewoon zelf niet naar Jomanda toe gaan, doe ik ook niet. Dat is meer dan genoeg.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  woensdag 26 juli 2017 @ 16:23:27 #19
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_172691505
quote:
14s.gif Op woensdag 26 juli 2017 16:19 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Die door een stel oplichters in een zwak moment de dood ingejaagd is.
Bullshit.

Silvia is vele alternatieven langs gegaan, bij verreweg de meeste hoorde ze dat regulier de eerste lijns behandeling zou moeten zijn. Vele wilde zelfs niet behandelen zonder die reguliere hulp. Daar is ze allemaal bij weg gelopen.

Dit gaat om een zeer bewuste keuze van Silvia zelf, die koste wat het kost niet regulier behandeld wilde worden.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  woensdag 26 juli 2017 @ 16:25:42 #20
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_172691546
quote:
1s.gif Op woensdag 26 juli 2017 16:21 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Natuurlijk is dat niet normaal!
Wat heb jij te maken met de keuze die Silvia heeft gemaakt? Wie ben jij om een ander daarmee lastig te vallen?

Gewoon zelf niet naar Jomanda toe gaan, doe ik ook niet. Dat is meer dan genoeg.
Beetje slap, hoor. Jomanda heeft wel meer mensen belazerd. Waarom zou je daar niets over mogen zeggen?
The love you take is equal to the love you make.
pi_172691548
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juli 2017 16:08 schreef Cause_Mayhem het volgende:
Nou ja tja, omarmen gaat wat ver, maar gewoon met rust laten lijkt me vrij logisch.
Wat mij betreft is Jomanda gewoon welkom hier en vind ik mensen die haar negatief benaderen fout zitten.
Hoezo zou iemand gelijk fout zitten als je iemand negatief benadert? Deze dame heeft behandeling nodig, want ze is al een behoorlijke tijd van het padje af.
quote:
Maar vraag me af of haar wegkwijnen komt door zeer nare reacties op haar of omdat ze haar 'jezus status' (lees aandacht) kwijt is. Aan dat laatste valt niets te doen, het eerste is fout en zou aangepakt moeten worden.
Door wie en met welke argumenten kan je een negatieve houding naar een charlatan aanpakken dan?
quote:
Mbt het Silvia gebeuren, vind dat zij daar teveel de schuld van heeft gekregen. Silvia wilde gewoon niets anders horen, wilde gewoon geen reguliere hulp. Dat is ontzettend zuur voor haar nabestaanden, maar het was echt haar eigen keuze.
Er is haar vele keren verteld dat regulier de beste weg was, ze wilde niet, ze kon dat niet. Ipv alles en iedereen de schuld daarvan te geven zouden we de eigen keuze van Silvia moeten respecteren, ook al is de uitkomst niet geweest wat we wilde.
Daarom is Jomanda ook vrijuit gegaan. Dat maakt haar nog niet een fijn persoon. Als je iemand die nog prima genezen had kunnen worden helpt in haar waanidee dat zorg geen goed idee is ben je gewoon een pannenkoek.
  woensdag 26 juli 2017 @ 16:28:29 #22
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_172691596
quote:
1s.gif Op woensdag 26 juli 2017 16:25 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Beetje slap, hoor. Jomanda heeft wel meer mensen belazerd. Waarom zou je daar niets over mogen zeggen?
Waarom zou je?
Iedereen die haar opzocht deed dat uit eigen keuze.

Mensen maken soms stomme keuzes, ik vind het niet nodig me daar als buitenstaander mee te bemoeien.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  woensdag 26 juli 2017 @ 16:30:53 #23
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_172691656
quote:
1s.gif Op woensdag 26 juli 2017 16:28 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Waarom zou je?
Iedereen die haar opzocht deed dat uit eigen keuze.

Mensen maken soms stomme keuzes, ik vind het niet nodig me daar als buitenstaander mee te bemoeien.
Dan denken we daar fundamenteel anders over. Ik ben er groot voorstander van dat dit soort praktijken aan de kaak worden gesteld.
The love you take is equal to the love you make.
pi_172691690
quote:
1s.gif Op woensdag 26 juli 2017 16:21 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Natuurlijk is dat niet normaal!
Wat heb jij te maken met de keuze die Silvia heeft gemaakt? Wie ben jij om een ander daarmee lastig te vallen?

Gewoon zelf niet naar Jomanda toe gaan, doe ik ook niet. Dat is meer dan genoeg.
Dus we gaan voortaan iedere charlatan bestrijden door zelf niet meer te gaan? Strak plan..
pi_172691710
quote:
1s.gif Op woensdag 26 juli 2017 16:28 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Waarom zou je?
Iedereen die haar opzocht deed dat uit eigen keuze.

Mensen maken soms stomme keuzes, ik vind het niet nodig me daar als buitenstaander mee te bemoeien.
Ah.. Dus oplichters mogen misbruik maken van domme mensen als je maar de gaten in de wetgeving opzoeken?
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')