abonnement Unibet Coolblue
pi_172688645
Ben in mijn nieuwe huis een paar dingen aan het afronden, zo ook alle gloeilampen en prehistorische ''zuinigheids''lampen aan het vervangen door Led.
Nu schelen die van de Action fors in prijs met die van de bouwmarkten.
Los van het feit dat ze niet veel variatie hebben in soorten licht, hoe ervaren jullie de kwaliteit en levensduur?
pi_172688683
Ik zou persoonlijk gaan voor de ledlampen van de ikea. Hoge kwaliteit, goed licht, lange garantieperiode en ook goed betaalbaar.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  woensdag 26 juli 2017 @ 13:57:41 #3
104963 ETA
European Travel Author
pi_172688690
Het is een gok, hun kwaliteitscontrole is ondermaats, dus ze moeten sterk op hun leveranciers vertrouwen. Ze hebben geen groot aantal vaste leveranciers, dus het is maar net welke leverancier ze hebben gevonden voor die levering.
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
  woensdag 26 juli 2017 @ 13:58:06 #4
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_172688696
Ik heb mijn halogeenspots vervangen door ledspots van de Action een jaar geleden en die doen het nog goed.
And so is the past
pi_172689191
Zoiso goed bezig om de boel te vervangen voor LED. Bouwmarkt is zoiso duur voor wat je krijgt.
Mijn Led spots vervangen voor deze, en zeer tevreden: https://www.bol.com/nl/p/(...)tionType=typedsearch

Overige fittingen vervangen door LED kooldraad lampen: https://www.ledlampendire(...)vervangt-60-70w.html
pi_172690549
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juli 2017 13:57 schreef Jordy-B het volgende:
Ik zou persoonlijk gaan voor de ledlampen van de ikea. Hoge kwaliteit, goed licht, lange garantieperiode en ook goed betaalbaar.
Die heb ik ook, niets mis mee.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_172690803
Ik heb alles led van de Action. Ze doen het en ze gaan niet echt snel stuk of zo. Een enkele stopt er mee na een jaar of zo.

Geen idee wat het verbruik is en of ze het lichtnet kunnen verstoren. Ik heb nergens last van.

Omdat ze goedkoop zijn durf ik ze ook te modificeren door de lichtkap er af te halen. Hou je een soort spotje over. Ik zal er eens een opofferen om te zien hoeveel elektronica er in zit.
pi_172691102
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juli 2017 14:27 schreef Sintesi1 het volgende:
Zoiso goed bezig om de boel te vervangen voor LED. Bouwmarkt is zoiso duur voor wat je krijgt.
Mijn Led spots vervangen voor deze, en zeer tevreden: https://www.bol.com/nl/p/(...)tionType=typedsearch

Overige fittingen vervangen door LED kooldraad lampen: https://www.ledlampendire(...)vervangt-60-70w.html
Sowieso
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  woensdag 26 juli 2017 @ 16:55:34 #9
439068 speedfightrage
Stroom bzzt bzzt
pi_172692132
Ik bestel alles bij ledlampendirect.nl

( ik heb hier geen banden mee)


Ze zijn iets duurder maar de service is echt geweldig. Had pas 1 lamp kapot na 16 maanden. Kreeg 2 nieuwe omdat ze als set in 1 lamp zaten. Topservice
pi_172706719
Ik had bij Ibood een tijdje terug 10 Osram GU10 ledjes gekocht voor 3 euro per stuk. Dat is nog goedkoper dan Ikea.
Als het om losse lampen gaat, zou ik leds van de Action nog wel proberen maar ik heb spots in een vers gestuct plafond.
Spoilers!
pi_172707164
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juli 2017 13:57 schreef Jordy-B het volgende:
Ik zou persoonlijk gaan voor de ledlampen van de ikea. Hoge kwaliteit, goed licht, lange garantieperiode en ook goed betaalbaar.
Ook prul. Na de zoveelste kapotte Ikea led lamp ben ik overgestapt op Philips Master serie. Met name de kleur van het licht bevalt een stuk beter.
  donderdag 27 juli 2017 @ 09:46:27 #12
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_172707264
Ik ben persoonlijk erg tevreden over de LED lampen van Kruidvat, vaak in de aanbieding voor 1+1 of als je een Prijsmepper in de buurt hebt, zijn die daar voor slechts 1,50 te krijgen.
Don't let my username fool you...
  Moderator donderdag 27 juli 2017 @ 12:04:55 #13
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_172710337
quote:
1s.gif Op donderdag 27 juli 2017 09:41 schreef Knuppel1983 het volgende:

[..]

Ook prul. Na de zoveelste kapotte Ikea led lamp ben ik overgestapt op Philips Master serie. Met name de kleur van het licht bevalt een stuk beter.
Hoe iemand een bepaalde licht kleur ervaart is natuurlijk ook personelijk. Zelf heb ik ook goede ervaringen met de Philips master LED serie. En ook met de OSRAM pharaton serie.

Heb deze al jaren na volle tevredenheid thuis. Óók het dimmen gaat probleemloos :)
pi_172710859
quote:
1s.gif Op donderdag 27 juli 2017 09:41 schreef Knuppel1983 het volgende:

[..]

Ook prul. Na de zoveelste kapotte Ikea led lamp ben ik overgestapt op Philips Master serie. Met name de kleur van het licht bevalt een stuk beter.
ik weet niet wat jij met je lampen doet, maar ik moet mijn eerste kapotte IKEA-ledlamp nog tegenkomen. -O-
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  donderdag 27 juli 2017 @ 12:49:29 #15
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_172711181
quote:
1s.gif Op donderdag 27 juli 2017 12:32 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

ik weet niet wat jij met je lampen doet, maar ik moet mijn eerste kapotte IKEA-ledlamp nog tegenkomen. -O-
En als je ze al vind dan durf ik er bij Ikea de eerste 4 jaar zo mee terug te gaan. Ik weet zeker dat ik dan een nieuwe krijg.
Tot nooit .......
pi_172711797
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juli 2017 13:57 schreef Jordy-B het volgende:
Ik zou persoonlijk gaan voor de ledlampen van de ikea. Hoge kwaliteit, goed licht, lange garantieperiode en ook goed betaalbaar.
Dit.
pi_172711836
quote:
1s.gif Op donderdag 27 juli 2017 12:04 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Hoe iemand een bepaalde licht kleur ervaart is natuurlijk ook personelijk. Zelf heb ik ook goede ervaringen met de Philips master LED serie. En ook met de OSRAM pharaton serie.

Heb deze al jaren na volle tevredenheid thuis. Óók het dimmen gaat probleemloos :)
De Philips Classic LED serie is een stukje betaalbaarder dan de master LED en qua kleur gelijkwaardig..
En voor het nostalgische gevoel, ze zijn ook van glas, voelt toch beter dan dat kunststof
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
pi_172712441
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juli 2017 14:27 schreef Sintesi1 het volgende:
Zoiso goed bezig om de boel te vervangen voor LED. Bouwmarkt is zoiso duur voor wat je krijgt.
Mijn Led spots vervangen voor deze, en zeer tevreden: https://www.bol.com/nl/p/(...)tionType=typedsearch

Overige fittingen vervangen door LED kooldraad lampen: https://www.ledlampendire(...)vervangt-60-70w.html
Ik heb sinds vorige week LED kooldraadlampen van de Hornbach, kosten een stuk minder (max 5 euro per stuk) en doen het ook prima.

quote:
0s.gif Op woensdag 26 juli 2017 13:57 schreef Jordy-B het volgende:
Ik zou persoonlijk gaan voor de ledlampen van de ikea. Hoge kwaliteit, goed licht, lange garantieperiode en ook goed betaalbaar.
En dit.
pi_172712521
quote:
2s.gif Op donderdag 27 juli 2017 13:24 schreef RanTheMan het volgende:

[..]

De Philips Classic LED serie is een stukje betaalbaarder dan de master LED en qua kleur gelijkwaardig..
En voor het nostalgische gevoel, ze zijn ook van glas, voelt toch beter dan dat kunststof
Oh ja, dat is ook wel enorm belangrijk voor die ene keer dat je je lamp aanraakt (bij het indraaien) :')
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_172712680
Ik heb al mn ledlampen bij de action vandaan. Een tijdje geleden hadden ze ook nog 1.2 wat versies maar die zie ik nu niet meer. Ik heb 1.2w voor mn dressoir lampjes, die hoeven niet fel te zijn. Maar het is allemaal rustig geel licht wat eraf komt.

Het scheelde enorm op mn energie rekening het jaar erop. Ik heb zelfs op mn badkamer de led spots van de action. De gewone H fitting lampen gaan al jaren mee, de Spotjes iets korter
pi_172714120
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juli 2017 13:55 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Oh ja, dat is ook wel enorm belangrijk voor die ene keer dat je je lamp aanraakt (bij het indraaien) :')
totaal niet, ik zeg toch ook vanuit het nostalgische gevoel..
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
pi_172714244
quote:
2s.gif Op donderdag 27 juli 2017 15:13 schreef RanTheMan het volgende:

[..]

totaal niet, ik zeg toch ook vanuit het nostalgische gevoel..
Dan nog :')
pi_172714319
Ik heb in een plafondlamp meerdere ledlampen zitten van verschillende merken. Probleem is dat de lampen in een glazen omhulsel zitten en dus warm worden

Aldi lampen gaan dan het snelst kapot, dan Action lampen. De Ikea lampen blijven doorbranden.
pi_172714370
ik heb al mijn LED lampen van ikea. dimbare en niet dimbare. nu 5 jaar er in en 1 lamp is ooit stuk gegaan maar dat ging gelijk met de kaku dimmer.
pi_172714992
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juli 2017 15:23 schreef Nico987 het volgende:
ik heb al mijn LED lampen van ikea. dimbare en niet dimbare. nu 5 jaar er in en 1 lamp is ooit stuk gegaan maar dat ging gelijk met de kaku dimmer.
Wat kost een Ikea led lamp minimaal? euro of 15?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')