abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 26 juli 2017 @ 21:39:57 #201
63722 z80
I fink you freaky
pi_172699421
quote:
1s.gif Op woensdag 26 juli 2017 21:37 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Hoeveel en wat voor storage heb je dan in vredesnaam nodig voor een compleet ziekenhuis :o Dat moet in de petabytes lopen? :D
Over de totale hoeveelheid data die live staat verbaas ik me niet meer. Als ik zo al zie wat er bij ons op het werk af en toe langs komt wat mensen thuis hebben staan 8)7
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  woensdag 26 juli 2017 @ 21:39:58 #202
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_172699422
quote:
1s.gif Op woensdag 26 juli 2017 21:37 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Hoeveel en wat voor storage heb je dan in vredesnaam nodig voor een compleet ziekenhuis :o Dat moet in de petabytes lopen? :D
Ik heb op 't moment 0,8Pb all-flash staan, 2Pb archief, 1Pb gecomprimeerde backups, en een tape locatie elders in de EU.

Waar 't echt uit de hand loopt is organisaties die digitale pathalogie doen, en DNA studies.
Daar kan je echt jaarlijks meerdere Pb verwachten.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_172699503
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juli 2017 21:39 schreef fietsie het volgende:

[..]

Ik heb op 't moment 0,8Pb all-flash staan, 2Pb archief, 1Pb gecomprimeerde backups, en een tape locatie elders in de EU.
Nice :D
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  woensdag 26 juli 2017 @ 21:43:15 #204
63722 z80
I fink you freaky
pi_172699529
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juli 2017 21:39 schreef fietsie het volgende:

[..]

Ik heb op 't moment 0,8Pb all-flash staan, 2Pb archief, 1Pb gecomprimeerde backups, en een tape locatie elders in de EU.
Je schrijft wel de bestands-grote verkeerd. Kleine b is bit. Grote B is byte. Scheelt factor 8
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  woensdag 26 juli 2017 @ 21:44:15 #205
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_172699566
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juli 2017 21:43 schreef z80 het volgende:

[..]

Je schrijft wel de bestands-grote verkeerd. Kleine b is bit. Grote B is byte. Scheelt factor 8
Klopt, ik rammel het nu even uit losse pols neer; normaal knip en plak ik het uit de beheerinterface ;)

Komende maanden ga ik bezig met uitbreiding archief, herstructureren van data van applicaties die geen archivering ondersteunen en het onderzoeken van de mogelijkheden van een shared service center. O, en afstuderen :D
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_172699570
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juli 2017 21:39 schreef z80 het volgende:

[..]

Over de totale hoeveelheid data die live staat verbaas ik me niet meer. Als ik zo al zie wat er bij ons op het werk af en toe langs komt wat mensen thuis hebben staan 8)7
:D Ik heb maar een NAS-je van 3 TB staan thuis. Ik zie op kantoor wel dingen voorbij komen maar dat is alleen wat business data. Dat een MRI al 2-5 TB kan zijn wist ik niet :D als je dan bedenkt dat er dagelijks mensen langs komen voor een scan, dan loopt dat rapjes op :D Nooit echt bij stilgestaan....
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  woensdag 26 juli 2017 @ 21:46:21 #207
63722 z80
I fink you freaky
pi_172699619
quote:
1s.gif Op woensdag 26 juli 2017 21:44 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

:D Ik heb maar een NAS-je van 3 TB staan thuis. Ik zie op kantoor wel dingen voorbij komen maar dat is alleen wat business data. Dat een MRI al 2-5 TB kan zijn wist ik niet :D als je dan bedenkt dat er dagelijks mensen langs komen voor een scan, dan loopt dat rapjes op :D Nooit echt bij stilgestaan....
Ik had de grote van een mri scan ook kleiner verwacht.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  woensdag 26 juli 2017 @ 21:46:44 #208
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_172699632
quote:
1s.gif Op woensdag 26 juli 2017 21:44 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

:D Ik heb maar een NAS-je van 3 TB staan thuis. Ik zie op kantoor wel dingen voorbij komen maar dat is alleen wat business data. Dat een MRI al 2-5 TB kan zijn wist ik niet :D als je dan bedenkt dat er dagelijks mensen langs komen voor een scan, dan loopt dat rapjes op :D Nooit echt bij stilgestaan....
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juli 2017 21:46 schreef z80 het volgende:

[..]

Ik had de grote van een mri scan ook kleiner verwacht.
Wat we daar dus ook proberen is dat de radioloog de boel verslaat, er een reconstructie van maakt die werkelijk van nut is (dus waarop de diagnostische feiten goed te zien zijn) zodat we dan na 3 maanden bewaren de volledige scan kunnen weggooien, en alleen die reconstructie archiveren.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_172699646
Ben een leuke tvserie aan het herkijken btw: Feasting On Asphalt met Alton Brown. Op de motor door de VS op zoek naar road food.

Je zou bijna zin krijgen in een road trip O+
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_172699673
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juli 2017 21:46 schreef fietsie het volgende:

[..]


[..]

Wat we daar dus ook proberen is dat de radioloog de boel verslaat, er een reconstructie van maakt die werkelijk van nut is (dus waarop de diagnostische feiten goed te zien zijn) zodat we dan na 3 maanden bewaren de volledige scan kunnen weggooien, en alleen die reconstructie archiveren.
Klinkt logisch :Y
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_172699707
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juli 2017 21:29 schreef RobinOok het volgende:
Wij hebben een halfslachtig zomerrooster met Tai Chi. Mijn les van 20:30 is smengedingest met die van 19:30u. Kuttijd. Bovendien was ik de enige van mijn klasje. }:|
Enige met 7 gevorderden.

En ik moet echt iets aan mijn conditie gaan doen, het is te gênant. Ik had binnen 4 minuten een rood afgelopen, zwetend hoofd. En op enig moment was ik zo buiten adem, dat toen we een ontspaningsdinges van adem in, pfffffff, adem uit moesten doen ik al wist dat ik niet meer bij zou komen. Toen ben ik weggelopen om zogenaamd mijn neus te gaan snuiten maar feitelijk op adem te komen.

Man, man, man, man, man. Oud lijk....
ik vind het niet zo raar dat je nul conditie hebt als je elke meter per auto verplaatst.
  woensdag 26 juli 2017 @ 21:49:11 #212
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_172699713
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juli 2017 21:33 schreef fietsie het volgende:

[..]

Ik heb datasets van 2Gb tot 5Tb uit de MR, afhankelijk welk model, welke reconstructies in de dataset zitten en of er gebruik gemaakt is van specifieke onderzoeksparameters.

CT's lopen uiteen van 200Mb tot rond de 1.5Tb, waarbij het ook verschillend is of er ruwe data,dunne coupes of dikke coupes (het "gemiddelde" van meerdere dunne coupes) of reconstructies aan gekoppeld zitten.

Daarnaast heb ik ook datasets van meerdere Tb's aan reconstructies en fusiebeelden (meerdere beeldvormende technieken door elkaar gefuseerd) voor specifieke diagnostiek.

Hiervoor is een 3-laags storage principe van kracht, met een verscheidenheid aan retentie.
Zeker nooit van comprimeren gehoord? Tssssss, gewoon een zipje van maken joh! *O* _O- :P
  woensdag 26 juli 2017 @ 21:50:13 #213
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_172699747
quote:
1s.gif Op woensdag 26 juli 2017 21:49 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

ik vind het niet zo raar dat je nul conditie hebt als je elke meter per auto verplaatst.
Het is ook niet raar. Het is volkomen verklaarbaar. Maar wel een feit.
  woensdag 26 juli 2017 @ 21:53:24 #214
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_172699863
quote:
1s.gif Op woensdag 26 juli 2017 21:44 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

:D Ik heb maar een NAS-je van 3 TB staan thuis. Ik zie op kantoor wel dingen voorbij komen maar dat is alleen wat business data. Dat een MRI al 2-5 TB kan zijn wist ik niet :D als je dan bedenkt dat er dagelijks mensen langs komen voor een scan, dan loopt dat rapjes op :D Nooit echt bij stilgestaan....
Ik begrijp Fiets ook :Y Alleen dat van die coupes niet maar dat doet er voor de kloek niet toe.

Wij hebben hier zo'n 20 TB staan geloof ik.
Spoilers!
pi_172699903
quote:
1s.gif Op woensdag 26 juli 2017 21:49 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Zeker nooit van comprimeren gehoord? Tssssss, gewoon een zipje van maken joh! *O* _O- :P
_O-
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  woensdag 26 juli 2017 @ 21:54:45 #216
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_172699909
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juli 2017 21:47 schreef PdeHoog het volgende:
Ben een leuke tvserie aan het herkijken btw: Feasting On Asphalt met Alton Brown. Op de motor door de VS op zoek naar road food.

Je zou bijna zin krijgen in een road trip O+
Wij willen een keer een bbq road trip gaan doen in de VS. Ooit.
Spoilers!
pi_172699911
En weer thuis van een etentje. We zouden bij een persisch/afghaans restaurant gaan eten, maar die bleek op woensdag gesloten te zijn. Dus werd ik bij een kennis thuis gevraagd om te komen eten. Alles bij een traitteur vandaan :o Was wel lekker maar ik geloof niet dat ik dat ooit zou doen (en ik denk niemand hier) om iemand te eten te vragen en dan allemaal eten afhalen.

T was wel weer enorm de bult op, voorbij hoogte 80. Nou zal Vork er om lachen, maar ik vind het flink trappen, zelfs met een electrische fiets

En qua conditie heb ik hetzelfde als Robin, daar moet nodig wat aan gedaan worden. Knie lijkt steeds beter te gaan, misschien weer eens naar de fysiofitness gaan en van begin af aan weer opbouwen.
We have far more in common than that which devides us..
pi_172699919
quote:
1s.gif Op woensdag 26 juli 2017 21:53 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Ik begrijp Fiets ook :Y Alleen dat van die coupes niet maar dat doet er voor de kloek niet toe.

Wij hebben hier zo'n 20 TB staan geloof ik.
Zakelijk of ook prive?
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_172699944
quote:
1s.gif Op woensdag 26 juli 2017 21:54 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Wij willen een keer een bbq road trip gaan doen in de VS. Ooit.
:9 Ik zag wat videos over bbq-restaurants aldaar :9 Dat ziet er beduidend beter uit dan die bbq meuk die je in NL krijgt :')
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  woensdag 26 juli 2017 @ 21:57:37 #220
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_172700000
quote:
1s.gif Op woensdag 26 juli 2017 21:54 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Zakelijk of ook prive?
12 zakelijk, 10 privé als ik het goed heb. Maar op de privéserver staat ook regelmatig eea aan zakelijk spul. Beide servers staan op kantoor momenteel.

Zakelijk nemen backups van klanten het overgrote deel van de ruimte in.
Spoilers!
  woensdag 26 juli 2017 @ 21:59:00 #221
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_172700041
quote:
1s.gif Op woensdag 26 juli 2017 21:56 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

:9 Ik zag wat videos over bbq-restaurants aldaar :9 Dat ziet er beduidend beter uit dan die bbq meuk die je in NL krijgt :')
Wij kijken vaak bbq programma's, BBQ Crawl bijvoorbeeld. Dat voedt die roadtripdroom flink.
Spoilers!
pi_172700075
quote:
1s.gif Op woensdag 26 juli 2017 21:59 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Wij kijken vaak bbq programma's, BBQ Crawl bijvoorbeeld. Dat voedt die roadtripdroom flink.
Ik ken het probleem 8-)
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  woensdag 26 juli 2017 @ 22:00:11 #223
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_172700085
quote:
1s.gif Op woensdag 26 juli 2017 21:53 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Ik begrijp Fiets ook :Y Alleen dat van die coupes niet maar dat doet er voor de kloek niet toe.

Wij hebben hier zo'n 20 TB staan geloof ik.
Ruwe data die uit de meetsystemen komt wordt in een formaat weggeschreven met ruimtelijke eigenschappen (zie het als 1 enorme dikke staaf beeld data).

Daarvan worden standaard plaatjes gemaakt die een 1mm dikke doorsnede van het weefsel representeren. Deze plaatjes heten coupes ("gesneden uit weefsel") en heten dan de dunne coupes.
Hiermee kun je ongelofelijk gedetailleerd door het stuk lichaam kijken.

Vervolgens maakt de software van "stapeltjes" dunne coupes een dikke coupe, die dus meerdere mm's weefsel representeren. Deze kun je snel doorkijken,en hiermee kun je goed overzicht krijgen over het bredere beeld door een weefsel.
De radioloog wijst dan ook die dunne coupes aan waarin de specifieke diagnose goed te zien is.
Vaak is -na- het stellen van een gedetailleerde diagnose deze dataset voldoende om te archiveren; het hele gescande stuk in dikke coupes, de "key images" als dunne.

Zo besparen we opslagruimte maar ook later tijd om terug te kijken door een studie, die kun je nl veel sneller uit archief terughalen en doorbladeren in een viewer.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  woensdag 26 juli 2017 @ 22:04:54 #224
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_172700246
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juli 2017 22:00 schreef fietsie het volgende:

[..]

Ruwe data die uit de meetsystemen komt wordt in een formaat weggeschreven met ruimtelijke eigenschappen (zie het als 1 enorme dikke staaf beeld data).

Daarvan worden standaard plaatjes gemaakt die een 1mm dikke doorsnede van het weefsel representeren. Deze plaatjes heten coupes ("gesneden uit weefsel") en heten dan de dunne coupes.
Hiermee kun je ongelofelijk gedetailleerd door het stuk lichaam kijken.

Vervolgens maakt de software van "stapeltjes" dunne coupes een dikke coupe, die dus meerdere mm's weefsel representeren. Deze kun je snel doorkijken,en hiermee kun je goed overzicht krijgen over het bredere beeld door een weefsel.
De radioloog wijst dan ook die dunne coupes aan waarin de specifieke diagnose goed te zien is.
Vaak is -na- het stellen van een gedetailleerde diagnose deze dataset voldoende om te archiveren; het hele gescande stuk in dikke coupes, de "key images" als dunne.

Zo besparen we opslagruimte maar ook later tijd om terug te kijken door een studie, die kun je nl veel sneller uit archief terughalen en doorbladeren in een viewer.
Ik snap 'm.
Spoilers!
  woensdag 26 juli 2017 @ 22:06:09 #225
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_172700288
En ik heb sinds kort een kekke app waarin je dat op een Wifi verbinding met een iPad door zo'n setje heen kan sjoelen :)
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')