abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
pi_172680075
registreer om deze reclame te verbergen
Als jij een vriend/vriendin had waar je heel gelukkig mee bent, zou jij dan je vaste baan + familie achterlaten?

Ik heb nooit zo veel van iemand gehouden. Maar ze komt uit een derde wereldland waar het financieel moeilijk is. Bij ons is dat natuurlijk goed, maar ze kan moeilijk wennen aan culturele verschillen en heeft veel sneller heimwee dan ik. Ik vrees dat het tot een punt gaat komen waarop ik moet kiezen tussen mijn baan/pensioen/financiŽle toekomst, en mijn relatie.

Ik voel nu veel druk daardoor. Alsof de keuze die ik nu maak (heb een nieuwe baan in eigen land) onze toekomst definitief zal bepalen. Ik word soms angstig daardoor.

Maar ik kan ook een aantal jaren hier werken en geld sparen, en over 3 jaar de keuze maken. Daar voel ik me rustiger bij
pi_172680180
Als de liefde over 3 jaar nog steeds zo groot is, zal het in principe een redelijk makkelijke beslissing worden.
a great future doesn't require a great past
pi_172680225
Dus je wordt gemanipuleerd om daarheen te verhuizen :') Lekker is dat dan
  dinsdag 25 juli 2017 @ 23:26:32 #4
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_172680249
Nee.
slechts gestoord door het niet gestoord willen worden
You can all run naked backwards through a field of dicks. :6
leve de eigenpijperij
pi_172680281
Vriendschap is een illusie.
Karper diem, vis van de dag
pi_172680292
Lastig maar denk het niet. Veel huwelijken lopen op de klippen dus beter hier blijven denk ik, maar ik ben dan ook niet verliefd op een buitenlandse meid dus kan makkelijk oordelen :P
pi_172680295
Ik heb alles opgegeven om bij mijn vriend te gaan wonen. Wel binnen de EU, dus geen derde wereld land.

Wat is je toekomstperspectief in het land waar je naar toe zou verhuizen?
pi_172680305
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 juli 2017 23:20 schreef StevieW0nder het volgende:
Maar ze komt uit een derde wereldland waar het financieel moeilijk is.
Het maakt nogal uit om welk(e) land(en) het gaat.

Als ik het zo lees, is het rationeel om hier te blijven en je hier te vestigen.
jouw neus is perfect
voor mijn klit
pi_172680354
Geld en welvaart maakt niet gelukkig, wat telt is gezondhe- oei ja, dat is ook minder daar natuurlijk. :@
Nieuw is niet altijd beter.
pi_172680439
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 juli 2017 23:29 schreef zarGon het volgende:

[..]

Het maakt nogal uit om welk(e) land(en) het gaat.

Als ik het zo lees, is het rationeel om hier te blijven en je hier te vestigen.
Laat het ons houden op Latijns Amerika.
Mijn salaris zou er serieus op achteruitgaan. Ziekteverzekering en pensioen zijn ook weg.
Maar iedereen doet het daar zo dus is het niet onmogelijk. En mensen zijn gelukkiger dan hier.

Ik doe er in ieder geval een goeie zaak mee om zo'n 60 000 euro in eigen land te sparen de komende 3 jaar.
Geld geeft je keuzes. Hier blijven is inderdaad rationeel, maar liefde is dat niet.
  dinsdag 25 juli 2017 @ 23:38:16 #11
459912 FlippingCoin
pi_172680509
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 juli 2017 23:35 schreef StevieW0nder het volgende:

[..]

Mijn salaris zou er serieus op achteruitgaan. Ziekteverzekering en pensioen zijn ook weg.
Maar iedereen doet het daar zo dus is het niet onmogelijk. En mensen zijn gelukkiger dan hier.

Ik doe er in ieder geval een goeie zaak mee om zo'n 60 000 euro in eigen land te sparen de komende 3 jaar.
Geld geeft je keuzes. Hier blijven is inderdaad rationeel, maar liefde is dat niet.
Er is geen land in Zuid Amerika waar ze gelukkiger zijn dan hier.
leve de eigenpijperij
pi_172680592
quote:

[..]

Iedereen doet het daar zo omdat ze niet anders gewend zijn en niet anders kunnen.

Of de mensen daar gelukkig zijn maakt weinig uit, het gaat erom of jij er gelukkig kan worden. Denk dus goed na over wat belangrijk voor jou is, en kijk van tevoren hoeveel er voor jou haalbaar is.

quote:
Is dit diezelfde relatie van mei dit jaar, waar je vaker aan de alarmbel moet trekken?
jouw neus is perfect
voor mijn klit
pi_172680999
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juli 2017 23:41 schreef zarGon het volgende:

[..]

Iedereen doet het daar zo omdat ze niet anders gewend zijn en niet anders kunnen.

Of de mensen daar gelukkig zijn maakt weinig uit, het gaat erom of jij er gelukkig kan worden. Denk dus goed na over wat belangrijk voor jou is, en kijk van tevoren hoeveel er voor jou haalbaar is.

[..]

Is dit diezelfde relatie van mei dit jaar, waar je vaker aan de alarmbel moet trekken?
Ik denk niet dat lachen/gelukkig zijn iets is wat je zomaar doet. Daar moet alles gewoon goed voor zitten. Er zijn daar dingen die me gelukkig maken. Mensen zijn erg open en hebben diepere relaties met elkaar dan hier. Ik ben ook zo, en mis dat vaak in Europa.

Maar dit zijn emotionele dingen en veel toekomstkwesties zijn rationeel. Geld, pensioen, onderwijs voor je kinderen.

Nog steeds dezelfde relatie ja.
Ik herinner me niet meer waarom er aan de alarmbel werd getrokken enkele maanden geleden.
We hebben soms wel moeilijke momenten gehad, maar zien elkaar nog steeds graag.

Voor mij is liefde alles. Maar je moet wel voldoende geld hebben om in je behoeftes te voorzien en om je kinderen een mooie toekomst te geven
  woensdag 26 juli 2017 @ 00:09:37 #14
459912 FlippingCoin
pi_172681038
quote:
1s.gif Op woensdag 26 juli 2017 00:07 schreef StevieW0nder het volgende:

[..]

Ik denk niet dat lachen/gelukkig zijn iets is wat je zomaar doet. Daar moet alles gewoon goed voor zitten. Er zijn daar dingen die me gelukkig maken. Mensen zijn erg open en hebben diepere relaties met elkaar dan hier. Ik ben ook zo, en mis dat vaak in Europa.

Maar dit zijn emotionele dingen en veel toekomstkwesties zijn rationeel. Geld, pensioen, onderwijs voor je kinderen.

Nog steeds dezelfde relatie ja.
Ik herinner me niet meer waarom er aan de alarmbel werd getrokken enkele maanden geleden.
We hebben soms wel moeilijke momenten gehad, maar zien elkaar nog steeds graag.

Voor mij is liefde alles. Maar je moet wel voldoende geld hebben om in je behoeftes te voorzien en om je kinderen een mooie toekomst te geven
Ben je er al voor een langere periode geweest?
leve de eigenpijperij
pi_172681056
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juli 2017 23:38 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Er is geen land in Zuid Amerika waar ze gelukkiger zijn dan hier.
_O- _O- _O-
Een waarheidszoeker is iemand die durft te waden door dikke lagen van giftige rookgordijnen en probeert geen adem te halen.
"The silence of conspiracy. Slaughtered on the altar of apathy." - Lords of the New Church (1982)
  woensdag 26 juli 2017 @ 00:11:37 #16
459912 FlippingCoin
pi_172681062
quote:
Zou jij zeggen van wel dan?
leve de eigenpijperij
pi_172681099
quote:

[..]

Belangrijke vragen;

- heeft/krijgt zij een inkomen in haar thuisland?
- spreek jij de taal (goed genoeg)?
- kan jij daar een baan krijgen/maken?
- ken je haar familie en zij de jouwe?
- wat verwacht jij van haar?
- wat verwacht zij van jou?

Als je iets goeds van je leven wil maken is het juist absoluut niet rationeel om in Nederland te blijven hangen.
Een waarheidszoeker is iemand die durft te waden door dikke lagen van giftige rookgordijnen en probeert geen adem te halen.
"The silence of conspiracy. Slaughtered on the altar of apathy." - Lords of the New Church (1982)
pi_172681118
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juli 2017 00:11 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Zou jij zeggen van wel dan?
De topzoveel van gelukkige landen staat helemaal vol met Latijns-Amerika en Zuidoost AziŽ.

Ben je er wel es geweest?
Heb je wel es met een latino gepraat?

Of waar komt dit bekrompen wereldbeeldje vandaan? :')
  woensdag 26 juli 2017 @ 00:17:06 #19
459912 FlippingCoin
pi_172681126
quote:
10s.gif Op woensdag 26 juli 2017 00:16 schreef De_cameraman_uit_Colombia het volgende:

[..]

De topzoveel van gelukkige landen staat helemaal vol met Latijns-Amerika en Zuidoost AziŽ.

https://en.wikipedia.org/wiki/World_Happiness_Report#2017_report

Welke top zoveel bedoel jij?
leve de eigenpijperij
pi_172681134
Heb je al besloten of je haar moeder en de rest van haar familie financieel gaat ondersteunen?
Victory or defeat it's up to me to decide.
pi_172681158
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juli 2017 00:09 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Ben je er al voor een langere periode geweest?
4 periodes van 3 maanden, 3 maanden met haar in de buurlanden en zij is 1 maand in Europa geweest.

Dit is wel steeds als toerist. Werken en rekeningen betalen bij de Latinos is niet gemakkelijk.
Komt nog bij dat ze met mijn toekomstige schoonmoeder onder 1 dak woont en dat werkt voor mij niet.

We zouden ons eigen huis moeten hebben.
Ik vind alles prima aan haar land, behalve het salaris
pi_172681165
quote:
Happy Planet Index.

Je bent er dus nooit geweest. De zolderkamerautist die de wereld denkt te kennen van Wikischeisse en mediazooi.

Lekker nuttige input voor een topic als deze. :')
  woensdag 26 juli 2017 @ 00:21:33 #23
459912 FlippingCoin
pi_172681168
quote:
1s.gif Op woensdag 26 juli 2017 00:20 schreef StevieW0nder het volgende:

[..]

4 periodes van 3 maanden, 3 maanden met haar in de buurlanden en zij is 1 maand in Europa geweest.

Dit is wel steeds als toerist. Werken en rekeningen betalen bij de Latinos is niet gemakkelijk.
Komt nog bij dat ze met mijn toekomstige schoonmoeder onder 1 dak woont en dat werkt voor mij niet.

Okť, wat voor mij wel belangrijk zou zijn is of ik wel een baan kan vinden die aansluit bij mijn studie.
leve de eigenpijperij
  woensdag 26 juli 2017 @ 00:22:07 #24
459912 FlippingCoin
pi_172681171
quote:
9s.gif Op woensdag 26 juli 2017 00:21 schreef De_cameraman_uit_Colombia het volgende:

[..]

Happy Planet Index.

Je bent er dus nooit geweest. De zolderkamerautist die de wereld denkt te kennen van Wikischeisse en mediazooi.

Lekker nuttige input voor een topic als deze. :')
Man man man, waar is je top zoveel nu?

p.s. mijn input is al meer dan de jouwe, flapdrol.
leve de eigenpijperij
pi_172681176
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juli 2017 00:18 schreef madam-april het volgende:
Heb je al besloten of je haar moeder en de rest van haar familie financieel gaat ondersteunen?
Dat gaan we niet doen. Wordt ook niet verwacht, want ik heb er het geld niet voor (sparen voor een huis + onderwijs kind)
pi_172681212
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juli 2017 00:22 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Man man man, waar is je top zoveel nu?

p.s. mijn input is al meer dan de jouwe, flapdrol.
Jij:
- blind
- geen reet weten over de kwestie waar TS mee zit
- getekend door een voorgeschoteld wereldbeeldje van de media

Ik:
- ervaren met de kwestie waar TS mee zit
- zowel een externe lijst geleverd
- als veel belangrijker; jarenlange ervaring

Ga lekker in KLB trollen, kneus.
  woensdag 26 juli 2017 @ 00:28:21 #27
459912 FlippingCoin
pi_172681220
quote:
8s.gif Op woensdag 26 juli 2017 00:27 schreef De_cameraman_uit_Colombia het volgende:

[..]

Jij:
- blind
- geen reet weten over de kwestie waar TS mee zit
- getekend door een voorgeschoteld wereldbeeldje van de media

Ik:
- ervaren met de kwestie waar TS mee zit
- zowel een externe lijst geleverd
- als veel belangrijker; jarenlange ervaring

Ga lekker in KLB trollen, kneus.
Jij:
-zonder lijstje, nog steeds.
ik:
-met een lijstje.
-geen flapdrol.
leve de eigenpijperij
pi_172681230
quote:

[..]

Salaris in wat? Kun je geen expatbaan versieren, iets anders gaan doen, spreek je de taal goed, etc. etc.

Al eens in KAA gevraagd? Zitten meer FOK!kers in Latijns-Amerika.
pi_172681251
quote:

[..]

Je hebt hier eerder - onder een andere username - topics over geopend, of niet?

Bovenstaande komt me bekend voor; negeer het maar als het niet klopt.
jouw neus is perfect
voor mijn klit
pi_172681277
quote:
1s.gif Op woensdag 26 juli 2017 00:23 schreef StevieW0nder het volgende:

[..]

Dat gaan we niet doen. Wordt ook niet verwacht, want ik heb er het geld niet voor (sparen voor een huis + onderwijs kind)
Huh, welk kind?
(Heb ik een zin van je gemist?)
Make my day!
  woensdag 26 juli 2017 @ 00:42:52 #31
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_172681347
quote:
1s.gif Op woensdag 26 juli 2017 00:23 schreef StevieW0nder het volgende:

[..]

Je wil hier in Europa 60.000,- euro sparen zeg je net. Het wordt wel degelijk verwacht want daar ging het vorige keer over. Je bent naar hun maatstaven gigantisch rijk maar zij krijgen geen cent. Zo wil jij het. Dat werkt toch niet?
I have held many things in my hands, and I have lost them all; but whatever I have placed in God's hands, that I still possess.
pi_172681385
quote:
1s.gif Op woensdag 26 juli 2017 00:42 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Je wil hier in Europa 60.000,- euro sparen zeg je net. Het wordt wel degelijk verwacht want daar ging het vorige keer over. Je bent naar hun maatstaven gigantisch rijk maar zij krijgen geen cent. Zo wil jij het. Dat werkt toch niet?
Juist wel.

Het stomste wat je kan doen is je zakken legen en hopen dat daar liefde uitkomt.

Die schoonma moet haar eigen zaakjes rooien en het is alleen maar goed als je vriendin een baan heeft.
pi_172681404
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juli 2017 00:31 schreef zarGon het volgende:

[..]

Je hebt hier eerder - onder een andere username - topics over geopend, of niet?

Bovenstaande komt me bekend voor; negeer het maar als het niet klopt.
R&P / Kan een lange afstandsrelatie werken?
R&P / Vrienden willen mijn vriendin neuken

Vermoed ik.
jouw neus is perfect
voor mijn klit
pi_172681410
quote:
Colombia ook echt. :D

Maar als dit TS is;
- Colombia is geen derdewereldland, bepaalde delen wel, grote delen zijn ook prima ontwikkeld
- als zij kinderen wil en TS niet, is er sowieso geen toekomst
  woensdag 26 juli 2017 @ 00:56:09 #35
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_172681428
quote:
11s.gif Op woensdag 26 juli 2017 00:48 schreef De_cameraman_uit_Colombia het volgende:

[..]

Juist wel.

Het stomste wat je kan doen is je zakken legen en hopen dat daar liefde uitkomt.

Die schoonma moet haar eigen zaakjes rooien en het is alleen maar goed als je vriendin een baan heeft.
Kom je met je 60.000,- euro voor je toekomstige kind, tussen familieleden die leven van 1 dollar per dag. Dan ben je heel naÔef als je denkt dat dat goed gaat.

Overigens begrijp ik zelf niet dat iemand zegt ontzettend veel van de ander te houden maar geen enkel warm gevoel lijkt te koesteren voor maar ťťn familielid. Ik snap het niet. In die landen kun je familie niet buitensluiten.
I have held many things in my hands, and I have lost them all; but whatever I have placed in God's hands, that I still possess.
  woensdag 26 juli 2017 @ 00:58:56 #36
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_172681448
quote:
14s.gif Op woensdag 26 juli 2017 00:52 schreef De_cameraman_uit_Colombia het volgende:

[..]

Colombia ook echt. :D

Maar als dit TS is;
- Colombia is geen derdewereldland, bepaalde delen wel, grote delen zijn ook prima ontwikkeld
- als zij kinderen wil en TS niet, is er sowieso geen toekomst
Het is BraziliŽ.
pi_172681453
quote:
1s.gif Op woensdag 26 juli 2017 00:56 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Kom je met je 60.000,- euro voor je toekomstige kind, tussen familieleden die leven van 1 dollar per dag. Dan ben je heel naÔef als je denkt dat dat goed gaat.

Overigens begrijp ik zelf niet dat iemand zegt ontzettend veel van de ander te houden maar geen enkel warm gevoel lijkt te koesteren voor maar ťťn familielid. Ik snap het niet. In die landen kun je familie niet buitensluiten.
Jij bent duidelijk een vrouw
en (dus) niet bekend met golddiggers.

Ik had een veelvoud van die 60k maar mijn schoonma onderhoudt zichzelf en mijn vrouw werkt gewoon voor haar eigen geld.

Dat is de meest gezonde situatie, zoniet; geld weg en wijf weg.
pi_172681463
quote:
1s.gif Op woensdag 26 juli 2017 00:58 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Het is BraziliŽ.
Waar schreef TS dat?

Anyway, ook daar; is ze bereid te verhuizen van Schubbekuttevinha naar een redelijke stad als TS daar een baan kan krijgen?

Werken als buitenlander in Brazilie is schier onmogelijk (legaal). Zwart zijn er genoeg die het doen en online werken kan natuurlijk prima.

Spreekt TS Portugees?
  woensdag 26 juli 2017 @ 01:06:13 #39
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_172681490
quote:
10s.gif Op woensdag 26 juli 2017 01:00 schreef De_cameraman_uit_Colombia het volgende:

[..]

Ik had een veelvoud van die 60k maar mijn schoonma onderhoudt zichzelf en mijn vrouw werkt gewoon voor haar eigen geld.

Het gaat niet om grote bedragen. TS wil helemaal niets met die familie te maken hebben terwijl familie daar alles is en zijn vriendin ook nog eens heel close is met zijn toekomstige schoonmoeder die hij ook al niet uit kan staan. Familie is de cultuur daar. Maar TS moet ze niet.
pi_172681504
quote:
1s.gif Op woensdag 26 juli 2017 01:06 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Het gaat niet om grote bedragen. TS wil helemaal niets met die familie te maken hebben terwijl familie daar alles is en zijn vriendin ook nog eens heel close is met zijn toekomstige schoonmoeder die hij ook al niet uit kan staan. Familie is de cultuur daar. Maar TS moet ze niet.
Dit verzin je er gewoon bij. :D TS heeft het alleen over geld gehad en dat zijn salaris erop achteruitgaat in Brazilie.

Staat nergens dat "ie de familie niet moet".
  woensdag 26 juli 2017 @ 01:12:12 #41
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_172681516
quote:
1s.gif Op woensdag 26 juli 2017 01:02 schreef De_cameraman_uit_Colombia het volgende:

[..]

Waar schreef TS dat?

Anyway, ook daar; is ze bereid te verhuizen van Schubbekuttevinha naar een redelijke stad als TS daar een baan kan krijgen?

Werken als buitenlander in Brazilie is schier onmogelijk (legaal). Zwart zijn er genoeg die het doen en online werken kan natuurlijk prima.

Spreekt TS Portugees?
Zie link van ZarGon: uit eerder topic van TS. Zijn vriendin woont dus daar.
pi_172681524
quote:
1s.gif Op woensdag 26 juli 2017 01:12 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Dat ging over Colombia. :D

Dus of:
1 - TS hier is niet die andere TS
2 - vriendin is verhuist met al haar familie van Colombia naar BraziliŽ
3 - TS liegt over het land
4 - jij hebt BraziliŽ verkeerd begrepen

Maar TS lijkt te zijn gaan Facetimen en rukken.
  woensdag 26 juli 2017 @ 01:17:56 #43
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_172681543
quote:
9s.gif Op woensdag 26 juli 2017 01:13 schreef De_cameraman_uit_Colombia het volgende:

[..]

Dus of:

Ik zit mobiel en kan het niet terugzoeken. Het is die link niet idd. Misschien vergis ik me, dat kan. Het was een redelijk lang topic nog waarin veel aan bod kwam.
  woensdag 26 juli 2017 @ 01:24:27 #44
456432 Kamina
Tenacious!
pi_172681571
quote:
10s.gif Op woensdag 26 juli 2017 01:00 schreef De_cameraman_uit_Colombia het volgende:

[..]

Dat maakt je simpelweg een hoerenloper. Kopen die hap, of wijf weg. Lijkt me allesbehalve gezond.
1 + 1 = blauw
  woensdag 26 juli 2017 @ 01:28:00 #45
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_172681577
quote:
9s.gif Op woensdag 26 juli 2017 01:13 schreef De_cameraman_uit_Colombia het volgende:

[..]

Dus of:

R&P / Vreselijke nachtmerries. Betekenis?

Dit is 'm.
pi_172681588
quote:
In post 5 wordt het duidelijk uitgelegd. Maar niet dat hij de familie niet mag.

Maar als TS liever geen vragen beantwoordt, zie ik dit topic niet echt gaan lopen. :')
pi_172681622
TS je schetst de keuzes wel heel erg zwart wit. Als je in een multiculturele relatie zit hoef je niet voor altijd voor het ene of het andere land te kiezen, er zijn nog genoeg tussenopties mogelijk.

optie 1: Je kunt bijvoorbeeld proberen eerst daar een baan te vinden, voor je je er definitief vestigt.

optie 2: je kunt je vriendin een tijdje (1 of 2 jaar) hier heen laten komen zodat jullie samen je relatie verder kunnen laten groeien en jij voorlopig nog even goed kunt verdienen. Sowieso is het altijd wel een goed idee als beide partijen in het land van de adner gewoond hebben, zodat je elkaar en elkaars cultuur beter begrijpt. Misschien kan zij die tijd gebruiken om Nederlands te leren of zichzelf op een ander vlak te ontwikkelen.

optie 3: jullie kiezen een ander EU land uit en daar ga jij en/of zij een baan zoeken, daar kunnen jullie je makkelijker vestigen en werken dan in NEderland ivm de europese regels voor niet-EU partners. Als dat dan een land is waarvan je vriendin de taal spreekt (Spanje, portugal, Ierland bijvoorbeeld) dan is het voor haar wellicht wat makkelijker en dat geeft jou dan weer de mogelijkheid eventueel haar taal te leren en jezelf aantrekelijker te maken voor werkgevers jullie uiteindelijk toch in haar land willen gaan wonen.

Er zijn nog tal van andere opties, maar ik wil vooral zeggen dat je het wat minder zwart wit moet zien.

Ikzelf ben wel naar de andere kant van de wereld verhuisd met mijn liefde, nadat we enkele jaren samen in Nederland hadden gewoond. Maar ik zie het niet als een definitieve keuze. We wonen nu hier, maar wie weet gaan we over een paar jaar wel ergens anders wonen, net wat we willen.
pi_172681633
Ik ben zelf verhuist en pas in Colombia mijn vrouw ontmoet.

Tijdens onze huwelijksreis vroeg ik of ze in een ander land zou kunnen wonen en een eerlijk nee was het antwoord.

Beide haar ouders leven nog maar worden ouder. Niks mis mee om dat mee te nemen in een serieuze relatie.

Maar als TS in nota bene BraziliŽ aan de slag wil als buitenlander met weinig (?) taalkennis en in welk beroep?, dan zal ie het lastig krijgen.

Of harder je best doen voor een multinational of zelf iets zwart opzetten of online werken.

Een Braziliaanse een Nederlandse winter aandoen is tť wreed.
pi_172681768
quote:
1s.gif Op woensdag 26 juli 2017 01:06 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Ik heb een goeie band met de schoonmoeder. Er zijn gewoon serieuze culturele verschillen, zoals ons standpunt tegenover onderwijs.
Verder komt de hele familie hooguit 1 keer per jaar samen. Dus "familie is cultuur daar" dat weet ik niet waar je dat vandaan haalt. In het zelfde gezin klopt dat wel (vooral moeder heel belangrijk) maar daarbuiten veel minder.

Ik wil best een kind, maar enkel als we allebei een stabiele baan hebben en goed onderwijs kunnen betalen.
Voor hen totaal geen issue, voor mij wel.
pi_172681782
quote:
12s.gif [b]Op woensdag 26 juli 2017 01:56 schreef [url=http://forum.fok.nl/user/profile/468950]

Maar als TS in nota bene BraziliŽ aan de slag wil als buitenlander met weinig (?) taalkennis en in welk beroep?, dan zal ie het lastig krijgen.

Of harder je best doen voor een multinational of zelf iets zwart opzetten of online werken.

Een Braziliaanse een Nederlandse winter aandoen is tť wreed.
Multinationals zoeken bijna uitsluitend naar ingenieurs, en dat ben ik niet.
Ik weet ook via ervaringen van andere expats dat werk vinden er heel moeilijk is.
Je bent beperkt tot Engelse les geven en verdient er weinig mee. Ken de taal wel behoorlijk

Online werken zie ik alleen lukken als je programmeur bent, en zelfs dan werk je niet uitsluitend online.
Andere reizigers die ik gesproken heb raden me allemaal af om er te gaan werken.
pi_172681789
quote:
1s.gif Op woensdag 26 juli 2017 01:12 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Mijn vriendin woont in de buurt van de grens tussen BraziliŽ en ArgentiniŽ. Niet in Colombia

Overigens zijn alle Europeanen die een relatie hebben buiten de EU verplicht om continu op en af te reizen. Tenzij je getrouwd bent
  woensdag 26 juli 2017 @ 04:27:05 #52
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_172681858
quote:
1s.gif Op woensdag 26 juli 2017 02:58 schreef StevieW0nder het volgende:

[..]

Ik heb een goeie band met de schoonmoeder. Er zijn gewoon serieuze culturele verschillen, zoals ons standpunt tegenover onderwijs.
Ik denk dat je jouw financiŽn bedoelt.
quote:
Verder komt de hele familie hooguit 1 keer per jaar samen. Dus "familie is cultuur daar" dat weet ik niet waar je dat vandaan haalt.
:')
quote:
In het zelfde gezin klopt dat wel (vooral moeder heel belangrijk) maar daarbuiten veel minder.

Ik wil best een kind, maar enkel als we allebei een stabiele baan hebben en goed onderwijs kunnen betalen.
Voor hen totaal geen issue, voor mij wel.
Dit vroeg ik in het vorige topic ook al: jij doet veel voor jullie relatie (reizen, plannen, sparen, etc. etc.) Ik hoor nog steeds niets over wat jouw vriendin daarvoor doet.
pi_172682453
Ze zou toch komen studeren in BelgiŽ?
pi_172682705
quote:
1s.gif Op woensdag 26 juli 2017 07:54 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Ze zou toch komen studeren in BelgiŽ?
Dat is nog steeds het plan. Maar daarvoor moet het Engels goed genoeg bevonden worden en ik vrees dat het daar fout gaat. En als dat zo is, ben ik benieuwd wat er gaat gebeuren want ik heb nu vast werk met weinig vakantie. Ze onderneemt nu zelf niets om het Engels te verbeteren
pi_172682883
quote:
1s.gif Op woensdag 26 juli 2017 08:21 schreef StevieW0nder het volgende:

[..]

Dat is nog steeds het plan. Maar daarvoor moet het Engels goed genoeg bevonden worden en ik vrees dat het daar fout gaat. En als dat zo is, ben ik benieuwd wat er gaat gebeuren want ik heb nu vast werk met weinig vakantie. Ze onderneemt nu zelf niets om het Engels te verbeteren
Ze onderneemt niets? Heeft ze misschien geen zin om in BelgiŽ te studeren?
Ik zou mijn land verlaten voor echte liefde van beide kanten, maar als ik jouw posts lees zou ik die drie jaar maar eerst afwachten.
Of eerst haar in BelgiŽ laten studeren en dan verder kijken.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=26EP0ght2kI" target="_blank" rel="nofollow">But I want more...</a>
pi_172682894
quote:
1s.gif Op woensdag 26 juli 2017 08:21 schreef StevieW0nder het volgende:

[..]

Wil zij net zo graag bij jou zijn als jij bij haar?
pi_172683220
quote:
1s.gif Op woensdag 26 juli 2017 08:37 schreef Spriet4 het volgende:

[..]

Ze onderneemt niets? Heeft ze misschien geen zin om in BelgiŽ te studeren?
Ik zou mijn land verlaten voor echte liefde van beide kanten, maar als ik jouw posts lees zou ik die drie jaar maar eerst afwachten.
Of eerst haar in BelgiŽ laten studeren en dan verder kijken.
Ze heeft nogal snel zo'n houding van "het komt wel goed". Ook met dat Engels van haar.
Ze is op vakantie geweest en heeft mijn vrienden en familie ontmoet.
Dat ging goed, maar ik merkte wel een hevig verzet tegen culturele verschillen. Bij een conflict met een onbeleefde man zei ze ook van "Ik ga mijn land echt niet ruilen voor iets wat minder is. Ik kom hier niet wonen"

Ze wil een jaar komen studeren over haar eigen vakgebied. Ik weet niet of ze dat enkel voor haar eigen toekomst wil of ook voor mij. Omdat ik het belangrijk vind dat dat jaar goed afloopt stelde ik voor dat ze onze landstaal + haar Engels komt verbeteren, en dus niet haar vakgebied. Maar dat ziet ze niet echt zitten.

Ik vrees ook dat ze na dat jaar in eigen land zal blijven.

[ Bericht 5% gewijzigd door StevieW0nder op 26-07-2017 09:05:40 ]
pi_172683238
quote:
1s.gif Op woensdag 26 juli 2017 08:38 schreef 8777 het volgende:

[..]

Wil zij net zo graag bij jou zijn als jij bij haar?
Hoe kan ik dat weten? Ze heeft graag dat ik terug naar haar kom. In haar vertrouwde omgeving. Haar werk, haar vrienden, haar moeder..
Of zij ook bereid is om langere tijd hier te blijven weet ik niet zeker. Maar ik denk het niet
pi_172683279
quote:
1s.gif Op woensdag 26 juli 2017 09:01 schreef StevieW0nder het volgende:

[..]

Hoe kan ik dat weten? Ze heeft graag dat ik terug naar haar kom. In haar vertrouwde omgeving. Haar werk, haar vrienden, haar moeder..
Of zij ook bereid is om langere tijd hier te blijven weet ik niet zeker. Maar ik denk het niet
En wat jij wilt maakt haar niet zoveel uit? Ik heb dat ook gedaan, met m'n grote liefde in haar thuisland gewoond. Kan niet zeggen dat ik echt gelukkig was.
pi_172683289
quote:
1s.gif Op woensdag 26 juli 2017 09:00 schreef StevieW0nder het volgende:

[..]

Ze heeft nogal snel zo'n houding van "het komt wel goed". Ook met dat Engels van haar.
Ze is op vakantie geweest en heeft mijn vrienden en familie ontmoet.
Dat ging goed, maar ik merkte wel een hevig verzet tegen culturele verschillen.
Ze wil een jaar komen studeren over haar eigen vakgebied. Ik weet niet of ze dat enkel voor haar eigen toekomst wil of ook voor mij. Omdat ik het belangrijk vind dat dat jaar goed afloopt stelde ik voor dat ze onze landstaal + haar Engels komt verbeteren, en dus niet haar vakgebied. Maar dat ziet ze niet echt zitten.

Ik vrees ook dat ze na dat jaar in eigen land zal blijven.
In tegenstelling tot jou is ze niet tot veel bereid, lees ik zo. Misschien toch even wachten en kijken hoe het zich gaat ontwikkelen tijdens haar studie in BelgiŽ?
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=26EP0ght2kI" target="_blank" rel="nofollow">But I want more...</a>
pi_172683345
quote:
1s.gif Op woensdag 26 juli 2017 09:05 schreef 8777 het volgende:

[..]

En wat jij wilt maakt haar niet zoveel uit? Ik heb dat ook gedaan, met m'n grote liefde in haar thuisland gewoond. Kan niet zeggen dat ik echt gelukkig was.
Ik zou met haar een toekomst willen in Europa, maar enkel als zij zo gelukkig kan zijn.
Ik zou daar best gelukkig kunnen zijn (emotioneel) maar puur financieel zie ik er geen enkele toekomst.
Op latere leeftijd zou ik risico lopen om arm te worden, pas op mijn 90ste een heel klein pensioen te hebben en kinderen kunnen om wille van geld niet naar een goeie school.
pi_172683376
quote:
1s.gif Op woensdag 26 juli 2017 09:06 schreef Spriet4 het volgende:

[..]

In tegenstelling tot jou is ze niet tot veel bereid, lees ik zo. Misschien toch even wachten en kijken hoe het zich gaat ontwikkelen tijdens haar studie in BelgiŽ?
Mijn vaste baan begint binnenkort. Ik ga nog 1 keer terug, en daarna zien we elkaar nog 2 weken in een heel jaar tijd. Ik kan de toekomst niet voorspellen maar heb angst. Ga me aanmelden bij een psych en kijken wat ervan komt
pi_172683444
quote:
1s.gif Op woensdag 26 juli 2017 09:13 schreef StevieW0nder het volgende:

[..]

Mijn vaste baan begint binnenkort. Ik ga nog 1 keer terug, en daarna zien we elkaar nog 2 weken in een heel jaar tijd. Ik kan de toekomst niet voorspellen maar heb angst. Ga me aanmelden bij een psych en kijken wat ervan komt
Zo erg die angst? Weet zij daarvan dan? Als jullie erover praten kunnen jullie misschien tot een deal komen. Als zij net zoveel van jou houdt als jij van haar, zal ze wel een compromis willen sluiten. Of tenminste meer haar best doen om jou ook gelukkig te zien en je zorgen weg te halen.
Zou je die drie jaren of tenminste dat ene studiejaar nog kunnen afwachten, denk je?
pi_172683473
quote:
1s.gif Op woensdag 26 juli 2017 09:10 schreef StevieW0nder het volgende:

[..]

Ik zou met haar een toekomst willen in Europa, maar enkel als zij zo gelukkig kan zijn.
Ik zou daar best gelukkig kunnen zijn (emotioneel) maar puur financieel zie ik er geen enkele toekomst.
Op latere leeftijd zou ik risico lopen om arm te worden, pas op mijn 90ste een heel klein pensioen te hebben en kinderen kunnen om wille van geld niet naar een goeie school.
Ik dacht ook dat ik gelukkig zou zijn in het paradijs maar het viel me echt vies tegen, ik had daar niks of niemand, alleen haar. Na 3 jaar ben ik terug naar huis gegaan.
pi_172683639
Ja.
pi_172684261
quote:
1s.gif Op woensdag 26 juli 2017 03:14 schreef StevieW0nder het volgende:

[..]

Multinationals zoeken bijna uitsluitend naar ingenieurs, en dat ben ik niet.
Ik weet ook via ervaringen van andere expats dat werk vinden er heel moeilijk is.
Je bent beperkt tot Engelse les geven en verdient er weinig mee. Ken de taal wel behoorlijk

Online werken zie ik alleen lukken als je programmeur bent, en zelfs dan werk je niet uitsluitend online.
Andere reizigers die ik gesproken heb raden me allemaal af om er te gaan werken.
Kijk, als je wil zwelgen in zelfmedelijden en dit soort totaal onware barriŤres gaat opwerpen, ga je er nooit komen en stijgt dit topic niet uit boven de vele "moet ik hem/haar aanspreken of niet" topics.

Ik zou eigenlijk in BraziliŽ gaan werken voor dezelfde multinational maar heb Colombia weten te pushen, vanwege veel factoren (o.a. taal). En ik ben geen ingenieur. Dus dat klopt al niet.

Mijn beste maat die nu online aan het werk is hier op reis is geen programmeur (not even close) en heeft een half jaar op verschillende plekken in BraziliŽ gewoond en online gewerkt. Dus ook die verzonnen aanname klopt niet.

Als de familie niet groot is en maar 1 keer per jaar bij elkaar komt, is het helemaal makkelijk.
pi_172684301
quote:
1s.gif Op woensdag 26 juli 2017 03:22 schreef StevieW0nder het volgende:

[..]

Mijn vriendin woont in de buurt van de grens tussen BraziliŽ en ArgentiniŽ. Niet in Colombia

Overigens zijn alle Europeanen die een relatie hebben buiten de EU verplicht om continu op en af te reizen. Tenzij je getrouwd bent
Porto Alegre moet een geweldige stad zijn. Die vriend van me zat daar dus ook.

Onzin, als je een werkvisum hebt hoef je helemaal niet steeds weg. Dat zo'n werkvisum in BraziliŽ lastig te verkrijgen is, is wel waar.
pi_172684435
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juli 2017 23:23 schreef Droopie het volgende:
Als de liefde over 3 jaar nog steeds zo groot is, zal het in principe een redelijk makkelijke beslissing worden.
Verliefdheid slijt en gaat naar houden van, band raakt alleen maar sterker.
Lend me your eyes I can change what you see, but your soul you must keep totally free.
pi_172684569
quote:
9s.gif Op woensdag 26 juli 2017 10:04 schreef De_cameraman_uit_Colombia het volgende:

[..]

Kijk, als je wil zwelgen in zelfmedelijden en dit soort totaal onware barriŤres gaat opwerpen, ga je er nooit komen en stijgt dit topic niet uit boven de vele "moet ik hem/haar aanspreken of niet" topics.

Ik zou eigenlijk in BraziliŽ gaan werken voor dezelfde multinational maar heb Colombia weten te pushen, vanwege veel factoren (o.a. taal). En ik ben geen ingenieur. Dus dat klopt al niet.

Mijn beste maat die nu online aan het werk is hier op reis is geen programmeur (not even close) en heeft een half jaar op verschillende plekken in BraziliŽ gewoond en online gewerkt. Dus ook die verzonnen aanname klopt niet.

Als de familie niet groot is en maar 1 keer per jaar bij elkaar komt, is het helemaal makkelijk.
Ik waardeer je positieve attitude, maar wees wel realistisch.

Die barriŤres heb ik niet zelf uitgevonden. Ik ga gewoon af op andere reizigers en tientallen expats mij vertelden door de jaren heen.
Wat doet jouw vriend online en voor wat voor salaris? En voor wat voor multinational werk je en wat is je diploma? Wat is je ongeveer verwachting voor je salaris in beide landen?
Ben je bezig met je pensioen en ziekteverzekering of helemaal niet?

[ Bericht 2% gewijzigd door StevieW0nder op 26-07-2017 10:27:30 ]
pi_172684592
quote:
1s.gif Op woensdag 26 juli 2017 10:06 schreef De_cameraman_uit_Colombia het volgende:

[..]

Porto Alegre moet een geweldige stad zijn. Die vriend van me zat daar dus ook.

Onzin, als je een werkvisum hebt hoef je helemaal niet steeds weg. Dat zo'n werkvisum in BraziliŽ lastig te verkrijgen is, is wel waar.
Of een studentenvisum van 2 jaar, maar dan moet je de cursus betalen voor aankomst.
Ik zoek iets met lange termijn potentieel.
pi_172684709
quote:
1s.gif Op woensdag 26 juli 2017 10:20 schreef StevieW0nder het volgende:

[..]

Die barriŤres heb ik niet zelf uitgevonden. Ik ga gewoon af op andere reizigers en tientallen expats mij vertelden door de jaren heen.
Wat doet jouw vriend online en voor wat voor salaris? En voor wat voor multinational werk je en wat is je diploma? Wat is je ongeveer verwachting voor je salaris in beide landen?
Gaat dit topic over mij of is het bedoeld om tips te krijgen van andere FOK!kers voor jezelf? Hoe kan je zelf allerlei vragen uit de weg gaan, maar wel anderen ermee bombarderen?

Er is zoveel werk dat je online kan doen als digitale nomade of niet. Verdiensten wisselen.

BraziliŽ is duidelijk duurder dan Colombia, maar het salaris daar was ook hoger.

De rest is irrelevant en eerlijk gezegd zie ik weinig progressie, meer zwelgen in zelfmeelij.

Gelukkig dat ik zelf niet (meer, hele jaar door) in Nederland wil wonen zeg... de inventiviteit en dynamiek van Zuid-Amerika vs de ingegraven hokjesmentaliteit van Nederland.
pi_172685017
quote:

[..]

Dat laatste is pertinent niet waar. In ieder EU land dat niet je eigen land is mag jouw niet-EU partner wonen en werken met jou, omdat ze dezelfde rechten als een EU burger krijgt als jouw partner. Dat valt onder jouw vrijheid van personen binnen de EU, het enige wat je ervoor hoeft te doen is in een EU land te gaan wonen dat niet Nederland is.
pi_172685162
quote:
1s.gif Op woensdag 26 juli 2017 10:20 schreef StevieW0nder het volgende:

[..]

Ik waardeer je positieve attitude, maar wees wel realistisch.

Je gaat dus alleen af op wat anderen je verteld hebben? Heb je wel al zelf geprobeerd een baan te zoeken daar? Of beroepsmogelijkheden die niet gebonden zijn aan locatie? Kun je iets in academia, consultancy of een online eenmanszaak beginnen?
pi_172685189
quote:
8s.gif Op woensdag 26 juli 2017 10:27 schreef De_cameraman_uit_Colombia het volgende:

[..]

Gaat dit topic over mij of is het bedoeld om tips te krijgen van andere FOK!kers voor jezelf? Hoe kan je zelf allerlei vragen uit de weg gaan, maar wel anderen ermee bombarderen?

Er is zoveel werk dat je online kan doen als digitale nomade of niet. Verdiensten wisselen.

BraziliŽ is duidelijk duurder dan Colombia, maar het salaris daar was ook hoger.

De rest is irrelevant en eerlijk gezegd zie ik weinig progressie, meer zwelgen in zelfmeelij.

Gelukkig dat ik zelf niet (meer, hele jaar door) in Nederland wil wonen zeg... de inventiviteit en dynamiek van Zuid-Amerika vs de ingegraven hokjesmentaliteit van Nederland.
Ik vraag naar jou omdat je advies over werk in tegenstelling staat tot wat honderden reizigers me verteld hebben. Mensen met werkervaring. Mijn vriendin verdient 400 euro per maand, en 200 met verhuur.

Welk aannemelijk werk zie jij zoal als nomade?

Leuk dat je positief bent, maar fundeer het dan wel. Het klinkt alsof je geen lange termijn plan hebt.
Zelfmeelij omdat ik denk dat ik mijn toekomst verkloot als ik voor een paar honderd euro ga werken in BraziliŽ. De best verdienende buitenlander die ik ken is freelance leraar Engels in de buurt van Rio. Verdient ongeveer 1000 euro per maand (moet er dure ziekteverzekering mee betalen) en redt het daarmee omdat hij pensioen gaat krijgen vanuit BelgiŽ
  woensdag 26 juli 2017 @ 10:51:10 #75
399258 Voszje
Member of the internet.
pi_172685195
quote:
1s.gif Op woensdag 26 juli 2017 10:43 schreef dodoria het volgende:

[..]

Dat laatste is pertinent niet waar. In ieder EU land dat niet je eigen land is mag jouw niet-EU partner wonen en werken met jou, omdat ze dezelfde rechten als een EU burger krijgt als jouw partner. Dat valt onder jouw vrijheid van personen binnen de EU, het enige wat je ervoor hoeft te doen is in een EU land te gaan wonen dat niet Nederland is.
Dit dus.
"Jij bent het lekkerste wijf van FOK!" - Toto69
"Niet weten dat Voszje een sluwe godin is :')" - Dven
"Jammer dat we onze enige Oostblokuser moeten missen nu Voszje blijkbaar een leven heeft gekregen :N." - MAHL
pi_172685278
quote:
1s.gif Op woensdag 26 juli 2017 09:00 schreef StevieW0nder het volgende:

[..]

Ze heeft nogal snel zo'n houding van "het komt wel goed".
En zo te lezen heb jij dat juist niet. In dit topic en het vorige topic waarin je veel over jullie hebt verteld, lees ik dat jij toekomstgericht denkt (studie kinderen, pensioen etc.), en dat jij je vooral zorgen maakt om de toekomst.

Maar... eh, gaat dat wel werken wanneer jij bij haar bent? Gaat dat 'het komt wel vs. nu even goed regelen' niet vaker voor botsingen zorgen? En kun jij daarmee omgaan?

Ik lees eigenlijk vooral dat jij wil opofferen, en zij standvastig en veel minder flexibel is... Weet niet, is dat wel eerlijk tegenover jou? Heb het idee dat jij veel meer wil dat het lukt dan haar... Als het onder haar voorwaarden lukt, is het prima voor haar, maar wanneer ze meer moet doen (zoals haar Engels verbeteren en op niveau brengen), dan... komt het allemaal wel joh, ooit.

Ik zie eigenlijk vooral pogingen van jou om dit zo fijn mogelijk voor iedereen te maken (waarbij je zo ver gaat dat je er angstig van bent en naar een psycholoog wil).
jouw neus is perfect
voor mijn klit
pi_172685298
quote:
1s.gif Op woensdag 26 juli 2017 10:43 schreef dodoria het volgende:

[..]

Dit ga ik fact checken. Met welk visum zie jij dit gebeuren?
  woensdag 26 juli 2017 @ 11:00:39 #78
416931 yats
(non) Average Joe
pi_172685379
quote:

[..]

Dat laatste is onzin. Mijn vriendin komt van buiten de EU en heeft zich gewoon in Europa kunnen vestigen. Andersom kan ik ook in haar land gaan wonen en werken als ik dat wil en hoef ik echt niet om de zoveel maanden heen en weer te reizen.
Many persons have a wrong idea of what constitutes true happiness. It is not attained through self-gratification but through fidelity to a worthy purpose.
[ Bericht 0% gewijzigd door yats op 11-11-2011 11:22 ]
pi_172685521
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juli 2017 10:55 schreef zarGon het volgende:

[..]

En zo te lezen heb jij dat juist niet. In dit topic en het vorige topic waarin je veel over jullie hebt verteld, lees ik dat jij toekomstgericht denkt (studie kinderen, pensioen etc.), en dat jij je vooral zorgen maakt om de toekomst.

Maar... eh, gaat dat wel werken wanneer jij bij haar bent? Gaat dat 'het komt wel vs. nu even goed regelen' niet vaker voor botsingen zorgen? En kun jij daarmee omgaan?

Ik lees eigenlijk vooral dat jij wil opofferen, en zij standvastig en veel minder flexibel is... Weet niet, is dat wel eerlijk tegenover jou? Heb het idee dat jij veel meer wil dat het lukt dan haar... Als het onder haar voorwaarden lukt, is het prima voor haar, maar wanneer ze meer moet doen (zoals haar Engels verbeteren en op niveau brengen), dan... komt het allemaal wel joh, ooit.

Ik zie eigenlijk vooral pogingen van jou om dit zo fijn mogelijk voor iedereen te maken (waarbij je zo ver gaat dat je er angstig van bent en naar een psycholoog wil).
Het is goed mogelijk dat je gelijk hebt. Ik kan er moeilijk over oordelen omdat ik zelf in de relatie zit en omdat dit mijn eerste lange relatie is. Vind niet dat ik haar kan kwalijk nemen dat ze heimwee heeft naar haar moeder en moeite heeft met onze cultuur.

Het ticket om nu een laatste keer terug te gaan is erg duur. Ergens wil ik weer bij haar zijn maar wel als het tot iets zal leiden. Ik denk dat die houding van "Alles komt goed. Maakt niet uit dat ik elke dag te laat ben op het werk..." hier problemen gaat veroorzaken. In haar eigen bedrijf worden continu mensen ontslagen wegens te laat komen maar zij is vriendjes met de bazin en is erg goed in haar werk. Brengt meer op dan dat ze betaald wordt.

Ik heb het idee dat zij en haar moeder niet alles vertellen over de mogelijkheden na dat jaar studie.
Denk dat moeder druk gaat zetten om haar terug naar eigen land te halen. Maar dat zal moeten blijken
pi_172685610
quote:
1s.gif Op woensdag 26 juli 2017 11:00 schreef yats het volgende:

[..]

Dat laatste is onzin. Mijn vriendin komt van buiten de EU en heeft zich gewoon in Europa kunnen vestigen. Andersom kan ik ook in haar land gaan wonen en werken als ik dat wil en hoef ik echt niet om de zoveel maanden heen en weer te reizen.
Ik moet me houden aan max 180 dagen per jaar op dit standaard visum on arrival.
Met welk visum beweer jij dat dit kan?
Ik moest mijn vriendin bij aankomst op het thuisadres registreren en het weer melden als ze vertrok.
pi_172685687
Niemand zegt dat je voor 400 euro in de maand moet werken, dat doe je zelf.

Je geeft geen enkele informatie over achtergronden, je studie, en zelfs het land moest van Boca_Raton komen... :')

En ondertussen zij die wel ervaring hiermee hebben, maar die je niet kent, vertellen "hoe het zit" en blijven jamaaren op alles wat je te horen krijgt.

Beter ga je niet en blijf je lekker in je comfort zone in Nederland hangen. Die Braziliaanse verdient ook beter dan zo'n slapjanus als jij.
pi_172686073
quote:
8s.gif Op woensdag 26 juli 2017 11:18 schreef De_cameraman_uit_Colombia het volgende:
Niemand zegt dat je voor 400 euro in de maand moet werken, dat doe je zelf.

Je geeft geen enkele informatie over achtergronden, je studie, en zelfs het land moest van Boca_Raton komen... :')

En ondertussen zij die wel ervaring hiermee hebben, maar die je niet kent, vertellen "hoe het zit" en blijven jamaaren op alles wat je te horen krijgt.

Beter ga je niet en blijf je lekker in je comfort zone in Nederland hangen. Die Braziliaanse verdient ook beter dan zo'n slapjanus als jij.
Jij beweert bij hoog en laag dat je als expat in BraziliŽ best wat kanten uit kan, maar weigert concreet te gaan over de jobs en over het salaris. Het staat in contrast met ervaringen van mensen die ik al meer dan een jaar persoonlijk kende en terug naar Europa zijn gekeerd.

Vervolgens kom je met verwijten over zelfmedelijden en slapjanus.
Veel geblaat maar geen wol.
pi_172686301
Ja, maar alleen als het Marokko is.
We willen vrij en onafhankelijk leven zodat niemand buiten Allah ons mag regeren. - Mohammed Abdelkrim El Khattabi
  woensdag 26 juli 2017 @ 12:02:04 #84
416931 yats
(non) Average Joe
pi_172686567
quote:
1s.gif Op woensdag 26 juli 2017 11:14 schreef StevieW0nder het volgende:

[..]

Ik moet me houden aan max 180 dagen per jaar op dit standaard visum on arrival.
Met welk visum beweer jij dat dit kan?
Ik moest mijn vriendin bij aankomst op het thuisadres registreren en het weer melden als ze vertrok.
Op basis van werkzaamheden als zzp'er. Al scheelt het wellicht dat Nederland met het land in kwestie een apart verdrag heeft, wat het bijvoorbeeld ook met Japan, Canada, Zuid-Korea, AustraliŽ en Nieuw-Zeeland heeft.
Many persons have a wrong idea of what constitutes true happiness. It is not attained through self-gratification but through fidelity to a worthy purpose.
[ Bericht 0% gewijzigd door yats op 11-11-2011 11:22 ]
  woensdag 26 juli 2017 @ 12:03:07 #85
399258 Voszje
Member of the internet.
pi_172686584
Antwoord op de TT: Ja, druk op zoek naar een huis. Detail is wel dat ik hier geen vaste baan heb. :P
"Jammer dat we onze enige Oostblokuser moeten missen nu Voszje blijkbaar een leven heeft gekregen :N." - MAHL
pi_172686914
quote:
1s.gif Op woensdag 26 juli 2017 11:39 schreef StevieW0nder het volgende:

[..]

Jij beweert bij hoog en laag dat je als expat in BraziliŽ best wat kanten uit kan, maar weigert concreet te gaan over de jobs en over het salaris. Het staat in contrast met ervaringen van mensen die ik al meer dan een jaar persoonlijk kende en terug naar Europa zijn gekeerd.

Precies jouw houding; het moet allemaal in kleine brokjes voor je gepresenteerd worden. Wellicht zelf es iets zoeken qua opties? Neuh, gewoon door blijven klagen dat je voor 400 euro "moet" werken. :')

Mijn vrouw verdient 600 euro in de maand, ik 0. Bijzonder gelukkig samen.
pi_172686975
quote:
Als jij een vriend/vriendin had waar je heel gelukkig mee bent, zou jij dan je vaste baan + familie achterlaten?

Ik heb nooit zo veel van iemand gehouden. Maar ze komt uit een derde wereldland waar het financieel moeilijk is. Bij ons is dat natuurlijk goed, maar ze kan moeilijk wennen aan culturele verschillen en heeft veel sneller heimwee dan ik. Ik vrees dat het tot een punt gaat komen waarop ik moet kiezen tussen mijn baan/pensioen/financiŽle toekomst, en mijn relatie.

Ik voel nu veel druk daardoor. Alsof de keuze die ik nu maak (heb een nieuwe baan in eigen land) onze toekomst definitief zal bepalen. Ik word soms angstig daardoor.

Maar ik kan ook een aantal jaren hier werken en geld sparen, en over 3 jaar de keuze maken. Daar voel ik me rustiger bij
Been there, done that.

Uit eigen ervaring snap ik dat ze heimwee heeft en moeite heeft met de culturele verschillen. Jij geeft aan dat je daar minder moeite mee hebt. Heb je wel eens in een ander land gewoond? Of jij last hebt van heimwee en of je kunt wennen aan culturele verschillen, kom je pas te weten als je die stap hebt gemaakt. Op vakantie zijn in een land is iets heel anders dan er daadwerkelijk wonen.

Er is in principe niks mis met verhuizen naar een ander land voor iemand van wie je veel houdt. Ik heb het ook gedaan en heb er geen seconde spijt van gehad, hoewel de relatie inmiddels voorbij is en ik weer in Nederland woon.

Je maakt je wel terecht zorgen over de praktische kanten van het verhaal. Je schrijft dat jouw vriendin uit een derdewereldland komt. Is het daar Łberhaupt mogelijk voor jou om een toekomst op te bouwen? Zijn er banen in jouw vakgebied? Spreek je de taal of kun je er terecht met Engels? Hoe staat het betreffende land tegenover immigratie? Hoe is het gesteld met de mensenrechten?

Ziet jouw vriendin deze praktische kanten van het verhaal ook, of is ze verblind door heimwee?
pi_172687053
Porto Alegre is geen 3e wereld, of ze moet in een of andere favela wonen, maar dan zou ik er zeker niet gaan wonen.
pi_172687950
quote:
1s.gif Op woensdag 26 juli 2017 10:56 schreef StevieW0nder het volgende:

[..]

Dat is gewoon op basis van EU-Richtlijn 2004/38/EG. Is in de volksmond ook wel bekend als 'de belgiŽ-route', dan vraag je een ' kosteloze en versnelde visumprocedure voor familieleden van burgers van de Unie’ aan via het eu land waar jij woont en dan heeft mag zij daar ook gewoon wonen, en na een aantal maanden mogen jullie overal in de EU wonen. Dit is een nogal algemeen bekende regeling en ik kan vind het lastig voor te voorstellen dat je enigszins serieus gezocht hebt naar opties en dan niet bekend bent met deze procedure. Hoe denk je dat al die andere Nederlanders die niet aan de inkomenseis voldoen hun partner hierheen halen?
pi_172688212
quote:
1s.gif Op woensdag 26 juli 2017 11:39 schreef StevieW0nder het volgende:

[..]

Verwacht je nu serieus van ons hier dat we voor jou een baan gaan vinden waarmee jij genoeg geld kunt verdienen in BraziliŽ? Omdat jij van een aantal mensen hebt gehoord dat het niet kan, en daarom weigert naar opties te zoeken?
Wij weten toch niet wat jouw kwalificaties en talenten zijn? De reageerders proberen je alleen maar aan te moedigen met wat succesverhalen die jouw negatieve verhalen weerleggen, maar je zult het toch echt zelf moeten willen om er een succes van te maken.
pi_172688298
quote:
1s.gif Op woensdag 26 juli 2017 13:13 schreef dodoria het volgende:

[..]

Dat is gewoon op basis van EU-Richtlijn 2004/38/EG. Is in de volksmond ook wel bekend als 'de belgiŽ-route', dan vraag je een ' kosteloze en versnelde visumprocedure voor familieleden van burgers van de Unie’ aan via het eu land waar jij woont en dan heeft mag zij daar ook gewoon wonen, en na een aantal maanden mogen jullie overal in de EU wonen. Dit is een nogal algemeen bekende regeling en ik kan vind het lastig voor te voorstellen dat je enigszins serieus gezocht hebt naar opties en dan niet bekend bent met deze procedure. Hoe denk je dat al die andere Nederlanders die niet aan de inkomenseis voldoen hun partner hierheen halen?
We zijn geen familieleden (niet getrouwd) dus is die procedure op ons niet van toepassing.

Ik ben nu heel erg bezig met haar onderwijs, en haar kans op onze arbeidsmarkt.
Het lijkt erop dat haar diploma hier niet erkend zal worden en ze haar baan uit eigen land niet bij ons mag uitoefenen. Ze wil met haar diploma werken en niets anders.
Dan zou ze volledig opnieuw moeten beginnen met een studie van 3 jaar. En dat wil ze niet
pi_172688658
quote:
1s.gif Op woensdag 26 juli 2017 11:09 schreef StevieW0nder het volgende:

[..]

Het is goed mogelijk dat je gelijk hebt. Ik kan er moeilijk over oordelen omdat ik zelf in de relatie zit en omdat dit mijn eerste lange relatie is. Vind niet dat ik haar kan kwalijk nemen dat ze heimwee heeft naar haar moeder en moeite heeft met onze cultuur.
Maar wat zegt je gevoel?

Ik zie jou hier enorm veel moeite doen om zaken uit te zoeken en te regelen. Doet zij dat ook?

Ik zie jou hier flexibel zijn, je wil alles achterlaten voor haar. Maar is zij ook flexibel? Alles wat ik tot nu toe heb gelezen is: zij wil het zo, het moet zo. Wat als dat tijdens straks ook zo is, en jij je constant moet aanpassen aan haar, i.p.v. wederzijdse flexibiliteit?

Zij is heel duidelijk in wat ze wil: een leven daar en met familie en vrienden zijn, jij bent een leuke extra.

Jij bent heel duidelijk in wat jij wil: er alles aan doen om de liefde tussen jullie laten slagen. Alle andere zaken zoals familie en vrienden en weet ik wat je verder hiet achterlaat, zijn leuke extra's waar je op zich zonder kan.

Waar ik heen wil: ik heb eerlijk gezegd totaal niet het idee dat ze aan jou denkt, en dat dan straks vies kan tegenvallen voor jou.

Er hoeft geen winnaar te zijn (hier of daar wonen), maar een beetje opoffering aan beide kanten zorgt voor meer begrip tussen jullie. Soms daar, soms hier, soms dit, soms dat. Ik mis de tussenweg bij jullie, en dat komt vooral omdat ze daar helemaal niet aan doet/wil doen.

Ik mis het meedenken, het werken aan een toekomst samen.
jouw neus is perfect
voor mijn klit
  woensdag 26 juli 2017 @ 14:03:17 #93
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_172688774
Nee.
Did that, done that, got the return ticket.
pi_172689148
quote:
1s.gif Op woensdag 26 juli 2017 13:55 schreef zarGon het volgende:

[..]

Maar wat zegt je gevoel?

Ik zie jou hier enorm veel moeite doen om zaken uit te zoeken en te regelen. Doet zij dat ook?

Ik zie jou hier flexibel zijn, je wil alles achterlaten voor haar. Maar is zij ook flexibel? Alles wat ik tot nu toe heb gelezen is: zij wil het zo, het moet zo. Wat als dat tijdens straks ook zo is, en jij je constant moet aanpassen aan haar, i.p.v. wederzijdse flexibiliteit?

Zij is heel duidelijk in wat ze wil: een leven daar en met familie en vrienden zijn, jij bent een leuke extra.

Jij bent heel duidelijk in wat jij wil: er alles aan doen om de liefde tussen jullie laten slagen. Alle andere zaken zoals familie en vrienden en weet ik wat je verder hiet achterlaat, zijn leuke extra's waar je op zich zonder kan.

Waar ik heen wil: ik heb eerlijk gezegd totaal niet het idee dat ze aan jou denkt, en dat dan straks vies kan tegenvallen voor jou.

Er hoeft geen winnaar te zijn (hier of daar wonen), maar een beetje opoffering aan beide kanten zorgt voor meer begrip tussen jullie. Soms daar, soms hier, soms dit, soms dat. Ik mis de tussenweg bij jullie, en dat komt vooral omdat ze daar helemaal niet aan doet/wil doen.

Dit denk ik soms ook. We hebben wel mooie momenten samen en mensen om ons heen zien dat we heel verliefd zijn. Maar het moet nog blijken hoe ver ze voor "ons" wil gaan. Ze toont weinig initiatief voor haar studie hier.

Ik begrijp ook wel dat ze nog geen uitspraak kan doen over een toekomst in een land waar ze amper geweest is, en dat het moeilijk is met haar moeder. Maar ik voel geen interesse in een leven hier. Dat ze niets doet aan het Engels en amper vragen stelt over onderwijs. Ik dacht dat het deel uitmaakte van haar positieve mentaliteit (ik kan het goed genoeg), maar als ik voorstel om hier talen te studeren ipv haar vakgebied is ze niet geÔnteresseerd. Het lijkt erop dat ze een diploma wil waar ze in eigen land iets aan heeft. Lang voor we samen waren had ze al als wens om een uitwisselingsjaar te doen, dus dit komt niet (alleen) door mij.

Ik sta op het punt om nog 1 keer te bezoeken. Dan moet er echt goed gepraat worden.
Ik heb nooit eerder zo'n lange relatie gehad en ik zal altijd om haar blijven geven. Maar ik zie het eigenlijk niet werken in de toekomst
pi_172689178
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juli 2017 12:03 schreef Voszje het volgende:
Antwoord op de TT: Ja, druk op zoek naar een huis. Detail is wel dat ik hier geen vaste baan heb. :P
Ben je bezet? :{ :{ :{
pi_172689183
quote:
1s.gif Op woensdag 26 juli 2017 13:32 schreef StevieW0nder het volgende:

[..]

We zijn geen familieleden (niet getrouwd) dus is die procedure op ons niet van toepassing.

Het lijkt erop dat haar diploma hier niet erkend zal worden en ze haar baan uit eigen land niet bij ons mag uitoefenen. Ze wil met haar diploma werken en niets anders.
Dan zou ze volledig opnieuw moeten beginnen met een studie van 3 jaar. En dat wil ze niet
Je hoeft niet getrouwd te zijn, je hoeft alleen maar aan te tonen dat je een relatie hebt. Heb je uberhaupt de regeling opgezocht, of verwerp je dit nu puur en alleen omdat je 1 woordje leest wat je kan interpreteren als niet van toepassing zijnde op jou situatie? Wat wil je dan nu eigenlijk? Het lijkt er op dat je alleen maar wil horen dat het inderdaad niet kan. Is dat wat je wil? Want dat is gewoon niet waar. Maar als dat is wat je wil horen kun je je misschien beter afvragen hoe je nu echt in deze relatie staat. Is dat niet het onderliggende probleem?
  woensdag 26 juli 2017 @ 14:27:51 #97
399258 Voszje
Member of the internet.
pi_172689193
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juli 2017 14:26 schreef Dven het volgende:

[..]

Ben je bezet? :{ :{ :{
Ik verhuis toch naar Veliko Tarnovo?
pi_172689288
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juli 2017 14:27 schreef Voszje het volgende:

[..]

Ik verhuis toch naar Veliko Tarnovo?
Maar ik heb sowieso een vaste baan voor je :'(
pi_172689307
quote:

[..]

Maar wat zegt je gevoel?

Ik zie eigenlijk iets heel anders. TO doet alsof hij mogelijkheden zoekt, maar focust ondertussen alleen maar op ieder negatief aspect waarom het wel eens niet zou kunnen lukken. Hij zoekt juist helemaal niets echt uit en geeft op zodra er een excuus is dat het te moeilijk wordt. Ik zie van TO's kant eigenlijk net zo weinig flexibiliteit. Voorbeeld: Vriendin wil hier komen studeren, maar TO is het niet eens met de studiekeuze... Wat dat betreft lijken ze mij een goede match als het op starheid aankomt.
  woensdag 26 juli 2017 @ 14:33:58 #100
399258 Voszje
Member of the internet.
pi_172689310
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juli 2017 14:32 schreef Dven het volgende:

[..]

Maar ik heb sowieso een vaste baan voor je :'(
Wat dan? :o
pi_172689320
quote:
1s.gif Op woensdag 26 juli 2017 14:27 schreef dodoria het volgende:

[..]

Je hoeft niet getrouwd te zijn, je hoeft alleen maar aan te tonen dat je een relatie hebt. Heb je uberhaupt de regeling opgezocht, of verwerp je dit nu puur en alleen omdat je 1 woordje leest wat je kan interpreteren als niet van toepassing zijnde op jou situatie? Wat wil je dan nu eigenlijk? Het lijkt er op dat je alleen maar wil horen dat het inderdaad niet kan. Is dat wat je wil? Want dat is gewoon niet waar. Maar als dat is wat je wil horen kun je je misschien beter afvragen hoe je nu echt in deze relatie staat. Is dat niet het onderliggende probleem?
De voorwaarde voor haar om te kunnen werken, is dat haar diploma hier telt.
Daar ben ik al lang mee bezig en daar moet een procedure voor worden doorlopen bij een instituut dat het diploma onderzoekt. Kostte 90 euro en ik wacht op hun antwoord.

Als het niet wordt gelijkgesteld moet ze opnieuw beginnen. Ze kan inderdaad werken zonder diploma als arbeidster ofzo, maar dat is haar interesse absoluut niet.

Door de Europese roots van haar vader is de toestemming om hier te kunnen wonen en werken niet het probleem. Het gaat over haar diploma en haar wil om het hier te proberen
pi_172689358
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juli 2017 12:03 schreef Voszje het volgende:
Ach dat heb je toch helemaal niet nodig, leven van de liefde enzo....
pi_172689386
quote:
1s.gif Op woensdag 26 juli 2017 14:03 schreef Marrije het volgende:
Nee.
Did that, done that, got the return ticket.
Jammer. Maar ik zei toch dat het een kutland was?
pi_172689416
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juli 2017 14:33 schreef Voszje het volgende:

[..]

Wat dan? :o
Ja wat wil je? Kunnen altijd wel een plekje voor je vinden. En anders ontslaan we gewoon iemand die op de stek zit waar jij liever Oost-Europees wil hurken :@
pi_172689611
quote:
1s.gif Op woensdag 26 juli 2017 14:33 schreef dodoria het volgende:

[..]

Ik zie eigenlijk iets heel anders. TO doet alsof hij mogelijkheden zoekt, maar focust ondertussen alleen maar op ieder negatief aspect waarom het wel eens niet zou kunnen lukken.
Natuurlijk gaat hij dat doen. Hij is namelijk degene die de meeste risico's neemt en de grootste stappen maakt.

Zo vreemd is het niet om - in dit geval - beren op de weg te zoeken, vooral niet als je geen steun in de rug krijgt van je vriendin.

quote:
Hij zoekt juist helemaal niets echt uit en geeft op zodra er een excuus is dat het te moeilijk wordt. Ik zie van TO's kant eigenlijk net zo weinig flexibiliteit.
Hij wil anders zijn leven hier achterlaten voor haar. Hij kiest voor haar, zij kiest voor wat ze nu heeft.

quote:
Voorbeeld: Vriendin wil hier komen studeren, maar TO is het niet eens met de studiekeuze...
Huh, waar lees je dat?

Ik lees dat zijn vriendin haar Engels moet verbeteren, maar zich daar niet mee bezighoudt.
Ik lees dat zij hier opnieuw moet studeren (3 jaar), en dat zij dat niet wil.
De vraag is of haar diploma hier geldig is, zo niet, kan ze als "arbeidster" aan de slag, dat wil ze ook niet.

quote:
Wat dat betreft lijken ze mij een goede match als het op starheid aankomt.
Dan verschillen we daarin. Maar ja, we horen het verhaal eenzijdig, en hebben geen idee hoe zij dit allemaal ervaart.

Ik zie in ieder geval iemand die bewust is van de grote stap die hij moet maken, en daar goed op voorbereid wil zijn. En dus inderdaad nadenkt over bijvoorbeeld de financiŽle risico's.
jouw neus is perfect
voor mijn klit
pi_172689680
quote:
1s.gif Op woensdag 26 juli 2017 14:25 schreef StevieW0nder het volgende:
Maar ik zie het eigenlijk niet werken in de toekomst
Is het niet verstandiger om je twijfels met haar te bespreken? Voordat je allerlei zaken in gang zet, lijkt het me handig dat je weet dat op elkaar kan bouwen en dat jullie allebei een toekomst zien samen.

quote:
Maar het moet nog blijken hoe ver ze voor "ons" wil gaan.
Hoor je dit al niet te weten?
jouw neus is perfect
voor mijn klit
pi_172689701
ZarGon, ik begrijp niets van je verdediging van TS. Hij is minstens zo halsstarrig als zij, zo niet meer.

En hij plant juist niks, want dan zou hij concrete plannen maken en die hier ter discussie brengen.

Het is een grote klaagzang van zelfmeelij en wachten tot de ideale baan voor 5000 euro op een presenteerblaadje wordt aangeleverd.

Met zo'n instelling zou ik er niet eens aan dťnken om in een buitenland te gaan wonen... :')

Wat als het uit gaat? Eerste vraag die je jezelf (en haar) dient te stellen.
  woensdag 26 juli 2017 @ 14:57:12 #108
429888 JimmyDean
Suum Cuique
pi_172689769
quote:
Hoezo staat ItaliŽ onder Venezuela :')

Flutrapport
Tell us what you mean, tell us what you mean. He's Jimmy Dean oh oh oh
He's a blue jean boy, he's the real McCoy, but the best for sure, he's the boy next door.
  woensdag 26 juli 2017 @ 14:58:31 #109
459912 FlippingCoin
pi_172689800
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juli 2017 14:57 schreef JimmyDean het volgende:

[..]

Flutrapport
Misschien omdat het daar niet op alle gebeiden heel lekker gaat? Maar goed, flutrapport natuurlijk.
leve de eigenpijperij
pi_172689811
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juli 2017 14:57 schreef JimmyDean het volgende:

[..]

Flutrapport
De Happy Planet Index heeft steevast Costa Rica en Colombia bovenaan staan. BraziliŽ staat wat lager, maar idd, in Latijns-Amerika zijn mensen die veel minder hebben dan de gemiddelde Europeaan veel gelukkiger.
  woensdag 26 juli 2017 @ 15:00:07 #111
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_172689835
quote:
3s.gif Op dinsdag 25 juli 2017 23:27 schreef dl3b het volgende:
Vriendschap is een illusie.
Alles is een illusie.
  woensdag 26 juli 2017 @ 15:01:39 #112
459912 FlippingCoin
pi_172689860
quote:
12s.gif Op woensdag 26 juli 2017 14:58 schreef De_cameraman_uit_Colombia het volgende:

[..]

De Happy Planet Index heeft steevast Costa Rica en Colombia bovenaan staan. BraziliŽ staat wat lager, maar idd, in Latijns-Amerika zijn mensen die veel minder hebben dan de gemiddelde Europeaan veel gelukkiger.
Daarin staat Luxemburg op de een na laatste plaats, net boven Tsjaad en achter Togo? :')
leve de eigenpijperij
pi_172689872
quote:
5s.gif Op woensdag 26 juli 2017 14:54 schreef De_cameraman_uit_Colombia het volgende:
En hij plant juist niks, want dan zou hij concrete plannen maken en die hier ter discussie brengen.
Dat komt omdat hij stiekem hier wil blijven (verstand), maar met haar wil zijn (hart).

Onder de streep weet hij ook dat zij geen twijfels gaan wegnemen (mijns inziens), dus strugglet hij in de rondte.

Er vallen weinig concrete plannen te maken wanneer niet alle schouders eronder worden gezet; Beetje een laffe poging, waar beide kanten schuldig aan zijn.
jouw neus is perfect
voor mijn klit
pi_172689912
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juli 2017 14:53 schreef zarGon het volgende:

[..]

Is het niet verstandiger om je twijfels met haar te bespreken? Voordat je allerlei zaken in gang zet, lijkt het me handig dat je weet dat op elkaar kan bouwen en dat jullie allebei een toekomst zien samen.

[..]

Hoor je dit al niet te weten?
Ik heb het er met haar over gehad. Dan zegt ze dat ze het een jaar gaat proberen en dat we niet kunnen voorspellen wat er daarna zal gebeuren. Dat begrijp ik, en ik heb het liever zo dan dat ze valse beloftes maakt.

Haar moeder is religieus en zei een keer dat ze na dat jaar terug MOET komen omdat we niet getrouwd zijn en dus niet mogen samenwonen.

Ik had daar duidelijk moeite mee en zei "Maar hoe kunnen we dan na dat jaar samen zijn?"

Toen kwam ze met een nerveus lachje en zei ze "Wil jij mijn dochter bij me weghalen ofzo?"

Beiden hebben de neiging om moeilijke gesprekken uit de weg te gaan. Ze weten dat ik bezorgd ben en doen weinig uitspraken over de toekomst. Heel veel van onze toekomst hing af van haar eerste ontmoeting met mijn familie, zeiden ze altijd. Die was oke denk ik.

Maar ze is in BR geboren en getogen, gelukkig ook. Ik denk niet dat ze weg zou willen gaan
pi_172689923
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juli 2017 15:02 schreef zarGon het volgende:

[..]

Dat komt omdat hij stiekem hier wil blijven (verstand), maar met haar wil zijn (hart).

Onder de streep weet hij ook dat zij geen twijfels gaan wegnemen (mijns inziens), dus strugglet hij in de rondte.

Er vallen weinig concrete plannen te maken wanneer niet alle schouders eronder worden gezet; Beetje een laffe poging, waar beide kanten schuldig aan zijn.
Ja, je hebt gelijk.

Maar het is niet moeilijk om je verstand te richten op een nieuw buitenland, helemaal als je het al kent en de taal (redelijk) spreekt.

Het is geen Japan zeg maar... ;) ;)

Zwart en online kun je in ZO BraziliŽ prima rondkomen. Maar als je met een ingesleten Nederlandse mindset naar welk buitenland dan ook gaat, kom je er niet.
pi_172690317
quote:
12s.gif Op woensdag 26 juli 2017 14:58 schreef De_cameraman_uit_Colombia het volgende:

[..]

Dit komt puur door de 'ecologische voetafdruk'.

ayyrgjE.png

Het is niet verbazend te noemen dat geÔndustrialiseerde/ontwikkelde landen een hogere druk uitoefenen op het milieu.

Ik weet niet hoor, maar een "Inequality of outcomes" laat ik veel zwaarder wegen dan "ecological footprint".

Die Happy Planet Index laat dan ook een hele andere beeld zien wanneer je "ecological footprint" buiten beschouwing laat en je focust op "Life Expectancy", "Wellbeing" en "Inequality of outcomes".

Check Luxemburg dan:
oSvt9r3.png
Luxemburg staat op numero 139 (!). Pfrt.

[ Bericht 2% gewijzigd door zarGon op 26-07-2017 15:30:31 ]
jouw neus is perfect
voor mijn klit
  woensdag 26 juli 2017 @ 16:52:55 #117
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_172692084
quote:
12s.gif Op woensdag 26 juli 2017 14:38 schreef De_cameraman_uit_Colombia het volgende:

[..]

Jammer. Maar ik zei toch dat het een kutland was?
you told me so
  woensdag 26 juli 2017 @ 17:34:30 #118
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_172692807
quote:

[..]

Maar wat zegt je gevoel?

Ik sluit me hier helemaal bij aan. Mooi verwoord.
  woensdag 26 juli 2017 @ 18:19:42 #119
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_172693727
quote:

[..]

Gelukkig nemen de mensen van Happy Planet zoiets nietszeggends als mensenrechten niet helemaal mee in die ranking, maar dat is ook niet belangrijk voor een gelukkig leven.

quote:
Human rights abuses are a problem in most of the world, including in some of the high-ranking countries in the Happy Planet Index results. While the Happy Planet Index may reflect some of the negative impacts of these abuses, it does not seek to directly measure this.
pi_172695630
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juli 2017 10:14 schreef Charlotte3 het volgende:

[..]

Verliefdheid slijt en gaat naar houden van, band raakt alleen maar sterker.
Ik had het over liefde en niet over verliefdheid ;)
Liefde is er alle soorten en maten, het is de basis van bijna alles.
pi_172695873
Nee, straks word je genaaid? en dan?
W I E . L E E S T . D I T . ‹ B E R H A U P T ?
X O X O
pi_172698507
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juli 2017 17:34 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Ik sluit me hier helemaal bij aan. Mooi verwoord.
Mijn vader dacht hetzelfde als jij en Zargon voor hij haar ontmoette.
Dacht dat de liefde van haar kant niet zo groot was.

Na een maand bij ons thuis is iedereen er van overtuigd dat het echt is. Hij schrijft haar gebrek aan inspanning toe aan die Zuiderse mentaliteit van maŮana maŮana. En het niet zo veel denken aan "ons" aan het feit dat ze alleen bij haar moeder woont en altijd haar zin kreeg.
pi_172699156
quote:
1s.gif Op woensdag 26 juli 2017 21:17 schreef StevieW0nder het volgende:
Na een maand bij ons thuis is iedereen er van overtuigd dat het echt is. Hij schrijft haar gebrek aan inspanning toe aan die Zuiderse mentaliteit van maŮana maŮana. En het niet zo veel denken aan "ons" aan het feit dat ze alleen bij haar moeder woont en altijd haar zin kreeg.
Je bedoelt het wellicht goed, maar ik lees alleen maar zaken waar jij het moeilijk mee hebt of gaat hebben...

De maŮana-cultuur, waar je nu al problemen mee hebt.
Haar moeder, waar ze geen afstand van wil nemen; in ťťn van je posts claimde haar moeder haar ook nog eens.
En ze krijgt altijd haar zin - ook nu (jij past je aan, gooit je leven om); succes daarmee in de toekomst, want ook dan gaat ze haar zin willen krijgen.

Als je nou zelf ook een beetje 'ik zie wel waar het schip strandt'- type was, zag ik jullie beter bij elkaar passen. Maar zo iemand ben je niet, je maakt je druk om de studie van je kinderen die er niet zijn, om je pensioen terwijl je jong bent, om voldoende geld hebben...

Dat gaat botsen en enorme wrijvingen veroorzaken op het moment dat er (financiŽle) tegenslagen zijn.
jouw neus is perfect
voor mijn klit
pi_172699536
quote:
1s.gif Op woensdag 26 juli 2017 15:04 schreef StevieW0nder het volgende:

[..]

Ik heb het er met haar over gehad. Dan zegt ze dat ze het een jaar gaat proberen en dat we niet kunnen voorspellen wat er daarna zal gebeuren. Dat begrijp ik, en ik heb het liever zo dan dat ze valse beloftes maakt.

Haar moeder is religieus en zei een keer dat ze na dat jaar terug MOET komen omdat we niet getrouwd zijn en dus niet mogen samenwonen.

Ik had daar duidelijk moeite mee en zei "Maar hoe kunnen we dan na dat jaar samen zijn?"

Toen kwam ze met een nerveus lachje en zei ze "Wil jij mijn dochter bij me weghalen ofzo?"

Beiden hebben de neiging om moeilijke gesprekken uit de weg te gaan. Ze weten dat ik bezorgd ben en doen weinig uitspraken over de toekomst. Heel veel van onze toekomst hing af van haar eerste ontmoeting met mijn familie, zeiden ze altijd. Die was oke denk ik.

Maar ze is in BR geboren en getogen, gelukkig ook. Ik denk niet dat ze weg zou willen gaan
Hoe jij met dit cultuurverschil omgaat zegt veel meer over jou dan over vriendin's moeder. Met zo krampachtig vasthouden aan je Nederlandse manier van communiceren ga je het in geen enkel buitenland redden.
pi_172699862
quote:
1s.gif Op woensdag 26 juli 2017 21:33 schreef zarGon het volgende:

[..]

Je bedoelt het wellicht goed, maar ik lees alleen maar zaken waar jij het moeilijk mee hebt of gaat hebben...

Als je nou zelf ook een beetje 'ik zie wel waar het schip strandt'- type was, zag ik jullie beter bij elkaar passen. Maar zo iemand ben je niet, je maakt je druk om de studie van je kinderen die er niet zijn, om je pensioen terwijl je jong bent, om voldoende geld hebben...

Dat gaat botsen en enorme wrijvingen veroorzaken op het moment dat er (financiŽle) tegenslagen zijn.
Vooral voldoende geld hebben, omdat het opties geeft no matter what happens.
Als het ooit uit geraakt en ik heb 60k euro reserve kan ik terug naar EU en het leven oppikken.
Verder kan ik het als onderpand gebruiken bij het kopen van een huis, of als ik even zonder werk zou vallen.
Zonder geld heb je geen beweegruimte. Daarom wil ik de komende jaren in EU doorbrengen, ook voor werkervaring die ik later nog kan gebruiken. Nu heb ik enkel een diploma

Wat er na de komende 3 jaar gebeurt, daar doe ik nog geen uitspraak over.
Ik ben graag in BR maar wil wel alleen met haar samenwonen. Daar is flink wat geld voor nodig.
Een kind daar sta ik (in de verre toekomst) voor open, maar wel als er een goed plan + voldoende geld is.
pi_172700103
quote:
1s.gif Op woensdag 26 juli 2017 21:53 schreef StevieW0nder het volgende:

[..]

Vooral voldoende geld hebben, omdat het opties geeft no matter what happens.
Als het ooit uit geraakt en ik heb 60k euro reserve kan ik terug naar EU en het leven oppikken.
Verder kan ik het als onderpand gebruiken bij het kopen van een huis, of als ik even zonder werk zou vallen.
Zonder geld heb je geen beweegruimte. Daarom wil ik de komende jaren in EU doorbrengen, ook voor werkervaring die ik later nog kan gebruiken. Nu heb ik enkel een diploma

Wat er na de komende 3 jaar gebeurt, daar doe ik nog geen uitspraak over.
Ik ben graag in BR maar wil wel alleen met haar samenwonen. Daar is flink wat geld voor nodig.
Een kind daar sta ik (in de verre toekomst) voor open, maar wel als er een goed plan + voldoende geld is.
Je houdt krampachtig vast aan wat je hier hebt geleerd, eerst dit en dat regelen, eerst zekerheid en dan... alles geregeld is, genieten.

Ik zie jou daar echt niet overleven. Je moet flexibel zijn, genieten van het nu, niet in de stress schieten van 'kleinigheidjes'... Niet zo alles zitten uitplannen.

En "zonder geld heb je geen bewegingsruimte" is dus zooooo enorm Nederlands; lekker jezelf angstig maken.
jouw neus is perfect
voor mijn klit
pi_172700421
quote:
1s.gif Op woensdag 26 juli 2017 21:43 schreef dodoria het volgende:

[..]

Hoe jij met dit cultuurverschil omgaat zegt veel meer over jou dan over vriendin's moeder. Met zo krampachtig vasthouden aan je Nederlandse manier van communiceren ga je het in geen enkel buitenland redden.
Ben bijna een decennium bezig op alle continenten behalve Afrika. Heb al die tijd low profile tijdelijke jobs gedaan om rond te komen, maar nu begin ik echt aan de toekomst te denken.

Verder ga ik niet meer in de verdediging schieten en ja maaren.
Ik heb dit topic gemaakt omdat ik op onzekere momenten behoefte heb om dingen van me af te schrijven.
Ik ga bij een psych langs om er wat aan te doen. Het zou niet mogen dat zorgen over een relatie me die rare nachtmerries bezorgen
pi_172701234
quote:
1s.gif Op woensdag 26 juli 2017 22:09 schreef StevieW0nder het volgende:

[..]

Ben bijna een decennium bezig op alle continenten behalve Afrika. Heb al die tijd low profile tijdelijke jobs gedaan om rond te komen, maar nu begin ik echt aan de toekomst te denken.

Verder ga ik niet meer in de verdediging schieten en ja maaren.
Ik heb dit topic gemaakt omdat ik op onzekere momenten behoefte heb om dingen van me af te schrijven.
Ik ga bij een psych langs om er wat aan te doen. Het zou niet mogen dat zorgen over een relatie me die rare nachtmerries bezorgen
Maar, als ik het goed begrijp, ga ik in de tussentijd - 3 jaar lang - heel veel geld sparen. Om met haar te zijn... En wat verwacht jij van haar dan? Waar moet zij staan over 3 jaar?

En je wil nog 3 jaar zo leven, in de onzekerheid? Je gaat er nu al aan kapot, hoe ga jij die 3 jaar overbruggen?

Kun je nog aan jezelf uitleggen waar je mee bezig bent, zonder *iets* te zeggen over "liefde"?
jouw neus is perfect
voor mijn klit
pi_172702310
quote:
1s.gif Op woensdag 26 juli 2017 13:32 schreef StevieW0nder het volgende:

Ik weet niet wat haar diploma en beroep is maar tenzij het een zeer gevraagd beroep in NL is en zij goed Engels spreekt moet je je sowieso niet doodstaren op die erkenning van haar buitenlandse diploma. Erkenning ervan is een ding, de vraag hoe NLse werkgevers ernaar kijken en inschatten is een ander ding.

Mijn vrouw's buitenlandse diploma is hier gewaardeerd op HBO niveau maar daar blijft het vooralsnog bij. Zal toch eerst de taal redelijk onder de knie moeten krijgen. Blijft een kwestie van paar jaar investeren voordat je je carriere kan gaan maken.
pi_172703923
quote:
Ben je gelukkig omdat het ťťn mooie vrouw uit Zuid-Amerika is en de warme zorgzame intimiteit aandacht jouw gelukkig maakt of voel je ook compleet op je gemak in de keuzes die zij maakt en vinden jullie rationele compromis.

Ik had ooit een relatie van 3 maanden met ťťn vrouw Zuid-Amerika die met Schengenvisum bij haar moeder op bezoek was die in Nederland woonde.

Zij vond dat ze dus goed Engels sprak (niet echt) en wel even de Nederlandse taal ging leren terwijl ze nauwelijks wat gaf om de Nederlandse cultuur. Over onderwerpen zoals geld, 'hoe en waar te wonen', financiŽn en trouwen praten vond ik maar vreemd met haar terwijl ik daar toch niet echt oplichting in kon constateren maar toch vreemd.
Ik voelde mij dagelijks vrij ongemakkelijk en heb daarom de relatie verbroken. Wellicht is jullie relatie sterker maar jij praat met haar en kunt dat het beste beoordelen.
pi_172704034
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juli 2017 00:01 schreef L_ het volgende:

[..]

Ben je gelukkig omdat het ťťn mooie vrouw uit Zuid-Amerika is en de warme zorgzame intimiteit aandacht jouw gelukkig maakt of voel je ook compleet op je gemak in de keuzes die zij maakt en vinden jullie rationele compromis.

Ik had ooit een relatie van 3 maanden met ťťn vrouw Zuid-Amerika die met Schengenvisum bij haar moeder op bezoek was die in Nederland woonde.

Zij vond dat ze dus goed Engels sprak (niet echt) en wel even de Nederlandse taal ging leren terwijl ze nauwelijks wat gaf om de Nederlandse cultuur. Over onderwerpen zoals geld, 'hoe en waar te wonen', financiŽn en trouwen praten vond ik maar vreemd met haar terwijl ik daar toch niet echt oplichting in kon constateren maar toch vreemd.
Ik voelde mij dagelijks vrij ongemakkelijk en heb daarom de relatie verbroken. Wellicht is jullie relatie sterker maar jij praat met haar en kunt dat het beste beoordelen.
Ik denk dat je hier toch maar even de spijker op z'n kop slaat wat betreft interculturele relaties. Van beide kanten heb je vaak niet door wat de eigenaardigheden van je eigen culturele omgang zijn en dat deze voor anderen de communicatie heel lastig kunnen maken. En daar valt alleen goed mee te leven als beide partijen zich realiseren dat hun manier van aanpak niet per se de enige goede is. En dat is uiteindelijk vaak het allerlastigst.
pi_172704222
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juli 2017 22:33 schreef zarGon het volgende:

[..]

Maar, als ik het goed begrijp, ga ik in de tussentijd - 3 jaar lang - heel veel geld sparen. Om met haar te zijn... En wat verwacht jij van haar dan? Waar moet zij staan over 3 jaar?

En je wil nog 3 jaar zo leven, in de onzekerheid? Je gaat er nu al aan kapot, hoe ga jij die 3 jaar overbruggen?

Zij moet helemaal niks.
Ik verwacht alleen dat zij het hier probeert (studeren, vrienden maken, 1 jaar tijd doorbrengen) en dan beslissen we daarna samen wat we gaan doen. Ook als de toekomst niet in EU zou liggen is het belangrijk dat mijn familie haar kent. Nu is er amper een eerste indruk.
Ik weet niet waar je die wachttijd van 3 jaar vandaan haalt. Ik werk terwijl ze hier studeert en de cultuur leert kennen. Op het studeren moet ik wel een maand of 10 wachten waarin we elkaar nog 2x 2 weken zien.

Daarna wonen we voor het eerst ECHT samen zonder een schoonmoeder in huis die ons leven coŲrdineert.
Don't get me wrong. Schoonmoeder heeft een goed hart en ik vind dagelijks contact prima.
Maar ik zou graag in mijn eigen appartement met mijn vriendin naar bed gaan en dat gaat niet als je schoonmoeder er altijd is. Ze neemt ook alle huishoudelijke taken op zich en dat moeten we zelf doen.

quote:
Kun je nog aan jezelf uitleggen waar je mee bezig bent, zonder *iets* te zeggen over "liefde"?
Wat werk betreft ben ik er mee bezig om ervaring op te doen zodat mijn diploma niet naar de kloten gaat.
En ik wil een geldbuffer opbouwen om meer opties te hebben. Lekker Nederlands

Ik begrijp niet waarom je liefde tussen air quotes zet. Denk je dat het van haar kant fake is ofzo. Of dat ik niet lekker genoeg in het koppie zit om van iemand te kunnen houden.
Ik twijfel er niet aan dat het echt is. Alleen gaat de maŮana houding nog botsingen geven
pi_172704445
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juli 2017 00:01 schreef L_ het volgende:

[..]

Het eerste vooral. Mooi is niet genoeg. Zorgzaamheid en haar optimisme zijn nog leuke kwaliteiten.
Haar keuzes daar heb ik soms moeite mee. Ze neemt de dingen te gemakkelijk omdat ze er altijd mee weg is gekomen.

quote:

Hoe stelde je vast dat ze niks gaf om de cultuur?
Ik merk een sterke aversie tegen alles wat anders is. Bvb punctualiteit en het werktempo in winkels, restaurants.. Mensen die minder tranquilo zijn dan daar. Maar met vrienden en familie ging het vlot.
Dat denken dat ze een taal beheersen is typisch en maakt deel uit van het snel tevreden zijn.
pi_172704681
quote:
Hoe stelde je vast dat ze niks gaf om de cultuur?
Ik merk een sterke aversie tegen alles wat anders is. Bvb punctualiteit en het werktempo in winkels, restaurants.. Mensen die minder tranquilo zijn dan daar. Maar met vrienden en familie ging het vlot.
Dat denken dat ze een taal beheersen is typisch en maakt deel uit van het snel tevreden zijn.
Hoe ik vaststelde dat ze niet veel om Nederland gaf? Ze zei een keer dat ze wel om mij gaf maar niet veel om dit land, zelfs Amsterdam niet. Ik heb ook met expats gewerkt die onze taal zelfs een beetje wilden leren, wat van Nederland maar vooral Amsterdam wilden zien.
Ze deed ťťn maandje een cursus Nederlands en had geen eens zin om goedemorgen en goede nacht te zeggen in het Nederlands, of een keer NL nieuws te kijken en vragen wat het betekend.

Een taal niet beheersen is tot daar aan toe, maar denken dat je het beheerst is naÔef.
Ik denk dat ze mede door dit soort kleinigheidjes mijn type niet was.
pi_172704881
Nee
"Ah, Siwa. My Home. A sacred oasis."
pi_172704904
Wellicht zit jij al in een verder gevorderd stadium. Die band met haar moeder niet onderschatten, die moet je meer paaien, wellicht kan je die moeder wat meer overtuigen dat jij de ware bent, ooit gaat trouwen, wellicht meer skypen met z'n drieŽn. Kijken of zij dan ook meer bijdraait.
  donderdag 27 juli 2017 @ 09:47:16 #137
399258 Voszje
Member of the internet.
pi_172707281
quote:
6s.gif Op woensdag 26 juli 2017 14:36 schreef dodoria het volgende:

[..]

Ach dat heb je toch helemaal niet nodig, leven van de liefde enzo....
Ja toch. :7
pi_172708625
quote:
1s.gif Op donderdag 27 juli 2017 00:25 schreef StevieW0nder het volgende:

[..]

Daarna wonen we voor het eerst ECHT samen zonder een schoonmoeder in huis die ons leven coŲrdineert.
Don't get me wrong. Schoonmoeder heeft een goed hart en ik vind dagelijks contact prima.
Maar ik zou graag in mijn eigen appartement met mijn vriendin naar bed gaan en dat gaat niet als je schoonmoeder er altijd is. Ze neemt ook alle huishoudelijke taken op zich en dat moeten we zelf doen.
En je hebt dus duidelijk niet naar je schoonmoeder in spť geluisterd: die geeft daar nooit toestemming voor zo lang je niet met haar trouwt. En ik denk dat jouw vriendin dit ook niet wil.

In bijna heel Latijns-Amerika zijn ze katholiek. Nu niet zo streng als de SGP (ze neuken er voor het huwelijk er op los en tijdens het huwelijk gaan mannen veel vreemd) maar wel streng genoeg om verder alles via de kerk te doen: samen wonen in een huwelijk, kinderen moeten worden gedoopt etc. Eenmaal getrouwd wordt ook verwacht dat je voor je familia inzet: zowel financieel als praktisch. Je schoonmoeder zal je alleen maar vaker zien. Sterker nog, de familias draaien om de vrouwen (moeder en oma), als man heb je minder in te brengen.

Denken dat je lekker Hollands zonder schoonmoeder ongetrouwd kan samenwonen kan je dus wel vergeten en dat heeft schoonmoeder je proberen duidelijk te maken.
Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_172714436
quote:
4s.gif Op donderdag 27 juli 2017 10:46 schreef Godshand het volgende:

[..]

En je hebt dus duidelijk niet naar je schoonmoeder in spť geluisterd: die geeft daar nooit toestemming voor zo lang je niet met haar trouwt. En ik denk dat jouw vriendin dit ook niet wil.

In bijna heel Latijns-Amerika zijn ze katholiek. Nu niet zo streng als de SGP (ze neuken er voor het huwelijk er op los en tijdens het huwelijk gaan mannen veel vreemd) maar wel streng genoeg om verder alles via de kerk te doen: samen wonen in een huwelijk, kinderen moeten worden gedoopt etc. Eenmaal getrouwd wordt ook verwacht dat je voor je familia inzet: zowel financieel als praktisch. Je schoonmoeder zal je alleen maar vaker zien. Sterker nog, de familias draaien om de vrouwen (moeder en oma), als man heb je minder in te brengen.

Denken dat je lekker Hollands zonder schoonmoeder ongetrouwd kan samenwonen kan je dus wel vergeten en dat heeft schoonmoeder je proberen duidelijk te maken.
Mijn vriendin wil wel samenwonen. Ze projecteerde de Braziliaanse visie over ongehuwd samenwonen ("dat doen enkel ongemanierde mensen van lage klasse") even op Europa. Maar nu ze weet dat het hier normaal is vindt ze het prima. Al mijn vrienden doen het als voorbereiding op het huwelijk en dat begrijpt shit.Ik gaf een voorbeeld waarbij koppels uit elkaar gaan als het samenwonen niet goed gaat. Als ze eerst trouwen zitten ze later in de shit

In BR neuken we in ieder geval. Dat willen we allebei maar haar moeder mag het niet weten.

Is ook het enige aspect van samenwonen waar ze nog over struikelt. Ik mag wel bij haar op bezoek gaan maar moet bij mijn ouders logeren. Wat natuurlijk nooit gaat gebeuren
  donderdag 27 juli 2017 @ 16:10:38 #140
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_172715379
Wat heeft het in hemelsnaam nog voor zin om jou nog advies te geven? Twee topics nu al (300 posts of zoiets) en je weet het altijd beter. |:(

Jouw antwoord op je eigen TT is JA.

Iedereen raadt het je af maar dat doet er niet toe.

Dan ben je er toch allang uit?
pi_172715431
quote:
1s.gif Op donderdag 27 juli 2017 16:10 schreef Boca_Raton het volgende:
Wat heeft het in hemelsnaam nog voor zin om jou nog advies te geven? Twee topics nu al (300 posts of zoiets) en je weet het altijd beter. |:(

Dan ben je er toch allang uit?
Ja dit dus. ^O^

Bord van beton voor de stijfkop en zwelgen in zelfbevestigende zelfmeelij.

Lekker nuttig. :')
pi_172717753
quote:
1s.gif Op donderdag 27 juli 2017 15:26 schreef StevieW0nder het volgende:

[..]

Mijn vriendin wil wel samenwonen. Ze projecteerde de Braziliaanse visie over ongehuwd samenwonen ("dat doen enkel ongemanierde mensen van lage klasse") even op Europa. Maar nu ze weet dat het hier normaal is vindt ze het prima. Al mijn vrienden doen het als voorbereiding op het huwelijk en dat begrijpt shit.Ik gaf een voorbeeld waarbij koppels uit elkaar gaan als het samenwonen niet goed gaat. Als ze eerst trouwen zitten ze later in de shit

In BR neuken we in ieder geval. Dat willen we allebei maar haar moeder mag het niet weten.

Is ook het enige aspect van samenwonen waar ze nog over struikelt. Ik mag wel bij haar op bezoek gaan maar moet bij mijn ouders logeren. Wat natuurlijk nooit gaat gebeuren
Wat is het probleem nou eigenlijk nog dan?

Qua studie weet je wat je moet doen.
Financieel heb je ook je doelen gesteld.
Wat betreft samenwonen komt het ook goed; zij wil dat.
Je schoonmoeder gooit geen roet in het eten, komt goed, je hoeft niet te trouwen.

Alles happy pappy, yay.

Dit is denk ik waarom veel mensen een probleem hebben met de manier waarop je de posts van anderen tot je neemt.

Godshand komt met een post waarin hij zich richt op de schoonmoeder en hoe het daar werkt i.v.m. religie. Jouw antwoord daarop? Mijn vriendin wil dit, zegt dat over samenwonen, schoonmoeder mag niet weten dat we neuken, samenwonen, bezoek en logeren.

Wat er eigenlijk gezegd wordt negeer je en het 'probleem' schoonmoeder waar je mee zit praat je niet meer over, alsof het opgelost is, of zo.
jouw neus is perfect
voor mijn klit
  donderdag 27 juli 2017 @ 18:16:53 #143
123170 alors
zlata1234
pi_172718037
quote:

[..]

Uit onderzoek blijkt helemaal niet dat eerst samenwonen beter is voor de slagingskans van je relatie, integendeel zelfs. Maar dat zal ook ongetwijfeld met de serieusheid van de intenties te maken hebben van mensen die eerst trouwens.
know'm sayin?

word? word.
pi_172718556
quote:
1s.gif Op donderdag 27 juli 2017 16:10 schreef Boca_Raton het volgende:

Euhm. Ik schreef dat ik minstens de komende jaren in eigen land wil werken. Mijn voorlopige antwoord op TT was dus nee. Voorlopig ga ik het land (nog?) niet verlaten.

Verder dacht ik dat het normaal is dat in een discussie een persoon een argument geeft, en de andere die het niet eens is een tegenargument.
Bijvoorbeeld ik zeg dat ik een tijdje hier wil werken voor een geldbuffer (voor een huis en later mss een kind) en het tegenargument is "Geniet van het leven. Stop met alles te plannen en met zwart werk overleef je het wel". Voor sommigen ben je dan een durver, voor anderen een idioot. Ik heb dat wel 7-8 jaar gedaan, om 50 landen te verkennen maar toen had ik geen relatie en maakte de toekomst niks uit.

Schijnbaar ben je op fok op zoek naar zelfbevestiging als je het niet eens bent met een tegenargument.
Je ziet in R&P zelden een topic waar dat woord niet in voorkomt.

Dus voor de gemoedsrust van iedereen.. Jullie hebben gelijk.

@Cameraman van Colombia in de gezondheidszorg is het moeilijk maar ik speel een muziekinstrument. Zo ga ik mezelf aanbieden in restaurants. Ben ervan overtuigd dat het goed gaat komen ook met de kids later

Suerte para todos, en veel succes met jullie relaties
  donderdag 27 juli 2017 @ 19:00:51 #145
181667 Strani
°Amunt Valencia!
pi_172718917
quote:
10s.gif Op woensdag 26 juli 2017 00:16 schreef De_cameraman_uit_Colombia het volgende:

[..]

Ik heb er zelf twee jaar gewoond (Colombia zelfs) en had absoluut niet in de indruk dat men er gelukkiger was dan in Europa. Overigens zijn die lijstjes nogal vaag want andere - en vaak gedetailleerdere - lijstjes noemen landen als Noorwegen en Nieuw Zeeland als gelukkigste landen.
pi_172718966
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juli 2017 18:04 schreef zarGon het volgende:

[..]

Wat is het probleem nou eigenlijk nog dan?

Qua studie weet je wat je moet doen.
Financieel heb je ook je doelen gesteld.
Wat betreft samenwonen komt het ook goed; zij wil dat.
Je schoonmoeder gooit geen roet in het eten, komt goed, je hoeft niet te trouwen.

Alles happy pappy, yay.
Voorlopig geen meer. Heb met haar gebeld en we hebben een plan als het niet op tijd goed komt met dat Engels.

quote:
Godshand komt met een post waarin hij zich richt op de schoonmoeder en hoe het daar werkt i.v.m. religie. Jouw antwoord daarop? Mijn vriendin wil dit, zegt dat over samenwonen, schoonmoeder mag niet weten dat we neuken, samenwonen, bezoek en logeren.

Wat er eigenlijk gezegd wordt negeer je en het 'probleem' schoonmoeder waar je mee zit praat je niet meer over, alsof het opgelost is, of zo.
Schoonmoeder wil het beste voor haar dochter.
Het komt vaak voor dat kinderen van hun ouders niet naar bed mogen met hun partner (voor het huwelijk).
Daarom heb je telo's/ neukmotels op elke hoek van de straat.
Liegen is dus de nationale oplossing voor dat probleem. Om bestwil zullen we zeggen.

Verder heb ik me lang aangepast aan hun normen en waarden. Die van de schoonmoeder in het specifiek.
We zouden een heel eind verder komen als zij zich even zou aanpassen aan ONZE normen en waarden. Een balans tussen de 2

En kan dat niet, dan liegen we er allebei over.
Zo is iedereen gelukkig. Het zou anders zijn als mijn vriendin zelf niet met me naar bed wilde voor het huwelijk, of niet wilde samenwonen.
  donderdag 27 juli 2017 @ 20:01:04 #147
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_172720415
quote:
1s.gif Op donderdag 27 juli 2017 18:41 schreef StevieW0nder het volgende:

[..]

Euhm. Ik schreef dat ik minstens de komende jaren in eigen land wil werken. Mijn voorlopige antwoord op TT was dus nee. Voorlopig ga ik het land (nog?) niet verlaten.

Verder dacht ik dat het normaal is dat in een discussie een persoon een argument geeft, en de andere die het niet eens is een tegenargument.
Bijvoorbeeld ik zeg dat ik een tijdje hier wil werken voor een geldbuffer (voor een huis en later mss een kind) en het tegenargument is "Geniet van het leven. Stop met alles te plannen en met zwart werk overleef je het wel". Voor sommigen ben je dan een durver, voor anderen een idioot. Ik heb dat wel 7-8 jaar gedaan, om 50 landen te verkennen maar toen had ik geen relatie en maakte de toekomst niks uit.

Schijnbaar ben je op fok op zoek naar zelfbevestiging als je het niet eens bent met een tegenargument.
Je ziet in R&P zelden een topic waar dat woord niet in voorkomt.

Dus voor de gemoedsrust van iedereen.. Jullie hebben gelijk.

@Cameraman van Colombia in de gezondheidszorg is het moeilijk maar ik speel een muziekinstrument. Zo ga ik mezelf aanbieden in restaurants. Ben ervan overtuigd dat het goed gaat komen ook met de kids later

Suerte para todos, en veel succes met jullie relaties
Nou zijn er toch zoveel mensen betrokken bij jou en/of jouw vraag/problemen geweest, je hebt ontzettend veel reacties gehad. In plaats van dat je 'bedankt!' zegt ga je zielig lopen doen.
pi_172720777
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juli 2017 20:01 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Nou zijn er toch zoveel mensen betrokken bij jou en/of jouw vraag/problemen geweest, je hebt ontzettend veel reacties gehad. In plaats van dat je 'bedankt!' zegt ga je zielig lopen doen.
Een oprechte dankjewel Boca
pi_172721645
ik heb dat gedaan toen ik jonger was ik zit nu in het mentale ziekenhuis
  donderdag 27 juli 2017 @ 20:49:48 #150
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_172721797
quote:
1s.gif Op donderdag 27 juli 2017 20:14 schreef StevieW0nder het volgende:

[..]

Een oprechte dankjewel Boca
Thx.
  Moderator donderdag 27 juli 2017 @ 21:39:58 #151
273461 crew  AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_172723351
quote:

Niet hele topic gelezen, maar ja. Als ik echt van iemand houdt dan zou ik dat er wel voor over hebben. Mijn werk kan ik overal uitvoeren en als ik daarmee mijn partner gelukkig maak? Prima.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox One: Alwayshappyz | Photographer: D610, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, Game of Thrones, Person of Interest, Homeland, Brothers & Sisters, Veronica Mars & many more!
pi_172723781
quote:
1s.gif Op donderdag 27 juli 2017 18:41 schreef StevieW0nder het volgende:
heb dat wel 7-8 jaar gedaan, om 50 landen te verkennen maar toen had ik geen relatie en maakte de toekomst niks uit.

Toch wel apart, jaren lang reizen en het er lekker van nemen (helemaal niet erg).

Maar nu heb je een relatie met iemand uit het buitenland en dan precies nu ga je financiŽle doelstellingen zetten, twijfelen over je carriŤre en wil je graag iets opbouwen voor je toekomst (terwijl je juist nu echt een reden hebt om naar het buitenland te gaan)...

Als je 50+ landen hebt bezocht zal je vast ook wel veel buitenlanders hebben ontmoet die online werk doen of zelfs iets opgebouwd hebben in het buitenand. Dus het is heel goed mogelijk. Maar het lijkt erop dat jij haar heel graag naar BelgiŽ ziet komen terwijl ze dat zelf niet helemaal zeker weet.
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
pi_172724956
Hangt denk ik veel af van welk land. En of ik daar werkgelegenheid en een toekomst zou kunnen opbouwen.

Na zelf 4 jaar lang een lange afstands relatie gehad te hebben, heb ik vorig jaar alles bij elkaar gepakt en ben naar Engeland verhuisd. Qua taal was het voor ons beiden het makkelijkst. En vriendlief had sowiesow al een vaste baan.

Was wel omschakelen naar een andere cultuur/omgeving en nu de hele dag een andere taal te spreken/schrijven/zelfs denken. Ook compleet ander werk gevonden (waar ik in Nederland nauwelijks werk kon vinden binnen mijn werkveld qua studie achtergrond), hier binnen 1 sollicitatie een goede baan in een werkveld waar ik niet eens ervaring in had.

Nu 1,5 jaar verder en samen een huis gekocht.

En nog absoluut geen spijt van gehad.

Nu is Engeland natuurlijk niet heel ver weg van Nederland. :P
pi_172725536
quote:

[..]

Ja ei, in Europa kan dat wel, maar bij haar thuis in BraziliŽ NIET. Daar zit nog steeds die moeder tussen en daar gaat jouw vriendin echt NIET mee breken.
pi_172725565
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juli 2017 21:52 schreef ITrade het volgende:

[..]

Toch wel apart, jaren lang reizen en het er lekker van nemen (helemaal niet erg).

Maar nu heb je een relatie met iemand uit het buitenland en dan precies nu ga je financiŽle doelstellingen zetten, twijfelen over je carriŤre en wil je graag iets opbouwen voor je toekomst (terwijl je juist nu echt een reden hebt om naar het buitenland te gaan)...

Als je 50+ landen hebt bezocht zal je vast ook wel veel buitenlanders hebben ontmoet die online werk doen of zelfs iets opgebouwd hebben in het buitenand. Dus het is heel goed mogelijk. Maar het lijkt erop dat jij haar heel graag naar BelgiŽ ziet komen terwijl ze dat zelf niet helemaal zeker weet.
Het is ook leeftijdsgebonden. Ik verbleef in jeugdherbergen maar ben er al zo lang mee bezig dat niks me nog verrast. Nu en dan zie je zelfs een verbod op toegang voor dertig plussers.

Er is niet echt iets zoals "het buitenland". Elk land heeft eigen wetgevingen, eigen vraag naar bepaalde skills. Al zijn er wel dingen die terug komen.
In veel Westerse landen (Canada, AU, NZ, USA) is het gewoon een kwestie van je Europees diploma gelijkstellen en een procedure doorlopen voor je aan de slag kan. Soms examen afleggen, zeker in de gezondheidszorg.
Maar in derde wereldlanden moeten veel geschoolde mensen een andere manier zoeken.
Ik denk dat BraziliŽ een gevalletje apart is in Latijns Amerika. Door de crisis in Venezuela zie ik daar veel Venezolanen ongeregistreerd werken voor een bed en wat voedsel. Geregistreerd werken is moeilijk als buitenlander.

Meeste koppels die ik kende hadden een jeugdherberg waarbij de buitenlander in de zaak kwam werken, ook niet geregistreerd. Dat deden ze omdat er niet veel andere mogelijkheden waren. Een baan die ze op den duur beu werden maar het was voor de liefde. Tot de liefde vervaagde, en ze zichzelf zodanig uit het oog verloren dat ze terug naar NL gingen. Sommigen getrouwd en met kinderen.

Brazilianen zijn echt in oorlog met de regering. De laatste 2 presidenten (Lula en Dilma Roussef) die ik me herinner zijn wegens corruptie afgezet en de derde (Michel Temer) is al even erg. Ook betrapt in een schandaal en minder dan 9% van de bevolking steunt hem nog.

Mensen verliezen hun sociale rechten, mogen steeds later met pensioen. De meeste kinderen blijven voor goed bij hun ouders wonen omdat er geen geld is voor een eigen huis. In die vriendengroep van mijn vriendin (stuk of 10 mensen) moet de helft wachten op de wekelijkse loonstorting om naar de film te kunnen gaan.
Mensen komen massaal op straat en ik vraag me af hoe ver ze nog verwijderd zijn van een situatie zoals in Venezuela.

Het is ook de algemene regel in Latijns Amerika dat je na 22u echt niet meer alleen over straat mag lopen.
Dat zijn dingen waar ik niet aan kan wennen. Ik dacht dat het wel meeviel en heb het eens 1km geprobeerd in de grote stad. Ben door 3 potentieel gevaarlijke daklozen benaderd.

Misschien is dit negatief, mopperen en ja maaren.
Er zijn ook hele mooie dingen aan het land.
Maar ik voel nu dat ik een leeftijd heb bereikt waarop ik stilaan wil settelen en niet meer de eeuwige nomade wil zijn.
pi_172725670
quote:
1s.gif Op donderdag 27 juli 2017 22:42 schreef StevieW0nder het volgende:

[..]

Het is ook leeftijdsgebonden. Ik verbleef in jeugdherbergen maar ben er al zo lang mee bezig dat niks me nog verrast. Nu en dan zie je zelfs een verbod op toegang voor dertig plussers.

Er is niet echt iets zoals "het buitenland". Elk land heeft eigen wetgevingen, eigen vraag naar bepaalde skills. Al zijn er wel dingen die terug komen.
In veel Westerse landen (Canada, AU, NZ, USA) is het gewoon een kwestie van je Europees diploma gelijkstellen en een procedure doorlopen voor je aan de slag kan. Soms examen afleggen, zeker in de gezondheidszorg.
Maar in derde wereldlanden moeten veel geschoolde mensen een andere manier zoeken.
Ik denk dat BraziliŽ een gevalletje apart is in Latijns Amerika. Door de crisis in Venezuela zie ik daar veel Venezolanen ongeregistreerd werken voor een bed en wat voedsel. Geregistreerd werken is moeilijk als buitenlander.

Meeste koppels die ik kende hadden een jeugdherberg waarbij de buitenlander in de zaak kwam werken, ook niet geregistreerd. Dat deden ze omdat er niet veel andere mogelijkheden waren. Een baan die ze op den duur beu werden maar het was voor de liefde. Tot de liefde vervaagde, en ze zichzelf zodanig uit het oog verloren dat ze terug naar NL gingen. Sommigen getrouwd en met kinderen.

Brazilianen zijn echt in oorlog met de regering. De laatste 2 presidenten (Lula en Dilma Roussef) die ik me herinner zijn wegens corruptie afgezet en de derde (Michel Temer) is al even erg. Ook betrapt in een schandaal en minder dan 9% van de bevolking steunt hem nog.

Mensen verliezen hun sociale rechten, mogen steeds later met pensioen. De meeste kinderen blijven voor goed bij hun ouders wonen omdat er geen geld is voor een eigen huis. In die vriendengroep van mijn vriendin (stuk of 10 mensen) moet de helft wachten op de wekelijkse loonstorting om naar de film te kunnen gaan.
Mensen komen massaal op straat en ik vraag me af hoe ver ze nog verwijderd zijn van een situatie zoals in Venezuela.

Het is ook de algemene regel in Latijns Amerika dat je na 22u echt niet meer alleen over straat mag lopen.
Dat zijn dingen waar ik niet aan kan wennen. Ik dacht dat het wel meeviel en heb het eens 1km geprobeerd in de grote stad. Ben door 3 potentieel gevaarlijke daklozen benaderd.

Misschien is dit negatief, mopperen en ja maaren.
Er zijn ook hele mooie dingen aan het land.
Maar ik voel nu dat ik een leeftijd heb bereikt waarop ik stilaan wil settelen en niet meer de eeuwige nomade wil zijn.
Maw je ziet jezelf op de lange termijn dus helemaal niet gelukkig worden in BraziliŽ..
pi_172725751
quote:
9s.gif Op donderdag 27 juli 2017 22:42 schreef Godshand het volgende:

[..]

Ja ei, in Europa kan dat wel, maar bij haar thuis in BraziliŽ NIET. Daar zit nog steeds die moeder tussen en daar gaat jouw vriendin echt NIET mee breken.
Dat ze breken is echt het allerlaatste wat ik wil. Ik stuur zelf ook dagelijks berichten met mijn schoonmoeder.
En als we in Europa een toekomst maken vind ik het prima dat haar moeder meerdere maanden op bezoek komt.
Een toekomst (echt later) in BraziliŽ sluit ik niet 100% uit. Maar dan wil ik wel voldoende geld hebben om er een eigen huis te kopen en niet onder het dak van schoonmoeder te wonen. Een van de hoofdredenen waarom ik de komende jaren in EU geld wil rapen
pi_172725810
quote:
1s.gif Op donderdag 27 juli 2017 22:46 schreef madam-april het volgende:

[..]

Maw je ziet jezelf op de lange termijn dus helemaal niet gelukkig worden in BraziliŽ..
Vanwege de filosofie "zonder geld geen geluk".
Als ik een pensionado was met een Europees maandelijks inkomen was het een heel andere zaak.
Nu vind ik het leuk voor toerisme maar niet om te wonen, werken en een gezin te stichten
pi_172725944
quote:
1s.gif Op donderdag 27 juli 2017 22:49 schreef StevieW0nder het volgende:

[..]

Als ik een pensionado was met een Europees maandelijks inkomen was het een heel andere zaak.
Nu vind ik het leuk voor toerisme maar niet om te wonen, werken en een gezin te stichten
Woonde jij nu in Belgie?
Kan jij je voorstellen dat een welvarende vrouw het ook eng vind om in Europa te wonen.

Zij zal ook wel denken als je een dagje in Brussel of Antwerpen loopt wat is dit voor gekkigheid.

Brazilie is echt zo slecht nog niet (als je geld hebt) vergeleken met een normaal bestaan in Belgie.
pi_172726210
quote:
1s.gif Op donderdag 27 juli 2017 22:53 schreef Droopie het volgende:

[..]

Brazilie is echt zo slecht nog niet (als je geld hebt) vergeleken met een normaal bestaan in Belgie.
Wat je daar tussen haakjes plaatst is wel iets heel essentieels.

Mijn vriendin woont in een stad met een twintigtal zones. 6 zijn veilig, voor de rijkere bevolking.
In al die andere is het leven totaal anders. In 1 jaar tijd zijn de mobiele telefoons van haar en haar moeder 2 keer gestolen in die zones. 1 keer de handtas, en een vriendin werd overvallen in een taxi. Het kan overal.

Stuur me een PM als je er een keer op vakantie wil gaan. Ik ken een aantal mooie veilige plekken waar je onmiddellijk verliefd op zal worden zoals Ilha Bela.

Maar.. It's all about the money. All bout the dum dum dududumdum
pi_172726361
quote:
1s.gif Op donderdag 27 juli 2017 23:00 schreef StevieW0nder het volgende:

[..]

Wat je daar tussen haakjes plaatst is wel iets heel essentieels.

Mijn vriendin woont in een stad met een twintigtal zones. 6 zijn veilig, voor de rijkere bevolking.
In al die andere is het leven totaal anders. In 1 jaar tijd zijn de mobiele telefoons van haar en haar moeder 2 keer gestolen in die regios.

Stuur me een PM als je er een keer op vakantie wil gaan. Ik ken een aantal regios waar je onmiddellijk verliefd op zal worden zoals Ilha Bela.

Maar.. It's all about the money. All bout the dum dum dududumdum
Maar jouw vriendin had toch geld, meer als de gemiddelde persoon..

Mijn oude werkgever is Braziliaan en woont daar ook..
Dus zodoende weet ik een beetje ervan af.
Oud collega had een jong blaadje uit Fortaleza..

Maar als ik naar Brazilie wil zou ik naar Santa Catarina moeten begreep ik :P
pi_172726597
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juli 2017 19:00 schreef Strani het volgende:

[..]

Ik heb er zelf twee jaar gewoond (Colombia zelfs)
Dat weet ik, J. :)

quote:
en had absoluut niet in de indruk dat men er gelukkiger was dan in Europa. Overigens zijn die lijstjes nogal vaag want andere - en vaak gedetailleerdere - lijstjes noemen landen als Noorwegen en Nieuw Zeeland als gelukkigste landen.
Vraag de mensen in Colombia vs de mensen in Noorwegen en Nieuw-Zeeland. Ondanks de rijkdom van de laatsten zijn de eersten ondanks veel minder veel happier.
pi_172726624
quote:
1s.gif Op donderdag 27 juli 2017 22:49 schreef StevieW0nder het volgende:

[..]

Maar de situatie is zoals hij is en de situatie is dat je geen pensionado bent met een Europees maandelijks inkomen..
pi_172727415
TO, hoe zou het voor jullie zijn om in Portugal te wonen? Daar is de cultuur en de taal veel meer zoals je vriendin gewend is, en misschien zou het voor jou een stuk makkelijker te zijn om op afstand te werken vanuit Portugal? En waarschijnlijk wordt haar diploma makkelijker in Portugal erkend dan hier.
Zou dat een compromis kunnen zijn?
pi_172727563
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juli 2017 23:42 schreef dodoria het volgende:
TO, hoe zou het voor jullie zijn om in Portugal te wonen? Daar is de cultuur en de taal veel meer zoals je vriendin gewend is, en misschien zou het voor jou een stuk makkelijker te zijn om op afstand te werken vanuit Portugal? En waarschijnlijk wordt haar diploma makkelijker in Portugal erkend dan hier.
Zowel qua taal als cultuur staat Portugal zo mogelijk nog verder af van BraziliŽ dan Spanje van Spaanstalig Latijns-Amerika.

Iets minder "racisme", dat wel.
pi_172728150
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juli 2017 23:42 schreef dodoria het volgende:
Geen idee eigenlijk. Ik weet niet hoe het op dit moment gesteld is met de economische crisis daar.
Spanje zit met 50% jeugdwerkloosheid, maar van Portugal weet ik het niet.
Ik denk wel dat ze cultureel dicht bij de Brazilianen zitten. Er was altijd een goed contact met Portugezen op onze reizen.
Zelfs als haar diploma er niet telt zal ze wel wat anders kunnen via de taal.
En ik zou met mijn diploma aan de slag kunnen omdat het binnen de EU ligt
pi_172728279
quote:
1s.gif Op donderdag 27 juli 2017 22:46 schreef madam-april het volgende:

[..]

Dit. En de dame in kwestie wordt niet gelukkig in BelgiŽ.

Het gaat dus helemaal niet om schoonmoeder, de situatie in BraziliŽ of geld maar gewoon om het feit dat jullie beide niet willen wijken.

Zei wil haar cultuur en familie en jij wil zekerheid en iets met je diploma.
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
pi_172728327
quote:
10s.gif Op donderdag 27 juli 2017 23:48 schreef De_cameraman_uit_Colombia het volgende:

[..]

Zowel qua taal als cultuur staat Portugal zo mogelijk nog verder af van BraziliŽ dan Spanje van Spaanstalig Latijns-Amerika.

Iets minder "racisme", dat wel.
Taal is op een paar kleine details na heel gelijkaardig.
Zoals Vlaams versus Nederlands, totaal geen issue.
Voor hen ten minste. Ik heb persoonlijk wel moeite met Portugees uit Portugal als ze snel praten.
Net zoals ik de eerste weken ook geen fuck verstond van Spaans van Argentijnen.

En cultureel verschillend dat ligt eraan wat je onder cultuur verstaat.
Portugal heeft economisch ook moeilijkheden maar dat stelt niks voor in vergelijking met BraziliŽ.
Ik heb wel de indruk dat Portugezen en Brazilianen gemiddeld even warm en sociaal zijn, in tegenstelling tot Noord Europa waar mensen doorgaans elkaar niet meer helpen
  vrijdag 28 juli 2017 @ 00:40:23 #169
181667 Strani
°Amunt Valencia!
pi_172728339
quote:
12s.gif Op donderdag 27 juli 2017 23:11 schreef De_cameraman_uit_Colombia het volgende:

[..]

Dat weet ik, J. :)

[..]

Vraag de mensen in Colombia vs de mensen in Noorwegen en Nieuw-Zeeland. Ondanks de rijkdom van de laatsten zijn de eersten ondanks veel minder veel happier.
Ah, ben jij het!

Het hangt er allemaal net van af aan wie je het vraagt, en wanneer. Vraag het eens tijdens rush hour in de Transmilenio en dan krijg je hele andere antwoorden ;)

Erger wordt het natuurlijk wanneer mensen echt te maken krijgen met dingen als gezondheidszorg. In Colombia heb je dan een veel groter probleem dan in het rijke westen. Niet als je een mooie verzekering hebt natuurlijk, maar estrato 3 en lager moeten het met povere zorg doen.
pi_172728385
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 00:40 schreef Strani het volgende:

[..]

Ah, ben jij het!

Het hangt er allemaal net van af aan wie je het vraagt, en wanneer. Vraag het eens tijdens rush hour in de Transmilenio en dan krijg je hele andere antwoorden ;)

Erger wordt het natuurlijk wanneer mensen echt te maken krijgen met dingen als gezondheidszorg. In Colombia heb je dan een veel groter probleem dan in het rijke westen. Niet als je een mooie verzekering hebt natuurlijk, maar estrato 3 en lager moeten het met povere zorg doen.
Ja, je bent ook wel een rund als je in estrato 3 of lager verzeild raakt.

Qua zorg is Colombia unbeatable. Goed, goedkoop en zeer veel aandacht. Kom daar maar es om met Nederlandse "zorg" waar je een Colombiaans minumumsalaris per maand voor neertelt... :')
  vrijdag 28 juli 2017 @ 00:43:51 #171
463796 bijstandboy
jij al uitkering heb?
pi_172728388
Ik zou het alleen doen als ze genoeg centen heeft :')
pi_172728532
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 00:35 schreef ITrade het volgende:

[..]

Dit. En de dame in kwestie wordt niet gelukkig in BelgiŽ.

Het gaat dus helemaal niet om schoonmoeder, de situatie in BraziliŽ of geld maar gewoon om het feit dat jullie beide niet willen wijken.

Zij wil haar cultuur en familie en jij wil zekerheid en iets met je diploma.
Zij is wel gesteld op een luilekkerleventje, dat nu in stand gehouden wordt doordat moeder samen de rekeningen betaalt. Alles organiseert en alle huishoudelijke taken op zich neemt. Je hebt in NL ook van die jongeren die thuis bij pappie en mammie blijven en nooit zelfstandig worden. Maar ooit moet het toch gebeuren.

Moeder is wel 70+ en als ze er een keer niet meer is begint the real life waarin ze plots ZELF verantwoordelijkheden moet nemen. Dan weet ik niet hoeveel ze nog van haar cultuur houdt.
Als ze een keer haar baan verliest door dat steeds te laat komen en moeder is er niet meer, heeft ze dikke problemen. Worden de rekeningen ineens dubbel en moet ze alles in huis ineens zelf doen. Ik vind het gevaarlijk om zo afhankelijk te zijn van 1 persoon. En ik merk ook dat moeder haar afhankelijk wil houden en de huishoudelijke taken zoals koken en strijken totaal niet wil aanleren.

Haar familie is in feite 1 persoon want de rest zien ze zelden.
Ik wil haar moeder ook niet helemaal weg hebben als we het elders samen proberen.
Mag van mij gerust enkele maanden per jaar bezoeken. Maar dat volledig afhankelijk van haar blijven kan niet iets zijn waar we naar moeten streven
  vrijdag 28 juli 2017 @ 00:59:37 #173
181667 Strani
°Amunt Valencia!
pi_172728555
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 00:43 schreef De_cameraman_uit_Colombia het volgende:

[..]

Ja, je bent ook wel een rund als je in estrato 3 of lager verzeild raakt.

Qua zorg is Colombia unbeatable. Goed, goedkoop en zeer veel aandacht. Kom daar maar es om met Nederlandse "zorg" waar je een Colombiaans minumumsalaris per maand voor neertelt... :')
Het feit dat jij zegt dat je een rund bent als je in estrato 3 terechtkomt, zegt genoeg over jouw kennis over hoe het overgrote deel van Colombia leeft. Wellicht leef je in een oliebubbel maar estrato 3 is gewoon middenklasse, waartoe ook mijn schoonfamilie behoort.

Artikel uit 2010; er zal niet veel veranderd zijn. Zegt dat 84 procent van mensen in Bogota in estratos 1, 2 of 3 leeft.

http://www.radiosantafe.c(...)os-estratos-1-2-y-3/

Ik ben niet zo'n voorvechter voor de armere klasse maar wat jij doet is het andere extreem: Jij baseert je kennis over het land op de paar procent die het echt goed hebben.
pi_172728597
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 00:59 schreef Strani het volgende:

[..]

Het feit dat jij zegt dat je een rund bent als je in estrato 3 terechtkomt, zegt genoeg over jouw kennis over hoe het overgrote deel van Colombia leeft. Wellicht leef je in een oliebubbel maar estrato 3 is gewoon middenklasse, waartoe ook mijn schoonfamilie behoort.

Artikel uit 2010; er zal niet veel veranderd zijn. Zegt dat 84 procent van mensen in Bogota in estratos 1, 2 of 3 leeft.

http://www.radiosantafe.c(...)os-estratos-1-2-y-3/

Ik ben niet zo'n voorvechter voor de armere klasse maar wat jij doet is het andere extreem: Jij baseert je kennis over het land op de paar procent die het echt goed hebben.
Welnee, ik woon estrato 4, net als mijn schoonfamilie, beweeg me onder estrato 3 en besef dondersgoed dat de voormalige estrato 6 een dikke bubble was... jaren geleden al.

Heb je al 5+ jaar niet gemeet man. :D
  vrijdag 28 juli 2017 @ 01:32:20 #175
181667 Strani
°Amunt Valencia!
pi_172728829
quote:
10s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 01:05 schreef De_cameraman_uit_Colombia het volgende:

[..]

Welnee, ik woon estrato 4, net als mijn schoonfamilie, beweeg me onder estrato 3 en besef dondersgoed dat de voormalige estrato 6 een dikke bubble was... jaren geleden al.

Heb je al 5+ jaar niet gemeet man. :D
Nee, ik ben ook alweer een paar jaar niet in Colombia geweest :) Wanneer we gaan doen we dat voornamelijk voor de schoonouders en die zijn net hier geweest dus voorlopig hoeven we niet.

Sorry voor het off-topic gepraat TS, hoewel dit soort onderwerpen dagelijkse praktijk kunnen worden in jouw toekomst.
pi_172743642
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 00:56 schreef StevieW0nder het volgende:

[..]

Zij is wel gesteld op een luilekkerleventje, dat nu in stand gehouden wordt doordat moeder samen de rekeningen betaalt. Alles organiseert en alle huishoudelijke taken op zich neemt. Je hebt in NL ook van die jongeren die thuis bij pappie en mammie blijven en nooit zelfstandig worden. Maar ooit moet het toch gebeuren.
Ze voelt de behoefte om volwassen te worden totaal niet. Dat gaat echt niet veranderen als jullie samen gaan wonen.. Ik zal je vertellen wat er dan namelijk gaat gebeuren. Jij gaat haar, als een soort vader, iedere keer wijzen op de dingen die ze moet doen. Daar gaat ze boos om worden omdat ze niet wil dat jij haar verteld wat ze moet doen. En zij gaat die dingen die ze moet doen, niet doen, omdat ze weet dat jij ze wel gaat doen, omdat jij er last van hebt als ze niet gedaan zijn. Jij wordt steeds meer gefrustreerd omdat ze niet doet wat ze moet doen en zij wordt steeds meer gefrustreerd omdat je haar overal steeds op aanspreekt.

quote:
Moeder is wel 70+ en als ze er een keer niet meer is begint the real life waarin ze plots ZELF verantwoordelijkheden moet nemen. Dan weet ik niet hoeveel ze nog van haar cultuur houdt.
Als ze een keer haar baan verliest door dat steeds te laat komen en moeder is er niet meer, heeft ze dikke problemen. Worden de rekeningen ineens dubbel en moet ze alles in huis ineens zelf doen.
Ze is geen 12 meer, dus dit kan ze zelf prima bedenken. Dat ze daar niet over nadenkt, geeft wel aan hoe onvolwassen ze is. En dat ga je er echt niet zomaar uit krijgen.

quote:
Ik vind het gevaarlijk om zo afhankelijk te zijn van 1 persoon. En ik merk ook dat moeder haar afhankelijk wil houden en de huishoudelijke taken zoals koken en strijken totaal niet wil aanleren.
Nu is haar moeder die persoon.. Als jullie gaan samenwonen, wordt jij die persoon..

Heeft je vriendin haar moeder gevraagd of ze haar die dingen wil leren?
pi_172746203
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 19:17 schreef madam-april het volgende:

[..]
Ze voelt de behoefte om volwassen te worden totaal niet. Dat gaat echt niet veranderen als jullie samen gaan wonen.. Ik zal je vertellen wat er dan namelijk gaat gebeuren. Jij gaat haar, als een soort vader, iedere keer wijzen op de dingen die ze moet doen. Daar gaat ze boos om worden omdat ze niet wil dat jij haar verteld wat ze moet doen. En zij gaat die dingen die ze moet doen, niet doen, omdat ze weet dat jij ze wel gaat doen, omdat jij er last van hebt als ze niet gedaan zijn. Jij wordt steeds meer gefrustreerd omdat ze niet doet wat ze moet doen en zij wordt steeds meer gefrustreerd omdat je haar overal steeds op aanspreekt.
Ik volg je hier grotendeels in. Ik zie namelijk die zelfde dynamiek als ik haar zeg dat ze echt eens op tijd op het werk moet komen. Dat ze de baas hoort te verwittigen als ze zomaar onder de uren weg gaat. Ze komt er voorlopig mee weg maar collega's verliezen hun baan wegens te laat komen en zij krijgt problemen met hen omdat ze een voorkeursbehandeling krijgt.

We hebben heel veel bonje gehad over te laat komen, niet over het werk maar ook als ik met haar op date ging. Niet 10 minuten maar een uur te laat.
Moeder zegt altijd van "We moeten haar dat echt leren" maar zodra ik mijn stem verhef of even het huis uit moet omdat ik gefrustreerd ben, ben IK de boosdoener ook voor schoonmoeder. Je mag onder geen enkele voorwaarde boos worden.

En dus verandert er uiteindelijk helemaal niks.
"Don't try to control me. Don't tell me what to do"

Verder kan het best dat ik wat verantwoordelijkheden van haar overneem. Maar ik kan niet voor haar op tijd op het werk komen of een inspanning doen om Engels te verbeteren. Studeren voor een examen. Sommige dingen moeten echt van haar komen. En daar sputtert de motor. Ik hoopte dat dat zou verbeteren maar na de reis in Europa zie ik de bui echt hangen. Er was een enorm verzet tegen alle culturele verschillen.

quote:
Ze is geen 12 meer, dus dit kan ze zelf prima bedenken. Dat ze daar niet over nadenkt, geeft wel aan hoe onvolwassen ze is. En dat ga je er echt niet zomaar uit krijgen.
Hier vrees ik ook voor. Ze is heel blij met hoe het nu gaat en haar moeder eigenlijk ook.
Volgens mij willen ze beiden graag dat ik eeuwig met haar + haar schoonmoeder op dat appartement ga wonen, zodat zij zich nergens aan hoeven aan te passen.

quote:
Nu is haar moeder die persoon.. Als jullie gaan samenwonen, wordt jij die persoon..

Heeft je vriendin haar moeder gevraagd of ze haar die dingen wil leren?
Wel aanstalten gemaakt om te koken maar moeder verbiedt dat.
Als we op reis zijn neemt ze wel initiatief om te koken en dingen op te ruimen. De afwas doet ze altijd.
Ze is erg gesteld op hygiŽne en netheid.
pi_172746280
Legt het met een Braziliaanse aan en klaagt dat ze een uurtje te laat is. _O-

Die username is zeker en vast niet voor niks; ben je blind?
pi_172746589
quote:
10s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 21:02 schreef De_cameraman_uit_Colombia het volgende:
Legt het met een Braziliaanse aan en klaagt dat ze een uurtje te laat is. _O-

Die username is zeker en vast niet voor niks; ben je blind?
Er is een verschil tussen een keer een uur te laat komen, en ELKE DAG een uur te laat zijn op het werk.

We missen vaak gereserveerde reisbussen, komen de allerlaatste seconde aan om een vlucht te halen op de luchthaven. En dan nog omdat ik haar opjaag.
Voor haar vlucht naar EU (§750 voor haar en §750 voor haar vriendin) had het tien minuten gescheeld of ze was te laat. Ging over de eerste kennismaking met mijn familie. Haar beste vriendin had afgesproken om om 17u stipt te vertrekken en om 18u15 kwam ze aan. Die vriendin belde me toen helemaal in paniek op en overwoog alleen te vertrekken.

Dus je ziet het, weer eens... verkeerd.
Maar ik heb bij jou meer de indruk dat je naar iets op zoek bent om me mee af te zeiken.
Niet dat ik dat erg vind
pi_172747614
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 20:59 schreef StevieW0nder het volgende:

[..]

Ik volg je hier grotendeels in. Ik zie namelijk die zelfde dynamiek als ik haar zeg dat ze echt eens op tijd op het werk moet komen. Dat ze de baas hoort te verwittigen als ze zomaar onder de uren weg gaat. Ze komt er voorlopig mee weg maar collega's verliezen hun baan wegens te laat komen en zij krijgt problemen met hen omdat ze een voorkeursbehandeling krijgt.

We hebben heel veel bonje gehad over te laat komen, niet over het werk maar ook als ik met haar op date ging. Niet 10 minuten maar een uur te laat.
Moeder zegt altijd van "We moeten haar dat echt leren" maar zodra ik mijn stem verhef of even het huis uit moet omdat ik gefrustreerd ben, ben IK de boosdoener ook voor schoonmoeder. Je mag onder geen enkele voorwaarde boos worden.

En dus verandert er uiteindelijk helemaal niks.
"Don't try to control me. Don't tell me what to do"

Dat bedoel ik.. En dat gaat alleen maar erger worden/vaker voorkomen als jullie samen gaan wonen..

quote:
Verder kan het best dat ik wat verantwoordelijkheden van haar overneem. Maar ik kan niet voor haar op tijd op het werk komen of een inspanning doen om Engels te verbeteren. Studeren voor een examen. Sommige dingen moeten echt van haar komen. En daar sputtert de motor. Ik hoopte dat dat zou verbeteren maar na de reis in Europa zie ik de bui echt hangen. Er was een enorm verzet tegen alle culturele verschillen.

Nee je kunt niet op tijd komen voor haar, maar als zij haar baan verliest dan ga jij er wel voor zorgen dat de rekeningen alsnog betaald worden omdat jij anders ook in de problemen komt.. En zolang jullie in BraziliŽ wonen hoeft zij haar Engels niet te verbeteren..

quote:
Hier vrees ik ook voor. Ze is heel blij met hoe het nu gaat en haar moeder eigenlijk ook.
Volgens mij willen ze beiden graag dat ik eeuwig met haar + haar schoonmoeder op dat appartement ga wonen, zodat zij zich nergens aan hoeven aan te passen.
Er zijn nu al zoveel 'red flags'.. Ik weet dat je van haar houdt en ze zal ook vast echt van jou houden.. maar jullie passen, op hele essentiŽle vlakken, totaal niet bij elkaar..

quote:
Wel aanstalten gemaakt om te koken maar moeder verbiedt dat.
Als we op reis zijn neemt ze wel initiatief om te koken en dingen op te ruimen. De afwas doet ze altijd.
Ze is erg gesteld op hygiŽne en netheid.
Hmm ok..

Op reis is natuurlijk wel anders dan wanneer je elke dag een huishouden moeten runnen..
pi_172748822
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 21:53 schreef madam-april het volgende:

[..]

Dat bedoel ik.. En dat gaat alleen maar erger worden/vaker voorkomen als jullie samen gaan wonen..

[..]

Nee je kunt niet op tijd komen voor haar, maar als zij haar baan verliest dan ga jij er wel voor zorgen dat de rekeningen alsnog betaald worden omdat jij anders ook in de problemen komt.. En zolang jullie in BraziliŽ wonen hoeft zij haar Engels niet te verbeteren..

[..]

Er zijn nu al zoveel 'red flags'.. Ik weet dat je van haar houdt en ze zal ook vast echt van jou houden.. maar jullie passen, op hele essentiŽle vlakken, totaal niet bij elkaar..

[..]

Hmm ok..

Op reis is natuurlijk wel anders dan wanneer je elke dag een huishouden moeten runnen..
Ik had een goeie kennis uit NL waar we een beetje het zelfde zagen.
Ze werd heel verliefd op hem (zo'n player met keiharde buikspieren die in een mannenblad zou kunnen staan)
Ze ging in het hostel werken waar hij eigenaar van was. Vond de baan klote maar deed het voor de liefde.
Hij kon zich namelijk niet aanpassen aan NL.

Na 2 jaar trouwden ze maar 1 jaar daarna ontstonden er ruzies.
Ze werd ongewenst zwanger en is met de kinderen naar NL gegaan omdat ze daar een toekomst hebben, en omdat ze zichzelf in BR totaal uit het oog verloor.
Die vent is in BraziliŽ gebleven en neemt zijn verantwoordelijkheid als vader niet. Had ook al kinderen uit een vorig huwelijk en daar nam hij zijn verantwoordelijkheid ook niet. Dan weet je eigenlijk op voorhand met wat voor iemand je te maken hebt.

Je hebt gelijk als je zegt dat ik van haar houd, en zij houdt ook van mij. Zou me nooit bedriegen en zorgt voor me.
Maar ze is niet bereid om zich aan te passen en ondanks het houden van vrees ik dat de relatie moeilijk gaat werken. Ik hoop er wel op dat het ooit zal verbeteren en wil haar die kans geven voor ik het afschrijf.

Als ze na een poging tot studie terug naar haar moeder loopt laat ik haar gaan en wens ik haar het allerbeste.
Ik zou haar zelfs nog financieel steunen als ze ooit in de problemen komt (moeder sterft) zelfs als we niet meer samen zijn.
pi_172750681
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 22:38 schreef StevieW0nder het volgende:

[..]

Ik had een goeie kennis uit NL waar we een beetje het zelfde zagen.
Ze werd heel verliefd op hem (zo'n player met keiharde buikspieren die in een mannenblad zou kunnen staan)
Ze ging in het hostel werken waar hij eigenaar van was. Vond de baan klote maar deed het voor de liefde.
Hij kon zich namelijk niet aanpassen aan NL.

Na 2 jaar trouwden ze maar 1 jaar daarna ontstonden er ruzies.
Ze werd ongewenst zwanger en is met de kinderen naar NL gegaan omdat ze daar een toekomst hebben, en omdat ze zichzelf in BR totaal uit het oog verloor.
Die vent is in BraziliŽ gebleven en neemt zijn verantwoordelijkheid als vader niet. Had ook al kinderen uit een vorig huwelijk en daar nam hij zijn verantwoordelijkheid ook niet. Dan weet je eigenlijk op voorhand met wat voor iemand je te maken hebt.

Je hebt gelijk als je zegt dat ik van haar houd, en zij houdt ook van mij. Zou me nooit bedriegen en zorgt voor me.
Maar ze is niet bereid om zich aan te passen en ondanks het houden van vrees ik dat de relatie moeilijk gaat werken. Ik hoop er wel op dat het ooit zal verbeteren en wil haar die kans geven voor ik het afschrijf.

Als ze na een poging tot studie terug naar haar moeder loopt laat ik haar gaan en wens ik haar het allerbeste.
Ik zou haar zelfs nog financieel steunen als ze ooit in de problemen komt (moeder sterft) zelfs als we niet meer samen zijn.
Ik snap heel goed dat je haar/het niet wilt opgeven.. maar je moet wel echt een grens voor jezelf stellen en je daar aan houden.. 'ooit' is een veel te ruim begrip..
  vrijdag 28 juli 2017 @ 23:59:28 #183
469863 RobjeGeus
Hier word ik vrolijk van!!
pi_172750795
Pff respect dat je met zo'n iemand kan leven...ik zou knettergek worden.

Denk dat het tijd is om voor jezelf op te komen en als er geen verbetering komt kan je haar beter laten gaan
pi_172752516
quote:
Zou me nooit bedriegen
Gast, echt, we hebben het nog steeds over een Braziliaanse die jou (eerste relatie van je leven) al jaren aan het lijntje houdt?

Je weet hoe er in BraziliŽ rondgeslet wordt? Maar jouw Carola is vast anders... :')
pi_172753832
Ja de ellende van een LAT relatie. Een van de twee zal zo ongeveer alles op moeten geven (familie, vrienden, huis, evt baan) om bij de ander te zijn. Dan moet je wel heeeel erg gek op elkaar zijn en een heel solide basis hebben.
Nu is de keus al gemaakt zie ik. Zij gaat hier in ieder geval niet naar toe. Dus dan is de vraag: is jouw relatie stevig genoeg om de gok te wagen? En waarom val je precies op haar? Wat zijn de dingen die haar uniek maken voor jou?
En natuurlijk andersom: Waarom wil ze jou? En wat heeft zij er voor over om dit te laten slagen?
Vergeet niet: Voor latina's ben je een rijke man en een blanke aan je zijde wordt soort van gezien als statussymbool (tenminste in Colombia dan). Dat is natuurlijk geen goed uitgangspunt voor een stabiele relatie.
Ik zou zelf eens goed erover nadenken als zij vrijwel niets in jullie relatie wil investeren.
pi_172755265
quote:
10s.gif Op zaterdag 29 juli 2017 01:34 schreef De_cameraman_uit_Colombia het volgende:

[..]

Gast, echt, we hebben het nog steeds over een Braziliaanse die jou (eerste relatie van je leven) al jaren aan het lijntje houdt?

Je weet hoe er in BraziliŽ rondgeslet wordt? Maar jouw Carola is vast anders... :')
Ja die is anders. Ze was 26 en maagd toen deze relatie begon.
Doe anders lekker oppervlakkig over Braziliaanse vrouwen.
Ik stel me jou voor als een 55 jarige cameraman met een enorme bierpens die in Colombia voor een "multinational" de grote gringoheld gaat spelen.
Je weet geen flikker over werkgelegenheid in Zuid Amerika, over gezondheidszorg in Colombia en generaliseert over de cultuur. Kan me ook niet voorstellen dat iemand die zo neerkijkt op een cultuur daar een succesvolle relatie kan hebben.
pi_172755826
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 juli 2017 08:38 schreef the85mc het volgende:
Nu is de keus al gemaakt zie ik. Zij gaat hier in ieder geval niet naar toe. Dus dan is de vraag: is jouw relatie stevig genoeg om de gok te wagen? En waarom val je precies op haar? Wat zijn de dingen die haar uniek maken voor jou?
Het plan is nog steeds dat ze minstens 1 jaar naar hier komt voor studie. Als ik haar moeder zo hoor, is dat meer voor zichzelf dan voor mij of voor ons. Een Europees diploma heeft daar namelijk veel waarde en ze wilde al studeren voor we samen waren. Ze moet van moeder na dat jaar onmiddellijk terug naar BR want we zijn niet getrouwd. In dat jaar zal er heel veel duidelijk worden. Als ze niet slaagt voor Engels (wat ik verwacht) kan ze alleen komen om talen te leren en niet voor een Europees diploma. Het zal blijken of ze dan (voor onze relatie) nog komt.

Waarom ik val op haar.. Het begon met veel lachen en afspreken. Na de eerste zoen ging alles vanzelf. We hebben het goed samen, maar tot nu toe enkel in haar normale lifestyle als ik erbij kom.
Het moet dus nog blijken of zij ook wat voor mij wil doen.

Ik zie of zag haar als een ruwe diamant die nog een beetje gepolijst moet worden. Volwassener worden. Maar ze verzet zich

quote:
En natuurlijk andersom: Waarom wil ze jou? En wat heeft zij er voor over om dit te laten slagen?
Vergeet niet: Voor latina's ben je een rijke man en een blanke aan je zijde wordt soort van gezien als statussymbool (tenminste in Colombia dan). Dat is natuurlijk geen goed uitgangspunt voor een stabiele relatie.
Ik zou zelf eens goed erover nadenken als zij vrijwel niets in jullie relatie wil investeren.
Ik denk omdat ik een goed hart heb en goed voor haar ben. Ik zie er ook niet verkeerd uit en ben niet de enige blanke die haar probeerde te versieren. Wel de eerste die succes had.
Als het over geld ging zou ik me voorstellen dat ze graag naar Europa kwam voor een groter huis en meer salaris, maar dat is niet zo. Ze is gelukkig met wat ze nu heeft

Ik ben er wel van overtuigd dat haar moeder (zwart) dit wil omdat ik blank ben. Bij haar en andere zwarten in die familie voel ik heel erg wat je net zei over statussymbool. Maar moeder wil volgens mij niet dat ze naar hier komt.
pi_172756113
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 juli 2017 10:25 schreef StevieW0nder het volgende:

[..]

Ja die is anders. Ze was 26 en maagd toen deze relatie begon.
Doe anders lekker oppervlakkig over Braziliaanse vrouwen.
Ik stel me jou voor als een 55 jarige cameraman met een enorme bierpens die in Colombia voor een "multinational" de grote gringoheld gaat spelen.
Je weet geen flikker over werkgelegenheid in Zuid Amerika, over gezondheidszorg in Colombia en generaliseert over de cultuur. Kan me ook niet voorstellen dat iemand die zo neerkijkt op een cultuur daar een succesvolle relatie kan hebben.
_O- _O- _O-

Zie hem spartelen dan.
  zaterdag 29 juli 2017 @ 15:02:58 #189
286575 Roces18
Chef de party
pi_172760166
ja lekker rijst eten

terwijl je hier een bamischijf uit de muur kan trekken

ik wist het wel ^O^
pi_172763358
Op dit moment kan ik mij absoluut niet voorstellen dat ik mijn land en toekomst zou opgeven voor liefde. Ik zou zelfs mijn huidige woonomgeving niet opgeven voor liefde.

Maar aan de andere kant : Ik heb al jaren geen relatie, en weet uit mijn (eerdere) ervaring met relaties dat dit soort woorden 0,0 waarde hebben wanneer je iemand tegen komt waar je echt verliefd op wordt.

Uiteindelijk veranderen de meeste mensen dan ineens behoorlijk. Echter alle liefdesverhalen die ik ken waarbij mensen uit NL de grenzen over gestoken zijn, zijn niet bepaald succesvol afgelopen (tenzij het Duitsland, Belgie, Scandinavie of de UK betreft). Ik hoop dat, mocht ik weer een relatie krijgen, ik mijzelf genoeg in bedwang kan houden en niet meteen allerlei voorbarige en naÔeve beslissingen maak.
pi_172799651
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juli 2017 17:35 schreef J_Mormont het volgende:
Op dit moment kan ik mij absoluut niet voorstellen dat ik mijn land en toekomst zou opgeven voor liefde. Ik zou zelfs mijn huidige woonomgeving niet opgeven voor liefde.

Maar aan de andere kant : Ik heb al jaren geen relatie, en weet uit mijn (eerdere) ervaring met relaties dat dit soort woorden 0,0 waarde hebben wanneer je iemand tegen komt waar je echt verliefd op wordt.

Uiteindelijk veranderen de meeste mensen dan ineens behoorlijk. Echter alle liefdesverhalen die ik ken waarbij mensen uit NL de grenzen over gestoken zijn, zijn niet bepaald succesvol afgelopen (tenzij het Duitsland, Belgie, Scandinavie of de UK betreft). Ik hoop dat, mocht ik weer een relatie krijgen, ik mijzelf genoeg in bedwang kan houden en niet meteen allerlei voorbarige en naÔeve beslissingen maak.
Maar als je niet voor de liefde je woonomgeving wil verlaten, dan beperk je jezelf toch ontzettend in je partner keuze? Naast enige andere eisen die je misschien hebt (geslacht, leeftijd, persoonlijkheid, karaktereigenschappen etc), wil je ook nog eens dat deze persoon in een bepaald gebied woont of wil wonen. Dus in plaats van 3.5 miljard mogelijke partners, heb je dan ineens nog maar een vijvertje met een paar honderd vissen om uit te vissen. Dikek kans dat je niemand vindt waar het mee klikt.
Als ik alleen maar in mijn lokale omgeving had rondgekeken was ik altijd alleen gebleven, want niemand voldeed aan mijn 'eisen'.
pi_172812101
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2017 03:49 schreef dodoria het volgende:

[..]

Maar als je niet voor de liefde je woonomgeving wil verlaten, dan beperk je jezelf toch ontzettend in je partner keuze? Naast enige andere eisen die je misschien hebt (geslacht, leeftijd, persoonlijkheid, karaktereigenschappen etc), wil je ook nog eens dat deze persoon in een bepaald gebied woont of wil wonen. Dus in plaats van 3.5 miljard mogelijke partners, heb je dan ineens nog maar een vijvertje met een paar honderd vissen om uit te vissen. Dikek kans dat je niemand vindt waar het mee klikt.
Als ik alleen maar in mijn lokale omgeving had rondgekeken was ik altijd alleen gebleven, want niemand voldeed aan mijn 'eisen'.
Misschien willen andere mensen wel in mijn woonomgeving wonen?

Ik ben zelf van mening dat ik ben opgegroeid in de beste omgeving om op te groeien in ťťn van de beste en meest welvarende landen om op te groeien. Heb hier alles wat mijn hart begeert, en zou het in zekere zin een achteruitgang vinden als ik ineens in Brabant, Friesland, Nordrein Westfalen of de Dourdogne zou moeten gaan wonen.
pi_172814024
ik zelf zou het niet doen maar dat is makkelijk praten
  dinsdag 1 augustus 2017 @ 09:12:23 #194
207884 Heremeteit
alweer een poort
pi_172823925
quote:
1s.gif Op woensdag 26 juli 2017 10:56 schreef StevieW0nder het volgende:

[..]

Het klopt. Mijn partner is Iraanse en we wonen in Zweden. Eerst had ze een studentenvisum, nu een EU partner residence card. De EU regels zijn veel ruimhartiger dan nationale regels.

http://europa.eu/youreuro(...)ce-card/index_en.htm
  dinsdag 1 augustus 2017 @ 11:42:08 #195
448036 Achterhoker
De botte bijl
pi_172826440
Hooguit een keer vlak over de grens ofzo. Verderweg is het mij dat hoogstwaarschijnlijk niet waard om Nederland op te geven.
I don't always listen to Music, but when I do, the neighborhood does too
De vergelijking met Nelis loopt mank.
pi_172826715
Denk het niet, maar ligt er een beetje aan over welk land we het hier hebben.
pi_172827398
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2017 18:41 schreef J_Mormont het volgende:

[..]

Misschien willen andere mensen wel in mijn woonomgeving wonen?

Ik ben zelf van mening dat ik ben opgegroeid in de beste omgeving om op te groeien in ťťn van de beste en meest welvarende landen om op te groeien. Heb hier alles wat mijn hart begeert, en zou het in zekere zin een achteruitgang vinden als ik ineens in Brabant, Friesland, Nordrein Westfalen of de Dourdogne zou moeten gaan wonen.
Dus als de liefde van je leven geen visum zou krijgen voor Nederland dan is het uit met de pret? Ik kan me zo moeilijk voorstellen dat iemand meer van een plaats houdt dan van zijn/haar partner, maar ieder zijn ding. Lastig voor een eventuele partner om te moeten weten dat ze nooit op de eerste plaats zullen komen.
pi_172827963
Ik zou mijn land en toekomst opgeven voor een goede hamburger.
Quod licet Iovi, non licet bovi
pi_172834174
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 12:19 schreef dodoria het volgende:

[..]

Dus als de liefde van je leven geen visum zou krijgen voor Nederland dan is het uit met de pret? Ik kan me zo moeilijk voorstellen dat iemand meer van een plaats houdt dan van zijn/haar partner, maar ieder zijn ding. Lastig voor een eventuele partner om te moeten weten dat ze nooit op de eerste plaats zullen komen.
Uiteindelijk komt bij iedereen zichzelf op de eerste plaats. De keuze voor een partner in een ander land is leuk, maar samen met je woonplaats geef je in geval van een partner in een (ver) buitenland ook normaal gesproken je vrienden, familie en baan op. Voor mij is dat een te groot risico.

Ik woon bijvoorbeeld zelf vlak bij Amsterdam. Als ik nu mijn huis zou verkopen, en een relatie aan ga met iemand in Italie, en over een jaar of vijf wil ik weer terug omdat de relatie over is : Dan kan ik waarschijnlijk nooit meer het levensniveau oppakken dat ik nu heb. De huizen zullen hier duurder geworden zijn, in Italie zal ik waarschijnlijk een baan (en inkomsten) onder huidig niveau moeten accepteren. No way.
pi_172837005
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 12:19 schreef dodoria het volgende:

[..]

Je thuis voelen ergens is nogal een big deal. Dat lukt je misschien niet overal, terwijl er wel meerdere mensen/liefdes rondlopen die goed bij je kunnen passen. Dus waarom een groot offer maken als er misschien ook iemand rondloopt die beter bij je past, in het land waar je graag bent?

Het idee van 'de liefde van je leven' is toch ook maar gevoelsmatig. In de praktijk zijn er heus meerdere liefdes.
pi_172841534
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 19:46 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Je thuis voelen ergens is nogal een big deal. Dat lukt je misschien niet overal, terwijl er wel meerdere mensen/liefdes rondlopen die goed bij je kunnen passen. Dus waarom een groot offer maken als er misschien ook iemand rondloopt die beter bij je past, in het land waar je graag bent?

Het idee van 'de liefde van je leven' is toch ook maar gevoelsmatig. In de praktijk zijn er heus meerdere liefdes.
Precies..
pi_172841651
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 12:46 schreef ems. het volgende:
Ik zou mijn land en toekomst opgeven voor een goede hamburger.
Een Mexicaanse hamburger is wel zo'n beetje de heilige graal.
pi_172841747
Als het echte liefde die wederzijds is geef ik alles wel op.
Aleen is echte liefde zo zeldzaam dat ik het er niet zo snel van zie komen
Mocht het ooit gebeuren dan is het onvoorwaardelijk
Aint no river to deep and no mountain to high.

[ Bericht 2% gewijzigd door Perlenbacher-Weissbier op 01-08-2017 22:53:23 ]
pi_172841933
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 19:46 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Ik ben het met je eens dat er meerdere mogelijke liefdes rondlopen. Stel dat ik in 20 jaar 3 mensen tegen kom die een mogelijke liefde zouden kunnen zijn. Hoe groot is die kans dan dat van deze 3 er 1 toevallig ook woont waar ik woon, of een visum krijgt voor Nederland? Niet echt groot he, tenzij je natuurlijk alleen maar om gaat met mensen die al in jouw omgeving wonen. Misschien ligt het er aan hoe kritisch je bent, maar als ik mezelf alleen had beperkt tot mensen die in een straal van bijvoorbeeld 50 km van mij vandaan woonden, dan had ik mijn 'eisen' drastisch moeten verlagen, of was ik nog alleen geweest. Ik verbaas me er over dat iemand het gros van de mensen al zou uitsluiten als potentiele partner alleen op basis van waar zij wonen en mogen wonen.
pi_172842017
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 17:33 schreef J_Mormont het volgende:

[..]

Uiteindelijk komt bij iedereen zichzelf op de eerste plaats. De keuze voor een partner in een ander land is leuk, maar samen met je woonplaats geef je in geval van een partner in een (ver) buitenland ook normaal gesproken je vrienden, familie en baan op. Voor mij is dat een te groot risico.

Ik woon bijvoorbeeld zelf vlak bij Amsterdam. Als ik nu mijn huis zou verkopen, en een relatie aan ga met iemand in Italie, en over een jaar of vijf wil ik weer terug omdat de relatie over is : Dan kan ik waarschijnlijk nooit meer het levensniveau oppakken dat ik nu heb. De huizen zullen hier duurder geworden zijn, in Italie zal ik waarschijnlijk een baan (en inkomsten) onder huidig niveau moeten accepteren. No way.
Grappig dat je dat al voorbeeld geeft, want ik heb 5 jaar geleden ongeveer zoiets gedaan. Vanuit Amsterdam naar een Westers land met lagere levensstandaard verhuisd met mijn partner.
Ik denk dat het dan gewoon aankomt op verschillen in persoonlijkheid. Je hebt mensen die vooral moeilijkheden zien en mensen die mogelijkheden zien. En ik ben het met je eens dat als je het eerste bent, dat het waarschijnlijk geen goed idee is om te verhuizen naar het buitenland.
pi_172842773
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 22:49 schreef dodoria het volgende:

[..]

Ik ben het met je eens dat er meerdere mogelijke liefdes rondlopen. Stel dat ik in 20 jaar 3 mensen tegen kom die een mogelijke liefde zouden kunnen zijn. Hoe groot is die kans dan dat van deze 3 er 1 toevallig ook woont waar ik woon, of een visum krijgt voor Nederland? Niet echt groot he, tenzij je natuurlijk alleen maar om gaat met mensen die al in jouw omgeving wonen. Misschien ligt het er aan hoe kritisch je bent, maar als ik mezelf alleen had beperkt tot mensen die in een straal van bijvoorbeeld 50 km van mij vandaan woonden, dan had ik mijn 'eisen' drastisch moeten verlagen, of was ik nog alleen geweest. Ik verbaas me er over dat iemand het gros van de mensen al zou uitsluiten als potentiele partner alleen op basis van waar zij wonen en mogen wonen.
Hoe weet je dat zo zeker?
pi_172846109
quote:

[..]

Ik sluit mensen in Nederland niet uit, maar het buitenland is een ander verhaal. En je weet niet of je iemand in een straal van 50 km was tegengekomen.
pi_172849011
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 23:15 schreef madam-april het volgende:

[..]

Hoe weet je dat zo zeker?
Dat is natuurlijk onmogelijk om met 100% zekerheid te zeggen, want misschien ben ik die geweldige potentiele Nederlandse partner net mis geloven in de Albert Heijn, maar feit is dat ik geen kanshebbers ben tegengekomen die in mijn omgeving wonen. En ondanks dat ik nu een relatie zit kan ik nog steeds wel inschatten of iemand een kanshebber zou zijn geweest.

Maar misschien als iemand al heel vaak het gevoel heeft dat een persoon een potentiele partner zou zijn, dan kan ik me voorstellen dat je grotere kans hebt iemand te vinden uit dezelfde regio.
pi_172849109
quote:
1s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 07:53 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Ik sluit mensen in Nederland niet uit, maar het buitenland is een ander verhaal. En je weet niet of je iemand in een straal van 50 km was tegengekomen.
Waarom is het buitenland een ander verhaal? Je kan meer overeenkomsten hebben met een Belg dan met een Fries bijvoorbeeld.

Ik weet inderdaad niet wat had kunnen zijn, maar ik weet wel dat ik niemand ben tegengekomen binnen die straal in de jaren dat ik vrijgezel was.
pi_172858247
quote:

[..]

Misschien ligt het er aan hoe kritisch je bent, maar als ik mezelf alleen had beperkt tot mensen die in een straal van bijvoorbeeld 50 km van mij vandaan woonden, dan had ik mijn 'eisen' drastisch moeten verlagen, of was ik nog alleen geweest.
Single vrouw van 20 jaar: Ik wil een man die gespierd is, rijk is, attent is, intelligent is, en in de buurt woont.

Single vrouw van 25: Ik wil een man die gespierd is, rijk is, attent is en in de buurt woont.

Single vrouw van 30: Ik wil een man die rijk is en in de buurt woont.

Single vrouw van 35: Ik wil een man die rijk is

Single vrouw van 40: IK WIL GODVERDOMME GEWOON EEN MAN

Ik grap maar hoor. Maar even serieus, ik ben veel liever alleen dan in een relatie waarin ik "eisen" moet laten vallen. Samen zijn moet een meerwaarde hebben tov single zijn. En dat bedoel ik echt niet financieel, of gewoon niet alleen kunnen zijn.
Dat is het grootste verschil tussen mij en de rest vd maatschappij.
Veel mensen kunnen en willen niet single zijn
pi_172860653
Als het een beschaafd land is wil ik het overwegen, maar ik denk het niet.

Als het een woestijnland/ontwikkelingsland is no way.
pi_172861977
quote:
1s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 18:05 schreef StevieW0nder het volgende:

[..]

Single vrouw van 20 jaar: Ik wil een man die gespierd is, rijk is, attent is, intelligent is, en in de buurt woont.

Single vrouw van 25: Ik wil een man die gespierd is, rijk is, attent is en in de buurt woont.

Single vrouw van 30: Ik wil een man die rijk is en in de buurt woont.

Single vrouw van 35: Ik wil een man die rijk is

Single vrouw van 40: IK WIL GODVERDOMME GEWOON EEN MAN

Ik grap maar hoor. Maar even serieus, ik ben veel liever alleen dan in een relatie waarin ik "eisen" moet laten vallen. Samen zijn moet een meerwaarde hebben tov single zijn. En dat bedoel ik echt niet financieel, of gewoon niet alleen kunnen zijn.
Dat is het grootste verschil tussen mij en de rest vd maatschappij.
Veel mensen kunnen en willen niet single zijn
Ik weet niet of ik hiervan de humor juist moet inzien of niet. Een vrouw in een derdewereld land omdat je gewoon zoals elk normaal persoon hier niet een meid kan vinden. En dan stellen dat je je eisen niet laat vallen terwijl je juist terugvalt op iets wat veel als veel minder zien dan wat ze zelf hebben. En ook alles ervoor op willen geven gewoon xd :') En dat jij juist single kan zijn maar een meid van zover moet zoeken en dat dat jou onderscheidt van de maatschappij. Je onderscheidt jezelf inderdaad daarmee. Klinkt voor mij alsof je jezelf nogal fopt
Fylax is op televisie geweest
pi_172869539
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 20:47 schreef jodelahity het volgende:

[..]

Ik weet niet of ik hiervan de humor juist moet inzien of niet. Een vrouw in een derdewereld land omdat je gewoon zoals elk normaal persoon hier niet een meid kan vinden. En dan stellen dat je je eisen niet laat vallen terwijl je juist terugvalt op iets wat veel als veel minder zien dan wat ze zelf hebben. En ook alles ervoor op willen geven gewoon xd :') En dat jij juist single kan zijn maar een meid van zover moet zoeken en dat dat jou onderscheidt van de maatschappij. Je onderscheidt jezelf inderdaad daarmee. Klinkt voor mij alsof je jezelf nogal fopt
Volgens mij bedoelt Stevie Wonder dit juist als de redenering van mensen die lang vasthouden aan de eis dat een partner bij hun in de buurt moet wonen. Om aan te geven dat als je helemaal alleen over blijft dat veel mensen toch hun eisen los zullen laten.

Je bent de eerste die ik ken die het hebben van een exotische/buitenlandse vrouw als 'minder' ziet. Ik zal niet in discussie gaan over de inhoudelijk (on)waarheid van je stelling, want ik denk dat het juist de crux van de discussie aan het ligt brengt. De meeste Braziliaanse vrouwen die ik ken doen zeker niet onder voor Nederlandse vrouwen. Maar ik begrijp je punt wel, dat voor mensen die een andere cultuur/achtergrond als een minpunt zien, dat het wel aantrekelijker is om iemand uit je eigen monocultuur te zoeken. Ik persoonlijk zou een dergelijk nouw wereldbeeld dan weer als een sterk minpunt zien in een potentiele partner, maar dat terzijde.
pi_172870405
quote:
1s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 11:00 schreef dodoria het volgende:

[..]

Waarom is het buitenland een ander verhaal? Je kan meer overeenkomsten hebben met een Belg dan met een Fries bijvoorbeeld.

Ik weet inderdaad niet wat had kunnen zijn, maar ik weet wel dat ik niemand ben tegengekomen binnen die straal in de jaren dat ik vrijgezel was.
Ik voel binding met Nederland. Lijkt me nogal logisch.

Friesland is voor mij ook een soort buitenland, daar zou ik ook niet kunnen wonen. Helaas voor mijn vriend :P
pi_172881574
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 04:06 schreef dodoria het volgende:

[..]

Volgens mij bedoelt Stevie Wonder dit juist als de redenering van mensen die lang vasthouden aan de eis dat een partner bij hun in de buurt moet wonen. Om aan te geven dat als je helemaal alleen over blijft dat veel mensen toch hun eisen los zullen laten.

Je bent de eerste die ik ken die het hebben van een exotische/buitenlandse vrouw als 'minder' ziet. Ik zal niet in discussie gaan over de inhoudelijk (on)waarheid van je stelling, want ik denk dat het juist de crux van de discussie aan het ligt brengt. De meeste Braziliaanse vrouwen die ik ken doen zeker niet onder voor Nederlandse vrouwen. Maar ik begrijp je punt wel, dat voor mensen die een andere cultuur/achtergrond als een minpunt zien, dat het wel aantrekelijker is om iemand uit je eigen monocultuur te zoeken. Ik persoonlijk zou een dergelijk nouw wereldbeeld dan weer als een sterk minpunt zien in een potentiele partner, maar dat terzijde.
Nou wat je nu zegt was niet wat ik bedoelde. Als je gewoon zo ver moet reizen om een meid te kunnen krijgen is er iets niet helemaal goed aan je. Betekent niet dat die meiden daar niet goed zijn ofzo. Ik zeg alleen dat de meeste mensen wel gewoon in NL iets kunnen vinden omdat ze normaal zijn. En iemand die juist niet normaal is moet het heel ver weg zoeken en kan dan ook nog trots stellen dat hij anders denkt dan de maatschappij en blabla
pi_172893196
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 20:47 schreef jodelahity het volgende:

[..]

Verschrikkelijk kortzichtig en racistisch dit. Alsof elke vent die een buitenlandse vriendin heeft in eigen land geen vriendin kan krijgen. Je hebt van die pensionados met obesitas die naar Thailand of de Filippijnen gaan, dat wel.

Maar ik ben U30, universitair opgeleid en ga elke dag sporten. Heb genoeg kansen gehad op een relatie maar zoals eerder gezegd wilde ik een vijver van 3.5 miljard en niet van 200.

Ben in mijn hele leven 3 keer verliefd geweest en voor minder doe ik het echt niet. 1 keer op iemand die verloofd was, 1 keer op een foute vrouw en nu heb ik een relatie.

Verder leid ik uit je zure reactie af dat jij zo'n middle aged single vrouw bent die het nogal persoonlijk neemt.
Mannen worden ouder zoals wijn (kwalitatief steeds beter) en vrouwen worden ouder zoals melk (steeds zuurder)

Beweren dat iemand met een Latina vriendin eisen laat vallen is letterlijk beweren dat vrouwen uit BE of NL beter zijn. Het tegendeel is waar en je bewijst hiermee dat je racistisch en verwaand bent.
Ik hoop voor het zelfwaardegevoel van mijn vriendin wel dat jij je racistische opvattingen voor jezelf houdt.
En ik hoop dat er in de maatschappij niet al te veel mensen zijn die jouw mening hebben over Zuid Amerika

[ Bericht 5% gewijzigd door StevieW0nder op 03-08-2017 23:25:44 ]
pi_172893302
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 17:31 schreef jodelahity het volgende:

[..]

Nou wat je nu zegt was niet wat ik bedoelde. Als je gewoon zo ver moet reizen om een meid te kunnen krijgen is er iets niet helemaal goed aan je
Nu ben ik in 50 landen geweest om een vriendin te zoeken? Meteen alle reizigers die een vriendin uit een andere cultuur hebben.
Ik weet dat er domme mensen bestaan maar dit is echt wel oppervlakkigheid to the next level.
Ik was helemaal niet op zoek naar liefde. Die kom je namelijk toevallig tegen. Al verbaast het me niet dat het bij jou anders is
  vrijdag 4 augustus 2017 @ 12:10:02 #218
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_172901034
quote:
Als je gewoon zo ver moet reizen om een meid te kunnen krijgen is er iets niet helemaal goed aan je. Betekent niet dat die meiden daar niet goed zijn ofzo. Ik zeg alleen dat de meeste mensen wel gewoon in NL iets kunnen vinden omdat ze normaal zijn.
Na het posten van dit soort onzin is een discussie aangaan niet eens meer de moeite waard. Belachelijke mindset. Je snapt er niets van.

Steview0nder, sommige discussies zijn het winnen niet waard. ;)

Zelf ben ik totaal niet gebonden aan een land of een 'thuis'. Als je de ware hebt gevonden kan overal 'thuis' zijn. Verhuist naar ItaliŽ voor een liefde maar het is uiteindelijk niets geworden? Je hebt het tenminste geprobeerd, geweldig toch? Liever dat dan rondlopen met de gedachte "Wat als ik 10 jaar geleden het toch had geprobeerd met hem/haar? What if..."

It's all part of the experience!
Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.
pi_172901642
quote:

[..]

Nou wat je nu zegt was niet wat ik bedoelde. Als je gewoon zo ver moet reizen om een meid te kunnen krijgen is er iets niet helemaal goed aan je. Betekent niet dat die meiden daar niet goed zijn ofzo. Ik zeg alleen dat de meeste mensen wel gewoon in NL iets kunnen vinden omdat ze normaal zijn. En iemand die juist niet normaal is moet het heel ver weg zoeken en kan dan ook nog trots stellen dat hij anders denkt dan de maatschappij en blabla
Ik vind het een hele vreemde aanname dat iemand alleen een buitenlandse partner zou nemen als diegene geen Nederlandse partner zou kunnen vinden. de meeste mensen 'nemen' niet de eerste de beste partner die ze kunnen krijgen, maar kiezen iemand die zij graag willen uit alle mensen die hun partner zouden willen zijn. Als je Nederlander bent zullen er waarschijnlijk heus wel Nederlandse meiden zijn die jou willen, maar misschien is de vrouw die je het leukst vindt toevallig niet Nederlands.
pi_172903141
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2017 12:10 schreef Kaizen_ het volgende:

[..]

Na het posten van dit soort onzin is een discussie aangaan niet eens meer de moeite waard. Belachelijke mindset. Je snapt er niets van.

Steview0nder, sommige discussies zijn het winnen niet waard. ;)

Zelf ben ik totaal niet gebonden aan een land of een 'thuis'. Als je de ware hebt gevonden kan overal 'thuis' zijn. Verhuist naar ItaliŽ voor een liefde maar het is uiteindelijk niets geworden? Je hebt het tenminste geprobeerd, geweldig toch? Liever dat dan rondlopen met de gedachte "Wat als ik 10 jaar geleden het toch had geprobeerd met hem/haar? What if..."

It's all part of the experience!
Helaas bestaan er heel wat mensen die een dergelijke filosofie hebben. Vaak omdat ze nooit gereisd hebben en denken dat alle vrouwen wereldwijd gelijkaardig zijn. Of omdat andere culturen hen geen bal interesseren en ze liever kiezen voor een relatie met een man die 2 straten verder woont. Vijvertje van 200 vissen volstaat want ze interesseren zich niet in die andere 3.5 miljard. Het moet gewoon handig zijn meer niet

Ikzelf stoor me er niet zo erg aan, maar als mensen zich op die manier openbaar uitspreken kan dat heel veel schade aanrichten bij het zelfwaardegevoel van buitenlanders. Als mensen denken dat het gold diggers zijn, dat ze minder zijn waardoor ze zich niet welkom voelen. Ook in eigen land heb je van die problemen als een arbeider een relatie heeft met iemand die hoogopgeleid is.

Ik kom uit een rijke familie en zou makkelijk een relatie met iemand uit Noord Europa kunnen aangaan. Maar ik heb amper 1 keer wat gevoeld voor iemand van hier en verder wil ik helemaal geen relatie hebben.
Ik vind dat zuiders temperament iets wat een vrouw mooi maakt (Italianen hebben dat ook) en Noord Europese vrouwen interesseren me doorgaans niet. Bedoel ik verder niks persoonlijks mee
pi_172910661
Voor iemand die alles zo goed weet is het wel raar dat je over zoiets simpels een topic opent terwijl je het antwoord dus al meent te weten. Net zoals zoveel hier trouwens. Goed bezig allemaal, mooi leven
pi_172911740
Ik zou gewoon gaan. Meeste Latam landen zijn leuker dan Nederland.
pi_172912609
Als je het ziet als je toekomst opgeven in plaats van een andere toekomst opbouwen uiteraard niet.
Op maandag 2 oktober 2017 21:58 schreef 8777 het volgende:
De vrouwelijke fokkers zijn halve mannen. Vooral Chai.
pi_173647071
Ik ben aan het daten met een Argentijnse. Ik twijfel wel enorm of dit wel verstandig is..
Hey
pi_173648666
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2017 21:15 schreef Dakterras het volgende:
Ik ben aan het daten met een Argentijnse. Ik twijfel wel enorm of dit wel verstandig is..
In ArgentiniŽ of is zij tijdelijk hier?
  donderdag 7 september 2017 @ 22:16:34 #226
286575 Roces18
Chef de party
pi_173648714
Ja want NL.is.zo fantastisch
pi_173648854
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2017 22:16 schreef Roces18 het volgende:
Ja want NL.is.zo fantastisch
Dakterras kan zelf wel antwoorden hoor :')
pi_173649939
quote:
10s.gif Op donderdag 7 september 2017 22:23 schreef Godshand het volgende:

[..]

Dakterras kan zelf wel antwoorden hoor :')
Hoe kom je erbij dat hij op jouw vraag reageerde?

Ik zie geen quote in de reactie van Roces18 dus het lijkt me meer dan aannemelijk dat hij gewoon op de OP reageerde..
pi_173650007
quote:
1s.gif Op donderdag 7 september 2017 23:29 schreef madam-april het volgende:

[..]

Hoe kom je erbij dat hij op jouw vraag reageerde?

Ik zie geen quote in de reactie van Roces18 dus het lijkt me meer dan aannemelijk dat hij gewoon op de OP reageerde..
Zo kan je het ook zien, my bad
pi_173650389
Land en toekomst, ja absoluut.

Familie en vrienden zou ik een stuk meer moeite mee hebben.
"Pools are perfect for holding water"
pi_173651417
welke toekomst
pi_173651418
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2017 05:51 schreef Bas_Verstappen het volgende:
welke toekomst
Doe het niet bij een spoorbaan, alsjeblieft.
pi_173651419
quote:
15s.gif Op vrijdag 8 september 2017 05:52 schreef De_cameraman_uit_Colombia het volgende:

[..]

nou zo erg is het ook weer niet hoor
pi_173656801
Toen ik mn vriendin leerde kennen heb ik relatief snel mn toenmalige ban opgezegd en eerste en tijdje freelance gaan werken met het idee dat ik dan ook flexibeler was en tien maanen later ben ik ge-emigreerd...

dat is zo onderhand twintig jaar terug en die vriendin is nu mn vrouw geworden.

Ik heb helemaal geen toekomst opgegeven maar gewoon een toekomst gemaakt... Er ook hard voor gewerkt en me ook deels moeten aanpassen en deels gewoon vertrouwd op de basis die ikzelf ervoor opgedaan had.

Ik ben verder helemaal niet iemand die mn toekomst ver voruit plant, maar wel geloof ik sterk erin dat je gewoon voor je dromen moet werken en ook bereid zijn je aan te passen aan mogelijkheden die op je pad komen
Der der den Wind der Veršnderung spŁrt, sollte keinen Windschutz sondern eine WindmŁhle bauen.
pi_173663205
quote:
5s.gif Op donderdag 7 september 2017 22:13 schreef Godshand het volgende:

[..]

In ArgentiniŽ of is zij tijdelijk hier?
In Argentinie man
Hey
pi_173663214
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2017 13:11 schreef RM-rf het volgende:
Toen ik mn vriendin leerde kennen heb ik relatief snel mn toenmalige ban opgezegd en eerste en tijdje freelance gaan werken met het idee dat ik dan ook flexibeler was en tien maanen later ben ik ge-emigreerd...

dat is zo onderhand twintig jaar terug en die vriendin is nu mn vrouw geworden.

Ik heb helemaal geen toekomst opgegeven maar gewoon een toekomst gemaakt... Er ook hard voor gewerkt en me ook deels moeten aanpassen en deels gewoon vertrouwd op de basis die ikzelf ervoor opgedaan had.

Ik ben verder helemaal niet iemand die mn toekomst ver voruit plant, maar wel geloof ik sterk erin dat je gewoon voor je dromen moet werken en ook bereid zijn je aan te passen aan mogelijkheden die op je pad komen
Welk land?
Hey
pi_173663298
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2017 18:40 schreef Dakterras het volgende:

[..]

Welk land?
Niet weten dat RM-rf met de dochter van Sjan-Kloot Juncker getrouwd is.
pi_173663466
quote:
9s.gif Op vrijdag 8 september 2017 18:44 schreef De_cameraman_uit_Colombia het volgende:

[..]

Niet weten dat RM-rf met de dochter van Sjan-Kloot Juncker getrouwd is.
Nee klootviool
Hey
pi_173663481
quote:
15s.gif Op vrijdag 8 september 2017 05:52 schreef De_cameraman_uit_Colombia het volgende:

[..]

Leipe reactie, lig stek hier _O- _O- _O- :') :')
Hey
pi_173674187
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2017 18:39 schreef Dakterras het volgende:

[..]

In Argentinie man
Niks mis mee toch? Wie van jullie heeft het meest zin in verhuizen? Die vertrekt :)
pi_173674249
quote:
5s.gif Op zaterdag 9 september 2017 13:26 schreef Godshand het volgende:

[..]

Niks mis mee toch? Wie van jullie heeft het meest zin in verhuizen? Die vertrekt :)
Zo goed ken ik haar nog niet, zijn in 'date' toestand. Economisch zou het een drama zijn om daarheen te gaan denk..
Hey
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')