abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 25 juli 2017 @ 18:00:14 #1
345631 Scjvb
Te goeder trouw
pi_172670607
Allen gegroet,

Op gebied van het katholicisme hebben mijn partner en ik ons al vaker laten zien in verschillende contreien, maar de zogeheten benedictijn Anselm Grün hebben wij helaas nog nooit ontmoet, Zélfs voor ons als gewaardeerd Haerlemmers in de wijde omgeving zou het 'n hele eer betekenen wanneer dat ooit zou geschieden.

Wel.. als rooms-katholiek in hart en nieren hebben mijn partner en ik deze bijzondere gelovige en tegelijk ietwat excentriek ogende persoon reeds lange tijd in ons hart gesloten. Dit vanwege zijn wandel en gangen aangaande het geloof, en daarbij het aangeboren gevoel voor punctualiteit dat van kindsbeen af heerst bij Anselm Grün als waardig monnik én tevens reiziger. :s) :s) :s)

Intussen is hij reeds jarenlang succesvol publiekstrekker met zijn presentaties in diverse Europese oorden op gebied van het geloof, waarbij óók NL al verschillende malen aan bod kwam. w/ En z'n niet mis te verstane Bijbelse boodschappen zijn in dezen van 'n dergelijk goede aard dat naar mijn idee het uitdragen hiervan niet achterwege mag blijven voor u.

Maar het artikel in kwestie verwijst uiteraard ook naar nieuwe boek van medebroeder Zacharias Heyes 'Thuiskomen bij jezelf' in het voorprogramma van Grün.
De eerste alinea's van het stuk waarin hij tekst en uitleg geeft over de reden van het boek, waarbij de aandacht sterk uitgaat naar de vele jongeren van heden (soms nog kinderen bijna :o ) die in de loop der tijd serieus met zichzelf in de knoop geraakt zijn, zijn hartverwarmend O+ en zelfs adembenemend te noemen. Wat u? ''Onderwijs in de Bijbel zouden velen vandaag de dag best kunnen gebruiken om innerlijke rust te (her)vinden.'' O-)

Enfin, daarna volgde het mooiste: een uur lang onderricht over de Bijbel was uiteindelijk de crème de la crème. Inderdaad: ''historisch-kritisch, psychologisch, theologisch en verder alles waar wat voor te zeggen valt aangaande door de eeuwen heen gevormde waardevolle methoden'', aldus de monnik. O~)

A. Grün in hoogsteigen persoon heeft uiteraard zelf al aardig wat literatuur op zijn conto staan, waaronder het exemplaar 'Bijbel is therapie voor elke tijd' zich schaart.
Hij is niet de eerste de beste; hij weet verder prima om te springen met een vrij wervelend Aards bestaan, iets wat lang niet iedereen gegeven is, en hij vormt met zijn boodschap 'n prima voorbeeld voor zijn medemens op Aarde. Zijn versmelting van het Bijbelse met de ongerepte natuur, in één van zijn boeken genaamd 'Langs bergen en dalen in het leven', spreekt sowieso boekdelen. ;)

Tot slot: in de eetzaal van de Abdij v. Berne :Y) B:)B werd tijdens de maaltijd in bijzijn van de schrijver zelf welverdiend 'n citaat uit het boek voorgelezen.


Katholiek.nl

Allen 'n fijne avond!

Scjvb
-Het leven is goed in het beschaafde milieu op Haarlemse bodem waar wij met volle teugen van het leven genieten. :Y) Vol trots nam Jopen vijf awards in ontvangst tijdens de Brussels Beer Challenge 2017
-Goud voor Jopen Johannieter! Proost!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')