abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
  donderdag 27 juli 2017 @ 07:42:36 #26
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_172706000
registreer om deze reclame te verbergen
Wow, wat zijn die fietsjes duur zeg! :o En dan blijft het vooral een speleding, want m.i. blijft de praktische inzetbaarheid van een 125cc beperkt. Mijn overwegingen:

• Bite the bullet, en haal toch je A-rijbewijs. Een rijbewijs is een investering waar je de rest van je leven profijt van hebt. En voor ong. ¤ 5.000 kan je echt wel je rijbewijs halen en een aardige 600cc motor kopen.

• Uit jouw rijtje vind ik de Aprilia Tuono het mooiste. Een 125 'racer' lijkt me sowieso niet zo prettig vanwege de clipons. Dat is leuk als je hard kan, maar een 125cc gaat niet hard.

• Als je toch voor een 125cc gaat, zou ik de Honda Grom niet vergeten. Dat lijkt mij persoonlijk het leukste kleintje. Niet echt een serieuze motor, maar wel dikke lol.

Ook zag ik, dat al het zwoegen, alsook alle bekwaamheid in het werk, louter naijver is van de een op de ander; ook dit is ijdelheid en najagen van wind.
  donderdag 27 juli 2017 @ 11:51:33 #27
195885 shiznuts
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_172710086
Ja, dat was het eerst wat me opviel toen ik ernaar ging kijken...
quote:
Bigger zal ook wel beter zijn. En ook als je de kosten vergelijkt, zo viel me tegen dat 125cc motors zo duur waren (had eerst een beetje de insteek ''t is toch maar een veredelde bromfiets', wat zal zowat kosten? Net onder de 2k?', maar dat viel dus vies tegen. :P Re-calibrate!) Wat me dan meeviel was dat een klasse hoger rond de 300cc niet meteen meer dan 2x zo duur was, maar eigenlijk zo goed als vergelijkbaar. Krijg je eigenlijk meer waarde voor je geld met een >125cc motor, qua aanschaf is dat helemaal zo'n rare stap nog niet (genoemde 0km 2016 KTM RC 390 voor 4898,- wordt dan ook erg aantrekkelijk).
Maar ja, verwachting/norm bijstellen en doorgaan. Ik heb op zich ook niet zo'n hele grote aversie van geld uitgeven, maar uit principe moet de reward de effort uitwegen, zeg maar. En voor wat een gedoe er hier bij een A komt kijken... ;( dan raak ik al ontmoedigd. Maar in NL klinkt het redelijk fair. :Y Je hoeft geen theorie of cursussen te volgen, geen praktijkminimum, je dient er gewoon voor te zorgen dat je de examens haalt, hoe je je daarvoor in aanmerking laat komen is je eigen pakkie an zoals ik het begrijp. Maar goed, stel ik woon over 2 jaar weer in NL, dan heb ik idd niks aan 125cc en een 'Code 111'-aantekening, dan zal ik ook wel voor A moeten. Dus dat is het plan nu? Hier een middagje en dan 125cc mogen rijden en dan in NL voor het A op? Heb ik alvast wat ervaring, maar zonder al het gedoe eromheen.

Of het dan zin heeft voor een redelijk korte periode iets nieuws te kopen voor 5k, da's natuurlijk een legit vraag. :P Maar 20x huren ofzo en je bent ook je waardeverlies kwijt. En zoveel kilometers denk ik niet dat ik erop maak, dus dat verlies zal niet al te veel zijn? Zeg dat ik 'em na 2 jaar weg doe, misschien voor 1500,- minder? Dat is iets meer dan 60,- p/mnd en dus 2,- p/dag. Een maand bezit is dan al goedkoper dan 1 dag huren. Kun je natuurlijk ook 2e hands iets van 1500,- kopen en later voor 1000 weer weg doen, verlies je er maar 500,- op. Maar die 1000 om een jaar of 2 nieuw te rijden neem ik dan in koop toe als ik eerlijk ben.

Toch 2 stemmen voor de Tuono... lijkt dan een goeie middenweg tussen full racer en eckte naked.

Die Grom! :D Lijkt alsof die motor zich fijn voelt op 't achterwiel.
Life's like a choc of boxolates
  donderdag 27 juli 2017 @ 12:04:46 #28
37248 BertV
R-L48/S162 + H17a1
pi_172710336
quote:
14s.gif Op donderdag 27 juli 2017 00:23 schreef shiznuts het volgende:
Oida, hey! :D Das geht g'scheit!

Heb je met zulke snelheden geen enorme last van windweerstand op een naked?
Ik heb een XJR1300... Topsnelheid kun je maar even rijden, je krijgt last van je nek.

Stel iemand voor die in alle macht op je voorhoofd drukt en jij je hoofd recht probeert te houden.
Met een beetje conditie valt het voor je bovenlijf wel mee.

Met mijn vorige bekuipte CBR1100 was dat een stuk makkelijker.

Sportieve 125's, of eigenlijk iedere lichte motorfiets zijn super op echt mooie weggetjes.
Ik zou mijn XJR op vakantie locatie met plezier ruilen voor een 125 supersport.

In nederland is het ergernis. Idiote regel om motorrijden te ontmoedigen.
  donderdag 27 juli 2017 @ 12:32:21 #29
195885 shiznuts
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_172710849
registreer om deze reclame te verbergen
Nu kom je er ook niet altijd aan toe om 200+ te boeken. :P Maar leek me idd geen gemakkelijke taak. Je oren zullen dan ook wel suizen? Is dat nog een ding, dat je bepaalde frequenties blokkerende earplugs of zelfs active noise cancelling gebruikt?

Gelukkig toch nog een paar mensen die ook nog wel waardering hebben voor de supersportstijl, begon me al haast zorgen te maken dat het een echte no-go was, terwijl mij persoonlijk die optie op de een of andere manier juist erg aanspreekt. Maar de minderheid lijkt ook wel praktijkbeeld, want ik heb misschien ooit eens een enkele keer een KTM RC 125 in het straatbeeld gezien... en een Ducati RS 125, maar verder is inderdaad alles naked, sport tourer, supermoto/dirtbike wat de klok slaat. Misschien is dat een ervaringsding die iedereen geleerd heeft, dat de superbike-style in de praktijk geen praktische omzetting vindt. Hoewel, dat kan ook het verschil tussen daily drivers & cross country tourers (zullen de meeste wel zijn) en weekend-/fun-/gelegenheidrijders zijn. Maar een bias helpt niet veel, dus dat zal met open mind op proefritten/weekendje huren aan moeten komen.
Life's like a choc of boxolates
pi_172711036
quote:
14s.gif Op donderdag 27 juli 2017 00:23 schreef shiznuts het volgende:
Oida, hey! :D Das geht g'scheit!

Heb je met zulke snelheden geen enorme last van windweerstand op een naked?
ja, dan krijg je een serieus pak op je flikker.. Ga je ook niet langer als een kwartiertje doen ofzo.. Langere tijd boven 160 rijden vereist al aardige nekspieren..
Torque makes life easy.
Team Jean
  donderdag 27 juli 2017 @ 12:44:37 #31
195885 shiznuts
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_172711103
Mon. Abs day.
Tue. Legs day.
Wed. Neck day.
..

:P
Life's like a choc of boxolates
pi_172711158
registreer om deze reclame te verbergen
Onderhoud/sleutelwerk zelf doen is gewoon veel prettiger bij een naked/sm.. Scheelt geklooi met kappen.. Onderuit gaan is ook een stuk portemonnee-vriendelijker; kappen zijn duur, stickers en spuitwerk ook.

Een SS is leuk voor de weekendjes, de meeste mensen die ik ken die veel rijden, hebben een brommert zonder kappen. Kuipje ok, is lekker voor de wind, maar echt helemaal dichtgetimmerd is gewoon onpraktisch.
Torque makes life easy.
Team Jean
  donderdag 27 juli 2017 @ 13:12:19 #33
195885 shiznuts
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_172711655
Dacht dat kappen juist beschermen? Minder vuil, minder steenslag tegen slangetjes/impactgevoelige onderdelen en what not, geen vonkenpartij als je gaat glijden en serieuze structurele schade, maar een plastickappie om te vervangen? Verder heb ik het een en ander meegekregen over frame gilders? Nu kwam ik op een Indonesische Faceboek groep verschrikkelijke dingen tegen: https://cxrider.com/2017/(...)ki-gsx-r150-arm-r15/
GYvADq8.jpg
Maar die zoals hier op de R3 lijken niet zo intrusive:

Volgens mij vallen sets met kappen op eBay en AliExpress e.d. wel mee? Sleutelen is natuurlijk wel een punt en van de Tomos heb ik destijds ook elk onderdeeltje gezien. :P Maar ik weet niet of ik nog zo'n held ben. Denk dat ik 'em eerder zou laten servicen.
Life's like a choc of boxolates
pi_172712710
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juli 2017 13:12 schreef shiznuts het volgende:
Dacht dat kappen juist beschermen? Minder vuil, minder steenslag tegen slangetjes/impactgevoelige onderdelen en what not, geen vonkenpartij als je gaat glijden en serieuze structurele schade, maar een plastickappie om te vervangen? Verder heb ik het een en ander meegekregen over frame gilders? Nu kwam ik op een Indonesische Faceboek groep verschrikkelijke dingen tegen: https://cxrider.com/2017/(...)ki-gsx-r150-arm-r15/
[ afbeelding ]
Maar die zoals hier op de R3 lijken niet zo intrusive:

Volgens mij vallen sets met kappen op eBay en AliExpress e.d. wel mee? Sleutelen is natuurlijk wel een punt en van de Tomos heb ik destijds ook elk onderdeeltje gezien. :P Maar ik weet niet of ik nog zo'n held ben. Denk dat ik 'em eerder zou laten servicen.
water, vuil en zout komen overal, en jij kunt er niet bij om het schoon te maken.

Ga maar eens goed kijken.. En chinese teringzooi op een redelijk nieuwe motor schroeven.. Srsly? :?

Val- en crashdoppen kunnen er idd op, maar op een kappenbrommer ziet dat er niet uit, op een naked kom je ermee weg als je nette koopt, en op een SM/crossert/allroad ziet het eruit of dat het hoort. Ook daar wil je geen chinese troep voor hebben, ze moeten wel hun werk doen als dat nodig is. Je maakt je autogordel ook niet van krantenpapier omdat dat lekker goedkoop is.

Op die eerste foto zie je wat ze noemen een tankpad, die zorgt ervoor dat je geen krassen op je tank krijgt. Dat stukje tank krijgt nogal op zijn falie qua lak. Zijn ook gewoon mooie versies van te koop.
Torque makes life easy.
Team Jean
  donderdag 27 juli 2017 @ 16:25:36 #35
195885 shiznuts
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_172715684
True true. :Y

Ahhh... had er nooit echt bij stilgestaan dat die tankpads als anti-scratch worden gebruikt. :P Makes sense too.
Life's like a choc of boxolates
pi_172719237
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juli 2017 16:25 schreef shiznuts het volgende:
True true. :Y

Ahhh... had er nooit echt bij stilgestaan dat die tankpads als anti-scratch worden gebruikt. :P Makes sense too.
Rits van je jas, drukkertjes, vuil, zand..
Torque makes life easy.
Team Jean
pi_172723273
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juli 2017 23:37 schreef shiznuts het volgende:

[..]


CB500 gast? :P Die Ghost Rider die jaren geleden voor opschudding zorgde, of wah?



Fyi ik heb een vfr750. Maar dat is omdat V4 zon heerlijk geluid is :)
  vrijdag 28 juli 2017 @ 01:04:59 #38
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_172728594
Superbikestuur :7

Clipons :')

Sommigen willen lekker sturen, anderen niet.
Ook zag ik, dat al het zwoegen, alsook alle bekwaamheid in het werk, louter naijver is van de een op de ander; ook dit is ijdelheid en najagen van wind.
pi_172731002
Scheelt dat zoveel dan? Ik heb de standaard clipons nog op mijn naked zitten. Een conversiekit is imho vrij prijzig (tegen de 300¤) en aangezien dit mij ook prima bevalt...

Ik zou overigens gewoon die code 111 halen en dan in Nederland verder gaan. ;)
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_172734371
Waarom geen KLR 125 in de lijst ;(
  vrijdag 28 juli 2017 @ 12:22:25 #41
195885 shiznuts
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_172734646
quote:
1s.gif Op donderdag 27 juli 2017 21:37 schreef Henkerbedenker het volgende:

[..]


Fyi ik heb een vfr750. Maar dat is omdat V4 zon heerlijk geluid is :)
:D lol. Wel de soort weggetjes ook die mij aanspreken! _O_
'schaaf', lol, je bike plat door de bocht gooien en dan over de grond schaven of wah? Noice! :P
quote:
19s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 12:04 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:
Waarom geen KLR 125 in de lijst ;(
Ik heb niet veel met aarde en modder, geef mij maar asfalt? O-)
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 09:27 schreef Marco001 het volgende:
[..]

Ik zou overigens gewoon die code 111 halen en dan in Nederland verder gaan. ;)
Sounds like a plan, idd. ;) Tuono rukt op lijkt het, ook net een vriend gesproken, die blijkt zelf een (grote eckte) Tuono te hebben, die dan ook weer een buddy heeft die dan wel weer zweert bij z'n Yamaha R6. :P Tuono lijkt wel een beetje best of all worlds. Maar denk dat ik vanmiddag ff de Yamaha dealer opzoek, want die heb ik nog niet in 't echt gezien en die MT-125 lijkt me in principe ook wel wat.

Denk dat ik de helft van 't bos kap... en de KTM 125 RC, Yamaha YZF-R125, Rieju RS3 125, Honda CBR125R en KSR Moto GSR 125 wegstreep voor nu. Dan heb je nog de Duke en de MT-125, RS 125 + Tuono & de Suzuki nog. Die laatst heb ik inmiddels ook de prijs van gespot: 4.490,00. Zie ook dat ik de preis van de MT-125 voorheen ben vergeten op te zoeken, maar komt op 4.459,00...

Ik kon niet op vroegere termijnen, dus ik doe die code 111 over ruim 2 weken. Mogelijk dat de Suzuki dan ook al te zien valt... en dan in september, happy birthday to me. B-) vroooommm!

Als ik zo'n ding nou niet al te veel als een typische zoemende mug brommer wil laten klinken, hè (meer als een zware hommel? :D )? Slip-on exhaust? Akrapovic is de populairste. Geloof dat sommige zaken ook wel Leovince/Arrow verkopen. Mijn oren neigen echter Radical Racing, HP Corse & GPR.
Life's like a choc of boxolates
pi_172734792
Ik zou lekker je centjes besparen en goede gear kopen van dat geld. Heb je veel meer plezier van :)
Get it while I'm living
All I ever hear is the clock tick, tick, ticking
So I'm 'bout my business
  vrijdag 28 juli 2017 @ 13:04:40 #43
195885 shiznuts
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_172735588
Gear... als in Spidi suitje met AGV helm bijvoorbeeld? :P
Life's like a choc of boxolates
  vrijdag 28 juli 2017 @ 13:08:05 #44
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_172735659
quote:
10s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 12:22 schreef shiznuts het volgende:

[..]

:D lol. Wel de soort weggetjes ook die mij aanspreken! _O_
'schaaf', lol, je bike plat door de bocht gooien en dan over de grond schaven of wah? Noice! :P

[..]

Ik heb niet veel met aarde en modder, geef mij maar asfalt? O-)

[..]

Sounds like a plan, idd. ;) Tuono rukt op lijkt het, ook net een vriend gesproken, die blijkt zelf een (grote eckte) Tuono te hebben, die dan ook weer een buddy heeft die dan wel weer zweert bij z'n Yamaha R6. :P Tuono lijkt wel een beetje best of all worlds. Maar denk dat ik vanmiddag ff de Yamaha dealer opzoek, want die heb ik nog niet in 't echt gezien en die MT-125 lijkt me in principe ook wel wat.

Denk dat ik de helft van 't bos kap... en de KTM 125 RC, Yamaha YZF-R125, Rieju RS3 125, Honda CBR125R en KSR Moto GSR 125 wegstreep voor nu. Dan heb je nog de Duke en de MT-125, RS 125 + Tuono & de Suzuki nog. Die laatst heb ik inmiddels ook de prijs van gespot: 4.490,00. Zie ook dat ik de preis van de MT-125 voorheen ben vergeten op te zoeken, maar komt op 4.459,00...

Ik kon niet op vroegere termijnen, dus ik doe die code 111 over ruim 2 weken. Mogelijk dat de Suzuki dan ook al te zien valt... en dan in september, happy birthday to me. B-) vroooommm!

Als ik zo'n ding nou niet al te veel als een typische zoemende mug brommer wil laten klinken, hè (meer als een zware hommel? :D )? Slip-on exhaust? Akrapovic is de populairste. Geloof dat sommige zaken ook wel Leovince/Arrow verkopen. Mijn oren neigen echter Radical Racing, HP Corse & GPR.
Zo'n Yamaha MT is ook wel een lekker fietsje. Althans de MT-07. Allemansvriend, maar als je wil kan je flink mee hoeken.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  vrijdag 28 juli 2017 @ 13:16:22 #45
195885 shiznuts
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_172735859
Life's like a choc of boxolates
  zaterdag 12 augustus 2017 @ 16:50:49 #46
195885 shiznuts
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_173089263
I4ScwVA.jpg
Zo, da's geregeld. :7 Dinsdag de cursus. Woensdag voorlopig rijbewijs. Donderdag komt de helm binnen (wel al een andere HJC Max-II gepast (die was alleen plain black; wilde er wel een beetje graphics op)). Bij KTM een 2016 model Duke (ik vind 't nieuwe koplamp design (2017) niks) gespot, met Akrapovic uitlaatje. 3900,-. Hum. Maar eerst maar kijken of ik er wat van bak. :P En kijken of dealers me een bike durven te lenen...
Life's like a choc of boxolates
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 23:29:10 #47
195885 shiznuts
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_173173039
Wat vliegt de tijd dan toch voorbij. Was 30şC en nog hetere asfalttemperaturen natuurlijk. Reden terug naar het gebouw en dacht ik 'ah, pauze kan ik wel gebruiken, inderdaad, dorst!', maar 't zat er alweer op. :P

Kreeg een Yamaha YBR125 Custom onder m'n kont geschoven, ter illustratie:
BypyEzq.jpg
Viel me 100% mee. Dacht dat balans en rijden zelf tricky zou zijn, maar dat was niet bepaald anders dan op een scooter of fiets rijden. Wel is natuurlijk het handschakelen van een auto omzetten naar een motor, met sequentieel en dan ook nog 1 N 2 3 .. als zowel het spel tussen koppeling, gas en remmen... nogal wennen (in 't begin geen stalls, misschien later een keer of drie (o.a. 1x hellingproef), 1x tijdens 't rijden naar neutraal geschakeld :+ ). Klaagde dat het A rijbewijs misschien teveel gedoe was, maar dit was misschien wel het andere uiteinde van 't spectrum... 'that's roughly it, go figure it out from here!'. Certificaat in de pocket. :P Had er best nog wel een paar uur aan vast willen plakken om fine te tunen. Maar goed, ik deed het nog elegant, behalve twee jonge gastjes in de groep die voor hun scooter 50cc gingen, was iedereen veel te onrustig met gas/remmen en algemene controle... en het meerendeel reed op van die Yamaha NMAX 125cc scooters (Vespa rijstijl) wat toch vrij rechttoe rechtaan is. De dealer stuurde me naar de rijschool en zei je komt maar terug als je je rijbewijs hebt en probeert dan maar wat uit. :D Daar houd ik 'em iig aan. :7 Alvast maar wat testdrives organiseren... nu eens iets superbike-like proberen zou wel interessant zijn ter vergelijking.

-- Die Schaaf trouwens hè... die is tijdens een testrit (Honda Africa Twin) uit de bocht gevlogen, tegen een boom, wat verder nog een heuvel af/woud in. Ribben gebroken, milt & nier verwijderd... ;( Iets te hard gepushed. Is zich bewust dat zijn rijstijl niet meer kan. :P
Life's like a choc of boxolates
  vrijdag 3 november 2017 @ 22:44:43 #48
195885 shiznuts
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_174854913
Nou ja, dat was het dan, het rijdseizoen wat mij betreft. :P Winter is upon us.

Ben na het ophalen van m'n rijbewijs met codetoewijzing voor 125cc terug naar de dealer gegaan en die stuurde met eerst met de KTM Duke 125 op pad. Ondanks dat die koplampen niet echt mijn ding zijn, ziet 'ie er tof uit verder. Het LCD display is waarschijnlijk een van het beste dat je zult tegenkomen op een motor. Rijdt lekker fel. Aan de andere kant... als je van het gas gaat, reageert 'ie ook fel met een vrij agressieve nose dip, dat vond ik dan wat minder, maar de zitpositie was 't vooral die me niet voor deze bike liet vallen. De voetsteuntjes zitten vrij ver naar achteren waardoor je erg door je kniën gebogen erop zit en dit je bovenlijf naar voren duwt. Vond het niet heel chill. Je hangt eigenlijk met je kruis tegen de tank aan, 't is maar te hopen dat je niet plots hard moet remmen, want dan is het gedaan met de kinderbijslag. Dacht juist dat de Duke de chille naked bike moest zijn. Nu heb ik ook op de RC gezeten en dat ook niet echt loungen, maar daar ging de druk voornamelijk naar je polsen.

Neways, terug ingelevered en de Tuono 125 meegekregen! Nou dat is meer mijn ding! :Y

KcCpefO.jpg

Comfort van hoe je erop zit, styling, handeling met een beetje wind... aan de andere kant niet echt pittig, display is heel karig, je hebt niet eens een brandstofniveauindicatie, deed wat minder hoogwaardig aan, ik heb ook een keer een bug gehad dat 'ie de snelheid niet meer aangaf en op 0km/h bleef staan ('did you try turning it off and on again?', yup and that's what did the trick too :P ). Maar qua plezier aan het rijden was dit wel meer in de richting wat ik dacht. Dus heb ik de paar keer dat ik vrij was en het weer meespeelde deze een paar keer gehuurd om wat te touren (o.a. een kronkelende Schaaf-like pas in het Leitha gebergte, waar ik met iemand met een Honda Hornet onderweg was).

Toen nog bij de Yamaha dealer langsgeweest, die hadden zelfs speciaal een testritmodel laten komen voor me, MT-125 ging daar mee.

Tfa3jVe.jpg

Die voelde wat beter afgewerkt aan. Reed soepel. Minder fel dan de Duke. Comfort ietsjes beter, maar niet veel. Maar wat me vooral opviel was hoe slecht deze tegen wind kon, vooral na een aantal keer met de Tuono op stap te zijn geweest.

Na 'zomer', 'eind augustus', 'september...', 'oktober'... iets meer dan een week geleden dan eindelijk eens een belletje dat de Suzuki dan eindelijk ook Oostenrijk had bereikt. Had verder nauwelijks tijd, dus ben nog kort wezen kijken vorige week en was er wel onder de indruk van. Vandaag een kort rondje mogen rijden en deze wordt het denk ik wel! :

cOWXc20.jpg

Het is opmerkelijk hoe diep je erin zit i.p.v. erop. Je zit heel laag. En hij is heel smal en licht. Ik geloof meteen ook de claims dat ze beloven de sterkste combi in de klasse te bieden. En die keyless ignition e.d. is ook leuk meegenomen. De paint is erg tof op deze bike en de koplamp die er overal verschrikkelijk uit leek te zien, valt in persoon reuze mee. LCD heeft ook alles wat je nodig zou hebben, al niet zo nice als KTM heeft gedaan. Ik denk gewoon dat dit een fun bike is. Een Grom voor Rossi wannebes, i.p.v. een Grom voor stuntrijders. :D Nu wilde ik per se deze eerst gezien hebben voordat ik iets kocht... en dat heeft nu zo lang geduurd dat het off season is. ;( Dus tja, beetje jammer. Toch maar wachten tot het lente wordt...


Iedereen is er eigenlijk wel enthusiast over ook. :Y Prijs is ook bekend. Aanbevolen retailprijs is 4650. Ter introductie komt de MotoGP-look versie uit op 3990! Daarmee nog goedkoper dan de basic Rieju (waar ik toch wat minder positieve dingen over las).

De KSR Moto GRS 125 wordt het dan al helemaal niet meer. De Aprilia RS 125 zou ik eventueel een keer kunnen huren nog... en bij de Yamaha dealer vragen om de verkapte 125-er, de YZF eens mee zou mogen is ook nog een optie. Maar de Yamaha is gruwelijk duur in vergelijking met de competitie... en de RS schijnt zo heel veel anders dan de Tuono ook weer niet te zijn.

Honda... zou nog kunnen verrassen. Die hebben hier momenteel geen CBR125R op de markt. Die heb ik echter in Duitsland op verschillende kanalen gezien, ook net onder de ¤4k. Maar, dat is dus dat model dat aan een eind jaren 90 Honda NSR125R doet denken... en is niet echt vooruitstrevend. Wat jammer is. Want in 2016 heeft de 150cc (125 bikes worden vaak als 150cc versies in bepaalde landen geleverd (Vietnam, Maleisië, etc) een facelift gekregen, en boy o boy, that looks pretty sick:

Bf25ROA.jpg
~ http://autodaily.vn/2016/(...)n-repsol-tai-ha-noi/

Heel volgend jaar een beetje pret hebben in ieder geval. Ik kijk al uit naar de lente. Dan staat er in de sterren geschreven dat ik in 2019 weer in NL kom wonen, gaan we dan op voor het eckte rijbewijs en een eckte motorfiets! Ducati maakt in die klasse tenminste wel motorfietsen! Maar ja, misschien ook gewoon een GSX-R1000R? :9 In ieder geval heeft qua 125 bikes ze daadwerkelijk rijden veel geholpen. :Y
Life's like a choc of boxolates
  zondag 5 november 2017 @ 02:11:03 #49
443733 Pajanus
grgr pajanus
pi_174876394
jezum hey... 15pk.. m'n brommer heeft er 23..

is een 2 takt iets? zo'n rs125 (aprilia) heeft zo'n 25 pk ontgrensd, wat overheid bijna niet kan checken.
Lachen joh.
  zondag 5 november 2017 @ 02:39:45 #50
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_174876600
Voor 125cc zou ik bij Gilera of Aprillia blijven...
Dat zijn de autoriteiten op dat gebied.. (bouwen ze sinds mensenheugenis.. zie Gilera CX)

Ik zou wel... als je puur fun zoekt.. voor een supermotard gaan..
Gilera Nordwest.. Freestyle.. en dat soort zaken.. Het stuurt magnifiek en qua rijgedrag leuker dan een racer..
Beetje comfortabeler ook.. Ik heb beide varianten gehad.. (appie rs en gilera supermotard) en zou.. hoe leuk ook, geen racer meer kopen... als je daar niet plat op ligt dan zit je niet lekker.. (rare stand van je polsen) en liggen is vermoeiend..

Oh en Cagiva heeft ook leuk spul.. (ten onrechte ondergesneeuwd kindje) De super city bijv.. En natuurlijk is de Mito anno 2017 nog steeds een mooie fiets om te zien..

[ Bericht 3% gewijzigd door Zolderkamer op 05-11-2017 02:55:28 ]
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')