abonnement Unibet Coolblue
pi_7351384
quote:
Subsidie UFO-landingsbaan Houten rond

De subsidie omtrent de landingsbaan voor UFO's bij de A27 in Houten is rond. Over een half jaar wordt begonnen aan de bouw er van, aldus woordvoerder R. Leynded van de Junior Kamer. De toestemming van Rijkswaterstaat is er ook bijna.

Het heeft drie jaar geduurd om de 150.000 euro voor het UFO-lokkende project rond te kunnen krijgen.


Net zo nutteloos als subsidie geven voor integratie
pi_7351398
quote:
Op zondag 15 december 2002 18:51 schreef Youssef het volgende:

[..]

Net zo nutteloos als subsidie geven voor integratie


Dat weet je niet, straks landt er echt een UFO, dan praat je wel anders
pi_7351426
quote:
Op zondag 15 december 2002 18:52 schreef haaahaha het volgende:

[..]

Dat weet je niet, straks landt er echt een UFO, dan praat je wel anders


Heeft Rijkswaterstaat de marsmannetjes al geïnformeerd dan?
pi_7351441
quote:
Op zondag 15 december 2002 18:53 schreef Youssef het volgende:

[..]

Heeft Rijkswaterstaat de marsmannetjes al geïnformeerd dan?


Is ie al klaar dan?
pi_7351466
Ach ja, ons huis zou ook gerenoveerd worden. Volgend jaar of over 2 jaar beginnen ze, 3 jaar geleden wisten we al van het plan. Je kunt niet vroeg genoeg beginnen

Maaruum, als je met je zelfgebouwde straaljager ook een beetje gek gaat zitten doen in de lucht zonder toestemming, is dit dan een vrijbrief om te kunnen landen?

pi_7351490
quote:
Op zondag 15 december 2002 18:55 schreef Youssef het volgende:
Maaruum, als je met je zelfgebouwde straaljager ook een beetje gek gaat zitten doen in de lucht zonder toestemming, is dit dan een vrijbrief om te kunnen landen?
Nee, want iedereen kan het verschil tussen een UFO en 1 of andere malloot zien
  zondag 15 december 2002 @ 18:58:40 #7
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_7351529
NL is vol!!! oprotten met die aliens!!!!


ww.ghalia.nl De mooiste Oosterse lampen
pi_7351530
quote:
Op zondag 15 december 2002 18:56 schreef haaahaha het volgende:

[..]

Nee, want iedereen kan het verschil tussen een UFO en 1 of andere malloot zien


UFO, Unidentified Flying Object. Als ze je niet kunnen identificeren op de rader dan ben je toch een UFO?
pi_7351556
quote:
Op zondag 15 december 2002 18:58 schreef Youssef het volgende:

[..]

UFO, Unidentified Flying Object. Als ze je niet kunnen identificeren op de rader dan ben je toch een UFO?


Precies, je had het toch over een zelfgebouwde straaljager? Dan weet je toch wat het is? Precies!
pi_7351559
quote:
Op zondag 15 december 2002 18:51 schreef Youssef het volgende:
Net zo nutteloos als subsidie geven voor integratie
nee, deze vind ik een heel stuk nuttiger

Levert nu al meer op dan die 1.5 miljard euro die tegenwoordig jaarlijks aan allerlei integratie-onzin wordt besteed.
Van deze gelegenheid wil ik nog even gebruik maken op dhr van Boxtel te bedanken voor deze aanslag op de begroting.

pi_7351615
quote:
Op zondag 15 december 2002 19:00 schreef haaahaha het volgende:

[..]

Precies, je had het toch over een zelfgebouwde straaljager? Dan weet je toch wat het is? Precies!


Een marsmannetje weet toch ook dat ie met zijn vliegende schotel zit te touren?
pi_7351629
quote:
Op zondag 15 december 2002 19:03 schreef Youssef het volgende:

[..]

Een marsmannetje weet toch ook dat ie met zijn vliegende schotel zit te touren?


Precies, en daar bouwen ze die landingsplaats voor!
  zondag 15 december 2002 @ 19:04:58 #13
9977 Vibromass
A Fistful of Boomstick
pi_7351645
Bron Utrechts Nieuwsblad
quote:
UFO-landingsbaan stapje dichterbij
Van een onzer verslaggeefsters

Houten - De financiering is rond. Nu nog bouwen. Een halfjaar en dan is de UFO-landingsbaan langs de A27 in Houten een feit, aldus woordvoerder R. Leynden van de Junior Kamer.

In september dit jaar kreeg het kunstwerk van de Junior Kamer Kromme Rijn, bestaande uit een verkeerstoren op een rotonde en een weg met lampjes, groen licht van de gemeente Houten. ,,Nu ook de 150.000 euro voor de bouw van het kunstwerk rond is, kan de bouw financieel gezien beginnen"", aldus Leynden. Ook de toestemming van rijkswaterstaat is er nu bijna, vertelt Leynden. ,,We zijn nu met hen aan het overleggen over de laatste aanpassingen aan het kunstwerk."" Daarbij gaat het voornamelijk om de verlichting. De felle landingslichtjes mogen automobilisten op de rijksweg A27 (Hilversum-Breda) niet te veel afleiden. Hiervoor heeft Leynden alle begrip. ,,Het moet een kunstwerk worden en geen gevaar langs de weg.""

Tijdens en net na de presentatie van de plannen voor het kunstwerk in 1999 kwamen er veel reacties, vertelt Leynden. Nu, drie jaar later, lijkt de UFO-landingsbaan in de vergetelheid geraakt. Leynden: ,,Het heeft drie jaar geduurd het benodigde geld bijeen te krijgen. Daarover valt niet veel te praten. Zodra het er eenmaal staat, zullen we wel weer de nodige reacties krijgen.""


De kunst van het geld weggooien
Zo kunt u gemasseerd worden terwijl u lekker TV kijkt.
pi_7351659
quote:
Op zondag 15 december 2002 19:04 schreef haaahaha het volgende:

[..]

Precies, en daar bouwen ze die landingsplaats voor!


Doe niet zo vaag wil je

En waar is die voor

pi_7351683
quote:
Op zondag 15 december 2002 19:00 schreef battlesickloner het volgende:
Van deze gelegenheid wil ik nog even gebruik maken op dhr van Boxtel te bedanken voor deze aanslag op de begroting.
Daar heeft meneer van Boxtel niet zoveel mee te maken hoor. Dit project loopt al vanaf april 2000. En hey! Er was toen ook al een topic over gestart: Landingsplaats voor UFO's in Houten.
quote:
Op donderdag 27 april 2000 14:59 schreef blauwe het volgende:
Landingsplaats voor UFO's in Houten

HOUTEN - Buitenaardse wezens die in Nederland willen landen, kunnen vanaf begin volgend jaar terecht in Houten. Kunstenaar Martin Riebeek legt bij twee rotondes bij de afritten van de A27 nar Houten namelijk een landingsbaan voor UFO's aan.

Het project werd donderdag in Houten gepresenteerd.
Het kunstwerk bestaat uit een betonnen 'UFO-platform' met blauw licht dat spiegelt in kunststof en een met schijnwerpers verlichte verkeerstoren. Langs de 500 meter lange weg daartussen komen zuilen die blauw licht uitstralen.

De 'landingsbaan voor buitenaardse culturen' is een initiatief van de Junior Kamer Kromme Rijn en kost een kwart miljoen gulden. De kamer, een organisatie in en rond Houten die zich onder andere inzet voor goede doelen, wil de twee rotondes daarmee opvrolijken, met instemming van het gemeentebestuur.

Bron: Telegraaf

Een kwart miljoen! Kan hier nu niet echt vrolijk van worden. Is dat nu normaal?


En ook hier is het budget dus overschreden .

[Dit bericht is gewijzigd door Jernau.Morat.Gurgeh op 15-12-2002 19:08]

Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
pi_7351687
Ik woon daar... Dus daar gaan mijn belastingcenten heen..<schaam>
  zondag 15 december 2002 @ 19:18:20 #17
25878 MOD
Hee!! Bob is aan het kotsen!!
pi_7351894
ik nomineer hem nu al voor de over de balk award 2003...
Met het zelfde gemak, woon je in de afvalbak!
  zondag 15 december 2002 @ 19:20:13 #18
19974 Schuldige_Omstander
Ga maar veilig op pad, mensen
pi_7351924
reis je miljoenen lichtjaren en zie je een mooie blauwe planeet... geloof me.. dan wil je niet in Houten ontvangen worden..
[quote]Op maandag 8 mei 2006 @ 23:39 schreef Tommeke het volgende:
Jong! wtf! Rot op stomme wietrokende boomknuffelaar die van rockmuziek houdt... Wat weet jij nou weer van voetbal
[/quote]
  zondag 15 december 2002 @ 20:12:55 #19
7966 eRR_
______________________________
pi_7353068
Als er gewoon had gestaan "Subsidie kunstwerk rond" was niemand het bericht opgevallen....

ws. worden er maandelijks gesubsideerde "kunstwerken" neergekwakt alleen nu het betreffende geval "UFO landingsbaan" heet valt het iedereen ineens op

the internet makes you stupid
  zondag 15 december 2002 @ 20:15:01 #20
7966 eRR_
______________________________
pi_7353118
quote:
Een landingsbaan voor UFO's. Zijn ze bij de gemeente Houten nou helemaal van God los? Twee rotondes die Houten met de A27 verbinden, moeten worden omgevormd tot een landingsbaan voor buitenaardse culturen. Het plan komt uit de koker van beeldend kunstenaar Martin Riebeek.

HOUTEN - Het zal maar gebeuren. Vliegt er eindelijk eens een UFO over ons land, op zoek naar een veilig plekje om te landen en dan kan het vliegende object niets vinden. Waar in hemelsnaam kan een ruimteschip zonder problemen landen? Het zichzelf ambitieus noemende Houten neemt geen enkel risico en legt speciaal voor de buitenaardse wezens een landingsbaan aan.
Het gisteren gepresenteerde ontwerp van kunstenaar Martin Riebeek uit Breda bestaat uit een verkeerstoren van zes meter op de ene rotonde, die de buitenaardsen met violet licht begeleidt naar de landingplek. Brandt er echter een gelig licht in de toren, dan zijn de bestuurders van de UFO's gewaarschuwd: dan is het te druk om te landen. Op de andere rotonde zal het feitelijke landingsplatform worden aangelegd: een uitgelichte platte plaat met een lichtblauwe spiegelende kunststofcoating. De weg tussen beide rotondes wordt gemarkeerd door lichtgevende blauwe zuiltjes.
De 43-jarige kunstenaar kreeg zijn idee voor de UFO-landingsbaan ten tijde van de Bijlmerenquéte. "Ik heb me afgevraagd of de ramp voorkomen had kunnen worden als er meer landingsbanen zouden zijn."
De 'landingsbaan voor buitenaardse culturen' is een project van de Junior Kamer Kromme Rijn, een club enthousiaste jonge mensen die naast hun reguliere werk op vrijwillige basis 'hun capaciteiten ontwikkelen door samen te werken aan maatschappelijke relevante projecten'. Van de gemeente Houten kregen de jongeren vrij spel om een kunstwerk voor de rotondes te selecteren. Uit 105 ideeën is uiteindelijk gekozen voor dat van Riebeek.
De Bredanaar houdt ervan om met zijn werk mensen in verwarring te brengen. Dat mensen zich achter hun oren krabben en zich afvragen wat ze nu weer aan hun fiets hebben hangen. Zelf is hij geen adept van UFO's. Hij gelooft dat er iets buiten onze aarde is, maar wat, dat weet hij niet.
Riebeek ziet zijn kunstwerk in de eerste plaats dan ook puur als een kunstwerk. Het gaat om het beeld dat het oplevert. En mocht het werken, mochten de buitenaardsen blij zijn met de landingsbaan, nou, dat is dan meegenomen. Dan schrijft Houten toch maar mooi geschiedenis.

"Maar ja," relativeert hij, "of de buitenaardsen tevreden zullen zijn met mijn ontwerp, weet ik niet. Ik kan niet in het hoofd kijken van de toekomstige gebruikers. Als ze al een hoofd hebben."
Volgens de kunstenaar gaat zijn project over hoop. "De hoop dat het in Houten kan gaan gebeuren. Hoop is een van de mooiste gevoelens in een mensenleven. Zonder hoop ga je dood." Hij is niet bang dat mensen hem voor een gek verslijten. "Nee, als kunstenaar moet je je sowieso kwetsbaar opstellen. Ik wil graag dat het werk bij mensen een gevoel oproept van vervreemding. Dat ze zich afvragen of het kunst is, of dat ze denken dat er nieuwe infrastructuur is aangelegd."
Het benodigde geld om het kunstwerk te realiseren 300.000 gulden - is overigens nog niet binnen. Dat geldt ook voor de vergunningen. Met name Rijkswaterstaat moet zijn goedkeuring over het project nog uitspreken. De organisatie is echter hoopvol. Jeroen Geerts van de Junior Kamer:"We hebben geen alternatieven achter de hand. Dit project is zo intrigerend, zo uniek, dat moet gewoon slagen." (Bron: 'Algemeen Dagblad' 28-04-2000, door Ellen Leijser.)


the internet makes you stupid
  zondag 15 december 2002 @ 20:17:30 #21
7966 eRR_
______________________________
pi_7353182
quote:
Volgens de kunstenaar gaat zijn project over hoop. "De hoop dat het in Houten kan gaan gebeuren. Hoop is een van de mooiste gevoelens in een mensenleven. Zonder hoop ga je dood." Hij is niet bang dat mensen hem voor een gek verslijten. "Nee, als kunstenaar moet je je sowieso kwetsbaar opstellen. Ik wil graag dat het werk bij mensen een gevoel oproept van vervreemding. Dat ze zich afvragen of het kunst is, of dat ze denken dat er nieuwe infrastructuur is aangelegd."
Opvallend dat je met dit soort slap geouwehoer toch telkens weer subsidies los kan peuteren...
the internet makes you stupid
pi_7353277
De 43-jarige kunstenaar kreeg zijn idee voor de UFO-landingsbaan ten tijde van de Bijlmerenquéte. "Ik heb me afgevraagd of de ramp voorkomen had kunnen worden als er meer landingsbanen zouden zijn."

Dit slaat echt als een tang op een varken!

pi_7359061
Dat geld valt toch wel beter te besteden, wat is dit nou voor een ongelooflijk flutproject. Je kunt het de laatste tijd zo debiel niet bedenken of een andere debiel heeft het al bedacht.

...en voert het ook nog uit

quote:
HOUTEN - Het zal maar gebeuren. Vliegt er eindelijk eens een UFO over ons land, op zoek naar een veilig plekje om te landen en dan kan het vliegende object niets vinden. Waar in hemelsnaam kan een ruimteschip zonder problemen landen?
landingsplaats voor helikopters, een weiland, een vliegveld, groot bedrijfsterrein, op het dak van een omvangrijk gebouw, op de grasmat van een voetbalstadion.

of waren ze daar zelf nog niet opgekomen?

[Dit bericht is gewijzigd door Beathoven op 16-12-2002 00:18]

pi_7360208
Nederland is een sociaal paradijs tegenwoordig en iedereen mag er van pofiteren dus als er een Moskee en een Christelijke kerk er al staan moet er ook eeen UFO landingsbaan er zijn, anders discrimeneren we de minderheid die af en toe ons planeet bezoekt. En zo winnen we natuurlijk zetels want wij zetten ons in voor ELKE minderheid (ookal bestaat die niet)

en er is dus ook tegenwoordig een Invulformulier gemaakt
(Ook voor aliens)

Om goed te kunne lezen moet je de pic ff opslaan op je HD ik kraijg hem niet groter op een of andere manier.

  maandag 16 december 2002 @ 04:03:54 #25
9977 Vibromass
A Fistful of Boomstick
pi_7361033
quote:
Op maandag 16 december 2002 01:25 schreef Danoontje-Power het volgende:
en er is dus ook tegenwoordig een Invulformulier gemaakt
(Ook voor aliens)

Om goed te kunne lezen moet je de pic ff opslaan op je HD ik kraijg hem niet groter op een of andere manier.

Heeft ook zoveel met het topic te maken

Zo kunt u gemasseerd worden terwijl u lekker TV kijkt.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')