abonnement Unibet Coolblue
pi_172795895
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 22:26 schreef Hupje het volgende:
Hier ook. En dan met een gebald vuistje uithalen om je woorden kracht bij te zetten. Waar ze dan weer commentaar op hebben. En dan heb je reden om nog bozer te gaan doen.
Sarah gromt soms uit frustratie, of ze stampvoet, en soms moet ik dan lachen hoe hard ik probeer dat niet te doen, en dan mept ze wel eens = straf= nog meer boosheid.
dat opgroeien is geen kattepis O+
S. 2014
J. 2016
  zondag 30 juli 2017 @ 22:33:13 #82
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_172796010
Mag ik tv kijken?
Nee we gaan eten.
Nouhouhou, nu mag ik Echt Nooit Meer tv kijken ;( :'( ;(.
KuikenGuppy
  zondag 30 juli 2017 @ 22:34:03 #83
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_172796030
quote:
1s.gif Op zondag 30 juli 2017 22:29 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Sarah gromt soms uit frustratie, of ze stampvoet, en soms moet ik dan lachen hoe hard ik probeer dat niet te doen, en dan mept ze wel eens = straf= nog meer boosheid.
dat opgroeien is geen kattepis O+
Stiekem zijn ze toch best reuze schattig ;).
KuikenGuppy
pi_172796074
Ik vind haar stiekem erg leuk als ze zich zo aan het uiten is, en haar grenzen probeert aan te geven. O+

en echt nooit meer tv kijken is ook heel erg niet leuk ja! :+
S. 2014
J. 2016
pi_172796168
quote:
1s.gif Op zondag 30 juli 2017 21:03 schreef Fazzoletti het volgende:
:D

- Ik heb een kadootje voor je mama ...
~ *;
- .... omdat je al zo goed op de wc kan poepen
~ :')
_O- geweldig!

Hier is het vaak 'maar papa zegt dat mag wel'
Wat dus niet zo is...

Heerlijk al die peuter praatjes O+
pi_172796703
Hier wil ze ook vaak een rollenspel doen. Vaak wil ze het zo spelen dat ik baby ben en zij de mama. Dan gaat ze denkbeeldige flesjes maken en fruithapjes :D
pi_172796907
Rollenspel O+

Het is hier ook veel proberen dr zin te krijgen via papa. Als ze bijvoorbeeld van mij geen koekje meer mag die op tafel liggen. Dan wacht ze net zolang tot ik de kamer uit ben en gaat het dan aan hem vragen :')

Of deze
"Mamaaa, papa vraagt om een koekje O-) "
- maar papa is op zijn werk, Lou.
"Maar hij vraagt om een koekje! *engeltjesstem aan* Ik ga even pakken okeeeee? O-) "
pi_172797087
quote:
1s.gif Op zondag 30 juli 2017 21:03 schreef Fazzoletti het volgende:
:D

- Ik heb een kadootje voor je mama ...
~ *;
- .... omdat je al zo goed op de wc kan poepen
~ :')
Wat was de suprise?
Schudden voor gebruik
  zondag 30 juli 2017 @ 23:30:38 #89
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_172797165
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 22:26 schreef Hupje het volgende:
Hier ook. En dan met een gebald vuistje uithalen om je woorden kracht bij te zetten. Waar ze dan weer commentaar op hebben. En dan heb je reden om nog bozer te gaan doen.
Haha ja, hij kan dan echt met zo'n superboos hoofd helemaal vanuit de andere kant van de kamer aan komen lopen om me een klap te geven met zijn tiny ineffectual fist :')

We zijn tegenwoordig wel streng op slaan trouwens, het werd echt te gek, als hij steeds doorgaat als we zeggen dat hij niet mag schoppen of slaan dan moet hij even naar de gang. Echt maar even, en met de deur open, en daarna gaat een van ons naar hem toe en kan hij meestal wel vertellen wat hem dwars zat.

Ik zeg ook vaak als hij schreeuwt 'kun je je woordjes gebruiken' maar soms lukt dat, en soms roept hij dan heel zielig 'dat kannik niet NOOOOUUUU MAMAMAAAAAAA'
Kwak
  zondag 30 juli 2017 @ 23:49:26 #90
73386 Fazz
onderweg
pi_172797502
quote:
14s.gif Op zondag 30 juli 2017 23:26 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

Wat was de suprise?
Een graafmachine, omwikkeld met een deken :P

Ah de frustratie, woede en huilmomenten zijn dus heel herkenbaar :)

Hoe smaakten de warme koekjes Skittles? :D
pi_172798324
Hahaaa herkenbaarheid alom O+ liefde voor dit topic!

Het meest hilarische vind ik haar blik als ik meezing met Fwooozen. Die getergde prepuberale mamaaaaneeewatdoejeeee blik. En dan stampvoetend roepen NIET :( ZINGEN :( MAMA! ELSA MOET ZINGEN :( ! JIJ NIET :( !!

Een beetje zo:




O+

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 31-07-2017 00:46:36 ]
pi_172800007
Haha Razz. Zo herkenbaar. Ik mag nooit meer meezingen :D

O is echt heel goed in rollenspel. Die deelt rollen uit aan iedereen.
-jij bent Mammbig *grhh* en ik ben Peppa *grhh*

5 minuten later
"O, wil je wat drinken?"
*stilte*
"O, wil je wat drinken?"
*stilte*

"O ik vraag je wat."
- Ik ben niet O ik ben Peppa

Oh ja.
pi_172800024
Zo herkenbaar, dat zingen. O+ "Neeneenee mama niet die, jij moet zijnebijna zingen. :( "

Rollenspel is hier ook volop aanwezig. Soms laat ze haar knuffels elkaar slaan en zet ze ze vervolgens in de hoek. Een seconde later haalt ze ze er weer uit en vraagt ze "ben je weer lief?" (hallo papa :X ), om ze vervolgens weer elkaar de hersens in te laten slaan en ze weer apart te zetten. _O-

Ook maakt ze de hele dag Duplo ijsjes voor ons: "Nee Jenne, jij kan die nog niet eten. Is nog heelveel te heet, eerst blazen. :% "

O+
pi_172800261
Wat lief selv ❤

Hier is het vooral "neee, S, jij stoppe alles inne mond!"
pi_172800959
Ik vind jullie verhalen zo leuk om te lezen! :D Heerlijk die verhalen, de gesprekken en de rollenspellen.

Wij hadden gisteren eens een lekker thuis hangen dag, daar was B het niet mee eens....toch maar een rondje gaan fietsen. Even wat energie eruit. Daarna een film gekeken, nou ja 2, mijn vrouw is gek van Pixar films en heeft daar dus alle dvd's van. We begonnen met 'Bugs' die was veel te spannend toen naar 'Toy Story' overgestapt een paar x doorgespoeld bij spannende stukjes maar hij vond hem leuk.

En de eerlijkheid van kinderen O+ Zaterdag kwamen vrienden eten en 1 vriend heeft wat langer haar. Zegt B 'Moet jij niet naar de kapper?' _O-

Verder wordt ie zo groot! Zindelijk gaat gewoon perfect, we hebben hele gesprekken met volzinnen en hij fietst dus (nog met zijwieltjes...)

Mijn vrouw gaat deze week een zandkeuken voor hem maken in de tuin daar heeft ie zoveel zin in. Zij heeft nog 3 weken vakantie, ik begin deze week weer half-half.
pi_172801261
Allemaal zeer herkenbaar. Moet zeggen dat ik de laatste weken voorbij het punt ben gekomen dat ik het nog 'schattig' vind. Bij een 3,5 jarige is al die boosheid en stervende zwaan al een stuk minder schattig dan bij een 2,5 jarige. Dus we zijn nu even van zero tolerance. Een baby broertje erbij is niet langer een verzachtende omstandigheid voor ons. Er wordt niet meer bij alles meteen gegild en gehuild, we 'accepteren' het niet meer. En dat gaat net als destijds met het slaan simpel door middel van beloning en 'straf' (of beter gezegd: consequenties). Positief gedrag (gewoon zeggen wat je wilt en niet wilt, zonder daarbij te gillen en huilen/ netjes doen aan tafel/ accepteren wanneer iets niet kan of mag zonder daar een Groot Drama van te maken) wordt beloond. Dit weekend ging het al beter. :) .

I had nog wel iets grappigs. Ze zag haar toilettas staan in de kast:
"Oh kijk, mama, daar is mijn ballettas!"
"Euh, wat bedoel je? Ooh, je toilettas. Dat is een toilettas."
"Nee mama, dat kan ik nog niet zeggen. Het is een ballettas!" :P .

Deze week gaan we een nachtje naar een hotel in Amsterdam, vlakbij het Vondelpark. Alleen de 'meisjes' en de 'jongens' (oftewel, Y en mijn vriend) blijven thuis. Het is niet erg genderneutraal verantwoord, maar I vindt het nu al helemaal top. :D .

Oh, de zandkeuken, exode. Ben benieuwd naar de foto's!
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  maandag 31 juli 2017 @ 11:00:34 #97
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_172802787
Ik ga echt stuk hier.. wij hadden gister ook weer van die momenten.

Als hier iets wordt gedaan wat echt niet kan, zetten we mevrouw uit het zicht, achter de deur. Gister deed papa ook iets en mevrouw zag dat. In haar ogen kon dat echt niet en vervolgens zei ze: 'Papa, even achter de deur staan ja, even afkoelen' :o


Papa was jarig en vierde gister zijn verjaardag. Als verrassing kwam zijn petekind op bezoek, maak je voorstelling: puber van 13, lichte baard in de keel en in weinig zin, terwijl E. stond te jumpen want: mamaaa, er is een kindje in huis. Opeens moest ze een boodschapje doen en nadat ze klaar was rent ze op die knul af en terwijl ze opeens met haar neus tegen de zijne stond roept ze in een volle woonkamer ten overstaan van iedereen: IK HEB EEN POEP GEDAAN JA!! *)
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_172802868
quote:
2s.gif Op maandag 31 juli 2017 09:40 schreef Franny_G het volgende:
Allemaal zeer herkenbaar. Moet zeggen dat ik de laatste weken voorbij het punt ben gekomen dat ik het nog 'schattig' vind. Bij een 3,5 jarige is al die boosheid en stervende zwaan al een stuk minder schattig dan bij een 2,5 jarige. Dus we zijn nu even van zero tolerance. Een baby broertje erbij is niet langer een verzachtende omstandigheid voor ons. Er wordt niet meer bij alles meteen gegild en gehuild, we 'accepteren' het niet meer. En dat gaat net als destijds met het slaan simpel door middel van beloning en 'straf' (of beter gezegd: consequenties). Positief gedrag (gewoon zeggen wat je wilt en niet wilt, zonder daarbij te gillen en huilen/ netjes doen aan tafel/ accepteren wanneer iets niet kan of mag zonder daar een Groot Drama van te maken) wordt beloond. Dit weekend ging het al beter. :) .

I had nog wel iets grappigs. Ze zag haar toilettas staan in de kast:
"Oh kijk, mama, daar is mijn ballettas!"
"Euh, wat bedoel je? Ooh, je toilettas. Dat is een toilettas."
"Nee mama, dat kan ik nog niet zeggen. Het is een ballettas!" :P .

Deze week gaan we een nachtje naar een hotel in Amsterdam, vlakbij het Vondelpark. Alleen de 'meisjes' en de 'jongens' (oftewel, Y en mijn vriend) blijven thuis. Het is niet erg genderneutraal verantwoord, maar I vindt het nu al helemaal top. :D .

Oh, de zandkeuken, exode. Ben benieuwd naar de foto's!
Ik vind dat hotelgebeuren zo'n tof idee! Boeken jullie dan een hotel bij iets wat leuk is voor je dochter? Of gewoon een random hotel? Ik wil zoiets ook doen!
pi_172803059
quote:
1s.gif Op maandag 31 juli 2017 11:05 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Ik vind dat hotelgebeuren zo'n tof idee! Boeken jullie dan een hotel bij iets wat leuk is voor je dochter? Of gewoon een random hotel? Ik wil zoiets ook doen!
Vorig jaar zijn we in augustus een weekendje naar Antwerpen gegaan. We hadden toen een hotel middenin het centrum maar wel tegenover een groot park met grote speeltuin. I vond dat erg leuk. Nu heb ik een knus hotelletje geboekt, vlakbij het Vondelpark. Zodat we in de buurt een leuke plek hebben om te spelen, te picknicken etc.

I heeft het er nu al over dat ze naar Parijs wil. :D .Dat lijkt me over een paar jaar ook erg leuk. O+ .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_172803303
quote:
2s.gif Op maandag 31 juli 2017 11:17 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Vorig jaar zijn we in augustus een weekendje naar Antwerpen gegaan. We hadden toen een hotel middenin het centrum maar wel tegenover een groot park met grote speeltuin. I vond dat erg leuk. Nu heb ik een knus hotelletje geboekt, vlakbij het Vondelpark. Zodat we in de buurt een leuke plek hebben om te spelen, te picknicken etc.

I heeft het er nu al over dat ze naar Parijs wil. :D .Dat lijkt me over een paar jaar ook erg leuk. O+ .
Echt een ontzettend leuk idee :) Het enige waar ik een beetje mee zit, wat ga ik doen als ze savonds slaapt. Wat doe jij zoal?
pi_172803431
Kolven, denk ik. 😀. Ze zal ook wel wat later dan anders slapen. Verder: boek lezen en ook vroeg slapen. Als mijn vriend ook mee is, installeren we babyfoon (geen 'echte' maar een app) en gaan we in het hotel zelf nog wat drinken.

[ Bericht 6% gewijzigd door Franny_G op 31-07-2017 11:49:12 ]
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_172805761
Wat een leuk idee Franny! Ik moet eigenlijk ook hoognodig eens op stap met Saar alleen mja ik laat haar broer niet zo makkelijk achter...

Ik heb een 3 jarige O+ Voor mijn gevoel werd ze gister op mn borst gelegd en nu is ze al 3!!


saar https://imgur.com/gallery/wqHWo

Als iemand nog een goede uploadsite weet hou ik mr aanbevolen.
S. 2014
J. 2016
  maandag 31 juli 2017 @ 13:33:07 #103
73386 Fazz
onderweg
pi_172805834
Gefeliciteerd GM!
pi_172805841
Van harte met je grote meisje GM!
pi_172805843
Van harte GM!
pi_172805892
GM, gefeliciteerd met je 3jarige meisje!
  maandag 31 juli 2017 @ 13:49:34 #107
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_172806152
Imgur kun je ook gewoon met BB codes linken, en gratis account en dingen in albums zetten enzo.

En nogmaals gefeliciteerd!
Kwak
pi_172806174
Gefeliciteerd GM!!
  maandag 31 juli 2017 @ 14:10:08 #109
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_172806465
quote:
1s.gif Op maandag 31 juli 2017 11:38 schreef Franny_G het volgende:
Kolven, denk ik. 😀. Ze zal ook wel wat later dan anders slapen. Verder: boek lezen en ook vroeg slapen. Als mijn vriend ook mee is, installeren we babyfoon (geen 'echte' maar een app) en gaan we in het hotel zelf nog wat drinken.
Welke app gebruik je daan? Wij hebben laatst eens een Whatsapp Spraakoproep open gehouden bij wijze van babyfoon :D.
KuikenGuppy
  maandag 31 juli 2017 @ 14:11:40 #110
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_172806480
GM gefeliciteerd met je meisje :)
KuikenGuppy
pi_172807194
Herkenbaar die peuterpraatjesverhalen O+. En het bozige krijsgebeuren ook. :') maar vervolgens heeft hij er een week later weer duizend woorden bij dus dan snap ik de brainfarts met bijbehorende frustraties ook wel.

Gefeliciteerd GM!

Franny, leuk idee zeg!
  maandag 31 juli 2017 @ 15:10:50 #112
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_172807553
*O* Hoera GM, gefeliciteerd met je mooie dametje! *O*

Vv doet ook vrolijk mee met de 'peuterpubertijd'.. (stom woord)..
Verder heeft hij nu wel helemaal door hoe zijn loopfiets werkt.. dus ik ren hobbel er met kinderwagen en al achteraan :D Gisteren maakte hij halve handremslidings bij het afrollen van een heuveltje.. leuk dat ie 't vond!
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
pi_172807743
Gm gefeliciteerd met Sarah
pi_172808806
quote:
1s.gif Op maandag 31 juli 2017 14:10 schreef Burdie het volgende:

[..]

Welke app gebruik je daan? Wij hebben laatst eens een Whatsapp Spraakoproep open gehouden bij wijze van babyfoon :D.
Wij gebruiken de Dormi app, werkt prima bij ons, ook met beeld (we hebben geen babyfoon).
pi_172808834
quote:
1s.gif Op maandag 31 juli 2017 14:10 schreef Burdie het volgende:

[..]

Welke app gebruik je daan? Wij hebben laatst eens een Whatsapp Spraakoproep open gehouden bij wijze van babyfoon :D.
Baby monitor ^O^ Werkt ook zonder internetverbinding.
pi_172812835
Hihi, rijstebuiltje. Daar zit zo'n puber op te wachten natuurlijk ;)

Franny, gaaf dat je dat doet! Ik vind het knap hoe veel je/jullie ondernemen.

Gefeliciteere, GM!

[ Bericht 5% gewijzigd door Hupje op 31-07-2017 20:24:43 ]
pi_172813337
Hmz.... zijn 2de jaar niet zo fijn gestart. Hoe fijn zijn verjaardagsdag was hoe ruck de nacht...

Pseudo kroep en opname ter observatie en medicatie vannacht gehad. Half twaalf werd hij paniekerig en superrrr benauwd wakker. Stikte steeds in gek slijm. De HAP wilde dat we gelijk kwamen en daar werden we al snel doorgestuurd naar een ander ziekenhuis. Zo een vernevelingskapje en een ranzig mierzoet drankje erin gaven al snel wat verlichting gelukkig. We moesten wel blijven.

Net voor de middag mochten we naar huis met medicatie.

Blegh! Miljoenmiljard grijze haren en hartverzakkingen. Stress gierde zo door mijn lijf heel de nacht. Wij zijn er behoorlijk ondersteboven ervan.

Ondertussen zijn de kleine grapjes al terug.

Blij met coslapen, dragen en borstvoeding. Ik zou niet weten hoe we het anders zouden hebben gered.

Ik heb niet zo goed meegelezen dus ;)
Schudden voor gebruik
pi_172813348
quote:
1s.gif Op maandag 31 juli 2017 13:29 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Wat een leuk idee Franny! Ik moet eigenlijk ook hoognodig eens op stap met Saar alleen mja ik laat haar broer niet zo makkelijk achter...

Ik heb een 3 jarige O+ Voor mijn gevoel werd ze gister op mn borst gelegd en nu is ze al 3!!


saar https://imgur.com/gallery/wqHWo

Als iemand nog een goede uploadsite weet hou ik mr aanbevolen.

gefeliciteerd!!
Schudden voor gebruik
pi_172813737
Gefeliciteerd met je mooie meisje GM :* !

Jeetje stippel, wat een schrik zeg! Lijkt me heel beangstigend. Moet je lang medicatie geven?

Tof idee Franny, de meisjes op stap O+ Ik bewonder je wel echt qua wat je onderneemt met je kinderen!

Dat heb ik met meer mensen hier trouwens. Wij zijn niet zo uithuizig, vandaag was ook weer een fijne dag in de achtertuin :') . Een bak zand, een badje vol met ballenbakballen, een emmertje stoepkrijt en een berg snoeiafval, en ze waren een hele middag zoet. Maar ik vind het heerlijk, de kindjes ook, dus ach. Weten zij veel.

Dat snoeien met een peuter die observeert is ook wel mooi trouwens. "Mama, wat doe je? Is de plant stout geweest? Moet hij weg? Wat is dat? Dat is papa's zaag toch? Mag jij dat wel van papa? Mag ik ook? Dat kan ik wel hoor! Ik ben al heel groot! Ik kan heel goed zagen. Ik ben de allerbeste!" (Dit al rondjes door de tuin steppend met een vergiet op haar hoofd :') .
  maandag 31 juli 2017 @ 19:50:56 #120
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_172813908
Hahaha Razz, ik zie het helemaal voor me!
Kwak
pi_172814002
Wij doen altijd minstens één activiteit buiten de deur per dag. Als ik een hele dag thuis moet zitten word ik gillend gek. Met mooi weer ga ik met de meisjes naar de speeltuin/kinderboerderij/eendenvijver en met slecht weer naar de bieb/krijshel. De achtertuin geldt overigens ook als buiten de deur, dus daar vertoeven we ook regelmatig. :P

Stippel. :* Hopelijk zijn de overige dagen van zijn derde levensjaar wat minder onstuimig, wat een schrik.
pi_172814417
Haha Razz, het klinkt heerlijk vind ik! Annie met haar vergiet en de stoute struik. Alles gevoel toekennen :D

Doet me aan O denken als er eten van haar vork valt: "die wildeniet opgegeten worden"
pi_172814453
quote:
1s.gif Op maandag 31 juli 2017 19:45 schreef Razztwizzle het volgende:
Gefeliciteerd met je mooie meisje GM :* !

Jeetje stippel, wat een schrik zeg! Lijkt me heel beangstigend. Moet je lang medicatie geven?

Tof idee Franny, de meisjes op stap O+ Ik bewonder je wel echt qua wat je onderneemt met je kinderen!

Dat heb ik met meer mensen hier trouwens. Wij zijn niet zo uithuizig, vandaag was ook weer een fijne dag in de achtertuin :') . Een bak zand, een badje vol met ballenbakballen, een emmertje stoepkrijt en een berg snoeiafval, en ze waren een hele middag zoet. Maar ik vind het heerlijk, de kindjes ook, dus ach. Weten zij veel.

Dat snoeien met een peuter die observeert is ook wel mooi trouwens. "Mama, wat doe je? Is de plant stout geweest? Moet hij weg? Wat is dat? Dat is papa's zaag toch? Mag jij dat wel van papa? Mag ik ook? Dat kan ik wel hoor! Ik ben al heel groot! Ik kan heel goed zagen. Ik ben de allerbeste!" (Dit al rondjes door de tuin steppend met een vergiet op haar hoofd :') .
cute! Ik heb er ook een die graag in de tuin is. Hij leert ook al veel. Soms komt hij met een blaadje aanzetten en zegt dan thee.. ruik ik aan het blad dat hij munt ervoor heeft gepakt. Die weet hij al beter te vinden dan zijn vader :D
We helpen ook bij een oma uit de straat met haar tuin. Hij is al heel behendig met de grasmaaier (helpen). Plukt onkruid. Gooit het in de gftbak etc.

Betreft medicatie dat is voor het geval het weer verergerd, dan kunnen we dat gebruiken. Grote kans dat het weer gebeurd.
Schudden voor gebruik
pi_172815841
Dat zeg je nou wel razz, maar volgens mij onderneem je zat met het gespuis hoor :Y)!

Sinds ik een tuin heb kom ik ook iets minder vaak buiten. En een kruip-baby is ook niet in alle weertypes even handig. Ik hoop dat hij snel gaat lopen :7.
pi_172816570
GM, nog van harte met je driejarige! Mooie leeftijd hoor, je ziet ze echt zo razendsnel groeien richting kleuter. O+ .

Razz, ik zie het ook voor me. _O- . Laatst waren er bij ons twee tuinmannen in de weer in de binnentuin en toen mocht I ze helpen. Ze voelde zich Zo Belangrijk. O+ .

Ik ben net als Selvaria ook niet zo goed in een dag thuis zijn. Soms, in het weekend, als mijn vriend thuis is en we verder nergens heen gaan (I heeft die rust soms ook wel nodig), dan ga ik in mijn eentje toch eventjes weg. Al is het maar even neuzen in een boekwinkel, naar de markt, of een uurtje koffie drinken met een vriend(in), een wandelingetje en een beetje mensen kijken. Daarom gedij ik ook goed in de stad, ik houd van een beetje reuring en de zinnen kunnen verzetten. O+ .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_172817039
Ik wil ook graag er even op uit, maar het is lang niet altijd bijzonder. Vandaag een rondje gefietst, eerste keer met beide kinderen. Zo fijn! Toen even naar de speeltuin en dat was het. Of nou ja, ook even mn zus naar t vliegveld brengen en op de terugweg buiten de deur eten. Toch wel veel haha.

We hebbens sinds een paar dagen een speelhuisje in onze verder saaie tuin. Wordt later wel beter maar we wonen er net. O vindt het fantastisch. Ze heeft een eigen brievenbusje, deurbel en heb wat Ikea-møbeltjes gepimpt. Ze heeft er uuuren in gespeeld. Deur in-uit, post brengen, eten maken, deur weer uit, naar de winkel (=binnen je mandje van speelgoed voorzien). Zo heerlijk.
pi_172817050
Stippel wat een schrik.
Razz ik zie het helemaal voor me.
Wij zijn op vakantie en sac heeft zich ontpopt tot zwembad glijbaantijger
pi_172818281
quote:
1s.gif Op maandag 31 juli 2017 19:28 schreef Stippelrientje het volgende:
Hmz.... zijn 2de jaar niet zo fijn gestart. Hoe fijn zijn verjaardagsdag was hoe ruck de nacht...

Pseudo kroep en opname ter observatie en medicatie vannacht gehad. Half twaalf werd hij paniekerig en superrrr benauwd wakker. Stikte steeds in gek slijm. De HAP wilde dat we gelijk kwamen en daar werden we al snel doorgestuurd naar een ander ziekenhuis. Zo een vernevelingskapje en een ranzig mierzoet drankje erin gaven al snel wat verlichting gelukkig. We moesten wel blijven.

Net voor de middag mochten we naar huis met medicatie.

Blegh! Miljoenmiljard grijze haren en hartverzakkingen. Stress gierde zo door mijn lijf heel de nacht. Wij zijn er behoorlijk ondersteboven ervan.

Ondertussen zijn de kleine grapjes al terug.

Blij met coslapen, dragen en borstvoeding. Ik zou niet weten hoe we het anders zouden hebben gered.

Ik heb niet zo goed meegelezen dus ;)
aggos beterschap voor de kleine man, Is een heel akelig gezicht, hopenlijk is het snel allemaal voorbij.
S. 2014
J. 2016
pi_172818399
Wat schrikken Stippel! Hopelijk valt het verder mee. :* :* :*

Ik ga ook graag wel even naar buiten. Boodschappen doen, even naar de geitjes kijken, naar de bieb... Hoewel het ook wel heel fijn is dat we nu een tuin hebben, kan hij sowieso wat meer rondrazen en zijn energie kwijt.
  dinsdag 1 augustus 2017 @ 09:20:29 #130
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_172824017
Stippel nog van harte gefeliciteerd met je ventje! *O*
En heeeel veel beterschap, wat ontzettend naar :*
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
pi_172833587
Stippel, wat eng is het he? I heeft ook pseudo kroep gehad en ik vond het ook erg stressvol. Ze zei letterlijk tegen me, tussen het ademhappen door: mama, ik kan niet ademhalen. :'( . Maar gelukkig komt het ook allemaal weer goed. *O* . Wel bizarre timing, zo net na de verjaardag!
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  dinsdag 1 augustus 2017 @ 17:34:27 #132
409579 LuDann
All the way
pi_172834197
quote:
1s.gif Op maandag 31 juli 2017 19:28 schreef Stippelrientje het volgende:
Hmz.... zijn 2de jaar niet zo fijn gestart. Hoe fijn zijn verjaardagsdag was hoe ruck de nacht...

Pseudo kroep en opname ter observatie en medicatie vannacht gehad. Half twaalf werd hij paniekerig en superrrr benauwd wakker. Stikte steeds in gek slijm. De HAP wilde dat we gelijk kwamen en daar werden we al snel doorgestuurd naar een ander ziekenhuis. Zo een vernevelingskapje en een ranzig mierzoet drankje erin gaven al snel wat verlichting gelukkig. We moesten wel blijven.

Net voor de middag mochten we naar huis met medicatie.

Blegh! Miljoenmiljard grijze haren en hartverzakkingen. Stress gierde zo door mijn lijf heel de nacht. Wij zijn er behoorlijk ondersteboven ervan.

Ondertussen zijn de kleine grapjes al terug.

Blij met coslapen, dragen en borstvoeding. Ik zou niet weten hoe we het anders zouden hebben gered.

Ik heb niet zo goed meegelezen dus ;)
Oh wat schrikken zeg! Heel herkenbaar, wij zaten zondagavond ook met benauwdheid in het ziekenhuis. Half stikkend uit bed gehaald na haar middagdutje en ook naar het ziekenhuis geraced. Gelukkig mochten we na verneveling naar huis, met een nieuw recept Ventolin.

Hopelijk knapt L. snel op en is het iets eenmaligs.
pi_172834319
Oh jullie ook beterschap Ludann!

Hier vannacht wat benauwd, niet ernstig, maar toch oke geslapen.
Hij is weer een beetje druk baasje, dus dat zal wel goed zijn.
Schudden voor gebruik
pi_172838187
Oei stippel en LuDann, dat is schrikken! Gaat het nu weer wat beter?

Even klagen hoor :@ wij hebben eigenlijk een heel makkelijke peuter (tot nu toe, Fokwet scheer je weg :6 ) maar zoals elke peuter doet hij wel eens moeilijk en is alles huilen. Hoort erbij, maar mijn vriend begon zojuist meteen te zuchten en te mopperen toen J ging huilen toen ik hem naar bed bracht. De hele dag superlief geweest en naar bed gaan is nu zonder speen even wat lastiger, dus op bed leggen en klaar is er nu even niet bij. (En eigenlijk valt het nog mee) Duidelijk zijn, wat extra aandacht en J doet echt weer zijn best om te slapen. Ik vind het geen probleem om dat allemaal te doen, maar dan commentaar krijgen is irritant }:|

Vandaag 12 km met J gefietst. Nieuw record, geloof ik :D Ik ben niet zo'n fietser. Maar ik geloof dat J wel aan de grote kant wordt voor het voorzitje, snif. Ik vind het zo gezellig zo op de fiets.
pi_172850629
Daar mag je best aan irriteren hoor ;)

Het gaat wel aardig. Blaft nog veel, maar dat verwachtte wij ook.
Geen gekke benauwdheid meer in ieder geval.
Schudden voor gebruik
pi_172852058
W heeft er allemaal nieuwe zinsstructuren bij en de stemming is ook weer een stuk beter :Y. Wat ook scheelt is dat ik beter slaap dan vlak na de verhuizing, en het huis inmiddels redelijk georganiseerd, dat scheelt ook een hoop stress. Inmiddels zijn we zelfs op het punt dat hij ook zijn broertje aan het lachen kan krijgen zonder dat het gegarandeerd eindigt in tranen O+ :') . Best wel genieten dus met lekker weer en buitenspelen!

T is bijna 1 :o we vieren het maar half half want papa vliegt op zijn verjaardag voor werk, en mijn ouders komen pas een weekend daarna :P maarja. Dan maar 2x taart.

Pseudokroep lijkt me echt naar om te zien :* beterschap stippel.
pi_172861629
Vanochtend in de tuin gewerkt van onze adoptie oma ^^, wurm heeft blaadjes knippen al helemaal onder de knie O+

Vanmiddag in de lokale speeltuin wezen spelen. Gingen ze soort appelhappen, dus wurm wilde ook :)
Zijn neus nat... "mama!neusss! *giebel*

Vanmiddag was hij doodmoe en wat hoesteriger, maar met al dat ge-ren is dat niet zo gek ;)
Schudden voor gebruik
pi_172863761
Onkruid wieden met kinderen erbij doe ik nooit weer :') . Nu vinden ze alles onkruid en sta ik elke keer blaadjes en bloemen in ontvangst te nemen }:| .

Crump T al bijna 1 joh :o je baby! Twee keer taart vindt 'ie vast heel erg :9 . En samenspeels O+ . Zo fijn!

Hupje ik herken dat wel hoor! Lief komt dan na een lange dag werk thuis en vindt dan dingen al heel snel niet goed waarvan ik denk: geef even een extra knuffel en heb wat meer geduld. Hij mist soms ook dat dingen veranderen of dat er fases zijn. "Hoezo hoeft Tas nu ineens geen avondfles meer? Dat was toch altijd zo?" :+ .

Kun je dat goed met elkaar bespreken? Dat helpt hier meestal wel, er even samen voor zitten en doornemen hoe het met de kindjes gaat en wat ze nodig hebben. Weer even op één lijn komen.
pi_172864427
Herkenbaar razz. T staat steeds in de border te graven dus ik veeg de aarde op en gooi het terug, vervolgens is W de hele middag bezig met zand(geen aarde dus), blaadjes en meuk op te vegen en in de border te gooien :') dankjewel he.
pi_172884103
Ook herkenbaar. Het werd pas echt lastig in goede banen te leiden toen de buurkinderen zagen dat I 'onkruid aan het wieden' was en zij toen met z'n allen bij ons kwamen met schepjes en harkjes om te 'helpen'. :') .

De twee dagen A'dam zitten erop. Het was erg leuk en het voelde ook bijzonder. Op stap met mijn grote maar ook nog kleine meisje. Soms was ze heel stoer, soms vond ze het heel spannend en kroop ze bij me, soms was ze uitbundig en extravert en dan weer heel rustig. Mooi om te zien. Het Vondelpark gisterenmiddag (toen het gelukkig goed weer was) was een succes. Vooral al die andere mensen die ook in het gras zaten te picknicken e.d. vond ze heel gezellig. Van Gogh museum was ook erg leuk. Klein half uurtje alle meest bekende schilderijen gezien, en verder genieten van de lift, de roltrappen, het uitzicht, cadeautjes uitzoeken in de museumwinkel, en chocomelk drinken in het restaurant. Terug thuis vond ik het echt knap hoe ze veel van wat ze over Van Gogh (Vincent, voor I :D ) had gezien en gehoord, had onthouden en kon navertellen aan papa.

"Papa, en de sjilder heet Vincent, maar hij is wel al dood, al heel lang, en hij had zichzelf gesjildeet. En ook oude schoenen en die zagen er heel gek uit, heel vies! En ook z'n kamer had hij gesjildeet en zonnebloemen! En en paard en daar had hij ook een beeldje van." _O_ . _O- .

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_172884259
Wat een geweldig kind Franny :D
pi_172884385
Stadskind ❤
pi_172885979
Dat klinkt echt heerlijk, Franny. O+. Wat een leuk idee om dat samen te doen zo! Wij gaan wel zaterdag met zijn drieën naar het Nijntjemuseum, met de trein. Ik heb daar heel veel zin in, omdat ik weet dat I het geweldig gaat vinden.

Mijn groterd was uit logeren bij pake en beppe. Denk maar niet dat hij weer met me mee naar huis wilde. :'). Zonet bij het op bed brengen knuffelde hij mijn buik, en zei: 'Ik ben er weer, Zusje. Wees maar niet verdrietig.' Je kon me opvegen. :+.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_172886393
Wat een toffe trip Franny! Knap dat ze dat allemaal zo goed kon onthouden zeg. O+

En lieve I. en zijn zusje. O+

N. zit momenteel in een vrij lastige fase. Thuis is alles wel oké, maar op het kdv mokt en huilt ze relatief veel de laatste tijd en ook wil ze het liefst alleen bij mij zijn. Man is vaak na een tijdje ook wel goed genoeg, vooral om lekker wild mee te doen, maar de 'moetjes' (tanden poetsen, naar bed, haren kammen) mogen momenteel alleen door mij gedaan worden. Ik vind het best lastig haar naar het kdv te brengen omdat ik nu zelf gewoon thuis ben, maar ik heb die tijd hard nodig om me voor te bereiden op het nieuwe schooljaar (we gaan naar de nieuwe editie van de methode) en het huis enigszins op orde te houden. Vandaag zou ze bij mijn moeder gaan logeren, maar ze moest daar vanochtend al om huilen. Aangezien vandaag ook al een kdv-dag was heb ik haar uiteindelijk maar lekker bij mij thuis gehouden ("wilnie sjapen bij oma :'( ")

Misschien hangt dit wel allemaal samen met het feit dat ze ineens geen middagslaapje meer doet en zich verder als een tierelier ontwikkelt. Ik vind het wel weer even zwaar (en sneu), maar het zal ook wel weer een fase zijn he? :P
pi_172886584
Aah, dat is echt heel lief, DAD. Uitstapje met de trein naar Nijntje is ook super! Geniet ervan.

Hopelijk wordt het binnenkort weer wat minder heftig, Selvaria. Het hakt er wel in als ze inderdaad eigenlijk net een beetje slaap tekort komen. Dat hebben wij met I ook. En zo aan je hangen, is ook wel herkenbaar, al heeft I nooit moeite met naar het kdv gaan.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_172887087
Wat een leuke uitstapjes doen de peuters hier O+
Ik moest vandaag naar de opticien in 'de stad' en we hebben er een uitstapje van gemaakt. J deed het best goed, een aantal winkels lang. Hij is fan van roltrappen.

Geen middagdutje, Selvaria? :o Mijnes deed alleen vandaag geen middagdut (2 uur in bee liggen kletsen en toen moest hij poepen...) en was echt een draak vanaf 16.30u...

Onkruid wieden doen wij alleen tussen de tegels (:@) als J erbij is, want anders denkt hij dat hij het ook overal mag en dan trekt hij zo alle planten uit de tuin.
pi_172887762
Van die drakerigheid merk ik dus thuis niet zoveel, ze blijft stuiteren tot een uur of half 8. Ze slaapt dan overigens wel vele malen sneller in dan toen ze nog wel een dutje deed. _O_
pi_172895998
Onkruid wieden gaat hier gelukkig prima. Hij wijst het aan en dan zeg ik ja of nee. Daarna herkent hij het meestal wel.

Verder heeft hij stukjes waar hij naar hartelust kan graven.

De bom is eigenlijk een opstapje bij de kliko om dan alle takjes en blaadje erin te gooien. Lekker bezig ;)

Wat klinkt het uitje leuk naar van Gogh!

Nijntje opsnorren ook :)
Schudden voor gebruik
pi_172898878
Franny wat een heerlijk verhaal! En wat een fijne dagen zijn dat geweest O+ Nijntje museum, gezellig, veel plezier.
Jeetje Stippel wat een schrik.

Vanochtend is mijn vrouw met B naar de huisarts geweest, hij heeft een liesbreuk.... :{ Woensdag was het helemaal dik in zijn lies en dat ie vaker gehad. Maar geen pijn etc. Toch dus laten controleren. Arm mannetje...dat wordt opereren en we gaan de komende tijd al vaak genoeg het ziekenhuis van binnen zien (zwanger worden topic).
Iemand er ervaring mee?
pi_172909642
En tweede bezoekje huisarts vanmiddag, B heeft door een valpartij van zijn loopfiets een snee in zijn voorhoofd en had een flinke bloedneus. Snee geplakt en gelukkig was mijnheer daarna weer vrolijk en druk....
pi_172909888
Wat een pech voor B zeg. Moet hij snel geopereerd worden aan zijn lies?
pi_172910342
Ai pijnlijke val zeg voor B! En die liesbreuk klinkt ook niet fijn :*

Wat eng Stippel! Hoe gaat het nu met hem?

Franny, wat heerlijk zo op pad met z'n 2 O+

F was gisteren gestoken door een wesp op de opvang. Gelukkig had hij er vandaag geen pijn meer aan.
We zijn aan't kijken voor een nieuw bed voor hem, een (half)hoogslaper. Het maakt wel indruk want hij zij vanavond nog dat hij het wel spannend vond dat hij een ander bed krijgt :)
pi_172910802
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2017 19:48 schreef exode het volgende:
En tweede bezoekje huisarts vanmiddag, B heeft door een valpartij van zijn loopfiets een snee in zijn voorhoofd en had een flinke bloedneus. Snee geplakt en gelukkig was mijnheer daarna weer vrolijk en druk....
strippenkaart al vol!

Beterschap!
Schudden voor gebruik
pi_172910847
Blegh.... ik zit niet te wachten op waterpokken, maar nu blijkt er een kindje de waterpokken te hebben waar hij vanmiddag mee heeft gespeeld.

Incubatietijd is bijna 3 weken?

Hier zaten wij zo niet op te wachten... :(
Schudden voor gebruik
pi_172911116
Het is geen garantie dat je kindje de waterpokken dan krijgt Stippel.

Franny, wat een fijn uitje met I. O+!

Fazz, idd spannend, een nieuw bed!

En exode, wat rot :X Sterkte voor B!
pi_172911192
Wat sneu Exode! Beterschap!
pi_172911272
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 augustus 2017 20:47 schreef GotC het volgende:
Het is geen garantie dat je kindje de waterpokken dan krijgt Stippel.

Zeker niet als je al weet dat dat kindje het heeft. Het is echt het besmettelijkst voor je een pok ziet.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_172918908
Ga je niet meteen voor een stapelbed fazz? Of hebben ze een ruime kamer? :+ hoe was je eerste werkdag weer?
  zaterdag 5 augustus 2017 @ 10:47:21 #159
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_172920602
Bah Exode, hoe komt hij aan een liesbreuk dan? Hopelijk valt de operatie mee ;(

Wat klinkt je weekend Amsterdam gezellig franny O+ En dat ze dat allemaal zo leuk vindt die schilderijen. Ik denk dat Lucas vooral door de gangen zou willen rennen :')

Veel plezier bij het nijntjemuseum DaD. En wat lief van I. Ik vind dat soort dingen echt genieten bij twee kinderen.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_172920784
Stippel, bij de eerste waterpokkengolf op het kdv kreeg J niets, bij spelen met een vriendje die de dag erna de eerste pokken kreeg, ook niet. Pas de tweede uitbraak van waterpokken op het kdv kreeg hij het ook (en hoe :') ). Incubatietijd is volgens mij ongeveer 2 weken.

Ach exode, wat sneu voor B. Die heeft dadelijk zijn portie wel weer gehad.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')