abonnement Unibet Coolblue
pi_173164364
Prachtig. En het wordt allemaal.nog mooier. Ga je nog door de Pyreneeën? Want dat is fantastisch prachtig. Zou zeker daar wat extra kilometers maken ten koste van wat saaiere stukken ergens anders.

Ben je al enigszins voorbereid op de.enorme droogte daar? Schijnt inmiddels echt woestijnvorming te zijn al....60 procent van de oogst lijkt te mislukken!
Whatever...
pi_173164904
Plan is nu naar Cahors te lopen, per trein naar Toulouse en vanaf daar eerst langs het canal du midi en dan via Andorra over de Pyreneeën.
Specifiek droogte daar had ik nog niet gehoord, we zullen dat dan wel zien.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_173165102
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 18:43 schreef sigme het volgende:
Plan is nu naar Cahors te lopen, per trein naar Toulouse en vanaf daar eerst langs het canal du midi en dan via Andorra over de Pyreneeën.
Specifiek droogte daar had ik nog niet gehoord, we zullen dat dan wel zien.
Tof. In Toulouse zeker cassoulet gaan eten :). En als je het ethisch kunt verkroppen door gras....(niet diervriendelijk, wel gruwelijk lekker) Canal du midi is best mooi, maar heb daar zelf niet gewandeld, alleen voor werk in Toulouse geweest.

Het is in Spanje extreem droog. En al tijden is zuid Europa extreem heet. Hittegolf lucifer... Was 45 graden in de vallei van de durance.

Zou zelf iig zeker een stukje oost-west of andersom door de Pyreneeën gaan :). De bergen zijn uiteindelijk de mooiste en leukste plekjes om te lopen en als het echt zo heet is, zijn de bergen vaak een.stukje koeler. Veel routes en hutten. Jullie huppelen inmiddels omhoog na al die kilometers.
Whatever...
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 20:50:21 #155
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_173168249
quote:
14s.gif Op maandag 14 augustus 2017 08:57 schreef sigme het volgende:
Ja, we houden de km bij. Daarbij tellen we de kilometers die we onder het echte wandelen vinden vallen, dus niet een loopje naar de supermarkt of een dag in een stad rondwandelen.

We hebben nu 800 km (precies! :D) gelopen.

Gisteravond kregen we alweer bezoek dus, en vandaag lopen we daarom alweer niet. Morgen weer op pad, en dan verwachten we nog maar 1 keer bezoek, rond half september. Al het bezoek is heel leuk, maar rampzalig voor ons loopgemiddelde :').
Indrukwekkend :o
^O^
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_173176433

Gister. Eerst warm, later bewolk en buien en toe frisser.
Op dit moment is het mistig. Weer wat nieuws.



We zetten nu zo de tarp met het ienieminitentje op. Werkt prima tegen regen en de ergste tocht. Maar sinds twee nachten zijn er muggen. Veel. Kleintjes. Ze steken gemeen!

Ik denk dat we in Toulouse een tent kopen.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_173177625
Als ik nu al mijn spullen minus mijn schoenen in mijn rugzak heb, weegt deze 9,35kg.

Gister vertrokken we met redelijk veel eten aan boord, waaronder 1 liter gazpacho, en 1 liter water. Mijn rugzak woog toen 14,7kg.

Liefstes rugzak is zonder water/eten iets zwaarder dan de mijne. Hij draagt wat minder proviant. Doordat ik meer proviant draag, word ik in de loop van de dag snel lichter. Daarom is mijn dagbegingewicht vaak net iets hoger dan van liefste.

Vandaag moeten we 22 km lopen naar de supermarkt. We hebben een bak beton op, en hebben bij ons:
1 liter water
Gekonfijte eendepootjes
Makreelfilet
2 stukken kaas
Nootjes
Stukje worst
Zak havermout
Gedroogde erwtenpuree
Couscous
Miniflesje olijfolie
Handvol gedroogde dadels
Oploskoffie
:P

We vertrekken nu met 12,4kg in mijn rugzak en 11,4 in de zijne. Met kleren aan en wandelstokken in de rugzak.

[ Bericht 4% gewijzigd door sigme op 16-08-2017 10:15:51 ]
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_173178367
Msr heeft mooie bivaktentjes, licht en overal krijgen. Als je geluk hebt vind je een mountain hardware.ghost ul. Oid.

Je kunt onder de twee kilo blijven als je geluk hebt. Alleen wel de goede winkel en het budget vinden.

Als je een zelfstandige staande tent koopt kun je ook alleen de binnentent doen zonder haringen. Lekker als het warm is! En toch geen muggen.

En oja. Bedenk even hoe je de haringen gaat slaan/gebruiken.....een hamer weegt.ook 500g. Een steen werkt goed...
Whatever...
pi_173178404
quote:
2s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 10:09 schreef sigme het volgende:
Als ik nu al mijn spullen minus mijn schoenen in mijn rugzak heb, weegt deze 9,35kg.

Gister vertrokken we met redelijk veel eten aan boord, waaronder 1 liter gazpacho, en 1 liter water. Mijn rugzak woog toen 14,7kg.

Liefstes rugzak is zonder water/eten iets zwaarder dan de mijne. Hij draagt wat minder proviant. Doordat ik meer proviant draag, word ik in de loop van de dag snel lichter. Daarom is mijn dagbegingewicht vaak net iets hoger dan van liefste.

Vandaag moeten we 22 km lopen naar de supermarkt. We hebben een bak beton op, en hebben bij ons:
1 liter water
Gekonfijte eendepootjes
Makreelfilet
2 stukken kaas
Nootjes
Stukje worst
Zak havermout
Gedroogde erwtenpuree
Couscous
Miniflesje olijfolie
Handvol gedroogde dadels
Oploskoffie
:P

We vertrekken nu met 12,4kg in mijn rugzak en 11,4 in de zijne. Met kleren aan en wandelstokken in de rugzak.
Goed rantsoen ! En ja. Onder de tien kilo lukt amper. Toch netjes dat je dik onder de 15 zit met eten. Maar je bent inmiddels wel gewend toch?

En die koffie is wel belangrijk natuurlijk....
Whatever...
  User die je het meest gemist hebt 2022 woensdag 16 augustus 2017 @ 11:29:23 #160
78918 SeLang
Black swans matter
pi_173179441
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 10:38 schreef Spanky78 het volgende:
Msr heeft mooie bivaktentjes, licht en overal krijgen.
De Tarptent Double Rainbow die ik gebruikte op de Arizona Trail (reisverslag) was perfect geweest voor Sigme. Is een ruime 2-persoons tent, volledig bug-proof, van 1,2kg dus 600 gram per persoon. En dat is inclusief tent pole, dus het kost je ook niet je wandelstokken (die kun je dus blijven gebruiken als je een dagje je tent ergens achter laat).

Verder is dat ding erg snel en makkelijk op te zetten en extreem flexibel. Zo kun je hem bijvoorbeeld zelfstaand maken als je trekkingpoles hebt of je kunt met 2 trekkingpoles een porch maken waaronder je droog kunt koken of je rugzakken neer kunt zetten. Met 4 trekkingpoles kun je zelfs aan beide kanten een porch maken. Of als het mooi rustig weer is dan rol je de zijkanten helemaal open en heb je schitterend uitzicht naar 2 kanten, dus heerlijk in touch met de natuur.

Door het ontwerp heb je ook nog eens veel hoofdruimte dus het is een erg leefbaar tentje. Enige nadeel is condensatie (want soort van single-skin) maar dat heb je met die tarp ook. Arizona was natuurlijk (meestal) kurkdroog maar ik heb er ook twee sneeuwstormen in overleefd, zeer harde wind en één regendag comfortabel in uitgezeten.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_173179932
Onze tarp heeft veel stevige haringen nodig, dat is dan ook een van de belangrijke redenen om toch een tent te overwegen.
Bij de tarp gebruiken we natuurlijk ook steeds een steen ;).

Ik heb in Toulouse een winkel gevonden die een mooi assortiment tenten lijkt te hebben, en een hotel er vlak naast.

De MSR ACCESS 2 TENTE EXPE lijkt me wel een kanshebber. Maar ze hebben bij die winkel wel meer, op de site in elk geval.
https://www.auvieuxcampeu(...)produit_filtre=17424
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_173180061
quote:
3s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 11:29 schreef SeLang het volgende:

[..]

De Tarptent Double Rainbow die ik gebruikte op de Arizona Trail (reisverslag) was perfect geweest voor Sigme. Is een ruime 2-persoons tent, volledig bug-proof, van 1,2kg dus 600 gram per persoon. En dat is inclusief tent pole, dus het kost je ook niet je wandelstokken (die kun je dus blijven gebruiken als je een dagje je tent ergens achter laat).

Ja, ik heb daar ook verlekkerd naar gekeken. Maar vóór vertrek hadden we andere ideeën dan na 6 weken lopen (lees: we hebben bijgeleerd).
En dat soort mooie tentjes kan je niet in de winkel kopen, en we hebben nu geen bevoorradingslijn meer lopen.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  Vis een optie? woensdag 16 augustus 2017 @ 12:31:33 #163
70532 loveli
N
pi_173180867
quote:
14s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 11:56 schreef sigme het volgende:

[..]

Ja, ik heb daar ook verlekkerd naar gekeken. Maar vóór vertrek hadden we andere ideeën dan na 6 weken lopen (lees: we hebben bijgeleerd).
En dat soort mooie tentjes kan je niet in de winkel kopen, en we hebben nu geen bevoorradingslijn meer lopen.
En naar een postkantoor/ophaalpunt/hotel de charme op de route laten versturen?

Tot die tijd deet? Helpt vrij goed tegen muggen. Ooit in een weiland in de Camargue gekampeerd (in een tent, duh). Er leek een onweerswolk aan te komen, het waren muggen. Enniewee... Ze maakten zich klaar voor landing, maar 20 cm van de met deet ingesmeerde lichaamsdelen zag je ze omkeren.

De testimonials op die site ook... iemand die heen en weer naar Jeruzalem is gelopen via de Alpen. Goede tent, alleen het hoesje van de tent ging na 5000 km lopen stuk _O-
http://www.4kmh.com/neo/
crap in = crap out
  User die je het meest gemist hebt 2022 woensdag 16 augustus 2017 @ 12:31:59 #164
78918 SeLang
Black swans matter
pi_173180882
quote:
14s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 11:52 schreef sigme het volgende:
Onze tarp heeft veel stevige haringen nodig,
Ja dat wordt nogal eens vergeten. Zo'n tarp is helemaal afhankelijk van het opspannen. En als je dan ook nog eens bug-protectie wilt en een grondzeil dan ga je echt niet veel gewicht besparen, maar het is allemaal erg complex geworden. Die Double Rainbow pitch je met 6 lichte maar robuuste haringen en dan kan het best veel hebben. En als je harde wind hebt die s'nachts van richting verandert dan hoef je hem in tegenstelling tot zo'n tarp niet opnieuw op te gaan zetten om de orientiatie te veranderen.

Btw: te lichte haringen meeleveren bij een tent is ook een verkooptruc om het geadverteerde gewicht laag te houden. Mijn Terra Nova Voyager Superlite die ik gebruik voor natte landen en/of met veel wind (Schotland, Zweden, Patagonië) heeft een geadverteerd gewicht van 1,4kg maar die titanium tandenstokertjes die erbij zitten als haringen zijn voor mijn omstandigheden niet adequaat. Met bruikbare haringen (15 stuks (!) gebruik ik) en 2 extra scheerlijnen is dat alweer ruim 1,7kg geworden.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  User die je het meest gemist hebt 2022 woensdag 16 augustus 2017 @ 12:41:35 #165
78918 SeLang
Black swans matter
pi_173181142
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 12:31 schreef loveli het volgende:
Goede tent, alleen het hoesje van de tent ging na 5000 km lopen stuk _O-
Ik heb na Arizona twee sliders van de ritsen moeten vervangen (zelf gedaan, makkie - moet je eigenlijk ook zelf kunnen doen onderweg). Woestijnstof en zand is killing voor je ritsen. Onder een vergrootglas kun je ook zien dat ze helemaal zijn ingesleten. Ook een scheurtje in de draagzak (prikkelbosjes, cactussen...). Dat is echter ook al makkelijk gerepareerd met stukjes tentmateriaal die de fabrikant kosteloos naar je opstuurt (evenals gratis nieuwe rits sliders plus een paar reserve voor de volgende trek).
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_173181186
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 12:41 schreef SeLang het volgende:

[..]

Ik heb na Arizona twee sliders van de ritsen moeten vervangen (zelf gedaan, makkie). Woestijnstof en zand is killing voor je ritsen. Onder een vergrootglas kun je ook zien dat ze helemaal zijn ingesleten. Ook een scheurtje in de draagzak (bosjes, cactussen...). Dat is echter ook al makkelijk gerepareerd met stukjes tentmateriaal die de fabrikant kosteloos naar je opstuurt (evenals gratis nieuwe rits sliders plus een paar reserve voor de volgende trek).
Heb je wel eens geprobeerd je ritsen in te smeren met afwasmiddel? Dat werkt bij mij altijd prima in stoffige en zanderige omgevingen.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  Vis een optie? woensdag 16 augustus 2017 @ 12:45:47 #167
70532 loveli
N
pi_173181252
Is afwasmiddel beter dan kaarsvet?
crap in = crap out
  User die je het meest gemist hebt 2022 woensdag 16 augustus 2017 @ 12:47:11 #168
78918 SeLang
Black swans matter
pi_173181280
quote:
14s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 12:43 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Heb je wel eens geprobeerd je ritsen in te smeren met afwasmiddel? Dat werkt bij mij altijd prima in stoffige en zanderige omgevingen.
Riskant want dat kan er ook voor zorgen dat zand en stof juist blijven plakken. Uiteindelijk slijt je slider gewoon en wordt daardoor te wijd en dan is het einde oefening.

Bij m'n Terra Nova heb ik de sliders trouwens ook al vervangen. Je moet gewoon leren hoe je dat doet zodat je ze onderweg kunt fixen met een paar reserve sliders die de fabrikant gratis verstrekt
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_173181294
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 12:45 schreef loveli het volgende:
Is afwasmiddel beter dan kaarsvet?
Geen idee eigenlijk. Zal het komende november eens proberen (als ik het niet vergeet). Wat ik door schade en schande wel weet, is dat de combinatie rits+vaseline+zand geen goed idee is. :@
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_173181318
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 12:47 schreef SeLang het volgende:

[..]

Riskant want dat kan er ook voor zorgen dat zand en stof juist blijven plakken.
Uiteindelijk slijt je slider gewoon en wordt daardoor te wijd en dan is het einde oefening.

Bij m'n Terra Nova heb ik de sliders trouwens ook al vervangen. Je moet gewoon leren hoe je dat doet zodat je ze onderweg kunt fixen met een paar reserve sliders die de fabrikant gratis verstrekt
Van dat plakken heb ik juist bij afwasmiddel geen last juist. :)

Maar goed, anekdotisch bewijs is niet het beste bewijs natuurlijk.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  User die je het meest gemist hebt 2022 woensdag 16 augustus 2017 @ 12:52:27 #171
78918 SeLang
Black swans matter
pi_173181393
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 12:45 schreef loveli het volgende:
Is afwasmiddel beter dan kaarsvet?
Er bestaat ook speciale zip-lubricant die echt daarvoor gemaakt is maar in mijn ervaring werkt dat maar eventjes. Uiteindelijk moet je gewoon je ritsen goed schoon houden en als je sliders einde levensduur zijn gewoon vervangen.

Rits insmeren met afwasmiddel is geen goede optie wat mij betreft. Want dat zul je dus regelmatig moeten doen en na een tijdje zit die troep dan overal. Bovendien heeft het een geur en trekt het beren aan (schijnt). Het is niet voor niets dat ik mijn eten, tandpasta, toiletspullen, zeep, etc ophang in een bear-proof bag een eind van mijn tent verwijderd.

Dit is overigens wel imo het beste argument voor een tarp: geen ritsen!

[ Bericht 8% gewijzigd door SeLang op 16-08-2017 12:59:38 ]
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_173182607
quote:
14s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 11:52 schreef sigme het volgende:
Onze tarp heeft veel stevige haringen nodig, dat is dan ook een van de belangrijke redenen om toch een tent te overwegen.
Bij de tarp gebruiken we natuurlijk ook steeds een steen ;).

Ik heb in Toulouse een winkel gevonden die een mooi assortiment tenten lijkt te hebben, en een hotel er vlak naast.

De MSR ACCESS 2 TENTE EXPE lijkt me wel een kanshebber. Maar ze hebben bij die winkel wel meer, op de site in elk geval.
https://www.auvieuxcampeu(...)produit_filtre=17424
Als ze die keuze hebben komt het helemaal goed. Je weet inmiddels wel.wat je wilt. Ik zou inderdaad zeker gaan voor een zelfstandig staande tent. Eventueel.neem.je plastic haringen mee :)

Die van jou ziet er prima uit. Of een big Dinges. Of anders een hubba.

Als het maar rond de 1,5 kilo is en licht.

Rainbow tent ziet er ook top uit. Gewicht is tegenwoordig aanzienlijk lager dan vroegah.
Whatever...
pi_173182750
Oja. Ik gebruik niets voor ritsen. En als het echt moet kaarsvet. Maar liever helemaal niets. Overigens is bij mij alles al wel.eens kapot gegaan. Maar een tentrits nog nooit. Wel buitenterrein, grondzeilen, rugzak gespen, jassen en schoenen...

Zeker niets vochtigs als afwasmiddel gebruiken trouwens.
Whatever...
pi_173185464
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 12:31 schreef loveli het volgende:

[..]

En naar een postkantoor/ophaalpunt/hotel de charme op de route laten versturen?

Tot die tijd deet? Helpt vrij goed tegen muggen. Ooit in een weiland in de Camargue gekampeerd (in een tent, duh). Er leek een onweerswolk aan te komen, het waren muggen. Enniewee... Ze maakten zich klaar voor landing, maar 20 cm van de met deet ingesmeerde lichaamsdelen zag je ze omkeren.

De testimonials op die site ook... iemand die heen en weer naar Jeruzalem is gelopen via de Alpen. Goede tent, alleen het hoesje van de tent ging na 5000 km lopen stuk _O-
http://www.4kmh.com/neo/
Opsturen is me te tricky. Zo voorspelbaar is onze route en de post niet.

Er komt trouwens nog wel een keer bevoorrading, maar dat is half september ofzo.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  User die je het meest gemist hebt 2022 woensdag 16 augustus 2017 @ 17:39:42 #175
78918 SeLang
Black swans matter
pi_173188575
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 13:50 schreef Spanky78 het volgende:
Overigens is bij mij alles al wel.eens kapot gegaan. Maar een tentrits nog nooit.
Waarschijnlijk kampeer je op plekken die niet erg droog zijn en met weinig stof. Dan heb je inderdaad geen problemen. Mijn (zware) tent die ik voor autokamperen gebruik (en dus alleen in de UK, vooral Schotland) heeft ook nog nooit rits problemen gehad. Daar is alles bij elkaar opgeteld denk ik zo'n 30 weken in gekampeerd.

Maar in de steppe van Patagonië (waar ik de Terra Nova gebruikte) werd ik een paar keer wakker onder een laagje stof (in een dual-skin tent!). Dan weet je dat je ritsen het zwaar krijgen. Ook kut met contactlenzen, harde wind met veel stof.

En in Arizona heb ik regelmatig in droge rivierbeddingen gekampeerd. Dan is het alsof je op het strand kampeert. En woestijnstof en harde wind... Gelukkig heeft dat tentje 2 in/uitgangen en 2 ritsen per kant, dus veel redundantie. Aan het eind van de reis werkte aan beide kanten de meest gebruikte slider niet meer maar de andere nog wel dus ik kon mijn tent nog steeds open en dicht doen.

Ritsproblemen zijn meestal met de binnentent omdat je die 10x zoveel gebruikt en een stuk van de rits dan horizontaal loopt dicht bij de grond. Daar komt heel makkelijk zand en stof in. Natuurlijk is een falende buitentent rits een veel groter probleem want als je buitentent niet meer dicht kan dan vangt hij wind.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_173192910
Vandaag zitten we opnieuw in een logement voor pelgrims. Uitgebaat door de gemeente, dus ik heb eerst de Mairie gebeld, me gemeld. Eenmaal in het stadje Labastide-Murat me de pleuris gezocht naar de auberge (ik had geen adres) en dan een nummer bellen en dan komt er ergens een oude Franse vrouw vandaag en die mompelt iets in wat waarschijnlijk ook doorgaat voor de Franse taal.
Maar, alles is gelukt en we hebben een kamer. Zonder tocht en muggen en mist en regen en dauw.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_173193008
quote:
6s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 20:32 schreef sigme het volgende:
Vandaag zitten we opnieuw in een logement voor pelgrims. Uitgebaat door de gemeente, dus ik heb eerst de Mairie gebeld, me gemeld. Eenmaal in het stadje Labastide-Murat me de pleuris gezocht naar de auberge (ik had geen adres) en dan een nummer bellen en dan komt er ergens een oude Franse vrouw vandaag en die mompelt iets in wat waarschijnlijk ook doorgaat voor de Franse taal.
Maar, alles is gelukt en we hebben een kamer. Zonder tocht en muggen en mist en regen en dauw.
Hehe, dat heeft ook wel wat. Ergens op zoek naar een slaapplaats en maar hopen dat je de goede gebeld hebt :P
  woensdag 16 augustus 2017 @ 20:51:56 #178
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_173193402
Wat weegt je weegschaal? :P

Fijne nacht dappere menschen X
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_173193935
Mooie paden hier!


De keuken en eetruimte van het hebergement:


En dit krijg je als je ondersteboven stempelt:
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_173194269
Kamer:

Met eigen douche en wc.

The devil is in the details. De tegeltjes op de wc.

Zie het teken dat BE al aanstipte..
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_173194438
Mooi.en welverdiend.
Whatever...
pi_173195597
Zo, ben weer bijgelezen. Blijft leuk dit topic om te volgen...

Ben wel benieuwd hoe jullie het straks gaan krijgen als het echt echt echt heel lang heel heet wordt. Ik ging als kapot na 3 dagen wandeen met rugzak in Luxemburg met 29 graden :')
Voor wat foto's, kijk hier
pi_173195741
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 17:39 schreef SeLang het volgende:

[..]

Waarschijnlijk kampeer je op plekken die niet erg droog zijn en met weinig stof. Dan heb je inderdaad geen problemen. Mijn (zware) tent die ik voor autokamperen gebruik (en dus alleen in de UK, vooral Schotland) heeft ook nog nooit rits problemen gehad. Daar is alles bij elkaar opgeteld denk ik zo'n 30 weken in gekampeerd.

Maar in de steppe van Patagonië (waar ik de Terra Nova gebruikte) werd ik een paar keer wakker onder een laagje stof (in een dual-skin tent!). Dan weet je dat je ritsen het zwaar krijgen. Ook kut met contactlenzen, harde wind met veel stof.

En in Arizona heb ik regelmatig in droge rivierbeddingen gekampeerd. Dan is het alsof je op het strand kampeert. En woestijnstof en harde wind... Gelukkig heeft dat tentje 2 in/uitgangen en 2 ritsen per kant, dus veel redundantie. Aan het eind van de reis werkte aan beide kanten de meest gebruikte slider niet meer maar de andere nog wel dus ik kon mijn tent nog steeds open en dicht doen.

Ritsproblemen zijn meestal met de binnentent omdat je die 10x zoveel gebruikt en een stuk van de rits dan horizontaal loopt dicht bij de grond. Daar komt heel makkelijk zand en stof in. Natuurlijk is een falende buitentent rits een veel groter probleem want als je buitentent niet meer dicht kan dan vangt hij wind.
Klopt. Alpen, sneeuw, ijs, Scandinavië. Maar altijd groen en vochtig gebied.
Whatever...
pi_173206706
quote:
6s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 21:08 schreef sigme het volgende:
Mooie paden hier!
[ afbeelding ]

Vraag jij je ook altijd af wie eeuwen geleden deze stenen (aan de zijkanten) zo geduldig op elkaar hebben gestapeld? En waarom? (Lagen er vroeger akkers aan de zijkanten van die paden, en zijn die stenen in de loop der tijden van die akkers gekomen?)
pi_173208115
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 12:36 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]

Vraag jij je ook altijd af wie eeuwen geleden deze stenen (aan de zijkanten) zo geduldig op elkaar hebben gestapeld? En waarom? (Lagen er vroeger akkers aan de zijkanten van die paden, en zijn die stenen in de loop der tijden van die akkers gekomen?)
Ik self vraag me inderdaad altijd af waarom iemand daar zo achterlijk veel werk in heeft gestoken. Volgens mij zijn het vooral muurtjes voor het vee.
Whatever...
pi_173209451
Veekering? Wegmarkering? Perceelgrens?
Wie, waarom, wanneer?

Ja, ik vraag het me ook altijd af.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  donderdag 17 augustus 2017 @ 15:38:06 #187
438758 zeer
Opritsjniki
pi_173210651
Vaak was het zo dat je een stuk grond mocht hebben/gebruiken als je het ontgon. En anders zijn het waarschijnlijk stenen die eerst op het pad lagen waar je loopt.
pi_173215767
Vandaag de 30km naar Cahors gelopen.
Het was ver, het was warm (28*), het was zeer zonnig. Minder benauwd dan gister en het lopen ging best goed. 30 km in 9,5 uur.
800m geklommen, 1100 gedaald.
2:15u gepauzeerd. Gemiddelde stijging en daling 7%.
We hadden gister alvast een hotel voor vannacht in het stadscentrum geboekt. Morgen met de trein naar Toulouse.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_173223803
quote:
7s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 19:38 schreef sigme het volgende:
Vandaag de 30km naar Cahors gelopen.
Het was ver, het was warm (28*), het was zeer zonnig. Minder benauwd dan gister en het lopen ging best goed. 30 km in 9,5 uur.
800m geklommen, 1100 gedaald.
2:15u gepauzeerd. Gemiddelde stijging en daling 7%.
We hadden gister alvast een hotel voor vannacht in het stadscentrum geboekt. Morgen met de trein naar Toulouse.
netjes ^O^
En nu een paar glazen wijn? Cahor wijnen :9~ :9
pi_173231737
quote:
7s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 19:38 schreef sigme het volgende:
Vandaag de 30km naar Cahors gelopen.
Het was ver, het was warm (28*), het was zeer zonnig. Minder benauwd dan gister en het lopen ging best goed. 30 km in 9,5 uur.
800m geklommen, 1100 gedaald.
2:15u gepauzeerd. Gemiddelde stijging en daling 7%.
We hadden gister alvast een hotel voor vannacht in het stadscentrum geboekt. Morgen met de trein naar Toulouse.
Heh. Mocht je een vuistregel willen hebben voor de tijd die je nodig hebt voor.tochten in de bergen.

Als je doorloopt stijg/daal je 400 meter per uur. Tel daarbij een derde van de afstand in kilometers / 3km per uur bij op. Dat is ongeveer de tijd die je nodig hebt.

Kortom: 1900/4 is 5 uur ongeveer. En dan een derde van 10 uur is nog 3 erbij. 8 uur lopen. Vooral als je flink stijgt en wat minder afstand.maakt helpt dit je om looptijden in te schatten.

Gelukkig staan berghutten en shelters heel vaak netjes een uur.of 6 lopen uit elkaar.
Whatever...
pi_173243299
We hebben een hubba hubba nx gekocht.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  vrijdag 18 augustus 2017 @ 21:50:34 #192
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_173243415
quote:
6s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 21:46 schreef sigme het volgende:
We hebben een hubba hubba nx gekocht.
Dat klinkt als een erotisch speeltje :D :')
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 18 augustus 2017 @ 21:52:18 #193
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_173243483
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 21:50 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat klinkt als een erotisch speeltje :D :')
Snoep/kauwgom toch?

Edit: nee dus :')
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_173243541
quote:
6s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 21:46 schreef sigme het volgende:
We hebben een hubba hubba nx gekocht.
Mooi spul. Geniet ervan (en je zult er nog bij mee zijn in de bergen).
Whatever...
  User die je het meest gemist hebt 2022 vrijdag 18 augustus 2017 @ 21:57:31 #195
78918 SeLang
Black swans matter
pi_173243649
quote:
6s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 21:46 schreef sigme het volgende:
We hebben een hubba hubba nx gekocht.
Dat is een prima tent
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_173258845
Tent in actie:





En liefst mocht een mooi donsjasje (en ik een merino truitje). En ik heb mij een luxe fauteuil aangeschaft :7

Weegt nog geen pond :P
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_173258989
quote:
6s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 17:47 schreef sigme het volgende:
Tent in actie:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

En liefst mocht een mooi donsjasje (en ik een merino truitje). En ik heb mij een luxe fauteuil aangeschaft :7
[ afbeelding ]
Weegt nog geen pond :P
Mooi spul! Ik begrijp dat jij inmiddels ook wel weer waar je de.kwaliteit in zoekt.
Whatever...
  User die je het meest gemist hebt 2022 zaterdag 19 augustus 2017 @ 17:56:51 #198
78918 SeLang
Black swans matter
pi_173259049
Haha! Eerst moest het allemaal ultralight en nu sleep je een stoel mee!
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  zaterdag 19 augustus 2017 @ 17:58:51 #199
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_173259097
Ik heb de oude Helinox stoel van 900 gram.
Als er weer een kortingsactie is bij de Bever ga ik ook de lichtere versie halen.
Hij zit wel iets lager, maar nog net hoog genoeg.
The thoughts of others screech at them like the forced laughs of a billion art house movie patrons.
IMDb Vote History
pi_173259959
quote:
10s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 17:56 schreef SeLang het volgende:
Haha! Eerst moest het allemaal ultralight en nu sleep je een stoel mee!
Toch snap ik het wel. Op een gegeven moment wil je zo graag even lekker zitten.
Whatever...
pi_173262075
quote:
10s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 17:56 schreef SeLang het volgende:
Haha! Eerst moest het allemaal ultralight en nu sleep je een stoel mee!
Ej! M'n rugzak wordt steeds lichter :Y)!

We hebben een pakket van 3,7kg naar huis gestuurd:
Tarp
Minitentje
Haringen en scheerlijnen
Grondzeiltjes
Mijn korte broek
Liefstes windstopper
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_173262158
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 17:54 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Mooi spul! Ik begrijp dat jij inmiddels ook wel weer waar je de.kwaliteit in zoekt.
Die " au vieux campeur" is wel een geweldige winkel. Zo groot als een vrijbuiterwinkel en een assortiment waar bever nog een puntje aan kan zuigen. En niet zoals bever dat 75% van het spul alleen online verkrijgbaar is: alles in de winkel.

Er zijn een ruime handvol filialen in Frankrijk. Aanrader!
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_173262497
quote:
14s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 19:48 schreef sigme het volgende:

[..]

Die " au vieux campeur" is wel een geweldige winkel. Zo groot als een vrijbuiterwinkel en een assortiment waar bever nog een puntje aan kan zuigen. En niet zoals bever dat 75% van het spul alleen online verkrijgbaar is: alles in de winkel.

Er zijn een ruime handvol filialen in Frankrijk. Aanrader!
Tof. Ik zal er volgende keer eens gaan kijken.
Whatever...
pi_173304624
Alle nieuwe aankopen bevallen uitstekend. In de tent slapen we véél beter dan onder de tarp.
Tentje is zelfstaand, op- en afbreken gaat razendsnel. Kan dicht, kan open, geen muggen, geen tocht, wel ventilatie. Wij blijken niet geschikt voor tarp.

Bij dit tentje hebben we mooie MSR-needles meegeleverd gekregen als haringen. Daar hadden we er al een paar van en die zijn voor ons uitstekend. Hebben we bovendien zelden een steen bij nodig - we duwen ze in de grond met een vermikkie: het voetje van een wandelstok :D. Daarvan hebben we een extra.

Volgende keer als we een wandeltocht omdernemen gaan er twéé stoeltjes mee :P.

En 's ochtends is het hier best fris (13"), dus dan komen donsjasje en merinotruitje van pas.
Nu is het 33", dus nu heb ik niet meer aan dan strikt noodzakelijk. We staan op een camping met een zwembadje, we hebben zowaar een duik genomen *)

[ Bericht 0% gewijzigd door sigme op 21-08-2017 18:34:38 ]
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_173304647
En.. de Pyreneeën naderen. Of wij naderen de Pyreneeën.

ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_173304756
Hoe ging de treinreis?
pi_173304772
Tof.
  maandag 21 augustus 2017 @ 18:01:43 #208
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_173304841
Tof _O_
Ik heb je lief mijn hele leven
  User die je het meest gemist hebt 2022 maandag 21 augustus 2017 @ 18:19:52 #209
78918 SeLang
Black swans matter
pi_173305191
quote:
14s.gif Op maandag 21 augustus 2017 17:52 schreef sigme het volgende:
In de tent slapen we véél beter dan onder de tarp.
Duh... ;)

Die Hubba Hubba is een ideaal trekkerstentje. Ik kom die vaak tegen onderweg. Zelf ook bijna gekocht 2,5 jaar geleden. Het ging toen tussen de Terra Nova Voyager Superlight en de Hubba Hubba maar ik kon de Terra Nova toen met een flinke korting kopen dus dat gaf de doorslag.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_173305539
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2017 17:58 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
Hoe ging de treinreis?
De eerste treinreis was van Vierzon naar Brives la Gaillarde. Dat was een intercity, reserveren verplicht, toegewezen plaatsen. 3 uur treinen, ¤92.

De laatste treinreis was van Cahors naar Toulouse. Een stoptrein, 1,5 uur, 15 euro. Prima reisje verder.

In beide gevallen kregen we treinkaartjes die eruitzien als de vliegtickets van vroeger. Grote flappen in een eigen envelopje :D.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_173305580
Ja die hebben ze in Belgie ook nog volgens mij
pi_173306009
quote:
14s.gif Op maandag 21 augustus 2017 17:52 schreef sigme het volgende:
Alle nieuwe aankopen bevallen uitstekend. In de tent slapen we véél beter dan onder de tarp.
Tentje is zelfstaand, op- en afbreken gaat razendsnel. Kan dicht, kan open, geen muggen, geen tocht, wel ventilatie. Wij blijken niet geschikt voor tarp.

Bij dit tentje hebben we mooie MSR-needles meegeleverd gekregen als haringen. Daar hadden we er al een paar van en die zijn voor ons uitstekend. Hebben we bovendien zelden een steen bij nodig - we duwen ze in de grond met een vermikkie: het voetje van een wandelstok :D. Daarvan hebben we een extra.

Volgende keer als we een wandeltocht omdernemen gaan er twéé stoeltjes mee :P.

En 's ochtends is het hier best fris (13"), dus dan komen donsjasje en merinotruitje van pas.
Nu is het 33", dus nu heb ik niet meer aan dan strikt noodzakelijk. We staan op een camping met een zwembadje, we hebben zowaar een duik genomen *)
Haha, ik zei het toch!

Maar serieus. Je gaat blij zijn met dons in de Pyreneeën. En die tent ook. Hoop dat het nog even een beetje warm blijft dan heb je in de bergen een fijne temperatuur.

Heeft je kan ook voldoende warm spul? Zolang je loopt krijg je het niet zo snel koud. Maar met hoogte, regen en wind is het snel 5 graden.

Die treintickets... Tsja.. sommige van die treinen concurreren ook echt met het vliegtuig. Zeker binnen Frankrijk.
Whatever...
pi_173306178
Op echte kou zijn we niet gekleed. We komen een koude nacht vast wel warm door, maar een dag met koude regen zou niet leuk zijn.

We lopen nu over kleine binnendoorweggetjes en paden naar Foix. Vanaf daar willen we de GR107 oppakken en via de wandelpaden naar Andorra te lopen.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_173306240
quote:
7s.gif Op maandag 21 augustus 2017 19:12 schreef sigme het volgende:
Op echte kou zijn we niet gekleed. We komen een koude nacht vast wel warm door, maar een dag met koude regen zou niet leuk zijn.

We lopen nu over kleine binnendoorweggetjes en paden naar Foix. Vanaf daar willen we de GR107 oppakken en via de wandelpaden naar Andorra te lopen.
Met je donsjas en eronder Merino? Eventueel je regenjas erboven? Dat werkt wel hoor.

Als je voldoende laagjes kunt combineren.kom je een heel eind. En de nacht is het koudst. Lopen valt mee. Dus.als je slaapzak goed is en je hebt een setje warm.ondergoed komt het wel goed hoor.

En anders moet je op zoek naar wat hutten en shelters. Ook kan je wel aanraden een goede wandelkaart van het gebied mee te nemen, je telefoon werkt wellicht niet overal....en in de bergen Wil je niet verdwalen. Moet je nog passen over met die gr volgen? Of ga je door de dalen? Waarschijnlijk dat eerste.

Heel mooi. Maar besef je aub wel dat de bergen een stuk gevaarlijker zijn dan het vlakke. Niets aan de hand verder, maar zorg wel dat je niet te hoog buiten moet overnachten, dat je boven de boomgrens niet in onweer terecht komt .

Met een paar goede kaarten kom je er wel uit. Maar bedenk wel goed waar je igv echt slecht weer kunt bivakken (shelters) en neem voor beiden voor 2 dagen noodrantsoen mee (droog).
Whatever...
pi_173349272
quote:
7s.gif Op maandag 21 augustus 2017 19:12 schreef sigme het volgende:
Op echte kou zijn we niet gekleed. We komen een koude nacht vast wel warm door, maar een dag met koude regen zou niet leuk zijn.

We lopen nu over kleine binnendoorweggetjes en paden naar Foix. Vanaf daar willen we de GR107 oppakken en via de wandelpaden naar Andorra te lopen.
Zeg SuperVrouw... Wat is de status van het geheel? ;)
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_173355386
Blijkbaar geen bereik in de Pyreneeën :'(
Whatever...
pi_173366915
Vandaag de eerste etappe gelopen van de GR107, de weg van de Katharen.
Aan het begin van de route stond een bord dat het 6 uur lopen is naar de eerste etappeplaats: Roquefixade.

Wij hebben er 9:15u over gedaan, waarvan 3 uur pauze. En daarbij inbegrepen een steil omweggetje om een Katharenkasteel te bezoeken.

Ongeveer halverwege lag een eenvoudige berghut: een klein gebouwtje met open haard, een tafel en twee bankjes. We hebben de bankjes buiten gezet en ons middageten gegeten.

We hadden 2,5 liter water bij ons, en een halve liter koude soep. Onderweg konden we eenmaal water bijtappen, maar dat hadden we helaas niet op de kaart staan.

Nu zijn we in Roquefixade, in de auberge, waar we een kamer hebben. Omdat we gerekend hadden op (wild)kamperen hebben we eten voor vanavond en morgen bij ons, dus in de auberge slapen we alleen. Oh, en nemen een koud biertje. Of twee.

Morgen ligt er een supermarkt op de route, en een camping in de etappeplaats. Daarna worden dat soort voorzieningen schaars.

In verband met de stroomvoorziening staat de telefoon weer veel vaker uit.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_173368017
Onderweg:


De berghut:
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_173368340
Lijkt me heerlik wandelen daar
pi_173368585
quote:
1s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 18:59 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
Lijkt me heerlik wandelen daar
Het luie zweet is er wel af!

28 graden en bijna volle zon, gelukkig was het pad vandaag voor een groot deel door schaduwrijk bos.

Zo te zien voorspelt men morgen warmer en benauwder weer, en eventueel onweer (elke weerboer bedenkt wat anders).

We vertrekken als het goed is morgen bijtijds, en de etappe zou ongeveer net zo lang zijn als vandaag. Als het slecht gaat, of slecht weer wordt, is halverwege de etappe een prima halteplaats met winkel en camping.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_173368743
Ziet er lekker uit. Genieten Maar :Y
Whatever...
  donderdag 24 augustus 2017 @ 19:17:56 #222
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_173368796
Prachtige foto's!
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_173368806
Ik ben écht niet jaloers, sigme! Echt niet! O+
Ja doei.
pi_173368840
Leuk paadje en leuke hut.
Goed bezig.
pi_173386530
De etappe van vandaag zou ons naar Chateau de Montsegur gevoerd hebben, maar we ontdekten net op tijd dat daar geen camping is. Staat wel op onze kaart, maar ik denk dat iemand bij osm in de war was met de wel bestaande camping in Montsegur in de buurt van Bordeaux.

Nu zijn we dus in de halteplaats halverwege de etappe gebleven. Hier is het enige winkeltje (minidorpswinkeltje bij een mevrouw thuis) op de hele eerste 7 etappes van de wandelroute. En er is hier een prima rustige camping. Dankzij het winkeltje hebben we dan vandaag en morgenochtend ook groente en fruit.

Morgen heb ik een kampeerplaats besproken op een camping aan de route. Dat is dan anderhalve etappe, en zo'n 19km. Die camping heeft ook een restaurantje erbij, dus ik heb gevraagd of we mee kunnen eten.

Dat kan, dus dan moet het ook kunnen om morgen een lange etappe te lopen: aan het eind kunnen we eten en we weten dat we een kampeerplaats hebben.

Morgen lopen we dan langs/door Montsegur. Ik ben bang dat dat erg toeristisch is. Wij gaan in elk geval geen extra tijd hebben om het eens goed te bestuderen. Enig inlezen leert mij dat de grote attraktie, het Katharenfort, destijds door de kruisvaarders met de grond gelijk gemaakt is, en dat het fort dat er nu staat van veel latere datum is. Dus eigenlijk is er niks te zien ;).
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  vrijdag 25 augustus 2017 @ 15:25:15 #226
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_173386701
Ohh, gaaf!! In dit gebied heb ik eens een week gewandeld met mijn vader een jaar of 10 geleden.

Het kasteel (Montsegur) zelf is idd nauwelijks boeiend, de ligging is echter prachtig.

Er zijn wel prachtige catharenkastelen, zoals Queribus of Peyrepertuse.. Liggen alleen veel oostelijker :{

Queribus:


Peyrepertuse:
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_173387121
Prachtig!
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_173387211
Wat de bevoorrading betreft, we zullen ons wel redden met wat campings met misschien een barretje en altijd wel een depôt de pain, maar we zullen nu echt moeten lopen zonder beton -O-

Tot nu toe is het altijd gelukt op loopdagen beton te eten. Tweemaal was dat lichtbeton, met melk , maar alle andere dagen netjes van slagroom. Soms uit vrije keus half slagroom, half creme anglaise. Dat wil ook wel ;)
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_173399552
Beginstand vandaag aantal afgelegde routeloopkilometers: 999,6.

:7
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  zaterdag 26 augustus 2017 @ 08:19:32 #230
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_173399561
quote:
6s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 08:18 schreef sigme het volgende:
Beginstand vandaag aantal afgelegde routeloopkilometers: 999,6.

:7
Oeh *O*
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_173399564
WOW! _O_ _O_ _O_
pi_173399587
quote:
6s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 08:18 schreef sigme het volgende:
Beginstand vandaag aantal afgelegde routeloopkilometers: 999,6.

:7
Nice.
pi_173399671
quote:
6s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 08:18 schreef sigme het volgende:
Beginstand vandaag aantal afgelegde routeloopkilometers: 999,6.

:7
wel verdient vreugdedansje -> 1000 *O*
  Vis een optie? zaterdag 26 augustus 2017 @ 08:59:36 #234
70532 loveli
N
pi_173399893
quote:
6s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 08:18 schreef sigme het volgende:
Beginstand vandaag aantal afgelegde routeloopkilometers: 999,6.

:7
Fotootje maken bij 999,9 op de teller ;)
crap in = crap out
pi_173400308
Geweldig. Prachtige afstand.hoeveel heb je nog gepland?
Whatever...
pi_173400569
En dan ook nog vandaag voor het eerst boven de 1000 meter!
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_173400585
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 09:47 schreef Spanky78 het volgende:
Geweldig. Prachtige afstand.hoeveel heb je nog gepland?
Een slordige 365 km volgens de opgetelde routes. In werkelijkheid zal het wel iets meer worden denk ik.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_173400609
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 08:59 schreef loveli het volgende:

[..]

Fotootje maken bij 999,9 op de teller ;)
het zijn wandelaars die moeten wel op 999,999 kunnen komen, met een paar vellen toiletpapier voor de 1000 kilometerlijn erbij om over te stappen. :D
pi_173405229

Dat rode is het hoogteprofiel van wat we vandaag gelopen hebben.
Het blauwe de snelheid.
21 km. Het was spectaculair!
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_173405920
quote:
6s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 16:40 schreef sigme het volgende:
[ afbeelding ]
Dat rode is het hoogteprofiel van wat we vandaag gelopen hebben.
Het blauwe de snelheid.
21 km. Het was spectaculair!
Lastige colletjes.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_173427785
Vandaag hadden we groengrazige paden:


En kale bergpaadjes, mooi en open:


En een enorme kudde koeien waar we dwars door moesten:


En die daar in het midden, dat is geen koe.


't Was prachtig lopen. Geklommen tot boven de 1600 meter, en ook weer flink gedaald. Als we op wat opener terrein lopen is het echt prachtig.
We lopen ook hele stukken door bossen, wel erg fijn beschaduwd, maar veel minder mooi dan het open gebied.

[ Bericht 0% gewijzigd door sigme op 27-08-2017 18:42:36 ]
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_173427975
Die eerste foto, mooi O+
  zondag 27 augustus 2017 @ 20:05:56 #243
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_173429718
Wat een woest landschap sigme! Doet wat met je he?
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_173430758
Mooi hè sigme?

Als je de kans krijgt. Kum je misschien nog een echte hoge tocht doen. Boven de 2500 meter is echt bijzonder, daar staan ook hutten om te overnachten. Prachtige avonden zo hoog.

Met het maken van hoogtemeters zit het zo te zien wel goed... Jullie huppelen inmiddels gewoon naar de.top. superfit en al ^O^
Whatever...
pi_173430811
quote:
2s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 10:11 schreef sigme het volgende:

[..]

Een slordige 365 km volgens de opgetelde routes. In werkelijkheid zal het wel iets meer worden denk ik.
Tof. Geniet.er nog maar even van. Voor je het weet moet je thuis weer aan het werken 😅
Whatever...
pi_173431632
quote:
0s.gif Op zondag 27 augustus 2017 20:45 schreef Spanky78 het volgende:
Mooi hè sigme?

Als je de kans krijgt. Kum je misschien nog een echte hoge tocht doen. Boven de 2500 meter is echt bijzonder, daar staan ook hutten om te overnachten. Prachtige avonden zo hoog.

Met het maken van hoogtemeters zit het zo te zien wel goed... Jullie huppelen inmiddels gewoon naar de.top. superfit en al ^O^
De GR 7 door Andorra staat op het programma. 2800 meter! :o

Specs staan hier (pdf):
http://visitandorra.com/c(...)ugis_2017_WEB_v4.pdf
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_173432102
quote:
0s.gif Op zondag 27 augustus 2017 20:45 schreef Spanky78 het volgende:
Met het maken van hoogtemeters zit het zo te zien wel goed... Jullie huppelen inmiddels gewoon naar de.top. superfit en al ^O^
Ja, hoe is dat eigenlijk gegaan Sigme? Veel verschil gemerkt in uithoudingsvermogen sinds begin van de reis? Hoe gaat het nu het stevige klimmen begonnen is? En nog afgevallen, zichtbaar sterkere spieren? Vertel, wat doet de reis tot nu toe fysiek met jullie? :)
Let me see you stripped down to the bone
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 27 augustus 2017 @ 21:37:54 #248
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_173432252
Prachtige foto's, wat zullen jullie genieten! *O*
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_173432334
quote:
3s.gif Op zondag 27 augustus 2017 21:17 schreef sigme het volgende:

[..]

De GR 7 door Andorra staat op het programma. 2800 meter! :o

Specs staan hier (pdf):
http://visitandorra.com/c(...)ugis_2017_WEB_v4.pdf
Prachtig. En jullie zijn zo fit,komt helemaal goed. Als je het mooi vind doe je gewoon een extra rondje berg ;)
Whatever...
pi_173432361
quote:
1s.gif Op zondag 27 augustus 2017 21:32 schreef minilot het volgende:

[..]

Ja, hoe is dat eigenlijk gegaan Sigme? Veel verschil gemerkt in uithoudingsvermogen sinds begin van de reis? Hoe gaat het nu het stevige klimmen begonnen is? En nog afgevallen, zichtbaar sterkere spieren? Vertel, wat doet de reis tot nu toe fysiek met jullie? :)
hier ben ik ook erg benieuwd naar.
  zondag 27 augustus 2017 @ 22:05:46 #251
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_173433250
<3 Andorra <3
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_173433285
We kwamen gister in de Belgische Oostkantons allemaal malle wandelaars tegen. Die moesten 100 km achter elkaar voor een goed doel. Moest ook even aan je denken :P
  zondag 27 augustus 2017 @ 23:02:17 #253
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_173434774
Wat een prachtige route!
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_173437594
Tot nu toe hebben onszelf uitstekend weten te voeden. Meestal zoiets:
Fruit met creme fraiche
Bak beton
Salade
Wat vis/kaas/worst/nootjes
Rijst met blikvis
Toetje
Halve liter bier

Daarmee zijn we geen spat afgevallen :').

Nu hier in de Pyreneeën wordt de bevoorrading een stuk minder. Slagroom en creme fraiche hebben we voorlopig niet. Gisterochtend hebben we ontbijtbuffet gehad en een goed picknickpakket voor méé gekocht: salade, fruit, taartje, stukje stokbrood. Maar s avonds moest geheel uit eigen voorraad en het regende, dus niet koken. Rijst uit zakje met drie blikjes vis, een vijg toe.

Ik zit nu te wachten op de bakker, die zou ons vandaag moeten voeden. Met brood en naar het schijnt ook pizza. We hebben wel 6 gekookte eieren voor daarbij bij ons.

We zijn vast wel wat sterker geworden. De rugzak is beter draagbaar dan in het begin, zelfs als ie zwaarder is, spieren piepen minder. Geen spierpijn van een dag redelijk klimmen en dalen.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_173438070
quote:
6s.gif Op zondag 27 augustus 2017 18:34 schreef sigme het volgende:
Vandaag hadden we groengrazige paden:
[ afbeelding ]

En kale bergpaadjes, mooi en open:
[ afbeelding ]

En een enorme kudde koeien waar we dwars door moesten:
[ afbeelding ]

En die daar in het midden, dat is geen koe.
[ afbeelding ]

't Was prachtig lopen. Geklommen tot boven de 1600 meter, en ook weer flink gedaald. Als we op wat opener terrein lopen is het echt prachtig.
We lopen ook hele stukken door bossen, wel erg fijn beschaduwd, maar veel minder mooi dan het open gebied.
Hoe heb je dat gedaan met die stier? Kon je er met een boogje omheen lopen? Ik 'moest' afgelopen week in de zwitserse alpen ook door een kudde koeien heen. Vond ik zonder stier al niet eens echt tof :') Had er waarschijnlijk ook wel mee te maken dat er omheen niet echt een optie was. Alternatief was terug, maar dat had ik geen zin in :D

quote:
Geen spierpijn van een dag redelijk klimmen en dalen.
Dat zegt volgens mij al een hoop over je conditie :D
Voor wat foto's, kijk hier
pi_173438110
Die beesten zijn dichtbij behoorlijk groot, hier in nederlandse natuurgebieden heb je een variant met wild haar en grote horens. Ook niet aanlokkelijk om tussen door te lopen als ze met allen op wandelpad zitten rond te hangen
pi_173438424
Klopt ja, die schotse hooglanders bedoel je? Gelukkig heb je hier altijd nog wel de mogelijkheid er met een boog omheen te gaan :)
Voor wat foto's, kijk hier
pi_173439443
quote:
7s.gif Op maandag 28 augustus 2017 07:59 schreef sigme het volgende:
Tot nu toe hebben onszelf uitstekend weten te voeden. Meestal zoiets:
Fruit met creme fraiche
Bak beton
Salade
Wat vis/kaas/worst/nootjes
Rijst met blikvis
Toetje
Halve liter bier

Daarmee zijn we geen spat afgevallen :').

Nu hier in de Pyreneeën wordt de bevoorrading een stuk minder. Slagroom en creme fraiche hebben we voorlopig niet. Gisterochtend hebben we ontbijtbuffet gehad en een goed picknickpakket voor méé gekocht: salade, fruit, taartje, stukje stokbrood. Maar s avonds moest geheel uit eigen voorraad en het regende, dus niet koken. Rijst uit zakje met drie blikjes vis, een vijg toe.

Ik zit nu te wachten op de bakker, die zou ons vandaag moeten voeden. Met brood en naar het schijnt ook pizza. We hebben wel 6 gekookte eieren voor daarbij bij ons.

We zijn vast wel wat sterker geworden. De rugzak is beter draagbaar dan in het begin, zelfs als ie zwaarder is, spieren piepen minder. Geen spierpijn van een dag redelijk klimmen en dalen.
Spieren zijn zwaarder dan vet. Jullie zijn ongetwijfeld vet kwijt en spier aangekomen. Maar niets mis mee. Je moet alleen oppassen dat je straks, als je thuis bent niet even veel blijft eten :D

Als je al op gezond gewicht bent ga je niet enorm afvallen als je goed eet. 4 kilo spieren erbij en 4 kilo vet minder is heel wat gezonder dan 5 kilo afvallen.
Whatever...
pi_173439653
Oh, we hebben geen personenweegschaal bij ons hoor :D. Er zit gewoon nog evenveel spek aan.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_173439674
quote:
11s.gif Op maandag 28 augustus 2017 11:19 schreef sigme het volgende:
Oh, we hebben geen personenweegschaal bij ons hoor :D. Er zit gewoon nog evenveel spek aan.
volgens mij bedoel je evenweinig :+
pi_173467979
Gisteren begon met een laaaange gestage klim..


De beloning was een prachtige col, met een refuge. Maar ook met een weersvoorspelling van regen en onweer. We zagen het komen.


Een haastige afdaling bracht ons nat maar op tijd in het dorpje Mérens.

De geplande camping daar bestond, met een miniwinkeltje, maar het winkeltje in het dorp was fini. Wel een mooi kerkje.


Maar goed, tent opgezet, eten gehad met een echte tomaat en een fles wijn, en ontbijt met fruit en creme fraiche.

Niettemin hebben we onvoldoende voorraden om naar Andorra te lopen. Bovendien wordt voor donderdag zo slecht weer voorspeld dat we dan helemaal geen stap willen zetten.

De planning voor de Andorraroute (van rechts naar links):


Hoe dan ook: we hebben vsndaag de trein gepakt. Naar een stadje een stukje terug, alwaar wel een supermarkt zit. En een sportwinkel, wat goed uit kwam want liefstes schoenen werden wat dun. Profiel dat sleet, neusstukje dat losliet.
Dus: nieuwe!


Het stadje is Ax-les-Thermes. Met geneeskrachtige voetenbaden.


Komt goed uit want mijn linkerpoot doet zeer :(.
Dat moet morgen dan maar weer beter zijn. Pakken we de trein terug naar het station van vanochtend, en dan lopen naar een dorp verderop, daar installeren we ons en gaan we de regendag uitzitten. Als het weer zich gedraagd als de voorspelling zegt. Daarna zou het koud en droog moeten worden, en willen we aan de hoge bergen beginnen.

We hebben vandaag een mooie papieren detailkaart gevonden met die route erop, dat geeft vooral wat inzicht in alternatieven. We kunnen bijvoorbeeld ook de hoge bergen links laten liggen en een kortere en lagere route nemen.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_173468032
Gave omgeving hoor.
En nu oppassen voor beren :P
pi_173468246
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 20:12 schreef 99.999 het volgende:
Gave omgeving hoor.
En nu oppassen voor beren :P
oehhhhhhh :o
pi_173497039

Ik heb mijzelf maar een donsjasje aangeschaft :o
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_173497087
Verstandige aankoop
  donderdag 31 augustus 2017 @ 08:26:11 #266
438758 zeer
Opritsjniki
pi_173497128
Zo gaaf allemaal _O_ .
pi_173503254
Wij zijn in Ax les Thermes blijven hangen. We hebben hier een mooi studio'tje. En winkels. Dus echt warm zelfgemaakt eten (met echt vlees!), echte kofiie, echt bed..

Vandaag is de slechtweerdag. Hier in Ax regent het, en het is fris.

Zwaluwen houden ook niet erg van regen :P
https://vimeo.com/231861424?ref=em-v-share
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_173503531
Yep, waarschijnlijk gaat het op korte termijn wat hoger ook weer vriezen in de nacht...

Volgens mij heb je vrijdag en zaterdag redelijk weer in de bergen... daarna is het weer een tijdje slecht...

Wel lekker zo'n gedwongen uitrust-dag
Whatever...
pi_173530188
Morgenochtend rond het vriespunt.
Had ik jullie al verteld dat ik een hyperlichtgewicht slaapzakje heb?

quote:
Sea to summit
Traveller Down Sleeping Bag/Duvet
10°C Comfort Limit (EN13537:2012), 200g of 750+ Fill Power ULTRA-DRY Down (US Method)
Weighs 402g
Tot nog toe ben ik er zeer content mee. Als ik morgen nog leef en nog kan typen, dan is het de beste slaapzak ooit. Voor mij ;).
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_173530505
Anders toch die bivakzak weer opsnorren :P
pi_173532371
Mooi die foto's, ook al ziet het weer er niet zo lekker uit. En indrukwekkend dat hoogteprofiel. Dat wordt een lange wandeling naar beneden, ga je voelen denk ik...?
Voor wat foto's, kijk hier
  vrijdag 1 september 2017 @ 21:31:10 #272
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_173533094
quote:
10s.gif Op donderdag 31 augustus 2017 14:43 schreef sigme het volgende:
Zwaluwen houden ook niet erg van regen :P
https://vimeo.com/231861424?ref=em-v-share
:D Als jullie studiootje nou ook een smart tv heeft, dan even Birds van Hitchcock opsnorren om nog even te kijken voor het slapengaan _O-

Ja, dat waren spreeuwen en geen zwaluwen, lekker belangrijk :6
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_173538944
Niet eens koud gehad, al had ik een extra dekentje niet afgeslagen.
Vandaag grote klim, wildkamperen, morgen bemande refugio. Tot dan!
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_173538951
Veel plezier!
pi_173539998
Nogsteeds trouwe volger! :)
Succes!!
Duvel & Niels
pi_173540335
quote:
6s.gif Op zaterdag 2 september 2017 09:09 schreef sigme het volgende:
Niet eens koud gehad, al had ik een extra dekentje niet afgeslagen.
Vandaag grote klim, wildkamperen, morgen bemande refugio. Tot dan!
Tof. Enneh, doe je thermo ondergoed aan of je fleece trui op nachten dat het gaat vriezen. Als je een muts en of buffet hebt doe je die op (je verliest 30 procent warmte door hoofd en nek). Scheelt enorm in de kou.

Ook een lakenzak helpt.

Maar veel plezier in de refugio. Vergeet niet om je thermosflessennte vullen met 'marschtee' heerlijk warm drinken onderweg :)
Whatever...
pi_173549807
Duh, ik heb in dat minislaapzakje echt alles aan wat ik heb.
Sokken
Maillot
Slaapjurkje merino
Gister merino vestje, vandaag donsjasje.

Met mijn haar is een muts overbodig, liefste draagt wel een muts.

We wildkamperen, op 2360 meter hoogte, op een redelijk vlak stuk rots.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_173550079
Cool! In meerdere aspecten gok ik :P
pi_173551035
quote:
7s.gif Op zaterdag 2 september 2017 20:25 schreef sigme het volgende:
Duh, ik heb in dat minislaapzakje echt alles aan wat ik heb.
Sokken
Maillot
Slaapjurkje merino
Gister merino vestje, vandaag donsjasje.

Met mijn haar is een muts overbodig, liefste draagt wel een muts.

We wildkamperen, op 2360 meter hoogte, op een redelijk vlak stuk rots.
Yip, Dat wordt een nachtje afzien.

Word je groot en sterk van :P
Whatever...
pi_173551056
quote:
7s.gif Op zaterdag 2 september 2017 20:25 schreef sigme het volgende:
Duh, ik heb in dat minislaapzakje echt alles aan wat ik heb.
Sokken
Maillot
Slaapjurkje merino
Gister merino vestje, vandaag donsjasje.

Met mijn haar is een muts overbodig, liefste draagt wel een muts.

We wildkamperen, op 2360 meter hoogte, op een redelijk vlak stuk rots.
dat zal toch een van de hoogtepunten van je reis worden :)
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_173556346
Vandaag gaan we voor de hoogste top van de reis: de Collada dels Pessons. 2810 meter. En dan naar:
Refugio de la Illa


Plaatjes van internet ;)

Maar nu eerst warme koffie en een bak beton :P
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_173556440
Ziet er tof uit waar jullie vandaag naar toe gaan
pi_173566026
Het ziet er James Bond-achtig uit. Alle bevoorrading gaat per helicopter.

We hebben elk een bed in een slaapzaal voor 6. En een muntje voor 1 (één) minuut douchen. Met eten vanavond en ontbijt morgenochtend kost dat 55¤. Per persoon.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  zondag 3 september 2017 @ 17:25:21 #284
181124 chufi
Hace frio o no?
pi_173566428
Ik heb daar ergens wel eens geskied :+ Nice Bijna in Spanje
Cuando haya sol, hay Chufi
Musica Español
Come On
pi_173566535


Mooie stevige handen heb je. Die zijn prachtig. ;)
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_173569007
quote:
10s.gif Op zondag 3 september 2017 17:11 schreef sigme het volgende:
Het ziet er James Bond-achtig uit. Alle bevoorrading gaat per helicopter.

We hebben elk een bed in een slaapzaal voor 6. En een muntje voor 1 (één) minuut douchen. Met eten vanavond en ontbijt morgenochtend kost dat 55¤. Per persoon.
Yep yep. Douchen op die hoogte is enorme luxe!

Het is zo duur vanwege die helikopters. Maar natuurlijk wel gaaf om zo hoog te slapen. En lekker warm.

Overigens wel duur vergeleken met wat ik gewend ben :)
Whatever...
pi_173571332
't Is wat socialer dan wij gewend zijn. Met z'n allen aan één tafel eten, eten wat de pot schaft en aan tafel opscheppen uit grote schalen.

En een tangoshow als afsluiter :D.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_173571422
quote:
2s.gif Op zondag 3 september 2017 20:37 schreef sigme het volgende:
't Is wat socialer dan wij gewend zijn. Met z'n allen aan één tafel eten, eten wat de pot schaft en aan tafel opscheppen uit grote schalen.

En een tangoshow als afsluiter :D.
Leuk toch? Beetje avontuur brengt je ervaringen die je anders nooit had meegemaakt.
Whatever...
pi_173575989
Dat is wel een hele gave accommodatie!
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
pi_173576988
Gave hut! ZIjn de wandelpaden ernaartoe een beetje te doen qua moeilijkheid en steilte?
Voor wat foto's, kijk hier
pi_173586593
quote:
1s.gif Op zondag 3 september 2017 19:12 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Yep yep. Douchen op die hoogte is enorme luxe!

Het is zo duur vanwege die helikopters. Maar natuurlijk wel gaaf om zo hoog te slapen. En lekker warm.

Overigens wel duur vergeleken met wat ik gewend ben :)
Lekker warm..
Het was 35 graden op de slaapzaal -O-

En waarom dat douchen nou zo benepen moest begrijp ik niet. Er is daar geen gebrek aan water. Er staat een drinkwaterpunt 24/7 met flink debiet te stromen.

Nee, die hut ziet er enkel mooi uit. Mooi maar onfunctioneel. Sund. Met wat beter denkwerk, niet met meer investering, had het een geweldige plaats kunnen zijn.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_173586635
quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2017 07:30 schreef polariteit het volgende:
Gave hut! ZIjn de wandelpaden ernaartoe een beetje te doen qua moeilijkheid en steilte?
Het ging. Er zat wel wat stevig klauterwerk in.
Maar er was ook een deel van onze route een populair dagtripje. Kinderen, bejaarden, bakvissen..
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_173586685
quote:
7s.gif Op maandag 4 september 2017 18:55 schreef sigme het volgende:

[..]

Het ging. Er zat wel wat stevig klauterwerk in.
Maar er was ook een deel van onze route een populair dagtripje. Kinderen, bejaarden, bakvissen..
oh, daar kan ik zo slecht tegen
pi_173586686
Toen we wildkampeerden zijn we wakker geschrokken van een harde brul van een raar beest. De volgende dag vonden we grote verse pootafdrukken. Een en ander stemt overeen met een lynks!

En we hebben bergmarmotten gezien. En de gebleekte botten van een koe. En natuurlijk grazende koeien, kalveren en paarden.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_173586840
quote:
11s.gif Op maandag 4 september 2017 18:58 schreef sigme het volgende:
Toen we wildkampeerden zijn we wakker geschrokken van een harde brul van een raar beest. De volgende dag vonden we grote verse pootafdrukken. Een en ander stemt overeen met een lynks!

En we hebben bergmarmotten gezien. En de gebleekte botten van een koe. En natuurlijk grazende koeien, kalveren en paarden.
Een lynx, dat is wel bijzonder. Zelf alleen pootafdrukken van gezien.... net als jij. geweldig!

Marmotten zijn lief!
Whatever...
pi_173588471
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  maandag 4 september 2017 @ 20:28:59 #297
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_173588546
quote:
6s.gif Op maandag 4 september 2017 20:25 schreef sigme het volgende:
[ afbeelding ]
Gaaf O+
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_173589047
quote:
7s.gif Op maandag 4 september 2017 18:55 schreef sigme het volgende:

[..]

Het ging. Er zat wel wat stevig klauterwerk in.
Maar er was ook een deel van onze route een populair dagtripje. Kinderen, bejaarden, bakvissen..
Hmm dat is vervelend, moet je je tempo aan hun aanpassen omdat ze je er niet langs laten :X Ik vind uit je tempo/ritme gehaald worden bij bergwandelen irritant -O-

quote:
11s.gif Op maandag 4 september 2017 18:58 schreef sigme het volgende:
Toen we wildkampeerden zijn we wakker geschrokken van een harde brul van een raar beest. De volgende dag vonden we grote verse pootafdrukken. Een en ander stemt overeen met een lynks!

En we hebben bergmarmotten gezien. En de gebleekte botten van een koe. En natuurlijk grazende koeien, kalveren en paarden.
Cool! was die brul vlakbij?
Voor wat foto's, kijk hier
pi_173589112
quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2017 20:50 schreef polariteit het volgende:

[..]

Hmm dat is vervelend, moet je je tempo aan hun aanpassen omdat ze je er niet langs laten :X Ik vind uit je tempo/ritme gehaald worden bij bergwandelen irritant
ondertussen luisteren naar geleuter over wat Annie laatst hoorde bij de kapper
pi_173589160
quote:
11s.gif Op maandag 4 september 2017 18:58 schreef sigme het volgende:
Toen we wildkampeerden zijn we wakker geschrokken van een harde brul van een raar beest. De volgende dag vonden we grote verse pootafdrukken. Een en ander stemt overeen met een lynks!

En we hebben bergmarmotten gezien. En de gebleekte botten van een koe. En natuurlijk grazende koeien, kalveren en paarden.
Die beer komt er.
  maandag 4 september 2017 @ 23:15:37 #301
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_173592212
quote:
6s.gif Op maandag 4 september 2017 20:25 schreef sigme het volgende:
[ afbeelding ]
Ooooh O+
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')