abonnement bol.com Unibet Coolblue
  vrijdag 28 juli 2017 @ 08:08:38 #26
141482 Q.
JurassiQ
pi_172729869
Ik heb nog even een iPod Nano besteld, ter vervanging van de door mij elke dag gebruikte Nano 6G. Ik kan nog echt even niet zonder, ook al heb ik een 128 Gig iPhone 7.
For great justice!
  vrijdag 28 juli 2017 @ 08:08:59 #27
141482 Q.
JurassiQ
pi_172729873
#teambejaard
For great justice!
  vrijdag 28 juli 2017 @ 08:50:01 #28
267336 Splackavellie02
Ma gavte la nata
pi_172730367
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 03:13 schreef DevFreak het volgende:
Heb gisteren trouwens mijn iMac verkocht aan iemand. Ik aas namelijk niet van plan hem de komende 3 maanden te gebruiken en achteraf gezien is een tweedehands Mac Pro voor mij veel geschikter, ook gezien ik dan mijn twee 27" schermen wat gemakkelijker kwijt kan.

Deze is daarnaast ook wel interessant, scheelt ruimte: https://leapp.nl/mac/mac-mini
Verwacht wel dat je een hoop gezicht krijgt als je over een tijdje in dit topic komt klagen over lage prestaties en tegenvallende snelheid. Dat krijg je als je achterhaalde hardware in huis haalt.

Overigens is een 13,3" retina scherm naar mijn mening veel bruikbaarder dan een 15" 1080p scherm.

Daarnaast kun je een 2013 15" rMBP ook wel voor rond de 1100 euro vinden.

Ik krijg sterk het idee dat je het idee in je hoofd hebt dat je een refurbished MacBook bij Leap gaat halen, en in dit topic alleen maar bevestiging wilde krijgen dat dat een goede keuze is. Ik kan niet voor anderen spreken, maar persoonlijk vind ik dat geen goede keuze.
pi_172732476
quote:
99s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 06:58 schreef XL het volgende:

[..]

Ok als je wat ervaring hebt en dat ding dagelijk gebruikt. Gun dan jezelf gewoon een splinternieuwe. Het is leuk om voorop te lopen en innovatie als eerste mee te krijgen.

Nu weet ik dat de onwetende roepen dat apple niet meer innoveert, dat een 3,5 jack weghalen geen innovatie is. Praat echter eens met iemand die een bluetooth headset heeft gekocht, allemaal laaiend enthousiast. Of zeg iedere keer als je de kabel van je koptelefoon uit elkaar frummelt of oprolt in een doosje eens XL. Het zal je doen realiseren hoe vaak dat is en dat het veel tijd kost. Jas aan en uit met een bedrade koptelefoon aan, blijven hangen aan een stoel in het vliegtuig. Ik zie het vaak en moet altijd grinnikken en denk terug aan vroeger. Toen mijn leven er ook zo uitzag.
Ik zou maar al te graag een gloednieuwe willen kopen, maar ik sta nog maar aan het begin van mijn carrière. Daarom ben ik aan het rondkijken voor een tweedehands.

Dat de allerlaatste snufjes er niet op zitten neem ik dan ook voor lief. Het draait mij er op het moment voornamelijk om dat ik gewoon OSX kan draaien. ;)
pi_172732529
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 08:50 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Verwacht wel dat je een hoop gezicht krijgt als je over een tijdje in dit topic komt klagen over lage prestaties en tegenvallende snelheid. Dat krijg je als je achterhaalde hardware in huis haalt.

Overigens is een 13,3" retina scherm naar mijn mening veel bruikbaarder dan een 15" 1080p scherm.

Daarnaast kun je een 2013 15" rMBP ook wel voor rond de 1100 euro vinden.

Ik krijg sterk het idee dat je het idee in je hoofd hebt dat je een refurbished MacBook bij Leap gaat halen, en in dit topic alleen maar bevestiging wilde krijgen dat dat een goede keuze is. Ik kan niet voor anderen spreken, maar persoonlijk vind ik dat geen goede keuze.
Volgens mi betreft hebt inderdaad een Retina scherm. Derhalve hoef ik geen bevestiging, maar was gewoon benieuwd naar jullie mening op dit vlak. :)

Het ging mij dan vooral om het feit dat ik bij Leapp nog twee jaar garantie krijg en bij de mevrouw waar ik vanavond bij langs ga niet. :)
  vrijdag 28 juli 2017 @ 10:38:06 #31
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_172732658
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 10:29 schreef DevFreak het volgende:

[..]

Ik zou maar al te graag een gloednieuwe willen kopen, maar ik sta nog maar aan het begin van mijn carrière. Daarom ben ik aan het rondkijken voor een tweedehands.

Dat de allerlaatste snufjes er niet op zitten neem ik dan ook voor lief. Het draait mij er op het moment voornamelijk om dat ik gewoon OSX kan draaien. ;)
Als je zelfstandig aan de slag gaat (en dus geen laptop van je baas krijgt) dan moet je als ontwikkelaar (op basis van username) jezelf dat gunnen. Je helpt met bijv een inferieur scherm je hele productiviteit naar beneden. Zie mijn eigen voorbeeld vlak hierboven. Draai nu 4k op volle 4k resolutie. Als ze zelfstandig gaat ontwikkelen vang je sowieso 750 euro per dag als junior (schatting, 100 euro per uur lijkt een goed junior tarief). Paar dagen en je hebt hem.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_172754870
quote:
99s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 10:38 schreef XL het volgende:

[..]

Als je zelfstandig aan de slag gaat (en dus geen laptop van je baas krijgt) dan moet je als ontwikkelaar (op basis van username) jezelf dat gunnen. Je helpt met bijv een inferieur scherm je hele productiviteit naar beneden. Zie mijn eigen voorbeeld vlak hierboven. Draai nu 4k op volle 4k resolutie. Als ze zelfstandig gaat ontwikkelen vang je sowieso 750 euro per dag als junior (schatting, 100 euro per uur lijkt een goed junior tarief). Paar dagen en je hebt hem.
Ik overweeg in de toekomst inderdaad zelfstandig te worden, maar heb daar nu nog niet echt behoefte aan. Op dit moment ga ik liever even voor zekerheid. :)

Maargoed, ik heb hem;
Is een MacBook Pro 15" uit begin 2013. Ziet er goed uit en functioneert perfect. Ook is de accu vervangen dus die gaat met gemak 3-4 uur mee. ^O^

Denk dat ik alleen nog even een Magic Mouse ga regelen of wat anders.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 29-07-2017 10:05:30 ]
pi_172757792
quote:
7s.gif Op zaterdag 29 juli 2017 10:04 schreef DevFreak het volgende:

[..]

Ik overweeg in de toekomst inderdaad zelfstandig te worden, maar heb daar nu nog niet echt behoefte aan. Op dit moment ga ik liever even voor zekerheid. :)

Maargoed, ik heb hem;
Is een MacBook Pro 15" uit begin 2013. Ziet er goed uit en functioneert perfect. Ook is de accu vervangen dus die gaat met gemak 3-4 uur mee. ^O^

Denk dat ik alleen nog even een Magic Mouse ga regelen of wat anders.
3-4 uur op een accu met welk gebruik?

Mijn MacBook Pro (15-inch, Mid 2012) doet nog met gemak 6 à 7 uur op een acculading, zelfs met grafische apps als Sketch.app.

Kijk eens even naar de status van je batterij met de app Coconut Battery, dan kun je ook zien hoe oud de huidige accu is.

Ik heb geleerd dat het een beetje een loterij is of je een goede accu hebt of niet, ook bij Apple zelf. Mijn MacBook Pro (13-inch, Late 2011) die ik hiervoor had ging om één of andere reden echt hard achteruit, ook nadat ik bij Apple de accu had laten vervangen. Mijn huidige laptop heeft na 5 jaar nog steeds de originele accu en die is echt nog zo goed als nieuw.

pi_172757988
quote:
7s.gif Op zaterdag 29 juli 2017 13:04 schreef J.Appleseed het volgende:

[..]

3-4 uur op een accu met welk gebruik?

Mijn MacBook Pro (15-inch, Mid 2012) doet nog met gemak 6 à 7 uur op een acculading, zelfs met grafische apps als Sketch.app.

Kijk eens even naar de status van je batterij met de app Coconut Battery, dan kun je ook zien hoe oud de huidige accu is.

Ik heb geleerd dat het een beetje een loterij is of je een goede accu hebt of niet, ook bij Apple zelf. Mijn MacBook Pro (13-inch, Late 2011) die ik hiervoor had ging om één of andere reden echt hard achteruit, ook nadat ik bij Apple de accu had laten vervangen. Mijn huidige laptop heeft na 5 jaar nog steeds de originele accu en die is echt nog zo goed als nieuw.

[ afbeelding ]
Bedankt voor de tip! :D

Ik wist wel dat je wat info kon vinden in Systeeminformatie, maar dit is wel wat gemakkelijker.



Die van mij is ietsje meer gebruikt dan dat van jou denk ik, maar nog steeds erg netjes. Ik zie het over een jaar of twee-drie wel weer of ik hem moet vervangen :)

Ik denk dat ik voor 1300,- euro wel meer dan tevreden kan zijn.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 29-07-2017 13:17:47 ]
pi_172758105
quote:
7s.gif Op zaterdag 29 juli 2017 13:16 schreef DevFreak het volgende:

[..]

Bedankt voor de tip! :D

Ik wist wel dat je wat info kon vinden in Systeeminformatie, maar dit is wel wat gemakkelijker.

[ afbeelding ]

Die van mij is ietsje meer gebruikt dan dat van jou denk ik, maar nog steeds erg netjes. Ik zie het over een jaar of twee-drie wel weer of ik hem moet vervangen :)

Ik denk dat ik voor 1300,- euro wel meer dan tevreden kan zijn.
Mooi! Jouw accu ziet er inderdaad ook nog heel goed uit voor die leeftijd. Als ik het zo zie heb je geen MacBook Pro met Retina display, maar hetzelfde model als ik heb. De modelbenamingen voor de MacBook Pro (Mid 2012) zonder/met Retina display zijn namelijk MacBookPro9,1 (voor de non-Retina) en 10,1 (voor de Retina).

Eigenlijk is dat alleen maar beter: de processor in de 9,1 is precies dezelfde als in de 10,1 en de videokaarten ook (alleen heeft de Nvidia GPU in de 10,1 standaard meer werkgeheugen) maar de 9,1 zal dus minder pixels hoeven aan te sturen en daarom wat sneller zijn. Bovendien kun je bij de 9,1 zelf RAM bijprikken (tot 16GB) en zelf een (grotere) SSD installeren.

Ik neem aan dat jouw laptop er zo uit ziet als de onderste, met de infraroodsensor nog aan de voorkant?

pi_172758168
quote:
7s.gif Op zaterdag 29 juli 2017 13:24 schreef J.Appleseed het volgende:

[..]

Mooi! Jouw accu ziet er inderdaad ook nog heel goed uit voor die leeftijd. Als ik het zo zie heb je geen MacBook Pro met Retina display, maar hetzelfde model als ik heb. De 2.3 GHz quad core i7 is wel exact dezelfde processor als de eerste MacBook Pro met Retina display, en de videokaarten ook alleen heeft de Nvidia GPU in de MBPr standaard meer werkgeheugen.

Ik neem aan dat jouw laptop er zo uit ziet als de onderste, met de infraroodsensor nog aan de voorkant?

[ afbeelding ]
Yes, dat is hem inderdaad! :)

Zit nu nog rond te kijken voor een MacBook voor rond de 400 euro. Deze mag ook gerust wat ouder zijn, van 2010 ofzo. Zolang er garantie op zit en het gewicht niet te groot is zou dat een perfect netbookje zijn voor onderweg, als ik niet veel rekenkracht nodig heb. :P

Zat er trouwens nog wel aan te denken om toch een netbookje van Acer te nemen en er een Hackintosh van te maken. Heb ik toch iets recentere hardware terwijl ik toch gewoon macOS draai. :Y)

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 29-07-2017 13:28:41 ]
pi_172758181
quote:
14s.gif Op zaterdag 29 juli 2017 13:28 schreef DevFreak het volgende:

[..]

Yes, dat is hem inderdaad! :)

Zit nu nog rond te kijken voor een MacBook voor rond de 400 euro. Deze mag ook gerust wat ouder zijn, van 2010 ofzo. Zolang er garantie op zit en het gewicht niet te groot is zou dat een perfect netbookje zijn voor onderweg, als ik niet veel rekenkracht nodig heb. :P

Zat er trouwens nog wel aan te denken om toch een netbookje van Acer te nemen en er een Hackintosh van te maken. Heb ik toch iets recentere hardware terwijl ik toch gewoon macOS draai. :Y)
Ik zou in jouw geval dan iets meer uitgeven en voor een recente MacBook Air (11 inch) gaan of zo :)
Voor iets van 500 euro moet dat wel lukken denk ik.
pi_172758204
quote:
7s.gif Op zaterdag 29 juli 2017 13:29 schreef J.Appleseed het volgende:

[..]

Ik zou in jouw geval dan iets meer uitgeven en voor een recente MacBook Air (11 inch) gaan of zo :)
Voor iets van 500 euro moet dat wel lukken denk ik.
Ik ben gisteren nog even wezen kijken bij de Media.Markt en daar gaven ze 10% korting op alle Apple producten.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 29-07-2017 13:30:38 ]
pi_172758231
Achteraf gezien had ik trouwens misschien toch beter voor een Retina scherm kunnen gaan trouwens ja, maar dit is ook prima verder.
pi_172758265
Check deze bijvoorbeeld:



Vaak heb je deze al voor 100-150,- euro als je het een beetje goed doet. ~:)

Gewoon even een kwestie van op locatie de batterij controleren, dat soort dingetjes.

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 29-07-2017 13:35:25 ]
  zaterdag 29 juli 2017 @ 13:41:44 #41
267336 Splackavellie02
Ma gavte la nata
pi_172758368
quote:
7s.gif Op zaterdag 29 juli 2017 13:16 schreef DevFreak het volgende:

[..]

Bedankt voor de tip! :D

Ik wist wel dat je wat info kon vinden in Systeeminformatie, maar dit is wel wat gemakkelijker.

[ afbeelding ]

Die van mij is ietsje meer gebruikt dan dat van jou denk ik, maar nog steeds erg netjes. Ik zie het over een jaar of twee-drie wel weer of ik hem moet vervangen :)

Ik denk dat ik voor 1300,- euro wel meer dan tevreden kan zijn.
Je hebt 1300 betaald voor een non retina model uit 2012??

Wow, ik denk dat de verkoper eerder tevreden kan zijn. Voor die prijs heb ik vorig jaar een 2014 retina model met GT750m gpu gekocht.
pi_172758469
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 juli 2017 13:41 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Je hebt 1300 betaald voor een non retina model uit 2012??

Wow, ik denk dat de verkoper eerder tevreden kan zijn. Voor die prijs heb ik vorig jaar een 2014 retina model met GT750m gpu gekocht.
Weet ik; het is echter een bewuste keuze geweest om wat meer te betalen.

Ik wilde een goede degelijke MacBook voor niet al te veel geld, dus daarom koos ik voor een gereviseerde.
  zaterdag 29 juli 2017 @ 13:51:30 #43
267336 Splackavellie02
Ma gavte la nata
pi_172758544
quote:
7s.gif Op zaterdag 29 juli 2017 13:47 schreef DevFreak het volgende:

[..]

Weet ik; het is echter een bewuste keuze geweest om wat meer te betalen.

Ik wilde een goede degelijke MacBook voor niet al te veel geld, dus daarom koos ik voor een gereviseerde.
Wow oké. Ik vroeg me altijd af wie naïef genoeg was in dat "refurbished" verhaaltje te trappen. Zonde man. Ik snap dat je eigen geld is, maar damn. Dat is wel echt exponentieel teveel betalen.

Edit: ik bedoel dit lang niet zo lullig als het eruit komt overigens. Ik probeer je niet af te zeiken. Ik ben gewoon oprecht flabbergasted.
pi_172758607
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 juli 2017 13:51 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Wow oké. Ik vroeg me altijd af wie naïef genoeg was in dat "refurbished" verhaaltje te trappen. Zonde man. Ik snap dat je eigen geld is, maar damn. Dat is wel echt exponentieel teveel betalen.
Zo dacht ik vroeger ook.
Heb echter een iPhone gekocht bij hetzelfde bedrijf en kan echt niet anders dan tevreden zijn. Computers die er vandaan komen worden gewoon goed gecontroleerd voordat ze de verkoop in gaan en heb het nog geen oneerlijke verhalen o.i.d. gehoord van ze.

Heb laatst contact opgenomen met de klantenservice vanwege een kabeltje die niet lekker werkte en ben ook gewoon goed geholpen daar.
pi_172758631
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 juli 2017 13:51 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Wow oké. Ik vroeg me altijd af wie naïef genoeg was in dat "refurbished" verhaaltje te trappen. Zonde man. Ik snap dat je eigen geld is, maar damn. Dat is wel echt exponentieel teveel betalen.

Edit: ik bedoel dit lang niet zo lullig als het eruit komt overigens. Ik probeer je niet af te zeiken. Ik ben gewoon oprecht flabbergasted.
Begrijp ik!!
Het probleem met particulier kopen is dat je slechts garantie hebt tot de deur, en als er nu wat gebeurd heb ik hem gewoon binnen een week of 1-2 gefixed terug.
pi_172758896
For what it's worth: mijn huidige laptop (dezelfde als DevFreak dus) heb ik twee jaar geleden tweedehands gekocht voor 600 euro. Dat was toen al ontzettend goedkoop, maar ik kocht 'm van een studente op mijn universiteit die al een paar jaar geleden een nieuwe Retina had 'gekregen'. Ik denk niet dat ze wist wat ze verkocht.

Ik ben toen bewust voor dit 'dikke' model MacBook Pro gegaan omdat zo ongeveer alles wat niet op het moederbord zit gemakkelijk te vervangen is. Ik heb daarom gewoon gecontroleerd of alles wat zich op het moederbord bevindt (GPU, Bluetooth, Wi-Fi, ...) het goed doet en daarna heb ik er 16GB RAM en een 512GB SSD in gepleurd.

Ik geloof zelf ook niet echt in refurbished, maar ik heb ook twee jaar bij een Apple Premium Reseller gewerkt dus ik ken die dingen van binnen en van buiten, en ik weet waar ik naar moet kijken :P

Als je die kennis hebt is er echt niks mis met tweedehands kopen. Als ik zie dat een nieuwe 15-inch MacBook Pro met grofweg dezelfde specificaties meer als 5 keer zo veel kost als wat ik voor de mijne heb betaald, is het me dat gewoon niet waard. Natuurlijk is het scherp en de GPU beter en de opslag en de CPU sneller, maar dat verschil is voor mij niet groot genoeg om de meerprijs te rechtvaardigen :)

[ Bericht 2% gewijzigd door J.Appleseed op 29-07-2017 14:20:26 ]
pi_172759123
quote:
7s.gif Op zaterdag 29 juli 2017 13:16 schreef DevFreak het volgende:

[..]

Bedankt voor de tip! :D

Ik wist wel dat je wat info kon vinden in Systeeminformatie, maar dit is wel wat gemakkelijker.

[ afbeelding ]

Die van mij is ietsje meer gebruikt dan dat van jou denk ik, maar nog steeds erg netjes. Ik zie het over een jaar of twee-drie wel weer of ik hem moet vervangen :)

Ik denk dat ik voor 1300,- euro wel meer dan tevreden kan zijn.
Ik snap iets even niet. Ik heb in 2015 een spiksplinternieuwe MacBook Pro gekocht met Retina scherm. 13" voor 1299 euro.
Jij hebt een model uit 2012 met 15" scherm zonder Retina voor hetzelfde geld. Dat 2" scherm rechtvaardigt toch niet dat het bedrag gelijk is? Of zitten er nog allerlei extra's op jouw model?

Ik snap niks van die 2e hands prijzen.
pi_172759143
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juli 2017 14:21 schreef NedKelly het volgende:

[..]

Ik snap iets even niet. Ik heb in 2015 een spiksplinternieuwe MacBook Pro gekocht met Retina scherm. 13" voor 1299 euro.
Jij hebt een model uit 2012 met 15" scherm zonder Retina voor hetzelfde geld. Dat 2" scherm rechtvaardigt toch niet dat het bedrag gelijk is? Of zitten er nog allerlei extra's op jouw model?

Ik snap niks van die 2e hands prijzen.
Er zit een redelijk groot verschil in 13-inch en 15-inch MacBook Pro's buiten het scherm. Zo hebben 13-inch MacBook Pro's altijd een dual-core processor (i5 of i7) en 15-inch MacBook Pro's altijd een quad-core i7 processor, met vaak ook twee grafische kaarten.

Ze zijn dus niet alleen groter, maar ook een heel stuk krachtiger.
pi_172759257
quote:
7s.gif Op zaterdag 29 juli 2017 14:23 schreef J.Appleseed het volgende:

[..]

Er zit een redelijk groot verschil in 13-inch en 15-inch MacBook Pro's buiten het scherm. Zo hebben 13-inch MacBook Pro's altijd een dual-core processor (i5 of i7) en 15-inch MacBook Pro's altijd een quad-core i7 processor, met vaak ook twee grafische kaarten.

Ze zijn dus niet alleen groter, maar ook een heel stuk krachtiger.
Ah ok, thanks!
pi_172759414
Overigens vind ik dat Retina scherm wel heel wat waard. Op mijn werk gaat het nog wel met de losse beeldschermen, maar als ik moet notuleren bij vergaderingen en op HP laptop werk dan ben ik de eerste 5 min bezig om toch nog te proberen het contrast te verhogen om zo het beeld wat scherper te krijgen.
Het beeld is flets en het contrast niet goed, letters op het scherm zijn gewoon echt onscherp. Is niet goed te krijgen. Het scherm moet ook in een andere hoek staan dan mijn MacBook om toch nog een beetje scherp te kunnen lezen. Maar eigenlijk is dan die kijkhoek niet fijn.
Als ik dan weer thuis ben, ben ik zo blij met mijn MacBook.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')