abonnement Unibet Coolblue
pi_172769212
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juli 2017 17:28 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Nu AQ Idlib heeft overgenomen kan je gerust zeggen dat Assad heeft gewonnen. IS zal worden verslagen in Deir-Ezzor voor het einde van het jaar, het front in het zuiden ligt al maanden stil, de grens met Libanon wordt opgeschoond as we speak, de FSA bij de grens met Irak en Jordanië wordt daar weggejaagd. Ghouta en de Damascus voorsteden zijn niet houdbaar op de lange termijn voor de rebellen. Wat blijft er dan over? Idlib. Dat zal het slachtoffer worden van constante bombardementen van Rusland, Syrië, Amerika en Turkije net zo lang tot de bevolking het zat wordt en in opstand komt tegen AQ. Tegen die tijd zijn de FSA en Ahrar al Sham dusdanig verzwakt dat Assad het zo over kan nemen. De andere fronten zijn dan namelijk opgeschoond en dan is er genoeg mankracht om Idlib in te nemen. Wellicht dat er nog wat Eufraat Forces een klein stuk innemen maar Assad zal het meeste pakken. Het enige vraagstuk wat dan over blijft is wat er met de Koerdische gebieden gaat gebeuren. Ik gok dat Amerika ze keihard gaat laten vallen en dat ze een soort schijn-autonomie onder Assad gaan krijgen, waarbij ze Raqqa en gebieden in Deir-Ezzor moeten teruggeven aan de overheid. Ze zijn wel net iets te sterk dan om nog een all-out oorlog mee aan te gaan, maar dan kan je zeggen dat Assad bijna zijn hele land weer onder controle heeft.
Assad zei het zelf al toen de Russen de eerste bommen dropten op de rebellen, we gaan het hele land heroveren. Iedereen verklaarde hem voor gek. Maar als we nu kijken hoe de kaarten ervoor staan zit dat er zeker in.
De Amerikanen zitten nu meerder bases te vormen in het noorden, maar ik vraag me af of dat op de lange termijn houdbaar zal zijn. Inderdaad ik zie ze de Koerden gewoon keihard laten vallen, immers Isis is dan al lang opgedoekt zal zijn.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  zaterdag 29 juli 2017 @ 21:26:26 #52
365082 IPA35
Patriarch
pi_172769266
FarahJaharmin twitterde op zaterdag 29-07-2017 om 17:56:33 #SAA has taken Jabal Tuntur outskirts to #Sukhnah leaving the infantry 300m to the city. #Syria https://t.co/H2P07Hzsqf reageer retweet
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
  zaterdag 29 juli 2017 @ 21:41:47 #53
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_172769590
quote:
10s.gif Op zaterdag 29 juli 2017 21:19 schreef Slayage het volgende:

[..]

Die gasten zijn left overs van een VS project. Afgeschreven.
Honderden miljoenen door de plee :').
In al die jaren heeft de VS er miljarden voor niks doorheen gejaagd
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_172769831
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 juli 2017 21:41 schreef Szura het volgende:

[..]

Honderden miljoenen door de plee :').
In al die jaren heeft de VS er miljarden voor niks doorheen gejaagd
Tja ach de Russen nu ook en de Amerikaanse economie kan dat gemakkelijker dragen.
Daarnaast heeft CENTCOM ook zo zijn projectjes nodig.
pi_172776395
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 juli 2017 21:41 schreef Szura het volgende:

[..]

Honderden miljoenen door de plee :').
In al die jaren heeft de VS er miljarden voor niks doorheen gejaagd
tja ze hebben isis enigszins een hak gezet daar ie in die woestijn en daar ging het om
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  zondag 30 juli 2017 @ 09:26:27 #56
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_172776898
quote:
10s.gif Op zaterdag 29 juli 2017 21:51 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Tja ach de Russen nu ook en de Amerikaanse economie kan dat gemakkelijker dragen.
Daarnaast heeft CENTCOM ook zo zijn projectjes nodig.
Rusland heeft de kosten in zijn defensiebudget ondergebracht. Daarnaast heeft het ook extra wapenverkoop opgeleverd, o.a. van T90's en vliegtuigen.
pi_172777802
quote:
1s.gif Op zondag 30 juli 2017 09:26 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Rusland heeft de kosten in zijn defensiebudget ondergebracht. Daarnaast heeft het ook extra wapenverkoop opgeleverd, o.a. van T90's en vliegtuigen.
Voor de VS net zo goed en die hebben meer geld te makken. Een paar miljard meer of minder zal ze aan hun reet roesten.

Het belangrijkste voor Rusland en ik mindere mate de VS is de oorlogservaring die ze opdoen. Rusland heeft natuurlijk niet meer zoveel ervaring met echte oorlog, op die 'vakantiegangers' in Oekraïne na.
  zondag 30 juli 2017 @ 18:16:18 #58
365082 IPA35
Patriarch
pi_172789589
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_172800650
dan is de overgave regelen een stuk makkelijker :')

badly_xeroxed twitterde op maandag 31-07-2017 om 00:13:13 57 armed factions in #Daraa to merge under one banner and one commander, fully integrated https://t.co/F1eWpvpP66 reageer retweet
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 18:16 schreef IPA35 het volgende:
[ afbeelding ]
met dank aan Tijgertje, hij is weer bezig hoor ~O>



[ Bericht 22% gewijzigd door Slayage op 31-07-2017 08:51:18 ]
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  maandag 31 juli 2017 @ 09:27:42 #60
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_172801094
quote:
10s.gif Op maandag 31 juli 2017 08:43 schreef Slayage het volgende:
dan is de overgave regelen een stuk makkelijker :')

badly_xeroxed twitterde op maandag 31-07-2017 om 00:13:13 57 armed factions in #Daraa to merge under one banner and one commander, fully integrated https://t.co/F1eWpvpP66 reageer retweet
[..]

met dank aan Tijgertje, hij is weer bezig hoor ~O>

[ afbeelding ]
Again, how gay is this dude?

On topic: Tigers moving in on Deir ez-Zor. Gaat het dan toch een keer gebeuren?
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_172802041
pi_172802097
Misschien kan hij de LGBQ een eigen provincie in het nieuwe Syrië geven, dat zou de steun voor Assad in het Westen ten goede komen.
Heeft Iran meteen een plek om haar niet bestaande gaytjes te dumpen.
  maandag 31 juli 2017 @ 11:52:36 #63
442139 Zahreddine
Hertog Van Alva
pi_172803751
quote:
10s.gif Op maandag 31 juli 2017 10:23 schreef no1uknow het volgende:
[ afbeelding ]
De liefde kan toch mooi zijn :')
One who deceives will always find those who allow themselves to be deceived.
- Niccolo Machiavelli, Chapter XVIII, Il Principe.
pi_172813693
Leestip:

Inside Iran’s Mission To Dominate The Middle East

quote:
BAGHDAD — Iran has built up a multinational network of tens of thousands of young men from across the Middle East, turning them into a well-drilled fighting machine that is outgunning the US on the battlefield, as Tehran outsmarts the White House in the corridors of power.

These men can be found leading the defense of the Syrian president, Bashar al-Assad, recapturing land from ISIS in Iraq, and fighting for control of the Yemeni capital of Sanaa. The transnational militia of Shiite men — which has no official title — is now the dominant force in the region, enabling Iran to take full advantage in the absence of a coherent strategy from the Trump White House.

Over six months, BuzzFeed News spoke to researchers, officials, and militia fighters who described what they knew about the Iranian program, overseen by the secretive Quds Force of Iran’s Revolutionary Guard and its infamous commander Qassem Suleimani — who often shows up on front lines in Iraq and Syria. Accounts by the fighters reveal the scale and structure of the program, and although many of the details could not be independently verified, BuzzFeed News was able to confirm all the fighters’ memberships in various armed groups. Their stories, collected independently, match one another — as well as accounts gathered by US military and intelligence officials.

[...]

Even Iran’s critics marvel at the grandiosity of the Iranian vision, with its mixture of political and military power in Iraq, Yemen, Lebanon, Syria, and other countries, including Bahrain, Saudi Arabia, and even Nigeria, where an unarmed franchise of Hezbollah operates.

US officials, struggling to build up the capacity of allies from the Red Sea to the Mediterranean, grudgingly acknowledge Iran’s mastery of this particular style of warfare. “In Iraq, Afghanistan, and Yemen — anywhere we’ve trained — they suck; they can’t shoot straight,” one former US official said, in frustration. “The Iranians train these guys and they become good fighters.”
https://www.buzzfeed.com/(...)msP02DOP8#.ue9nEOlA1
pi_172814008
HaraldDoornbos twitterde op maandag 31-07-2017 om 19:05:49 Goede observatie VS-topdiplomaat @brett_mcgurk> Hoe reizen top AlQaeda-leiders naar Idlib in Syrie?(Spoiler alert:… https://t.co/AtMqE31WgE reageer retweet
De VS noemt indirect Turkije als helpers van Al Qaeda in Idlib, Turken over de zeik, maar het interesseert de VS niet zoveel.
  maandag 31 juli 2017 @ 21:10:09 #66
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_172816295
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2017 19:54 schreef Nintex het volgende:
HaraldDoornbos twitterde op maandag 31-07-2017 om 19:05:49 Goede observatie VS-topdiplomaat @brett_mcgurk> Hoe reizen top AlQaeda-leiders naar Idlib in Syrie?(Spoiler alert:… https://t.co/AtMqE31WgE reageer retweet
De VS noemt indirect Turkije als helpers van Al Qaeda in Idlib, Turken over de zeik, maar het interesseert de VS niet zoveel.
De VS is zelf al jaren een helper van Al Qaeda met de constante wapenstroom.
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_172825114
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2017 19:54 schreef Nintex het volgende:
HaraldDoornbos twitterde op maandag 31-07-2017 om 19:05:49 Goede observatie VS-topdiplomaat @brett_mcgurk> Hoe reizen top AlQaeda-leiders naar Idlib in Syrie?(Spoiler alert:… https://t.co/AtMqE31WgE reageer retweet
De VS noemt indirect Turkije als helpers van Al Qaeda in Idlib, Turken over de zeik, maar het interesseert de VS niet zoveel.
mcgurk zou eens in de spiegel moeten kijken mbt de relatien van de vs en het al qaiada netwerk door de decennia heen. heck! al qaida kind isis is simpelweg een directe resultaat van het beleid van george w.

en dan hebben we het niet gehad hoe ze al qaida in syrie direct/indirect hebben gesteund

en laten we helemaal achterwegen laten dat de voornaamste partner in syrie, juridisch gewoon nog steeds een terroristische organisatie is, maar zoals je zegt interesseert dit de amerikanen niet zo veel.

en harald achja...
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_172825295
quote:
1s.gif Op maandag 31 juli 2017 19:44 schreef Stabiel het volgende:
Leestip:

Inside Iran’s Mission To Dominate The Middle East

[..]

https://www.buzzfeed.com/(...)msP02DOP8#.ue9nEOlA1

de grootste winnaars van amerikaanse avonturen sinds 9/11 zijn dan ook de iraniers en de grootste verliezers de irakis en syriers.

op een merkwaardige manier is de grote satan een grote zegen gebleken voor de perzen.

uit het aritkel

quote:
Now these young men were being used to prepare for war across the border in Syria, where the Shiite were a distinct minority, and where Sunnis were battling to overthrow the Iranian-backed regime of Bashar al-Assad. "Assad may leave," he described his contact as saying. "If so we will take a small part of Syria. If he wins, we will take all of Syria."


[ Bericht 10% gewijzigd door Slayage op 01-08-2017 10:50:51 ]
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_172829377
deze gasten :|W

SaladinAlDronni twitterde op zondag 30-07-2017 om 21:30:14 This is my favourite moment - English rapper with a moment, threatening Rome and Constantinopole, while behaving...… https://t.co/kLUgM6ZCK0 reageer retweet
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  dinsdag 1 augustus 2017 @ 13:59:22 #70
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_172829573
quote:
10s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 13:50 schreef Slayage het volgende:
deze gasten :|W

SaladinAlDronni twitterde op zondag 30-07-2017 om 21:30:14 This is my favourite moment - English rapper with a moment, threatening Rome and Constantinopole, while behaving...… https://t.co/kLUgM6ZCK0 reageer retweet
Lekker wijde pupillen ook, die gast tript hard.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_172830055
quote:
10s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 10:39 schreef Slayage het volgende:
op een merkwaardige manier is de grote satan een grote zegen gebleken voor de perzen.

Is dat werkelijk zo?

Zonder steun van de VS had Saddam de oorlog tegen Iran in de jaren '80 waarschijnlijk verloren en was Irak veel eerder in handen van Iran gevallen. En zonder militaire steun (wapenleveranties, inlichtingen) en de security umbrella van de VS zouden landen als Saoedië-Arabië allang zijn overlopen door Iran in het Midden-Oosten.

Een zegen wellicht, maar ook zeker een hinder.
pi_172830378
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 14:20 schreef Stabiel het volgende:

Zonder steun van de VS had Saddam de oorlog tegen Iran in de jaren '80 waarschijnlijk verloren en was Irak veel eerder in handen van Iran gevallen. En zonder militaire steun (wapenleveranties, inlichtingen) en de security umbrella van de VS zouden landen als Saoedië-Arabië allang zijn overlopen door Iran in het Midden-Oosten.

wanneer was de laatste keer dat de perzen het voor het zeggen hadden in de hijaz en omstreken?

zo vergezocht is je stelling ;)

uiteraard is de VS geen vriend van het huidige post 1979 regime, maar het frappante is dat de VS sinds 2001 de weg heeft geplaveid van de expansie van dat regime waarvan ze aangeven te bestrijden.

iran bestrijden door irans nemesis saddam op te doeken.

iran bestrijden door iran de weg te plaveien in syrie.

het was misschien niet het doel an sich om irans belangen te dienen, immers saddam afzetten was het primaire doel in 2003 en isis bestrijden is het primaire doel nu in syrie (were in the isis killing business)

echter is het resultaat van het afzetten van saddam en het bestrijden van isis, dat iran steeds machtiger wordt in de regio, omdat zij heel slim het machtsvacuum gecreeerd door de VS opvullen.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  dinsdag 1 augustus 2017 @ 14:46:05 #73
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_172830714
quote:
10s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 14:33 schreef Slayage het volgende:

[..]

echter is het resultaat van het afzetten van saddam en het bestrijden van isis, dat iran steeds machtiger wordt in de regio, omdat zij heel slim het machtsvacuum gecreeerd door de VS opvullen.
Er zijn weinig officieel aangekondigde militaire campagnes van de VS zo succesvol verlopen als de -vermoedelijk- onbedoelde campagne voor Iran's belangen in het Midden-Oosten idd.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_172830885
quote:
10s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 14:33 schreef Slayage het volgende:
wanneer was de laatste keer dat de perzen het voor het zeggen hadden in de hijaz en omstreken?

zo vergezocht is je stelling ;)
Wanneer was de laatste keer dat Iran's invloed tot aan de Middellandse Zee reikte?

Zo vergezocht is mijn stelling niet. Zonder de Amerikanen zouden de Saoediers het nooit hebben volgehouden in een regionaal machtsstrijd.

quote:
uiteraard is de VS geen vriend van het huidige post 1979 regime, maar het frappante is dat de VS sinds 2001 de weg heeft geplaveid van de expansie van dat regime waarvan ze aangeven te bestrijden.
Hoogstens onbewust.

quote:
iran bestrijden door irans nemesis saddam op te doeken.
Door hem eerst jaren te steunen tegen Iran.

quote:
iran bestrijden door iran de weg te plaveien in syrie.
Eeh, hoe dan?
pi_172831227
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 14:52 schreef Stabiel het volgende:

Wanneer was de laatste keer dat Iran's invloed tot aan de Middellandse Zee reikte?

Zo vergezocht is mijn stelling niet. Zonder de Amerikanen zouden de Saoediers het nooit hebben volgehouden in een regionaal machtsstrijd.
uiteraard is iran naast turkije en egypte de regionale grootmacht en als je de regio volledig van de rest van de wereld zou scheiden dan gaan de grote visjes de kleine visjes op eten. dat is ook wat we zien gebeuren door de geschiedenis heen, waar ook ter wereld.

maar dit is niet de wereld van toen en anno nu is het simpelweg onmogelijk dat de perzen het midden oosten onder de voet loopt zoals jij zegt, omdat de wereld volledig geintegreerd is zoals in de vorm van de VS veiligheidsafspraken met de golfstaten

quote:
Eeh, hoe dan?
volgens mij heb jij zojuist een veelzeggend mooie samenvattend artikel gepost over hoe iraans tentakels spreiden over het midden oosten, maar ik kan het mis hebben.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')