abonnement Unibet Coolblue
  maandag 24 juli 2017 @ 19:19:08 #1
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_172648501
Begin volgend jaar (eind feb/begin maart) willen we met z'n 2en weer een mooie vakantie maken. De voorpret begint natuurlijk al vroeg met het zoeken naar locaties maar daarbij ook eindeloze opties dus ik denk, ik vraag mijn geliefde fokkertjes eens weer om wat advies.

We willen dus een combinatie tussen duiken in een mooie omgeving + bounty strand/eiland om lekker te relaxen. Dit voorjaar zijn we naar Bonaire geweest, maar dat haalde het toch niet bij de Malediven van een jaartje eerder.

Video-tje:
Zoiets willen we dus weer ;)

Graag willen we dus ook weer deze richting op. De vorige keer zijn we een week geweest (9 dagen waarvan 2 reisdagen) en dat gaat dan toch erg snel voorbij. Deze keer willen we dus voor zo'n 2 weken gaan (12-14 dagen op locatie). De Malediven ligt dan natuurlijk weer voor de hand omdat daar eindeloos veel opties zijn, maar voor zo'n periode wordt dat ook snel weer erg duur dus we willen ook eens wat andere opties bekijken. Thailand ben ik nu aan het bekijken maar daar zijn zo extreem veel opties dat dat nog ff diep graven is.

Hebbennnn jullie voor mij nog wat mooie tips (in Thailand of andere landen) waar het in die periode lekker zonnig weer is, chille zee temperatuur (rond 30 graden)? Ook tips op de Malediven zijn uiteraard welkom :)

Omdat het duiken al de activiteit van de vakantie is zijn we niet verder op zoek naar dingen in de omgeving om te doen. Verblijven in een all-in resort is dus helemaal prima.

De gouden tip krijgt een gevulde koek ^)
  maandag 24 juli 2017 @ 21:27:52 #2
62913 Blik
The one and Only!
pi_172652392
Denk dat er mooiere plekken zijn om te duiken dan Thailand om eerlijk te zijn (en ook de Malediven om eerlijk te zijn). Waarom niet naar de Filippijnen, Indonesië of Maleisië? Daar heb je toch wel de duik hotspots van Azie.
  maandag 24 juli 2017 @ 21:29:51 #3
62913 Blik
The one and Only!
pi_172652459
Wat is je budget?
pi_172652624
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  maandag 24 juli 2017 @ 21:58:06 #5
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_172653352
quote:
0s.gif Op maandag 24 juli 2017 21:27 schreef Blik het volgende:
Denk dat er mooiere plekken zijn om te duiken dan Thailand om eerlijk te zijn (en ook de Malediven om eerlijk te zijn). Waarom niet naar de Filippijnen, Indonesië of Maleisië? Daar heb je toch wel de duik hotspots van Azie.
Vandaar ook de tips gevraagd naar andere opties ;). Maleisië was ik al naar aan het kijken ook. :) nog specifieke tips qua locaties?

Budget is te rekken. Liefst zo'n 2.000 pp voor reis en verblijf (inc eten) duik kosten komen daar nog weer bovenop.
  maandag 24 juli 2017 @ 21:58:34 #6
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_172653369
quote:
Ik ga het bekijken, klinkt al goed thnx :)
  maandag 24 juli 2017 @ 22:17:32 #7
62913 Blik
The one and Only!
pi_172654061
Filippijnen bijvoorbeeld Cebu of Palawan (check ook de stranden).
Maleisie is Sipadan wel echt geniaal.
Indonesie heeft zo ontzettend veel duikspots, gaande van Bali tot aan Papua.
pi_172654803
quote:
1s.gif Op maandag 24 juli 2017 21:58 schreef Dribbel_ het volgende:

[..]

Ik ga het bekijken, klinkt al goed thnx :)
Kijk nu al uit naar die koek
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  maandag 24 juli 2017 @ 23:03:23 #9
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_172655517
quote:
17s.gif Op maandag 24 juli 2017 19:19 schreef Dribbel_ het volgende:
Begin volgend jaar (eind feb/begin maart) willen we met z'n 2en weer een mooie vakantie maken. De voorpret begint natuurlijk al vroeg met het zoeken naar locaties maar daarbij ook eindeloze opties dus ik denk, ik vraag mijn geliefde fokkertjes eens weer om wat advies.

We willen dus een combinatie tussen duiken in een mooie omgeving + bounty strand/eiland om lekker te relaxen. Dit voorjaar zijn we naar Bonaire geweest, maar dat haalde het toch niet bij de Malediven van een jaartje eerder.

Video-tje:
Zoiets willen we dus weer ;)

Graag willen we dus ook weer deze richting op. De vorige keer zijn we een week geweest (9 dagen waarvan 2 reisdagen) en dat gaat dan toch erg snel voorbij. Deze keer willen we dus voor zo'n 2 weken gaan (12-14 dagen op locatie). De Malediven ligt dan natuurlijk weer voor de hand omdat daar eindeloos veel opties zijn, maar voor zo'n periode wordt dat ook snel weer erg duur dus we willen ook eens wat andere opties bekijken. Thailand ben ik nu aan het bekijken maar daar zijn zo extreem veel opties dat dat nog ff diep graven is.

Hebbennnn jullie voor mij nog wat mooie tips (in Thailand of andere landen) waar het in die periode lekker zonnig weer is, chille zee temperatuur (rond 30 graden)? Ook tips op de Malediven zijn uiteraard welkom :)

Omdat het duiken al de activiteit van de vakantie is zijn we niet verder op zoek naar dingen in de omgeving om te doen. Verblijven in een all-in resort is dus helemaal prima.

De gouden tip krijgt een gevulde koek ^)
Bonaire is prima duiken toch? Of vond je het eiland/stranden minder?
  dinsdag 25 juli 2017 @ 10:05:38 #10
146003 RodenCity
Professioneel Proefdier
pi_172660727
Mexico een optie? Cozumel, of andere plek op Yucatan.
The Admirals......1995-2007
pi_172661236
Plekken die ik zelf tof vond en wel voldoen aan je eisen denk ik: Belize, met name het eilandje Caye Caulker; Nicararagua: Little Corn Island; Indonesie: Noord-Sulawesi, Kalimantan, Komodo NP. Een plek als Mozambique (Tofo Beach, Ponta do Ouro) is ook erg tof maar daar is het water wat kouder. En als je puur voor het duiken gaat is Dahab in Egypte ook altijd nog een echte aanrader. Is ook lekker dichtbij en goedkoop.
  dinsdag 25 juli 2017 @ 11:52:26 #12
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_172663060
Thnx voor de opties, ik ga er vanavond weer eens in duiken.

quote:
0s.gif Op maandag 24 juli 2017 23:03 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Bonaire is prima duiken toch? Of vond je het eiland/stranden minder?
Bonaire was zeker mooi met duiken, veel boottrips gemaakt naar verschillende plekken maar het verblijf zelf was dan weer totaal anders daar, stuk massaler qua toerisme. Op de malediven hadden een stuk eiland bijna de hele vakantie voor ons zelf met niemand anders te zien, kon je aan de rand van de zee zitten terwijl er kleine haaien langs je zwommen, dat is wel een hele andere experience. Die rust op vakantie hou ik dan wel echt van ipv de mogelijkheid om op bonaire kroketten bij m'n lunch te eten (ligt er natuurlijk ook aan waar je verblijft uiteraard).
  dinsdag 25 juli 2017 @ 12:23:25 #13
62913 Blik
The one and Only!
pi_172663797
Is een liveaboard nog een optie, dus een week of een aantal dagen full-time duiken terwijl je op een boot zit? En daarna nog een weekje chillen op een mooi eiland
  woensdag 26 juli 2017 @ 08:29:35 #14
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_172682788
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juli 2017 12:23 schreef Blik het volgende:
Is een liveaboard nog een optie, dus een week of een aantal dagen full-time duiken terwijl je op een boot zit? En daarna nog een weekje chillen op een mooi eiland
Nee dat was eigenlijk al afgevallen. 4 uur onderwater en dan 20 uur op een krappe boot zitten lijkt me vreselijk haha.

Hebben nu meestal een helft van de dag een 2 tank die boottrip gedaan en de restvlekker aan het strand/snorkelen. Dus een huisrif is een pre.
pi_172815210
Malediven zo gaaafff
pi_172838870
quote:
Costa Rica om te duiken? Ga dan lekker naar Honduras.
  woensdag 2 augustus 2017 @ 09:38:30 #17
62913 Blik
The one and Only!
pi_172847267
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 21:08 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Costa Rica om te duiken? Ga dan lekker naar Honduras.
Utila en Roatan ^O^
  woensdag 2 augustus 2017 @ 21:03:09 #18
33350 Janena
To boldly go where no one has
pi_172862593
De Seychellen lijken mij geweldig op dat gebied...
Live now. Make now always the most precious time. Now will never come again. JL Picard
pi_173077935
Duiken:

- Varkensbaai, Cuba - prachtig, komt geen hont, heb er mijn OW en AOW gedaan
- Cabo Verde - divers, veel vis, beetje koud water
- Lembongan (bij Bali) - gave manta's, mooi duiken, prachtige kust

Qua hotels is Cuba wat minder (casa particular, eten is matig), Lembongan prima en Cabo Verde ook.
Een waarheidszoeker is iemand die durft te waden door dikke lagen van giftige rookgordijnen en probeert geen adem te halen.
"The silence of conspiracy. Slaughtered on the altar of apathy." - Lords of the New Church (1982)
pi_173078036
quote:
12s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 23:42 schreef De_cameraman_uit_Colombia het volgende:
Duiken:

- Varkensbaai, Cuba - prachtig, komt geen hont, heb er mijn OW en AOW gedaan
- Cabo Verde - divers, veel vis, beetje koud water
- Lembongan (bij Bali) - gave manta's, mooi duiken, prachtige kust

Qua hotels is Cuba wat minder (casa particular, eten is matig), Lembongan prima en Cabo Verde ook.
Cuba en Cabo Verde zijn weinig bijzonder vind ik.
pi_173078078
quote:
11s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 23:46 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Cuba en Cabo Verde zijn weinig bijzonder vind ik.
Waar in Cuba en waar op Cabo Verde?

En smaken verschillen blijkbaar.
Een waarheidszoeker is iemand die durft te waden door dikke lagen van giftige rookgordijnen en probeert geen adem te halen.
"The silence of conspiracy. Slaughtered on the altar of apathy." - Lords of the New Church (1982)
pi_173078143
quote:
7s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 23:48 schreef De_cameraman_uit_Colombia het volgende:

[..]

Waar in Cuba en waar op Cabo Verde?

En smaken verschillen blijkbaar.
Pigs Bay en Sal. Het is leuk duiken hoor. Maar heel bijzonder is het niet. Doe mij dan maar Utila of de Filipijnen.
pi_173078197
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 23:51 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Pigs Bay en Sal. Het is leuk duiken hoor. Maar heel bijzonder is het niet. Doe mij dan maar Utila of de Filipijnen.
Precies die plekken ben ik geweest, vond het erg prettig.

Varkensbaai vond ik qua duiken zeker beter dan Utila, hoewel dat ook niet tegenviel. Filipijnen ken ik niet.
Een waarheidszoeker is iemand die durft te waden door dikke lagen van giftige rookgordijnen en probeert geen adem te halen.
"The silence of conspiracy. Slaughtered on the altar of apathy." - Lords of the New Church (1982)
pi_173078331
quote:
10s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 23:54 schreef De_cameraman_uit_Colombia het volgende:

[..]

Precies die plekken ben ik geweest, vond het erg prettig.

Varkensbaai vond ik qua duiken zeker beter dan Utila, hoewel dat ook niet tegenviel. Filipijnen ken ik niet.
Ieder zijn ding dan inderdaad. :)

Malapascua in de Filipijnen vond ik fantastisch. Zou daar wel alleen heen gaan als je 25+ duiken hebt gemaakt.
pi_173281029
quote:
17s.gif Op maandag 24 juli 2017 19:19 schreef Dribbel_ het volgende:
Begin volgend jaar (eind feb/begin maart) willen we met z'n 2en weer een mooie vakantie maken. De voorpret begint natuurlijk al vroeg met het zoeken naar locaties maar daarbij ook eindeloze opties dus ik denk, ik vraag mijn geliefde fokkertjes eens weer om wat advies.

We willen dus een combinatie tussen duiken in een mooie omgeving + bounty strand/eiland om lekker te relaxen. Dit voorjaar zijn we naar Bonaire geweest, maar dat haalde het toch niet bij de Malediven van een jaartje eerder.

Video-tje:
Zoiets willen we dus weer ;)

Graag willen we dus ook weer deze richting op. De vorige keer zijn we een week geweest (9 dagen waarvan 2 reisdagen) en dat gaat dan toch erg snel voorbij. Deze keer willen we dus voor zo'n 2 weken gaan (12-14 dagen op locatie). De Malediven ligt dan natuurlijk weer voor de hand omdat daar eindeloos veel opties zijn, maar voor zo'n periode wordt dat ook snel weer erg duur dus we willen ook eens wat andere opties bekijken. Thailand ben ik nu aan het bekijken maar daar zijn zo extreem veel opties dat dat nog ff diep graven is.

Hebbennnn jullie voor mij nog wat mooie tips (in Thailand of andere landen) waar het in die periode lekker zonnig weer is, chille zee temperatuur (rond 30 graden)? Ook tips op de Malediven zijn uiteraard welkom :)

Omdat het duiken al de activiteit van de vakantie is zijn we niet verder op zoek naar dingen in de omgeving om te doen. Verblijven in een all-in resort is dus helemaal prima.

De gouden tip krijgt een gevulde koek ^)
En wie krijgt de gevulde koek?
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')