abonnement Unibet Coolblue
pi_172655895
quote:
14s.gif Op maandag 24 juli 2017 20:32 schreef spiritusbus het volgende:

[..]

Misschien lukt betaald verlof dan ook nog wel.
Ik zou het op en/en gooien. Dat lukt meestal ook wel. Dus betaald verlof en vanaf 1 september vast de WW.
pi_172657224
Die man is natuurlijk niet gek. Hij heeft je nodig. Zou je laten gaan (dus hij kan het lekker uitzoeken), en dan moet hij nog meewerken aan een vaststellingsovereenkomst ook zodat jij lekker je uitkering kan vangen. Ik zou zeggen, vraag je onbetaalde verlof aan en de mogelijkheid of je terug mag komen. Zo niet, dan heb je pech. Vaststellingsovereenkomst mag trouwens alleen bij uitzonderlijke gevallen (arbeidsconflict). Dat is dit zeker niet.
pi_172657295
Het is ook een lekker verhaal: vaststellingsovereenkomst die wel op een heeeel gunstig moment kwam. Of wil je bij het UWV gaan volhouden: "Nee, echt hoor. We kwamen er niet meer uit op de zaak. En toen ineens wist ik het: ik ga vier maanden reizen!"

Dit gaat niets worden.
pi_172658020
Ik vind het echt sneu van TS. Eerst 3 maanden reizen en dan ww willen vangen. Als dit mogelijk blijkt dan snap ik waarom de belastingen zo hoog zijn en mensen die het echt nodig hebben onvoldoende worden gesteund.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_172658301
TS komt er nog wel achter.
Ze zeggen wel eens dat domme vragen niet bestaan maar die twijfel is nu wel weg.
Maar hoe dom de vraag ook is: Een vraag mag altijd gesteld worden vind ik.
pi_172658366
Beste manier is onbetaald verlof opnemen iom jouw werkgever. Daarna per 1 feb 2018 WW aanvragen.

Tenzij werkgever jou na terugkomst wel een contract wil aanbieden. Als je dat contract weigert, dan verspeel je in principe jouw WW recht.

Trouwens bij WW aanvragen na sluiten van een vaststellingsovereenkomst gelden ook voorwaarden. Je kan niet per sept 2017 uit dienst gaan. En pas per febr 2018 ww aanvragen. Je voldoet dan niet meer aan de wekeneis. De WW wordt afgewezen.

Daarnaast is het maar de vraag of je tussentijdse beding hebt in jouw contract.

Kortom meer info is nodig.
pi_172660629
Als ik jou was, zou ik onbetaald verlof proberen te regelen en bij weigering ontslag nemen (mits tussentijds opzegbeding, rekening houdend met opzegtermijn).
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  dinsdag 25 juli 2017 @ 10:01:44 #33
469910 Bestluck
Lucky luke
pi_172660635
Hi all, TS hier,

dank voor jullie hilarische reacties, boze reacties, nuttige reacties ;-).

Ik snap jullie onbegrip, maar als mijn werk potentieel van mij af wil per februari, en ik zelf ook er wel klaar mee ben zou het toch dom zijn om niet op z'n minst alle scenario's door te nemen en te inventariseren? Dat is überhaupt de reden dat ik hier een topic start, dus nogmaals dank voor de reply's.

Wb de opzegging; ik heb één maand opzegtermijn, en mijn wergever ook. Sowieso mag je altíjd ontslag nemen omdat je als werknemer vrijheid hebt van arbeid. Je werkgever mag hoe dan ook je ontslag niet weigeren, hoogstens je aan een bepaalde opzegtermijn houden. Één maand dus in mijn geval.

@Girlmusic heeft het beste advies tot nu toe, dank daarvoor. Ik ga de case voorleggen mbt onbetaald verlof en einde dienstverband per 1 feb, en indien dat niet akkoord is schuif ik mijn ontslagbrief onder zijn neus. Dan maar geen WW (voor de haters, ik ben niet van plan om na mijn reis een uitkering te trekken, maar ik wil alle opties weten, en dit is er één van). De reis is het belangrijkst, daarna zien we wel.

En ja, ik geef alle zekerheidjes op omwille van een droomreis, dromen moet je najagen toch?
  dinsdag 25 juli 2017 @ 10:03:16 #34
469910 Bestluck
Lucky luke
pi_172660669
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juli 2017 10:01 schreef baskick het volgende:
Als ik jou was, zou ik onbetaald verlof proberen te regelen en bij weigering ontslag nemen (mits tussentijds opzegbeding, rekening houdend met opzegtermijn).
Dit ga ik doen idd :). Thanks!
pi_172660850
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juli 2017 10:01 schreef Bestluck het volgende:
Hi all, TS hier,

dank voor jullie hilarische reacties, boze reacties, nuttige reacties ;-).

Ik snap jullie onbegrip, maar als mijn werk potentieel van mij af wil per februari, en ik zelf ook er wel klaar mee ben zou het toch dom zijn om niet op z'n minst alle scenario's door te nemen en te inventariseren? Dat is überhaupt de reden dat ik hier een topic start, dus nogmaals dank voor de reply's.

Wb de opzegging; ik heb één maand opzegtermijn, en mijn wergever ook. Sowieso mag je altíjd ontslag nemen omdat je als werknemer vrijheid hebt van arbeid. Je werkgever mag hoe dan ook je ontslag niet weigeren, hoogstens je aan een bepaalde opzegtermijn houden. Één maand dus in mijn geval.

@Girlmusic heeft het beste advies tot nu toe, dank daarvoor. Ik ga de case voorleggen mbt onbetaald verlof en einde dienstverband per 1 feb, en indien dat niet akkoord is schuif ik mijn ontslagbrief onder zijn neus. Dan maar geen WW (voor de haters, ik ben niet van plan om na mijn reis een uitkering te trekken, maar ik wil alle opties weten, en dit is er één van). De reis is het belangrijkst, daarna zien we wel.

En ja, ik geef alle zekerheidjes op omwille van een droomreis, dromen moet je najagen toch?
Nee, een contract voor bepaalde tijd heeft doorgaans een vooraf vastgestelde einddatum en lang niet altijd de mogelijkheid om tussentijds op te zeggen. Als er niets over tussentijds opzeggen in staat, dan kun je dus niet tussentijds opzeggen; je werkgever mag je aan de vooraf door partijen overeengekomen einddatum houden.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  dinsdag 25 juli 2017 @ 10:47:46 #36
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_172661591
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juli 2017 10:01 schreef Bestluck het volgende:
Sowieso mag je altíjd ontslag nemen omdat je als werknemer vrijheid hebt van arbeid.
Bron? :?
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
  dinsdag 25 juli 2017 @ 10:58:12 #37
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_172661837
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juli 2017 10:01 schreef Bestluck het volgende:

Wb de opzegging; ik heb één maand opzegtermijn, en mijn wergever ook. Sowieso mag je altíjd ontslag nemen omdat je als werknemer vrijheid hebt van arbeid. Je werkgever mag hoe dan ook je ontslag niet weigeren, hoogstens je aan een bepaalde opzegtermijn houden. Één maand dus in mijn geval.

Dit is gelul. Een arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd is niet tussentijds opzegbaar, tenzij er expliciet in is opgenomen dat het wel kan. Fijn dat er bij jou een opzegtermijn in staat, maar je verwijzing naar vrijheid van arbeid in flauwekul.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_172662851
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juli 2017 10:01 schreef Bestluck het volgende:
Hi all, TS hier,

dank voor jullie hilarische reacties, boze reacties, nuttige reacties ;-).

Ik snap jullie onbegrip, maar als mijn werk potentieel van mij af wil per februari, en ik zelf ook er wel klaar mee ben zou het toch dom zijn om niet op z'n minst alle scenario's door te nemen en te inventariseren? Dat is überhaupt de reden dat ik hier een topic start, dus nogmaals dank voor de reply's.

Wb de opzegging; ik heb één maand opzegtermijn, en mijn wergever ook. Sowieso mag je altíjd ontslag nemen omdat je als werknemer vrijheid hebt van arbeid. Je werkgever mag hoe dan ook je ontslag niet weigeren, hoogstens je aan een bepaalde opzegtermijn houden. Één maand dus in mijn geval.

@Girlmusic heeft het beste advies tot nu toe, dank daarvoor. Ik ga de case voorleggen mbt onbetaald verlof en einde dienstverband per 1 feb, en indien dat niet akkoord is schuif ik mijn ontslagbrief onder zijn neus. Dan maar geen WW (voor de haters, ik ben niet van plan om na mijn reis een uitkering te trekken, maar ik wil alle opties weten, en dit is er één van). De reis is het belangrijkst, daarna zien we wel.

En ja, ik geef alle zekerheidjes op omwille van een droomreis, dromen moet je najagen toch?
Je wilt per 1 februari zeker ook nog even een transitievergoeding van je werkgever?
  dinsdag 25 juli 2017 @ 12:10:10 #39
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_172663447
quote:
2s.gif Op dinsdag 25 juli 2017 10:47 schreef KaBuf het volgende:

[..]

Bron? :?
Jij denkt dat je nooit meer van je werkgever af komt als je een contract voor onbepaalde tijd hebt?
pi_172663561
quote:
15s.gif Op dinsdag 25 juli 2017 12:10 schreef ShaoliN het volgende:

[..]

Jij denkt dat je nooit meer van je werkgever af komt als je een contract voor onbepaalde tijd hebt?
TS heeft een contract voor bepaalde tijd.
  dinsdag 25 juli 2017 @ 12:17:46 #41
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_172663637
quote:
2s.gif Op dinsdag 25 juli 2017 12:14 schreef sylvesterrr het volgende:

[..]

TS heeft een contract voor bepaalde tijd.
ja die kan je opzeggen, en in veel van deze contracten zit een tussentijds opzegbeding.
pi_172663862
quote:
2s.gif Op dinsdag 25 juli 2017 12:17 schreef ShaoliN het volgende:

[..]

ja die kan je opzeggen, en in veel van deze contracten zit een tussentijds opzegbeding.
nope:
quote:
Tijdelijk contract tussentijds beëindigen
Een tijdelijk contract kan je niet tussentijds beëindigen. Dit kan alleen als dit in het contract is opgenomen.
bron: FNV (ja die bond voor werknemers)
pi_172664052
quote:
2s.gif Op dinsdag 25 juli 2017 12:17 schreef ShaoliN het volgende:

[..]

ja die kan je opzeggen, en in veel van deze contracten zit een tussentijds opzegbeding.
Zou wat zijn als alleen werkgevers zich aan het contract hoefden te houden..
  dinsdag 25 juli 2017 @ 13:00:13 #44
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_172664713
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 juli 2017 12:32 schreef spiritusbus het volgende:

[..]

Zou wat zijn als alleen werkgevers zich aan het contract hoefden te houden..
pi_172665325
quote:
2s.gif Op dinsdag 25 juli 2017 12:17 schreef ShaoliN het volgende:

[..]

ja die kan je opzeggen, en in veel van deze contracten zit een tussentijds opzegbeding.
Tussentijds opzeggen kan alleen als dat tussentijds opzegbeding er daadwerkelijk in staat. Soms staat het er in, niet altijd.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  dinsdag 25 juli 2017 @ 13:49:02 #46
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_172665874
Uiteraard kun je ook gewoon zeggen dat je dicht tegen een flinke burnout aanzit, je dit in het verleden ook al hebt gehad voor lange tijd, en zorgen dat je werkgever je liever kwijt dan rijk is.
  dinsdag 25 juli 2017 @ 14:26:19 #47
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_172666633
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juli 2017 13:49 schreef damsco het volgende:
Uiteraard kun je ook gewoon zeggen dat je dicht tegen een flinke burnout aanzit, je dit in het verleden ook al hebt gehad voor lange tijd, en zorgen dat je werkgever je liever kwijt dan rijk is.
Dan mag hij naar de arbo-arts en kan hij zijn wereldreis voorlopig wel vergeten.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  dinsdag 25 juli 2017 @ 18:01:54 #48
469910 Bestluck
Lucky luke
pi_172670641
Ik heb géén expliciet tussentijds opzegbeding, maar het volgende staat er;

"Het dienstverband kan door beide partijen gedurende de arbeidsovereenkomst schriftelijk worden opgezegd met in achtneming van de wettelijke opzegtermijn".

Lijkt me een soort van tussentijds opzegbeding dus.
  dinsdag 25 juli 2017 @ 22:28:43 #49
398472 goed_volk
kan tegen een grapje
pi_172678553
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juli 2017 18:01 schreef Bestluck het volgende:
"Het dienstverband kan door beide partijen gedurende de arbeidsovereenkomst schriftelijk worden opgezegd met in achtneming van de wettelijke opzegtermijn".
Je kunt tussentijds ontslag nemen, met inachtneming van (waarschijnlijk) 3 maanden opzegtermijn.
Hier schreef Dagoduck: Zeer goede FiPo.
Hier denkt katindeboom dat ik eigenlijk Braddie ben, maar die ben ik natuurlijk niet.
Hier liet ik CherryOnTop haar beeldscherm onder spugen
pi_172680930
Je hebt een tussentijdse opzegbedi g. Ontslagname is dus een optie maar daarmee verspeel je in beginsel jouw ww recht. En daar ging het jou toch om?

Hoe lang ben je in dienst?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')