abonnement Unibet Coolblue
pi_172617901
Als ik het woord nationalisme hoor, word ik altijd een beetje kriegel. Zeker in sporten heb ik er altijd moeite mee om voor een sporter te juichen puur omdat er een vlaggetje voor de naam staat. Dat valt in de meest willekeurige sporten te ontdekken. Zelfs als ik naar darten kijk en voor het plebs onbekende Nederlanders staan te gooien, zie ik mensen voor een onbekende Nederlander juichen. Wat beweegt mensen daartoe? Waarom juichen we puur voor een vlaggetje achter de naam?

Zou u voor een Nederlander juichen met een afzichtelijke fietsstijl? Ik kan dat dus totaal niet.
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 23 juli 2017 @ 12:48:53 #2
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_172618080
Hoi wimderon.

De fietsstijl van iemand maakt me weinig uit eigenlijk, dat harde beuken van Mollema vind ik meer hebben dan iemand die bijna met een bewegingsloze rug op de fiets zit. Ook mooi, maar daar zie je nauwelijks dat er geknokt wordt.

En verder snap ik prima dat mensen gemiddeld gewoon wat meer voor hun landgenoten juichen, zoals men overal op aarde doet. Al is het maar omdat je daar eens een interviewtje mee ziet of wat over leest, terwijl de niet-landgenoten vaak minder bekend zijn (wat zaken als interviews betreft).
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  zondag 23 juli 2017 @ 12:53:59 #3
242879 Onnoman
The On And Only
pi_172618162
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2017 12:38 schreef Ajacied422 het volgende:
Als ik het woord nationalisme hoor, word ik altijd een beetje kriegel. Zeker in sporten heb ik er altijd moeite mee om voor een sporter te juichen puur omdat er een vlaggetje voor de naam staat. Dat valt in de meest willekeurige sporten te ontdekken. Zelfs als ik naar darten kijk en voor het plebs onbekende Nederlanders staan te gooien, zie ik mensen voor een onbekende Nederlander juichen. Wat beweegt mensen daartoe? Waarom juichen we puur voor een vlaggetje achter de naam?

Zou u voor een Nederlander juichen met een afzichtelijke fietsstijl? Ik kan dat dus totaal niet.
je bent gewoon een vuile landverrader :)
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
pi_172618242
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2017 12:38 schreef Ajacied422 het volgende:
Als ik het woord nationalisme hoor, word ik altijd een beetje kriegel. Zeker in sporten heb ik er altijd moeite mee om voor een sporter te juichen puur omdat er een vlaggetje voor de naam staat. Dat valt in de meest willekeurige sporten te ontdekken. Zelfs als ik naar darten kijk en voor het plebs onbekende Nederlanders staan te gooien, zie ik mensen voor een onbekende Nederlander juichen. Wat beweegt mensen daartoe? Waarom juichen we puur voor een vlaggetje achter de naam?

Zou u voor een Nederlander juichen met een afzichtelijke fietsstijl? Ik kan dat dus totaal niet.
Dan doe je het niet, toch?
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 23 juli 2017 @ 13:04:35 #6
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_172618301
Overigens snap ik minder van het haten op mensen die wél juichen voor iemand omdat die hetzelfde vlaggetje heeft (in de meeste sporten staat deze overigens voor de naam, niet achter de naam, maar dat is een detail). Lekker boeiend als iemand hetzelfde doet als 99% van de mondiale sportkijkers, of moeten we allemaal uniek zijn en ben je raar als je niet bij die ene procent hoort?
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Moderator zondag 23 juli 2017 @ 13:09:06 #7
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_172618700
Terechte klacht.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_172618738
Niet snappen dat je je nou eenmaal sneller identificeert met iemand waarmee je iets gemeenschappelijks deelt. :')
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_172619714
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2017 12:38 schreef Ajacied422 het volgende:
Als ik het woord nationalisme hoor, word ik altijd een beetje kriegel. Zeker in sporten heb ik er altijd moeite mee om voor een sporter te juichen puur omdat er een vlaggetje voor de naam staat. Dat valt in de meest willekeurige sporten te ontdekken. Zelfs als ik naar darten kijk en voor het plebs onbekende Nederlanders staan te gooien, zie ik mensen voor een onbekende Nederlander juichen. Wat beweegt mensen daartoe? Waarom juichen we puur voor een vlaggetje achter de naam?

Zou u voor een Nederlander juichen met een afzichtelijke fietsstijl? Ik kan dat dus totaal niet.
Sportlieden hebben hun inkomsten vaak te danken aan het wijgevoel dat sommige individuen hebben met de nationaliteit of groep waar zo'n sportman deel van uitmaakt. Stel dat je Feyenoordfan bent en je bent getuige van de allesbeslissende slotwedstrijd. Sta je dan te juichen om een prachtig mooi doelpunt van ... laten we zeggen... de rechts buiten van Cambuur waardoor Feyenoord net geen kampioen wordt?
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_172620118
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2017 13:24 schreef marcodej het volgende:
Niet snappen dat je je nou eenmaal sneller identificeert met iemand waarmee je iets gemeenschappelijks deelt. :')
Vrij oppervlakkig om dat een vlaggetje te laten zijn. Bijna alles zou een betere reden zijn. Als iemand een enorme lul is, maar wel Nederlander, staat Nederland er nog voor op de banken met een bos wortels op de kop.

Er zijn ook users die juichen voor alles wat Colombiaans is, of alles wat uit donker Afrika komt. Er is iemand die maniakaal juicht als Alexey Vermeulen namens Lotto-Jumbo 16e wordt in een tijdrit of als Jan Boven een scheet laat. Daar wordt nogal eens raar tegenaan gekeken, terwijl dat eigenlijk niets anders is dan juichen voor alles wat van Duitsen bloed is.

Maar goed, tegenwoordig erger me ik er niet meer aan. Ik vind het vooral raar. Dat iemand die nooit voetbal kijkt tijdens het WK opeens vooraan staat om te juichen voor het Nederlands elftal en aan voetbalvolgers uit gaat leggen waarom Karsdorp in de basis moet snap ik ook best. Maar als het gaat om kleinere evenementen, individuele sporten of sporten waar nationaliteit geen enkele rol speelt ofzo ga ik dat niet snappen.
pi_172620179
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2017 12:38 schreef Ajacied422 het volgende:
Als ik het woord nationalisme hoor, word ik altijd een beetje kriegel. Zeker in sporten heb ik er altijd moeite mee om voor een sporter te juichen puur omdat er een vlaggetje voor de naam staat. Dat valt in de meest willekeurige sporten te ontdekken. Zelfs als ik naar darten kijk en voor het plebs onbekende Nederlanders staan te gooien, zie ik mensen voor een onbekende Nederlander juichen. Wat beweegt mensen daartoe? Waarom juichen we puur voor een vlaggetje achter de naam?

Zou u voor een Nederlander juichen met een afzichtelijke fietsstijl? Ik kan dat dus totaal niet.
Omdat sport nu eenmaal een stuk leuker wordt als je fanatiek aanhanger bent van 1 of meerdere deelnemers.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  zondag 23 juli 2017 @ 14:31:50 #13
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_172620209
Je kan je beter afvragen waarom Nederland de vreemde eend in de bijt is en nationalisme, in sport waar zelfs Duitsers niet moeilijk doen om een beetje gezond nationalisme, zo'n groot taboe is.

Waarom schamen wij ons voor ons?
And so is the past
  zondag 23 juli 2017 @ 14:34:37 #14
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_172620279
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2017 12:38 schreef Ajacied422 het volgende:
Als ik het woord nationalisme hoor, word ik altijd een beetje kriegel. Zeker in sporten heb ik er altijd moeite mee om voor een sporter te juichen puur omdat er een vlaggetje voor de naam staat. Dat valt in de meest willekeurige sporten te ontdekken. Zelfs als ik naar darten kijk en voor het plebs onbekende Nederlanders staan te gooien, zie ik mensen voor een onbekende Nederlander juichen. Wat beweegt mensen daartoe? Waarom juichen we puur voor een vlaggetje achter de naam?

Zou u voor een Nederlander juichen met een afzichtelijke fietsstijl? Ik kan dat dus totaal niet.
Omdat de media steeds meer aan bekrompen tunnelvisie doen en Nederlandse sporters al snel als internationaal grote sterren neerzetten (bijvoorbeeld)
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zondag 23 juli 2017 @ 14:35:57 #15
268045 Boezeidekoe
Ik ben een tong80 fan,jij ook?
pi_172620312
Ik heb in principe een gezonde, lichte voorkeur voor iedereen die een Nederlands vlaggetje voor zijn naam heeft staan, maar dat overdreven nationalisme van de NOS, dat geschreeuw van Herbert om Mollema en Gesink, dat ophemelen van sporters waarvan in hun tak van sport er 13 in een dozijn gaan en de eenzijdige berichtgeving van de diverse media doet mij af en toe in opstand komen.

Waarom niet gewoon objectief becommentariëren van sportevenementen met een normale dosis extra aandacht voor Nederlandse sporters?
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 23 juli 2017 @ 14:36:22 #16
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_172620323
quote:
11s.gif Op zondag 23 juli 2017 14:31 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Je kan je beter afvragen waarom Nederland de vreemde eend in de bijt is en nationalisme, in sport waar zelfs Duitsers niet moeilijk doen om een beetje gezond nationalisme, zo'n groot taboe is.

Waarom schamen wij ons voor ons?
Nederland is de vreemde eend in de bijt dus juist totaal niet. Ook sportfans uit andere landen juichen vooral voor hun landgenoten en ook de sportmedia in andere landen geeft vooral aandacht aan de sporten waar zij goed in zijn. Volkomen logisch allemaal en Nederland is daar werkelijk niks anders in :)
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  zondag 23 juli 2017 @ 14:38:03 #17
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_172620361
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2017 14:36 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Nederland is de vreemde eend in de bijt dus juist totaal niet. Ook sportfans uit andere landen juichen vooral voor hun landgenoten en ook de sportmedia in andere landen geeft vooral aandacht aan de sporten waar zij goed in zijn. Volkomen logisch allemaal en Nederland is daar werkelijk niks anders in :)
Nederland en Engeland zijn extreem erin

20 jaar geleden dan weer totaal niet. Maar dat past in de algehele gedaanteverandering van Nederland
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zondag 23 juli 2017 @ 14:40:28 #18
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_172620432
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2017 14:35 schreef Boezeidekoe het volgende:
Ik heb in principe een gezonde, lichte voorkeur voor iedereen die een Nederlands vlaggetje voor zijn naam heeft staan, maar dat overdreven nationalisme van de NOS, dat geschreeuw van Herbert om Mollema en Gesink, dat ophemelen van sporters waarvan in hun tak van sport er 13 in een dozijn gaan en de eenzijdige berichtgeving van de diverse media doet mij af en toe in opstand komen.

Waarom niet gewoon objectief becommentariëren van sportevenementen met een normale dosis extra aandacht voor Nederlandse sporters?
NOS heeft gewoon bewust een dosis SBS er met de jaren ingegooid
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 23 juli 2017 @ 14:44:58 #19
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_172620579
quote:
1s.gif Op zondag 23 juli 2017 14:38 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Nederland en Engeland zijn extreem erin

20 jaar geleden dan weer totaal niet. Maar dat past in de algehele gedaanteverandering van Nederland
Dat is dus niet zo :)

Ik zie ook Slowaakse media berichten over Matej Toth alsof het een wereldster is, net als Michal Martikan, en alsof het slalomkanoën de grootste sport ooit is. In Finland zijn de Tero Pitkämäki's van deze wereld, afgaande op de media, de grootste sterren ooit en als het aan de Italianen ligt is rolstoelschermen een wereldsport, terwijl de Braziliaanse media vol op het surfen gaat, waar in niet-zeelanden niemand wat om geeft. Uiteraard juichen Brazilianen verder vooral voor Brazilianen, Duitsers vooral voor Duitsers, Grieken vooral voor Grieken en Serviërs vooral voor Serviërs, uitzonderingen zijn er verder in elk land.

Nederland is wat dit alles betreft echt niet anders dan de rest van de wereld, echt totaal niet. Niet eens een beetje zelfs. Het is vooral bijzonder vermoeiend dat mensen lijken te denken alsof Nederland echt heul vet anders is dan de rest wat dit soort zaken betreft ;)
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_172620584
is vergevorderde sociale manipulatie. romeinse shit. geef ze brood en spelen en ze zullen nooit opstandig worden.
  Moderator zondag 23 juli 2017 @ 14:52:00 #21
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_172620782
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2017 14:28 schreef wimderon het volgende:

[..]

Vrij oppervlakkig om dat een vlaggetje te laten zijn. Bijna alles zou een betere reden zijn. Als iemand een enorme lul is, maar wel Nederlander, staat Nederland er nog voor op de banken met een bos wortels op de kop.

Er zijn ook users die juichen voor alles wat Colombiaans is, of alles wat uit donker Afrika komt. Er is iemand die maniakaal juicht als Alexey Vermeulen namens Lotto-Jumbo 16e wordt in een tijdrit of als Jan Boven een scheet laat. Daar wordt nogal eens raar tegenaan gekeken, terwijl dat eigenlijk niets anders is dan juichen voor alles wat van Duitsen bloed is.

Maar goed, tegenwoordig erger me ik er niet meer aan. Ik vind het vooral raar. Dat iemand die nooit voetbal kijkt tijdens het WK opeens vooraan staat om te juichen voor het Nederlands elftal en aan voetbalvolgers uit gaat leggen waarom Karsdorp in de basis moet snap ik ook best. Maar als het gaat om kleinere evenementen, individuele sporten of sporten waar nationaliteit geen enkele rol speelt ofzo ga ik dat niet snappen.
Voor jou misschien, maar als je naar de lange geschiedenis van sport in het algemeen kijkt zijn mensen die nationaliteit geen enkele rol laten spelen in hun sportbeleving veel 'raarder'.

Alleen mensen die in principe geen reet om sport geven maar wel eens in de zoveel tijd juichen of willen feesten vanwege een vlaggetje vind ik persoonlijk erg vermoeiond.
  zondag 23 juli 2017 @ 14:55:07 #22
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_172620842
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2017 14:44 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Dat is dus niet zo :)
Jawel. Het verschil met 20 jaar terug is zeker merkbaar. Zelfs bij de Telegraaf
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zondag 23 juli 2017 @ 14:55:44 #23
268045 Boezeidekoe
Ik ben een tong80 fan,jij ook?
pi_172620846
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2017 14:44 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Dat is dus niet zo :)

Ik zie ook Slowaakse media berichten over Matej Toth alsof het een wereldster is, net als Michal Martikan, en alsof het slalomkanoën de grootste sport ooit is. In Finland zijn de Tero Pitkämäki's van deze wereld, afgaande op de media, de grootste sterren ooit en als het aan de Italianen ligt is rolstoelschermen een wereldsport, terwijl de Braziliaanse media vol op het surfen gaat, waar in niet-zeelanden niemand wat om geeft. Uiteraard juichen Brazilianen verder vooral voor Brazilianen, Duitsers vooral voor Duitsers, Grieken vooral voor Grieken en Serviërs vooral voor Serviërs, uitzonderingen zijn er verder in elk land.

Nederland is wat dit alles betreft echt niet anders dan de rest van de wereld, echt totaal niet. Niet eens een beetje zelfs. Het is vooral bijzonder vermoeiend dat mensen lijken te denken alsof Nederland echt heul vet anders is dan de rest wat dit soort zaken betreft ;)
We zijn misschien niet anders dan een willekeurig ander land, maar dat wil niet zeggen dat "nationalistisch gedrag bij media en supporters" goed is. De sporter moet voorop staan, ongeacht nationaliteit. En als een buitenlandse sporter een etappe wint maar wij prefereren een journalistiek slap interview met ene Roy Curvers, die vaker op TV komt in flauwe itempjes van Filemon dan dat hij de afgelopen jaren in de Tour in beeld heeft gereden, is er wat goed mis.

Tijdens de Olympische Spelen is het helemaal bizar, daar geven de media de voorkeur aan het uitzenden van een wedstrijd koekwerpen of discushappen als er een deelnemer is met een Nederlands vlaggetje voor zijn naam dan aan een spannende volleybal of basketbal finale zonder Nederlandse deelname.
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 23 juli 2017 @ 14:56:31 #24
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_172620861
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2017 14:28 schreef wimderon het volgende:

Dat iemand die nooit voetbal kijkt tijdens het WK opeens vooraan staat om te juichen voor het Nederlands elftal
Dat snap ik best.

quote:
en aan voetbalvolgers uit gaat leggen waarom Karsdorp in de basis moet snap ik ook best.
Dat dan juist weer niet.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 23 juli 2017 @ 14:57:50 #25
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_172620885
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2017 14:55 schreef Boezeidekoe het volgende:

[..]

We zijn misschien niet anders dan een willekeurig ander land, maar dat wil niet zeggen dat "nationalistisch gedrag bij media en supporters" goed is. De sporter moet voorop staan, ongeacht nationaliteit. En als een buitenlandse sporter een etappe wint maar wij prefereren een journalistiek slap interview met ene Roy Curvers, die vaker op TV komt in flauwe itempjes van Filemon dan dat hij de afgelopen jaren in de Tour in beeld heeft gereden, is er wat goed mis.

Tijdens de Olympische Spelen is het helemaal bizar, daar geven de media de voorkeur aan het uitzenden van een wedstrijd koekwerpen of discushappen als er een deelnemer is met een Nederlands vlaggetje voor zijn naam dan aan een spannende volleybal of basketbal finale zonder Nederlandse deelname.
Dat land X op de Olympische Spelen een wedstrijd van een sporter uit land X uitzendt is niet meer dan normaal natuurlijk. Moet je eens in OS kijken tijdens de Spelen, er wordt juist nogal veel geklaagd over het uitzenden en herhalen van allerlei dingen waardoor keer op keer Nederlandse sporters gemist worden ;)
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  zondag 23 juli 2017 @ 14:58:09 #26
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_172620891
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2017 12:38 schreef Ajacied422 het volgende:
Als ik het woord nationalisme hoor, word ik altijd een beetje kriegel. Zeker in sporten heb ik er altijd moeite mee om voor een sporter te juichen puur omdat er een vlaggetje voor de naam staat. Dat valt in de meest willekeurige sporten te ontdekken. Zelfs als ik naar darten kijk en voor het plebs onbekende Nederlanders staan te gooien, zie ik mensen voor een onbekende Nederlander juichen. Wat beweegt mensen daartoe? Waarom juichen we puur voor een vlaggetje achter de naam?

Zou u voor een Nederlander juichen met een afzichtelijke fietsstijl? Ik kan dat dus totaal niet.
NSB'er.
AFCA
Qui audet adipiscitur
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 23 juli 2017 @ 14:58:24 #27
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_172620894
quote:
1s.gif Op zondag 23 juli 2017 14:55 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Jawel. Het verschil met 20 jaar terug is zeker merkbaar. Zelfs bij de Telegraaf
"Dat is dus niet zo" ging vooral over dat Nederland (en in jouw voorbeeld Engeland) anders zouden zijn. Dat is dus niet zo :)
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  zondag 23 juli 2017 @ 14:59:01 #28
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_172620906
Alsof jij oppeens voor Feyenoord bent als Ajax 4-4-2 speelt en zeer defensief is en feyenoord het 'Ajaxspel' speelt.
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_172620954
quote:
1s.gif Op zondag 23 juli 2017 14:55 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Jawel. Het verschil met 20 jaar terug is zeker merkbaar. Zelfs bij de Telegraaf
Mooi man. Heywoodu geeft een hele waslijst aan argumenten en hij kan het weten want hij volgt praktisch elke sport via elke mogelijkheid en jij zegt gewoon dat het niet zo is. Lekker discussiëren :')
  zondag 23 juli 2017 @ 15:04:22 #30
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_172620992
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2017 14:30 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Omdat sport nu eenmaal een stuk leuker wordt als je fanatiek aanhanger bent van 1 of meerdere deelnemers.
Dit inderdaad.

Wimderon heeft misschien wel gelijk dat je beter op een andere manier met renners kan identificeren dan nationaliteit, maar dit is simpelweg het makkelijkst. Ik zou ook best willen juichen voor renners die sympathiek zijn, een goede muzieksmaak hebben en allerlei andere leuke karaktereigenschappen hebben, maar de meeste mensen zijn veel te lui om zoiets te weten te komen. Ik eerlijk gezegd ook.
  zondag 23 juli 2017 @ 15:05:35 #31
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_172621011
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2017 15:01 schreef Dale__Cooper het volgende:

[..]

Mooi man. Heywoodu geeft een hele waslijst aan argumenten en hij kan het weten want hij volgt praktisch elke sport via elke mogelijkheid en jij zegt gewoon dat het niet zo is. Lekker discussiëren :')
Het is ook niet zo. De Engelsen zijn bijvoorbeeld veel erger dan de Duitsers. Tuurlijk, zijzelf laten de laarzen weer marcheren bij het biatlon, maar Engeland is zowel bij de folklore sporten als mondiale sporten veel en veel erger.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_172621175
"Discussies" met Klopkoek ;(
  zondag 23 juli 2017 @ 15:17:57 #33
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_172621233
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2017 15:14 schreef Marcoss het volgende:
"Discussies" met Klopkoek ;(
Heywoodu komt ook niet verder dan welles nietes en subjectieve ervaringen, clown.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_172621293
ik heb dan ook nooit gejuicht voor Mark Tuitert wat een eikel was dat zeg
  zondag 23 juli 2017 @ 15:23:55 #35
268045 Boezeidekoe
Ik ben een tong80 fan,jij ook?
pi_172621338
quote:
2s.gif Op zondag 23 juli 2017 15:21 schreef Evertjan het volgende:
ik heb dan ook nooit gejuicht voor Mark Tuitert wat een eikel was dat zeg
Bij Schaatsen ben ik standaard TEGEN de Nederlanders. Gelukkig volg ik deze sport niet anders zou ik geen leven hebben.
  zondag 23 juli 2017 @ 15:26:02 #36
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_172621386
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2017 15:14 schreef Marcoss het volgende:
"Discussies" met Klopkoek ;(
Verder, lees wat internationale media. Nederland stond juist vroeger bekend als weinig nationalistisch, en ook een voetbalpubliek dat voor buitenlanders juicht bijvoorbeeld.

Amerika is dan weer heel erg
http://hir.harvard.edu/article/?a=3215
https://www.quora.com/Are(...)ationalistic-as-NBCs
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_172621405
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2017 15:23 schreef Boezeidekoe het volgende:

[..]

Bij Schaatsen ben ik standaard TEGEN de Nederlanders. Gelukkig volg ik deze sport niet anders zou ik geen leven hebben.
nou nee hoor want voor een Sven of een Ireen juich ik wel
pi_172621423
quote:
1s.gif Op zondag 23 juli 2017 15:26 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Verder, lees wat internationale media. Nederland stond juist vroeger bekend als weinig nationalistisch, en ook een voetbalpubliek dat voor buitenlanders juicht bijvoorbeeld.

Amerika is dan weer heel erg
http://hir.harvard.edu/article/?a=3215
https://www.quora.com/Are(...)ationalistic-as-NBCs
grotendeels van het voetbalpubliek juicht allang niet meer voor een speler maar alleen nog maar voor een clubshirt
pi_172622537
quote:
1s.gif Op zondag 23 juli 2017 15:04 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Dit inderdaad.

Wimderon heeft misschien wel gelijk dat je beter op een andere manier met renners kan identificeren dan nationaliteit, maar dit is simpelweg het makkelijkst. Ik zou ook best willen juichen voor renners die sympathiek zijn, een goede muzieksmaak hebben en allerlei andere leuke karaktereigenschappen hebben, maar de meeste mensen zijn veel te lui om zoiets te weten te komen. Ik eerlijk gezegd ook.
Tja, ik juich meestal voor de spoters of teams die ik in mijn pooltje heb. Zonder zulk soort triviale zaken als nationaliteit of sportpoultjes zou ik ook de helft minder sport volgen.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_172622588
Nederlanders zijn niet echt nationalistisch in de sport.
Kijk naar onderstaand artikel.
We maken ons zorgen als we te goed worden, want dan kijken andere landen niet meer.
Terwijl NL alle sporten bekijkt, bv schansspringen, terwijl NL daar niks in presteert.
Wij Nederlanders hebben weer dat calvinistische "weg met ons"-sfeertje.

http://www.nu.nl/sport/37(...)port.html?redirect=1
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_172626529
Anders vond ik dit maar een matige sprint.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_172626562
Kippenvel door Groenewegen. Dat zou ik van Greipel niet krijgen.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  Beste/leukste mod 2022 zondag 23 juli 2017 @ 19:32:03 #44
319979 Fok-it
All is well
pi_172626846
Ik hoefde alleen maar de titel te zien om te weten wie de TS zou zijn lol. Jij hebt sport-technisch echt een structurele hekel aan Nederland volgens mij
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_172626870
Nederland opperras rest telt niet mee
  zondag 23 juli 2017 @ 19:36:46 #46
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_172627027
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2017 16:26 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Nederlanders zijn niet echt nationalistisch in de sport.
Kijk naar onderstaand artikel.
We maken ons zorgen als we te goed worden, want dan kijken andere landen niet meer.
Terwijl NL alle sporten bekijkt, bv schansspringen, terwijl NL daar niks in presteert.
Wij Nederlanders hebben weer dat calvinistische "weg met ons"-sfeertje.

http://www.nu.nl/sport/37(...)port.html?redirect=1
Nederland kan dan ook sponsor technisch en qua kijkcijfers niet een sport in hun eentje dragen, zoals Amerika dat wel kan. Die zijn zo groot dat dan automatisch de rest van de wereld er naar kijkt.

Verder beschrijf jij vooral de verslaggeving van 20 jaar geleden met Smeets, Jean Nelissen en bij andere sporten een Heinze Bakker of Reitsma.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_172636489
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2017 14:28 schreef wimderon het volgende:

[..]

Vrij oppervlakkig om dat een vlaggetje te laten zijn. Bijna alles zou een betere reden zijn. Als iemand een enorme lul is, maar wel Nederlander, staat Nederland er nog voor op de banken met een bos wortels op de kop.

Er zijn ook users die juichen voor alles wat Colombiaans is, of alles wat uit donker Afrika komt. Er is iemand die maniakaal juicht als Alexey Vermeulen namens Lotto-Jumbo 16e wordt in een tijdrit of als Jan Boven een scheet laat. Daar wordt nogal eens raar tegenaan gekeken, terwijl dat eigenlijk niets anders is dan juichen voor alles wat van Duitsen bloed is.

Maar goed, tegenwoordig erger me ik er niet meer aan. Ik vind het vooral raar. Dat iemand die nooit voetbal kijkt tijdens het WK opeens vooraan staat om te juichen voor het Nederlands elftal en aan voetbalvolgers uit gaat leggen waarom Karsdorp in de basis moet snap ik ook best. Maar als het gaat om kleinere evenementen, individuele sporten of sporten waar nationaliteit geen enkele rol speelt ofzo ga ik dat niet snappen.
Bwoah, bij mij hangt het een beetje van het podium ook af. Op een OS hoop ik over het algemeen op Nederlands succes, mede ook omdat dat naar mijn idee positief afstraalt op het land. Maar dan hangt het alsnog van de sporter af en hoe 'prestigieus' het onderdeel is, hoeveel waarde ik er aan hecht. Een paardensportmedaille zal mij nooit zo op de banken krijgen als Epke.

En het hangt ook af van hoeveel de sporter al gewonnen heeft. Gouden medaille nummer zoveel van Wüst zal minder met me doen dan een olympische titel van Sjinkie Knegt. En ik kan ook best voor de underdog juichen. Als de Nieuw-Zeelandse achtervolgers straks verrassend van Nederland winnen, tovert dat best een glimlach op mijn gezicht.

Tunnelvisie zoals Klopkoek het benoemd ben ik niet van.

Een buitenlandse sporter met een mooi levensverhaal of een mooie levensvisie kan ook best mijn steun genieten.
pi_172636572
quote:
1s.gif Op zondag 23 juli 2017 19:36 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Nederland kan dan ook sponsor technisch en qua kijkcijfers niet een sport in hun eentje dragen, zoals Amerika dat wel kan. Die zijn zo groot dat dan automatisch de rest van de wereld er naar kijkt.

Verder beschrijf jij vooral de verslaggeving van 20 jaar geleden met Smeets, Jean Nelissen en bij andere sporten een Heinze Bakker of Reitsma.
Punt is dat schaatsen niet een sport is waar NL altijd de beste in was. Ooit was Eric Heiden (VS) de held. Toen keek de VS natuurlijk massaal. En Nederland bleef ook trouw kijken en gunde het Eric van harte. Ook toen de nrs 1,2 en 3 allemaal Noren waren, bleef NL kijken. Bij het uitbrengen van het door mij genoemde artikel was NL eventjes de topper en we maakten ons gelijk zorgen: O jee, blijft het buitenland wel kijken.
Het heeft wel iets "weg met ons"-achtig.

En ik snap het verschil niet tussen Smeets, Nelissen enerzijds en Bakker, Reitsma anderzijds.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  maandag 24 juli 2017 @ 10:05:17 #49
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_172637785
quote:
0s.gif Op maandag 24 juli 2017 08:50 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Punt is dat schaatsen niet een sport is waar NL altijd de beste in was. Ooit was Eric Heiden (VS) de held. Toen keek de VS natuurlijk massaal.
Nee, dat deden ze niet. In de VS sportcultuur blijft Heiden een marginaal figuur.

quote:
En Nederland bleef ook trouw kijken en gunde het Eric van harte. Ook toen de nrs 1,2 en 3 allemaal Noren waren, bleef NL kijken. Bij het uitbrengen van het door mij genoemde artikel was NL eventjes de topper en we maakten ons gelijk zorgen: O jee, blijft het buitenland wel kijken.
Het heeft wel iets "weg met ons"-achtig.
Omdat kijkgedrag verandert en er nu meer dan drie netten zijn.

quote:
En ik snap het verschil niet tussen Smeets, Nelissen enerzijds en Bakker, Reitsma anderzijds.
Je leest niet goed.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 24 juli 2017 @ 10:07:50 #50
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_172637834
quote:
0s.gif Op maandag 24 juli 2017 10:05 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Nee, dat deden ze niet. In de VS sportcultuur blijft Heiden een marginaal figuur.

Al win je je vijf gouden olympische medailles in tikkertje, als je vijf gouden olympische medailles hebt ben je zeker in de VS een held voor de rest van je leven. Daar maakt de sport niks voor uit. Zoals (wederom) in eigenlijk alle landen.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  maandag 24 juli 2017 @ 10:19:18 #51
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_172638067
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2017 19:24 schreef marcodej het volgende:
Kippenvel door Groenewegen. Dat zou ik van Greipel niet krijgen.
Er is wel een einde gekomen aan zijn record aantal achtereenvolgende grote rondes met overwinningen. Sinds 2008 elke grote ronde die hij reed een overwinning _O_ Dat soort dingen vind ik ook wel mooi in sporten.

|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_172638489
quote:
6s.gif Op maandag 24 juli 2017 10:19 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

Er is wel een einde gekomen aan zijn record aantal achtereenvolgende grote rondes met overwinningen. Sinds 2008 elke grote ronde die hij reed een overwinning _O_ Dat soort dingen vind ik ook wel mooi in sporten.

[ afbeelding ]
hij kan De vuelta nog rijden ;)
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 24 juli 2017 @ 10:44:43 #53
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_172638533
quote:
1s.gif Op maandag 24 juli 2017 10:42 schreef Afhaalchinees het volgende:

[..]

hij kan De vuelta nog rijden ;)
Maar dat verandert niks aan die reeks ;)
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_172638542
quote:
1s.gif Op maandag 24 juli 2017 10:42 schreef Afhaalchinees het volgende:

[..]

hij kan De vuelta nog rijden ;)
Maar in de ronde tussendoor (is deze Tour) blijft hij geen etappe gewonnen te hebben, en wel aan hebben meegedaan.
pi_172638977
Sorry, ik had denk ik even kortsluiting. :') Dacht aan elk jaar een overwinning. Terwijl Dagoduck toch vrij duidelijk was en hij ook al dit jaar in de Giro gewonnen heeft
  maandag 24 juli 2017 @ 12:42:40 #56
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_172640555
quote:
7s.gif Op maandag 24 juli 2017 10:07 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Al win je je vijf gouden olympische medailles in tikkertje, als je vijf gouden olympische medailles hebt ben je zeker in de VS een held voor de rest van je leven. Daar maakt de sport niks voor uit. Zoals (wederom) in eigenlijk alle landen.
Veel Amerikaanse lijstjes plaatsen hem niet eens in hun top 100 of top 50.

Als hij echt zo groot was dan zou hij voortdurend om handtekeningen worden gevraagd of nooit meer hoeven werken
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 24 juli 2017 @ 12:44:18 #57
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_172640582
quote:
1s.gif Op maandag 24 juli 2017 12:42 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Veel Amerikaanse lijstjes plaatsen hem niet eens in hun top 100 of top 50.

Als hij echt zo groot was dan zou hij voortdurend om handtekeningen worden gevraagd of nooit meer hoeven werken
Klopt, omdat men daar vooral nogal gigantisch geilt op hun eigen dingetjes, american football, honkbal, dat soort zaken. Dan is het zelfs voor een internationale olympische legende lastig om tussen vele tientallen sporters uit dat soort meuk te komen.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  maandag 24 juli 2017 @ 12:50:32 #58
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_172640722
quote:
7s.gif Op maandag 24 juli 2017 12:44 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Klopt, omdat men daar vooral nogal gigantisch geilt op hun eigen dingetjes, american football, honkbal, dat soort zaken. Dan is het zelfs voor een internationale olympische legende lastig om tussen vele tientallen sporters uit dat soort meuk te komen.
Het atletisch niveau en de staf eromheen is bij American football veel groter dan het marginale schaatsen.

Is ook vrij populair in o.a. Duitsland, Verenigd Koninkrijk en Oostenrijk
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 24 juli 2017 @ 12:52:24 #59
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_172640748
quote:
1s.gif Op maandag 24 juli 2017 12:50 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Het atletisch niveau en de staf eromheen is bij American football veel groter dan het marginale schaatsen.

Is ook vrij populair in o.a. Duitsland, Verenigd Koninkrijk en Oostenrijk
Ok.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Moderator maandag 24 juli 2017 @ 13:12:47 #60
446803 crew  Tagliano
Wenn es lauft, dann lauft es
pi_172641178
Ik kan er rationeel gezien met mijn hoofd ook niet bij dat mensen eerder naar de vlag dan naar het team of de sporter zelf kijken om te bepalen voor wie ze de meeste sympathie hebben of hoe je het ook wil noemen. Of dat sommige mensen altijd een favoriet moeten hebben; vaak genoeg kijk ik een sportwedstrijd zonder echte voorkeur; dan geniet ik gewoon van wat een aantal teams/sporters laten zien. Dat maakt me ook niet per se tegen Nederlanders ofzo, ik vind nationaliteit vaak niet echt een heel relevant criterium. Al ontkom je er toch niet echt aan als je voornamelijk de wat grotere media volgt. Overigens best begrijpelijk aangezien de meerderheid niet denkt zoals ik :P

Niet dat een andere kijk op zaken dan per se verkeerd is maar ik vind het altijd wel interessant hoe zoiets dan werkt: waarom zijn mensen min of meer "automatisch" fan van hun landgenoten? Voel je dan een soort verbondenheid ofzo?
Maargoed ook hier heb ik geen verstand van
  Moderator maandag 24 juli 2017 @ 13:41:18 #61
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_172641755
quote:
0s.gif Op maandag 24 juli 2017 13:12 schreef Tagliano het volgende:
Ik kan er rationeel gezien met mijn hoofd ook niet bij dat mensen eerder naar de vlag dan naar het team of de sporter zelf kijken om te bepalen voor wie ze de meeste sympathie hebben of hoe je het ook wil noemen. Of dat sommige mensen altijd een favoriet moeten hebben; vaak genoeg kijk ik een sportwedstrijd zonder echte voorkeur; dan geniet ik gewoon van wat een aantal teams/sporters laten zien. Dat maakt me ook niet per se tegen Nederlanders ofzo, ik vind nationaliteit vaak niet echt een heel relevant criterium. Al ontkom je er toch niet echt aan als je voornamelijk de wat grotere media volgt. Overigens best begrijpelijk aangezien de meerderheid niet denkt zoals ik :P

Niet dat een andere kijk op zaken dan per se verkeerd is maar ik vind het altijd wel interessant hoe zoiets dan werkt: waarom zijn mensen min of meer "automatisch" fan van hun landgenoten? Voel je dan een soort verbondenheid ofzo?
Dat dus. Ik voel met een persoonlijk onbekende uit Mali net zo veel of zo weinig verbondenheid als met een persoonlijk onbekende uit bijvoorbeeld Drenthe. Ik heb meer waardering voor uitzonderlijke prestaties, dan voor de prestatie van iemand die toevallig uit hetzelfde/dezelfde land/streek/stad komt. Het is natuurlijk anders als het om een familielid of vriend gaat.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_172641792
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2017 12:38 schreef Ajacied422 het volgende:
Als ik het woord nationalisme hoor, word ik altijd een beetje kriegel. Zeker in sporten heb ik er altijd moeite mee om voor een sporter te juichen puur omdat er een vlaggetje voor de naam staat. Dat valt in de meest willekeurige sporten te ontdekken. Zelfs als ik naar darten kijk en voor het plebs onbekende Nederlanders staan te gooien, zie ik mensen voor een onbekende Nederlander juichen. Wat beweegt mensen daartoe? Waarom juichen we puur voor een vlaggetje achter de naam?

Zou u voor een Nederlander juichen met een afzichtelijke fietsstijl? Ik kan dat dus totaal niet.
En jij bent voor Ajax alleen omdat je uit Amsterdam komt? want om de schoonheid van het voetbal kan ik het me niet voorstellen
pi_172642297
422 is een beetje recalcitrant aan het worden.
Gino ♥
  Redactie Sport maandag 24 juli 2017 @ 14:48:01 #64
274204 crew  Mexicanobakker
pi_172643548
quote:
6s.gif Op maandag 24 juli 2017 10:19 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

Er is wel een einde gekomen aan zijn record aantal achtereenvolgende grote rondes met overwinningen. Sinds 2008 elke grote ronde die hij reed een overwinning _O_ Dat soort dingen vind ik ook wel mooi in sporten.

[ afbeelding ]
Dat was wel een bizarre bazenreeks, jammer dat die ten einde is ja
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_172643616
Eens

Met name bij het voetbal is dat aids.
pi_172644004
Aldus een ajacied, een club supporten is nog triester dan een land supporteren

[ Bericht 64% gewijzigd door Joezi op 24-07-2017 15:23:51 ]
pi_172644082
Dit is dezelfde discussie als janken om mh17 of een klein aanslagje in Europa, maar niet om bommen op Bagdad of Ebola en honger in dat gekke Afrika
  Moderator maandag 24 juli 2017 @ 15:48:50 #68
446803 crew  Tagliano
Wenn es lauft, dann lauft es
pi_172644618
quote:
14s.gif Op maandag 24 juli 2017 13:41 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Dat dus. Ik voel met een persoonlijk onbekende uit Mali net zo veel of zo weinig verbondenheid als met een persoonlijk onbekende uit bijvoorbeeld Drenthe. Ik heb meer waardering voor uitzonderlijke prestaties, dan voor de prestatie van iemand die toevallig uit hetzelfde/dezelfde land/streek/stad komt. Het is natuurlijk anders als het om een familielid of vriend gaat.
Op zich is dat puntje wat je aanhaalt over Drenthe ook wel gek, eigenlijk. Ik denk dat vanaf hier ik eerder in België dan Drenthe ben, maar toch zou ik me meer verbonden "moeten" voelen met die Drent omdat ik nog geen landsgrens gepasseerd ben
Maargoed ook hier heb ik geen verstand van
pi_172644790
quote:
0s.gif Op maandag 24 juli 2017 15:48 schreef Tagliano het volgende:

[..]

Op zich is dat puntje wat je aanhaalt over Drenthe ook wel gek, eigenlijk. Ik denk dat vanaf hier ik eerder in België dan Drenthe ben, maar toch zou ik me meer verbonden "moeten" voelen met die Drent omdat ik nog geen landsgrens gepasseerd ben
Dat is voor iedereen weer verschillend, waar je je identiteit aan ontleend. Ik kom uit de grensstreek in Twente. Sommigen identificeren zich eerder met de naburige Duitsers dan met de Randstad. Anderen hebben een heel scherp Nederlander-gevoel.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  Moderator maandag 24 juli 2017 @ 15:59:03 #70
446803 crew  Tagliano
Wenn es lauft, dann lauft es
pi_172644815
quote:
0s.gif Op maandag 24 juli 2017 15:58 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Dat is voor iedereen weer verschillend, waar je je identiteit aan ontleend. Ik kom uit de grensstreek in Twente. Sommigen identificeren zich eerder met de naburige Duitsers dan met de Randstad. Anderen hebben een heel scherp Nederlander-gevoel.
Oh dat is ook zeker zo, ik bedoel het niet om mensen weg te zetten. Ik beleef het in ieder geval niet op die manier maar er zijn meer dan genoeg mensen die dat wel zo beleven :Y
Maargoed ook hier heb ik geen verstand van
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 7 september 2017 @ 11:00:18 #71
862 Arcee
Look closer
pi_173635296
quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2017 21:10 schreef Ajacied422 het volgende:
Jammer dat mijn verzetstopic tegen Nationalisme bij sport in TDF is blijven hangen :{.
Nee hoor, die staat gewoon hier in SPT. :s)
pi_173635470
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2017 11:00 schreef Arcee het volgende:

[..]

Nee hoor, die staat gewoon hier in SPT. :s)
Allemaal met dank aan deze oplettende jongeman :)

______________

Even roepen wat ik denk - De reden dat je je wil identificeren met je land is dat positieve reclame voor je land ook terugslaat op jou als persoon, hoe klein ook. Als Nederland het WK wint is dat goed voor de Nederlandse economie en ook voor de Nederlandse saamhorigheid. Dit wordt natuurlijk steeds minder naargelang de impact wordt: Als Marit Bouwmeester wereldkampioene wordt merken we dat al nauwelijks meer.

Maar het gevoel blijft dan toch bij kleinere sporten. Het is een soort valse perceptie - je bent er gewend op die manier naar te kijken bij een WK, Olympische Spelen of CL finale waarin Ajax speelt (hoewel daar eventuele clubsentimenten meespelen) - dus je doet het ook maar als Marit het WK zeilen wint.

Ik denk dat je een persoonlijke hekel aan iemand moet hebben om dat níet te vinden als je vanuit die invalshoek kijkt - zo hoeven Terpstra en Bouwmeester van mij niet echt iets te winnen (al accepteer ik het wel als het iets heel waardevols is, zoals Parijs-Roubaix of Olympisch goud).
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')