abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
pi_172908698
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2017 18:22 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Eurogoals _O_

Vooral genoten van de vrije trappen van Juninho
Vooral genoten van Frank Kramer, bij Eurogoals.
  vrijdag 4 augustus 2017 @ 19:10:18 #77
309126 Doublepain
Illuminati Confirmed, #FVD
pi_172908754
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2017 18:22 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Eurogoals _O_

Vooral genoten van de vrije trappen van Juninho
Was er altijd rond uur 6 op dinsdag geloof ik? Lekker voor voetbaltraining nog wat goaltjes meepikken en dan nadoen :9
Op dinsdag 30 mei 2017 22:07 schreef Ajacied422 het volgende:
Als Real Madrid de finale wint, is het niet dankzij Ronaldo in deze wedstrijd. Thank me later.
Ronaldo 20', 64'
#JANCEES4MOD
pi_172910971
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2017 17:02 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Ik denk dat je dat niet moet onderschatten. De Ligue 1 heeft door PSG flink wat interesse gewonnen en al kijken veel fans misschien alleen wedstrijden van PSG, afgelopen seizoen met Monaco en Nice was reclame voor het Franse voetbal.

De TV-deal is ook gewoon even hoog als van bijvoorbeeld de Bundesliga.
Het kan ook zomaar de andere kant opvallen : Neymar raakt in zekere zin geïsoleerd van de camera's en de roem en de publieke interesse in hem wordt minder als PSG straks snel uit de CL vliegt bijvoorbeeld.

Je zag ook hoe snel het bijvoorbeeld met AC Milan (of überhaupt de hele Serie A) ging toen de prestaties uitbleven. Ook toen Ibra daar nog zat in 2012 was er al nauwelijks meer interesse.

Er zijn ook redelijk wat prima spelers naar china vertrokken de afgelopen tijd. Nu zijn dat geen spelers van het kaliber Neymar en is PSG nog altijd wel wat beter dan Ghangzou Evergrande, maar nog steeds boeit niemand de Chinese competitie.
  vrijdag 4 augustus 2017 @ 23:52:32 #79
242879 Onnoman
himmelhoch jauchzend
pi_172915856
ik zou volledig voorstander zijn voor een onafhankelijke voetbalbond waarin wij onze eigen spelregels bepalen..
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
  zaterdag 5 augustus 2017 @ 15:30:59 #80
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_172926802
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2017 23:52 schreef Onnoman het volgende:
ik zou volledig voorstander zijn voor een onafhankelijke voetbalbond waarin wij onze eigen spelregels bepalen..
Ik zou als voetbalclub dan weer heel erg graag 222 miljoen willen krijgen.
pi_172926992
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2017 20:41 schreef J_Mormont het volgende:

[..]

Het kan ook zomaar de andere kant opvallen : Neymar raakt in zekere zin geïsoleerd van de camera's en de roem en de publieke interesse in hem wordt minder als PSG straks snel uit de CL vliegt bijvoorbeeld.

Je zag ook hoe snel het bijvoorbeeld met AC Milan (of überhaupt de hele Serie A) ging toen de prestaties uitbleven. Ook toen Ibra daar nog zat in 2012 was er al nauwelijks meer interesse.

Er zijn ook redelijk wat prima spelers naar china vertrokken de afgelopen tijd. Nu zijn dat geen spelers van het kaliber Neymar en is PSG nog altijd wel wat beter dan Ghangzou Evergrande, maar nog steeds boeit niemand de Chinese competitie.
Ik vind het kaliber van Neymar wel meevallen. Zoals ik eerder schreef was Neymar een verre van bepalende factor tijdens het laatste WK. En dat gejank om verloren wedstrijden sierde m niet. Het is nog duidelijk geen leider die de rug recht houdt en een team beter kan laten spelen.

In een team als Barcelona meng je dergelijke solisten wel aardig in maar als ze van m verwachten dat hij PSG wel even naar de finales helpt dan kan men weleens van een koude kermis terugkomen. Een Ibrahimovic kan een team dragen, en deed veel andere teams vrezen. Maar die vrees zat er bij het laatste wk niet in bij alle vernederingen die Brazilie moest doorstaan. En ik denk ook dat vele goede en slechtere teams PSG wel rauw lusten en die sterrenbaby van 222 weleens willen aanpakken.
  zaterdag 5 augustus 2017 @ 15:48:34 #82
78918 SeLang
Black swans matter
pi_172927087
Ik herinner me nog de transfer van Gullit naar Milan. Dat was geloof ik 14 miljoen gulden (6 miljoen euro nu). Wereldnieuws, want zo'n bedrag dat was ongehoord!
"If you want to make God laugh, tell him about your plans" - Woody Allen
Mijn reisverslagen
pi_172927495
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 15:42 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Ik vind het kaliber van Neymar wel meevallen. Zoals ik eerder schreef was Neymar een verre van bepalende factor tijdens het laatste WK. En dat gejank om verloren wedstrijden sierde m niet. Het is nog duidelijk geen leider die de rug recht houdt en een team beter kan laten spelen.

In een team als Barcelona meng je dergelijke solisten wel aardig in maar als ze van m verwachten dat hij PSG wel even naar de finales helpt dan kan men weleens van een koude kermis terugkomen. Een Ibrahimovic kan een team dragen, en deed veel andere teams vrezen. Maar die vrees zat er bij het laatste wk niet in bij alle vernederingen die Brazilie moest doorstaan. En ik denk ook dat vele goede en slechtere teams PSG wel rauw lusten en die sterrenbaby van 222 weleens willen aanpakken.
Idd :)

Hij heeft echt niet de skills van messi, noch de bouw van ronaldo (en ook niet de mentaliteit van Ronaldo). Zojuist ook even een filmpje teruggekeken van de eerste 100 goals van Neymar in dienst van Barcelona, en daaruit blijkt toch wel dat hij bizar veel toevoer kreeg van Messi, Busquets en Iniesta. Zo vaak heeft hij zichzelf nog helemaal niet naar de goal gedribbeld eigenlijk.

Gast kan echt wel lekker ballen, maar mag echt niet vergeleken worden met Messi en Ronaldo. Wel is het natuurlijk zo dat hij van de voetballers net daaronder (Hazard, Bale, Aubameyang, Sanchez, Reus, Griezmann) natuurlijk wel de aantrekkelijkste optie is omdat hij simpelweg de meeste (commerciële) uitstraling heeft, meeste social media volgers en de perfecte leeftijd.

Maar ik zie het inderdaad nog niet gebeuren dat hij PSG even naar de CL winst leidt. Voordeel dat hij wel weer heeft is dat hij de komende vijf jaar wel bijna automatisch geplaatst is met PSG wegens het gebrek aan concurrentie in de League 1. Dat zou hij bij een City / United niet hebben gehad. Hij krijgt dus sowieso vijf kansen.
  zaterdag 5 augustus 2017 @ 16:20:22 #84
262211 hhh38
Het dal is voorbij
pi_172927648
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 15:42 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Ik denk ook dat de impact van Neymar op dat team kleiner gaat zijn dan mensen verwachten. Hij kan geen wonderen verrichten, waarschijnlijk winnen ze alsnog de Champions League niet
  zaterdag 5 augustus 2017 @ 16:37:54 #85
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_172927954
quote:
10s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 15:48 schreef SeLang het volgende:
Ik herinner me nog de transfer van Gullit naar Milan. Dat was geloof ik 14 miljoen gulden (6 miljoen euro nu). Wereldnieuws, want zo'n bedrag dat was ongehoord!
We hebben het dan wel over 30 jaar geleden.
pi_172927961
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 16:20 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Ik denk ook dat de impact van Neymar op dat team kleiner gaat zijn dan mensen verwachten. Hij kan geen wonderen verrichten, waarschijnlijk winnen ze alsnog de Champions League niet
Dat recordbedrag zal waarschijnlijk ook voor een groot deel zitten in de troetelwaarde van Neymar. Hij ligt goed bij de vrouwen en is een beetje een stijl-icoon buiten het voetbal. Dat krikt de shirtsales aardig omhoog.
pi_172928068
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 16:37 schreef Vis1980 het volgende:

[..]

De hele Nederlandse top speelde er ook meteen.
  zaterdag 5 augustus 2017 @ 16:55:45 #88
78918 SeLang
Black swans matter
pi_172928279
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 16:37 schreef Vis1980 het volgende:

[..]

Het algehele prijspeil (CPI) in Nederland is sinds 1987 ongeveer een factor 1,8 gestegen dus 14 miljoen gulden toen (ca 6,4 miljoen euro) zou in het geld van vandaag ongeveer 11,5 miljoen euro zijn.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans" - Woody Allen
Mijn reisverslagen
  zaterdag 5 augustus 2017 @ 17:09:09 #89
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_172928518
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 16:45 schreef Beathoven het volgende:

[..]

De hele Nederlandse top speelde er ook meteen.
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 16:55 schreef SeLang het volgende:

[..]

Het algehele prijspeil (CPI) in Nederland is sinds 1987 ongeveer een factor 1,8 gestegen dus 14 miljoen gulden toen (ca 6,4 miljoen euro) zou in het geld van vandaag ongeveer 11,5 miljoen euro zijn.
Klopt, maar ik bedoelde meer dat het andere tijden waren. Dingen zijn nogal anders qua tv rechten, kijkcijfers, merchandising, sponsors etc. De manieren om je geld terug te verdienen ook.

Ook in de jaren 80 zeurde men al over te hoge bedragen, maar ook hier is het gewoon vraag en aanbod. Barcelona heeft er ook erg veel geld mee en koopt zo nu en dan ook spelers voor hoge bedragen.

Begrijp me niet verkeerd, ik vind het ook absurd hoog. Maar het was het bedrag wat in zijn contract staat en vreemd dat dan de baas van de Spaanse Liga niet mee wilt werken, terwijl er in zijn Liga toch vele andere spelers voor recordbedragen zijn gekocht.

[ Bericht 8% gewijzigd door Vis1980 op 05-08-2017 17:16:40 ]
  zaterdag 5 augustus 2017 @ 17:59:29 #90
366554 JR-Style-93
No cure for being a cunt
pi_172929320
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2017 17:02 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Ik denk dat je dat niet moet onderschatten. De Ligue 1 heeft door PSG flink wat interesse gewonnen en al kijken veel fans misschien alleen wedstrijden van PSG, afgelopen seizoen met Monaco en Nice was reclame voor het Franse voetbal.

De TV-deal is ook gewoon even hoog als van bijvoorbeeld de Bundesliga.
Klopt ik keek afgelopen seizoen wel meer Ligue 1 wedstrijden. Niks mis mee, ook sinds ze hun stadions zijn gaan verbeteren (al blijft dat van Monaco aids)
Chaos is a ladder
pi_172931361
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 17:09 schreef Vis1980 het volgende:

[..]

[..]

Klopt, maar ik bedoelde meer dat het andere tijden waren. Dingen zijn nogal anders qua tv rechten, kijkcijfers, merchandising, sponsors etc. De manieren om je geld terug te verdienen ook.

Ook in de jaren 80 zeurde men al over te hoge bedragen, maar ook hier is het gewoon vraag en aanbod. Barcelona heeft er ook erg veel geld mee en koopt zo nu en dan ook spelers voor hoge bedragen.

Begrijp me niet verkeerd, ik vind het ook absurd hoog. Maar het was het bedrag wat in zijn contract staat en vreemd dat dan de baas van de Spaanse Liga niet mee wilt werken, terwijl er in zijn Liga toch vele andere spelers voor recordbedragen zijn gekocht.

Voetbal is al sinds de eerste transfer van 100 of 1000 pond geen kleinschalige sport meer en het is al sinds de opkomsten van significante aantallen supporters een landelijk tot intercontinentaal circus.

Er worden heel vaak ook spelers aangetrokken die niet zulke grote successen brengen maar vanwege hun haardracht, afgetrainde lichaam en uitstraling prima marketing zijn voor de club en daarbij de hele economie eromheen. De shirtverkoop is explosief gestegen. Normaliter wil je nog niet eens een PSG shirt voor je verjaardag, nu wel. Dat ze een beetje kunnen ballen is dan mooi meegenomen.

Als we naar Neymar kijken, ik denk persoonlijk dat het binnen Brazilie, en de wereld eromheen jonge fans aantrekt die hem als icoon volgen en ieder product kopen waar zijn hoofd op te zien is. Het is daarnaast ook goede reclame voor de stad Parijs dat na de aanslagen lichtelijk in populariteit gedaald is. Voor de aanslagen heb ik er weleens wat proberen te handelen en er waren cafehouders die niet voor evt zijreclame wilden betalen omdat de film 'Amelie' al genoeg exposure voor de stad was en daarmee kennelijk voor hun cafe. Het imago van de romantiek is over de jaren helaas vervangen door een imago van dreigend geweld en onveilige buurten dus zoiets groots kan weer wat toerisme opleveren.

Ik heb ook wel wat medelijden met de fans want je favoriete speler in de Franse competitie volgen zou voor mij zoiets zijn als een favoriet in Japan volgen. Frankrijk zal ook wel zn klassiekers kennen maar het is niet van het niveau barca-madrid. Plus dat hij daar ook weleens goed op zijn bek kan gaan met zn "uitdaging". Bij Barca zat hij marketingtechnisch gezien in een jacuzzi en werd hij met fluwelen passes bedient zoals iemand hier eerder opmerkte. Voor minder was hij niet naar een PSG gegaan dus het geld was wel degelijk de stimulans.

[ Bericht 3% gewijzigd door Beathoven op 05-08-2017 19:57:30 ]
  zaterdag 5 augustus 2017 @ 19:52:59 #92
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_172931490
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 19:47 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Voetbal is al sinds de eerste transfer van 100 of 1000 pond geen kleinschalige sport meer en het is al sinds de opkomsten van significante aantallen supporters een landelijk tot intercontinentaal circus.

Er worden heel vaak ook spelers aangetrokken die niet zulke grote successen brengen maar vanwege hun haardracht, afgetrainde lichaam en uitstraling prima marketing zijn voor de club en daarbij de hele economie eromheen. De shirtverkoop is explosief gestegen. Normaliter wil je nog niet eens een PSG shirt voor je verjaardag, nu wel. Dat ze een beetje kunnen ballen is dan mooi meegenomen.

Als we naar Neymar kijken, ik denk persoonlijk dat het binnen Brazilie, en de wereld eromheen jonge fans aantrekt die hem als icoon volgen en ieder product kopen waar zijn hoofd op te zien is.

Ik heb ook wel wat medelijden met de fans want je favoriete speler in de Franse competitie volgen zou voor mij zoiets zijn als een favoriet in Japan volgen. Frankrijk zal ook wel zn klassiekers kennen maar het is niet van het niveau barca-madrid. Plus dat hij daar ook weleens goed op zijn bek kan gaan met zn "uitdaging". Bij Barca zat hij marketingtechnisch gezien in een jacuzzi en werd hij met fluwelen passes bedient zoals iemand hier eerder opmerkte. Voor minder was hij niet naar een PSG gegaan dus het geld was wel degelijk de stimulans.
Ja natuurlijk is geld de stimulans. Als ik met hetzelfde werk als nu 2 of 3 keer meer kan verdienen bij een ander zal ik mijn baas denk ik ook vaarwel zeggen.
pi_172931663
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 19:52 schreef Vis1980 het volgende:

[..]

Ja natuurlijk is geld de stimulans. Als ik met hetzelfde werk als nu 2 of 3 keer meer kan verdienen bij een ander zal ik mijn baas denk ik ook vaarwel zeggen.
Uiteraard, maar die keus verkoop je dan onder de noemer 'nieuwe uitdaging' :)
  zondag 6 augustus 2017 @ 13:53:11 #94
242879 Onnoman
himmelhoch jauchzend
pi_172945386
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 15:30 schreef Vis1980 het volgende:

[..]

met welk doel kijk/ga jij naar een voetbalwedstrijd? Om op te scheppen hoe duur je spelers zijn, of om van het spelletje genieten. Waarbij je jankt van geluk dat je club ná 25 jaar weer eens een Europees eindtoernooi heeft gewonnen? Zou jij het oprecht leuk vinden als je club elk jaar de Champions league zou winnen?
(Onnoman)
pi_172945418
quote:
0s.gif Op zondag 6 augustus 2017 13:53 schreef Onnoman het volgende:

[..]

met welk doel kijk/ga jij naar een voetbalwedstrijd? Om op te scheppen hoe duur je spelers zijn, of om van het spelletje genieten. Waarbij je jankt van geluk dat je club ná 25 jaar weer eens een Europees eindtoernooi heeft gewonnen? Zou jij het oprecht leuk vinden als je club elk jaar de Champions league zou winnen?
Dat zou ik wel leuk vinden ja.
pi_172945494
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 augustus 2017 15:30 schreef Vis1980 het volgende:

[..]

Die 222 miljoen is relatief omdat je daardoor ook een gigantische inflatie krijgt en spelers veel duurder worden dan ze waard zijn. Als club heb je er niet zoveel aan, alleen de spelers en zaakwaarnemers steken lachend de jackpot in hun zak
Kann diese Scheisse aufhören? - Thomas Muller
pi_172945627
quote:
1s.gif Op zondag 6 augustus 2017 14:00 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Die 222 miljoen is relatief omdat je daardoor ook een gigantische inflatie krijgt en spelers veel duurder worden dan ze waard zijn. Als club heb je er niet zoveel aan, alleen de spelers en zaakwaarnemers steken lachend de jackpot in hun zak
Als je club is overgenomen door s'werelds grootste olieboer is dat natuurlijk een heel ander verhaal.

Qatar heeft Psg in bezit. Dat is ooit op hoog politiek niveau beklonken. Het haalt nu grote namen binnen en zet Parijs op de kaart. De hoge begroting is maar een speldenprikje in een grasmat en Neymar erbij is nu niet bepaald jammer voor de Parijzenaren.
pi_172945733
quote:
1s.gif Op zondag 6 augustus 2017 14:09 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Als je club is overgenomen door s'werelds grootste olieboer is dat natuurlijk een heel ander verhaal.

Qatar heeft Psg in bezit. Dat is ooit op hoog politiek niveau beklonken. Het haalt nu grote namen binnen en zet Parijs op de kaart. De hoge begroting is maar een speldenprikje in een grasmat en Neymar erbij is nu niet bepaald jammer voor de Parijzenaren.
Ja maar PSG zit aan de top van de financiele piramide..alle clubs die daar onder zitten bebben minder profijt
Kann diese Scheisse aufhören? - Thomas Muller
pi_172945761
quote:
1s.gif Op zondag 6 augustus 2017 14:16 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Ja maar PSG zit aan de top van de financiele piramide..alle clubs die daar onder zitten bebben minder profijt
Dan neemt Qatar daar toch ook gewoon een aandeeltje in. Ze hebben ook een groot deel of de volledige TV rechten van de Franse competitie in handen.
  zondag 6 augustus 2017 @ 14:36:23 #100
242879 Onnoman
himmelhoch jauchzend
pi_172946011
quote:
6s.gif Op zondag 6 augustus 2017 13:55 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Dat zou ik wel leuk vinden ja.
sukkel
(Onnoman)
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')