abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 22 juli 2017 @ 23:43:40 #1
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_172609632
Welkom in het babytopic!

Een lijst met de verjaardagen van veel OUD-users en hun kindjes vind je op de Fok!wiki:
http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

De baby wiki-lijst vind je hier:
http://wiki.fok.nl/index.php/BabyTopic

Het is verplicht gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen.



[ Bericht 12% gewijzigd door Sylver_ op 23-07-2017 00:03:27 ]
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 23 juli 2017 @ 00:24:00 #2
269689 crew  Viv
pi_172610988
Mooie foto's FF! O+

quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juli 2017 19:32 schreef ReginaFalange het volgende:
Ik heb wel spijt dat ik bijna geen zwangerschapfoto's heb, tenminste geen foto's met echte buik.
Ik heb geen professionele shoot laten doen, want ik ben niet zo van dat geposeerde kijk-mij-in-mijn-mooiste-jurk-door-de-heide-wandelen-terwijl-ik-niet-kan-stoppen-met-het-aaien-van-mijn-buik.

Mijn buik was lange tijd erg bescheiden, maar ik was vol goede moed begonnen aan een serie vanaf week 30 ofzo, om iedere week de groei te kunnen vergelijken. Nou, week 30 t/m 34 leek allemaal precies op elkaar, dus ik heb het niet volgehouden. :') Uiteindelijk tussen de weeën door nog even de laatste foto's gemaakt, en daarop is te zien dat ik tussen week 34 en 39 echt een eindspurt gemaakt heb, ondanks nog 2 weken werken, daarna verhuizen, opleveren oude woning, etc. Oh, en daardoor kan ik nu ook zo'n cheesy even-lang-in-de-buik-als-uit-de-buik vergelijkingsfoto maken. :D
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 23 juli 2017 @ 02:01:57 #3
269689 crew  Viv
pi_172612308
In other news: voor het eerst weer ongesteld hier, dus precies 9 maanden op, 9 maanden af. Het bloedverlies is wel vrij heftig (niet ongewoon dacht ik, en bovendien heb ik nu een koperspiraaltje). Zal je net zien, is mijn matras ongeschonden door de bevalling gekomen en gaat het zo alsnog mis. :D
pi_172613553
Quoi wat goed zeg! Wel een lange avond zo! Hopelijk slaapt hij uit inderdaad!

Ik heb ook geen shoot gedaan. Ik heb wel een beetje hetzelfde als wat Vivi aangeeft. Bij de eerste zwangerschap wel buikfoto's die mijn moeder maakte, steeds op dezelfde plaats en met hetzelfde jurkje. Ik heb er wel spijt van dat ik dat bij de 2e zwangerschap helemaal niet heb gedaan...

Vannacht het langst geslapen sinds de bevalling, van 22.45u tot 4.45u ♡♡♡! Dankjewel lieve F! Had ik echt even nodig! Hopelijk gaat dit een trend worden :).
pi_172614721
quote:
1s.gif Op zondag 23 juli 2017 02:01 schreef ViviRAWRS het volgende:
In other news: voor het eerst weer ongesteld hier, dus precies 9 maanden op, 9 maanden af. Het bloedverlies is wel vrij heftig (niet ongewoon dacht ik, en bovendien heb ik nu een koperspiraaltje). Zal je net zien, is mijn matras ongeschonden door de bevalling gekomen en gaat het zo alsnog mis. :D
Ik ben ook niet van de professionele geposeerde foto's. Ook niet voor Goedzakje.
Enige professionele foto's zullen schoolfoto's zijn. Ik vind het leuker om spontane foto's te hebben waarbij hij bijvoorbeeld intens geniet van een ijsje en helemaal onder zit.
Professionele trouwfoto's en bevalling foto's vind ik dan wel weer mooi, dat is niet geposeerd maar gewoon moment opnames van een bijzonder moment.

Maar toch jammer dat ik niet meer foto's heb gemaakt van mijn buik. Ik heb er 2. Wel met kerstboom dat dan weer wel. :D

En nu pas ongesteld... mazzelaar. Ik was na 6 weken alweer ongesteld. Blij dat ik nu weer de pil slik, merk wel dat de menstruatie pijn een stuk heftiger was dan voorheen.
Oh, I wish I could, but I don't want to.
  zondag 23 juli 2017 @ 10:12:46 #6
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_172614780
Hier was het 5:30 :') Afijn, ik heb er dus al een wandeling opzitten naar de kinderboerderij en as we speak zit Max zijn krentenbol te voeren aan een pauw :{ Doodeng, zo'n groot beest. Straks gaat 'ie schreeuwen.

Gefeliciteerd Vivi w/ :')
Hier wel veel dikkebuikenfoto's gemaakt (heb ze zelfs gebundeld in een boekje). Geen shoot oid. Mijn vriend en ik deden ooit een fotoshoot en dat was lachwekkend. Daar zijn we iets te nuchter voor, denk ik.
pi_172615319
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2017 10:12 schreef Quoi het volgende:
Hier was het 5:30 :') Afijn, ik heb er dus al een wandeling opzitten naar de kinderboerderij en as we speak zit Max zijn krentenbol te voeren aan een pauw :{ Doodeng, zo'n groot beest. Straks gaat 'ie schreeuwen.

Gefeliciteerd Vivi w/ :')
Hier wel veel dikkebuikenfoto's gemaakt (heb ze zelfs gebundeld in een boekje). Geen shoot oid. Mijn vriend en ik deden ooit een fotoshoot en dat was lachwekkend. Daar zijn we iets te nuchter voor, denk ik.
Kijk, dat zijn de foto moment. Baby met enorme pauw. Ik ben trouwens bang voor grote vogels. :')

Wij hebben hier lama's en die worden BOOS als we de geitjes ook wat geven. Ik ben altijd bang dat Goedzakje hard in zijn gezicht gespuugd wordt.

Hier was het vanmorgen 5.05. :')
Liters koffie vandaag dus, misschien ook wat voor die lama mee nemen zodat hij een keer te genieten is.
Oh, I wish I could, but I don't want to.
  zondag 23 juli 2017 @ 10:54:49 #8
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_172615641
Schitterende foto's, FF! Ik heb lang getwijfeld over een geboortefotograaf, maar uiteindelijk niet gedaan. Achteraf maar goed ook, die was hier nooit op tijd geweest :')
Ik heb wel een fotoshoot gedaan, maar niet in een studio, met windturbines en wapperende jurken. Deze fotograve doet aan "lifestyle fotografie". Die gaat dus inderdaad mee naar het strand en maakt foto's hoe jullie dat ijsje zitten te eten. Veel meer mijn stijl :) en ik ben blij dat ik de foto's heb: ik kan me nu al niet voorstellen dat mijn buik zó groot was! :o Opeens snap ik al die opmerkingen over mijn buik een stuk beter :')
pi_172616537
Q ook al 5.30u! Wij zijn vrijdag naar de kinderboerderij geweest O+ meneer is verkouden joh. Hele bed zit onder het snot. En hijzelf vanochtend ook, het zat in zijn haar :P
pi_172617557
Ik deed om 5.00 uur de nachtvoeding, waarna hij (na een kleine poepluieronderbreking) verder sliep tot 9 uur. Dagje kermis was vermoeiend denk ik. :)

quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juli 2017 22:55 schreef Quoi het volgende:
Ook al zo'n snelle, Room :)

Gogo, wat leuk, een petekind. Hoe oud is hij/zij en doen jullie geregeld leuke dingen?

Ons duracellkonijntje is pas net leeg. Gaan staan is zo de bom dat hij niks anders meer wilde. En overstappen van de bank naar een tafeltje, knapperd! Maar pfffft, wel ff blij dat hij nu ligt. Uitslapen is nu wel het minste dat hij kan doen morgen ;)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Toch jammer dat je niet kon uitslapen vanmorgen. Nog plannen vandaag?

Nazil: Beterschap voor je kleine man!
pi_172619306
FF heel erg mooi!!

Ik heb hele mooie niet geposeerde foto's met baby R rond een maand of 6 gemaakt door JufMariska (wel met heide ;) ).

Bevallingsfoto's van R hadden steeds pontificaal bloot of bloed in beeld, maar van S zit er ook een hele mooie bij met ons 3tjes en baby op de buik, die aan de muur mag. Gewoon door de kraamzorg gemaakt.

Vannacht was niet zo'n succes met een paar uurtjes slaap, maar man en kinders slapen nu, mijn koffie is warm en TLC staat aan. :)
En ik denk dat S begint met nadoen, na 50x tong tegen hem uitsteken kwam zijn tong ook even naar buiten. :)
pi_172621900
Wij hebben toen N. een baby was en toen L. er net 4 weken was een shoot laten doen. Totaal niet geposeerd en gewoon in het park en bij ons thuis. Dat zijn zulke mooie en spontane foto's geworden. O+ In een studio zou ik ook niet snel doen.

Wij zijn vanochtend eerst in het Nijntje museum geweest en nu op een feestje bij mijn schoonouders en L. doet het zo perfect. Drinkt goed (zolang ik op een rustig plekje ga zitten), slaapt lekker in de draagzak en maxicosi en lacht tussendoor naar iedereen. O+
  zondag 23 juli 2017 @ 15:52:27 #13
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_172621918
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2017 10:41 schreef ReginaFalange het volgende:
Kijk, dat zijn de foto moment. Baby met enorme pauw. Ik ben trouwens bang voor grote vogels.
Zoiets?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vijf seconden later at hij uit zijn hand.

Ik vind grote vogels indrukwekkend en ja, een beetje eng. Soort angst die ik heb overgehouden aan een Australië avontuur door de jungle, waar veel kasuarissen liepen. Google maar niet op "cassowary" AND "attack" :')

En in een dierentuin besloot een struisvogel de waterbarrière eens te overbruggen toen hij mijn vriend zag :D

Daarmee vergeleken was de pauw peanuts natuurlijk. Lama's vind ik zo absurd in een Nederlands landschap! De angst voor het bespugen van je kind (of jou zelf) kan ik me helemaal voorstellen. Lustte hij/zij de koffie? :+

quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2017 11:30 schreef Nazil het volgende:
Q ook al 5.30u! Wij zijn vrijdag naar de kinderboerderij geweest O+ meneer is verkouden joh. Hele bed zit onder het snot. En hijzelf vanochtend ook, het zat in zijn haar :P
Sterkte met de snotjes! Wat vindt L het leukste bij de k'boerderij?

quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2017 12:19 schreef Gogo83 het volgende:
Toch jammer dat je niet kon uitslapen vanmorgen. Nog plannen vandaag?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik besloot mee te gaan met mijn vriend, die om 8:30 voor een lange duurloop vertrok met wat mensen. Even socializen, toen wandelen ri ouders (die nog op hun bed lagen :') ) en toen dus door een stukje natuurgebied naar de k'boerderij. Vanaf daar weer terug naar waar de lopers weer terugkwamen en aan de koffie en ook maar een lunch daar samen. Heel ochtendprogramma. En vanmiddag hebben we alledrie geslapen O+

quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2017 13:49 schreef ingee het volgende:
Vannacht was niet zo'n succes met een paar uurtjes slaap, maar man en kinders slapen nu, mijn koffie is warm en TLC staat aan.
Zo hey, geniet ervan! ^O^

Sinds gister heeft er een soort transformatie plaatsgevonden. Staan, staan, staan en écht babbelen. Wijzen en iets benoemen (in eigen termen dan hè? :'), grapjes maken en nog duidelijker emoties uiten als iets te lang duurt, iets leuk is of iets minder leuk. Het wordt echt een jongetje.
pi_172622127
Aah Quoi! Wel een mooie engerd, die pauw. Niet je kind natuurlijk. :')
Wat een lekker terras trouwens, zeker een stadse kinderboerderij? Hier is een terras bij de kinderboerderij ondenkbaar. Gewoon beesten in een hokje en voila.

Ik vind lama's best leuk, maar dan wel met een handgemaakt halstertje om hun hoofd door een Peruaanse oma gehaakt ofzo en gezellige rieten mandjes op hun rug vol met versgebakken broodjes, geitenkaas en koffie (liefst winter koffie met baileys - of gewoon baileys) ofzo. Misschien dat de kinderboerderij een bezorgservice kan opzetten. Thuisbezorgd.nl maar dan anders.

Mijn Goedzakje heeft gewoon een harde witte punt uit zijn tandvlees steken. Misschien dat hij daarom al 4 nachten loopt te spoken. Behalve het slechte slapen 's nachts en veel willen eten namelijk echt niks aan hem gemerkt. 8)7
Oh, I wish I could, but I don't want to.
  zondag 23 juli 2017 @ 16:15:28 #15
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_172622382
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2017 16:03 schreef ReginaFalange het volgende:
Aah Quoi! Wel een mooie engerd, die pauw. Niet je kind natuurlijk. :')
Wat een lekker terras trouwens, zeker een stadse kinderboerderij? Hier is een terras bij de kinderboerderij ondenkbaar. Gewoon beesten in een hokje en voila.

Ik vind lama's best leuk, maar dan wel met een handgemaakt halstertje om hun hoofd door een Peruaanse oma gehaakt ofzo en gezellige rieten mandjes op hun rug vol met versgebakken broodjes, geitenkaas en koffie (liefst winter koffie met baileys - of gewoon baileys) ofzo. Misschien dat de kinderboerderij een bezorgservice kan opzetten. Thuisbezorgd.nl maar dan anders.

Mijn Goedzakje heeft gewoon een harde witte punt uit zijn tandvlees steken. Misschien dat hij daarom al 4 nachten loopt te spoken. Behalve het slechte slapen 's nachts en veel willen eten namelijk echt niks aan hem gemerkt. 8)7
De domeinnaam lamabezorgd.nl is denk ik nog wel vrij. Gat in de markt!

Stadse boerderij ja. Deze is best heel uitgebreid, inclusief waterspeeltuin.

En zie je, een tand!
pi_172622567
De klachten zullen binnenstromen over de trage bezorging, lama poep op de stoep en onder gespuugde klanten. :D

Ja, gewoon een tand! Je had gelijk!
Oh, I wish I could, but I don't want to.
pi_172625742
Kinderboerderij boks! O roept de hele dag door "koe" en dat is ook zijn favoriete dier, komen we bij de kinderboerderij is hij opeens bang voor de koe :') en ik werd klemgezet door de geitjes die mee door de sluis liepen en daar niet meer uit wilden. Uiteindelijk met een bakje waar voer in hoort ze weggelokt zodat we er weer uit konden :') De baby's vonden het bezoek overigens niet de moeite waard om ook maar even een oog voor open te doen.

Hij is er vroeg bij Quoi! Maar hij oogt ook al een stuk ouder dan dat hij is, dus misschien probeert hij zich daarnaar te gedragen.

En ik zou niets bestellen bij lamabezorgd, die spugen vast ook in je eten als je even niet kijkt...
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_172626845
Wij reden vandaag van Enschede naar Utrecht en weer terug met de auto en moesten de hele tijd vanaf de achterbank aanhoren: "Kijk, koeien! Mama, nog meer koeien! Komen zo nog keer koeien aan! Kijk, een koe!" _O-
pi_172627633
Quoi L vindt alle dieren mooi. En als papa en mama het aaien dan durft hij het ook te aaien. Hij heeft een pony geaaid, geitjes en konijnen. Was allemaal mooi.

En met dank aan Zoef Zoef's Karin de Koe doet hij een soort van 'boeee' bij koeien. Sort of.

Wij hebben vandaag ook een rondje familie gedaan. Mijn ouders en beide oma's hebben een bezoekje gekregen. L vond het best zolang er wat te spelen was. Hij was zo lief vandaag. Zo anders dan de rest van de week ondanks de verkoudheid.
pi_172628159
Kan een baby nu al niet lief zijn dan?
pi_172628486
quote:
11s.gif Op zondag 23 juli 2017 20:11 schreef Mies_poes het volgende:
Kan een baby nu al niet lief zijn dan?
Vooral heel chagrijnig :') niet willen spelen, niet bij mama willen zitten maar wel elke keer aan mijn been gaan hangen, niks willen en dat een paar dagen lang. Zullen die verrekte tandjes (nog steeds, er is nog steeds niks door) wel zijn.
Vandaag speelde hij gewoon lekker en kon hij heerlijk lachen.
pi_172629126
quote:
1s.gif Op zondag 23 juli 2017 20:22 schreef Nazil het volgende:

[..]

Vooral heel chagrijnig :') niet willen spelen, niet bij mama willen zitten maar wel elke keer aan mijn been gaan hangen, niks willen en dat een paar dagen lang. Zullen die verrekte tandjes (nog steeds, er is nog steeds niks door) wel zijn.
Vandaag speelde hij gewoon lekker en kon hij heerlijk lachen.
Ah oke. 'Niet lief' vind ik nl. zo'n nare term voor een baby die nog niet met opzet vervelend kan doen. Maar dan bedoelde je het anders :s)
pi_172629636
quote:
1s.gif Op zondag 23 juli 2017 20:43 schreef Mies_poes het volgende:

[..]

Ah oke. 'Niet lief' vind ik nl. zo'n nare term voor een baby die nog niet met opzet vervelend kan doen. Maar dan bedoelde je het anders :s)
Ja ik bedoelde het anders idd. En er staat dat hij vandaag heel erg lief was en de rest van de week anders. Niet dat hij toen niet lief was.
pi_172630909
quote:
1s.gif Op zondag 23 juli 2017 20:43 schreef Mies_poes het volgende:

[..]

Ah oke. 'Niet lief' vind ik nl. zo'n nare term voor een baby die nog niet met opzet vervelend kan doen. Maar dan bedoelde je het anders :s)
Haha ja, zo zeggen wij gekscherend "aw lief" als we weer enthousiast geslagen of bepincetgreept worden of er bijna een oog wordt uitgestoken :D.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 maandag 24 juli 2017 @ 00:16:42 #25
269689 crew  Viv
pi_172634664
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2017 10:08 schreef ReginaFalange het volgende:
Maar toch jammer dat ik niet meer foto's heb gemaakt van mijn buik. Ik heb er 2. Wel met kerstboom dat dan weer wel. :D
Kijk, dat heb ik dan weer niet! Kerst 2015 was ik nog niet zwanger en Kerst 2016 was ze al ruim 2 maanden oud. :')
quote:
En nu pas ongesteld... mazzelaar. Ik was na 6 weken alweer ongesteld. Blij dat ik nu weer de pil slik, merk wel dat de menstruatie pijn een stuk heftiger was dan voorheen.
Ik had die mazzel wel een beetje afgedwongen door fulltime te kolven, maar nu is het uit met de pret! De pijn valt hier erg mee, maar iedere 2 uur door je maandverband lekken is ook geen pretje. Hopelijk is alleen de eerste menstruatie na de bevalling zo heftig, anders ga ik met hangende pootjes terug naar de huisarts voor hormonale anticonceptie. :D

Mijn baby is altijd lief. O+ Voor datgene wat Nazil bedoelt zeggen wij dat ze een goede (of juist slechte) dag had.
pi_172635082
Hier was de 1e keer ook heel heftig vivi. De keer daarna alweer een stuk normaler en daarna weer als vanouds. Maar dat is een van de dingen die je 9+ maanden niet mist idd...
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
  maandag 24 juli 2017 @ 10:14:40 #27
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_172637981
Vogels zijn tof! :D
*mompelt iets over vroeger fanatiek vogels kijken met verrekijker en determinatieboekje*

Vorig jaar bij Blijdorp werd Vv omringd door zilvermeeuwen waarna de brutaalste een kipnugget uit zijn hand jatte en in zijn geheel opslokte :')

lol@struisvogel die een bokito-tje doet _O- (ok.. het is vast minder leuk als je opeens een struisvogel in je nek hebt hijgen.. ).

Vivi ik ben nu 2x ongesteld geweest.. en ook echt extreem! Dubbele bescherming nodig! Ik hoop toch dat dat zich wel normaliseert na een paar keer...
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
pi_172638445
Bij mij viel het bloedverlies eigenlijk wel mee. Maar de krampen waren echt belachelijk, na 4 x ongesteld dus de pil gaan halen. En wat een verademing. :D

Iemand die trouwens zowel naar Blijdorp als Burgers Zoo is geweest? We willen in September naar de dierentuin maar weten niet welke leuker is. Leuker voor ons, want Goedzakje is allang blij als hij een poes voorbij ziet lopen. :')
Oh, I wish I could, but I don't want to.
  maandag 24 juli 2017 @ 11:00:22 #29
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_172638829
Panda's kijken in Ouwehands natuurlijk! :P
Die staat op mijn to-do-lijstje voor dit jaar :)

Ik vind Blijdorp echt een hele mooie en fijne dierentuin. Alles is goed te doen met kinderwagen ook. Burgers Zoo ben ik ooit wel eens geweest met schoolreisje op de basisschool en kan me herinneren dat het heel leuk was.. maar alle schoolreisjes zijn leuk natuurlijk :P Dus weet niet welke leuker is.
Denk dat elke dierentuin gewoon leuk is :P

[ Bericht 0% gewijzigd door Radyhyn op 24-07-2017 12:24:17 (Oudehands :')) ]
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 maandag 24 juli 2017 @ 11:50:05 #30
269689 crew  Viv
pi_172639701
quote:
0s.gif Op maandag 24 juli 2017 10:38 schreef ReginaFalange het volgende:
Iemand die trouwens zowel naar Blijdorp als Burgers Zoo is geweest?
Ja, maar ik zou Ouwehands aanraden. :D Tenzij je vooral voor het aquarium komt, die van Blijdorp en Burgers zijn allebei veel mooier en uitgebreider. Maar anders dus Ouwehands, met als hoogtepunten witte leeuwen, het berenbos en sinds kort O+ reuzenpanda's O+ .
  maandag 24 juli 2017 @ 13:20:09 #31
73386 Fazz
onderweg
pi_172641303
Hè ik herken het heftigere ongesteld zijn weer niet, hier was het weer net als voorheen. Ik ben benieuwd of het dit keer ook weer 11 maanden duurt voor het op gang komt :Y)

Even meningen gevraagd; O is nu op het kdv, krijgt zo haar 2e fles aangeboden. Van de 1e heeft ze maar 20 cc gedronken. Ze is niet ongelukkig of huilerig maar wilde die fles niet. In hoeverre is het zorgelijk dat ze nu overdag weinig drinkt? Zolang ze niet overstuur is lijkt het me geen reden om live te gaan voeden, of wel? Vanaf volgende week is dit sws geen optie want dan ben ik weer aan't werk...
pi_172644540
Ik vind Burgers' leuker, maar ben bevooroordeeld, heb er gewerkt. Nadeel is wel dat het er nogal heuvelachtig is. Daar had ik me met een rolstoel een paar jaar geleden een beetje op verkeken. Dus met kinderwagen is Blijdorp denk ik handiger (en is ook erg leuk).

Ouwehands ken ik niet, wil ik volgend jaar een keer heen als ook Timo een beetje begint door te hebben wat dieren zijn.
  maandag 24 juli 2017 @ 17:12:31 #33
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_172646137
quote:
0s.gif Op maandag 24 juli 2017 10:14 schreef Radyhyn het volgende:
Vorig jaar bij Blijdorp werd Vv omringd door zilvermeeuwen waarna de brutaalste een kipnugget uit zijn hand jatte en in zijn geheel opslokte
:D Dat heb ik zo vaak in Leiden zien gebeuren bij het CS. Een meeuwenplaag icm veel snackende mensen.

quote:
7s.gif Op maandag 24 juli 2017 13:20 schreef Fazzoletti het volgende:
Even meningen gevraagd
Wat heb je gedaan? Lijkt me dat jouw eigen ingeving juist was. En dan misschien 's avonds inhalen?

Na weer een avond tot laat heel erg actief blijven, hebben we Max gister nog een extra fles gegeven en toen op bed gelegd. Dat was de crux! Blijkbaar heeft hij - met al dat ge-sta en gebabbel - wat extra energie nodig. Prima, we snappen het :P

Hij kukelde vanmorgen tijdens het zwemmen achterover van een matje af, zo kopje onder. En dat terwijl ik me had voorgenomen: geen onderwatergebeuren. Mislukt :')

Woensdag gaan mijn ouders oppassen O+ Dat hebben we ze een keer gedaan toen hij 8 weken was en verder niet meer, vanwege de crappy toestand van mijn ma. Omdat de gastouder op vakantie is, gaan ze nu een maand lang de woensdag oppassen. Superleuk! en nodig
  maandag 24 juli 2017 @ 17:20:32 #34
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_172646265
quote:
7s.gif Op maandag 24 juli 2017 13:20 schreef Fazzoletti het volgende:
Hè ik herken het heftigere ongesteld zijn weer niet, hier was het weer net als voorheen. Ik ben benieuwd of het dit keer ook weer 11 maanden duurt voor het op gang komt :Y)

Even meningen gevraagd; O is nu op het kdv, krijgt zo haar 2e fles aangeboden. Van de 1e heeft ze maar 20 cc gedronken. Ze is niet ongelukkig of huilerig maar wilde die fles niet. In hoeverre is het zorgelijk dat ze nu overdag weinig drinkt? Zolang ze niet overstuur is lijkt het me geen reden om live te gaan voeden, of wel? Vanaf volgende week is dit sws geen optie want dan ben ik weer aan't werk...
Toen Ella in 6u tijd maar 20cc had gedronken en inmiddels ook niet meer blij was ben ik tussendoor komen voeden.

Ze heeft 2 weken (is 2x 2 dagen per week) op weinig inname (150-200ml per dag) gedaan en ze doet het nog :P
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  maandag 24 juli 2017 @ 17:23:30 #35
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_172646298
Burgers, daar is onze auto twee jaar geleden total loss geraakt toen er op de parkeerplaats een boom op was gevallen :X :').
KuikenGuppy
pi_172646707
Nouja, die boom kan dan nu iig geen schade meer geven... maar op de parkeerplaats van Blijdorp staan geen bomen, mocht dat invloed hebben op de keuze :')

Burgers Zoo ben ik 20 jaar geleden voor het laatst geweest toen vond ik het een erg mooi park. Blijdorp komen we regelmatig ivm dichtbij en wij slaan het oceanium juist bijna altijd over. Net als die duffe vlinderkoepel. Maar ze hebben wel mooie hokken tegenwoordig en veel grote dieren en alles is goed toegankelijk met kinderwagen (alleen wat druk om doorheen te komen soms). Ouwehands vind ik toch echt de beste dierentuin, zeker voor kinderen. Maar dat is wel voor ouder dan een baby. Als alle dierentuinen even ver weg waren hadden we daar een abo op genomen.

Over dierentuinen gesproken, iemand ervaring met wildlands met een baby? Beperkt een kinderwagen je daar erg?
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
  maandag 24 juli 2017 @ 18:48:38 #37
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_172647876
quote:
0s.gif Op maandag 24 juli 2017 17:49 schreef FlyingFish het volgende:
Nouja, die boom kan dan nu iig geen schade meer geven... maar op de parkeerplaats van Blijdorp staan geen bomen, mocht dat invloed hebben op de keuze :')

Burgers Zoo ben ik 20 jaar geleden voor het laatst geweest toen vond ik het een erg mooi park. Blijdorp komen we regelmatig ivm dichtbij en wij slaan het oceanium juist bijna altijd over. Net als die duffe vlinderkoepel. Maar ze hebben wel mooie hokken tegenwoordig en veel grote dieren en alles is goed toegankelijk met kinderwagen (alleen wat druk om doorheen te komen soms). Ouwehands vind ik toch echt de beste dierentuin, zeker voor kinderen. Maar dat is wel voor ouder dan een baby. Als alle dierentuinen even ver weg waren hadden we daar een abo op genomen.

Over dierentuinen gesproken, iemand ervaring met wildlands met een baby? Beperkt een kinderwagen je daar erg?
Vorig jaar in Wildlands geweest met onze meiden (& Bugaboo Donkey). Wij konden bijna overal komen. Maar 1 of 2 paden niet. Wel zijn we niet met het bootje enzo geweest. Daar was het sowieso erg druk. En daar mogen ze ook niet altijd in. (Begreep ik van een vriendin. Ze moeten een bepaalde leeftijd/lengte hebben volgens mij)
  maandag 24 juli 2017 @ 19:09:25 #38
73386 Fazz
onderweg
pi_172648339
quote:
1s.gif Op maandag 24 juli 2017 17:20 schreef Sylver_ het volgende:

[..]

Toen Ella in 6u tijd maar 20cc had gedronken en inmiddels ook niet meer blij was ben ik tussendoor komen voeden.

Ze heeft 2 weken (is 2x 2 dagen per week) op weinig inname (150-200ml per dag) gedaan en ze doet het nog :P
Het is uiteindelijk 140 cc geworden over de hele dag. Ze bleef vrolijk en bij ophalen wilde ze ook niet meteen aanvallen. Heb eerst nog gekookt en daarna heeft ze gedronken.

Quoi, ik bedacht dat als ze echt ongelukkig zou worden ik er heen zou gaan. Maar dat is dus niet gebeurd :)
pi_172648804
Ouwehands heb ik eigenlijk nooit aan gedacht. Misschien ook een optie.
Oh, I wish I could, but I don't want to.
  maandag 24 juli 2017 @ 20:11:02 #40
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_172649733
quote:
0s.gif Op maandag 24 juli 2017 19:30 schreef ReginaFalange het volgende:
Ouwehands heb ik eigenlijk nooit aan gedacht. Misschien ook een optie.
Is dat niet heel druk met die panda's nu?
Wij wonen vlakbij Dierenpark Amersfoort, ook erg leuk :Y).
KuikenGuppy
  maandag 24 juli 2017 @ 20:13:39 #41
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_172649807
Fazz als ze gewoon tevreden is lijkt me dat prima! :)

Rf, ik hoorde wel dat je moet reserveren om de panda's te zien.
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
  maandag 24 juli 2017 @ 20:26:11 #42
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_172650214
De dierentuin, gewoon nog niet gedaan!

Fazz, fijn dat ze tevreden bleef ^O^

Het was hier een kwestie van tijd, maar toen ik net mijn hoofd om het hoekje stak stond daar toch echt Max rechtop in zijn bedje :D En nu door de kamer stuiteren. Vooruit maar weer. Slapen is overrated.

Begin van de avond dronk hij trouwens ineens uit een - soort van - beker. Mijn moeder had de nuby wonder cup gekocht. Het ziet er wel grappig uit.
pi_172650807
Wij moeten ook nog naar de dierentuin, zin in! Artis is voor ons het dichtstbijzijnde dus denk dat die het wordt, want autorijden vindt ze Heel Stom.

Goed van Max, Quoi! M. staat ook in haar bedje, ben zo bang dat ze achterover klapt met haar hoofd tegen de spijlen :X

Sinds M. (gedeeltelijk) kunstvoeding krijgt, zijn we weer erg aan het zoeken. Ik gaf haar vaak een slokje bv om haar uiteindelijk in slaap te krijgen, maar nu de bv niet meer toereikend is, probeer ik hetzelfde te doen met kv (als laatste redmiddel als slapen echt niet lukt). Hoe erg is het als ze dagelijks meer dan het maximaal aantal schepjes binnen krijgt en ook over de maximale hoeveelheid water gaat? Daarnaast krijgt ze ook nog 2x per dag een beetje bv en wat water bij haar brood.
  maandag 24 juli 2017 @ 20:56:43 #44
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_172651156
Ah fijn, Fazz :)

Wat goed Q!

Is er een maximum aan water, Mies? Ik snap dat je een baby geen 30 liter water moet voeren, maar er is toch niet zo'n harde lijn?
De bv hoef je iig niet mee te tellen, het gaat echt alleen om het aantal schepjes kv.

Als ik me goed herinner kreeg Max ook regelmatig wat meer en die doet het nog prima geloof ik ;)

Vier jaar geleden kwam ik er achter dat in landen om ons heen er een hoger maximum wbt het aantal schepjes was dan in Nederland.
Het lijkt me niet zo'n kwaad te kunnen zolang je het niet overdrijft.
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_172651374
In de UK mogen babies gewoon onbeperkt drinken, zolang ze zelf willen.
Oh, I wish I could, but I don't want to.
pi_172651424
Wij hebben geen auto. Team bakfiets hier.
Dus wij gaan alleen naar dingen die goed met openbaar vervoer te doen zijn.

Kwaadaardige bomen op de parkeerplek zijn voor ons geen bezwaar.

Reserveren om een paar panda's te zien wel. Die beesten kunnen niet eens zelf seksen zonder menselijk bemoeienis.
Oh, I wish I could, but I don't want to.
pi_172652303
Autorijden is hier sinds een paar weken ook echt vreselijk drama. Hij verveelt zich dan. Hij kan in de maxi cosi ook niet naar buiten kijken. We laten dat ding ook steeds vaker vast in de auto staan omdat het te zwaar wordt en ik weet dat het het veiligst is, maar ik zit er hard over te denken hem toch naar een vervolgstoel te doen.
pi_172654076
Sinds M in de vervolgstoel zit, vindt ze autorijden ook leuker. Het is wel een 0+/1 groep stoel die ook achterwaarts kan.

Ik hoop dat het met M haar verjaardag een beetje mooi weer is. Ik denk dat we dan langs de kinderboerderij gaan :9 Lijkt me leuk!

Nu het toch over dierentuinen gaat, is die in Amersfoort wat? :+
  maandag 24 juli 2017 @ 22:26:16 #49
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_172654441
quote:
0s.gif Op maandag 24 juli 2017 10:38 schreef ReginaFalange het volgende:
Bij mij viel het bloedverlies eigenlijk wel mee. Maar de krampen waren echt belachelijk, na 4 x ongesteld dus de pil gaan halen. En wat een verademing. :D

Iemand die trouwens zowel naar Blijdorp als Burgers Zoo is geweest? We willen in September naar de dierentuin maar weten niet welke leuker is. Leuker voor ons, want Goedzakje is allang blij als hij een poes voorbij ziet lopen. :')
Blijdorp, want Rotterdam hè.. woon er zelf :)

Nee kul, ik vind beide parken erg tof trouwens :)
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_172654597
quote:
0s.gif Op maandag 24 juli 2017 10:38 schreef ReginaFalange het volgende:
Bij mij viel het bloedverlies eigenlijk wel mee. Maar de krampen waren echt belachelijk, na 4 x ongesteld dus de pil gaan halen. En wat een verademing. :D

Iemand die trouwens zowel naar Blijdorp als Burgers Zoo is geweest? We willen in September naar de dierentuin maar weten niet welke leuker is. Leuker voor ons, want Goedzakje is allang blij als hij een poes voorbij ziet lopen. :')
Blijdorp is mijn alltime favo, en dat terwijl burgers ook echt prachtig is.
ik hoop na mn herniaoperatie met de kids naar ouwehand te gaan.
S. 2014
J. 2016
pi_172655859
Ik was vorige week in Ouwehands op zaterdag en het viel echt mee met de drukte. Heel leuk daar trouwens, maar toch meer met peuters-kleuters. Metbaby's/dreumessen vind ik Blijdorp het leukst. Vooral door het oceanium.
Burgers is heel mooi, maar ik ben vooral fan van de bush.
Amersfoort heeft dino's O+
Dierenrijk Nuenen is echt heel leuk voor de kleintjes.. ook op ons favo lijstje :)

Sorry, ik hoor hier helemaal niet... maar ik las iets over dierentuinen O+
pi_172656925
quote:
1s.gif Op maandag 24 juli 2017 18:48 schreef Shopaholic1984 het volgende:

[..]

Vorig jaar in Wildlands geweest met onze meiden (& Bugaboo Donkey). Wij konden bijna overal komen. Maar 1 of 2 paden niet. Wel zijn we niet met het bootje enzo geweest. Daar was het sowieso erg druk. En daar mogen ze ook niet altijd in. (Begreep ik van een vriendin. Ze moeten een bepaalde leeftijd/lengte hebben volgens mij)
Thanks! Hier dezelfde wagen, dus dat is handige info! Qua attracties zien we het daar wel. Plan is vooralsnog om op een doordeweekse dag buiten de vakantie te gaan dus hopelijk valt het dan mee met de drukte.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_172658379
Zo, goedemorgen. Het wordt een lekkere lange dag vandaag.

Goedzakje zijn eerste tandje is door, tenminste ik voel en zie een scherp karteltje.
Krijgt hij dus nog een tand...

Hij heet niet voor niets Goedzakje dus ondanks dat hij zich beroerd voelt huilt hij niet maar hij jammert of mept de hele nacht met zijn speen tegen het ledikant.
Vriend slaapt zoals gewoonlijk er door heen. Dus nu al 4 nachten elk uur uit bed. :O
Oh, I wish I could, but I don't want to.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 dinsdag 25 juli 2017 @ 07:15:47 #54
269689 crew  Viv
pi_172658621
quote:
0s.gif Op maandag 24 juli 2017 21:03 schreef ReginaFalange het volgende:
Reserveren om een paar panda's te zien wel. Die beesten kunnen niet eens zelf seksen zonder menselijk bemoeienis.
Reserveren is alleen nodig op de dagen waarop ze topdrukte verwachten. Jullie zijn met eigen bedrijf en geen schoolgaande kinderen waarschijnlijk niet gebonden aan die dagen. :Y)
  dinsdag 25 juli 2017 @ 07:52:03 #55
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_172658901
RF, dat klinkt als belabberd. Wel kans dat de druk nu van het tandvlees af is, nu er iets is doorgekomen. Hopelijk snel een minder mopperend Goedzakje.

Hier was het 5:00 :{ Werd flink huilend wakker. Toen kon er gespeeld worden. En tegen een schuivend tafeltje aan door de kamer gelopen :o Daarna wilde hij graag tegen me aan liggen en viel in slaap. Dat laatste is uniek de laatste tijd O+ Dus nu ligt hij op de bank te slapen, die ik heb gebarricadeerd met box en tafeltjes.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 dinsdag 25 juli 2017 @ 08:16:01 #56
269689 crew  Viv
pi_172659114
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juli 2017 07:52 schreef Quoi het volgende:
Daarna wilde hij graag tegen me aan liggen en viel in slaap. Dat laatste is uniek de laatste tijd O+ Dus nu ligt hij op de bank te slapen, die ik heb gebarricadeerd met box en tafeltjes.
Aww, kon je niet blijven zitten dan? O+
  dinsdag 25 juli 2017 @ 08:39:35 #57
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_172659325
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 juli 2017 08:16 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Aww, kon je niet blijven zitten dan? O+
Liefst wel! Na een half uur toch maar neergelegd, want werd wel erg zwaar. Hij slaapt nu ook nog steeds. Met zijn kontje in de lucht O+
pi_172660071
Pfff dat is vroeg dames
Aan de koffie dan maar c_/

Miezz ik hoop ook op mooi weer alleen zijn de voorspellingen nog niet zo best :')

Het eerste tandje voor goedzakje *O*
Sneu dat ze daar zo veel last van kunnen hebben hè
Hier helpt gengigel en een zetpil goed als hij de nacht aan het spoken is door pijn.

Mies bij Stijn hielt ik me ook niet aan een bepaald aantal cc / schepjes per dag. De ene dag dronk hij veel en de andere dag had hij minder nodig. Ik denk dat ze het prima zelf kunnen regelen
pi_172661370
Thanks voor jullie antwoorden :) ik dacht dat baby's niet meer dan een liter mochten drinken (bv uitgezonderd), maar dat is misschien ivm kv.
We gaan maar gewoon door met het volgen van M.
pi_172662880
RF, af en toe mag je vriendlief daar best voor wakker maken. Doe ik ook bij de nachtelijke baby-voedingswissel. Hoeft hij alleen zijn baby terug in bed te leggen (s nachts hebben we ieder een eigen baby omdat de wiegjes ieder aan een andere kant staan) maar scheelt mij toch heel wat gedoe.

Ik heb de dinsdag trouwens uitgeroepen tot mijn favoriete dag! Zoon is door m'n man naar oma gebracht, en ik kan na het voeden tussen twee warme baby's ingeklemd nog even wat bijslapen. Alleen jammer dat ik er uiteindelijk uit moet om zelf ook wat te eten en drinken.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
  dinsdag 25 juli 2017 @ 13:33:16 #61
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_172665468
Hier KV op verzoek en neem het ook niet zo nauw met die voorgeschreven schepjes ;)
RF w00t een tand! Hopelijk heeft hij er snel minder last van.. toch beter voor je nachtrust..
GM wordt je binnenkort geopereerd?
Quoi wat lekker zo bij je in slaap vallen O+
FF klinkt als een heerlijke baby-sandwich O+
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
  dinsdag 25 juli 2017 @ 21:34:37 #62
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_172677167
Vandaag lid geworden van de bieb. Hij is zó met boekjes bezig. Dat is dus gratis en dan krijgt je kind een koffertje met boekjes. Er zijn ook voorleesochtenden/middagen en je kunt ze er lekker op de grond neerzetten. Superleuk O+ Hij ging meteen socializen en met een boekje op schoot zitten. Mijn ventje :)

Eens kijken of ik me in deze fase van mijn leven wat beter kan conformeren aan de inlevertermijn enzo :+
pi_172677478
Ik ben een grote sponsor van de bieb qua boetes. Gratis lidmaatschap _O-
  dinsdag 25 juli 2017 @ 23:10:38 #64
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_172679750
Ja, ik dus ook. We kregen laatst een acceptgiro voor een vrijwillige bijdrage voor de bieb, maar toen ik die week 2 vergeten boeken a 7,50 ging inleveren heb ik de bijlage maar even geskipt :')

Ik ben eigenlijk bijna elke keer wel een beetje te laat, maar nu hadden we dus 2 boeken thuis liggen die ik serieus vergeten was. Ik dacht dat we 12 boeken hadden geleend, maar het waren er dus 14.
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_172680100
Ik ben er ook niet goed in. As vrijdag moeten ze echt terug.

L heeft zo'n last van z'n tandjes. Vandaag 3 rompers ondergepoept met vsn die ranzige stinkpoep en een speen vindt hij niet fijn,hapjes lukt niet en hij is ook nog verkouden. Net werd hij in paniek wakker, weer alles onder de poep. Zo vreselijk zielig.

Quoi hier hebben ze voelboekjes. Zo heten ze ook. Dikste hit ever. Zo erg dat ik er zelf 3 heb nu. En hij wordt helemaal enthousiast als hij ze in z'n hand heeft en zodra ik hem oppak op de bank pakt hij ze al (ze liggen in de hoek op de leuning). Poesjes en hondjes zijn favoriet.
pi_172680578
Ahhh tandjesleed! Zo sneu. Sterkte dames!

Hebben jullie niet de mogelijkheid om digitaal te verlengen? Doe ik regelmatig zodra ik een mail krijgt dat de uitleentermijn verloopt en ik geen tijd heb. Of is onze bieb gewoon ultra-modern?

Mijn baby is stuk. Al twee dagen slaapjes van max. 10 minuten overdag en heel veel huilen! Ook heel veel poep. Soms ook waterdun. Ik hoop dat het snel over is, want dit is niet te doen met rondstuiterende dreumes. Die zat zelfs met zijn handen op zijn oren op en gegeven moment...
pi_172681286
Mies hier ook twee kindjes gehad die Kapitein Veelvraat waren met periodes (als in: over de liter/max 30 schepjes). Nooit druk over gemaakt en ze doen het nog steeds. Er kwam vanzelf een moment dat het weer minder werd.

1 schaapje .. 2 schaapjes .. 2794 schaapjes .. kan maar niet in slaap vallen :{

Sterkte voor de mama's met babies met tandjesleed!
pi_172682421
Sterkte met de tandjes! Dat is echt sneu : (.

Bieb zijn we wel lid van voor dreumes, maar nog niets geleend... Gelukkig hebben we thuis ook een grote stapel boeken.

Balen dat je baby stuk is Adrian. Heb je een idee hoe het komt?

Twinkle nog een beetje kunnen slapen?

Ik heb sinds 2 dagen opeens last van hartkloppingen. Daar heb ik eigenlijk nooit last van. Iemand een idee of dat nog met ontzwangeren te maken kan hebben? Als het niet weggaat ga ik sowieso naar de huisarts natuurlijk.
  woensdag 26 juli 2017 @ 11:23:02 #69
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_172685779
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juli 2017 23:41 schreef Adrian4 het volgende:
Hebben jullie niet de mogelijkheid om digitaal te verlengen? Doe ik regelmatig zodra ik een mail krijgt dat de uitleentermijn verloopt en ik geen tijd heb. Of is onze bieb gewoon ultra-modern?
Echt, het is een hypermoderne bibliotheek. Ik had gewoon instructies nodig, want het laatste boek dat ik ooit leende, daar stond nog een datum op een kaartje in de voorflap. Die stempelde je dan als je 'm leende.

In alle scenario's moet je toch een keer fysiek terug om ze te retourneren :)

Maar nu ben ik moeder, volwassen en heb een grenzeloos verantwoordelijkheidsgevoel natuurlijk :+

Vannacht hadden we luchtalarm om 3 uur, want hongerrrrrr. Of er nu sprongetjes bestaan of niet, dit is een flinke 11 maanden sprong. In korte tijd wordt er weer even een nieuwe trukendoos opengetrokken.
pi_172686214
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juli 2017 11:23 schreef Quoi het volgende:

[..]

Echt, het is een hypermoderne bibliotheek. Ik had gewoon instructies nodig, want het laatste boek dat ik ooit leende, daar stond nog een datum op een kaartje in de voorflap. Die stempelde je dan als je 'm leende.

In alle scenario's moet je toch een keer fysiek terug om ze te retourneren :)

Maar nu ben ik moeder, volwassen en heb een grenzeloos verantwoordelijkheidsgevoel natuurlijk :+

Vannacht hadden we luchtalarm om 3 uur, want hongerrrrrr. Of er nu sprongetjes bestaan of niet, dit is een flinke 11 maanden sprong. In korte tijd wordt er weer even een nieuwe trukendoos opengetrokken.
Wanneer zijn die stomme sprongetjes klaar? Leuk hoor dat ze steeds meer kunnen, maar die sprongetjes of fases zijn zo vermoeiend.
Oh, I wish I could, but I don't want to.
  woensdag 26 juli 2017 @ 11:52:09 #71
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_172686334
Oh maar ik vind het tof om te zien hoor :) Logisch dat hij even wat meer energie verbruikt. We hebben wat dat betreft weinig te klagen, want hij doet het allemaal lachend.
pi_172686689
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juli 2017 11:23 schreef Quoi het volgende:
In alle scenario's moet je toch een keer fysiek terug om ze te retourneren :)
Wij kunnen de boeken meegeven aan de Picnic-boodschappenbezorgdienst :7 .

Dat is ook wel fijn na die ¤25 boete wegens een vergeten stapeltje :@ .
  woensdag 26 juli 2017 @ 12:24:38 #73
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_172687036
quote:
1s.gif Op woensdag 26 juli 2017 12:08 schreef Razztwizzle het volgende:
Wij kunnen de boeken meegeven aan de Picnic-boodschappenbezorgdienst .
Meen je dit? :o Je hoeft je huis echt niet meer uit!
pi_172687429
Ik heb (sinds ik kinderen heb, als puber wel 285739 keer bij de schoolbieb :') ) nog nooit een boete gehad hij de bieb, wie wil me aanraken? :7 Dit is overigens wel dankzij de herinneringsmail die vijf dagen van tevoren wordt verstuurd. _O_

Wij zijn weer terug van het cb, alles prima. 7820 gram inmiddels en 66 cm. Gewicht gaat lekker door op +1 en lengte nu precies gemiddeld, al neem ik die meting met een korreltje zout omdat het echt megasnel ging dit keer. Ik was vergeten dat er bij 6 maanden geen vaccinaties hoorden, dus een mooie meevaller. *O*

Verder gaat het hier prima: mevrouw schuift en draait de kamer door en begint nu echt de wereld te ontdekken. Alles moet aangeraakt worden en uiteraard in de mond gestopt worden. Gisteren aten we pasta met broccolipesto, kip en champignons en ik heb warempel gewoon weer een über Rapleytalent gemaakt, kijk haar snoetje dan. :Y)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_172687605
Selvaria, ik vind L echt zo'n leuk kind :D Tevreden bekkie met haar mond vol :D Maar die schuift dus ook de kamer door? Tof zeg :D

Wij doen "aangepast rapley", want S heeft een tendens om alles in zijn keel te laten zitten. Hij vindt het echt prachtig :D

Moet helaas wel weer letten op wat we hem geven en wat ik eet, want hij heeft 4 nacht lopen brullen. Ik was zachtjesaan weer wat ui en knoflook gaan eten en thee gaan drinken, en boems, daar gaan we weer. Zelf had hij een zwik frambozen op, daar kan het ook aan liggen. Dus nu alles weer geschrapt en het was weer een pijnloze nacht.

S tijgert er ook echt op los, zo grappig. Dat gaat dat zo:

tijgertijger
Hee een blokje! Sabbel-knaag
Neemt blokje in rugbyhouding mee naar de keuken
Trekt de keukenla open
en dicht
en open
en dicht
en open
en dicht
Mamma trekt je daar weg en je zeg het op een brullen
Oei een telefoon *sabbelsabbel*
Even de billen omhoog en trainen voor het échte kruipen
Oeh ik kan 2 pasjes kruipen
"Huuuuu" (kijk een mamma!)
"Uuhdaddaaddaadaaa" tijgert naar de tuindeur
Mept er met plakvingertjes op en wordt laaiend omdat ie dicht is.

x1000
O+
pi_172687632
Quoi ja wij moesten ook een instructie krijgen bij de bieb :+ ik zei 'en waar is de balie-mevrouw dan?' maar dat moet allemaal zelf op zo'n plaat enzo.

Selv wat een lekker kind O+

Room L heeft nog niet door dat hij over drempels kan 8-) hij blijft tot dusver in de kamer waar ik 'm neerzet en gaat dan bij de drempel huilen als ik weg ben.
pi_172687862
Wat lastig dat S. toch nog zo heftig reageert Room. Die ontdekkingstocht klinkt wel echt heerlijk. O+ L. schuift alleen nog achteruit en ze draait om haar as, soms is ze al best gefrustreerd dat vooruit nog niet lukt, al wil grote zus meestal gelukkig haar speelgoed ook wel aangeven. :)

O ja, die tijd dat ze de drempel nog niet over kunnen. Geniet er nog maar even van Nazil. })
  woensdag 26 juli 2017 @ 13:15:03 #78
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_172687986
Goed verslag Room :P

Sel, lekker wijffie!

Hier geen drempels in huis, maar wel richting balkon (ja, wij hebben een balkon, arm kind :+ ) en daar gaat hij idd nog niet overheen.

Hier worden overigens 3 kruipbewegingen gemaakt en dan gaat meneer weer terug naar de tijgermodus. Ik weet niet of het nog kruipen gaat worden hoor. Gister, toen ik 'm tussen allemaal kindjes zette in de bieb, ging hij wel ineens kruipen. Hij kan het gewoon wel. Ik denk dat onze vloer veel te lekker glad is.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 woensdag 26 juli 2017 @ 13:21:01 #79
269689 crew  Viv
pi_172688113
Wij hebben een bibliotheek-automaat in de gang van het kinderdagverblijf staan. :D Ideaal, via internet een boekje reserveren en dan tijdens het halen/brengen van ZZ ook lenen en inleveren. Ik hoef er dus niet speciaal voor op pad. Het duurt soms wel maanden voordat het boekje klaarligt, maar dat komt door die mensen die ze veel te lang in huis hebben. :(
pi_172688218
Wij hebben nu ook een bieb abo. Het lenen van de boeken is handig, maar hier kun je met je pas van 07 tot 23u de bieb in. Echt heerlijk! Op een regenachtige zondag lekker een poos daar rondhangen :) Ze hebben fijne banken en stoelen en dus ook veel boeken :P

Ja jammer idd dat S zo reageert. gelukkig weet ik inmiddels waarop. Al had ik wel gedacht dat hij nu met 9 mdn al over eea heen gegroeid zou zijn...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')