Pla d'Adet maar dan wat langer. Niet veel soeps allemaal.quote:Op dinsdag 17 oktober 2017 23:47 schreef Slobeend het volgende:
Anyway kudos to the organizers for the Col de Portet entry. It will be one of the hardest climbs ever raced in Tour's history. #TDF2018 https://t.co/fZXIqyJPvL
quote:Mollema gaat volgend jaar weer voor klassement in 'mooie' Tour
Bauke Mollema zal in 2018 de Tour de France weer als klassementsrenner rijden. De 30-jarige Nederlander denkt dat het parcours van volgend jaar zeer geschikt is voor hem.
"Ik heb de beslissing om de Tour te rijden al enige tijd geleden gemaakt, onafhankelijk van het parcours", aldus Mollema in gesprek met het AD.
De kans is groot dat de geboren Groninger de 105e editie van de drieweekse proef door Frankrijk zal aanvangen als kopman van Trek-Segafredo, aangezien Alberto Contador onlangs met pensioen ging.
"De Tour ligt me sowieso beter dan de Giro. De periode in het jaar, de manier van koersen die wat slopender is", stelt Mollema, die dit jaar de Giro afsloot als de nummer zeven van het algemeen klassement.
China
De klimmer was vandaag niet aanwezig bij de presentatie van het Tourparcours, maar heeft de onthulling van het rittenschema vanuit China gevolgd. Wat hij zag, stemde hem tevreden.
"Veel bergetappes, weinig tijdritkilometers. Het is van alles wat. Die eerste anderhalve week erbij, met wind en korte klimmetjes. Of ik blij ben met dit parcours? Ja, zeker wel."
Mollema reed dit jaar de Tour in dienst van Contador en won de zestiende etappe naar Le Puy-en-Velay. De beste eindklassering van hem in Frankrijk was de zesde plek in 2013.
quote:Op dinsdag 17 oktober 2017 12:26 schreef Ajacied422 het volgende:[ afbeelding ]twitter:thijszonneveld twitterde op dinsdag 17-10-2017 om 12:25:30 Etappe 7: 231 kilometer, vlak. Ik weet al welke column ik die dag ga schrijven. #zzz reageer retweet
Dat lijkt me licht optimistisch..quote:Op dinsdag 17 oktober 2017 22:47 schreef aesop het volgende:
[..]
En Tom moet sowieso eens de Tour voor het klassement rijden. Dat is toch anders dan een Giro.
En ook al is het parcours niet op zijn lijf geschreven, voor hetzelfde geld valt Froome en pakt hij in de ploegentijdrit en gewone tijdrit 4 minuten op de rest.
Lol, 16 km à 9%. Veel zwaarder gaat het echt niet worden.quote:Op woensdag 18 oktober 2017 00:44 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Pla d'Adet maar dan wat langer. Niet veel soeps allemaal.
Ja, hartstikke mooie cijfertjes, maar als dat al genoeg is voor de titel zwaarste klim ooit, is dat volgens mij best treurig te noemen. In de Giro vind je 12 van dit soort dingen.quote:Op woensdag 18 oktober 2017 10:05 schreef Chiappucci het volgende:
[..]
Lol, 16 km à 9%. Veel zwaarder gaat het echt niet worden.
Het is gewoon een zware klim, punt uit. En wat de Giro daar tegenover stelt is niet echt relevant. De Stelvio en de Gavia bijv. zijn wat langer, maar niet zo steil, en de steilere klimmen daar zijn over het algemeen korter. En alsof de Tour er wat aan kan doen welke bergen ze in Frankrijk tot hun beschikking hebbenquote:Op woensdag 18 oktober 2017 10:10 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Ja, hartstikke mooie cijfertjes, maar als dat al genoeg is voor de titel zwaarste klim ooit, is dat volgens mij best treurig te noemen. In de Giro vind je 12 van dit soort dingen.
Wist niet dat je boos werd.quote:Op woensdag 18 oktober 2017 13:04 schreef Chiappucci het volgende:
[..]
Het is gewoon een zware klim, punt uit. En wat de Giro daar tegenover stelt is niet echt relevant. De Stelvio en de Gavia bijv. zijn wat langer, maar niet zo steil, en de steilere klimmen daar zijn over het algemeen korter. En alsof de Tour er wat aan kan doen welke bergen ze in Frankrijk tot hun beschikking hebben
Pla d'Adet zorgt meestal al voor een slagveld, laat staan als het 2 keer zo lang wordt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Put these foolish ambitions to rest.
twitter:BraeckmanAnn twitterde op donderdag 19-10-2017 om 12:51:51 De rit v 65 km krijgt een 'cyclocross-start ad voet vd Peyresourde: 1e klassement op 1e rij, laatste achteraan zegt Gouvenou bij @DHCyclisme reageer retweet
Ik vind dit wel grappig, maar gaat waarschijnlijk op niets uitlopen. De orde is na 3 km wel hersteld met een Skytrain op kop (die staan waarschijnlijk toch al 1 t/m 8 dan).quote:Op donderdag 19 oktober 2017 13:08 schreef Marcoss het volgende:twitter:BraeckmanAnn twitterde op donderdag 19-10-2017 om 12:51:51 De rit v 65 km krijgt een 'cyclocross-start ad voet vd Peyresourde: 1e klassement op 1e rij, laatste achteraan zegt Gouvenou bij @DHCyclisme reageer retweet
In Italië gooien ze er dan gewoon een plak asfalt overheen. De vraag is alleen wel of er op 3 km hoogte niet gewoon nog sneeuw zal liggen op die hoogte.quote:Op woensdag 18 oktober 2017 16:54 schreef OProg het volgende:
Mooi hoor, zo'n Rosael.
[ afbeelding ]
Gaat voor meer van die klimmen op. Ze zitten ook met de hele karavaan die ze dan ergens moeten laten. Zeker als het geen echte doorgangen zijn.
TDF mag onderhand wel eens open.quote:Op zondag 27 mei 2018 23:00 schreef Dale__Cooper het volgende:
Iemand ergens al alle profielen tegengekomen? Wordt meestal rond deze tijd bekend.
https://www.la-flamme-rou(...)-profiles-t7118.htmlquote:Op zondag 27 mei 2018 23:00 schreef Dale__Cooper het volgende:
Iemand ergens al alle profielen tegengekomen? Wordt meestal rond deze tijd bekend.
Matigjes allemaal eigenlijk. Eerste week 5 sprintetappes. Quimper en Mur Bretagne is wel leuk. TTT is helemaal top. Roubaix ook dikke prima. Maar verder veel finishes na afdaling. Ik tel 4 MTF's.quote:Op zondag 27 mei 2018 23:08 schreef showtimer het volgende:
[..]
https://www.la-flamme-rou(...)-profiles-t7118.html
Thanks.quote:Op zondag 27 mei 2018 23:08 schreef showtimer het volgende:
[..]
https://www.la-flamme-rou(...)-profiles-t7118.html
Idd al die afdalingen Kansloos.quote:Op zondag 27 mei 2018 23:08 schreef showtimer het volgende:
[..]
https://www.la-flamme-rou(...)-profiles-t7118.html
quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |