Wist niet dat je boos werd.quote:Op woensdag 18 oktober 2017 13:04 schreef Chiappucci het volgende:
[..]
Het is gewoon een zware klim, punt uit. En wat de Giro daar tegenover stelt is niet echt relevant. De Stelvio en de Gavia bijv. zijn wat langer, maar niet zo steil, en de steilere klimmen daar zijn over het algemeen korter. En alsof de Tour er wat aan kan doen welke bergen ze in Frankrijk tot hun beschikking hebben
Pla d'Adet zorgt meestal al voor een slagveld, laat staan als het 2 keer zo lang wordt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Put these foolish ambitions to rest.
twitter:BraeckmanAnn twitterde op donderdag 19-10-2017 om 12:51:51 De rit v 65 km krijgt een 'cyclocross-start ad voet vd Peyresourde: 1e klassement op 1e rij, laatste achteraan zegt Gouvenou bij @DHCyclisme reageer retweet
Ik vind dit wel grappig, maar gaat waarschijnlijk op niets uitlopen. De orde is na 3 km wel hersteld met een Skytrain op kop (die staan waarschijnlijk toch al 1 t/m 8 dan).quote:Op donderdag 19 oktober 2017 13:08 schreef Marcoss het volgende:twitter:BraeckmanAnn twitterde op donderdag 19-10-2017 om 12:51:51 De rit v 65 km krijgt een 'cyclocross-start ad voet vd Peyresourde: 1e klassement op 1e rij, laatste achteraan zegt Gouvenou bij @DHCyclisme reageer retweet
In Italië gooien ze er dan gewoon een plak asfalt overheen. De vraag is alleen wel of er op 3 km hoogte niet gewoon nog sneeuw zal liggen op die hoogte.quote:Op woensdag 18 oktober 2017 16:54 schreef OProg het volgende:
Mooi hoor, zo'n Rosael.
[ afbeelding ]
Gaat voor meer van die klimmen op. Ze zitten ook met de hele karavaan die ze dan ergens moeten laten. Zeker als het geen echte doorgangen zijn.
TDF mag onderhand wel eens open.quote:Op zondag 27 mei 2018 23:00 schreef Dale__Cooper het volgende:
Iemand ergens al alle profielen tegengekomen? Wordt meestal rond deze tijd bekend.
https://www.la-flamme-rou(...)-profiles-t7118.htmlquote:Op zondag 27 mei 2018 23:00 schreef Dale__Cooper het volgende:
Iemand ergens al alle profielen tegengekomen? Wordt meestal rond deze tijd bekend.
Matigjes allemaal eigenlijk. Eerste week 5 sprintetappes. Quimper en Mur Bretagne is wel leuk. TTT is helemaal top. Roubaix ook dikke prima. Maar verder veel finishes na afdaling. Ik tel 4 MTF's.quote:Op zondag 27 mei 2018 23:08 schreef showtimer het volgende:
[..]
https://www.la-flamme-rou(...)-profiles-t7118.html
Thanks.quote:Op zondag 27 mei 2018 23:08 schreef showtimer het volgende:
[..]
https://www.la-flamme-rou(...)-profiles-t7118.html
Idd al die afdalingen Kansloos.quote:Op zondag 27 mei 2018 23:08 schreef showtimer het volgende:
[..]
https://www.la-flamme-rou(...)-profiles-t7118.html
quote:
Ik vind het ook best oke. Zie weinig valleiaids na afdalingen. Wel wat in het midden van etappes, das wel jammerquote:Op maandag 28 mei 2018 13:40 schreef wimderon het volgende:
Het parcours is prima, maar het zal wel weer niet hip zijn om dat te vinden.
Eens. Maar een rit van 65km Apart.quote:Op maandag 28 mei 2018 13:40 schreef wimderon het volgende:
Het parcours is prima, maar het zal wel weer niet hip zijn om dat te vinden.
Dat wordt juist genot. Leuke klim die Portet.quote:
quote:Op zondag 27 mei 2018 23:07 schreef wimderon het volgende:
[..]
TDF mag onderhand wel eens open.
[ afbeelding ]
Dat denk ik ook, maar het was meer verbazing. Een etappe van 65 km, dat zie je nooit.quote:Op maandag 28 mei 2018 14:19 schreef Bugno het volgende:
[..]
Dat wordt juist genot. Leuke klim die Portet.
quote:Op maandag 28 mei 2018 15:48 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Het allergrootste probleem van zo'n rit van 65 kilometer is dat het een afstand is waar vrouwen en junioren nog om moeten lachen. Kort en explosief schijnt de nieuwe trend te zijn, maar dit slaat volledig door. Wielrennen is toch vooral een duursport, dat hebben we tijdens de Giro heel goed kunnen zien. De Tour slaat een totaal andere weg in, eentje waar ik niet achter sta.
Een rit van 65 kilometer kan eigenlijk alleen als er een dag eerder een epische bergrit is van 250 kilometer en de dag daarna nog een lastige rit van 200+ kilometer, maar daar is uiteraard geen sprake van. Gezapige bergrit een dag eerder en de jaarlijkse floptocht richting Pau een dag later.
Alsnog zou het een leuke rit kunnen worden, maar intrinsiek vind ik het fout. Het is een afstand voor de Ronde van Japan. Een ritje van 30 kilometer richting Mt. Fuji, leuke gimmick voor zo'n obscure ronde ergens ver weg. De Tour zou toch iets serieuzer moeten zijn. Bewaar die gimmicks maar voor de Tour de l'Avenir ofzo.
Onvermijdelijke etappe naar Pauquote:Op maandag 28 mei 2018 15:34 schreef DeeBee het volgende:
De helft sprintetappes en juniorenafstanden van 130 en 65 kilometer in 'bergritten', lol. Ja, prima.
Sowieso ook weer die Mur de Bretagne enzo, man man. Ritje naar Roubaix is cool, de ITT ziet er meer dan prima uit en een TTT maakt het ook afwisselender. Al is het verre van inspirerend...het is vooral ingegeven door de commercie etc. Lekker weer naar Mende toe of een van die bergdorpen waar al 15 keer in de laatste 20 jaar een finish was. Alsof het de enige wegen in Frankrijk zijn...
Toch niet alles hoeft bergop aan te komen? 4 aankomsten bergop is prima, een finish bergaf na een klim verandert weinig aan de mogelijkheden tot koers maken en koersverloop. Nou ja, tenzij Quintana weer ergens wegstuurt op een top. Verder zit het qua afwisseling en opbouw ook prima in elkaar. Met inderdaad wel enkele onvermijdelijke oorden die aangedaan worden en een gebrek aan een marathonetappe of twee.quote:Op maandag 28 mei 2018 15:36 schreef Masterminded het volgende:
Ik vind het geen slecht parcours, nee. Alleen die afdalingen zijn hemeltergend. Ik zie ook niet 1-2-3 wat het probleem is van de 65 km-rit. Drie bergen slechts, nodigt uit tot spektakel zoals de rit waar Barguil vorig jaar won en Contador de boel op stelten zette. Niks mis mee.
Nee, tuurlijk niet. Alleen valt het wel op dat in de laatste week drie van de vier afdalingfinishes zijn. En afdalingen blijven een casino. Daar zijn wel 86 omstandigheden of types van invloed op.quote:Op maandag 28 mei 2018 17:56 schreef wimderon het volgende:
[..]
Toch niet alles hoeft bergop aan te komen? 4 aankomsten bergop is prima, een finish bergaf na een klim verandert weinig aan de mogelijkheden tot koers maken en koersverloop. Nou ja, tenzij Quintana weer ergens wegstuurt op een top. Verder zit het qua afwisseling en opbouw ook prima in elkaar. Met inderdaad wel enkele onvermijdelijke oorden die aangedaan worden en een gebrek aan een marathonetappe of twee.
Zit VELON hierachter?quote:Op maandag 28 mei 2018 19:55 schreef Chiappucci het volgende:
Ik las trouwens in de Tourgids van Procycling dat ze in die etappe van 65 km nog een experiment gaan doen. Er wordt gestart in de volgorde van het algemeen klassement zoals in de Formule 1. Benieuwd hoe dat gaat uitpakken. Het wordt zo waarschijnlijk wel van groter belang om ook een paar knechten hoog in het klassement te hebben, zodat je op de Peyresourde meteen met een aantal man tempo kunt gaan maken.
Echt beter wil ik ook niet zeggen, gezien de nog minder tijdritkilometers. Maar in de kasseienrit is hij waarschijnlijk wel flink in het voordeel ten opzichte van mannen als Bardet, Porte, Quintana, Landa, Urán enz.quote:Op maandag 28 mei 2018 18:11 schreef Max23 het volgende:
Ben ik trouwens de enige die dit parcours beter voor Tom vindt dan het Giro parcours?
Ik kan me er ook nog weinig bij voorstellen, maar ach, het is het proberen waard. Zeker omdat het meteen vanaf de start bergop gaat, kan het wel een leuk effect hebben. Mits de renners er ook echt gebruik van gaan maken.quote:Op maandag 28 mei 2018 19:57 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Zit VELON hierachter?
Lijkt me weinig toevoegen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |