abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_172599954
Goedendag Fokkers,

Na de zomervakantie zit ik in de 6e klas van het VWO. Ik zou heel graag geneeskunde willen studeren, alleen zit ik met een klein dilemma: mijn CV is niet zo heel indrukwekkend. In de afgelopen drie jaar, waar de selectiecommissie naar kijkt, heb ik geen vrijwilligerswerk gedaan voor minstens een jaar, vier uur per week en niks organisatorisch gedaan voor een jaar lang, vier uur per week.

Gelukkig heb ik wel een bepaald aantal dingen gedaan en wat opdrachten, waardoor ik voor mijn motivatie extra punten erbij krijg en vervolgens het totaal aantal punten van mijn motivatie weer verdubbeld word. Dit is volgens mij zeker niet verkeerd aangezien de motivatie voor een derde meetelt bij de universiteit waar ik geneeskunde wil gaan studeren.

Toch twijfel ik zeer of ik binnenkom bij de studie, desondanks de grote hoeveelheid punten die ik extra krijg voor mijn motivatie aangezien mijn cijfers ook niet heel indrukwekkend zijn.

Dus heeft iemand enig idee wat ik nog kan doen om mijn kansen te maximaliseren? Vrijwilligerswerk doen gaat 'm niet meer worden, aangezien je dat voor minstens een jaar lang moet doen en nog eens minstens vier uur per week, anders word er niet naar gekeken.
  zaterdag 22 juli 2017 @ 17:47:08 #2
438758 zeer
Opritsjniki
pi_172600032
Cum laude slagen.
pi_172600063
quote:
14s.gif Op zaterdag 22 juli 2017 17:47 schreef zeer het volgende:
Cum laude slagen.
Kan ook niet meer er wordt alleen naar de cijfers van VWO 5 gekeken en dat jaar is nu voorbij...
pi_172605490
Ik lees bij diverse selecties dat je een kennistoets en een communicatietoets moet maken.
Misschien je EHBO-diploma en gaan studeren voor de kennistoets?
pi_172636463
Is Geneeskunde in België voor jou een optie?
pi_172677831
@koffiehagedis: het Vlaamse toelatingssysteem wordt m.i.v. 2018 grondig hervormd. Deelnemen aan en slagen voor de toelatingsexamens is dan niet meer voldoende, alleen de deelnemers met de hoogste scores kunnen dan nog met de opleiding starten. Informatie van de Vlaamse overheid hier.
pi_172677891
Bijbaan in de zorg?
pi_172705434
Dit soort selectie-criteria zouden voor mij een reden zijn om zo'n studie te mijden.

Wat ik in mijn vrije tijd doe, gaat ze niets aan.

Hebben ze dit van de Amerikanen afgekeken?
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_172705725
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juli 2017 06:03 schreef Lyrebird het volgende:
Dit soort selectie-criteria zouden voor mij een reden zijn om zo'n studie te mijden.

Wat ik in mijn vrije tijd doe, gaat ze niets aan.

Hebben ze dit van de Amerikanen afgekeken?
Het is in het leven geroepen om mensen die erg gemotiveerd zijn en er naar toe werken ook een goede kans te geven, als ze niet die 8 gemiddeld haalden die zorgde voor de beste lotingsklasse.
Erasmus MC heeft onderzoek gedaan naar de beste selectiemethode geloof ik.
Aanvulling:
Iemand aan de VU, maar die keek vooral naar diversiteit zo te zien.
https://www.volkskrant.nl(...)-onderzoek~a4459823/
pi_172705751
Dat ze de meest gemotiveerde mensen willen, is alleen maar goed, maar ik zet vraagtekens bij de procedure. Vrijwilligerswerk is totaal niet relevant voor het doen van een studie. Misschien dat het iets zegt over het sociaal zijn van iemand, maar ook dat vind ik vergezocht.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_172705767
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juli 2017 06:56 schreef Lyrebird het volgende:
Dat ze de meest gemotiveerde mensen willen, is alleen maar goed, maar ik zet vraagtekens bij de procedure. Vrijwilligerswerk is totaal niet relevant voor het doen van een studie. Misschien dat het iets zegt over het sociaal zijn van iemand, maar ook dat vind ik vergezocht.
Je krijgt er wel de mensen fan die in commissies en dergelijke zullen gaan zitten ;)

En als het vrijwilligerswerk een maatjesproject is, waarbij je wekelijks iets doet met een chronisch zieke, dan heeft diegene toch een unieke inkijk in zo'n situatie. Het is niet dat het nooit wat oplevert dus.

Ik ben overigens gewoon ingeloot indertijd. God, wat lang geleden alweer.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')