abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 22 juli 2017 @ 21:56:09 #251
62913 Blik
The one and Only!
pi_172606380
Blijft natuurlijk een discussiepunt, maar ik vind het feit dat de Gendt eigenlijk in geen één aanval echt heeft kunnen overtuigen ook wel zwaar wegen. Hij kan dan wel de punten pakken van een bergtrui/tussensprint. Maar als je dan niet meekan als het er om gaat heeft dat ook wel iets sneus
pi_172606762
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juli 2017 21:56 schreef Blik het volgende:
Blijft natuurlijk een discussiepunt, maar ik vind het feit dat de Gendt eigenlijk in geen één aanval echt heeft kunnen overtuigen ook wel zwaar wegen. Hij kan dan wel de punten pakken van een bergtrui/tussensprint. Maar als je dan niet meekan als het er om gaat heeft dat ook wel iets sneus
De Gendt houdt er niet van om in een grote groep te rijden.
En dan is de keuze: jezelf laten lossen of aanvallen.
Aanvallen dus maar.

Het is een aparte gozer in het peloton; ik mag hem wel. Maar van het verlies van de Superstrijdlust ten koste van Barguil zou ik niet wakker liggen.
Ik doe het ff rustig aan.
pi_172606810
Dione vraagt naar een eventuele (moeilijke?) samenwerking tussen Dumoulin en Barguil volgend jaar.

http://www.wielerflits.nl(...)en-franse-ploeg.html
Ik doe het ff rustig aan.
  zaterdag 22 juli 2017 @ 22:13:41 #254
62913 Blik
The one and Only!
pi_172606846
En iedereen die dit een goede spannende tour vond is niet goed wijs. Deze Tour werd gedomineerd door een graf-parcours, toppers die uitvielen wegens valpartijen, overgebleven toppers die niet echt durfden aan te vallen en een tour-winnaar zonder ritwinst.

Puur en alleen omdat de top-3 dicht bij elkaar stond tot vandaag maakt het nog geen goede Tour
pi_172607146
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juli 2017 22:13 schreef Blik het volgende:
En iedereen die dit een goede spannende tour vond is niet goed wijs. [...]
Ik ben een blije gek and I'm proud of it.
Ik doe het ff rustig aan.
  zaterdag 22 juli 2017 @ 22:28:59 #256
62913 Blik
The one and Only!
pi_172607253
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juli 2017 22:25 schreef Toby56 het volgende:

[..]

Ik ben een blije gek and I'm proud of it.
Wat maakte deze tour leuker en interessanter dan voorgaande Tours?
pi_172608131
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 juli 2017 22:28 schreef Blik het volgende:

[..]

Wat maakte deze tour leuker en interessanter dan voorgaande Tours?
Dat heb ik niet beweerd.
Deze Tour was ook niet zoveel minder leuk of minder interessant dan menig voorgaande Tour.

Bij de één is het glas altijd half leeg, en bij de ander half vol.
Ik vrees dat ik tot de laatste groep behoor.

Maar, zoals ik al eerder heb gemeld, mijn top 3 Tours de France vonden plaats in 1911, 1926 en 1948.
Kun je nagaan hoe lang het glas voor mij al half vol is. *O*
Ik doe het ff rustig aan.
  zaterdag 22 juli 2017 @ 22:59:55 #258
62913 Blik
The one and Only!
pi_172608246
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juli 2017 22:57 schreef Toby56 het volgende:

[..]

Dat heb ik niet beweerd.
Deze Tour was ook niet zoveel minder leuk of minder interessant dan menig voorgaande Tour.

Bij de één is het glas altijd half leeg, en bij de ander half vol.
Ik vrees dat ik tot de laatste groep behoor.

Maar, zoals ik al eerder heb gemeld, mijn top 3 Tours de France vonden plaats in 1911, 1926 en 1948.
Kun je nagaan hoe lang het glas voor mij al half vol is. *O*
Ik behoor ook tot de optimisten normaal gesproken. Maar dit was gewoon een flopshow, ik kan er echt niks meer van maken. Het kan zoveel leuker/beter/interessanter dan hoe het dit jaar was
pi_172608695
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 juli 2017 22:59 schreef Blik het volgende:

[..]

Ik behoor ook tot de optimisten normaal gesproken. Maar dit was gewoon een flopshow, ik kan er echt niks meer van maken. Het kan zoveel leuker/beter/interessanter dan hoe het dit jaar was
Een flopshow was het zeker niet.

Er hebben favorieten gefaald (Quintana, die de Giro 'slechts' als voorbereiding reed & Contador, die beweerde top te zijn na een Dauphiné op halve kracht), er zijn gesneuvelden herrezen (Urán, Barguil, Phinney en - min of meer - Boasson Hagen), er was een schansspringer die een touretappe kon winnen (Roglic), er zijn (intern)nationale helden in dramatische valpartijen gesneuveld (Valverde, Porte, Gesink, Kittel), er zijn heftige debatten over woeste sprints en (on)terechte uitsluitingen gevoerd (Demare, Sagan), er waren jonge Fransen die de boel menigmaal opschudden (Barguil, Calmejane), er waren toppers die heldhaftig voor knecht hebben gespeeld (Kwiatkowski, Mollema), er waren naïevelingen die keer op keer zijn gevlucht voor 'hun' rit (De Gendt), er was een superieure sprinter te bewonderen (Kittel), er zijn aanvallers aan kwaaltjes ten onder gegaan (Aru), er zijn podiumkandidaten gestraft voor hoogmoed (Bardet), er is een Groninger dmv een geweldige vlucht met een ritzege aan de haal gegaan (Mollema), er was hier en daar een oudje still going strong (Chavanel), en er zal uiteindelijk een favoriet gaan winnen aan wie een ronde lang werd getwijfeld (Froome).
Met excuses aan iedereen die ik hierin niet heb genoemd.
Ik doe het ff rustig aan.
  zaterdag 22 juli 2017 @ 23:17:11 #260
62913 Blik
The one and Only!
pi_172608821
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juli 2017 23:13 schreef Toby56 het volgende:

[..]

Een flopshow was het zeker niet.

Er hebben favorieten gefaald (Quintana, die de Giro 'slechts' als voorbereiding reed & Contador, die beweerde top te zijn na een Dauphiné op halve kracht), er zijn gesneuvelden herrezen (Urán, Barguil, Phinney en - min of meer - Boasson Hagen), er was een schansspringer die een touretappe kon winnen (Roglic), er zijn (intern)nationale helden in dramatische valpartijen gesneuveld (Valverde, Porte, Gesink, Kittel), er zijn heftige debatten over woeste sprints en (on)terechte uitsluitingen gevoerd (Demare, Sagan), er waren jonge Fransen die de boel menigmaal opschudden (Barguil, Calmejane), er waren toppers die heldhaftig voor knecht hebben gespeeld (Kwiatkowski, Mollema), er waren naïevelingen die keer op keer zijn gevlucht voor 'hun' rit (De Gendt), er was een superieure sprinter te bewonderen (Kittel), er zijn aanvallers aan kwaaltjes ten onder gegaan (Aru), er zijn podiumkandidaten gestraft voor hoogmoed (Bardet), er is een Groninger dmv een geweldige vlucht met een ritzege aan de haal gegaan (Mollema), er was hier en daar een oudje still going strong (Chavanel), en er zal uiteindelijk een favoriet gaan winnen aan wie een ronde lang werd getwijfeld (Froome).
Met excuses aan iedereen die ik hierin niet heb genoemd.
Het kan nooit 3 weken alleen maar flopshow zijn, er zitten altijd lichtpuntjes tussen. Maar de helft van de zaken die je opnoemt zijn niet eens positief te noemen. En dan blijft er bar weinig over om echt enthousiast van te worden
pi_172609085
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 juli 2017 23:17 schreef Blik het volgende:

[..]

Het kan nooit 3 weken alleen maar flopshow zijn, er zitten altijd lichtpuntjes tussen. Maar de helft van de zaken die je opnoemt zijn niet eens positief te noemen. En dan blijft er bar weinig over om echt enthousiast van te worden
De Tour is al jarenlang (vanaf 1903, om precies te zijn) als het leven zelf. Wie in zijn/haar leven iedere dag een positieve topshow meemaakt, heeft verdomd veel geluk gehad... en eigenlijk geen compleet leven.

Juist die afwisseling tussen hoogte- en dieptepunten met bloed, zweet en tranen, verpakt in 3 weken, maakt de Tour zo aardig om te zien.
Ik ben het met je eens dat er nogal wat rondes zijn verreden met aanzienlijk meer spektakel. Maar je moet eens opletten als men over 'vroeger' gaat praten: die hoogtepunten blijken zich dan ook te beperken tot hooguit een etappe of 3 à 4.
Twee weken geleden was er een Andere Tijden Sport over de Tour van 1977, toen Hennie Kuiper het geel miste op 8 seconden (op Alpe-d'Huez).
Een uur lang leek het of er nooit een spannender en meer interessante Tour was verreden. Vergeet het maar: het was een dodelijk saaie Tour met veel dopinggevallen en precies één mega-epische etappe. Maar na een uurtje terugblikken denk je: wauw, wat een 3 weken durende topshow was de Tour toen nog.
Ik doe het ff rustig aan.
pi_172609906
Toevoeging: je hebt het over zaken die je niet 'positief' kunt noemen.

Uit die etappe van 1977 vind ik deze foto van een dieptepunt en dus ook een hoogtepunt.
Superkampioen Eddy Merckx lijdt aan buikloop, maar rijdt toch door. Hij wordt op meer dan een kwartier gereden, zakt 4 plaatsen (van 3 naar 7) in het klassement, en kan geen boe of bah meer zeggen. Een heroïsche ineenstorting, maar ook "eigen schuld, dikke bult". Hij had zich deze ellende kunnen besparen, het is nogal slecht voor zijn gezondheid, maar hij vond dat hij het zijn fans verplicht was om door te rijden.



Vandaag: supertalent Romain Bardet heeft, weliswaar theoretisch, nog steeds een kans op Tourwinst. Hij moet een half minuutje sneller rijden dan Chris Froome. Eén lekke band, één valpartij van de Brit en hij gaat eraan. Maar Bardet vindt tijdritten de moeite niet en bereidt zich niet voor. Hij gaat volkomen kapot en kan zelfs geen lullig bergje meer oprijden. Heroïsche ineenstorting, maar ook "eigen schuld, dikke bult". Hij had zich deze ellende kunnen besparen, het is nogal slecht voor zijn gezondheid, maar hij vond blijkbaar dat hij zich alleen in bergritten aan zijn fans moest laten zien.



Voor dit soort verhalen volg ik de Tour. En lees ik graag over oudere Tours.
De Tour is voor mij het beste levensverhaal dat je kunt volgen. Vreugde en verdriet, feest en teleurstelling, heroïek en bedrog. Het ene jaar wat meer dan het andere. Net zoals de ene zaterdag de andere niet is.

O-)
Ik doe het ff rustig aan.
  zondag 23 juli 2017 @ 08:19:05 #263
62913 Blik
The one and Only!
pi_172613682
Onterechte uitsluitingen, dramatische valpartijen, onbegrijpelijke jury-beslissingen en een matige tijdrit van iemand die toch al kansloos was... je maakt het heel romantisch, maar dat is het niet.

Je bent het type die voor de nostalgie gaat. Het enige wat van deze Tour onthouden gaat worden is dat de eindwinnaar geen ritoverwinning had en de onbegrijpelijke acties van de jury. Ieder zijn ding, maar dat is voor mij dus een dikke onvoldoende

[ Bericht 47% gewijzigd door Blik op 23-07-2017 08:29:25 ]
pi_172616013
quote:
“Ik heb 679 kilometer in de aanval gereden, meerdere dagen voor André Greipel gewerkt en dat allemaal met een gebroken rib”, twittert de Belg. “Wat moet ik nog meer doen om de prijs van de Superstrijdlust te krijgen?” FDJ-renner David Boucher geeft hem het antwoord: “Misschien Frans worden.” De Gendt, die wél bij de genomineerden hoorde, benadrukt dat hij niet zegt zelf de prijs het meest te verdienen. “Maar andere renners verdienden het meer dan Bardet.”
De Gendt over de keuze voor Bardet voor de superstrijdlust in 2015.. Vorig jaar werd hij 2de in dat klassement achter Sagan, maar daar was hij het wel mee eens, geloof ik :P
  zondag 23 juli 2017 @ 11:20:53 #265
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_172616284
Ik vind het storend dat de resultaten van "het nieuwe wielrennen" zo sterk beïnvloed worden door valpartijen. Ik heb het idee dat dat vroeger minder gebeurde. Uiteraard vielen er toen ook renners uit, maar tegenwoordig is dat gewoon schering en inslag (niet alleen in de Tour). Dan heb ik het niet over ziek worden of buiten tijd eindigen, maar echt valpartijen.

Ik kan me geen recente grote rondes en klassieke voorjaren herinneren waar de toppers gewoon een hele periode tegen elkaar reden en iedereen zijn kansen kon verdedigen, er plakken er altijd wel een half dozijn tegen het asfalt.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  zondag 23 juli 2017 @ 11:22:50 #266
194695 franklop
Fran knock
pi_172616340
quote:
99s.gif Op zondag 23 juli 2017 11:20 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik vind het storend dat de resultaten van "het nieuwe wielrennen" zo sterk beïnvloed worden door valpartijen. Ik heb het idee dat dat vroeger minder gebeurde. Uiteraard vielen er toen ook renners uit, maar tegenwoordig is dat gewoon schering en inslag (niet alleen in de Tour). Dan heb ik het niet over ziek worden of buiten tijd eindigen, maar echt valpartijen.

Ik kan me geen recente grote rondes en klassieke voorjaren herinneren waar de toppers gewoon een hele periode tegen elkaar reden en iedereen zijn kansen kon verdedigen, er plakken er altijd wel een half dozijn tegen het asfalt.
tour 2015 bleef iedereen wel zitten toch
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  zondag 23 juli 2017 @ 11:23:01 #267
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_172616346
quote:
1s.gif Op zondag 23 juli 2017 08:19 schreef Blik het volgende:
Onterechte uitsluitingen, dramatische valpartijen, onbegrijpelijke jury-beslissingen en een matige tijdrit van iemand die toch al kansloos was... je maakt het heel romantisch, maar dat is het niet.

Je bent het type die voor de nostalgie gaat. Het enige wat van deze Tour onthouden gaat worden is dat de eindwinnaar geen ritoverwinning had en de onbegrijpelijke acties van de jury. Ieder zijn ding, maar dat is voor mij dus een dikke onvoldoende
Over 5 jaar weet niemand die onbegrijpelijke acties van de jury nog hoor.

De overmacht van Kittel en de vele uitvallers gaan onthouden worden.
pi_172616369
quote:
1s.gif Op zondag 23 juli 2017 11:22 schreef franklop het volgende:

[..]

tour 2015 bleef iedereen wel zitten toch
Valpartij van Dumoulin toen op weg naar het geel ;(
  zondag 23 juli 2017 @ 11:24:33 #269
194695 franklop
Fran knock
pi_172616385
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2017 11:23 schreef Marcoss het volgende:

[..]

Valpartij van Dumoulin toen op weg naar het geel ;(
Die was toen zeker nog geen kanshebber
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_172616454
quote:
12s.gif Op zondag 23 juli 2017 11:24 schreef franklop het volgende:

[..]

Die was toen zeker nog geen kanshebber
Nee, qua kanshebbers viel het toen inderdaad mee. Van Garderen was de enige grote klassementsrenner die uitviel, maar die was ziek, geloof ik.
pi_172616654
quote:
1s.gif Op zondag 23 juli 2017 08:19 schreef Blik het volgende:
Onterechte uitsluitingen, dramatische valpartijen, onbegrijpelijke jury-beslissingen en een matige tijdrit van iemand die toch al kansloos was... je maakt het heel romantisch, maar dat is het niet.

Je bent het type die voor de nostalgie gaat. Het enige wat van deze Tour onthouden gaat worden is dat de eindwinnaar geen ritoverwinning had en de onbegrijpelijke acties van de jury. Ieder zijn ding, maar dat is voor mij dus een dikke onvoldoende
Prima.
Dat betekent dat er bijna niets in deze sport het vermelden waard blijft.
Als ik zo zou redeneren, dan blijft er nul reden over om zo'n sport nog te volgen.
Ik doe het ff rustig aan.
pi_172616703
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2017 11:27 schreef Marcoss het volgende:

[..]

Nee, qua kanshebbers viel het toen inderdaad mee. Van Garderen was de enige grote klassementsrenner die uitviel, maar die was ziek, geloof ik.
Dumoulin had die dag wel geel gepakt :{
pi_172616763
Volgend jaar zit er in ieder geval een ploegentijdrit in van 35 kilometer. Denk niet dat er daarna nog 2 individuele tijdritten volgen, maar waarschijnlijk nog wel een. De vraag is dan hoe lang die gaat zijn en waar die in de Tour zit.
leven zoals het leven is
  zondag 23 juli 2017 @ 11:48:56 #274
220624 Chiappucci
Il Diavolo
pi_172616923
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2017 11:41 schreef Jason22 het volgende:
Volgend jaar zit er in ieder geval een ploegentijdrit in van 35 kilometer. Denk niet dat er daarna nog 2 individuele tijdritten volgen, maar waarschijnlijk nog wel een. De vraag is dan hoe lang die gaat zijn en waar die in de Tour zit.
Hopelijk weer een klimtijdrit zoals die van vorig jaar. Sallanches-Megève was echt een prachtig uitgezette klimtijdrit. Net als Embrun-Chorges in 2013.
  zondag 23 juli 2017 @ 12:01:49 #275
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_172617215
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2017 11:41 schreef Jason22 het volgende:
Volgend jaar zit er in ieder geval een ploegentijdrit in van 35 kilometer. Denk niet dat er daarna nog 2 individuele tijdritten volgen, maar waarschijnlijk nog wel een. De vraag is dan hoe lang die gaat zijn en waar die in de Tour zit.
Er zou een medium lange tijdrit in kunnen zitten + een redelijk korte klimtijdrit. Dat verwacht ik eerder dan 1 lange vlakke.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')