quote:
Op maandag 7 augustus 2017 17:32 schreef m1st1g het volgende:Het geklooi met drivers kan je vergeten. drivers werken wel of niet. Op een ander netwerk werkt het dus dat is het niet.
Alle 3 de opties die ik opgaf een paar weken geleden gelden nog steeds.
1e kan alleen voorkomen als je een vast IP hebt ingesteld en is op te lossen door DHCP aan te zetten op alle apparaten.
2e is op te lossen met een extra accespoint.
3e is op te lossen met een ander kanaal te selecteren.
Was Google zo moeilijk te vinden dat je met de aanwijzingen niets kon of lees je gewoon niet wat er word geschreven?
Was het ook moeilijk om te lezen dat ik in de OP heb aangegeven overal gezocht te hebben naar dit probleem, dat niets heeft geholpen?
Ik heb alles wat jij voorheen voorstelde gedaan.
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2017 09:58 schreef Mr_Belvedere het volgende:[..]
Wat voor model en typenummer heb je gekregen van KPN?
Heb je alle
bios, drivers en firmware up to date gebracht op je laptop?
Zitten er naast laptops ook nog andere apparaten danwel bedraad danwel wireless verbonden met dit KPN model?
[..]
Kun je eens een flinke tijd met een
Linux Live Ubuntu je laptop draaien? (Je maakt eenvoudig een usb boot drive met
Rufus). Ben wel benieuwd of er dan ook zo veel beperkt internet tevoorschijn komt.
Ze hebben een Experiabox v10 gegeven. Er zit een Sonos speaker aan en we gebruiken de telefoons natuurlijk ook...
Alles is up-to-date op dit moment. Ik heb ook oudere drivers geprobeerd, en back-ups gebruikt om te kijken of dat hielp..
Gek genoeg lijkt het probleem wel een stuk minder te zijn na al dit geklooi (en de nieuwe router), gisteren weer een dag helemaal niet uitgevallen. Vanochtend 1 keer.
Als het hierbij blijft laat ik het maar even zo. Desnoods gebruik ik wel een kabeltje.
Als het weer erger wordt ga ik denk ik toch maar langs iemand die er meer verstand van heeft, dan dat ik zelf met Linux ga klooien :-)
Toch iedereen heel erg bedankt voor het meedenken!