abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
pi_172597359
registreer om deze reclame te verbergen
Hi allemaal,

Al een paar maanden heb ik last van uitvallend internet. Op sommige dagen heb ik er bijna geen last van, maar soms wel 3 keer in een minuut dat mijn internet vastloopt en op 'Beperkt' springt. Ben er nu een beetje klaar mee.

Dit probleem ligt in ieder geval niet aan de browser die ik gebruik.
Ik gebruik Windows 8.1, werk op een Asus S551L, heb internet van KPN en op andere laptops hier in huis heb ik hier geen last van.

Ik heb al rond gezocht op het internet en zie dat veel mensen dit probleem hebben
maar niks lijkt te werken.

Ik hoop dat iemand dit probleem kan oplossen!
b.v.d :)
pi_172598459
Begin maar eens met andere router kopen. Het voelt misschien als zonde geld maar het scheelt een hoop frustratie. Zoek een mooi plekje in de meterkast en je hebt er nooit meer omkijken naar.

Vriend van me heeft hetzelfde probleem en hij is wel een beetje handig dus vermoed dat het toch aan het ding van kpn ligtt.
[quote]Op dinsdag 3 maart 2015 15:05 schreef Een of andere kutkneus het volgende:
Mensen met...quotes in hun signature. :')
[/quote]
  zaterdag 22 juli 2017 @ 16:58:47 #3
469793 Puk1234
Just try enjoy life!
pi_172598577
Je kan proberen je router op een ander kanaal te zetten. Hier heb je een app die kan je omgeving scannen welke kanalen in omgeving het meest gebruikt worden, dan zoek je het minst gebruikte kanaal op en die stel je in op je router.

Linkje voor de app:
https://play.google.com/s(...)g2dzWev4M4LzarjujrAD
Haal geen emotie uit je verleden naar het heden, haal alleen kennis op uit het verleden om in het heden te gebruiken om je toekomst positief mee te be´nvloeden.
  zaterdag 22 juli 2017 @ 17:00:47 #4
469793 Puk1234
Just try enjoy life!
pi_172598633
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juli 2017 16:58 schreef Puk1234 het volgende:
Je kan proberen je router op een ander kanaal te zetten. Hier heb je een app die kan je omgeving scannen welke kanalen in omgeving het meest gebruikt worden, dan zoek je het minst gebruikte kanaal op en die stel je in op je router.

Linkje voor de app:
https://play.google.com/s(...)g2dzWev4M4LzarjujrAD
En nog ff checken of je netwerkkaart volledig geupdate is(drivers) en probeer het eens om je desbetreffende laptop aan de kabel te hangen en kijk of het probleem zich dan nog steeds voor doet.
Haal geen emotie uit je verleden naar het heden, haal alleen kennis op uit het verleden om in het heden te gebruiken om je toekomst positief mee te be´nvloeden.
pi_172600792
als bovenstaande niet werkt (driver update client & channel ook vast zetten op 1 6 of 11 router, niet op auto, ook ipv6 uitzetten in de router)

probeer dan is je ip instellingen vast te zetten

[ Bericht 16% gewijzigd door wootahH op 22-07-2017 19:10:58 ]
:]
pi_172601467
Als je het probleem alleen op 1 computer hebt en niet op andere apparaten dan lijkt het me nogal duidelijk waar het probleem ligt. Waarschijnlijk dus niet in de router maar in die computer he.
  zaterdag 22 juli 2017 @ 19:27:58 #7
353011 m1st1g
Niet gevaarlijk
pi_172602146
registreer om deze reclame te verbergen
Wifi kanaal toevallig zwaar in gebruik bij de buren? (ander kanaal gebruiken)
Te ver vanaf je accespoint? (2e accespoint erbij zetten)
pi_172635533
.Netwerkcentrum openen
.Lan verbinding aanklikken
.Knop eigenschappen aanklikken
.Bovenaan bij < verbinding maken via> de knop Configureren aanklikken
.Naar het tabblad Geavanceerd
.Bij het venster <Eigenschappen> op snelheid & duplex klikken
.De waarde in het rolmenu rechts van <auto> op <100 Mbps Full duplex> zetten
.Of experimenteren met de andere waarden die daar aangegeven staan, want ik ken de snelheid van je Nic(=netwerkkaart) niet en je internetsnelheid ook niet.
Suc6
pi_172732960
Hi sorry voor de late reactie, ik kreeg geen meldingen van jullie reacties. Heel erg bedankt voor het reageren! Ik laat nog weten als het heeft geholpen :-)
pi_172733970
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juli 2017 18:56 schreef Farenji het volgende:
Als je het probleem alleen op 1 computer hebt en niet op andere apparaten dan lijkt het me nogal duidelijk waar het probleem ligt. Waarschijnlijk dus niet in de router maar in die computer he.
Dat lijkt mij dus ook... Echter weet ik wel dat ik er bij mijn moeder thuis nooit last van heb met mijn laptop.

Met de routerinstellingen en drivers e.d van alles geprobeerd maar het probleem is nog niet verholpen. Super frustrerend, dat zoveel mensen hier last van hebben maar nergens dÚ oplossing.. :'( Internet met kabel werkt trouwens wel normaal...

Toch bedankt voor het reageren allemaal. Mocht iemand een nieuw ideetje hebben hoor ik het graag.

[ Bericht 3% gewijzigd door Aalscholver op 28-07-2017 12:00:51 ]
  vrijdag 28 juli 2017 @ 14:03:21 #11
353011 m1st1g
Niet gevaarlijk
pi_172736794
Paar mogelijkheden.
1. Het is of een IP conflict.
2. Je bent draadloos te ver van je accespoint.
3. Te veel draadloze netwerken op het zelfde kanaal.
  vrijdag 28 juli 2017 @ 14:11:18 #12
469793 Puk1234
Just try enjoy life!
pi_172736960
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 11:43 schreef Aalscholver het volgende:

[..]

Dat lijkt mij dus ook... Echter weet ik wel dat ik er bij mijn moeder thuis nooit last van heb met mijn laptop.

Met de routerinstellingen en drivers e.d van alles geprobeerd maar het probleem is nog niet verholpen. Super frustrerend, dat zoveel mensen hier last van hebben maar nergens dÚ oplossing.. :'( Internet met kabel werkt trouwens wel normaal...

Toch bedankt voor het reageren allemaal. Mocht iemand een nieuw ideetje hebben hoor ik het graag.
Dan ligt het dus aan je draadloze netwerkkaart.. misschien aan vervanging toe... hoe oud is je laptop.. merk etc?
Haal geen emotie uit je verleden naar het heden, haal alleen kennis op uit het verleden om in het heden te gebruiken om je toekomst positief mee te be´nvloeden.
pi_172738110
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 14:11 schreef Puk1234 het volgende:

[..]

Dan ligt het dus aan je draadloze netwerkkaart.. misschien aan vervanging toe... hoe oud is je laptop.. merk etc?
Asus S551L, rond de twee jaar nu denk ik ongeveer, zo oud lijkt me toch niet.. Bedankt voor je reactie!
  vrijdag 28 juli 2017 @ 15:06:33 #14
469793 Puk1234
Just try enjoy life!
pi_172738163
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 15:03 schreef Aalscholver het volgende:

[..]

Asus S551L, rond de twee jaar nu denk ik ongeveer, zo oud lijkt me toch niet.. Bedankt voor je reactie!
Zal straks ff beetje research doen voor je
Haal geen emotie uit je verleden naar het heden, haal alleen kennis op uit het verleden om in het heden te gebruiken om je toekomst positief mee te be´nvloeden.
pi_172738636
Had er enorm veel last van op deze computer, met een intel dual band wireless ac7260.

Echt gewoon jaren gedoe met plots beperkt internet.

Bleek uiteindelijk toch echt aan de router te liggen.
Ziggo heeft em vervangen, sindsdien nul problemen meer.
pi_172740983
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 15:06 schreef Puk1234 het volgende:

[..]

Zal straks ff beetje research doen voor je
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 15:26 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Had er enorm veel last van op deze computer, met een intel dual band wireless ac7260.

Echt gewoon jaren gedoe met plots beperkt internet.

Bleek uiteindelijk toch echt aan de router te liggen.
Ziggo heeft em vervangen, sindsdien nul problemen meer.
Jullie ook heel erg bedankt!
Ik ga inderdaad even met KPN bellen, gezien ik er bij mijn moeder geen last van heb, en zij heeft ook gewoon KPN :o
  vrijdag 28 juli 2017 @ 17:21:01 #17
469793 Puk1234
Just try enjoy life!
pi_172741022
Ben ff doom voor het eerst het spelen dus ff druk maar denk na het eten wel ff tijd heb... zal dan ff update geven
Haal geen emotie uit je verleden naar het heden, haal alleen kennis op uit het verleden om in het heden te gebruiken om je toekomst positief mee te be´nvloeden.
pi_172741625
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 17:21 schreef Puk1234 het volgende:
Ben ff doom voor het eerst het spelen dus ff druk maar denk na het eten wel ff tijd heb... zal dan ff update geven
goeie update. we wachten met smart
:]
pi_172741939
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 11:43 schreef Aalscholver het volgende:

[..]

Dat lijkt mij dus ook... Echter weet ik wel dat ik er bij mijn moeder thuis nooit last van heb met mijn laptop.

Met de routerinstellingen en drivers e.d van alles geprobeerd maar het probleem is nog niet verholpen. Super frustrerend, dat zoveel mensen hier last van hebben maar nergens dÚ oplossing.. :'( Internet met kabel werkt trouwens wel normaal...

Toch bedankt voor het reageren allemaal. Mocht iemand een nieuw ideetje hebben hoor ik het graag.
wat heb je geprobeerd. welke netwerk kaart heb je en welke router? welk channel staat je router
:]
  vrijdag 28 juli 2017 @ 20:01:31 #20
469793 Puk1234
Just try enjoy life!
pi_172744707
Oke klaar met eten... beetje laat maar goed..

Moet ff meer info hebben.

Je hebt dus sommige momenten last van... welke tijden zijn dit?

bedraad heb je geen last zeg je... is dit alleen met die laptop?

Welk modem heb je?
Haal geen emotie uit je verleden naar het heden, haal alleen kennis op uit het verleden om in het heden te gebruiken om je toekomst positief mee te be´nvloeden.
  vrijdag 28 juli 2017 @ 23:40:57 #21
469793 Puk1234
Just try enjoy life!
pi_172750461
Oke dan niet O-) :p
Haal geen emotie uit je verleden naar het heden, haal alleen kennis op uit het verleden om in het heden te gebruiken om je toekomst positief mee te be´nvloeden.
pi_172759053
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 20:01 schreef Puk1234 het volgende:
Oke klaar met eten... beetje laat maar goed..

Moet ff meer info hebben.

Je hebt dus sommige momenten last van... welke tijden zijn dit?

bedraad heb je geen last zeg je... is dit alleen met die laptop?

Welk modem heb je?
Ah, excuses voor de late reactie!
Het zijn echt willekeurige tijden dat ik er last van heb voor mijn gevoel.
Misschien dat ik het bij ga houden als ik er later nog last van krijg, er is nu namelijk een nieuwe modem onderweg!
Ik heb nu een Experiabox Thomson TG789vn en las op internet het volgende hier over:

Dat je geen optimale verbinding meer hebt met de Thomson TG789vn is
omdat KPN de draadloze N technologie heeft uitgeschakeld of heeft verwijderd
door een software update. Hierdoor is je bereik en je snelheid afgenomen.

Je kunt kosteloos een nieuwe ExperiaBox aanvragen.
Bron


Gezien de snelheid van het internet ook niet best meer is op de andere apparaten hier in huis heb ik voor de zekerheid toch een nieuwe modem aangevraagd.
Bedankt voor alle moeite. Als het probleem hiermee verholpen is zal ik dat hier ook gelijk even melden.
Als het niet geholpen heeft hoor je waarschijnlijk ook nog van me :)

Fijn weekend!
pi_172759309
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juli 2017 14:18 schreef Aalscholver het volgende:

[..]

Ah, excuses voor de late reactie!
Het zijn echt willekeurige tijden dat ik er last van heb voor mijn gevoel.
Misschien dat ik het bij ga houden als ik er later nog last van krijg, er is nu namelijk een nieuwe modem onderweg!
Ik heb nu een Experiabox Thomson TG789vn en las op internet het volgende hier over:

Dat je geen optimale verbinding meer hebt met de Thomson TG789vn is
omdat KPN de draadloze N technologie heeft uitgeschakeld of heeft verwijderd
door een software update. Hierdoor is je bereik en je snelheid afgenomen.

Je kunt kosteloos een nieuwe ExperiaBox aanvragen.
Bron


Gezien de snelheid van het internet ook niet best meer is op de andere apparaten hier in huis heb ik voor de zekerheid toch een nieuwe modem aangevraagd.
Bedankt voor alle moeite. Als het probleem hiermee verholpen is zal ik dat hier ook gelijk even melden.
Als het niet geholpen heeft hoor je waarschijnlijk ook nog van me :)

Fijn weekend!
da's wel een vrij oude routert. hoewel het bereik niet echt vooruit zal gaan kan het best je probleem oplossen en de snelheid verhogen .
:]
  zaterdag 29 juli 2017 @ 14:33:45 #24
469793 Puk1234
Just try enjoy life!
pi_172759360
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juli 2017 14:18 schreef Aalscholver het volgende:

[..]

Ah, excuses voor de late reactie!
Het zijn echt willekeurige tijden dat ik er last van heb voor mijn gevoel.
Misschien dat ik het bij ga houden als ik er later nog last van krijg, er is nu namelijk een nieuwe modem onderweg!
Ik heb nu een Experiabox Thomson TG789vn en las op internet het volgende hier over:

Dat je geen optimale verbinding meer hebt met de Thomson TG789vn is
omdat KPN de draadloze N technologie heeft uitgeschakeld of heeft verwijderd
door een software update. Hierdoor is je bereik en je snelheid afgenomen.

Je kunt kosteloos een nieuwe ExperiaBox aanvragen.
Bron


Gezien de snelheid van het internet ook niet best meer is op de andere apparaten hier in huis heb ik voor de zekerheid toch een nieuwe modem aangevraagd.
Bedankt voor alle moeite. Als het probleem hiermee verholpen is zal ik dat hier ook gelijk even melden.
Als het niet geholpen heeft hoor je waarschijnlijk ook nog van me :)

Fijn weekend!
Oke had wel ff tijd voor je over om je te helpen.. hoop dat je met het nieuwe modem geen problemen meer hebt. En anders laat maar weten dan gaan we met zn alle ff brainstormen..
Jij ook fijn weekend ;)
Haal geen emotie uit je verleden naar het heden, haal alleen kennis op uit het verleden om in het heden te gebruiken om je toekomst positief mee te be´nvloeden.
pi_172922896
Heeft helaas geen zin gehad.. Het lijkt wel minder vaak op 'Beperkt' te springen, maar ben dus alsnog niet van het probleem af. Super balen dit...

Tips zijn welkom :-)
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')