abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
pi_172593101
registreer om deze reclame te verbergen
Hallo allemaal,

De Hyundai i10 van mijn vader heeft sinds ong. een maand last van een snelheidsafhankelijk (niet toerentalafhankelijk) zoemend/brommend geluid. Bij de garage geweest welke een proefrit heeft gemaakt en deze kwam tot de conclusie dat het aan een van de voorbanden lag, welke aan de carosseriezijde anders afgesleten was dan aan de buitenzijde (als het goed is heet dat cupping).

De voorbanden (kumho) zitten er nu ca. 35000 km onder en zijn bij de afleverbeurt van de occassion door de Hyundai dealer erop gezet. Er heeft tussentijds bij een bandenboer wel een wissel naar winterbanden plaatsgevonden. Een nieuwe set banden ligt dus voor de hand, de vraag is echter of er nog verdere actie ondernomen dient te worden? De auto is 1,5 maanden geleden nog prima door de APK gekomen zonder aanbevelingen o.i.d.

Alvast bedankt!
pi_172593268
Kumho is troep, daar kan het ook aan liggen.
.
pi_172593279
Je kan banden niet uitlijnen.
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_172593307
registreer om deze reclame te verbergen
Misschien moet je kijken of je banden wel goed op de velg ligt en dus de juiste band op de juiste plek. Als het profiel de verkeerde kant op ligt....
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_172593815
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 juli 2017 12:28 schreef Chinless het volgende:
Je kan banden niet uitlijnen.
Misschien bedoelt hij banden balanceren en wielen uitlijnen.
5 Ferrari's op videoband!
pi_172593831
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 juli 2017 12:27 schreef Fer het volgende:
Kumho is troep, daar kan het ook aan liggen.
Of het zijn de wiellagers.
5 Ferrari's op videoband!
pi_172595553
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juli 2017 12:58 schreef Ferrari_Tape het volgende:

[..]

Of het zijn de wiellagers.
Dat dacht ik zelf dus ook maar werd door de garageman uitgesloten, die was er zeker van dat het aan de banden en de manier van slijten lag.

Ik bedoelde in de titel uiteraard wielen uitlijnen, niet banden (ook goeiemorgen :P )

Conclusie dus dat het aan de bandkwaliteit of een evt verlies van balancering/positie op de velg ligt?
pi_172595596
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juli 2017 14:24 schreef tobitronics het volgende:

[..]

Dat dacht ik zelf dus ook maar werd door de garageman uitgesloten, die was er zeker van dat het aan de banden en de manier van slijten lag.

Ik bedoelde in de titel uiteraard wielen uitlijnen, niet banden (ook goeiemorgen :P )

Conclusie dus dat het aan de bandkwaliteit of een evt verlies van balancering/positie op de velg ligt?
Ik denk dat die garagehouder geen zin heeft om dat koekblik uitgebreid na te kijken en je met een kluitje in het riet stuurt.

Ga naar een bandenspecialist!
Die hebben echte kennis én apparatuur.
Een garage laat uitlijnen namelijk ook doen door een specialist.
5 Ferrari's op videoband!
pi_172595842
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juli 2017 14:26 schreef Ferrari_Tape het volgende:

[..]

Ik denk dat die garagehouder geen zin heeft om dat koekblik uitgebreid na te kijken en je met een kluitje in het riet stuurt.

Ga naar een bandenspecialist!
Die hebben echte kennis én apparatuur.
Een garage laat uitlijnen namelijk ook doen door een specialist.
Hmm, ik heb m de auto van de grond zien afhalen en naar elk wiel zien luisteren en aan lopen trekken/duwen om lagers te checken, geen idee of dat wat zegt?

Als het gaat om een bandenspecialist dan is iets als profile tyrecenter of kwikfit geen goede keus neem ik aan?
pi_172596397
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juli 2017 14:38 schreef tobitronics het volgende:

[..]

Hmm, ik heb m de auto van de grond zien afhalen en naar elk wiel zien luisteren en aan lopen trekken/duwen om lagers te checken, geen idee of dat wat zegt?

Als het gaat om een bandenspecialist dan is iets als profile tyrecenter of kwikfit geen goede keus neem ik aan?
Dat is idd alleen een check of de lagers en ophanging geen speling hebbent. Voor het uitlijnen wordt apparatuur op je wielen gezet om te zien of alles nog recht zit.
"To learn who rules over you, simply find out who you are not allowed to criticize" -Voltaire
  zaterdag 22 juli 2017 @ 15:33:02 #11
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_172596832
Kumho Ecsta zijn zowat beste banden die er zijn. En banden zijn niet uit te lijnen.......
  zaterdag 22 juli 2017 @ 15:35:05 #12
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_172596866
Een auto is wel uit te lijnen.
pi_172597009
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juli 2017 14:38 schreef tobitronics het volgende:

[..]

Hmm, ik heb m de auto van de grond zien afhalen en naar elk wiel zien luisteren en aan lopen trekken/duwen om lagers te checken, geen idee of dat wat zegt?

Als het gaat om een bandenspecialist dan is iets als profile tyrecenter of kwikfit geen goede keus neem ik aan?
hoho, die vaklui van de Profile zijn nu beledigd.

Niks mis met de Profile, ik ken geen enkel slecht filiaal van de profile. Echt specialisten op banden, wielen en uitlijngebied.

Banden kunnen cuppen doordat je elke dag over een beroerd stuk weg rijdt, of door lomp rijgedrag, of omdat het gewoon een k#tprofilering is en je ze niet tussentijds wisselt (moet ook kunnen natuurlijk) of een verkeerde bandenspanning.
Door een verkeerde uitlijning komt het meestal niet. Door een verkeerde uitlijning krijg je scheve slijtage aan één kant van het profiel, je auto gaat trekken naar één kant, hij kan een beroerde wegligging krijgen, of heel nerveus sturen of spastisch reageren op spoorvorming in de weg.
Bij twijfel kun je het natuurlijk gewoon laten doen, kan sowieso geen kwaad, kost een tientje of 5, 6. Soms merk je er niks van als hij is uitgelijnd, soms is het alsof je ineens in een heel andere auto rijdt, dan was het blijkbaar nodig.

[ Bericht 30% gewijzigd door Sounddragon op 22-07-2017 15:49:48 ]
Torque makes life easy.
Team Jean
  zaterdag 22 juli 2017 @ 15:45:22 #14
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_172597050
ik wil anne wel uitlijnen, ik ben veel te suf om anne uit te lijnen.

Profile, sja, ik trek dat niet. Ik ga nog liever naar het strand dan met Anne naar de Profile......

[ Bericht 6% gewijzigd door PluggieOD op 22-07-2017 15:54:31 ]
  zaterdag 22 juli 2017 @ 15:49:02 #15
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_172597120
Ik lieg :P
pi_172597229
De grote vraag is; wil Anne dat?

Ik weet het antwoord, dus dat hoef je niet te geven.

Ontopic.

[ Bericht 14% gewijzigd door Sounddragon op 22-07-2017 16:31:32 ]
Torque makes life easy.
Team Jean
pi_172602620
quote:
4s.gif Op zaterdag 22 juli 2017 15:42 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

hoho, die vaklui van de Profile zijn nu beledigd.

Niks mis met de Profile, ik ken geen enkel slecht filiaal van de profile. Echt specialisten op banden, wielen en uitlijngebied.

Banden kunnen cuppen doordat je elke dag over een beroerd stuk weg rijdt, of door lomp rijgedrag, of omdat het gewoon een k#tprofilering is en je ze niet tussentijds wisselt (moet ook kunnen natuurlijk) of een verkeerde bandenspanning.
Door een verkeerde uitlijning komt het meestal niet. Door een verkeerde uitlijning krijg je scheve slijtage aan één kant van het profiel, je auto gaat trekken naar één kant, hij kan een beroerde wegligging krijgen, of heel nerveus sturen of spastisch reageren op spoorvorming in de weg.
Bij twijfel kun je het natuurlijk gewoon laten doen, kan sowieso geen kwaad, kost een tientje of 5, 6. Soms merk je er niks van als hij is uitgelijnd, soms is het alsof je ineens in een heel andere auto rijdt, dan was het blijkbaar nodig.
Helder :). Excuses voor de belediging, maakte even de domme assumptie dat het bij ketens per definitie opletten geblazen is.

Verder geen problemen m.b.t. het weggedrag of compleet scheve slijtage inderdaad. Vraagje uit nieuwsgierigheid: wat voor lomp rijgedrag zou dit kunnen veroorzaken? Hebben we het hier dan over hard door de bochten gaan o.i.d.?
pi_172605851
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juli 2017 15:33 schreef PluggieOD het volgende:
Kumho Ecsta zijn zowat beste banden die er zijn. En banden zijn niet uit te lijnen.......
Toch vreemd dat Kumho nooit bij de top zit dan, en hun gemiddelde scores op tyrereviews.co.uk niet best zijn :).. de beste Ecsta is nooit hoger gekomen dan p7.
Van de bekendere merken zet ik Kumho vrijwel onderaan...

Je hebt A merk:
Bridgestone
Pirelli
Michelin
Dunlop
Goodyear
Continental

Je hebt merken die een beetje tussen A en B inzitten:
Vredestein
Fulda
Hankook
Uniroyal
Nokian

Echte B merken
Toyo
Kumho
Falken
Yokohama
Barum
Nexen
Maxxis
Debica
Etc

En C merken
Landsail
Goodrich
Achilles
Fortuna
Etc

Voor mij zit Kumho onderaan de B merken

[ Bericht 26% gewijzigd door Glijdt_licht op 22-07-2017 21:45:04 ]
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_172625753
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juli 2017 19:48 schreef tobitronics het volgende:

[..]

Helder :). Excuses voor de belediging, maakte even de domme assumptie dat het bij ketens per definitie opletten geblazen is.

Verder geen problemen m.b.t. het weggedrag of compleet scheve slijtage inderdaad. Vraagje uit nieuwsgierigheid: wat voor lomp rijgedrag zou dit kunnen veroorzaken? Hebben we het hier dan over hard door de bochten gaan o.i.d.?
De ene keten is de andere niet, Profile heeft een goede naam, en de KwikFit noemen ze niet voor niks de KwikShit ;)
En idd, hard door de bochten met bepaalde soorten (vormen) profiel.. maar is geen wet van meden en perzen ofzo.. mijn vorige Benz had het ook met een setje Goodyear banden, die maakte veel rechtuit kilometers en ook af en toe lekker hard over de fly over.. dat is mijn rijstijl/gedrag nou eenmaal, en ik had het ooit één keer eerder met een heel andere auto en een heel andere rijstijl.

Je kunt proberen om ze voor - achter te wisselen, misschien is het dan minder, en zoniet dan moet je er gewoon maar aan wennen, of je zet er andere op..
Torque makes life easy.
Team Jean
  Moderator dinsdag 25 juli 2017 @ 00:41:44 #20
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_172657504
Wat je ook doet.. Ik zou die kumhos vervangen. Wat een tering dingen zijn dat. Ik heb ze onder een huurbus gehad en bij een natte dag stond constant de ESP driehoek aan als je ook maar een bocht nam. Onder mijn eigen auto zaten ze ook toen ik hem kocht. Net zo'n drama. Wat is de samenstelling van de compound vraag ik me dan af. Snijplank plastic? Want droog ging het nog wel, maar zodra het ging regenen :X
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_172658445
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 juli 2017 00:41 schreef Straatcommando. het volgende:
Wat je ook doet.. Ik zou die kumhos vervangen. Wat een tering dingen zijn dat. Ik heb ze onder een huurbus gehad en bij een natte dag stond constant de ESP driehoek aan als je ook maar een bocht nam. Onder mijn eigen auto zaten ze ook toen ik hem kocht. Net zo'n drama. Wat is de samenstelling van de compound vraag ik me dan af. Snijplank plastic? Want droog ging het nog wel, maar zodra het ging regenen :X
Tja, niet iedere fabrikant begrijpt dat het niet gaat om een compromis tussen grip en slijtvastheid als je de goeie compound pakt. Maarja, het rubber dat een halve cent goedkoper is per geproduceerde band gaat zeker het bedrijf helpen. Weliswaar helpen in negatieve zin, maargoed. Je hebt een naam hoog te houden.
"To learn who rules over you, simply find out who you are not allowed to criticize" -Voltaire
pi_172664621
Sorry voor de off topic.

Ik zag Achilles voorbij komen, heb onder 3 auto's de Achilles 2233 gehad, kolere wat een fijne band is het, nat en droog heel goed te pruimen, slijtage is wel wat minder, ik was echt oprecht verbaasd over de grip en ride quality met die dingen.

Ik was ook niet van die dingen, maar een maatje zei " houd je bek en bestel die dingen, zal je niet tegenvallen"

Mijn favoriet blijft echter de Conti sportcontact.
life happens while you're pusing the throttle.
pi_172686616
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juli 2017 12:56 schreef eXplorer1 het volgende:
Sorry voor de off topic.

Ik zag Achilles voorbij komen, heb onder 3 auto's de Achilles 2233 gehad, kolere wat een fijne band is het, nat en droog heel goed te pruimen, slijtage is wel wat minder, ik was echt oprecht verbaasd over de grip en ride quality met die dingen.

Ik was ook niet van die dingen, maar een maatje zei " houd je bek en bestel die dingen, zal je niet tegenvallen"

Mijn favoriet blijft echter de Conti sportcontact.
Had ik met de Hankook Ventus.. Prima band op nat, droog, circuit alles.. Alleen nooit meer als 20k kilometer uitgehaald, maar dat ook wel een beetje aan mijn rechtervoet en voorliefde voor burnouts.

Volgens mij heb ik nu conti's onder de Benz.
Torque makes life easy.
Team Jean
pi_172694076
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juli 2017 12:56 schreef eXplorer1 het volgende:
Sorry voor de off topic.

Ik zag Achilles voorbij komen, heb onder 3 auto's de Achilles 2233 gehad, kolere wat een fijne band is het, nat en droog heel goed te pruimen, slijtage is wel wat minder, ik was echt oprecht verbaasd over de grip en ride quality met die dingen.

Ik was ook niet van die dingen, maar een maatje zei " houd je bek en bestel die dingen, zal je niet tegenvallen"

Mijn favoriet blijft echter de Conti sportcontact.
Achilles 2233
Allerlaatste (51e) in de zomerbandentest van Autobild van 2017. Dat door een dramatische remweg op nat
http://www.tyrereviews.co(...)er-Tyre-Shootout.htm
Meer dan 14m langer dan de besten
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_172694547
quote:
1s.gif Op woensdag 26 juli 2017 18:35 schreef Glijdt_licht het volgende:

[..]

Achilles 2233
Allerlaatste (51e) in de zomerbandentest van Autobild van 2017. Dat door een dramatische remweg op nat
http://www.tyrereviews.co(...)er-Tyre-Shootout.htm
Meer dan 14m langer dan de besten
Dus als je 0,5 sec extra afstand houdt is er niks aan de hand?
Torque makes life easy.
Team Jean
pi_172694618
quote:
14s.gif Op woensdag 26 juli 2017 18:54 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Dus als je 0,5 sec extra afstand houdt is er niks aan de hand?
Want daarmee heb je dom weggedrag van anderen meteen in de pocket? Of kinderen die spontaan oversteken?

Dus dat je iets krijgt als:
"Als ik zoveel langzamer had gereden dat ik een halve seconde later bij het kind was, had ik nog kunnen stoppen.."
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
  woensdag 26 juli 2017 @ 19:17:53 #27
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_172694972
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 juli 2017 21:38 schreef Glijdt_licht het volgende:

[..]

Toch vreemd dat Kumho nooit bij de top zit dan, en hun gemiddelde scores op tyrereviews.co.uk niet best zijn :).. de beste Ecsta is nooit hoger gekomen dan p7.
Van de bekendere merken zet ik Kumho vrijwel onderaan...

Je hebt A merk:
Bridgestone
Pirelli
Michelin
Dunlop
Goodyear
Continental

Je hebt merken die een beetje tussen A en B inzitten:
Vredestein
Fulda
Hankook
Uniroyal
Nokian

Echte B merken
Toyo
Kumho
Falken
Yokohama
Barum
Nexen
Maxxis
Debica
Etc

En C merken
Landsail
Goodrich
Achilles
Fortuna
Etc

Voor mij zit Kumho onderaan de B merken
Yokohama zou ik toch echt wel een a merk willen noemen. Op veel Toyota's en Lexussen worden standaard Yokohama banden geleverd en dat doen ze niet omdat dat kutbandjes zijn. Ook Toyo zou ik hoger inschatten, die zijn echt niet slecht, alleen wat minder bekend hier. Ik schat Toyo bijvoorbeeld hoger in dan Nokian. Ook Vredestein zou ik een echt A merk willen noemen. Ben zelf minder te spreken over Continental bijvoorbeeld.
Don't let my username fool you...
pi_172695226
quote:
1s.gif Op woensdag 26 juli 2017 18:58 schreef Glijdt_licht het volgende:

[..]

Want daarmee heb je dom weggedrag van anderen meteen in de pocket? Of kinderen die spontaan oversteken?

Dus dat je iets krijgt als:
"Als ik zoveel langzamer had gereden dat ik een halve seconde later bij het kind was, had ik nog kunnen stoppen.."
jajaja, jij maakt het helemaal van eieren.. dus volgens jou steken kinderen de snelweg over waar jij met 120 (eiksnelheid bij remproeven) aan komt rijden, of rijd je 120 op plaatsen waar kinderen over kunnen steken?

Als je nou wilt discussieren moet je wel een beetje realistisch blijven he...

bij 120/u is 14 meter ongeveer 12 - 15% ofzo.. bij 50 is je stopafstand ergens 28 meter, dus komt er misschien, alles ruim gerekend, 4,5 meter bij.. is wel 4,5 meter natuurlijk, maar het lijkt me logisch dat als je weet dat je banden minder zijn in de regen dat je je snelheid aanpast.. het gaat niet alleen om remmen sowieso, het gebeuren heet grip, dus je zult ook minder snel door bochten moeten/kunnen rijden..Ik merk sneller in een bocht dat ik op troeprubber rijd als dat ik het merk als ik achterlijk hard in de ankers moet, want dat gebeurt gewoon zelden.. die bochtjes heb ik all the time.

[ Bericht 0% gewijzigd door Sounddragon op 26-07-2017 19:44:05 ]
Torque makes life easy.
Team Jean
pi_172696298
quote:
1s.gif Op woensdag 26 juli 2017 18:58 schreef Glijdt_licht het volgende:

[..]

Want daarmee heb je dom weggedrag van anderen meteen in de pocket? Of kinderen die spontaan oversteken?

Dus dat je iets krijgt als:
"Als ik zoveel langzamer had gereden dat ik een halve seconde later bij het kind was, had ik nog kunnen stoppen.."
Ik krijg het nare voorgevoel dat dit op het winter- en zomerbandentopic gaat lijken. Je moet een goed merk hebben, want anders ben je een hork dat alleen maar aan z'n centjes denkt.
"To learn who rules over you, simply find out who you are not allowed to criticize" -Voltaire
pi_172706286
quote:
14s.gif Op woensdag 26 juli 2017 19:27 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

jajaja, jij maakt het helemaal van eieren.. dus volgens jou steken kinderen de snelweg over waar jij met 120 (eiksnelheid bij remproeven) aan komt rijden, of rijd je 120 op plaatsen waar kinderen over kunnen steken?

Als je nou wilt discussieren moet je wel een beetje realistisch blijven he...

bij 120/u is 14 meter ongeveer 12 - 15% ofzo.. bij 50 is je stopafstand ergens 28 meter, dus komt er misschien, alles ruim gerekend, 4,5 meter bij.. is wel 4,5 meter natuurlijk, maar het lijkt me logisch dat als je weet dat je banden minder zijn in de regen dat je je snelheid aanpast.. het gaat niet alleen om remmen sowieso, het gebeuren heet grip, dus je zult ook minder snel door bochten moeten/kunnen rijden..Ik merk sneller in een bocht dat ik op troeprubber rijd als dat ik het merk als ik achterlijk hard in de ankers moet, want dat gebeurt gewoon zelden.. die bochtjes heb ik all the time.
De remweg op nat wegdek wordt bij 80kmh uitgevoerd. Niet bij 120
De beste banden haalden daar <34m. Die Achilles 49m.
Berekening komt later/was wat roestig

Done:
Bij 80kmh rijd je 22,22m/s.
De goede band doet daar 34,8m over.
Achilles 47m.
(22,2²/remafstand)/2 = Remvertraging in m/s²

Goede band: 7,10m/s²
Achilles: 5,25m/s²

Dus bij 50:
Goede band: 13,59m
Achilles: 18,36m
Is toch even 4,8m..

Bij 100kmh sta je zo'n 20m later stil.. leuk als er toch iets gebeurt waar je ineens keihard voor moet remmen

[ Bericht 6% gewijzigd door Glijdt_licht op 27-07-2017 10:10:37 ]
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_172706303
quote:
1s.gif Op woensdag 26 juli 2017 20:14 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Ik krijg het nare voorgevoel dat dit op het winter- en zomerbandentopic gaat lijken. Je moet een goed merk hebben, want anders ben je een hork dat alleen maar aan z'n centjes denkt.
Neuh, er zijn ook goedkope merken die prima resultaten neerzetten. Zie bv de Leao Nova force..
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_172709201
quote:
1s.gif Op donderdag 27 juli 2017 08:22 schreef Glijdt_licht het volgende:

[..]

De remweg op nat wegdek wordt bij 80kmh uitgevoerd. Niet bij 120
De beste banden haalden daar <34m. Die Achilles 49m.
Berekening komt later/was wat roestig

Done:
Bij 80kmh rijd je 22,22m/s.
De goede band doet daar 34,8m over.
Achilles 47m.
(22,2²/remafstand)/2 = Remvertraging in m/s²

Goede band: 7,10m/s²
Achilles: 5,25m/s²

Dus bij 50:
Goede band: 13,59m
Achilles: 18,36m
Is toch even 4,8m..

Bij 100kmh sta je zo'n 20m later stil.. leuk als er toch iets gebeurt waar je ineens keihard voor moet remmen
ik ben sowieso te lui om die shit precies te gaan zitten uitrekenen.. Tevens zit ik op mijn foon tussen het hijsen door te lezen, modden en tikken, dus geen tijd voor exact science :+ Maar ik zat er niet heel veel naast met mijn 4,5 meter guesstimate op basis van natte vinger berekening eh? :P

Ik vind dat bandenverhaal altijd een moeilijk-doen verhaal op basis van extremen en aannames.. Als je een normale verkeersdeelnemer bent die gewoon zijn afstanden houdt zal je ws op basis van kansberekeningen een marginaal grotere kans hebben om ooit eens een extra schade te hebben doordat je op wat goedkopere banden rijdt.. dat kan bijna niet anders want ze zijn gewoon aantoonbaar minder goed als A merken, maar dat gemierenneuk op marges en maximalen in extreme gevallen (hoe vaak maak je nou écht een dikke vette noodstop vol in de ABS, helemaal naar 0?) een beetje spijkers op laag water zoeken.

Ik maak serieus veel kilometers, vaak ook op hoge snelheid, ik houd zelden echt 2 seconden, meestal nog niet, of net aan, de helft net als bijna iedereen, en ik maak misschien één keer in de paar jaar mee dat ik écht electronica nodig heb om op tijd ergens voor te kunnen stoppen. Als je niet in de ABS hangt, gebruik je gewoon niet eens het maximale remvermogen van je band, dus waar hébben we het nou helemaal over?
Torque makes life easy.
Team Jean
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')