Of het zijn de wiellagers.quote:Op zaterdag 22 juli 2017 12:27 schreef Fer het volgende:
Kumho is troep, daar kan het ook aan liggen.
Dat dacht ik zelf dus ook maar werd door de garageman uitgesloten, die was er zeker van dat het aan de banden en de manier van slijten lag.quote:
Ik denk dat die garagehouder geen zin heeft om dat koekblik uitgebreid na te kijken en je met een kluitje in het riet stuurt.quote:Op zaterdag 22 juli 2017 14:24 schreef tobitronics het volgende:
[..]
Dat dacht ik zelf dus ook maar werd door de garageman uitgesloten, die was er zeker van dat het aan de banden en de manier van slijten lag.
Ik bedoelde in de titel uiteraard wielen uitlijnen, niet banden (ook goeiemorgen )
Conclusie dus dat het aan de bandkwaliteit of een evt verlies van balancering/positie op de velg ligt?
Hmm, ik heb m de auto van de grond zien afhalen en naar elk wiel zien luisteren en aan lopen trekken/duwen om lagers te checken, geen idee of dat wat zegt?quote:Op zaterdag 22 juli 2017 14:26 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
Ik denk dat die garagehouder geen zin heeft om dat koekblik uitgebreid na te kijken en je met een kluitje in het riet stuurt.
Ga naar een bandenspecialist!
Die hebben echte kennis én apparatuur.
Een garage laat uitlijnen namelijk ook doen door een specialist.
Dat is idd alleen een check of de lagers en ophanging geen speling hebbent. Voor het uitlijnen wordt apparatuur op je wielen gezet om te zien of alles nog recht zit.quote:Op zaterdag 22 juli 2017 14:38 schreef tobitronics het volgende:
[..]
Hmm, ik heb m de auto van de grond zien afhalen en naar elk wiel zien luisteren en aan lopen trekken/duwen om lagers te checken, geen idee of dat wat zegt?
Als het gaat om een bandenspecialist dan is iets als profile tyrecenter of kwikfit geen goede keus neem ik aan?
hoho, die vaklui van de Profile zijn nu beledigd.quote:Op zaterdag 22 juli 2017 14:38 schreef tobitronics het volgende:
[..]
Hmm, ik heb m de auto van de grond zien afhalen en naar elk wiel zien luisteren en aan lopen trekken/duwen om lagers te checken, geen idee of dat wat zegt?
Als het gaat om een bandenspecialist dan is iets als profile tyrecenter of kwikfit geen goede keus neem ik aan?
Helder . Excuses voor de belediging, maakte even de domme assumptie dat het bij ketens per definitie opletten geblazen is.quote:Op zaterdag 22 juli 2017 15:42 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
hoho, die vaklui van de Profile zijn nu beledigd.
Niks mis met de Profile, ik ken geen enkel slecht filiaal van de profile. Echt specialisten op banden, wielen en uitlijngebied.
Banden kunnen cuppen doordat je elke dag over een beroerd stuk weg rijdt, of door lomp rijgedrag, of omdat het gewoon een k#tprofilering is en je ze niet tussentijds wisselt (moet ook kunnen natuurlijk) of een verkeerde bandenspanning.
Door een verkeerde uitlijning komt het meestal niet. Door een verkeerde uitlijning krijg je scheve slijtage aan één kant van het profiel, je auto gaat trekken naar één kant, hij kan een beroerde wegligging krijgen, of heel nerveus sturen of spastisch reageren op spoorvorming in de weg.
Bij twijfel kun je het natuurlijk gewoon laten doen, kan sowieso geen kwaad, kost een tientje of 5, 6. Soms merk je er niks van als hij is uitgelijnd, soms is het alsof je ineens in een heel andere auto rijdt, dan was het blijkbaar nodig.
Toch vreemd dat Kumho nooit bij de top zit dan, en hun gemiddelde scores op tyrereviews.co.uk niet best zijn .. de beste Ecsta is nooit hoger gekomen dan p7.quote:Op zaterdag 22 juli 2017 15:33 schreef PluggieOD het volgende:
Kumho Ecsta zijn zowat beste banden die er zijn. En banden zijn niet uit te lijnen.......
De ene keten is de andere niet, Profile heeft een goede naam, en de KwikFit noemen ze niet voor niks de KwikShitquote:Op zaterdag 22 juli 2017 19:48 schreef tobitronics het volgende:
[..]
Helder . Excuses voor de belediging, maakte even de domme assumptie dat het bij ketens per definitie opletten geblazen is.
Verder geen problemen m.b.t. het weggedrag of compleet scheve slijtage inderdaad. Vraagje uit nieuwsgierigheid: wat voor lomp rijgedrag zou dit kunnen veroorzaken? Hebben we het hier dan over hard door de bochten gaan o.i.d.?
Tja, niet iedere fabrikant begrijpt dat het niet gaat om een compromis tussen grip en slijtvastheid als je de goeie compound pakt. Maarja, het rubber dat een halve cent goedkoper is per geproduceerde band gaat zeker het bedrijf helpen. Weliswaar helpen in negatieve zin, maargoed. Je hebt een naam hoog te houden.quote:Op dinsdag 25 juli 2017 00:41 schreef Straatcommando. het volgende:
Wat je ook doet.. Ik zou die kumhos vervangen. Wat een tering dingen zijn dat. Ik heb ze onder een huurbus gehad en bij een natte dag stond constant de ESP driehoek aan als je ook maar een bocht nam. Onder mijn eigen auto zaten ze ook toen ik hem kocht. Net zo'n drama. Wat is de samenstelling van de compound vraag ik me dan af. Snijplank plastic? Want droog ging het nog wel, maar zodra het ging regenen
Had ik met de Hankook Ventus.. Prima band op nat, droog, circuit alles.. Alleen nooit meer als 20k kilometer uitgehaald, maar dat ook wel een beetje aan mijn rechtervoet en voorliefde voor burnouts.quote:Op dinsdag 25 juli 2017 12:56 schreef eXplorer1 het volgende:
Sorry voor de off topic.
Ik zag Achilles voorbij komen, heb onder 3 auto's de Achilles 2233 gehad, kolere wat een fijne band is het, nat en droog heel goed te pruimen, slijtage is wel wat minder, ik was echt oprecht verbaasd over de grip en ride quality met die dingen.
Ik was ook niet van die dingen, maar een maatje zei " houd je bek en bestel die dingen, zal je niet tegenvallen"
Mijn favoriet blijft echter de Conti sportcontact.
Achilles 2233quote:Op dinsdag 25 juli 2017 12:56 schreef eXplorer1 het volgende:
Sorry voor de off topic.
Ik zag Achilles voorbij komen, heb onder 3 auto's de Achilles 2233 gehad, kolere wat een fijne band is het, nat en droog heel goed te pruimen, slijtage is wel wat minder, ik was echt oprecht verbaasd over de grip en ride quality met die dingen.
Ik was ook niet van die dingen, maar een maatje zei " houd je bek en bestel die dingen, zal je niet tegenvallen"
Mijn favoriet blijft echter de Conti sportcontact.
Dus als je 0,5 sec extra afstand houdt is er niks aan de hand?quote:Op woensdag 26 juli 2017 18:35 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Achilles 2233
Allerlaatste (51e) in de zomerbandentest van Autobild van 2017. Dat door een dramatische remweg op nat
http://www.tyrereviews.co(...)er-Tyre-Shootout.htm
Meer dan 14m langer dan de besten
Want daarmee heb je dom weggedrag van anderen meteen in de pocket? Of kinderen die spontaan oversteken?quote:Op woensdag 26 juli 2017 18:54 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Dus als je 0,5 sec extra afstand houdt is er niks aan de hand?
Yokohama zou ik toch echt wel een a merk willen noemen. Op veel Toyota's en Lexussen worden standaard Yokohama banden geleverd en dat doen ze niet omdat dat kutbandjes zijn. Ook Toyo zou ik hoger inschatten, die zijn echt niet slecht, alleen wat minder bekend hier. Ik schat Toyo bijvoorbeeld hoger in dan Nokian. Ook Vredestein zou ik een echt A merk willen noemen. Ben zelf minder te spreken over Continental bijvoorbeeld.quote:Op zaterdag 22 juli 2017 21:38 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Toch vreemd dat Kumho nooit bij de top zit dan, en hun gemiddelde scores op tyrereviews.co.uk niet best zijn .. de beste Ecsta is nooit hoger gekomen dan p7.
Van de bekendere merken zet ik Kumho vrijwel onderaan...
Je hebt A merk:
Bridgestone
Pirelli
Michelin
Dunlop
Goodyear
Continental
Je hebt merken die een beetje tussen A en B inzitten:
Vredestein
Fulda
Hankook
Uniroyal
Nokian
Echte B merken
Toyo
Kumho
Falken
Yokohama
Barum
Nexen
Maxxis
Debica
Etc
En C merken
Landsail
Goodrich
Achilles
Fortuna
Etc
Voor mij zit Kumho onderaan de B merken
jajaja, jij maakt het helemaal van eieren.. dus volgens jou steken kinderen de snelweg over waar jij met 120 (eiksnelheid bij remproeven) aan komt rijden, of rijd je 120 op plaatsen waar kinderen over kunnen steken?quote:Op woensdag 26 juli 2017 18:58 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Want daarmee heb je dom weggedrag van anderen meteen in de pocket? Of kinderen die spontaan oversteken?
Dus dat je iets krijgt als:
"Als ik zoveel langzamer had gereden dat ik een halve seconde later bij het kind was, had ik nog kunnen stoppen.."
Ik krijg het nare voorgevoel dat dit op het winter- en zomerbandentopic gaat lijken. Je moet een goed merk hebben, want anders ben je een hork dat alleen maar aan z'n centjes denkt.quote:Op woensdag 26 juli 2017 18:58 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Want daarmee heb je dom weggedrag van anderen meteen in de pocket? Of kinderen die spontaan oversteken?
Dus dat je iets krijgt als:
"Als ik zoveel langzamer had gereden dat ik een halve seconde later bij het kind was, had ik nog kunnen stoppen.."
De remweg op nat wegdek wordt bij 80kmh uitgevoerd. Niet bij 120quote:Op woensdag 26 juli 2017 19:27 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
jajaja, jij maakt het helemaal van eieren.. dus volgens jou steken kinderen de snelweg over waar jij met 120 (eiksnelheid bij remproeven) aan komt rijden, of rijd je 120 op plaatsen waar kinderen over kunnen steken?
Als je nou wilt discussieren moet je wel een beetje realistisch blijven he...
bij 120/u is 14 meter ongeveer 12 - 15% ofzo.. bij 50 is je stopafstand ergens 28 meter, dus komt er misschien, alles ruim gerekend, 4,5 meter bij.. is wel 4,5 meter natuurlijk, maar het lijkt me logisch dat als je weet dat je banden minder zijn in de regen dat je je snelheid aanpast.. het gaat niet alleen om remmen sowieso, het gebeuren heet grip, dus je zult ook minder snel door bochten moeten/kunnen rijden..Ik merk sneller in een bocht dat ik op troeprubber rijd als dat ik het merk als ik achterlijk hard in de ankers moet, want dat gebeurt gewoon zelden.. die bochtjes heb ik all the time.
Neuh, er zijn ook goedkope merken die prima resultaten neerzetten. Zie bv de Leao Nova force..quote:Op woensdag 26 juli 2017 20:14 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Ik krijg het nare voorgevoel dat dit op het winter- en zomerbandentopic gaat lijken. Je moet een goed merk hebben, want anders ben je een hork dat alleen maar aan z'n centjes denkt.
ik ben sowieso te lui om die shit precies te gaan zitten uitrekenen.. Tevens zit ik op mijn foon tussen het hijsen door te lezen, modden en tikken, dus geen tijd voor exact science Maar ik zat er niet heel veel naast met mijn 4,5 meter guesstimate op basis van natte vinger berekening eh?quote:Op donderdag 27 juli 2017 08:22 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
De remweg op nat wegdek wordt bij 80kmh uitgevoerd. Niet bij 120
De beste banden haalden daar <34m. Die Achilles 49m.
Berekening komt later/was wat roestig
Done:
Bij 80kmh rijd je 22,22m/s.
De goede band doet daar 34,8m over.
Achilles 47m.
(22,2²/remafstand)/2 = Remvertraging in m/s²
Goede band: 7,10m/s²
Achilles: 5,25m/s²
Dus bij 50:
Goede band: 13,59m
Achilles: 18,36m
Is toch even 4,8m..
Bij 100kmh sta je zo'n 20m later stil.. leuk als er toch iets gebeurt waar je ineens keihard voor moet remmen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |