abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
  zondag 23 juli 2017 @ 01:07:33 #51
142235 Jigzoz
Angel to some; demon to others
pi_172611792
quote:
1s.gif Op zondag 23 juli 2017 01:05 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Een debat voeren met: 'jij bent voor ZP, dus ben je een racist', is niet echt een debat jiggy.
Ah, okÚ Reddie.

Zijn we het toch een keertje eens.
  zondag 23 juli 2017 @ 01:10:03 #52
168739 Red_85
'echt wel'
pi_172611825
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2017 01:01 schreef Montagui het volgende:

[..]

Exact. Ook ik kan me er 'iets' bij voorstellen. Heb empathie zat. Maar dan wil ik graag 'in gesprek' om die gevoelens, redenaties etc van beide kanten nader te belichten. Een dialoog.

Die dialoog kan helaas niet bestaan omdat de anti-Piet activisten geen dialoog willen. Ze willen alleen de verbanning van Zwarte Piet. Wat kan je dan nog als pro-Piet? Hoe moet je daarop reageren?
Niet alleen van 'zwarte', maar van alles wat ook maar enigsins kan 'herinneren' aan de slavernij.
Kijk maar naar die promo poster waarin ze hun standpunten duidelijk maken. Ook die agentenmishandelaar was er vrij duidelijk over bij BNR, zij willen niet stoppen als er ook nog maar iets is wat naar ZP verwijst.
'maar het feest hoeft niet stuk hoor'. Alleen piet moet weg van sint en piet :')
'Je gaat het pas zien als je het begrijpt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_172611836
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2017 01:02 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Hangt nogal af van de argumenten die je hebt. Zo gaat dat met een debat.
Op dit moment moeten CU en d'66 met elkaar praten over o.a. het levenseinde.

Dat doen ze. of ze er uit komen is een 2e, maar 'ze praten'!

Ik zie binnen de anti-Piet aanhangers eigenlijk totaal geen bereidheid tot praten terwijl dat bij de pro-Pieten wÚl aanwezig is (zie bv de opties tot aanpassing).
She's been working late, She comes home, Gets on the phone, Calls up a few close friends, Gets a bottle of wine or something, And as the evening draws on they sit and reminisce....
  zondag 23 juli 2017 @ 01:13:23 #54
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_172611872
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2017 00:54 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Omdat de pro-kant eigenlijk alleen drogredenen te bieden heeft. De anti-kant zegt zich bijvoorbeeld echt gekwetst te voelen.
Oftewel de moeder alle drogredenen :').

Wat je eigenlijk wilt zeggen: je wil geen enkel argument accepteren dat komt van mensen die ideologisch aan de andere kant staan.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  zondag 23 juli 2017 @ 01:14:03 #55
142235 Jigzoz
Angel to some; demon to others
pi_172611881
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2017 01:10 schreef Montagui het volgende:

[..]

Op dit moment moeten CU en d'66 met elkaar praten over o.a. het levenseinde.

Dat doen ze. of ze er uit komen is een 2e, maar 'ze praten'!

Ik zie binnen de anti-Piet aanhangers eigenlijk totaal geen bereidheid tot praten terwijl dat bij de pro-Pieten wÚl aanwezig is (zie bv de opties tot aanpassing).
Ik ben een ongelofelijke voorstander van pogingen tot wederzijds begrip. Lijkt me logisch.

Maar eh... Als je bereid bent tot aanpassingen, dan ben je toch geen pro-pieter meer?
pi_172611932
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2017 01:14 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ik ben een ongelofelijke voorstander van pogingen tot wederzijds begrip. Lijkt me logisch.

Maar eh... Als je bereid bent tot aanpassingen, dan ben je toch geen pro-pieter meer?
Ik, als pro-Pieter, ben bereid tot aanpassingen waarbij ik (vanuit het standpunt van de traditionalisten) maar 1 voorwaarde heb, Zwarte Piet is zwart. That's all. Voor mij part wordt Zwarte Piet veranderd in een zwarte raaf of een zwarte zombie. De kleur zwart is gewoon essentieel in de viering.
She's been working late, She comes home, Gets on the phone, Calls up a few close friends, Gets a bottle of wine or something, And as the evening draws on they sit and reminisce....
  zondag 23 juli 2017 @ 01:21:07 #57
168739 Red_85
'echt wel'
pi_172611945
quote:
14s.gif Op zondag 23 juli 2017 01:13 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Oftewel de moeder alle drogredenen :').

Wat je eigenlijk wilt zeggen: je wil geen enkel argument accepteren dat komt van mensen die ideologisch aan de andere kant staan.
Krokodillentranen van nzume bij late night vara over zp.
Maar vervolgens wel 2 weken later komen met 'witte mensen moeten eens leren luisteren' en een jaar later dat racistische boekje van haar.

Tjah...
1947-2016
pi_172612716
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2017 00:50 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Nee hoor.

[..]

Zeker niet. Ik heb er geen enkel bezwaar tegen als mensen dat figuur liever zwart zien. Ik vind dan alleen de overgebleven argumenten niet opwegen tegen de tegenargumenten.
Nou ja, die argumenten (heeft niets met slavernij of negers te maken) veegt alle tegen argumenten van tafel.
De kleur zwart of donker/duister heeft een symbolische betekenis, begrijpelijk dus dat heel veel mensen braakneigingen krijgen wanneer regenboogpieten of zelfs minions :') ge´ntroduceerd worden en door de strot geduwd terwijl zwarte piet overal taboe is.

Simpel een blik over de 'grens' werpen had voldoende geweest om jaren geleden al Knecht Ruprecht als zwarte piet in Nederland naast Sinterklaas te zetten.
Gewoon omdat mensen zich gekwetst voelen door onze huidige kindervriend, niet omdat zwarte piet racistisch zou zijn, noch dat het iets met de slavernij te maken zou hebben.
De hele discussie is door het belachelijke 'zwarte piet is racisme' al gelijk kapot gemaakt.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
  zondag 23 juli 2017 @ 03:53:03 #59
447352 Bluffertje00
Roken, Roken en Roken.
pi_172612761
Maakt geen flikker uit dat het verwijsd naar een slavernij verleden. Als we alle sporen van die tijd nu moeten gaan uitwissen moet het voor surinamers verboden worden Nerderlands te spreken want dat komt ook door slavernij want kolonie.
[b]Op dinsdag 9 augustus 2016 20:43 schreef deadprez het volgende:[/b]
ahaha jij bent vet oud
pi_172616155
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2017 01:10 schreef Montagui het volgende:

[..]

Dat komt omdat het bij de tegenstanders van zwarte piet het helemaal niet gaat om diens kleur.

De verwijzing naar het slavenverleden en de poging om de schuldenlast bij deze generatie blanken neer te leggen is niets meer of minder dan een opmaat om financiŰle schadevergoedingen te gaan eisen. Men probeert hier een financieel slaatje uit te slaan. Het gaat helemaal niet om zwarte piet maar om een poging schadevergoedingen te gaan innen. Dat is het werkelijke achterliggende doel.

Maar dat zal nooit gaan gebeuren. Wij zijn niet verantwoordelijk voor de daden van onze verre voorouders. Evenmin hoeven we daarvoor excuses aan te bieden. Het verleden is het verleden en blijft het verleden. Zoals het heden het heden blijft en de toekomst wordt. Alleen daar mogen we voor onze daden verantwoordelijk gesteld worden.

Dus zou de zwarte gemeenschap juist de moderne variant van de slavenhandel (tegenwoordig mensenhandel genoemd) aan de kaak moeten gaan stellen. Zoals we nu in Afrika volop zien, gepleegd door daders met een donkere huidskleur. Lijkt mij een actueler probleem dan de kleur van een zwart geschminkte folklore figuur ergens in het kleine Nederland.
  zondag 23 juli 2017 @ 11:23:17 #61
168739 Red_85
'echt wel'
pi_172616352
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2017 03:53 schreef Bluffertje00 het volgende:
Maakt geen flikker uit dat het verwijsd naar een slavernij verleden. Als we alle sporen van die tijd nu moeten gaan uitwissen moet het voor surinamers verboden worden Nerderlands te spreken want dat komt ook door slavernij want kolonie.
Hey! Alleen maatregelen met een positieve uitwerking voor de 'nazaten van slaven'.

Terug naar afrika wil niemand, herstelbetaling op je bakrekening in een westers ontwikkeld land wel.
1947-2016
  zondag 23 juli 2017 @ 11:26:01 #62
168739 Red_85
'echt wel'
pi_172616414
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2017 11:15 schreef Elzies het volgende:

[..]

Dat komt omdat het bij de tegenstanders van zwarte piet het helemaal niet gaat om diens kleur.

De verwijzing naar het slavenverleden en de poging om de schuldenlast bij deze generatie blanken neer te leggen is niets meer of minder dan een opmaat om financiŰle schadevergoedingen te gaan eisen. Men probeert hier een financieel slaatje uit te slaan. Het gaat helemaal niet om zwarte piet maar om een poging schadevergoedingen te gaan innen. Dat is het werkelijke achterliggende doel.

Maar dat zal nooit gaan gebeuren. Wij zijn niet verantwoordelijk voor de daden van onze verre voorouders. Evenmin hoeven we daarvoor excuses aan te bieden. Het verleden is het verleden en blijft het verleden. Zoals het heden het heden blijft en de toekomst wordt. Alleen daar mogen we voor onze daden verantwoordelijk gesteld worden.

Dus zou de zwarte gemeenschap juist de moderne variant van de slavenhandel (tegenwoordig mensenhandel genoemd) aan de kaak moeten gaan stellen. Zoals we nu in Afrika volop zien, gepleegd door daders met een donkere huidskleur. Lijkt mij een actueler probleem dan de kleur van een zwart geschminkte folklore figuur ergens in het kleine Nederland.
Exact. En de rest van de 'argumenten' die ze hebben zijn volslagen onzin en bijzaak.
1947-2016
pi_172618561
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2017 00:38 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Zou kunnen. Erik van Muiswinkel?

[i]"Er wordt wel heftig gediscussieerd, maar het echte, harde, nare, persoonlijke, smerige scheldwerk, komt allemaal van rechts. Dat kan ik echt in alle eerlijkheid zeggen.
Ik denk dat Van Muiswinkel dit aanhaalt als persoonlijke ervaring (of hij zegt gewoon iets doms). Hij zit in het pro-pietenkamp, logisch dat je dan weinig van het ''echte, harde, nare, persoonlijke, smerige scheldwerk'' van links meekrijgt.

Maar goed, om maar een andere BN'er aan te halen.

Henk Westbroek kreeg veertig doodsbedreigingen om Zwarte Piet
Zanger en presentator Henk Westbroek heeft minstens veertig doodsbedreigingen gekregen, omdat hij de traditie van Zwarte Piet ongemoeid wil laten.

Dat zegt Westbroek in gesprek met RTV Utrecht. Volgens de Utrechter zou de discussie over het jaarlijkse Sinterklaasfeest aan het ontsporen zijn.

"Ik ben pro-Zwarte Piet. Als jij anti-Zwarte Piet bent, zijn we even goede vrienden. Maar ga me niet met de dood bedreigen", aldus Westbroek.

[ Bericht 0% gewijzigd door luxerobots op 23-07-2017 15:44:32 ]
pi_172739748
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juli 2017 09:23 schreef CarltonBanks het volgende:
Jongens, het is Juli, flikker op met die zwarte piet onzin en bewaar het tot de pepernoten weer in de winkel liggen, stelletje aanstellers
NWS / Gesignaleerd in de supermarkt: kruidnoten!
*O* 8} *O*
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  vrijdag 28 juli 2017 @ 17:00:58 #65
346597 CarltonBanks
Black by design
  vrijdag 28 juli 2017 @ 19:21:06 #66
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_172743736
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2017 13:18 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Ik denk dat Van Muiswinkel dit aanhaalt als persoonlijke ervaring (of hij zegt gewoon iets doms). Hij zit in het pro-pietenkamp, logisch dat je dan weinig van het ''echte, harde, nare, persoonlijke, smerige scheldwerk'' van links meekrijgt.
Van Muiswinkel is tegenwoordig anti. De verrader oO/
pi_172778725
quote:
Haha, dat wilde ik hier ook net gaan posten. <O)
Though the truth may vary this ship will carry our bodies safe to shore.
* * * Arcee's FOK!lijstjes * * *
pi_172778812
Zwarte Piet is ook geen racisme :)
Zonder wrijving geen glans
pi_172778910
quote:
1s.gif Op zondag 23 juli 2017 11:23 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Hey! Alleen maatregelen met een positieve uitwerking voor de 'nazaten van slaven'.

Terug naar afrika wil niemand, herstelbetaling op je bakrekening in een westers ontwikkeld land wel.
Dat is de kern van het probleem.
Over 100 jaar, als ZP dan nog bestaat en er zijn nog genoeg blanken over om het te vieren, dan zullen de nazaten van de dobbernegers met gelijke eisen komen:
vuile racisten, jullie hebben ons hierheen gehaald om gebruik te maken van jullie sociale voorzieningen als slaven te werken, wij eisen herstelbetalingen :(
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_172780657
Een kinderfeestje gaan verstoren met een demonstratie, gaan demonstreren waar het niet is toegestaan en dan gaan janken dat je hard word aangepakt zoals vorig jaar in Gouda, dat is de anti Pieten club.
Schreeuwend compromisloos volk wat waarschijnlijk tijd teveel over heeft om over zo iets onzinnigs druk te maken.
Werken doen ze waarschijnlijk niet,maar om het handje uit te steken naar de racistische pro zwarte piet Nederlander om geld aan te pakken is blijkbaar geen probleem, zo principieel zijn ze dan ook weer niet.

[ Bericht 27% gewijzigd door Bottendaal op 30-07-2017 12:58:09 ]
  zondag 30 juli 2017 @ 18:19:15 #71
408238 Gabrunal_2013
this is my home
pi_172789654
De anto pieten zijn meestal werkeloze surinamers, of gepensioeneerde grachtengordel. Dezelfde onzin zie je met het circus rond het vervangen van dames en heren naar beste reizigers. "Dames en heren" is immers " stichmatiserend. Dat gespuis zit voornamelijk in Amsterdan, dus ik zou zeggen, eenatoombom op die kutstad, dan zijn we van deze onzinnigheid ook af.
  zondag 30 juli 2017 @ 18:20:42 #72
429573 KingRadler
Nature Made Me a Freak
pi_172789684
kruidnoten heeft niks met Sinterklaas te maken, je kan het gewoon het hele jaar door eten.
pi_172789698
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 18:19 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
Dat gespuis zit voornamelijk in Amsterdan, dus ik zou zeggen, eenatoombom op die kutstad, dan zijn we van deze onzinnigheid ook af.
Gut wat een geniale oplossing !!!!
Wat een geweldig vernieuwend idee...
pi_172798175
Ik vind dat zwarte Piet meer kenmerken van een stereotype donker persoon moet hebben.

Vrouwelijke zwarte Pieten moeten kussens in hun broek stoppen zodat ze extra dikken billen hebben en mannelijke zwarte Pieten moeten een salami worst in hun broek dragen.
Ook moeten ze op gestolen fietsen rondrijden en te laat komen bij de intocht en heel langzaam pepernoten uitdelen etc.

Laten we het dan ook zo heftig mogelijk maken als het toch al zo ervaren wordt.
  maandag 31 juli 2017 @ 04:12:48 #75
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_172799682
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 18:19 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
De anto pieten zijn meestal werkeloze surinamers, of gepensioeneerde grachtengordel. Dezelfde onzin zie je met het circus rond het vervangen van dames en heren naar beste reizigers. "Dames en heren" is immers " stichmatiserend. Dat gespuis zit voornamelijk in Amsterdan, dus ik zou zeggen, eenatoombom op die kutstad, dan zijn we van deze onzinnigheid ook af.
Stichmatiserend. Gepensioeneerd. Anto Pieten. Amsterdan.

Log uit.
Dit, dus.
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')