abonnement Unibet Coolblue
  zondag 23 juli 2017 @ 11:13:20 #276
63722 z80
I fink you freaky
pi_172616108
quote:
1s.gif Op zondag 23 juli 2017 10:39 schreef Pietverdriet het volgende:
Als je dacht dat het niet absurder kon, Trump gaat zijn medewerkers en zichzelf een presidentieel pardon (gratie) geven en ontkomen daarmee alle juridische stappen (oa het Rusland onderzoek)...

Zelfs Bananenrepubliek dictatoren zijn volgens mij niet vaak zo ver gegaan

https://www.nytimes.com/2(...)ential-clemency.html
Dit stukje uit je link is wel interessant.
quote:
What about the 25th Amendment?

This part of the Constitution provides a mechanism for temporarily making the vice president the “acting president” when a president is disabled from carrying out his duties.

In her 1974 memo, Ms. Lawton argued that it would be lawful for a president to declare himself temporarily disabled, receive a pardon from the vice president, and then resume his role as president.

Under such a scenario, Mr. Trump could put his pardon on firmer legal footing by getting Vice President Mike Pence to do it for him.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  zondag 23 juli 2017 @ 11:14:49 #277
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_172616141
quote:
1s.gif Op zondag 23 juli 2017 11:10 schreef Lot_1 het volgende:

[..]

Huh?

Ik geef niets aan over zijn redenen toch? Vind het ook niet bepaald een sjieke actie.
Maar als jij (naar ik vermoed grotendeels op basis van de titel) stelt dat vd Staaij beweert dat artsen mensen vermoorden, dan geef ik aan dat de titel niet van hem is.
Heb even herlezen en je hebt gelijk ^O^

Jammer dat ik op de site van de SGP de oproep tot vertaling van de brief in andere landen niet kan lezen.
Spoilers!
pi_172616167
quote:
1s.gif Op zondag 23 juli 2017 11:07 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

hoezo is dit onzin? Mijn buurvrouw heeft euthanasie gehad wegens depressies en pijn zonder dat ze terminaal ziek was
Er is 0.0 in de wetgeving veranderd sinds 2002. Het is onzin dat er eerst sprake moest zijn van een ongeneeslijke aandoening of terminale fase. Deze groepen vielen altijd al binnen de grenzen van de wet.
Tonight I think I'll walk alone
I'll find my soul as I go home
pi_172616174
quote:
1s.gif Op zondag 23 juli 2017 11:11 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Dat zou me bij iedere partij storen.

Het grote conservatieve Amerika er bij halen omdat je je eigen oerconservatieve denkbeelden van 150 jaar terug er niet doorheen krijgt. Hoe haalt hij het in zijn hoofd.


en als een politieke stroming in ander land Nederland er bij haalt om progrssieve denkbeelden er door te krijgen? Nederlandse politiek bemoeit zich regelmatig met andere landen
  zondag 23 juli 2017 @ 11:20:31 #280
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_172616276
quote:
1s.gif Op zondag 23 juli 2017 11:15 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

en als een politieke stroming in ander land Nederland er bij haalt om progrssieve denkbeelden er door te krijgen? Nederlandse politiek bemoeit zich regelmatig met andere landen
Goed punt.

Echter, wij bemoeien ons over het algemeen met regimes waarin mensenrechten worden geschonden. Dat is bij ons niet het geval. Er worden bij ons wetten van God geschonden maar dat is voor politiek en democratische rechtstaat niet relevant.
Spoilers!
  zondag 23 juli 2017 @ 11:23:32 #281
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_172616360
quote:
1s.gif Op zondag 23 juli 2017 11:15 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

en als een politieke stroming in ander land Nederland er bij haalt om progrssieve denkbeelden er door te krijgen? Nederlandse politiek bemoeit zich regelmatig met andere landen
True
Nederland heeft de opinie, net als de VS dat we een manifest destiny hebben. Volgens een van mijn docente aan de Uni (weet nog precies hoe hij er uit zag maar zijn naam ben ik kwijt) ligt dat in het protestantisme
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_172616639
LS, die mexicaanse kip zit nu in de SC :9 Ben benieuwd. Rook net al lekker. Nu eerst filmpje in de bios 8-)
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_172616849
quote:
1s.gif Op zondag 23 juli 2017 10:56 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

nee het engels voor moord is murder en dat is jou best bekend denk ik.
Artsen doden mensen op verzoek, daar ben ik groot voorstander van, maar accepteer ook mening van anderen die daar grote moeite mee hebben
Die kunnen er gewoon voor kiezen geen euthanasie te nemen. Zo simpel is het dan ook weer. Net als met abortus, is er niemand die hem gaat dwingen dat te ondergaan. Hij wil wel afdwingen dat mensen het niet kunnen ondergaan.
pi_172616905
quote:
2s.gif Op zondag 23 juli 2017 11:45 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Die kunnen er gewoon voor kiezen geen euthanasie te nemen. Zo simpel is het dan ook weer. Net als met abortus, is er niemand die hem gaat dwingen dat te ondergaan. Hij wil wel afdwingen dat mensen het niet kunnen ondergaan.
ja, en, dus? Elke politieke partij wil invloed op jouw leven en elke kerkelijke stroming ook.
Democratie heeft ook plek voor conservatieve stromingen
pi_172616949
quote:
1s.gif Op zondag 23 juli 2017 11:48 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

ja, en, dus? Elke politieke partij wil invloed op jouw leven en elke kerkelijke stroming ook.
Democratie heeft ook plek voor conservatieve stromingen
Ik ben nogal een groot voorstander van persoonlijke rechten. Zoals van der Staaij het recht heeft geen abortus te ondergaan :+ Los van of het om conservatief gaat of niet, wil van der Staaij mensen een recht ontnemen waar hij op geen enkele wijze hinder van ondervind.
  zondag 23 juli 2017 @ 11:50:41 #286
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_172616954
quote:
1s.gif Op zondag 23 juli 2017 11:15 schreef mjan het volgende:

[..]

Er is 0.0 in de wetgeving veranderd sinds 2002. Het is onzin dat er eerst sprake moest zijn van een ongeneeslijke aandoening of terminale fase. Deze groepen vielen altijd al binnen de grenzen van de wet.
Toch was het in 2002 niet de bedoeling om mensen die niet terminaal waren dood te maken. De criteria om voor euthanasie zijn wel degelijk heeeeel snel opgerekt.
pi_172616976
quote:
1s.gif Op zondag 23 juli 2017 11:50 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Toch was het in 2002 niet de bedoeling om mensen die niet terminaal waren dood te maken. De criteria om voor euthanasie zijn wel degelijk heeeeel snel opgerekt.
Nee. Gewoon nee.
Tonight I think I'll walk alone
I'll find my soul as I go home
  zondag 23 juli 2017 @ 11:52:12 #288
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_172616985
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2017 11:35 schreef PdeHoog het volgende:
LS, die mexicaanse kip zit nu in de SC :9 Ben benieuwd. Rook net al lekker. Nu eerst filmpje in de bios 8-)
Nu had onze mod toch uitdrukkelijk verzocht dat ding voluit te schrijven! }:|
pi_172616996
quote:
2s.gif Op zondag 23 juli 2017 11:50 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Ik ben nogal een groot voorstander van persoonlijke rechten. Zoals van der Staaij het recht heeft geen abortus te ondergaan :+ Los van of het om conservatief gaat of niet, wil van der Staaij mensen een recht ontnemen waar hij op geen enkele wijze hinder van ondervind.
heb jij er hinder van dat in USA mensen gedood worden als straf? Dat is een grondwettelijk recht waar veel Amerikanen enorm aan gehecht zijn
  zondag 23 juli 2017 @ 11:54:02 #290
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_172617019
quote:
1s.gif Op zondag 23 juli 2017 11:51 schreef mjan het volgende:

[..]

Nee. Gewoon nee.
Dat heb ik toch heeeeeeel anders ervaren. En van der Staaij blijkbaar ook.
pi_172617057
quote:
1s.gif Op zondag 23 juli 2017 11:52 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

heb jij er hinder van dat in USA mensen gedood worden als straf? Dat is een grondwettelijk recht waar veel Amerikanen enorm aan gehecht zijn
Nee, dat is geen grondwettelijk recht. Amerikanen mogen niet zomaar Amerikanen doden. Op een overlijdenscertificaat -ik kan hem erbij zoeken als je wilt, die ligt hier ergens- staat bij cause of death ook 'homicide'. Er wordt dan via constructies een tijdelijke vergunning voor ik meen drie uur verleend waarin de staat een ontheffing krijgt op het niet mogen doodmaken van één specifiek persoon. En dat gaat tegen mensenrechten in.
pi_172617212
quote:
2s.gif Op zondag 23 juli 2017 11:55 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Nee, dat is geen grondwettelijk recht. Amerikanen mogen niet zomaar Amerikanen doden. Op een overlijdenscertificaat -ik kan hem erbij zoeken als je wilt, die ligt hier ergens- staat bij cause of death ook 'homicide'. Er wordt dan via constructies een tijdelijke vergunning voor ik meen drie uur verleend waarin de staat een ontheffing krijgt op het niet mogen doodmaken van één specifiek persoon. En dat gaat tegen mensenrechten in.
heb jij er last van van - dat was de vraag
pi_172617248
quote:
1s.gif Op zondag 23 juli 2017 11:54 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Dat heb ik toch heeeeeeel anders ervaren. En van der Staaij blijkbaar ook.
Ik geef jou een grote kom en zeg dat je er knikkers in kunt doen. Jij stopt er twee kleine, blauwe knikkers in. Na een tijd ga je er ook andere kleuren en groottes instoppen.

Is de kom dan veranderd? Zijn het geen knikkers meer omdat ze niet meer klein en blauw zijn? Het is dan toch onzin als iemand gaat schreeuwen en zegt dat die kom alleen maar bedoeld is voor kleine, blauwe knikkers?
Tonight I think I'll walk alone
I'll find my soul as I go home
  zondag 23 juli 2017 @ 12:14:23 #294
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_172617472
Nee, dat is geen onzin als we destijds consensus hadden dat die kom voor blauwe knikkers bedoeld is.
Kun je het wel proberen te depersonificeren met een kleuterkom verhaal, maar dat vind ik vrij ongepast.
We hebben het niet over knikkers maar over mensenlevens.
pi_172617512
We hebben het over de levens van mensen die dat leven niet willen hebben, om voor hen moverende redenen. Wie zijn wij om dat beter te willen weten dan de lijders van dat leven zelf?
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_172617577
Volgens mij is de wet niet opgerekt maar de mening van mensen wel. Euthenasie is redelijk gemeengoed geworden, wij zijn er aan gewend. En waarom zou iemand die echt niet meer wil leven niet mogen sterven op een waardige manier en niet meer voor een trein hoeven te springen.
We have far more in common than that which devides us..
  zondag 23 juli 2017 @ 12:20:56 #297
221912 minilot
Nancy boy
pi_172617581
quote:
1s.gif Op zondag 23 juli 2017 12:16 schreef Vanyel het volgende:
We hebben het over de levens van mensen die dat leven niet willen hebben, om voor hen moverende redenen. Wie zijn wij om dat beter te willen weten dan de lijders van dat leven zelf?
Gewoon dit. :Y
Let me see you stripped down to the bone
  zondag 23 juli 2017 @ 12:23:59 #298
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_172617627
quote:
1s.gif Op zondag 23 juli 2017 12:16 schreef Vanyel het volgende:
We hebben het over de levens van mensen die dat leven niet willen hebben, om voor hen moverende redenen. Wie zijn wij om dat beter te willen weten dan de lijders van dat leven zelf?
Daar gaat het nu niet over, het gaat erover of van der Staaij gelijk heeft dat de criteria verschuiven en of hij het recht heeft om buiten Nederland om steun te vragen voor zijn standpunt.

Ik zeg dus ja en ja.
pi_172617634
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2017 12:14 schreef RobinOok het volgende:
Nee, dat is geen onzin als we destijds consensus hadden dat die kom voor blauwe knikkers bedoeld is.
We hadden consensus dat die kom bedoeld was voor knikkers. Dat was mijn hele punt. Dan moet je niet achteraf gaan zeggen dat er alleen blauwe knikkers in mogen, of dat de kom ineens groter is. Dat is gewoon niet waar.

Ik kan ook prima een heel verhaal gaan schrijven over de zorgvuldigheidseisen, als je vindt dat het dat niet depersonificeert.
Tonight I think I'll walk alone
I'll find my soul as I go home
pi_172617642
quote:
1s.gif Op zondag 23 juli 2017 12:16 schreef Vanyel het volgende:
We hebben het over de levens van mensen die dat leven niet willen hebben, om voor hen moverende redenen. Wie zijn wij om dat beter te willen weten dan de lijders van dat leven zelf?
wij? Wij willen dat niet beter weten, maar de SGP en andere conservatieve politieke partijen wel.
En dat mag dus he
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')