abonnement Unibet Coolblue
pi_172669724
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 juli 2017 17:15 schreef BellaaElisa het volgende:

[..]

Yes! Die heb ik. Volgens mij zelfs 2! Als je wilt kan ik ze sturen?
Top, zou je de code naar mij willen sturen in pm? Van de versie die ik had was het overigens een universele code, dus je kan m zelf evt ook nog gebruiken dan :)
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_172669812
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 juli 2017 17:22 schreef FlyingFish het volgende:

[..]

Top, zou je de code naar mij willen sturen in pm? Van de versie die ik had was het overigens een universele code, dus je kan m zelf evt ook nog gebruiken dan :)
Prima, ik stuur de code vanavond even naar je toe. Hier zouden ze waarschijnlijk toch in de prullenbak verdwijnen :)
pi_172669829
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juli 2017 17:02 schreef minilot het volgende:

[..]

Mijn algemene beeld van kraamhulp is helemaal niet negatief hoor: hartstikke goed dat het er is en voor een boel moeders zal het absoluut zalig zijn, maar mijn persoonlijk lijkt het vooral erg storend en ik ken ook genoeg verhalen van mensen die echt niet konden wachten tot de kraamhulp weer foetsie was. Ik vermoed dat ik zo iemand ben. Dat ligt niet zozeer aan slechte of vervelende kraamhulp, wél aan persoonlijke voorkeuren en gevoelens over privacy. :Y

Maar goed, we zullen het wel zien! ^O^
Dat kan uiteraard alsnog inderdaad :Y en dan is die optie van minder uren misschien inderdaad wel iets voor jullie.

Mijn opmerking kwam meer voort uit de observatie dat er echt heel veel mensen zijn die gewoon een verkeerd beeld hebben, wat jammer is :)
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
  dinsdag 25 juli 2017 @ 17:33:26 #254
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_172669928
Ik moet zeggen dat het me ook n vreemd idee lijkt hoor, iemand in huis die fruithapjes voor je maakt en die je helpt met (zelf) verzorging ect. Maar vooral voor de uitleg omtrent baby lijkt het me wel fijn :Y de rest laat ik wel gewoon over me heen komen, en als ik me toch ergens aan stoor oid kan ik dat altijd nog aangeven.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  dinsdag 25 juli 2017 @ 17:40:46 #255
221912 minilot
Nancy boy
pi_172670108
Ik heb, heel eigenwijs misschien, helemaal niet het idee dat ik nou zo verschrikkelijk veel uitleg over baby's nodig heb. Volgens mij wijst het meeste zich vanzelf: veel slapen, veel eten en een beetje schoonhouden. Geen hogere wiskunde. Ik was al een flinke puber toen mijn broertje werd geboren en mijn lief komt uit een heel groot gezin en zijn heel makkelijk en ervaren met baby's qua vasthouden, aankleden en in bad stoppen en dergelijke. We zijn allebei intelligent genoeg en als we iets niet weten zoeken we het gewoon op. Ik geloof simpelweg niet dat ik nou heel veel nood heb aan een kraamverzorgster die me van alles uitlegt.
Wat medische hulp bij de fysieke nasleep van een bevalling, jups, en wat tips en trucs bij het op gang brengen van de borstvoeding: graag, maar ik zou eigenlijk niet weten waar ik zo'n kraamhulp verder nou zo hard voor nodig zou hebben. :@
Let me see you stripped down to the bone
pi_172670203
minilot, mijn eerste kraamhulp heeft na een dag of drie ook nog maar halve dagen gewerkt omdat meer niet nodig was, heeft ze zelf aangepast. Je kan dus altijd informeren of dat mogelijk is. Maar het is wel echt heel erg fijn dat je 's middags nog even 1,5 uur kan slapen terwijl zij de boel in de gaten houdt. En als je het minimale aan uren afneemt doen ze dat soort dingen dus niet. En het was fijn dat mijn huis gepoetst werd, dat was sinds de verhuizing een maand amper meer gebeurd.

Omdat ik nu een keizersnede had en een tweeling, hadden we een indicatie voor 10 dagen kraamzorg. Ik twijfelde daar vooraf over omdat de 1e kraamhulp zo weinig te doen had na een paar dagen. Maar na 1 dag was ik om en waren we uiteindelijk heel blij met die twee extra dagen. En we waren ook weer blij toen ze weer weg ging, want je huis voor jezelf is ook erg fijn!

Mijn ervaring met kraamzorg is hetzelfde als met de verloskundige zorg. De eerste keer dat je daar in je blote kont voelt heel onprettig en geneer je je zelfs een beetje. En bij de bevalling boeit het je uiteindelijk totaal niet meer wie er allemaal mee kijkt en in je wroet En na de kraamweek komt dat weer langzaam terug. De eerste keer dat de kraamhulp binnenkomt is ook onwennig, de tweede dag ben je blij dat ze er weer is. En is dat niet zo dan kun je altijd nog van kraamhulp wisselen.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
  dinsdag 25 juli 2017 @ 17:50:37 #257
221912 minilot
Nancy boy
pi_172670363
Ik wil juist niet dat ze(/hij? een mannelijke hulp lijkt me toffer!) gaat lopen poetsen. :D Dat zou ik echt mallotig vinden, we hechten helemaal niet zo aan een gepoetst huis en mijn lief is een paar weken vrij na de bevalling dus het hoognodige doen we lekker zelf. Of helemaal niet. Boeien.
Ik zou me er echt verschrikkelijk ongemakkelijk bij voelen als iemand die ik niet ken in mijn huis ineens zou gaan lopen schoonmaken. Nope, nope, nope!

Gaat trouwens vooral om aanwezigheid in huis, in hoeverre ze zich met mijn lijf in mijn blote kont bemoeit, dat maakt me dan weer helemaal niks uit. Geen enkele moeite mee. Geldt ook voor mijn verloskundige, maar die is toevallig dusdanig aantrekkelijk dat ze.. ahem.. gerust een beetje méér aan me mag zitten dan tot dusver nodig was. :@
Let me see you stripped down to the bone
pi_172670460
Ik vind de Kraamzorg helemaal geen probleem. Ik had alleen geen zin in een intake gesprek thuis, omdat ik me dan vrij moet houden daarvoor. Daar ging het me meer om. Nou ja, nu hoeft dat dus niet meer ;)
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  dinsdag 25 juli 2017 @ 17:55:21 #259
221912 minilot
Nancy boy
pi_172670495
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 juli 2017 17:54 schreef LeSage het volgende:
Ik vind de Kraamzorg helemaal geen probleem. Ik had alleen geen zin in een intake gesprek thuis, omdat ik me dan vrij moet houden daarvoor.
Oh, zo had ik het ook niet geïnterpreteerd hoor! :D Meer dat je me globaal op het idee bracht dat ik ook gewoon nee kon zeggen tegen een intake aan huis! ^O^
Let me see you stripped down to the bone
pi_172670546
Wil je borstvoeding geven minilot? Want ondanks dat ik me daar goed over ingelezen heb was onze kraamhulp (ja, een man hadden we hier, één van de twee die er zijn in Nederland. ;) ) daar een onmisbare bron van informatie over.
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_172670596
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juli 2017 17:55 schreef minilot het volgende:

[..]

Oh, zo had ik het ook niet geïnterpreteerd hoor! :D Meer dat je me globaal op het idee bracht dat ik ook gewoon nee kon zeggen tegen een intake aan huis! ^O^
Volgens de mevrouw aan de telefoon was dat dan ook niet zomaar, maar ik vermoed dat zij er andere belangen bij heeft (huisbezoekjes kunnen declareren), ze zei namelijk: 'Oh, maar je bent verzekerd bij menzis, dus dan krijg je die intake gewoon van de verzekering.' Toen heb ik haar gezegd dat het me daar zeker niet om ging, maar gewoon dat ik er geen zin in heb.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  dinsdag 25 juli 2017 @ 18:02:13 #262
221912 minilot
Nancy boy
pi_172670648
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juli 2017 17:57 schreef Krisvc het volgende:
Wil je borstvoeding geven minilot? Want ondanks dat ik me daar goed over ingelezen heb was onze kraamhulp (ja, een man hadden we hier, één van de twee die er zijn in Nederland. ;) ) daar een onmisbare bron van informatie over.
Ja, dat gaf ik net ook al aan, kraamhulp die helpt bij borstvoeding, daar gaat het me vooral om. Ik denk dat, als ik geen borstvoeding had willen geven, ik misschien uberhaupt gewoon geen kraamhulp had gewild en controles gewoon door VK & huisarts had laten doen. Maar nu dus wel aangevraagd, want borstvoeding. :Y

En een mannelijke hulp, tof! O+

[ Bericht 3% gewijzigd door minilot op 25-07-2017 18:08:33 ]
Let me see you stripped down to the bone
pi_172670788
Kraamzorg O+
Ik ben een rasechte zolderkamerautist, maar O+ kraamhulp O+
Ik had nogal wat opstartproblemen met de BV, en ze heeft me zo goed geholpen _O_
Elke dag een schoon bed _O_ schone wc _O_ schone douche _O_ ontbijt en fruit op bed _O_
Soms mis ik haar nog :D :+
  dinsdag 25 juli 2017 @ 18:19:22 #264
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_172671025
Ik ben sociaal helemaal niet goed onderlegd en vind sommige sociale toestanden zelfs een beetje eng :@ Zit ook niet wachten op vreemde mensen in huis. Maar kraamhulp zie ik niet tegenop. Komt misschien ook omdat mijn zusje mijn hulp al heeft uitgezocht en vast heeft laten leggen. Zij kan goed inschatten wat voor iemand hier past.
En het lijkt mij dus heeerlijk als ze een boel dingen uit handen neemt
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_172671200
Over dat zinnetje had ik heen gelezen, sorry. :D

Ik vond de emotionele ondersteuning ook prettig. Want hoewel ik best wel wist dat mijn wereld op z'n kop zou staan was het toch even anders om daar in de realiteit mee om te gaan. En de kraamtranen zijn ook niet helemaal te onderschatten.

Sociale noob present. Maar daar zullen ze toch genoeg mee te maken hebben en op in kunnen spelen? Een goede kraamhulp wel lijkt me tenminste.

Dit keer vraag ik overigens een andere kraamhulp aan. Wel dezelfde organisatie. Maar het kusjekroel waar ik vorige keer wel behoefte aan had heb ik dit keer minder behoefte aan. Ik wil dit keer graag iemand die van aanpakken weet en ons kan ondersteunen in hoe een gezinnetje van 4 werkt.
Want het leven is niet meer dan een sprookje
  dinsdag 25 juli 2017 @ 18:35:12 #266
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_172671383
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juli 2017 17:12 schreef minilot het volgende:

[..]

Dat sowieso ja. :Y

Wat grappig trouwens, een hoogseizoen voor bevallingen! :D Wist ik niet!
9 maanden geleden was het erg koud. ;)
Protège moi de mes désirs.
  dinsdag 25 juli 2017 @ 19:07:21 #267
409579 LuDann
All the way
pi_172672340
Wij hadden de eerste keer echt een draak van een kraamhulp. :X

Dit keer wil ik een ander bureau inschakelen, eentje die speciaal is gericht op de manier van opvoeden waar wij ons fijn bij voelen. Samen slapen, borstvoeding, dragen, dat soort dingen.
pi_172672917
Jeej voor alle goede echo's!!

lesage ben benieuwd of je gelijk hebt en hij nu met het hoofdje naar beneden ligt. Ik voel de laatste dagen ook veel beweging en steeds op een andere plek harde delen. ik ga er ergens vanuit dat ze nog hetzelfde ligt maar ben benieuwd naar wat de vk denkt en de echo volgende week laat zien.

Gelukkig niet meer zo'n pijnlijke buik gehad als gisternacht gehad. Nog twee dagen werken en hoop dat het dan met extra rust ook niet meer voor gaat komen.
Vannacht wel gedroomd over de bevalling, dat het super makkelijk ging en we niemand (niet eens de verloskundige) hadden gebeld en de baby eerst 2 dagen voor ons alleen hebben gehouden. Ben bang dat het tegenovergestelde waarheid gaat worden ivm medisch, maar ach dromen mag :P

Wat kraamzorg betreft laat ik het over me heenkomen en als ons iets niet bevalt verwacht ik daarover in gesprek te kunnen gaan.
pi_172673591
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 juli 2017 17:10 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

volgens mij kun je ook aangeven dat je een minimaal aantal uren wilt en dat je bijv niet wilt dat ze je huishouden doen, je visite entertainen ect maar puur jou lichamelijk weer op de been krijgen en uitleggen wat je met je baby moet doen.

Ik beval kennelijk in zwangerhoogseizoen (eind aug) en ze gaven bij de intake al aan dat t kon dat ze mogelijk maar 4u per dag konden komen ipv de gebruikelijke 8. En in die vier uur doen ze dan alleen moeder en kind dingen. Ik denk dat als je dat zou hebben als voorkeur dat ze dat gewoon doen :Y hoogseizoen of niet.
Bij mij spraken ze ook al over zwangerhoogseizoen en ik hoorde van meer zwangeren (die op andere momenten uitgerekend waren) dat kraambureaus zeiden dat er halftijds hulp zou komen. Bij ons is dat inderdaad ook gebeurd, onze kraamhulp had twee gezinnen op één dag. Heb het gevoel dat de (grotere?) bureaus een vrij waardeloos personeelsmanagement hebben, hoewel onze kraamhulpen zelf deze keer echt super waren (wij hebben er drie gehad: een net na de thuisbevalling, eentje een paar dagen daarna, toen ziekenhuisopname dus geen kraamhulp maar later alsnog negende en tiende dag).
  dinsdag 25 juli 2017 @ 20:07:14 #270
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_172673871
Ja vond het ook raar, we zijn al n maand of 7 aangemeld en ik vermoed dat een groot aantal aanmeldingen tijdig binnen komt.je kan dan toch zorgen dat je tegen die tijd voldoende personeel hebt, helemaal als grote speler op de markt?

Vond het ook stom dat je daardoor ook gewoon minder uren krijgt dan waarop je recht hebt, het is niet dat ze dan ineens anderhalve week of twee weken komen.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_172674218
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juli 2017 17:50 schreef minilot het volgende:
Ik wil juist niet dat ze(/hij? een mannelijke hulp lijkt me toffer!) gaat lopen poetsen. :D Dat zou ik echt mallotig vinden, we hechten helemaal niet zo aan een gepoetst huis en mijn lief is een paar weken vrij na de bevalling dus het hoognodige doen we lekker zelf. Of helemaal niet. Boeien.
Ik zou me er echt verschrikkelijk ongemakkelijk bij voelen als iemand die ik niet ken in mijn huis ineens zou gaan lopen schoonmaken. Nope, nope, nope!
Ik bedoel het echt niet om tegen je in te gaan of over jouw gevoel heen te walsen, dat vooropgesteld ;)

Maar ik denk dat je je er stiekem misschien toch een beetje op verkijkt. Qua poetsen gaat het er niet zozeer om hoeveel waarde je ergens aan hecht, maar ook gewoon om hygiënisch-medisch oogpunt (bijv. met het oog op infecties). Ik ben zelf ook totaal niet van het schoonmaken, maar na een bevalling is het echt een heel fijn idee dat iemand dagelijks even het sanitair poetst, of stofzuigt, of je bed verschoont.
Zelf kom je daar echt niet aan toe, maar op zo'n moment is het wel degelijk boeiend :)

En ik was ook al flink wat baby's gewend én ik ben normaal gesproken alles behalve onzeker (ik herken mezelf best wel in je omschrijving ;) ), maar ik had vooraf echt gigantisch onderschat wat zo'n kleintje met je doet (mentaal en emotioneel).

Nou ja, dus niet dwars of betweterig bedoeld en doe vooral wat voor jullie goed voelt, maar sluit het niet bij voorbaat uit, dat bedoel ik meer ;)

En een mannelijke kraamhulp, dat lijkt me ook echt heel tof! :D

Onze kraamhulp is helaas gestopt ;( anders had ik zeker weten een verzoek ingediend om haar weer te krijgen O+
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_172675803
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juli 2017 20:18 schreef twist02 het volgende:

Maar ik denk dat je je er stiekem misschien toch een beetje op verkijkt. Qua poetsen gaat het er niet zozeer om hoeveel waarde je ergens aan hecht, maar ook gewoon om hygiënisch-medisch oogpunt (bijv. met het oog op infecties). Ik ben zelf ook totaal niet van het schoonmaken, maar na een bevalling is het echt een heel fijn idee dat iemand dagelijks even het sanitair poetst, of stofzuigt, of je bed verschoont.
Zelf kom je daar echt niet aan toe, maar op zo'n moment is het wel degelijk boeiend :)
Nou, een waarheid als een koe. Wat is het heerlijk om, als je het idee hebt dat er meerdere vrachtwagens over je heen zijn gedenderd, steeds in een fris bed te liggen en om een frisse en een schone badkamer te hebben terwijl je jezelf alles behalve fris voelt (daarover treed ik maar niet in details hier nu, daar was volgens mij ooit eens een apart en berucht topic over). En dat had mijn vriend eventueel ook wel kunnen doen, elke dag of om de dag het bed verschonen, maar dat kan na die eerste kraamweek ook nog en bovendien zit je de eerste dagen na die bevalling allebei nog een beetje zo 8)7 , want je hebt zojuist het meest ingrijpende van je hele leven meegemaakt. Je bent ouders geworden. 8)7 .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  dinsdag 25 juli 2017 @ 21:09:53 #273
221912 minilot
Nancy boy
pi_172676272
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juli 2017 20:18 schreef twist02 het volgende:

[..]

Ik bedoel het echt niet om tegen je in te gaan of over jouw gevoel heen te walsen, dat vooropgesteld ;)

<knip>

Nou ja, dus niet dwars of betweterig bedoeld en doe vooral wat voor jullie goed voelt, maar sluit het niet bij voorbaat uit, dat bedoel ik meer ;)
Ha! :D Hartstikke lief, maar je hoeft je echt niet zo in te dekken joh! Ik vind het helemaal prima als iemand met meer ervaring gewoon tegen me ingaat. :Y Geen enkel punt! :*

En ja, ik voel me er tamelijk zeker en relaxed over en ik ben mentaal en emotioneel al mijn hele leven ontzettend stabiel, maar ik weet óók wel dat dat theoretisch een hele andere kant op kan schieten als het eenmaal zo ver is. Dus wel gewoon netjes kraamhulp besteld voor de reguliere hoeveelheid uren omdat ik dat met borstvoeding sowieso wel handig vind, en als ik na een paar dagen vind dat ze (of hij! :+ ) er wel vandoor kan, dan kan dat alsnog. We zien wel. Ik onderschat heus niet wat het krijgen van een ukkie met ons doet maar ik óverschat het ook niet - ik heb simpelweg niet de illusie dat ik nu al kan weten hoe het straks gaat zijn. Het gaat zoals het gaat. ^O^
Let me see you stripped down to the bone
  dinsdag 25 juli 2017 @ 21:13:51 #274
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_172676467
Mijn vriend is zo broeds he _O- mijn beste vriendin is n maandje geleden bevallen en steeds als ik bij haar langs ga of zij hierheen komt dan zorgt ie dat ie erbij is en wil ie met de baby knuffelen en er verliefd naar staren O+ :D vandaag sliep ze en was hij een beetje teleurgesteld :D

Dat wordt nog wat als onze eigen kleine er straks is, lekker weekdier O+
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_172677657
Heel fijn Kim, gefeliciteerd!!

Minilot, ik zie ook op tegen de kramzorgmensen in huis. Mijn lief extra thuis, de baby ineens erbij, kraamzorg krijgen én kraambezoek.. Ik krijg het al benauwd als ik er aan denk. En dan heb ik ook nog het geluk dat ik me goed heb verzekerd en dus een flink aantal uren kraamzorg vergoed krijg.
Nouja tegen die tijd ben ik er vast blij mee. Misschien kan ze de kerstboom nog wel aftuigen. O-)
Als ik de andere reacties zo lees dan is kraamzorg mogelijk wel heel fijn en nuttig, we gaan er achter komen. :s)

Wat lief LDG! O+
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')