abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
pi_172578012
Ik snap de ophef oprecht niet.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_172578031
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 17:09 schreef ems. het volgende:
Ik vind het vooral vreemd dat ze zo'n random kind een column laten schrijven.
Nou ik vind de vraag die ze zich stelt op zich geen vreemde vraag. Waarom raakt de ene tragedie mij wel en de andere niet? Terechte vraag denk ik. Wat ik vooral bizar vind is dat ze kennelijk verbaasd is over de reacties die het oproept. Het voorbeeld van MH17 dat zij gebruikt om haar vraag "aan te kleden" ligt in Nederland extreem gevoelig en vers in het geheugen. Ik begrijp niet dat iemand niet begrijpt dat je dat voorbeeld nu niet moet gebruiken. Dan vraag ik me wel af of je gewoon niet zo slim bent op empathisch vlak, of (mentaal) in een ander land hebt geleefd?
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
pi_172578047
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 17:24 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Kip
[..]

Nou ik vind de vraag die ze zich stelt op zich geen vreemde vraag. Waarom raakt de ene tragedie mij wel en de andere niet? Terechte vraag denk ik. Wat ik vooral bizar vind is dat ze kennelijk verbaasd is over de reacties die het oproept. Het voorbeeld van MH17 dat zij gebruikt om haar vraag "aan te kleden" ligt in Nederland extreem gevoelig en vers in het geheugen. Ik begrijp niet dat iemand niet begrijpt dat je dat voorbeeld nu niet moet gebruiken. Dan vraag ik me wel af of je gewoon niet zo slim bent op empathisch vlak, of (mentaal) in een ander land hebt geleefd?
ze kan ook even googlen.
Ze is enkel aangenomen om haar hoofddoekje, niet om haar schrijfsels, dat zal voor elke lezer duidelijk zijn.
Op zondag 2 november 2014 18:23 schreef MMGYMCMB het volgende:
Wtf, gezien en dacht dat je zat te trollen, wejema kifesh Mur is best knap (no homo).
pi_172578062
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 17:24 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Weer die aanname dat het bij elke nederlander leeft
Die is in dit topic alleen al een keer of 78 ontkracht
pi_172578068
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 17:25 schreef Murdera het volgende:

[..]

ze kan ook even googlen.
Ze is enkel aangenomen om haar hoofddoekje, niet om haar schrijfsels, dat zal voor elke lezer duidelijk zijn.
Dat weet ik niet. Ik lees columns over het algemeen alleen als er ophef over is.
pi_172578070
quote:
14s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 17:21 schreef Murdera het volgende:

[..]

Bij mij is het andersom en hetzelfde. Sommige dingen vind ik wel bizar (onderzoek naar de mh17 bijvoorbeeld) en sommige dingen boeien me geen fuck. (afrika dat zichzelf uitmoord, of een voetballertje dat sterft).
Is gewoon menselijk. Je hebt maar zoveel "fucks" te geven natuurlijk.
Ja het is heel menselijk. Daarom snap ik niet dat men zo verontwaardigd hierover is
pi_172578081
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 17:27 schreef Allures het volgende:

[..]

Weer die aanname dat het bij elke nederlander leeft
Die is in dit topic alleen al een keer of 78 ontkracht
Ik denk dat je een nieuw brilletje moet kopen want ik zeg niets wat dat ook maar in de verste verte impliceert.
pi_172578105
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 17:28 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Ik denk dat je een nieuw brilletje moet kopen want ik zeg niets wat dat ook maar in de verste verte impliceert.
quote:
ligt in Nederland extreem gevoelig en vers in het geheugen
Dat is naar mijn mening helemaal niet zo
Ja bij een groep nabestaanden en wat in de periferie

Ik ken echt niemand bij wie dit nu nog gevoelig ligt
pi_172578156
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 17:29 schreef Allures het volgende:

[..]

[..]

Dat is naar mijn mening helemaal niet zo
Ja bij een groep nabestaanden en wat in de periferie
En waar zeg ik precies dat het voor elke Nederlander gevoelig ligt?

Dat het gevoelig ligt bij een aanzienlijk deel van de bevolking blijkt wel uit de ophef. Lijkt me zinloos om dat te bestrijden.
quote:
Ik ken echt niemand bij wie dit nu nog gevoelig ligt
Ik wel. En nu?
pi_172578160
Het verbaast mij niets dat zoveel mensen zo weinig empathie hebben. Het verbaast me wel dat iemand zonder empathie verbaasd is dat ze anderen kwetst.
pi_172578174
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 17:27 schreef Szikha2 het volgende:

[..]

Ja het is heel menselijk. Daarom snap ik niet dat men zo verontwaardigd hierover is
voor het eerst dat ik het met baconbus eens ben, omdat ze een moslima is en alleen geeft om dingen die moslims aangaan.
Wtf, gezien en dacht dat je zat te trollen, wejema kifesh Mur is best knap (no homo).
pi_172578194
Ik denk wel dat het geloof empathie kan uitschakelen. En dat iemand zelf niet begrijpt hoe dat precies zit. Maar iemand blijft wel mens en als er dan een verhaal van n persoon is, kan de empathie weer opleven.
pi_172578218
Bij mevrouw is het natuurlijk zo dat ze moslima is. Ik heb nog nooit een moslim- demonstratie gezien bij het drugsgeweld in Zuid- Amerika. Ik heb nog nooit een moslim- demonstratie gezien bij de onderdrukking van minderheden in islamitische landen. etc. etc.

Nee men gaat massaal de straat op bij een cartoon over de profeet en companen.

Ook op social media is het zo, wanneer het onderwerp over een moslim gaat, verlaten zei het holletje om hun gal uit te spuren over het westen, letterlijk bij alles waar de dader een islam achtergrond heeft is het de schuld van het westen.

Wij zijn ongelovig, dus min min
Hey
pi_172578221
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 17:32 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Dat het gevoelig ligt bij een aanzienlijk deel van de bevolking blijkt wel uit de ophef. Lijkt me zinloos om dat te bestrijden.

[..]

Ik wel. En nu?
Vraag ze eens waarom.ze een fuck zeggen wat een simpel meisje vind van zaken waar ze verder niets van afweet? Ben ik wel benieuwd naar.
pi_172578240
Ik snap de ophef niet zo. Als zij dat zo voelt, dat mag dan toch. Zeker omdat ze het zelf nog op een nette manier probeert te analyseren.

Mij raakte de MH17 juist meer dan Nouri en Savannah en Romy, omdat je dan denkt dat had ik ook kunnen zijn, of dat hadden mijn naasten ook kunnen zijn.
Dat is eer een andere manier van observeren. Ook niks mis mee.
pi_172578248
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 17:34 schreef Loekie1 het volgende:
Ik denk wel dat het geloof empathie kan uitschakelen. En dat iemand zelf niet begrijpt hoe dat precies zit.
weinberg1.jpg
pi_172578281
quote:
Dat is inderdaad wat ik bedoel.
pi_172578311
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 17:35 schreef Murdera het volgende:

[..]

Vraag ze eens waarom.ze een fuck zeggen wat een simpel meisje vind van zaken waar ze verder niets van afweet? Ben ik wel benieuwd naar.
Daar heb ik helemaal geen zin in. Ik denk dat voor iedereen die niet empathisch beperkt is wel grotendeels is in te vullen waarom dat nog gevoelig ligt.
pi_172578362
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 17:36 schreef bloodymary1 het volgende:
Mij raakte de MH17 juist meer dan Nouri en Savannah en Romy, omdat je dan denkt dat had ik ook kunnen zijn, of dat hadden mijn naasten ook kunnen zijn.
Waarom zou dat niet het geval zijn bij Nouri en Savannah dan precies?
Quod licet Iovi, non licet bovi
pi_172578394
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 17:32 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

[..]

Ik wel. En nu?
Als 100 mensen hard roepen maakt dat niet een aanzienlijk deel
Waarmee ik niet wil zeggen dat het er nu maar 100 zijn maar beide kanten op is het een aanname
Je kunt gewoon niet zeggen dat het sowieso leeft want je weet het niet

En is de ophef 'zuiver'? Ik zie veel moslim ophef die er gewoon weer aan gekoppeld word
  vrijdag 21 juli 2017 @ 17:43:09 #72
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_172578422
ja ik vind het ook heel begrijpelijk maar sommige dingen daar blijven mensen wel heel lang mee bezig ...... en het blijft zich maar herhalen ..

kijk eens naar de slavernij , hoe gevoelig dat nog bij mensen ligt , ( ook vele die helemaal nooit iets met slavernij te maken heeft gehad.

Zo ook met al de joden die vergast zijn in de 2ww .. het is erg maar om daar op deze dag nog steeds mensen die in het slachtofferrol gaan zitten om dat toen is gebeurd .. medeleven oke , maar eens moet het een keer ophouden

erg gebeuren overal wel dingen waar veel mensen bij betrokken zijn en hier lang last van onder vinden ...

maar zo als ik altijd zelf zegt het leven gaat door , hard maar waar

of moet ik ook maar omdat ik een kat heb aangereden 30 jaar geleden , een fonds op starten voor aangereden katten , en alle katten haters en dat soort mensen gelijk maar voor het gerecht slapen , moet ik dan ook als er een kat dood is gegaan de vlag half stok hangen .....
ja het is niet leuk maar het hoort bij het leven en het is een risico

de een die krijgt een kopje heet water over zich heen en mag een miljoen aan schade vergoedingen ontvangen , terwijl bij de andere door hun werkgever hun leven door bedrijfs falen nooit meer een normaal leven kunnen hebben , en die daar niets meer van krijgen aan schade vergoedingen
ja its all in the game ..

maar denk daar ook maar eens bij aan familie of een vriend die overleden is ... ja kan op dat moment niet begrijpen dat er mensen zijn die gewoon lachen dansen en plezier aan het maken zijn , maar voor hun is er niets veranderd omdat hun op dat moment met een ander stukje leven bezig zijn op deze wereld dan wat jij op dat moment ervaart

[ Bericht 5% gewijzigd door RAVW op 21-07-2017 17:49:08 ]
"Ik ben nooit getrouwd geweest omdat vrouwen het niet lang volhouden bij me, ik doorzie hun leugens te snel."
pi_172578530
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 17:38 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Daar heb ik helemaal geen zin in. Ik denk dat voor iedereen die niet empathisch beperkt is wel grotendeels is in te vullen waarom dat nog gevoelig ligt.
Ik snap dat je daar geen zin in hebt, toch zou ik graag hebben dat als ik wakker lig van wat een nitwit met een schrijfstijl als een 12jarige wel of niet bezighoudt, iemand me zou vragen waarom, zodat ik er eens over na kan denken. Want dat lijkt me toch problematisch voor die mensen zelf.
  Eindredactie Games vrijdag 21 juli 2017 @ 17:50:49 #74
19054 crew  Oscar.
Maakt van elk topic een pretje
pi_172578584
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 16:19 schreef Loekie1 het volgende:
Op 9-11-2001 voelde ze waarschijnlijk ook niets omdat wel iets voelen tegenstrijdig zou zijn met de opvattingen van de islam. Zij koos bewust voor haar geloof en niet voor de mensen in het vliegtuig. Bij elk groot vliegtuigongeluk zal zij daarom niets meer voelen.
ik weet niet meer wat ik voelde op 9 november 2001
Groetjes aan je voetjes en toedeloetjes!
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Nintendo Network: Buikschuiver
pi_172578614
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 17:41 schreef Allures het volgende:

[..]

Als 100 mensen hard roepen maakt dat niet een aanzienlijk deel
Waarmee ik niet wil zeggen dat het er nu maar 100 zijn maar beide kanten op is het een aanname
Je kunt gewoon niet zeggen dat het sowieso leeft want je weet het niet

En is de ophef 'zuiver'? Ik zie veel moslim ophef die er gewoon weer aan gekoppeld word
Ik vind die ophef volledig te verwachten. Ik begrijp niet dat je niet snapt dat dat een nationale open zenuw is. Maar als je alleen al de social media bekijkt zie je dat het aanzienlijk meer dan 100 bezig houdt. Maar ik heb er inderdaad geen wetenschappelijk onderzoek naar gedaan.
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')