abonnement Unibet Coolblue
pi_172576164
Gisteren verscheen er bij het AD een column van mevrouw Ajarai;


Deze week was het drie jaar geleden dat Nederland werd getroffen door een ramp: vlucht MH17 van Amsterdam naar Kuala Lumpur werd boven Oekraïne geraakt door een raket waarna het vliegtuig neerstortte. Geen van de inzittenden overleefde. Het was een zwarte dag voor de families en naasten van de 298 slachtoffers maar omdat het vooral om Nederlanders ging, was het ook een nationaal trauma. Wekenlang domineerde het de voorpagina’s.

Drie jaar na dato is er nog steeds nieuws te melden. Over het onderzoek naar de daders natuurlijk maar ook, zoals een paar dagen geleden, over de onthulling van het MH17-monument ter nagedachtenis van de slachtoffers. Ik moet bekennen: op emotioneel niveau doet het mij niets. Helemaal niets. Ik heb geen seconde getreurd om de slachtoffers, ik ben niet geïnteresseerd in het onderzoek en de rechtszaak en ik sla de meeste berichtgeving over de MH17 over.

De ontwerper van het monument kwam dit weekeinde bijvoorbeeld in meerdere kranten aan het woord om uit te leggen hoe moeilijk hij de opdracht vond. Niet boeiend. Begrijp me niet verkeerd: ik vind het zielig voor de nabestaanden en ik had gewild dat de ramp niet was gebeurd maar het raakt bij mij geen snaar.

De ineenstorting van Abdelhak Nouri wel. Ik geef geen snars om voetbal, ik had voor die fatale dag in Oostenrijk nog nooit van hem gehoord. Toch heb ik sindsdien intens meegeleefd, ik heb gehuild bij het zien van filmpjes waarin zijn familie treurt en bij de beelden van de massale en hartverwarmende steunbetuigingen. In mijn nachtgebeden prevel ik zijn naam en bid tot God voor totale genezing, voor een wonder. Normaal gesproken is dat een moment waarop ik alleen voor mijzelf en mijn naasten bid.

Ik begrijp er zelf ook niks van. Waarom rouw ik wel om Nouri en niet om MH17? Is het omdat Nouri moslim is? Een Marokkaanse Nederlander net als ik? Omdat het mijn broertje had kunnen zijn? En Nouri’s moeder mijn moeder had kunnen zijn?

Misschien deels, maar hoe verklaar ik dan dat ik ook intens meeleefde met de ouders van Savannah en Romy? Bovendien, als het puur om zijn geloof is, waarom doen die talloze berichten over slachtoffers van aanslagen in moslimlanden me ook niet zo veel?

Is het omdat de vliegramp zo veel slachtoffers kende dat die geen specifiek gezicht had? Het is tenslotte makkelijker om je in te leven in de tragedie van één iemand, dan in die van 298 mensen. Aan de andere kant: rationeel gezien is het verlies van zo veel levens toch erger dan het tragische lot van één jonge voetballer met een hartritmestoornis?

Deze bekentenis is niet bedoeld om te provoceren of iemand te kwetsen, ook al kan ik de scheldkanonnades die zullen volgen op deze column wel vast uittekenen. Ik werd gisteren gewoon plots getroffen door het verschil in hoe deze twee gebeurtenissen binnenkomen bij mij en ben oprecht benieuwd naar de oorzaken hiervan. Ongetwijfeld zijn er psychologen of sociologen die dit prima kunnen uitleggen. Misschien is het gewoon mijn moederhart dat uiteindelijk bepaalt wie het meest betreurenswaardig is.
http://www.ad.nl/nieuws/nouri-vs-mh17~a488c0f9/

Niet iedereen was hier even blij mee en dus mocht mevrouw Ajarai op het matje komen bij RTL. Enkele fragmenten uit RTL Summer Night met Beau en Peter R.
http://media.tpo.nl/2017/(...)en-rtl-beau-peter-r/

Zelfs FOK!lieveling Anne-Fleur heeft weer een mening; Ik vind het zelf ook een onnodige en best kwetsende column, zeker voor de nabestaanden. Maar de volkswoede plus bijbehorende heksenjacht (en dito islamofobie en racisme) die op gang is gekomen gebeurt echt alleen als een moslim zoiets schrijft. Ebru Umar kan in haar columns bevolkingsgroepen kwetsen wat ze wilt, maar daar komt geen massahysterie van. ..
[bron, FB]


Mevrouw Ajarai 's overpeinzingen hierover; ,,Mijn woorden zijn nooit bedoeld als trap na richting de nabestaanden van de MH17-ramp. Nu ik weet dat ik deze mensen heb gegriefd met mijn column, bied ik mijn excuses aan. Het was beter geweest als mijn overpeinzingen hen niet hadden bereikt. De vragen en verwondering waarmee ik mezelf gesteld zag, waren weliswaar bedoeld als opmaat naar een oprechte discussie maar ik begrijp heel goed dat deelnemen aan zo’n discussie te pijnlijk is voor nabestaanden. Dat spijt mij oprecht.''
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_172576212
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 15:53 schreef -Strawberry- het volgende:
Ze vraagt zich dus af of het een 'eigen groep' ding is of dat het toch door iets anders komt (individu vs een hele groep). Ik vind het wel een interessante vraag en goed dat ze daarover nadenkt.

Alleen jammer dat ze zo vaak benadrukt hoe weinig de vliegramp haar doet. Ik denk dat dat vooral mensen verkeerd schiet. En het feit dat ze moslima is natuurlijk. Dan heb je de schijn al tegen.
Verandert niet dat het ontzettend hypocriet is. Iemand die in haar columns zoveel empathie eist, en dus zelf niet in staat is het te geven als het buiten haar eigen groep is.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
  Moderator vrijdag 21 juli 2017 @ 16:00:16 #3
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_172576242
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 15:55 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Ik geef aan hoe ik mij die ramp herinner en dan kom jij met zo'n vraag, een en een is twee...
ik reageerde gewoon op dat artikel waarna jij me naar dr.Phil verwees :')

nee ik geloof je niet 100% nee
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_172576299
Word onderofficer air controllor krijg ik als ad :')
U MAD?
pi_172576319
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 16:00 schreef sp3c het volgende:

[..]

ik reageerde gewoon op dat artikel waarna jij me naar dr.Phil verwees :')

nee ik geloof je niet 100% nee
Ik verwees mijzeld naar dr. phil daar ik anders schijn te denken dan de rest. ;) maar goed, jij hoeft mij niet te geloven natuurlijk, voor mij niet zo belangrijk.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_172576372
Zij doorbreekt het taboe dat bij een groot deel van de bevolking, inclusief zijzelf, er weinig gevoelens van empathie zijn en dat dat niet bekend is bij de rest van de bevolking. Zij durft dit te schrijven omdat zij weet dat er nog vele anderen zijn die het ook niks doet. Wat iedereen haar vergeet te vragen is wat zij voelde op 11-9-2001.
  vrijdag 21 juli 2017 @ 16:06:14 #7
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_172576376
Ik snap die foto niet helemaal. Waarom houdt ze haar handen zo langs haar hoofd?
  Moderator vrijdag 21 juli 2017 @ 16:14:01 #8
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_172576553
Volgensmij is ze wel duidelijk al had ze het mooier op kunnen schrijven. Nouri en ook Romy en Savanna hebben een naam, een gezicht en dat is iets waar je je in kunt leven. In 298 doden niet, je kunt niet simpelweg zeggen okay ik leef me 298 keer extra in. Het nouri voorbeeld is een persoon de mh17 is een vliegtuig en 298 een nummer. Achter dat nummer zitten 298 nouri's maar dat is veel lastiger te bevatten.

Volgensmij gaat dit stuk meer over inlevingsvermogen en hoe ongrijpbaar dit soort groot leed is dan over afkomst en ongevoeligheid.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_172576583
quote:
2s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 16:14 schreef Bosbeetle het volgende:
Volgensmij is ze wel duidelijk al had ze het mooier op kunnen schrijven. Nouri en ook Romy en Savanna hebben een naam, een gezicht en dat is iets waar je je in kunt leven. In 298 doden niet, je kunt niet simpelweg zeggen okay ik leef me 298 keer extra in. Het nouri voorbeeld is een persoon de mh17 is een vliegtuig en een nummer. Achter dat nummer zitten 198 nouri's maar dat is veel lastiger te bevatten.

Volgensmij gaat dit stuk meer over inlevingsvermogen en hoe ongrijpbaar dit soort groot leed is dan over afkomst en ongevoeligheid.
Dat heeft ze dan knap beroerd te weten verwoorden. :D
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  Moderator vrijdag 21 juli 2017 @ 16:15:17 #10
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_172576588
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 16:15 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Dat heeft ze dan knap beroerd te weten verwoorden. :D
Dat ben ik met je eens. Maar het staat er duidelijk wel. Vooral haar hardop afvragen wat het kan zijn waarom ze zo denkt kan misplaatst overkomen. Maar daar staan vraagtekens achter dat betekent dus dat ze niet weet of ze dat nou daarom denkt. Later komt ze juist tot de conclusie dat het niet haar afkomst is maar juist de anonimiteit en schaal van de mh17 ramp.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_172576612
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 15:58 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Verandert niet dat het ontzettend hypocriet is. Iemand die in haar columns zoveel empathie eist, en dus zelf niet in staat is het te geven als het buiten haar eigen groep is.
Het gaat mogelijk niet om de groep, dat is nog maar de vraag. Ze doet in ieder geval aan zelfreflectie, dat zouden meer mensen moeten doen.
pi_172576665
quote:
2s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 16:14 schreef Bosbeetle het volgende:
Volgensmij is ze wel duidelijk al had ze het mooier op kunnen schrijven. Nouri en ook Romy en Savanna hebben een naam, een gezicht en dat is iets waar je je in kunt leven. In 298 doden niet, je kunt niet simpelweg zeggen okay ik leef me 298 keer extra in. Het nouri voorbeeld is een persoon de mh17 is een vliegtuig en 298 een nummer. Achter dat nummer zitten 298 nouri's maar dat is veel lastiger te bevatten.

Volgensmij gaat dit stuk meer over inlevingsvermogen en hoe ongrijpbaar dit soort groot leed is dan over afkomst en ongevoeligheid.
Ze heeft zich er dan niet in verdiept. Zijn echt wel aangrijpende en indrukwekkende docu's gemaakt over de gebeurtenissen en over de nabestaanden. 1 van Brandpunt, 1 van de Vara! en onlangs nog 1 ivm het maken van het monument.
Je moet vermoedelijk een grens over wil je je erin verdiepen en dat is in feite wat ze vraagt in die column.
Je hebt initiële empathie en dan volgt verdieping erin en daarna ga je meeleven.
Of je hebt geen initiële empathie, dan volgt geen verdieping erin en dan kun je na 3 jaar zeggen, het interesseert me geen ruk.
Bij die ramp zijn 80 kinderen om het leven gekomen hè, hele gezinnen weggevaagd, veelal NLse gezinnen, op vakantie. Het grijpt mij nog steeds aan, moet ik zeggen.
I´m back.
pi_172576685
Op 9-11-2001 voelde ze waarschijnlijk ook niets omdat wel iets voelen tegenstrijdig zou zijn met de opvattingen van de islam. Zij koos bewust voor haar geloof en niet voor de mensen in het vliegtuig. Bij elk groot vliegtuigongeluk zal zij daarom niets meer voelen.
  Moderator vrijdag 21 juli 2017 @ 16:19:29 #14
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_172576689
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 16:18 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ze heeft zich er dan niet in verdiept. Zijn echt wel aangrijpende en indrukwekkende docu's gemaakt over de gebeurtenissen en over de nabestaanden. 1 van Brandpunt, 1 van de Vara! en onlangs nog 1 ivm het maken van het monument.
Klopt.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_172576704
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 16:06 schreef Loekie1 het volgende:
Wat iedereen haar vergeet te vragen is wat zij voelde op 11-9-2001.
:D :'( :D .
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_172576715
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 16:19 schreef Loekie1 het volgende:
Op 9-11-2001 voelde ze waarschijnlijk ook niets omdat wel iets voelen tegenstrijdig zou zijn met de opvattingen van de islam. Bij elk groot vliegtuigongeluk zal zij daarom niets meer voelen.
Is de grond erg koud in de praktijk waar jij psycholoog bent?
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_172576728
quote:
10s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 16:20 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Is de grond erg koud in de praktijk waar jij psychologie beoefent?
Ik kan me goed verplaatsen in andere mensen.
pi_172576734
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 16:21 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Ik kan me goed verplaatsen in andere mensen.
Nee, maar blijf dat vooral denken.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  vrijdag 21 juli 2017 @ 16:23:17 #19
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_172576769
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 16:19 schreef Loekie1 het volgende:
Op 9-11-2001 voelde ze waarschijnlijk ook niets omdat wel iets voelen tegenstrijdig zou zijn met de opvattingen van de islam. Zij koos bewust voor haar geloof en niet voor de mensen in het vliegtuig. Bij elk groot vliegtuigongeluk zal zij daarom niets meer voelen.
Ze is nu halverwege de 30 ofzo, dus ze zal toen een jaar of 16 zijn geweest. Ligt waarschijnlijk aan hoe haar ouders ermee om gingen.
pi_172576789
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 16:21 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Ik kan me goed verplaatsen in andere mensen.
:')
pi_172576842
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 16:18 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ze heeft zich er dan niet in verdiept. Zijn echt wel aangrijpende en indrukwekkende docu's gemaakt over de gebeurtenissen en over de nabestaanden. 1 van Brandpunt, 1 van de Vara! en onlangs nog 1 ivm het maken van het monument.
Je moet vermoedelijk een grens over wil je je erin verdiepen en dat is in feite wat ze vraagt in die column.
Je hebt initiële empathie en dan volgt verdieping erin en daarna ga je meeleven.
Of je hebt geen initiële empathie, dan volgt geen verdieping erin en dan kun je na 3 jaar zeggen, het interesseert me geen ruk.
Bij die ramp zijn 80 kinderen om het leven gekomen hè, hele gezinnen weggevaagd, veelal NLse gezinnen, op vakantie. Het grijpt mij nog steeds aan, moet ik zeggen.
Hmm, dan heb ik blijkbaar ook geen initiële empathie.

Nee ik denk dat het vooa selectief is. Bij sommige tragedies heb ik zin om me er in te verdiepen en er daadwerkelijk door aangedaan zijn, bij anderen niet. Aangezien ik verder geen mensen ken die wat met die vliegramp te maken hebben, bespaar ik mezelf het leed. Er is al zoveel leed in de wereld.
pi_172576874
quote:
2s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 16:14 schreef Bosbeetle het volgende:
Volgensmij is ze wel duidelijk al had ze het mooier op kunnen schrijven. Nouri en ook Romy en Savanna hebben een naam, een gezicht en dat is iets waar je je in kunt leven. In 298 doden niet, je kunt niet simpelweg zeggen okay ik leef me 298 keer extra in. Het nouri voorbeeld is een persoon de mh17 is een vliegtuig en 298 een nummer. Achter dat nummer zitten 298 nouri's maar dat is veel lastiger te bevatten.

Volgensmij gaat dit stuk meer over inlevingsvermogen en hoe ongrijpbaar dit soort groot leed is dan over afkomst en ongevoeligheid.
Haar krant het AD

http://www.ad.nl/buitenla(...)achtoffers~ab8ca691/
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  Moderator vrijdag 21 juli 2017 @ 16:29:34 #23
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_172576903
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 16:28 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

Haar krant het AD


[ afbeelding ]
Plaatje doet het niet.

Vreselijk slechte krant trouwens heb het een maandje gratis gehad... vond het een erg slecht blad.

Dat maakt het wel extra wrang ja als er een special in de uitgave van haar werkgever is geweest.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator vrijdag 21 juli 2017 @ 16:30:45 #24
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_172576943
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 16:03 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Ik verwees mijzeld naar dr. phil daar ik anders schijn te denken dan de rest. ;) maar goed, jij hoeft mij niet te geloven natuurlijk, voor mij niet zo belangrijk.
nee dat snap ik daarom vond ik de vraag wat irrelevant maar je wilde het alsnog weten
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_172576948
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 16:16 schreef -Strawberry- het volgende:
Het gaat mogelijk niet om de groep, dat is nog maar de vraag. Ze doet in ieder geval aan zelfreflectie, dat zouden meer mensen moeten doen.
Als ze zelfreflectie had toegepast dan had ze begrepen dat het hypocriet van haar was in het licht van het begrip dat ze altijd eist. Maar dat is dus niet zo.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_172576964
quote:
2s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 16:29 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Plaatje doet het niet.

Vreselijk slechte krant trouwens heb het een maandje gratis gehad... vond het een erg slecht blad.

Dat maakt het wel extra wrang ja als er een special in de uitgave van haar werkgever is geweest.
60mb - Je leest de special hier terug

"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_172577038
quote:
Boeit mensen geen zak schijnbaar, tenzij er een kon voetballen natuurlijk.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  Moderator vrijdag 21 juli 2017 @ 16:38:28 #29
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_172577140
Tja ik heb me wel eens voorgesteld hoe het zou zijn als een vliegtuig van of naar een conferentie zou neerstorten (voor de mh17 ramp) vaak is de helft van zo'n vliegtuig mensen van de conferentie. Bij mh17 is zoiets nu echt gebeurt maar het feit dat ik nou juist aan dit detail denk is ook gewoon egoistisch van mij.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_172577143
quote:
Dit vind ik ook een beetje een wrange smaak hebben, trouwens. Stijlloos.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  Moderator vrijdag 21 juli 2017 @ 16:38:40 #31
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_172577148
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 16:34 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Boeit mensen geen zak schijnbaar, tenzij er een kon voetballen natuurlijk.
dat is ook wel het andere uiterste ...
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_172577178
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 16:38 schreef sp3c het volgende:

[..]

dat is ook wel het andere uiterste ...
:*
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  vrijdag 21 juli 2017 @ 16:42:41 #33
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_172577238
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 16:19 schreef Loekie1 het volgende:
Op 9-11-2001 voelde ze waarschijnlijk ook niets omdat wel iets voelen tegenstrijdig zou zijn met de opvattingen van de islam. Zij koos bewust voor haar geloof en niet voor de mensen in het vliegtuig. Bij elk groot vliegtuigongeluk zal zij daarom niets meer voelen.
Dit vind ik echt helemaal nergens op slaan. Aannames en verzinsels.
pi_172577280
EWdeVlieger twitterde op vrijdag 21-07-2017 om 12:54:19 Want als zij het al niet erg vindt dat we sterven, wat vinden die anderen dan die een hekel hebben aan ons? "Houston we have a problem" reageer retweet
EWdeVlieger twitterde op vrijdag 21-07-2017 om 14:03:51 En zeg nou zelf, wat gebeurt er als mensen in de meerderheid zijn die het niet erg vinden dat wij sterven? reageer retweet
Erik de Vlieger zegt vanuit Portugal wat niemand in Nederland durft te zeggen.
  Moderator vrijdag 21 juli 2017 @ 16:45:03 #35
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_172577298
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 16:40 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

:*
toevalligerwijs ken ik wel een naam aan boord van mh17 , dat deed me dan weer meer dan het lot van de heer Nouri

wil niet zeggen dat het me niets kan schelen, soms komt shit gewoon dichtbij
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_172577312
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 16:44 schreef Nintex het volgende:
EWdeVlieger twitterde op vrijdag 21-07-2017 om 12:54:19 Want als zij het al niet erg vindt dat we sterven, wat vinden die anderen dan die een hekel hebben aan ons? "Houston we have a problem" reageer retweet
EWdeVlieger twitterde op vrijdag 21-07-2017 om 14:03:51 En zeg nou zelf, wat gebeurt er als mensen in de meerderheid zijn die het niet erg vinden dat wij sterven? reageer retweet
Erik de Vlieger zegt vanuit Portugal wat niemand in Nederland durft te zeggen.
Ze zegt toch nergens dat ze het niet erg vindt dat mensen sterven?
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  vrijdag 21 juli 2017 @ 16:46:37 #37
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_172577330
Snap de ophef niet zo? Dat MH17 is wel een nationaal trauma maar om nou iemand aan te vallen die eerlijk toegeeft dat ze meer geeft om haar eigen 'groep' lijkt me een beetje overdreven. Die voetballer boeit me ook geen reet, maar je ontkomt er niet aan als je een beetje nieuws wil volgen. Nou en.

Zal wel komkommertijd zijn.

[ Bericht 19% gewijzigd door Fir3fly op 21-07-2017 16:52:12 ]
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_172577332
quote:
9s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 16:45 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Ze zegt toch nergens dat ze het niet erg vindt dat mensen sterven?
Nee, het raakt haar alleen niet.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  Moderator vrijdag 21 juli 2017 @ 16:47:04 #39
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_172577343
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 16:44 schreef Nintex het volgende:
EWdeVlieger twitterde op vrijdag 21-07-2017 om 12:54:19 Want als zij het al niet erg vindt dat we sterven, wat vinden die anderen dan die een hekel hebben aan ons? "Houston we have a problem" reageer retweet
EWdeVlieger twitterde op vrijdag 21-07-2017 om 14:03:51 En zeg nou zelf, wat gebeurt er als mensen in de meerderheid zijn die het niet erg vinden dat wij sterven? reageer retweet
Erik de Vlieger zegt vanuit Portugal wat niemand in Nederland durft te zeggen.
iedereen durft dat te zeggen :')

slaat alleen niet echt ergens op
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  vrijdag 21 juli 2017 @ 16:47:13 #40
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_172577348
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 16:44 schreef Nintex het volgende:
EWdeVlieger twitterde op vrijdag 21-07-2017 om 12:54:19 Want als zij het al niet erg vindt dat we sterven, wat vinden die anderen dan die een hekel hebben aan ons? "Houston we have a problem" reageer retweet
EWdeVlieger twitterde op vrijdag 21-07-2017 om 14:03:51 En zeg nou zelf, wat gebeurt er als mensen in de meerderheid zijn die het niet erg vinden dat wij sterven? reageer retweet
Erik de Vlieger zegt vanuit Portugal wat niemand in Nederland durft te zeggen.
Ik heb ook niets met de MH-ramp. Ben ik nu ongevoelig? Vind ik het niet erg?

Nee. Mij raken andere dingen. Zoals zoveel mensen hier in dit lange topic al aangeven. Dat kan dus ook.
  vrijdag 21 juli 2017 @ 16:47:55 #41
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_172577362
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 16:44 schreef Nintex het volgende:
EWdeVlieger twitterde op vrijdag 21-07-2017 om 12:54:19 Want als zij het al niet erg vindt dat we sterven, wat vinden die anderen dan die een hekel hebben aan ons? "Houston we have a problem" reageer retweet
EWdeVlieger twitterde op vrijdag 21-07-2017 om 14:03:51 En zeg nou zelf, wat gebeurt er als mensen in de meerderheid zijn die het niet erg vinden dat wij sterven? reageer retweet
Erik de Vlieger zegt vanuit Portugal wat niemand in Nederland durft te zeggen.
Bizar komisch als hij dat eruit haalt. Hoop dat hij in Portugal blijft.
wooblabalurg
pi_172577462
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 16:26 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Hmm, dan heb ik blijkbaar ook geen initiële empathie.

Nee ik denk dat het vooa selectief is. Bij sommige tragedies heb ik zin om me er in te verdiepen en er daadwerkelijk door aangedaan zijn, bij anderen niet. Aangezien ik verder geen mensen ken die wat met die vliegramp te maken hebben, bespaar ik mezelf het leed. Er is al zoveel leed in de wereld.
Maar die initiële stap om empathie te hebben was juist bij MH17 niet groot?
1) op vakantie met vliegtuig.
2) met gezin.
3) vooral NL'ers.
4) al het gekloot om de slachtoffers eindelijk te bergen.
5) neergeschoten in een conflict waar zij part noch deel aan hadden.
6) de indrukwekkende ceremonie bij aankomst van de overledenen.
7) de docu's die gemaakt werden en waarbij je kennismaakt met nabestaanden.
I´m back.
pi_172577504
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 16:21 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Ik kan me goed verplaatsen in andere mensen.
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_172577553
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 16:44 schreef Nintex het volgende:
EWdeVlieger twitterde op vrijdag 21-07-2017 om 12:54:19 Want als zij het al niet erg vindt dat we sterven, wat vinden die anderen dan die een hekel hebben aan ons? "Houston we have a problem" reageer retweet
EWdeVlieger twitterde op vrijdag 21-07-2017 om 14:03:51 En zeg nou zelf, wat gebeurt er als mensen in de meerderheid zijn die het niet erg vinden dat wij sterven? reageer retweet
Erik de Vlieger zegt vanuit Portugal wat niemand in Nederland durft te zeggen.
Erik de Vlieger is een beetje van het padje af. Maarja, dat ga je krijgen als je als columnist je eigen geloof gaat betrekken bij een zoektocht naar antwoorden over waarom je bij een tragedie met één persoon wel iets voelt maar bij een grote groep niet. Het antwoord op die vraag/constatering van de columnist moet dan ook niet worden gezocht in de richting van geloof/etnisiteit/cultuur maar bij hoe mensen vanuit een psychische invalshoek werken. Het verschil tussen wat persoonlijke verhalen teweeg brengt en hoe statistische gegevens niks los maken.

Als ik lees dat er op een markt in Bagdad weer eens een paar honderd man zijn opgeblazen doet het mij niets. Als ik lees dat er 200 doden zijn gevallen bij de coupe poging in Turkije doet het mij niets. Ik als linkse gutmensch laat geen traan als ik lees dat er dit jaar al zoveel duizend migranten zijn verdronken op de Middellandse zee. Ik sla gewoon de bladzijde van de krant om, neem nog een slok van mijn koffie en lees het volgende arikel. 300 man gedood bij bomaanslag in Spanje? Ik voel niks. 10 tal mensen platgereden in Frankrijk met een vrachtwagen? Ik voel niks. 80 man verbrand in een woontoren in londen? Ik voel niks Maar bij de foto van dat dooie jochie op het Griekse strand moest ik toch even slikken. Statistische weergaven van feiten komt gewoon niet binnen op een emotioneel vlak. Lezen dat Hitler 7 miljoen joden heeft vergast doet mij niks maar een bezoek aan Auschwitz maakte me stil.

Wat die columniste bedoeld te beschrijven is hoe statistische weergaven niks los maken bij mensen en een persoonlijk verhaal wel.
  vrijdag 21 juli 2017 @ 16:58:00 #45
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_172577585
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 16:56 schreef Hugo862 het volgende:

[..]

Wat die columniste bedoeld te beschrijven is hoe statistische weergaven niks los maken bij mensen en een persoonlijk verhaal wel.
Neuh, het is eerder dat mensen hypocriet en selectief zijn in wat hun 'raakt'.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  Moderator vrijdag 21 juli 2017 @ 17:08:07 #46
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_172577792
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 16:46 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Nee, het raakt haar alleen niet.
in het geval van mh17 niet
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_172577817
Ik vind het vooral vreemd dat ze zo'n random kind een column laten schrijven.
Conscience do cost.
pi_172577940
Helemaal niet zo gek hoor hanina en prima uitgelegd

Mh17 intersseert mij geen ruk maar nouri moest ik traantje laten. Verschrikkelijk. Moest meteen terugdenken aan miklos feher

Zoiets zit op je netvlies

Die oorlog in syrie doet mij niets. Ze blazen elkaar maar op
Maar de aanslagen in tunesie raakte mij echt. Was er gewoon van slag
Maarja tunesie is het land waar mijn biologische vader vandaan komt en syrie is ver van mijn bed show

Enfin snap de ophef niet.
pi_172577980
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 17:18 schreef Szikha2 het volgende:
Helemaal niet zo gek hoor hanina en prima uitgelegd

Mh17 intersseert mij geen ruk maar nouri moest ik traantje laten. Verschrikkelijk. Moest meteen terugdenken aan miklos feher

Zoiets zit op je netvlies

Die oorlog in syrie doet mij niets. Ze blazen elkaar maar op
Maar de aanslagen in tunesie raakte mij echt. Was er gewoon van slag
Maarja tunesie is het land waar mijn biologische vader vandaan komt en syrie is ver van mijn bed show

Enfin snap de ophef niet.
Bij mij is het andersom en hetzelfde. Sommige dingen vind ik wel bizar (onderzoek naar de mh17 bijvoorbeeld) en sommige dingen boeien me geen fuck. (afrika dat zichzelf uitmoord, of een voetballertje dat sterft).
Is gewoon menselijk. Je hebt maar zoveel "fucks" te geven natuurlijk.
  vrijdag 21 juli 2017 @ 17:21:55 #50
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_172577983
1 is een tragedie 298 is een statistic
There is only one religion
pi_172578012
Ik snap de ophef oprecht niet.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_172578031
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 17:09 schreef ems. het volgende:
Ik vind het vooral vreemd dat ze zo'n random kind een column laten schrijven.
Nou ik vind de vraag die ze zich stelt op zich geen vreemde vraag. Waarom raakt de ene tragedie mij wel en de andere niet? Terechte vraag denk ik. Wat ik vooral bizar vind is dat ze kennelijk verbaasd is over de reacties die het oproept. Het voorbeeld van MH17 dat zij gebruikt om haar vraag "aan te kleden" ligt in Nederland extreem gevoelig en vers in het geheugen. Ik begrijp niet dat iemand niet begrijpt dat je dat voorbeeld nu niet moet gebruiken. Dan vraag ik me wel af of je gewoon niet zo slim bent op empathisch vlak, of (mentaal) in een ander land hebt geleefd?
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_172578047
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 17:24 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Kip
[..]

Nou ik vind de vraag die ze zich stelt op zich geen vreemde vraag. Waarom raakt de ene tragedie mij wel en de andere niet? Terechte vraag denk ik. Wat ik vooral bizar vind is dat ze kennelijk verbaasd is over de reacties die het oproept. Het voorbeeld van MH17 dat zij gebruikt om haar vraag "aan te kleden" ligt in Nederland extreem gevoelig en vers in het geheugen. Ik begrijp niet dat iemand niet begrijpt dat je dat voorbeeld nu niet moet gebruiken. Dan vraag ik me wel af of je gewoon niet zo slim bent op empathisch vlak, of (mentaal) in een ander land hebt geleefd?
ze kan ook even googlen.
Ze is enkel aangenomen om haar hoofddoekje, niet om haar schrijfsels, dat zal voor elke lezer duidelijk zijn.
pi_172578062
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 17:24 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Nou ik vind de vraag die ze zich stelt op zich geen vreemde vraag. Waarom raakt de ene tragedie mij wel en de andere niet? Terechte vraag denk ik. Wat ik vooral bizar vind is dat ze kennelijk verbaasd is over de reacties die het oproept. Het voorbeeld van MH17 dat zij gebruikt om haar vraag "aan te kleden" ligt in Nederland extreem gevoelig en vers in het geheugen. Ik begrijp niet dat iemand niet begrijpt dat je dat voorbeeld nu niet moet gebruiken. Dan vraag ik me wel af of je gewoon niet zo slim bent op empathisch vlak, of (mentaal) in een ander land hebt geleefd?
Weer die aanname dat het bij elke nederlander leeft
Die is in dit topic alleen al een keer of 78 ontkracht
pi_172578068
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 17:25 schreef Murdera het volgende:

[..]

ze kan ook even googlen.
Ze is enkel aangenomen om haar hoofddoekje, niet om haar schrijfsels, dat zal voor elke lezer duidelijk zijn.
Dat weet ik niet. Ik lees columns over het algemeen alleen als er ophef over is.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_172578070
quote:
14s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 17:21 schreef Murdera het volgende:

[..]

Bij mij is het andersom en hetzelfde. Sommige dingen vind ik wel bizar (onderzoek naar de mh17 bijvoorbeeld) en sommige dingen boeien me geen fuck. (afrika dat zichzelf uitmoord, of een voetballertje dat sterft).
Is gewoon menselijk. Je hebt maar zoveel "fucks" te geven natuurlijk.
Ja het is heel menselijk. Daarom snap ik niet dat men zo verontwaardigd hierover is
pi_172578081
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 17:27 schreef Allures het volgende:

[..]

Weer die aanname dat het bij elke nederlander leeft
Die is in dit topic alleen al een keer of 78 ontkracht
Ik denk dat je een nieuw brilletje moet kopen want ik zeg niets wat dat ook maar in de verste verte impliceert.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_172578105
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 17:28 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Ik denk dat je een nieuw brilletje moet kopen want ik zeg niets wat dat ook maar in de verste verte impliceert.
quote:
ligt in Nederland extreem gevoelig en vers in het geheugen
Dat is naar mijn mening helemaal niet zo
Ja bij een groep nabestaanden en wat in de periferie

Ik ken echt niemand bij wie dit nu nog gevoelig ligt
pi_172578156
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 17:29 schreef Allures het volgende:

[..]


[..]

Dat is naar mijn mening helemaal niet zo
Ja bij een groep nabestaanden en wat in de periferie
En waar zeg ik precies dat het voor elke Nederlander gevoelig ligt?

Dat het gevoelig ligt bij een aanzienlijk deel van de bevolking blijkt wel uit de ophef. Lijkt me zinloos om dat te bestrijden.
quote:
Ik ken echt niemand bij wie dit nu nog gevoelig ligt
Ik wel. En nu?
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_172578160
Het verbaast mij niets dat zoveel mensen zo weinig empathie hebben. Het verbaast me wel dat iemand zonder empathie verbaasd is dat ze anderen kwetst.
pi_172578174
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 17:27 schreef Szikha2 het volgende:

[..]

Ja het is heel menselijk. Daarom snap ik niet dat men zo verontwaardigd hierover is
voor het eerst dat ik het met baconbus eens ben, omdat ze een moslima is en alleen geeft om dingen die moslims aangaan.
pi_172578194
Ik denk wel dat het geloof empathie kan uitschakelen. En dat iemand zelf niet begrijpt hoe dat precies zit. Maar iemand blijft wel mens en als er dan een verhaal van één persoon is, kan de empathie weer opleven.
pi_172578218
Bij mevrouw is het natuurlijk zo dat ze moslima is. Ik heb nog nooit een moslim- demonstratie gezien bij het drugsgeweld in Zuid- Amerika. Ik heb nog nooit een moslim- demonstratie gezien bij de onderdrukking van minderheden in islamitische landen. etc. etc.

Nee men gaat massaal de straat op bij een cartoon over de profeet en companen.

Ook op social media is het zo, wanneer het onderwerp over een moslim gaat, verlaten zei het holletje om hun gal uit te spuren over het westen, letterlijk bij alles waar de dader een islam achtergrond heeft is het de schuld van het westen.

Wij zijn ongelovig, dus min min
Hey
pi_172578221
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 17:32 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

En waar zeg ik precies dat het voor elke Nederlander gevoelig ligt?

Dat het gevoelig ligt bij een aanzienlijk deel van de bevolking blijkt wel uit de ophef. Lijkt me zinloos om dat te bestrijden.

[..]

Ik wel. En nu?
Vraag ze eens waarom.ze een fuck zeggen wat een simpel meisje vind van zaken waar ze verder niets van afweet? Ben ik wel benieuwd naar.
pi_172578240
Ik snap de ophef niet zo. Als zij dat zo voelt, dat mag dan toch. Zeker omdat ze het zelf nog op een nette manier probeert te analyseren.

Mij raakte de MH17 juist meer dan Nouri en Savannah en Romy, omdat je dan denkt dat had ik ook kunnen zijn, of dat hadden mijn naasten ook kunnen zijn.
Dat is eer een andere manier van observeren. Ook niks mis mee.
pi_172578248
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 17:34 schreef Loekie1 het volgende:
Ik denk wel dat het geloof empathie kan uitschakelen. En dat iemand zelf niet begrijpt hoe dat precies zit.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_172578281
quote:
Dat is inderdaad wat ik bedoel.
pi_172578311
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 17:35 schreef Murdera het volgende:

[..]

Vraag ze eens waarom.ze een fuck zeggen wat een simpel meisje vind van zaken waar ze verder niets van afweet? Ben ik wel benieuwd naar.
Daar heb ik helemaal geen zin in. Ik denk dat voor iedereen die niet empathisch beperkt is wel grotendeels is in te vullen waarom dat nog gevoelig ligt.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_172578362
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 17:36 schreef bloodymary1 het volgende:
Mij raakte de MH17 juist meer dan Nouri en Savannah en Romy, omdat je dan denkt dat had ik ook kunnen zijn, of dat hadden mijn naasten ook kunnen zijn.
Waarom zou dat niet het geval zijn bij Nouri en Savannah dan precies?
Conscience do cost.
pi_172578394
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 17:32 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

En waar zeg ik precies dat het voor elke Nederlander gevoelig ligt?

Dat het gevoelig ligt bij een aanzienlijk deel van de bevolking blijkt wel uit de ophef. Lijkt me zinloos om dat te bestrijden.

[..]

Ik wel. En nu?
Als 100 mensen hard roepen maakt dat niet een aanzienlijk deel
Waarmee ik niet wil zeggen dat het er nu maar 100 zijn maar beide kanten op is het een aanname
Je kunt gewoon niet zeggen dat het sowieso leeft want je weet het niet

En is de ophef 'zuiver'? Ik zie veel moslim ophef die er gewoon weer aan gekoppeld word
  vrijdag 21 juli 2017 @ 17:43:09 #72
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_172578422
ja ik vind het ook heel begrijpelijk maar sommige dingen daar blijven mensen wel heel lang mee bezig ...... en het blijft zich maar herhalen ..

kijk eens naar de slavernij , hoe gevoelig dat nog bij mensen ligt , ( ook vele die helemaal nooit iets met slavernij te maken heeft gehad.

Zo ook met al de joden die vergast zijn in de 2ww .. het is erg maar om daar op deze dag nog steeds mensen die in het slachtofferrol gaan zitten om dat toen is gebeurd .. medeleven oke , maar eens moet het een keer ophouden

erg gebeuren overal wel dingen waar veel mensen bij betrokken zijn en hier lang last van onder vinden ...

maar zo als ik altijd zelf zegt het leven gaat door , hard maar waar

of moet ik ook maar omdat ik een kat heb aangereden 30 jaar geleden , een fonds op starten voor aangereden katten , en alle katten haters en dat soort mensen gelijk maar voor het gerecht slapen , moet ik dan ook als er een kat dood is gegaan de vlag half stok hangen .....
ja het is niet leuk maar het hoort bij het leven en het is een risico

de een die krijgt een kopje heet water over zich heen en mag een miljoen aan schade vergoedingen ontvangen , terwijl bij de andere door hun werkgever hun leven door bedrijfs falen nooit meer een normaal leven kunnen hebben , en die daar niets meer van krijgen aan schade vergoedingen
ja its all in the game ..

maar denk daar ook maar eens bij aan familie of een vriend die overleden is ... ja kan op dat moment niet begrijpen dat er mensen zijn die gewoon lachen dansen en plezier aan het maken zijn , maar voor hun is er niets veranderd omdat hun op dat moment met een ander stukje leven bezig zijn op deze wereld dan wat jij op dat moment ervaart




[ Bericht 5% gewijzigd door RAVW op 21-07-2017 17:49:08 ]
Ik stijg als een vogel, maar kom never in nesten…!
pi_172578530
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 17:38 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Daar heb ik helemaal geen zin in. Ik denk dat voor iedereen die niet empathisch beperkt is wel grotendeels is in te vullen waarom dat nog gevoelig ligt.
Ik snap dat je daar geen zin in hebt, toch zou ik graag hebben dat als ik wakker lig van wat een nitwit met een schrijfstijl als een 12jarige wel of niet bezighoudt, iemand me zou vragen waarom, zodat ik er eens over na kan denken. Want dat lijkt me toch problematisch voor die mensen zelf.
  Eindredactie Games vrijdag 21 juli 2017 @ 17:50:49 #74
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_172578584
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 16:19 schreef Loekie1 het volgende:
Op 9-11-2001 voelde ze waarschijnlijk ook niets omdat wel iets voelen tegenstrijdig zou zijn met de opvattingen van de islam. Zij koos bewust voor haar geloof en niet voor de mensen in het vliegtuig. Bij elk groot vliegtuigongeluk zal zij daarom niets meer voelen.
ik weet niet meer wat ik voelde op 9 november 2001
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_172578614
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 17:41 schreef Allures het volgende:

[..]

Als 100 mensen hard roepen maakt dat niet een aanzienlijk deel
Waarmee ik niet wil zeggen dat het er nu maar 100 zijn maar beide kanten op is het een aanname
Je kunt gewoon niet zeggen dat het sowieso leeft want je weet het niet

En is de ophef 'zuiver'? Ik zie veel moslim ophef die er gewoon weer aan gekoppeld word
Ik vind die ophef volledig te verwachten. Ik begrijp niet dat je niet snapt dat dat een nationale open zenuw is. Maar als je alleen al de social media bekijkt zie je dat het aanzienlijk meer dan 100 bezig houdt. Maar ik heb er inderdaad geen wetenschappelijk onderzoek naar gedaan.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_172578644
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 17:52 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Ik vind die ophef volledig te verwachten. Ik begrijp niet dat je niet snapt dat dat een nationale open zenuw is. Maar als je alleen al de social media bekijkt zie je dat het aanzienlijk meer dan 100 bezig houdt. Maar ik heb er inderdaad geen wetenschappelijk onderzoek naar gedaan.
Ik lees in dit topic en de voorganger geloof ik meer mensen die zoiets hebben van 'ik vind het een overdreven reactie' dan andersom
  vrijdag 21 juli 2017 @ 17:58:40 #77
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_172578738
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 17:27 schreef Allures het volgende:

[..]

Weer die aanname dat het bij elke nederlander leeft
Die is in dit topic alleen al een keer of 78 ontkracht
Het verschil is dat de gemiddelde Nederlander niet rond de herdenkingsdatum IRL gaat blaten dat het hem geen ruk interesseert, omdat de gemiddelde Nederlander er rekening mee houdt dat degene die het ter ore komt zelf een van de nabestaanden is of andere naasten is. En dat je met die mensen nog door één deur moet, op je werk, in de supermarkt, in de sportschool etc. En dat je ook weet dat hey rouwproces nog lang niet is afgesloten, o.a. omdat "de onderste steen nig niet boven is" en de ramp steeds wordt opgerakeld bij het zoeken naar die steen.
Maar mevrouw kan dat zomaar roepen, want die leeft in een parallelle maatschappij waarin ze niemand zal tegenkomen die persoonlijk bij de ramp betrokken is.
pi_172578763
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 13:57 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Ik voel er ook niets bij. Wel bij die voetballer en die meisjes.
quote:
7s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 13:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ik niet. Ik vind de internationale poespas rond Ukraine super interessant, maar de slachtoffers van MH17 boeien me geen kut.
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 13:59 schreef Allures het volgende:

[..]

Nogmaals, rasechte nederlandse hier. Zelfde mening
En ik ken er nog vele
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 14:00 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Dit is jouw invulling, in de column stond juist dat individuele zaken haar raken en rampen niet.

En dan nog: mag iemand? Je hoeft niemand lief te vinden. Je moet je alleen maar fatsoenlijk gedragen.
Dit mag allemaal gevonden worden, waar het mij om gaat is dat je niet voor de slachtoffers gaat staan en dan in hun gezicht gaat zeggen, dat het je allemaal geen reet boeit etc. Dat is gewoon respectloos. Die neutrale houding is ook helemaal niet verkeerd als je je er op geen enkele manier verbonden mee voelt. Ieder mens gaat hier selectief en op zijn eigen manier mee om, maar het moet niet de bedoeling zijn dat we allemaal maar in de (sociale) media gaan verkondigen dat voorbeeld A veel erger is dan voorbeeld B, en dat voorbeeld B me dus niets boeit. Ik vond het daarom wel goed dat Olaf Koens dat statement maakte over de relevantie ervan in een late night talkshow. Het doet geen recht aan de slachtoffers en snap ook niet waarom ze kwam opdagen in dat programma.
pi_172578787
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 18:00 schreef Odaiba het volgende:

[..]

[..]

[..]

[..]

Dit mag allemaal gevonden worden, waar het mij om gaat is dat je niet voor de slachtoffers gaat staan en dan in hun gezicht gaat zeggen, dat het je allemaal geen reet boeit etc. Dat is gewoon respectloos. Die neutrale houding is ook helemaal niet verkeerd als je je er op geen enkele manier verbonden mee voelt. Ieder mens gaat hier selectief en op zijn eigen manier mee om, maar het moet niet de bedoeling zijn dat we allemaal maar in de (sociale) media gaan verkondigen dat voorbeeld A veel erger is dan voorbeeld B, en dat voorbeeld B me dus niets boeit. Ik vond het daarom wel goed dat Olaf Koens dat statement maakte over de relevantie ervan in een late night talkshow. Het doet geen recht aan de slachtoffers en snap ook niet waarom ze kwam opdagen in dat programma.
Alleen zegt ze nergens dat het haar niet boeit, alleen dat het haar niet raakt
En een vergelijking tussen wat erger is maakt ze al helemaal niet

Ze zegt alleen het een triggert een emotie en het ander niet
een mechanisme wat we allemaal dagelijks ervaren
pi_172578832
Ik vind haar columns enorm slecht, maar in dit geval snap ik niet wat er mis zou zijn met haar gevoelens.

Volgens mij geldt het voor de meeste mensen dat het gezicht van één dode meer indruk maakt dan slechts een getal wanneer er meerdere mensen in een keer overlijden. Behalve wanneer je natuurlijk persoonlijk betrokken bent bij een van de overledenen. Dan kan het pijnlijk zijn als iemand aangeeft er niets om te geven. In het geval van MH17 zijn er nou eenmaal heel veel Nederlanders die wel iemand kennen (die weer iemand kent) die in het vliegtuig zat. Dat maakt dat het voor erg veel mensen gevoelig ligt.
Niet echt handig om in je (Nederlandse) column zo'n uitspraak te doen als je niemand wil kwetsen dus. Een rare uitspraak vind ik het echter niet.

Verder wel nog steeds echt een slecht column.
pi_172578865
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 17:58 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Het verschil is dat de gemiddelde Nederlander niet rond de herdenkingsdatum IRL gaat blaten dat het hem geen ruk interesseert, omdat de gemiddelde Nederlander er rekening mee houdt dat degene die het ter ore komt zelf een van de nabestaanden is of andere naasten is. En dat je met die mensen nog door één deur moet, op je werk, in de supermarkt, in de sportschool etc. En dat je ook weet dat hey rouwproces nog lang niet is afgesloten, o.a. omdat "de onderste steen nig niet boven is" en de ramp steeds wordt opgerakeld bij het zoeken naar die steen.
Maar mevrouw kan dat zomaar roepen, want die leeft in een parallelle maatschappij waarin ze niemand zal tegenkomen die persoonlijk bij de ramp betrokken is.
ik vind dit weer allemaal aannames
Hoezo leeft zij in een parallelle maatschappij? Dan leef ik dat ook, want ik kom ook nooit iemand tegen die hier nog mee loopt
Waarom ga je er vanuit dat andere Nederlanders dit niet zouden zeggen door die parallelle maatschappij? Of dat dit haar reden is om het wel te doen

Daarnaast zie ik echt niet wat er mis is met dit mechanisme benoemen. Ik zie niet hoe dit nabestaanden beledigd of in de weg zit
pi_172578943
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 18:01 schreef Allures het volgende:

[..]

Alleen zegt ze nergens dat het haar niet boeit, alleen dat het haar niet raakt
En een vergelijking tussen wat erger is maakt ze al helemaal niet

Ze zegt alleen het een triggert een emotie en het ander niet
een mechanisme wat we allemaal dagelijks ervaren
Ze zegt het niet, maar zo is het wel. Ze heeft zich er nooit in verdiept, en dat hoeft ook niet, maar lijkt me duidelijk desinteresse. Dat zet ze tegenover Nouri, waar ze alle filmpjes van op internet heeft bekeken, zegt ze zelf.

Had graag van haar willen weten waarom dat bij Nouri wel zo was, maar daar kon ze zelf dus geen eens antwoord opgeven

Dat ze geen vergelijking maakte klopt, maar zo komt het dan over als je het op een denkbeeldige weegschaal zet, omdat ik dit nogal respectloos vond om in een krant te plaatsen met 100 duizenden lezers.

Ze heeft inmiddels haar excuses gemaakt, en het is voor mij verder daarom ook klaar. Mensen maken soms foute beslissingen en al doende leert men.
pi_172578955
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 17:53 schreef Allures het volgende:

[..]

Ik lees in dit topic en de voorganger geloof ik meer mensen die zoiets hebben van 'ik vind het een overdreven reactie' dan andersom
Ik denk dat je het fok forum niet als referentiekader voor de maatschappij moet gebruiken....
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_172579002
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 18:08 schreef Odaiba het volgende:

[..]

Ze zegt het niet, maar zo is het wel. Ze heeft zich er nooit in verdiept, en dat hoeft ook niet, maar lijkt me duidelijk desinteresse. Dat zet ze tegenover Nouri, waar ze alle filmpjes van op internet heeft bekeken, zegt ze zelf.

Had graag van haar willen weten waarom dat bij Nouri wel zo was, maar daar kon ze zelf dus geen eens antwoord opgeven

Dat ze geen vergelijking maakte klopt, maar zo komt het dan over als je het op een denkbeeldige weegschaal zet, omdat ik dit nogal respectloos vond om in een krant te plaatsen met 100 duizenden lezers.

Ze heeft inmiddels haar excuses gemaakt, en het is voor mij verder daarom ook klaar. Mensen maken soms foute beslissingen en al doende leert men.
We hebben allemaal diezelfde desinteresse maar over andere onderwerpen
Dat is een normaal copingsmechanisme
Als iemand waar ik om gaf bij die ramp (of een andere) was omgekomen en iemand die ik verder niet ken is er niet door geraakt zou dat mij ook niet raken. Wat heeft het te maken met mijn rouw dat zij er niks om geeft?

En ze wist het antwoord niet, ze heeft zichzelf wel vragen er over gesteld. Meer kun je niet doen toch

Die weegschaal hang je er zelf aan. Als je iets schrijft en mensen lezen er iets in wat je niet schrijft dan kan je dat niet aangerekend worden vind ik
pi_172579287
Mh17 deed me niks, die voetballer doet me niks, oorlogen doen me niks. Mensen die ik ken waar iets mee gebeurd doen me wel iets.
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_172579775
Ja, als ze iets aantoont, althans door dit topic, is dat er veel afgestompte zombies rondlopen, alleen als ze zelf een papercut oplopen worden ze wrs nog een beetje geraakt?
I´m back.
  Moderator vrijdag 21 juli 2017 @ 18:51:32 #87
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_172579852
zal wel meevallen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_172579866
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 18:10 schreef Allures het volgende:

[..]

We hebben allemaal diezelfde desinteresse maar over andere onderwerpen
Dat is een normaal copingsmechanisme
Als iemand waar ik om gaf bij die ramp (of een andere) was omgekomen en iemand die ik verder niet ken is er niet door geraakt zou dat mij ook niet raken. Wat heeft het te maken met mijn rouw dat zij er niks om geeft?

En ze wist het antwoord niet, ze heeft zichzelf wel vragen er over gesteld. Meer kun je niet doen toch

Die weegschaal hang je er zelf aan. Als je iets schrijft en mensen lezen er iets in wat je niet schrijft dan kan je dat niet aangerekend worden vind ik
Je hebt wel een goed punt hoor, dus we houden erover op

Ik ken haar trouwens niet, hoorde vandaag voor het eerst van haar. Waarom schrijft ze trouwens columns in het AD?
pi_172579914
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 18:51 schreef sp3c het volgende:
zal wel meevallen
Lazert een vliegtuig uit de lucht, eh boeiuh...
I´m back.
  vrijdag 21 juli 2017 @ 19:00:58 #90
262 Re
Kiss & Swallow
pi_172580081
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 18:48 schreef Ryan3 het volgende:
Ja, als ze iets aantoont, althans door dit topic, is dat er veel afgestompte zombies rondlopen, alleen als ze zelf een papercut oplopen worden ze wrs nog een beetje geraakt?
nee het toont aan dat emotie geen eenheidsworst is
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  vrijdag 21 juli 2017 @ 19:20:12 #91
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_172580512
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 18:05 schreef Allures het volgende:

[..]

ik vind dit weer allemaal aannames
Hoezo leeft zij in een parallelle maatschappij?
Omdat uit haar columns blijkt dat een in Nederland normale omgang met elkaar haar volledig onbekend is.
  vrijdag 21 juli 2017 @ 19:23:26 #92
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_172580590
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 18:52 schreef Odaiba het volgende:

Ik ken haar trouwens niet, hoorde vandaag voor het eerst van haar. Waarom schrijft ze trouwens columns in het AD?
Omdat het AD meer diversiteit wilde onder de columnisten.
pi_172581249
Het AD is gewoon ontzettend afgegleden. Eerst geven ze die criminele haakneus een platform en nu vervolgens zo'n mohammedaanse aandachtshoer. Alles voor de clicks.
pi_172581578
Aandachtshoer inderdaad, hoofdstuk 2 komt als ze genoeg reacties heeft van PVV-volk om te laten zien hoe racistisch Nederland is. Het is zo voorspelbaar allemaal. :')
pi_172581641
Snap niet dat zo'n onnozele stereotype Marokkaanse een podium krijgt van het AD.
  vrijdag 21 juli 2017 @ 20:13:58 #96
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_172581685
Wat een overdreven reacties, ze stelt enkel de vraag waarom de ene tragedie haar meer raakt dan de andere.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_172581800
Dat het lijden van een enkeling haar meer raakt dan van een groep vind ik niet zo'n sterk argument. De media hebben volgestaan met portretten en verhalen van overledenen van MH17.

Of deze mevrouw heeft het nieuws helemaal niet gevolgd, of had er vanaf het begin al geen interesse in omdat het niet over moslims ging.
pi_172581923
Het houdt niet op..niet vanzelf..

Mijn excuses voor Hanina
Column journaliste bankzapster Angela de Jong schrijft drie keer per week een column over wat haar opvalt op televisie.

http://www.ad.nl/show/mijn-excuses-voor-hanina~a364e70d/
´
pi_172582017


Deze drie kinderen zijn alle drie omgekomen tijdens de ramp. Ze reisden met hun opa die tevens omkwam.

Daar sta je dan als ouder.

Niet net zo meelijwekkend als Nouri? Of wist Ajarai er gewoon niet van?
pi_172582029
Het gaat niet om het lijden van de enkeling vs de groep. Je wordt gewoon eerder geraakt wanneer je iets hebt met de slachtoffers. En de inzittenden van MH17 waren een dwarsdoorsnede van de Hollandse middenklasse. Wanneer er een vliegtuig vol Marokkanen uit de lucht zou flikkeren zou dat weinig impact hebben. Ik vind die onnozele moslima van het AD maar een hypocriet omdat ze niet benoemt dat de achtergrond van het slachtoffers allesbepalend is
  vrijdag 21 juli 2017 @ 20:26:56 #101
262 Re
Kiss & Swallow
pi_172582040
Wat een butthurt bij sommigen :D
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_172582044
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 17:34 schreef Loekie1 het volgende:
Ik denk wel dat het geloof empathie kan uitschakelen. En dat iemand zelf niet begrijpt hoe dat precies zit. Maar iemand blijft wel mens en als er dan een verhaal van één persoon is, kan de empathie weer opleven.
We weten nu wel dat jij hier koste wat kost haar geloof bij wilt slepen. Houd maar weer op.
"Pools are perfect for holding water"
pi_172582091
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 20:22 schreef Kim-Holland het volgende:
Het houdt niet op..niet vanzelf..

Mijn excuses voor Hanina
Column journaliste bankzapster Angela de Jong schrijft drie keer per week een column over wat haar opvalt op televisie.

http://www.ad.nl/show/mijn-excuses-voor-hanina~a364e70d/
Die heb ik net gelezen. Wat is dat toch met al die aandachtshoeren. Ze probeert die Marokkaanse te dwingen tot empathie lijkt het wel..maar ja dat kan niet he. Irritante column
pi_172582111
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 20:27 schreef probeer het volgende:

[..]

We weten nu wel dat jij hier koste wat kost haar geloof bij wilt slepen. Houd maar weer op.
De oemma (wereldwijde moslimsgemeenschap) is wel wat belangrijker dan wat kaasjes en aziaatjes in een vliegtuig.
  vrijdag 21 juli 2017 @ 20:32:47 #105
405488 Kim-Holland
Kiss my ass
pi_172582199
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 20:28 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Die heb ik net gelezen. Wat is dat toch met al die aandachtshoeren. Ze probeert die Marokkaanse te dwingen tot empathie lijkt het wel..maar ja dat kan niet he. Irritante column
Haar collega in het openbaar gebruiken voor inspiratie voor haar eigen column :')
Diversiteit noemen ze dat _O-
´
pi_172582243
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 20:29 schreef luxerobots het volgende:

[..]

De oemma (wereldwijde moslimsgemeenschap) is wel wat belangrijker dan wat kaasjes en aziaatjes in een vliegtuig.
Jij ook nog even ja? Alles wat slecht aan die vrouw is, komt omdat ze moslima is, toch?
"Pools are perfect for holding water"
pi_172582272
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 20:34 schreef probeer het volgende:

[..]

Jij ook nog even ja? Alles wat slecht aan die vrouw is, komt omdat ze moslims is, toch?
Mooie stropop.
pi_172582376
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 20:29 schreef luxerobots het volgende:

[..]

De oemma (wereldwijde moslimsgemeenschap) is wel wat belangrijker dan wat kaasjes en aziaatjes in een vliegtuig.
Mooie stropop.
"Pools are perfect for holding water"
pi_172582424
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 20:40 schreef probeer het volgende:

[..]

Mooie stropop.
''Nee jij''

Hoe oud ben jij?
pi_172582544
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 20:42 schreef luxerobots het volgende:

[..]

''Nee jij''

Hoe oud ben jij?
Ja.
"Pools are perfect for holding water"
pi_172582777
9/11 deed me weinig, was blij met de afleiding (had die dag een kater, was tijdelijk outsourced bij PricewaterhouseCoopers, door de aanvallen gingen de geplande vergaderingen niet door). Zag de close-ups van mensen die vastzaten in de torens pas jaren later, dat deed me wel iets.

Ze beschrijft iets dat we allemaal kennen, maar ze had een minder gevoelig voorbeeld kunnen kiezen. Gezien het aantal Nederlandse slachtoffers weet je dat een aantal nabestaanden de column zullen lezen. Dat kan je haar wel verwijten.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_172583080
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 20:27 schreef probeer het volgende:

[..]

We weten nu wel dat jij hier koste wat kost haar geloof bij wilt slepen. Houd maar weer op.
Moslims staan er nou eenmaal om bekend dat ze geen medeleven hebben voor niet-moslims. Als het vliegtuig vol met moslims zat was het een heel ander verhaal geweest.
pi_172583608
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 21:07 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Moslims staan er nou eenmaal om bekend dat ze geen medeleven hebben voor niet-moslims. Als het vliegtuig vol met moslims zat was het een heel ander verhaal geweest.
Dat geldt toch andersom ook?
  Beste debater 2022 vrijdag 21 juli 2017 @ 21:34:04 #114
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_172583921
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 21:07 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Moslims staan er nou eenmaal om bekend dat ze geen medeleven hebben voor niet-moslims. Als het vliegtuig vol met moslims zat was het een heel ander verhaal geweest.
Was jij ook zo verontwaardigd over de term 'dobbernegers'? Wat empathieloos was dat, he.

Verder domme column, met een even zo domme opvolger.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 21 juli 2017 @ 21:49:01 #115
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_172584396
quote:
2s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 16:15 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Dat ben ik met je eens. Maar het staat er duidelijk wel. Vooral haar hardop afvragen wat het kan zijn waarom ze zo denkt kan misplaatst overkomen. Maar daar staan vraagtekens achter dat betekent dus dat ze niet weet of ze dat nou daarom denkt. Later komt ze juist tot de conclusie dat het niet haar afkomst is maar juist de anonimiteit en schaal van de mh17 ramp.
Het meest bizarre is dat zo'n waardeloze column en columniste platform krijgt in een nationaal dagblad. echt AD faalt zo knetterhard op zoveel verschillende manieren.
Het interview bij Beau (:r ) liet ook maar weer blijken dat het schaap echt 0 benul heeft. Dat zou door het AD afgeschermd moeten worden.
  vrijdag 21 juli 2017 @ 21:50:48 #116
463668 MrRatio
Never underestimate ratio
pi_172584459
Marokkanen voelen zich uitgesloten.
Is dit wat psychologen projectie noemen? Eigenschappen van jezelf projecteren op de omgeving?
Environmentalism and its most extreme version, global warming alarmism, asks for an almost unprecedented expansion of government intrusion and intervention into our lives and of government control over us.
Václav Klaus
  vrijdag 21 juli 2017 @ 21:51:05 #117
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_172584473
quote:
2s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 21:49 schreef ShaoliN het volgende:

[..]

Het meest bizarre is dat zo'n waardeloze column en columniste platform krijgt in een nationaal dagblad. echt AD faalt zo knetterhard op zoveel verschillende manieren.
Het interview bij Beau (:r ) liet ook maar weer blijken dat het schaap echt 0 benul heeft. Dat zou door het AD afgeschermd moeten worden.
Doen de allochtonen eens helemaal mee door colums te schrijven, is het wéér niet goed. Ze hebben ook iemand met een Turkse naam in dienst. Het is werkelijk ook nooit goed hè....
pi_172584576
Volgende week in het AD:

Hanina: "De Holocaust doet mij eigenlijk helemaal niets"
quote:
"Kennen jullie dat gevoel ook. Dat het je eigenlijk niet interesseert dat er 6 miljoen joden vergast zijn? Ik wel. Ik voel me veel meer betrokken bij het leed van Nouri."
Je moet toch wat doen om dode bomen te verkopen. Had Al Baghdadi nog geleefd dan hadden ze hem vast een column gegeven.
  vrijdag 21 juli 2017 @ 21:57:49 #119
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_172584708
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 21:51 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Doen de allochtonen eens helemaal mee door colums te schrijven, is het wéér niet goed. Ze hebben ook iemand met een Turkse naam in dienst. Het is werkelijk ook nooit goed hè....
Als de allochtoon van dienst kan schrijven en daadwerkelijk wat te melden heeft, prima. Als de allochtoon mag schrijven omdat allochtoon, mwehh..
  vrijdag 21 juli 2017 @ 21:58:06 #120
40566 Ericr
Livewrong
pi_172584717
http://www.ad.nl/show/mijn-excuses-voor-hanina~a364e70d/

Binnen eigen gelederen kotsen ze haar ook uit.
pi_172585291
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 21:07 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Moslims staan er nou eenmaal om bekend dat ze geen medeleven hebben voor niet-moslims. Als het vliegtuig vol met moslims zat was het een heel ander verhaal geweest.
In jouw hoofd zal dat vast en zeker waar zijn.
"Pools are perfect for holding water"
pi_172585414
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 21:58 schreef Ericr het volgende:
http://www.ad.nl/show/mijn-excuses-voor-hanina~a364e70d/

Binnen eigen gelederen kotsen ze haar ook uit.
Gaat de AD nu verontwaardigd lopen doen over eigen columns?

Dit is wel het laagste van het laagste wat ik ooit gezien heb om dode bomen te verkopen
  vrijdag 21 juli 2017 @ 22:26:57 #123
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_172585501
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 22:22 schreef Nintex het volgende:

[..]

Gaat de AD nu verontwaardigd lopen doen over eigen columns?

Dit is wel het laagste van het laagste wat ik ooit gezien heb om dode bomen te verkopen
AD-columnist Paul de Leeuw was in zijn column ook niet positief over de AD-treitervlogger... het schijnt een trent te zijn
pi_172585684
Ik heb geen seconde getreurd om de slachtoffers, ik ben niet geïnteresseerd in het onderzoek en de rechtszaak en ik sla de meeste berichtgeving over de MH17 over.

Dit is geen aangeven van ''het raakt me niet zo'', maar een ''het kan me geen hol schelen''.

Maar wie weet, stel dat ik in Marokko wonen, zou het mij een hol kunnen schelen als een vliegtuig vol marokkanen neer word geschoten? Kweet niet, ligt er aan hoe de verbondenheid is met de marokkaanse bevolking die ik zou voelen, lijkt mij. Zou ik die hebben, dan allicht wel. Die marokkaanse moslima dus vrij weinig met de nederlanders hier. Dat uit ze dus nu, in een verknipt en pijnlijk stukje tekst en nu krijgt ze kritiek over zich heen....

Wat zou ik over mij heen krijgen als ik hetzelfde stuk zou publiceren als nederlandse columnist in een marokkaans dagblad in marokko?
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_172585793
quote:
15s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 22:33 schreef SpaceOddity het volgende:
Ik heb geen seconde getreurd om de slachtoffers, ik ben niet geïnteresseerd in het onderzoek en de rechtszaak en ik sla de meeste berichtgeving over de MH17 over.

Dit is geen aangeven van ''het raakt me niet zo'', maar een ''het kan me geen hol schelen''.

Maar wie weet, stel dat ik in Marokko wonen, zou het mij een hol kunnen schelen als een vliegtuig vol marokkanen neer word geschoten? Kweet niet, ligt er aan hoe de verbondenheid is met de marokkaanse bevolking die ik zou voelen, lijkt mij. Zou ik die hebben, dan allicht wel. Die marokkaanse moslima dus vrij weinig met de nederlanders hier. Dat uit ze dus nu, in een verknipt en pijnlijk stukje tekst en nu krijgt ze kritiek over zich heen....

Wat zou ik over mij heen krijgen als ik hetzelfde stuk zou publiceren als nederlandse columnist in een marokkaans dagblad in marokko?
Zelfs al lees ik van de 30e bomaanslag in Syrie of Irak van de dag dan nog denk ik, waar moet het heen met deze wereld. wat verschrikkelijk wat daar gebeurd.

Blijkbaar kan zij dat niet eens opbrengen.
  vrijdag 21 juli 2017 @ 22:36:55 #126
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_172585800
Goede columnisten zijn tegenwoordig nog dun gezaaid, maar dit meiske hoort daar sowieso niet bij.
pi_172586269
Ik heb niks met die in en intrieste rampvlucht.

En dan bedoel ik met name de met vlagen gênante vele aandacht die er naar ging / gaat.

En ik heb ook niks met het media circus en hysterie rondom de in en intrieste dood van de voetballer.

Maar ik heb al helemaal niks met deze mevrouw (met de eeuwige kopvod) die zo haar momentje dacht te scoren.

En heerlijk van een koude kermis thuis kwam.

Daar heb ik weer wel wat mee.
  vrijdag 21 juli 2017 @ 23:31:10 #128
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_172587458
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 22:36 schreef Nintex het volgende:

[..]

Zelfs al lees ik van de 30e bomaanslag in Syrie of Irak van de dag dan nog denk ik, waar moet het heen met deze wereld. wat verschrikkelijk wat daar gebeurd.

Blijkbaar kan zij dat niet eens opbrengen.
Ik ook niet. En als je dit hele topic gelezen hebt, meer mensen niet.
  Moderator zaterdag 22 juli 2017 @ 00:36:00 #129
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_172588839
quote:
15s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 22:33 schreef SpaceOddity het volgende:
Ik heb geen seconde getreurd om de slachtoffers, ik ben niet geïnteresseerd in het onderzoek en de rechtszaak en ik sla de meeste berichtgeving over de MH17 over.

Dit is geen aangeven van ''het raakt me niet zo'', maar een ''het kan me geen hol schelen''.

Maar wie weet, stel dat ik in Marokko wonen, zou het mij een hol kunnen schelen als een vliegtuig vol marokkanen neer word geschoten? Kweet niet, ligt er aan hoe de verbondenheid is met de marokkaanse bevolking die ik zou voelen, lijkt mij. Zou ik die hebben, dan allicht wel. Die marokkaanse moslima dus vrij weinig met de nederlanders hier. Dat uit ze dus nu, in een verknipt en pijnlijk stukje tekst en nu krijgt ze kritiek over zich heen....

Wat zou ik over mij heen krijgen als ik hetzelfde stuk zou publiceren als nederlandse columnist in een marokkaans dagblad in marokko?
dat met die Romy & Savanne raakte haar wel dus met dr mocro flavor heeft het natuurlijk niets te maken
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zaterdag 22 juli 2017 @ 00:48:18 #130
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_172589008
Ach ja, volk dat op 4 mei met kransen voetbalt. Wat verwacht je er van?
pi_172589046
Ze stelt gewoonweg de vraag waarom ze zich zo voelt m.b.t. die afzonderlijke zaken. Op zich best interessant.

Omdat columniste en Nouri moslim zijn zou je kunnen denken dat het een moslim vs... dingetje kan zijn. Maar dan geeft ze aan dat ze hetzelfde voelde voor Romy en Savannah. Dat rijmt dan weer niet. Ik geloof dan ook niet dat dit een moslim vs...dingetje is.

Het komt dan eerder in de buurt dat Nouri, Romy, Savannah een gezicht hebben en dat MH 17 niet 'een' gezicht heeft maar eerder een getal. En een getal is afstandelijker dan een gezicht. Ja, je kan je in MH17 verdiepen, de docu's bekijken en ongetwijfeld zal dat dan net zo'n (of misschien wel een ergere) impact op je empathie hebben. Maar je hebt ook de keuze om je er voor af te sluiten, om het niet te willen weten. Om niet de gezichten en verhalen van MH17 tot je te laten komen en je verschuilen achter een 'veilig' nummer ...298.

Ik vind haar vraag legitiem en interessant, ik vind het moment (hoewel actueel) en de keuze voor MH17 niet kies.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_172589114
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 21:51 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Doen de allochtonen eens helemaal mee door colums te schrijven, is het wéér niet goed. Ze hebben ook iemand met een Turkse naam in dienst. Het is werkelijk ook nooit goed hè....
Ah, als iemand allochtoon is mag je geen kritiek leveren op zijn/haar werk?

Ozcan Akyol schijft ook columns voor het AD, en die zijn (naar mijn mening) wel erg goed. Anwar, die Syrische vluchteling, schrijft ook erg leuke verhalen.

Deze vrouw niet. Dat heeft verder weinig te maken met dat ze allochtoon is.
pi_172589190
quote:
Waarom rouw ik wel om Nouri en niet om MH17? Omdat het mijn broertje had kunnen zijn? En Nouri’s moeder mijn moeder had kunnen zijn?
Mens alsjeblieft, kijk naar jezelf :') Je ziet er oud genoeg uit om Nouri's tante te zijn. Godverdomme wat een fantasie heeft zij dan.

quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juli 2017 00:50 schreef Montagui het volgende:

Het komt dan eerder in de buurt dat Nouri, Romy, Savannah een gezicht hebben en dat MH 17 niet 'een' gezicht heeft maar eerder een getal. En een getal is afstandelijker dan een gezicht.
Dit heb ik dus nooit begrepen. Ja, natuurlijk wel dat een getal minder persoonlijk is dan een gezicht. Maar het niet kunnen rouwen omdat het geen gezicht heeft? Bijna 300(!!!) doden door een aanslag is niet reden genoeg om te denken "HOLY FUCKING SHIT, IS DIT REAL LIFE???" -O- Ik vind dat bizar eng.
pi_172589241
quote:
Op zaterdag 22 juli 2017 01:02 schreef Drxx het volgende:
Mens alsjeblieft, kijk naar jezelf :') Je ziet er oud genoeg uit om Nouri's tante te zijn. Godverdomme wat een fantasie heeft zij dan.
(...)
Ik snap je punt, maar je argument is natuurlijk drie keer kut.
Het is prima mogelijk tante te zijn van een neefje dat ouder is dan jijzelf.
  zaterdag 22 juli 2017 @ 01:19:19 #135
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_172589338
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 juli 2017 00:55 schreef Physsic het volgende:

[..]

Ah, als iemand allochtoon is mag je geen kritiek leveren op zijn/haar werk?

Haar mening wordt hier gekoppeld aan haar religie. Was het hoogblonde Samantha uit Krimpen aan de Lek was er niet zo'n ophef over geweest.
pi_172589495
En ondertussen in..................waar dan ook. :O

Deel 2 8)7
You know, you come from nothing
you're going back to nothing
what have you lost? Nothing!
pi_172589504
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 juli 2017 01:19 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Haar mening wordt hier gekoppeld aan haar religie. Was het hoogblonde Samantha uit Krimpen aan de Lek was er niet zo'n ophef over geweest.
WIE doet dat?
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  zaterdag 22 juli 2017 @ 01:41:01 #138
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_172589541
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juli 2017 01:37 schreef Montagui het volgende:

[..]

WIE doet dat?
Het is islam voor en islam na, wat hier de klok slaat in dit topic.
pi_172589552
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 juli 2017 01:19 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Haar mening wordt hier gekoppeld aan haar religie. Was het hoogblonde Samantha uit Krimpen aan de Lek was er niet zo'n ophef over geweest.
Je bent juist zelf degene die over haar achtergrond begint. :P ShaoliN gaf slechts aan deze column(iste) te waardeloos te vinden voor een plek in een nationaal dagblad.
pi_172589564
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 juli 2017 01:41 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Het is islam voor en islam na, wat hier de klok slaat in dit topic.
Wie doet dat, wie is de aanstichter?
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_172589609
Ah, hebbes, nota bene de eerste reactie zelfs!
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 13:05 schreef Baconbus het volgende:
Mooi hoe de klopjacht op alles dat moslim is doorzet. De polarisatie werkt en blinkt uit in hypocrisie. Opmerkingen als, 'ik ken die mensen niet en/of heb er niks mee' zijn dagelijkse kost. Toch zou dit de zoveelste aanval zijn zodat men wederom reden voelt voor de haat.
Deze user lijkt de polarisatie te omarmen/stimuleren. Slechte zaak.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_172589620
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juli 2017 01:47 schreef Montagui het volgende:
Ah, hebbes, nota bene de eerste reactie zelfs!

[..]

Deze user lijkt de polarisatie te omarmen/stimuleren. Slechte zaak.
Het zijn ook altijd dezelfde..
pi_172589623
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juli 2017 01:47 schreef Montagui het volgende:
Ah, hebbes, nota bene de eerste reactie zelfs!

[..]

Deze user lijkt de polarisatie te omarmen/stimuleren. Slechte zaak.
Ja zoals ik al eerder schreef zijn er twee partijen die overal de islam aan de haren bij moeten trekken, de islamofoben en de mensen die overal islamofobie in menen te zien.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  zaterdag 22 juli 2017 @ 02:08:14 #144
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_172589802
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 juli 2017 01:41 schreef Physsic het volgende:

[..]

Je bent juist zelf degene die over haar achtergrond begint. :P ShaoliN gaf slechts aan deze column(iste) te waardeloos te vinden voor een plek in een nationaal dagblad.
Dit is deel 2. Lees deel 1 nou eerst eens. NWS / Ophef om column Hanina Ajarai
pi_172590298
De dood van een eenling is een drama; de dood van een miljoen is een getal. Die mevrouw heeft dat ook ontdekt. Althans, half. De andere helft is haar te ingewikkeld of zo. Ze schrijft daar een nogal matige column over en dat was het dan.

Dan de reacties. Mensen hebben nogal de neiging om om zich heen te kijken en te denken: huh? Schandalig? Wat? O, ja. Schandalig!

Dus ja, waar hebben we het helemaal over? Een column van een mevrouw die het allemaal niet helemaal begrijpt en een meute boze mensen die die column niet helemaal begrijpen. Hoop luchtverplaatsing in ieder geval.
  zaterdag 22 juli 2017 @ 07:34:34 #146
463796 bijstandboy
jij al uitkering heb?
pi_172590369
Deze lampenkap gun ik wel loonsverhoging bij een ticket richting mekka :')
  zaterdag 22 juli 2017 @ 08:37:13 #147
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_172590812
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juli 2017 07:06 schreef Jigzoz het volgende:
De dood van een eenling is een drama; de dood van een miljoen is een getal. Die mevrouw heeft dat ook ontdekt. Althans, half. De andere helft is haar te ingewikkeld of zo. Ze schrijft daar een nogal matige column over en dat was het dan.

Dan de reacties. Mensen hebben nogal de neiging om om zich heen te kijken en te denken: huh? Schandalig? Wat? O, ja. Schandalig!

Dus ja, waar hebben we het helemaal over? Een column van een mevrouw die het allemaal niet helemaal begrijpt en een meute boze mensen die die column niet helemaal begrijpen. Hoop luchtverplaatsing in ieder geval.
Timing en details. Rond de datum van de MH17 juist dat voorbeeld nemen in plaats van willekeurig ander voorbeeld, dat is niet erg kies of slim.
Iedere andere week had minder ophef veroorzaakt, elk ander voorbeeld was beter geweest.
pi_172590916
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 juli 2017 08:37 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Timing en details. Rond de datum van de MH17 juist dat voorbeeld nemen in plaats van willekeurig ander voorbeeld, dat is niet erg kies of slim.
Iedere andere week had minder ophef veroorzaakt, elk ander voorbeeld was beter geweest.
Komt het niet in jou op, dat voor iemand die er weinig mee heeft, ook niet beseft dat die herdenking nu (of pas geleden ik weet het ook niet namelijk) speelt?
.
  zaterdag 22 juli 2017 @ 09:02:21 #149
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_172590947
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 juli 2017 08:56 schreef Fer het volgende:

[..]

Komt het niet in jou op, dat voor iemand die er weinig mee heeft, ook niet beseft dat die herdenking nu (of pas geleden ik weet het ook niet namelijk) speelt?
Ik heb er zelf heel weinig mee, maar zelfs zonder krant en zonder tv is me de recente herdenking niet ontgaan.
En dat is misschien het kenmerk van de parallelle samenleving die ik eerder noemde: dat je vrijwel niets meekrijgt van wat de mensen om je heen bezighoudt.
Maar de columniste wist er wel degelijk van, anders had ze op dat moment dat voorbeeld niet genomen (er zijn immers veel betere voorbeelden). Ik vermoed zelfs dat de redactie haar heeft gevraagd een stukkie over MH17 te tikken vanwege de herdenking.
Maar ik zal de oude kranten er nog eens op naslaan.
pi_172590994
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 21:07 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Moslims staan er nou eenmaal om bekend dat ze geen medeleven hebben voor niet-moslims. Als het vliegtuig vol met moslims zat was het een heel ander verhaal geweest.
moet je toch wat beter lezen, want ze heeft wel medeleven met ouders van Savannah en dat andere vermoorde meisje
pi_172591008
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 juli 2017 08:37 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Timing en details. Rond de datum van de MH17 juist dat voorbeeld nemen in plaats van willekeurig ander voorbeeld, dat is niet erg kies of slim.
Iedere andere week had minder ophef veroorzaakt, elk ander voorbeeld was beter geweest.
het is een column naar aanleiding van aandacht voor MH17
  zaterdag 22 juli 2017 @ 09:15:13 #152
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_172591052
quote:
13s.gif Op zaterdag 22 juli 2017 09:10 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

het is een column naar aanleiding van aandacht voor MH17
Dat dacht ik ook, maar volgens Fer heeft de columniste geen idee wanner dat is...
  Moderator zaterdag 22 juli 2017 @ 09:16:15 #153
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_172591063
anders weet de hoofdredacteur het wel
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_172591102
Ik heb recentelijk wat meer aandacht in het nieuws gemerkt. Iets van een rechtzaak ofzo, maar niet begrepen of tot me doorgedrongen dat dit een herdenking was.

In het land waar hard en direct communiceren mogelijk is, grappig dat een Marokkaan het een keer doet en iedereen op zijn achterste poten staat.
.
pi_172591181
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 juli 2017 09:15 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Dat dacht ik ook, maar volgens Fer heeft de columniste geen idee wanner dat is...
Dat is vreemd. Een columnist(e) schrijft toch doorgaans over wat zich in de samenleving afspeelt en dus ook op de hoogte is van allerlei nieuwsfeiten? Ik kan me dat nog voorstellen als het om de Linda of Viva gaat, maar dit is een grote krant.
  zaterdag 22 juli 2017 @ 09:42:37 #156
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_172591246
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juli 2017 09:33 schreef Persefoneia het volgende:

maar dit is een grote krant.
Nog wel ja.
pi_172591431
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 22:36 schreef Nintex het volgende:
Zelfs al lees ik van de 30e bomaanslag in Syrie of Irak van de dag dan nog denk ik, waar moet het heen met deze wereld. wat verschrikkelijk wat daar gebeurd.

Blijkbaar kan zij dat niet eens opbrengen.
Dit! Je hoeft iets niet intens mee te voelen om toch het besef van het drama te hebben. En als je dat besef hebt dan voel je vast wel iets tenzij je compleet apathisch bent.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_172593067
Tijdje terug las ik in het AD haar column.
Iets totaal onschuldigs, of is ze bewust bezig de boel op te hitsen?

quote:
[...]Genoeg geklaag, nu even over op serieuze zaken. De discussie van afgelopen weken over de hoofddoek bij de politie is weliswaar afgesloten, maar er is iets belangrijks dat u moet weten. Het lijkt misschien niet zo, maar moslims hebben de slag gewonnen.

Hoe? Door een onhaalbaar voorstel te doen, waarvan je bij voorbaat al weet dat het wordt afgeschoten, wordt al het andere daaronder sneller geaccepteerd.

Het is een bekende tactiek waar wij van het geheime islamiseringscomité vaak gebruik van maken. In het verleden hebben we er meerdere successen mee geboekt. Deze tactiek, ik weet niet of die een naam heeft, is vooral bekend van de salarisonderhandelingen: als je minimaal 2.500 euro wil verdienen, dan begin je met een bod te noemen dat vele malen hoger ligt.

Het werkte ook deze keer weer. De grootste islamcritici waren verontwaardigd over het voorstel om een hoofddoek aan het uniform toe te voegen maar gaven tegelijk toe dat het in andere functies geen probleem zou moeten zijn. Opeens was een vrouw met hoofddoek voor de klas geen issue. Als we maar geen gesluierde politieagenten in Nederland krijgen. Prima hoor, voor nu.

Stap twee van deze tactiek is dus te komen met een nieuw voorstel. Eentje dat een grotere kans maakt om geaccepteerd te worden omdat het niet zo radicaal is als het eerste voorstel.

Is het misschien de hoofddoek voor rechercheurs die uitsluitend op kantoor werken? Of de introductie van de boerkini in het olympisch zwemteam? Een gesluierde nieuwslezeres bij de NOS?

Vanwege geheimhoudingsplicht mag ik er helaas nog niks over zeggen maar ik raad u aan het nieuws de komende tijd in de gaten te houden. Oh, wat verlang ik toch naar House of Cards!
Bron: http://www.ad.nl/binnenla(...)-of-cards~a731c2bfb/
pi_172593171
quote:
6s.gif Op zaterdag 22 juli 2017 01:08 schreef Treinhomo het volgende:

[..]

Ik snap je punt, maar je argument is natuurlijk drie keer kut.
Het is prima mogelijk tante te zijn van een neefje dat ouder is dan jijzelf.
Ik heb het ongelukkig opgeschreven denk ik. Mijn punt was dat zij echt niet veel jonger lijkt dan Nouri's moeder, als reactie op haar schrijfsel "en Nouri’s moeder mijn moeder had kunnen zijn".
pi_172593192
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juli 2017 12:11 schreef ColorCartridge het volgende:
Tijdje terug las ik in het AD haar column.
Iets totaal onschuldigs, of is ze bewust bezig de boel op te hitsen?

[..]

Bron: http://www.ad.nl/binnenla(...)-of-cards~a731c2bfb/
Dat noemen we nou ironie.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_172593218
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juli 2017 12:11 schreef ColorCartridge het volgende:
Tijdje terug las ik in het AD haar column.
Iets totaal onschuldigs, of is ze bewust bezig de boel op te hitsen?

[..]

Bron: http://www.ad.nl/binnenla(...)-of-cards~a731c2bfb/
de laatste zin verklapt het antwoord
pi_172593376
Ik weet zeker dat als Pleun de Jong of Suzan Koekebakker had opgeschreven dat aanslagen in Pakistan, Afghanistan en Somalië haar niets doen en ze zich afvroeg waarom dat zo was, iedereen instemmend had geknikt. Ik vind het vreselijk wat er met MH17 is gebeurd, maar ik heb er zelf ook weinig mee. Waarom zou iedereen moeten doen alsof MH17 hen zoveel kan schelen, en waarom zou je daarover niet mogen praten? Om er een column over te schrijven is misschien wat overdreven, maar de reacties op die column zijn weer net zo voorspelbaar en overdreven.
pi_172593504
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juli 2017 12:35 schreef Childofthe90s het volgende:
Ik weet zeker dat als Pleun de Jong of Suzan Koekebakker had opgeschreven dat aanslagen in Pakistan, Afghanistan en Somalië haar niets doen en ze zich afvroeg waarom dat zo was, iedereen instemmend had geknikt. Ik vind het vreselijk wat er met MH17 is gebeurd, maar ik heb er zelf ook weinig mee. Waarom zou iedereen moeten doen alsof MH17 hen zoveel kan schelen, en waarom zou je daarover niet mogen praten? Om er een column over te schrijven is misschien wat overdreven, maar de reacties op die column zijn weer net zo voorspelbaar en overdreven.
Massahysterie. Mensen doen graag mee aan groepsemotie.
pi_172593551
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juli 2017 12:35 schreef Childofthe90s het volgende:
Ik weet zeker dat als Pleun de Jong of Suzan Koekebakker had opgeschreven dat aanslagen in Pakistan, Afghanistan en Somalië haar niets doen en ze zich afvroeg waarom dat zo was, iedereen instemmend had geknikt. Ik vind het vreselijk wat er met MH17 is gebeurd, maar ik heb er zelf ook weinig mee. Waarom zou iedereen moeten doen alsof MH17 hen zoveel kan schelen, en waarom zou je daarover niet mogen praten? Om er een column over te schrijven is misschien wat overdreven, maar de reacties op die column zijn weer net zo voorspelbaar en overdreven.
Het gaat dan ook niet om hoeveel je er om geeft. Er totaal apathisch tegenover staan is weer iets compleet anders. Het is niet dat ik in mijn bedje lig te huilen om een aanslag in Baghdad, maar ik vind het nog steeds heel erg, zeker als je gaat nadenken over de mensen daar en hun leventjes.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_172593860
Om genuanceerd te kunnen reageren op een column waarin geen empathie getoond wordt, moet je eigenlijk empathie hebben voor degene zonder empathie.
  zaterdag 22 juli 2017 @ 13:06:27 #166
262 Re
Kiss & Swallow
pi_172594014
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juli 2017 13:00 schreef Pleun2011 het volgende:
Om genuanceerd te kunnen reageren op een column waarin geen empathie getoond wordt, moet je eigenlijk empathie hebben voor degene zonder empathie.
alleen is die empathie er wel, alleen niet voor wat blijkbaar iemand collectief moet raken
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  zaterdag 22 juli 2017 @ 13:13:14 #167
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_172594152
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 juli 2017 12:23 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

de laatste zin verklapt het antwoord
Maar dan moet je wel tot het einde lezen, en die laatste zin begrijpen (niet iedereen weet wat House of Cards is).
En dan nog is er niets leuks aan.
  † In Memoriam † zaterdag 22 juli 2017 @ 13:18:03 #168
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_172594239
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 16:19 schreef Loekie1 het volgende:
Op 9-11-2001 voelde ze waarschijnlijk ook niets omdat wel iets voelen tegenstrijdig zou zijn met de opvattingen van de islam. Zij koos bewust voor haar geloof en niet voor de mensen in het vliegtuig. Bij elk groot vliegtuigongeluk zal zij daarom niets meer voelen.
Behalve natuurlijk toen bij Schiphol met dat Turkish Airlines vliegtuig waar destijds de 'Meiden van Halal' in zaten, dat komt natuurlijk weer een stuk dichterbij.
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
pi_172594268
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 juli 2017 13:06 schreef Re het volgende:

[..]

alleen is die empathie er wel, alleen niet voor wat blijkbaar iemand collectief moet raken
Ja, veel verontwaardigde reacties op die column zijn van mensen die zich niet kunnen verplaatsen in iemand die niet voelt en denkt wat zij voelen. Het is allemaal 1 pot nat. Ik vind die mocro een domme doos omdat ze het zo bot opschrijft en hypocriet omdat ze zogenaamd niet weet waarom ze geen empathie heeft mbt MH17. Maar ach..het is komkommertijd. Waar gaat het eigenlijk over..
  zaterdag 22 juli 2017 @ 13:20:15 #170
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_172594283
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 juli 2017 13:19 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Ja, veel verontwaardigde reacties op die column zijn van mensen die zich niet kunnen verplaatsen in iemand die niet voelt en denkt wat zei voelen. Het is allemaal 1 pot nat. Ik vind die mocro een domme doos omdat ze het zo bot opschrijft en hypocriet omdat ze zogenaamd niet weet waarom ze geen empathie heeft mbt MH17. Maar ach..het is komkommertijd. Waar gaat het eigenlijk over..
Die mocro :D
wooblabalurg
pi_172594442
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 juli 2017 13:19 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Ja, veel verontwaardigde reacties op die column zijn van mensen die zich niet kunnen verplaatsen in iemand die niet voelt en denkt wat zij voelen. Het is allemaal 1 pot nat. Ik vind die mocro een domme doos omdat ze het zo bot opschrijft en hypocriet omdat ze zogenaamd niet weet waarom ze geen empathie heeft mbt MH17. Maar ach..het is komkommertijd. Waar gaat het eigenlijk over..
Het is ook niet zo'n bijzondere column in mijn ogen. Dat hele MH17 doet mij ook niets, net als vrijwel alle andere gevallen waarbij tientallen of honderden mensen omkomen. Vreselijk voor de nabestaanden natuurlijk dat soort zaken, maar het raakt mij persoonlijk totaal niet.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_172594482
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 juli 2017 13:28 schreef Monolith het volgende:

[..]

Het is ook niet zo'n bijzondere column in mijn ogen. Dat hele MH17 doet mij ook niets, net als vrijwel alle andere gevallen waarbij tientallen of honderden mensen omkomen. Vreselijk voor de nabestaanden natuurlijk dat soort zaken, maar het raakt mij persoonlijk totaal niet.
Dat kan, ik vind het wel nogal emphatisch gemankeerd (mening).
  zaterdag 22 juli 2017 @ 13:31:41 #173
262 Re
Kiss & Swallow
pi_172594516
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 juli 2017 13:28 schreef Monolith het volgende:

[..]

Het is ook niet zo'n bijzondere column in mijn ogen. Dat hele MH17 doet mij ook niets, net als vrijwel alle andere gevallen waarbij tientallen of honderden mensen omkomen. Vreselijk voor de nabestaanden natuurlijk dat soort zaken, maar het raakt mij persoonlijk totaal niet.
je bent dan ook een minderwaardige moslim
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_172594599
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juli 2017 13:30 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

Dat kan, ik vind het wel nogal emphatisch gemankeerd (mening).
Dat mag. Uiteindelijk is het vooral door de media gevoede pseudo-empathie in dit soort gevallen. Om al die gevallen die niet prominent in de media komen bekommeren mensen zich niet massaal.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  zaterdag 22 juli 2017 @ 13:38:11 #175
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_172594650
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 juli 2017 13:35 schreef Monolith het volgende:

[..]

Dat mag. Uiteindelijk is het vooral door de media gevoede pseudo-empathie in dit soort gevallen. Om al die gevallen die niet prominent in de media komen bekommeren mensen zich niet massaal.
In de categorie vlaggetjes op Facebook en de #jesuis(vulplaatsin) hashtags op Twitter.
  zaterdag 22 juli 2017 @ 13:39:13 #176
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_172594673
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 juli 2017 13:31 schreef Re het volgende:

[..]

je bent dan ook een minderwaardige moslim
:')
wooblabalurg
  zaterdag 22 juli 2017 @ 13:42:08 #177
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_172594732
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 juli 2017 13:19 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Ja, veel verontwaardigde reacties op die column zijn van mensen die zich niet kunnen verplaatsen in iemand die niet voelt en denkt wat zij voelen. Het is allemaal 1 pot nat. Ik vind die mocro een domme doos omdat ze het zo bot opschrijft en hypocriet omdat ze zogenaamd niet weet waarom ze geen empathie heeft mbt MH17. Maar ach..het is komkommertijd. Waar gaat het eigenlijk over..
Ik denk niet dat ze hypocriet is, maar echt zo dom is.
pi_172594772
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 juli 2017 13:20 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Die mocro :D
Is ze geen 'mocro' dan?
pi_172594855
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 juli 2017 13:42 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Ik denk niet dat ze hypocriet is, maar echt zo dom is.
Wat is er precies zo dom als de column eigenlijk? Dat gevallen die een gezicht hebben doorgaans meer empathie oproepen dan gevallen waarbij de berichtgeving wat droger en minder persoonlijk is?
Dat een vorm van identificatie met slachtoffer of nabestaanden ook tot een meer empathische reactie kan leiden?

Volgens mij zijn dat wel vrij bekende mechanismen. Ik zie ze hier in NWS ook vaak genoeg voorbij komen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  zaterdag 22 juli 2017 @ 13:51:12 #180
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_172594884
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 juli 2017 13:42 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Ik denk niet dat ze hypocriet is, maar echt zo dom is.
Als dat voor jou helpt om het te verwerken is dat toch prima.
wooblabalurg
pi_172594940
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 juli 2017 13:35 schreef Monolith het volgende:

[..]

Dat mag. Uiteindelijk is het vooral door de media gevoede pseudo-empathie in dit soort gevallen. Om al die gevallen die niet prominent in de media komen bekommeren mensen zich niet massaal.
Klopt. Het is in het geval van MH17 echter wel zo dat er nou eenmaal heel veel Nederlanders zijn die er op de een of andere manier bij betrokken zijn. Dat maakt het een onhandig voorbeeld om te gebruiken in haar column. Had ze als voorbeeld het nog altijd vermiste toestel van MH370 gebruikt, of een andere grote ramp waar nauwelijks Nederlanders (indirect) bij betrokken zijn, dan denk ik niet dat de column zoveel ophef zou hebben veroorzaakt.
pi_172595090
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 juli 2017 13:53 schreef Physsic het volgende:

[..]

Klopt. Het is in het geval van MH17 echter wel zo dat er nou eenmaal heel veel Nederlanders zijn die er op de een of andere manier bij betrokken zijn. Dat maakt het een onhandig voorbeeld om te gebruiken in haar column. Had ze als voorbeeld het nog altijd vermiste toestel van MH370 gebruikt, of een andere grote ramp waar nauwelijks Nederlanders (indirect) bij betrokken zijn, dan denk ik niet dat de column zoveel ophef zou hebben veroorzaakt.
Nou ja, een column heeft doorgaans wel een scherp randje. Als je er MH370 van maakt dan heeft dat ook niet hetzelfde effect. Het is ook ergens tegen een vorm van politieke correctheid ageren. We hebben dit allemaal maar vreselijk te vinden en wee je gebeente als je dat niet doet.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  zaterdag 22 juli 2017 @ 14:14:07 #183
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_172595335
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 juli 2017 13:49 schreef Monolith het volgende:

[..]

Wat is er precies zo dom als de column eigenlijk? Dat gevallen die een gezicht hebben doorgaans meer empathie oproepen dan gevallen waarbij de berichtgeving wat droger en minder persoonlijk is?
Dat een vorm van identificatie met slachtoffer of nabestaanden ook tot een meer empathische reactie kan leiden?

Volgens mij zijn dat wel vrij bekende mechanismen. Ik zie ze hier in NWS ook vaak genoeg voorbij komen.
Het ging om de opmerking dat ze hypocriet zou zijn omdat ze het mechanisme niet noemt. Volgens mij kent ze het echt niet ondanks het feit dat er recent veel over is geschreven . Dan zou je iets schrijven als mechanisme, zus, zo, ik herken mij daarin, want voorbeelden.

Want het punt is natuurlijk dat een column schrijven voor een grote krant voorheen wat meer inhield dan effe een stukkie tikken over iets wat in je opkomt. Nou betaalt het tegenwoordig ook geen ruk meer, dus echte journalistieke of literaire columnisten zijn er nauwelijks nog.
pi_172595525
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 juli 2017 14:14 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Het ging om de opmerking dat ze hypocriet zou zijn omdat ze het mechanisme niet noemt. Volgens mij kent ze het echt niet ondanks het feit dat er recent veel over is geschreven . Dan zou je iets schrijven als mechanisme, zus, zo, ik herken mij daarin, want voorbeelden.

Dat haalde ik toch echt gewoon uit het stukje in de OP:

quote:
Ik begrijp er zelf ook niks van. Waarom rouw ik wel om Nouri en niet om MH17? Is het omdat Nouri moslim is? Een Marokkaanse Nederlander net als ik? Omdat het mijn broertje had kunnen zijn? En Nouri’s moeder mijn moeder had kunnen zijn?

Misschien deels, maar hoe verklaar ik dan dat ik ook intens meeleefde met de ouders van Savannah en Romy? Bovendien, als het puur om zijn geloof is, waarom doen die talloze berichten over slachtoffers van aanslagen in moslimlanden me ook niet zo veel?

Is het omdat de vliegramp zo veel slachtoffers kende dat die geen specifiek gezicht had? Het is tenslotte makkelijker om je in te leven in de tragedie van één iemand, dan in die van 298 mensen. Aan de andere kant: rationeel gezien is het verlies van zo veel levens toch erger dan het tragische lot van één jonge voetballer met een hartritmestoornis?
Het staat er niet als stellige conclusie, maar als mogelijke oorzaken.
Die kun je feitelijk ook niet trekken omdat je niet met zekerheid kunt stellen waarom je iets wel of niet voelt. Dergelijke verklaringen dienen er meer voor om een gevoel of de afwezigheid daarvan voor jezelf te rationaliseren.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_172596314
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 juli 2017 14:02 schreef Monolith het volgende:

[..]

Nou ja, een column heeft doorgaans wel een scherp randje. Als je er MH370 van maakt dan heeft dat ook niet hetzelfde effect. Het is ook ergens tegen een vorm van politieke correctheid ageren. We hebben dit allemaal maar vreselijk te vinden en wee je gebeente als je dat niet doet.
Ik heb ook geen probleem met wat zij schrijft over haar gevoelens. Een columnist kan als doel hebben met zijn column de politieke correctheid rond een bepaald onderwerp te doorbreken of een beetje te shockeren in de hoop daarmee een debat aan te zwengelen. Dat is prima natuurlijk, het zou wat zijn als je geen columns meer mag schrijven waarbij je eventueel iemand voor het hoofd stoot. Gezien het excuusbericht waar Hanina direct mee kwam, was dat echter helemaal niet haar doel en had ze al die ophef totaal niet verwacht.

Ik begrijp de ophef, voor zover die komt van nabestaanden of mensen die er op een andere manier (indirect) bij betrokken zijn. Niet van mensen die beweren dat je iets om MH17 (of een andere ramp) moet geven, ook wanneer het inmiddels al enkele jaren geleden is.
pi_172596626
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 juli 2017 13:28 schreef Monolith het volgende:
Het is ook niet zo'n bijzondere column in mijn ogen. Dat hele MH17 doet mij ook niets, net als vrijwel alle andere gevallen waarbij tientallen of honderden mensen omkomen. Vreselijk voor de nabestaanden natuurlijk dat soort zaken, maar het raakt mij persoonlijk totaal niet.
Ik schrik eigenlijk best dat er nog vele zijn die dit zo voelen. De discussie laat in ieder geval voor mij zien dat er veel meer mensen apathischer zijn dan ik had verwacht.

Hoezo kan zoveel leed je niets doen, dat gaat er maar bij mij niet in.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_172596634
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 juli 2017 13:49 schreef Monolith het volgende:

[..]

Wat is er precies zo dom als de column eigenlijk?
Dat ze Nouri in het MH17 verhaal sleept natuurlijk, beter schrijft ze over bloempotjes in haar raamkozijn.
Past beter bij haar niveau.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_172596754
quote:
Op zaterdag 22 juli 2017 12:19 schreef Drxx het volgende:
Ik heb het ongelukkig opgeschreven denk ik. Mijn punt was dat zij echt niet veel jonger lijkt dan Nouri's moeder, als reactie op haar schrijfsel "en Nouri’s moeder mijn moeder had kunnen zijn".
Ik ben blij dat de lucht tussen ons geklaard is.
pi_172597404
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juli 2017 15:20 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Ik schrik eigenlijk best dat er nog vele zijn die dit zo voelen. De discussie laat in ieder geval voor mij zien dat er veel meer mensen apathischer zijn dan ik had verwacht.

Hoezo kan zoveel leed je niets doen, dat gaat er maar bij mij niet in.
Waarom zou je je druk maken om elk persoon (waarvan je alleen de naam kent, of helemaal niet) dat komt te overlijden? Hoe kom jij de dag door?
pi_172597562
quote:
10s.gif Op zaterdag 22 juli 2017 16:04 schreef Faeroer het volgende:
Waarom zou je je druk maken om elk persoon (waarvan je alleen de naam kent, of helemaal niet) dat komt te overlijden? Hoe kom jij de dag door?
Je hoeft niet voor alles en iedereen slapeloze nachten te hebben om toch mee te voelen. Empathie > apathie, hoe kan je vragen om medeleven en solidariteit als je zelf de schouders ophaalt voor een ander zijn ellende.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
  Moderator zaterdag 22 juli 2017 @ 16:29:59 #191
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_172598001
juist bij iemand die vraagt om medeleven en solidariteit zou je verwachten dat ze ook vragen aan zichzelf stelt als dat nodig is

wat dat betreft past het prima in haar repertoire natuurlijk
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_172599216
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juli 2017 15:20 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Ik schrik eigenlijk best dat er nog vele zijn die dit zo voelen. De discussie laat in ieder geval voor mij zien dat er veel meer mensen apathischer zijn dan ik had verwacht.

Hoezo kan zoveel leed je niets doen, dat gaat er maar bij mij niet in.
Het gros van de mensen is volkomen apathisch over de pakweg 55 miljoen doden per jaar, waarvan het gros niet bepaald vredig op bejaarde leeftijd gaat. Het gaat hier enkel om wat minder selectieve apathie. Ongelukken of aanslagen met grote aantallen slachtoffers te over in Zuid-Amerika, Afrika en Azië, maar bekommert men zich daar massaal om in Nederland? Natuurlijk niet. Dat er in Qatar heel wat buitenlandse arbeiders overlijden om stadions uit de grond te stampen voor een WK is voor veel Nederlanders een minder grote issue dan het feit dat de voetballers daar straks in onmenselijke temperaturen moeten voetballen.
Sterker nog, lees voor de aardigheid eens wat topics in NWS. Niet alleen is er apathie over veel sterfgevallen, er worden er ook genoeg met gejuich ontvangen en er lopen ook wel wat mensen rond hier die wat genocidale neigingen vertonen.

quote:
7s.gif Op zaterdag 22 juli 2017 15:20 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]

Dat ze Nouri in het MH17 verhaal sleept natuurlijk, beter schrijft ze over bloempotjes in haar raamkozijn.
Past beter bij haar niveau.
Hoezo is dat 'dom'? Het zijn twee voorbeelden van leed in de media. De column gaat over de vraag waarom het éne leed in de media je wel raakt en het andere niet. Zo moeilijk is het allemaal niet.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_172599472
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juli 2017 17:21 schreef Monolith het volgende:
Het gros van de mensen is volkomen apathisch over de pakweg 55 miljoen doden per jaar, waarvan het gros niet bepaald vredig op bejaarde leeftijd gaat. Het gaat hier enkel om wat minder selectieve apathie. Ongelukken of aanslagen met grote aantallen slachtoffers te over in Zuid-Amerika, Afrika en Azië, maar bekommert men zich daar massaal om in Nederland? Natuurlijk niet. Dat er in Qatar heel wat buitenlandse arbeiders overlijden om stadions uit de grond te stampen voor een WK is voor veel Nederlanders een minder grote issue dan het feit dat de voetballers daar straks in onmenselijke temperaturen moeten voetballen.
Maar dat is toch bizar, daar mogen we toch wat meer empathie voor hebben. Het is juist die apathie die de mensheid zo dwars zit. En dan hoef je nog steeds niet jezelf daarmee dwars te zitten, maar iets meer gevoel zou wat mij betreft de boel een stuk beter maken.
quote:
Sterker nog, lees voor de aardigheid eens wat topics in NWS. Niet alleen is er apathie over veel sterfgevallen, er worden er ook genoeg met gejuich ontvangen en er lopen ook wel wat mensen rond hier die wat genocidale neigingen vertonen.
En dat zijn dan toch ook zieke idioten.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
  zaterdag 22 juli 2017 @ 17:39:13 #194
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_172599821
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juli 2017 15:20 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Ik schrik eigenlijk best dat er nog vele zijn die dit zo voelen. De discussie laat in ieder geval voor mij zien dat er veel meer mensen apathischer zijn dan ik had verwacht.

Hoezo kan zoveel leed je niets doen, dat gaat er maar bij mij niet in.
Ik hou nog best open dat ik me afscherm voor voor mij niet te behappen aantallen.
pi_172599854
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juli 2017 17:29 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Maar dat is toch bizar, daar mogen we toch wat meer empathie voor hebben. Het is juist die apathie die de mensheid zo dwars zit. En dan hoef je nog steeds niet jezelf daarmee dwars te zitten, maar iets meer gevoel zou wat mij betreft de boel een stuk beter maken.
Ik vind dat er nog wel een verschil zit tussen empathie in het dagelijks leven en het soort media-empathie dat is ontstaan door de opkomst van (live-)TV. Alle ellende waar men 50-100 jaar geleden niet eens wat van hoorde komt nu dagelijks je huiskamer in. Het liefst met een beetje heftige beelden en emoties want dat scoort lekker. Ik kijk al jaren geen TV meer, dus wellicht dat daar het verschil zit met veel mensen die hier krokodillentranen huilen.
In welk opzicht zou het de wereld een stuk beter maken als we allemaal thuis zouden gaan zitten huilen om dit soort situaties?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_172600229
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 juli 2017 17:39 schreef Boca_Raton het volgende:
Ik hou nog best open dat ik me afscherm voor voor mij niet te behappen aantallen.
Maar dat is dan prima, maar dan sta je er dus niet koud tegenover.

quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juli 2017 17:40 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik vind dat er nog wel een verschil zit tussen empathie in het dagelijks leven en het soort media-empathie dat is ontstaan door de opkomst van (live-)TV. Alle ellende waar men 50-100 jaar geleden niet eens wat van hoorde komt nu dagelijks je huiskamer in. Het liefst met een beetje heftige beelden en emoties want dat scoort lekker. Ik kijk al jaren geen TV meer, dus wellicht dat daar het verschil zit met veel mensen die hier krokodillentranen huilen.
In welk opzicht zou het de wereld een stuk beter maken als we allemaal thuis zouden gaan zitten huilen om dit soort situaties?
Je trekt het naar het extreme, je hoeft niet thuis te gaan zitten huilen om toch empathie te hebben. Het is geen schakelaar die aan of uit staat. Het effect van afstand zal altijd meespelen, maar er totaal geen gevoelens bij hebben vind ik absurd.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_172600322
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juli 2017 17:55 schreef truthortruth het volgende:
Je trekt het naar het extreme, je hoeft niet thuis te gaan zitten huilen om toch empathie te hebben. Het is geen schakelaar die aan of uit staat. Het effect van afstand zal altijd meespelen, maar er totaal geen gevoelens bij hebben vind ik absurd.
Ik vind het absurd dat mensen zich druk maken om dingen die niks met hen te maken hebben. Het kan mij vaak echt niet boeien wat hier honderden kilometers vandaan aan de hand is. Heeft geen invloed op mijn dagelijks doen en laten, dus het zal wel allemaal.
pi_172600408
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juli 2017 17:55 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Je trekt het naar het extreme, je hoeft niet thuis te gaan zitten huilen om toch empathie te hebben. Het is geen schakelaar die aan of uit staat. Het effect van afstand zal altijd meespelen, maar er totaal geen gevoelens bij hebben vind ik absurd.
Dat is niet naar het extreme trekken, dat is wat mensen doen als iets ze raakt. Zoals de column het verwoord, zo is dat in mijn geval ook. Ik denk 'goh wat vreselijk voor die mensen en hun nabestaanden'. Verder lig ik er niet van wakker en beïnvloedt het mijn dagelijks leven niet.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_172600514
quote:
10s.gif Op zaterdag 22 juli 2017 18:00 schreef Faeroer het volgende:
Ik vind het absurd dat mensen zich druk maken om dingen die niks met hen te maken hebben. Het kan mij vaak echt niet boeien wat hier honderden kilometers vandaan aan de hand is. Heeft geen invloed op mijn dagelijks doen en laten, dus het zal wel allemaal.
Deze egoïstische houding heb ik een hekel aan.
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juli 2017 18:06 schreef Monolith het volgende:
Dat is niet naar het extreme trekken, dat is wat mensen doen als iets ze raakt. Zoals de column het verwoord, zo is dat in mijn geval ook. Ik denk 'goh wat vreselijk voor die mensen en hun nabestaanden'. Verder lig ik er niet van wakker en beïnvloedt het mijn dagelijks leven niet.
Maar stel dat je het leed zou kunnen verzachten van de nabestaanden, niet met iets groots, maar gewoon een beetje medeleven tonen? Zou je die moeite kunnen opbrengen?
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_172600783
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juli 2017 18:10 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Deze egoïstische houding heb ik een hekel aan.

[..]

Maar stel dat je het leed zou kunnen verzachten van de nabestaanden, niet met iets groots, maar gewoon een beetje medeleven tonen? Zou je die moeite kunnen opbrengen?
Maar wat is dat toch voor een idioterie? De nabestaanden kennen mij niet en derhalve hebben ze ook niets aan mijn medeleven. Sterker nog, ze weten niet eens of ik dat heb of niet.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_172601078
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juli 2017 16:13 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Je hoeft niet voor alles en iedereen slapeloze nachten te hebben om toch mee te voelen. Empathie > apathie, hoe kan je vragen om medeleven en solidariteit als je zelf de schouders ophaalt voor een ander zijn ellende.
Ik vind het ook wel vreemd. Drie jaar geleden was het haast onmogelijk om niet continu met nieuwsberichten over MH17 of verhalen over slachtoffers en nabestaanden geconfronteerd te worden, dus het is niet zo dat meeleven moeilijk is omdat er zo weinig over bekend is geworden.
pi_172601168
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 juli 2017 18:24 schreef Monolith het volgende:
Maar wat is dat toch voor een idioterie? De nabestaanden kennen mij niet en derhalve hebben ze ook niets aan mijn medeleven. Sterker nog, ze weten niet eens of ik dat heb of niet.
Geloof het of niet, maar mensen hebben iets aan je medeleven, hoe klein of weinig dan ook. Overigens bedoel ik dat niet op een new age shit manier. Maar de mensheid zal gebaat zijn bij meer empathie.

[ Bericht 7% gewijzigd door truthortruth op 22-07-2017 18:52:20 ]
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_172604148
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juli 2017 17:21 schreef Monolith het volgende:

Hoezo is dat 'dom'? Het zijn twee voorbeelden van leed in de media. De column gaat over de vraag waarom het éne leed in de media haar wel raakt en het andere niet. Zo moeilijk is het allemaal niet.
Fixed :)
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_172604229
Lekker boeiend, mij kan zowel Nouri als MH ramp niks boeien, als ik alle ellende moet absorberen dan heb ik geen leven meer.
pi_172604379
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juli 2017 17:21 schreef Monolith het volgende:

[..]

Het gros van de mensen is volkomen apathisch over de pakweg 55 miljoen doden per jaar, waarvan het gros niet bepaald vredig op bejaarde leeftijd gaat. Het gaat hier enkel om wat minder selectieve apathie. Ongelukken of aanslagen met grote aantallen slachtoffers te over in Zuid-Amerika, Afrika en Azië, maar bekommert men zich daar massaal om in Nederland? Natuurlijk niet. Dat er in Qatar heel wat buitenlandse arbeiders overlijden om stadions uit de grond te stampen voor een WK is voor veel Nederlanders een minder grote issue dan het feit dat de voetballers daar straks in onmenselijke temperaturen moeten voetballen.
Sterker nog, lees voor de aardigheid eens wat topics in NWS. Niet alleen is er apathie over veel sterfgevallen, er worden er ook genoeg met gejuich ontvangen en er lopen ook wel wat mensen rond hier die wat genocidale neigingen vertonen.
We kunnen er weinig aan veranderen, betekent natuurlijk niet dat we daar onverschillig over zijn.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_172604681
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juli 2017 18:42 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Geloof het of niet, maar mensen hebben iets aan je medeleven, hoe klein of weinig dan ook. Overigens bedoel ik dat niet op een new age shit manier. Maar de mensheid zal gebaat zijn bij meer empathie.
Zonder onderbouwing kan ik niet zoveel met deze herhaaldelijke claim.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_172606021
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juli 2017 20:43 schreef Duveldrinker het volgende:
Lekker boeiend, mij kan zowel Nouri als MH ramp niks boeien, als ik alle ellende moet absorberen dan heb ik geen leven meer.
Precies.
Tegenwoordig zap ik hongerlijdende kindertjes en mishandelde dieren op tv gewoon weg. Vroeger vond ik dat laf van mezelf of zoiets, maar gelukkig ben ik wijzer geworden.
Radio Espantoso
pi_172606067
Ik vond het erg om deze week te horen dat mijn buurvrouw van 85 kanker heeft.

#eigen leed eerst
Radio Espantoso
pi_172621373
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 juli 2017 20:59 schreef Monolith het volgende:
Zonder onderbouwing kan ik niet zoveel met deze herhaaldelijke claim.
Ok. Laat ik het hier op houden, de kans is groot dat jij het ook prettiger vindt om medeleven te krijgen ipv afstandelijkheid. Daardoor ontstaat dan ook weer de bereidheid om meer medeleven te geven en rekening te houden met het leed van anderen. Erg kort door de bocht, maar daar komt het op neer.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_173753870
Columnist Hanina Ajarai weg bij AD

Columnist Hanina Ajarai, die eind juli voor ophef zorgde met haarcolumn 'Nouri vs. MH17', moet vertrekken bij het Algemeen Dagblad. Dat zegt AD-hoofdredacteur Hans Nijenhuis na berichtgeving in NRC. Volgens Nijenhuis is dat "niet alleen" vanwege de veelbesproken column, maar heeft de hoofdredactie ook "moeten constateren dat er onvoldoende binding was met de lezer".



"We hebben het een jaar de tijd gegeven, maar in die tijd is de liefde tussen Hanina en de lezers niet zo opgebloeid als we hadden gehoopt. Dan moet je consequenties trekken," zegt Nijenhuis. Wie Ajarai opvolgt is nog niet bekend, wel dat het iemand zal zijn met "een nieuwe stem, een andere kijk op dingen".

Geen snaar
Ajarai schreef in haar column van 20 juli dat de ramp met vlucht MH17, waarbij 298 passagiers om het leven kwamen, haar "op emotioneel niveau helemaal niets doet".

"Ik heb geen seconde getreurd om de slachtoffers, ik ben niet geïnteresseerd in het onderzoek en de rechtszaak en ik sla de meeste berichtgeving over de MH17 over," schreef Ajarai. "Begrijp me niet verkeerd: ik vind het zielig voor de nabestaanden en ik had gewild dat de ramp niet was gebeurd maar het raakt bij mij geen snaar."

Maar de hartstilstand van Abdelhak Nouri, die daardoor blijvende hersenschade heeft opgelopen, raakte haar naar eigen zeggen wel.

Kritiek
De column leverde Ajarai en het AD een storm van kritiek op. Ajarai schreef dezelfde dag nog een excuus, waarin ze zei dat het nooit haar bedoeling was geweest nabestaanden van MH17-slachtoffers te kwetsen, en de hoofdredactie benadrukte dat het niet haar mening deelde.

Ajarai is de tweede columnist die dit jaar bij het AD vertrekt. Eerder nam Halina Reijn al afscheid.
https://www.parool.nl/kun(...)weg-bij-ad~a4516356/

*O* ^O^ *O*
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_173753959
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 17:21 schreef Dance99Vv het volgende:
1 dode is een tragedie 1 miljoen doden is een maar een nummer
fixed it voor je
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_173754243
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 16:35 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Columnist Hanina Ajarai weg bij AD

Columnist Hanina Ajarai, die eind juli voor ophef zorgde met haarcolumn 'Nouri vs. MH17', moet vertrekken bij het Algemeen Dagblad. Dat zegt AD-hoofdredacteur Hans Nijenhuis na berichtgeving in NRC. Volgens Nijenhuis is dat "niet alleen" vanwege de veelbesproken column, maar heeft de hoofdredactie ook "moeten constateren dat er onvoldoende binding was met de lezer".

[ link | afbeelding ]

"We hebben het een jaar de tijd gegeven, maar in die tijd is de liefde tussen Hanina en de lezers niet zo opgebloeid als we hadden gehoopt. Dan moet je consequenties trekken," zegt Nijenhuis. Wie Ajarai opvolgt is nog niet bekend, wel dat het iemand zal zijn met "een nieuwe stem, een andere kijk op dingen".

Geen snaar
Ajarai schreef in haar column van 20 juli dat de ramp met vlucht MH17, waarbij 298 passagiers om het leven kwamen, haar "op emotioneel niveau helemaal niets doet".

"Ik heb geen seconde getreurd om de slachtoffers, ik ben niet geïnteresseerd in het onderzoek en de rechtszaak en ik sla de meeste berichtgeving over de MH17 over," schreef Ajarai. "Begrijp me niet verkeerd: ik vind het zielig voor de nabestaanden en ik had gewild dat de ramp niet was gebeurd maar het raakt bij mij geen snaar."

Maar de hartstilstand van Abdelhak Nouri, die daardoor blijvende hersenschade heeft opgelopen, raakte haar naar eigen zeggen wel.

Kritiek
De column leverde Ajarai en het AD een storm van kritiek op. Ajarai schreef dezelfde dag nog een excuus, waarin ze zei dat het nooit haar bedoeling was geweest nabestaanden van MH17-slachtoffers te kwetsen, en de hoofdredactie benadrukte dat het niet haar mening deelde.

Ajarai is de tweede columnist die dit jaar bij het AD vertrekt. Eerder nam Halina Reijn al afscheid.
https://www.parool.nl/kun(...)weg-bij-ad~a4516356/

*O* ^O^ *O*
Ik hoop vooral dat die Zaanse hoodvlogger nog vertrekt, schandalig dat zo'n stuk verdriet nog een dergelijk podium krijgt.
  woensdag 13 september 2017 @ 16:59:22 #213
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_173754269
quote:
Wie Ajarai opvolgt is nog niet bekend, wel dat het iemand zal zijn met "een nieuwe stem, een andere kijk op dingen".
Herman, een bevlogen atheïstische FVD-stemmer uit Bloemendaal.
pi_173754311
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 16:59 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Herman, een bevlogen atheïstische FVD-stemmer uit Bloemendaal.
Het AD moet geen platform worden voor fascisten. Het moet een progressief iemand zijn, een gezellige salafist ofzo.
standaarddrinker
pi_173754474
Dikke prima.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_173754698
Het zou me verbazen als ze überhaupt iemand kunnen vinden die wel graag columns wil schrijven in de wetenschap dat een paar negatieve reacties op sociale media je ineens je baan kunnen kosten..
pi_173754836
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 17:18 schreef Tocadisco het volgende:
Het zou me verbazen als ze überhaupt iemand kunnen vinden die wel graag columns wil schrijven in de wetenschap dat een paar negatieve reacties op sociale media je ineens je baan kunnen kosten..
Genoeg mensen die zonder problemen daar een column kunnen schrijven.
pi_173754903
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 17:18 schreef Tocadisco het volgende:
Het zou me verbazen als ze überhaupt iemand kunnen vinden die wel graag columns wil schrijven in de wetenschap dat een paar negatieve reacties op sociale media je ineens je baan kunnen kosten..
De ophef was heel wat groter. Ze is op prime time bij een van de best bekeken programma's geweest en heeft het AD zoveel imagoschade opgeleverd dat zelfs de directeur zich van de gewraakte column distantieerde.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_173754974
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 17:27 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

De ophef was heel wat groter. Ze is op prime time bij een van de best bekeken programma's geweest en heeft het AD zoveel imagoschade opgeleverd dat zelfs de directeur zich van de gewraakte column distantieerde.
Wie wel leuk en goed is is die Nederlands Turkse man (Ocul?) die heeft vaak van die dingen die ik ook denk.
  † In Memoriam † woensdag 13 september 2017 @ 17:37:03 #220
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_173755160
Dat het nog een jaar heeft moeten duren, ik kon geen enkele column van haar waarderen en die over vlucht MH17 spande de kroon.
En hetzelfde geldt voor Halina, die zich altijd zo 'bekeken' voelt, pleur toch een eindje op zeg. :')
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
pi_173755166
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 17:29 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Wie wel leuk en goed is is die Nederlands Turkse man (Ocul?) die heeft vaak van die dingen die ik ook denk.
Je bedoeld Özcan Akyol?
Die zal vast geen interesse hebben om columns in het AD te schrijven.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_173755186
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 17:37 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Je bedoeld Özcan Akyol?
Die zal vast geen interesse hebben om columns in het AD te schrijven.
Die schrijft daar wekelijks voor volgens mij. Als we het over dezelfde man hebben.
  † In Memoriam † woensdag 13 september 2017 @ 17:38:53 #223
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_173755189
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
pi_173755195
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 17:37 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Je bedoeld Özcan Akyol?
Die zal vast geen interesse hebben om columns in het AD te schrijven.
https://www.ad.nl/binnenl(...)lse-titels~a2f485e8/
pi_173755207
Nooit geweten :D
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_173755235
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 17:39 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Nooit geweten :D
Wel leuke, kritische en positieve stukjes over het algemeen. Ook gewoon over dagelijkse dingen.
  † In Memoriam † woensdag 13 september 2017 @ 17:41:59 #227
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_173755264
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 17:39 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Nooit geweten :D
Ik heb me aan zijn columns ook nooit gestoord.
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
pi_173755281
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 17:40 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Wel leuke, kritische en positieve stukjes over het algemeen. Ook gewoon over dagelijkse dingen.
Ik lees regelmatig het Rotterdams Dagblad, daar zou hij dan ook in moeten staan. Maar ik lees meestal maar de helft van de krant en dan ook niet altijd aandachtig.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_173755287
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 17:29 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Wie wel leuk en goed is is die Nederlands Turkse man (Ocul?) die heeft vaak van die dingen die ik ook denk.
Ja, zijn columns vind ik ook echt goed, ondanks dat ik het er niet altijd mee eens ben.

Alle columns van Hanina die ik heb gelezen vond ik echt bedroevend slecht. ☹
pi_173755346
Het was een domme column, MH17 zal niet de enige ramp zijn waar ze niet door geraakt was, ze had makkelijk andere voorbeelden kunnen kiezen. Met een segue als "Naar aanleiding van de herdenking kwam het bij me op dat ... ". De manier waarop ze zich uitdrukte was ook onnodig hard.
quote:
Ik moet bekennen: op emotioneel niveau doet het mij niets. Helemaal niets. Ik heb geen seconde getreurd om de slachtoffers, ik ben niet geïnteresseerd in het onderzoek en de rechtszaak en ik sla de meeste berichtgeving over de MH17 over.

De ontwerper van het monument kwam dit weekeinde bijvoorbeeld in meerdere kranten aan het woord om uit te leggen hoe moeilijk hij de opdracht vond. Niet boeiend. Begrijp me niet verkeerd: ik vind het zielig voor de nabestaanden en ik had gewild dat de ramp niet was gebeurd maar het raakt bij mij geen snaar.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_173755381
We hebben dankzij haar columns wel een beangstigend inkijkje gekregen in het gedachtegoed onder de hoofddoekjes.
standaarddrinker
  † In Memoriam † woensdag 13 september 2017 @ 17:50:16 #232
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_173755417
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 17:45 schreef crystal_meth het volgende:
Het was een domme column, MH17 zal niet de enige ramp zijn waar ze niet door geraakt was, ze had makkelijk andere voorbeelden kunnen kiezen. Met een segue als "Naar aanleiding van de herdenking kwam het bij me op dat ... ". De manier waarop ze zich uitdrukte was ook onnodig hard.

[..]

Respectloos en lomp, hou dan gewoon je mond of in haar geval, ga op je handen zitten.
Ik hoop nooit meer iets van haar te lezen of iets over haar te horen.
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
  woensdag 13 september 2017 @ 17:53:30 #233
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_173755478
Mooi. Niet eens alleen voor die MH17-column, maar omdat ze werkelijk waar niks toevoegde met haar pruts-stukjes. Kon echt niet schrijven.

Nu nog die domme nutteloze kookcolumns van Giph en dan kunnen we weer verder met het AD.

Volgende lichting graag iets wat toevoegt en uitnodigt tot denken, dankuwel.
pi_173755629
De columns van Anwar (burgert in) zijn ook leuk. Geen stof tot nadenken, gewoon leuke verhaaltjes over Nederland door de ogen van een nieuwkomer en in vergelijking met Syrië.

https://www.gelderlander.nl/anwar/
pi_173755639
Gekke moslim die wordt weggestuurd : positief! Goed bezig Hansie
pi_173755652
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 17:53 schreef Qarrad het volgende:
Mooi. Niet eens alleen voor die MH17-column, maar omdat ze werkelijk waar niks toevoegde met haar pruts-stukjes. Kon echt niet schrijven.

Nu nog die domme nutteloze kookcolumns van Giph en dan kunnen we weer verder met het AD.

Volgende lichting graag iets wat toevoegt en uitnodigt tot denken, dankuwel.
Je leest het AD, daar kan bijna niemand schrijven en nadenken houden ze niet van.

quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 17:48 schreef DrDentz het volgende:
We hebben dankzij haar columns wel een beangstigend inkijkje gekregen in het gedachtegoed onder de hoofddoekjes.
Als een AD-column te moeilijk voor je is moet je misschien maar helemaal ophouden met lezen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_173755703
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 20:26 schreef luxerobots het volgende:
[ afbeelding ]

Deze drie kinderen zijn alle drie omgekomen tijdens de ramp. Ze reisden met hun opa die tevens omkwam.

Daar sta je dan als ouder.

Niet net zo meelijwekkend als Nouri? Of wist Ajarai er gewoon niet van?
Ja maar nouri geloofde in vrede en deze kids niet;)
pi_173755799
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 17:48 schreef DrDentz het volgende:
We hebben dankzij haar columns wel een beangstigend inkijkje gekregen in het gedachtegoed onder de hoofddoekjes.
Dit ja. In het bijzonder de MH17 colum laat zien dat een moslim, (en dit geval ondanks een plekje bij een grote krant, goed geintregeerd pleit te zijn en beschikt over mooie nederlandse correcte taalbeheersing) in feite geen emotionele verbinding voelt met "zijn" of "haar" Nederland.

Een grote ramp met +100 nederlandse doden? Ja lekker boeiend.

Een jonge jongen met (islamitische) immigratie achtergrond die in coma raakt? Boehoehoe.

Daarom zie je ook nauwelijks moslims bij acties zoals serious request e.d.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
  woensdag 13 september 2017 @ 18:15:50 #239
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_173755855
quote:
1s.gif Op woensdag 13 september 2017 18:13 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Dit ja. In het bijzonder de MH17 colum laat zien dat een moslim, (en dit geval ondanks een plekje bij een grote krant, goed geintregeerd pleit te zijn en beschikt over mooie nederlandse correcte taalbeheersing) in feite geen emotionele verbinding voelt met "zijn" of "haar" Nederland.

Een grote ramp met +100 nederlandse doden? Ja lekker boeiend.

Een jonge jongen met (islamitische) immigratie achtergrond die in coma raakt? Boehoehoe.

Daarom zie je ook nauwelijks moslims bij acties zoals serious request e.d.
Ze zei toch juist ook dat de zaak van Savannah haar wel iets deed..?
  Moderator woensdag 13 september 2017 @ 18:17:29 #241
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_173755877
ja op zich zegt ze ook niets geks
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_173755907
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 18:17 schreef sp3c het volgende:
ja op zich zegt ze ook niets geks
Dus jij vond het ook allemaal "lekker boeiend"? Of hoe moet ik dit begrijpen?
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_173756046
quote:
1s.gif Op woensdag 13 september 2017 18:19 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Dus jij vond het ook allemaal "lekker boeiend"? Of hoe moet ik dit begrijpen?
Als je er emotioneel niet bij betrokken bent, dan is zo'n uitspraak toch niet zo vreemd?
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_173756586
quote:
1s.gif Op woensdag 13 september 2017 18:13 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Dit ja. In het bijzonder de MH17 colum laat zien dat een moslim, (en dit geval ondanks een plekje bij een grote krant, goed geintregeerd pleit te zijn en beschikt over mooie nederlandse correcte taalbeheersing) in feite geen emotionele verbinding voelt met "zijn" of "haar" Nederland.

Een grote ramp met +100 nederlandse doden? Ja lekker boeiend.

Een jonge jongen met (islamitische) immigratie achtergrond die in coma raakt? Boehoehoe.

Daarom zie je ook nauwelijks moslims bij acties zoals serious request e.d.
Wat een onzin, als geboren en getogen en voormalig katholieke Nederlander deed het mij ook niks. Terwijl kleinere dingen je wel kunnen raken, daar schreef ze over, het is ook een bekend fenomeen. Het was dan ook geen enkel probleem geweest als een autochtoon zonder hoofddoek hetzelfde had geschreven.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_173756817
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 19:03 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Wat een onzin, als geboren en getogen en voormalig katholieke Nederlander deed het mij ook niks. Terwijl kleinere dingen je wel kunnen raken, daar schreef ze over, het is ook een bekend fenomeen. Het was dan ook geen enkel probleem geweest als een autochtoon zonder hoofddoek hetzelfde had geschreven.
Ze schreef dat ze niet wist waarom ze meer rouwde om Nouri dan de slachtoffers van MH17. Wel gaf ze twee mogelijke redenen, ze heeft dezelfde islamitische en Marokkaanse achtergrond als Nouri en hij heeft een duidelijker gezicht dan de vele verschillende slachtoffers van MH17.

quote:
Nouri vs. MH17

Column | Hanina Ajarai schrijft wekelijks over wat haar bezighoudt.

Hanina Ajarai 20-07-17, 06:00

Deze bekentenis is niet bedoeld om te provoceren of iemand te kwetsen, ook al kan ik de scheld­ka­non­na­des die zullen volgen op deze column wel vast uittekenen

Deze week was het drie jaar geleden dat Nederland werd getroffen door een ramp: vlucht MH17 van Amsterdam naar Kuala Lumpur werd boven Oekraïne geraakt door een raket waarna het vliegtuig neerstortte. Geen van de inzittenden overleefde. Het was een zwarte dag voor de families en naasten van de 298 slachtoffers maar omdat het vooral om Nederlanders ging, was het ook een nationaal trauma. Wekenlang domineerde het de voorpagina’s.

Drie jaar na dato is er nog steeds nieuws te melden. Over het onderzoek naar de daders natuurlijk maar ook, zoals een paar dagen geleden, over de onthulling van het MH17-monument ter nagedachtenis van de slachtoffers. Ik moet bekennen: op emotioneel niveau doet het mij niets. Helemaal niets. Ik heb geen seconde getreurd om de slachtoffers, ik ben niet geïnteresseerd in het onderzoek en de rechtszaak en ik sla de meeste berichtgeving over de MH17 over.

De ontwerper van het monument kwam dit weekeinde bijvoorbeeld in meerdere kranten aan het woord om uit te leggen hoe moeilijk hij de opdracht vond. Niet boeiend. Begrijp me niet verkeerd: ik vind het zielig voor de nabestaanden en ik had gewild dat de ramp niet was gebeurd maar het raakt bij mij geen snaar.

De ineenstorting van Abdelhak Nouri wel. Ik geef geen snars om voetbal, ik had voor die fatale dag in Oostenrijk nog nooit van hem gehoord. Toch heb ik sindsdien intens meegeleefd, ik heb gehuild bij het zien van filmpjes waarin zijn familie treurt en bij de beelden van de massale en hartverwarmende steunbetuigingen. In mijn nachtgebeden prevel ik zijn naam en bid tot God voor totale genezing, voor een wonder. Normaal gesproken is dat een moment waarop ik alleen voor mijzelf en mijn naasten bid.

Ik begrijp er zelf ook niks van. Waarom rouw ik wel om Nouri en niet om MH17? Is het omdat Nouri moslim is? Een Marokkaanse Nederlander net als ik? Omdat het mijn broertje had kunnen zijn? En Nouri’s moeder mijn moeder had kunnen zijn?

Misschien deels, maar hoe verklaar ik dan dat ik ook intens meeleefde met de ouders van Savannah en Romy? Bovendien, als het puur om zijn geloof is, waarom doen die talloze berichten over slachtoffers van aanslagen in moslimlanden me ook niet zo veel?

Is het omdat de vliegramp zo veel slachtoffers kende dat die geen specifiek gezicht had? Het is tenslotte makkelijker om je in te leven in de tragedie van één iemand, dan in die van 298 mensen. Aan de andere kant: rationeel gezien is het verlies van zo veel levens toch erger dan het tragische lot van één jonge voetballer met een hartritmestoornis?

Deze bekentenis is niet bedoeld om te provoceren of iemand te kwetsen, ook al kan ik de scheldkanonnades die zullen volgen op deze column wel vast uittekenen. Ik werd gisteren gewoon plots getroffen door het verschil in hoe deze twee gebeurtenissen binnenkomen bij mij en ben oprecht benieuwd naar de oorzaken hiervan. Ongetwijfeld zijn er psychologen of sociologen die dit prima kunnen uitleggen. Misschien is het gewoon mijn moederhart dat uiteindelijk bepaalt wie het meest betreurenswaardig is.
pi_173756986
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 19:18 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Ze schreef dat ze niet wist waarom ze meer rouwde om Nouri dan de slachtoffers van MH17. Wel gaf ze twee mogelijke redenen, ze heeft dezelfde islamitische en Marokkaanse achtergrond als Nouri en hij heeft een duidelijker gezicht dan de vele verschillende slachtoffers van MH17.

[..]

En in de alinea daarna weerspreekt ze dat weer.
pi_173757041
quote:
1s.gif Op woensdag 13 september 2017 19:26 schreef Physsic het volgende:

[..]

En in de alinea daarna weerspreekt ze dat weer.
Met een boel vraagtekens.
pi_173757062
Je zag ook haar geschokte blik toen iemand aan tafel zei: als je er geen verstand van hebt, houd je dan stil. Dat had nog nooit iemand gezegd, want ze had toch immers een hoofddoek op? Dus haar mening was toch per definitie relevant?
standaarddrinker
pi_173757079
quote:
1s.gif Op woensdag 13 september 2017 19:26 schreef Physsic het volgende:

[..]

En in de alinea daarna weerspreekt ze dat weer.
Het is eigenlijk een 'stream of consciousness'.
standaarddrinker
pi_173757089
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 19:03 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Wat een onzin, als geboren en getogen en voormalig katholieke Nederlander deed het mij ook niks. Terwijl kleinere dingen je wel kunnen raken, daar schreef ze over, het is ook een bekend fenomeen. Het was dan ook geen enkel probleem geweest als een autochtoon zonder hoofddoek hetzelfde had geschreven.
Daarbij is het ook een bekend fenomeen om meer te treuren om leden van je eigen groep.
pi_173757136
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 19:29 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Met een boel vraagtekens.
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 19:31 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Het is eigenlijk een 'stream of consciousness'.
Ja, dat maakt het m.i. ook een nutteloos verhaal.
  Moderator woensdag 13 september 2017 @ 20:02:13 #252
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_173757678
quote:
1s.gif Op woensdag 13 september 2017 18:19 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Dus jij vond het ook allemaal "lekker boeiend"? Of hoe moet ik dit begrijpen?
'lekker boeiend' zou ik niet willen zeggen maar een column moet ook wel een beetje stof doen opwaaien denk ik dan maar de boodschap kan ik me op zich wel in vinden ja

MH17 raakte me iig niet zo heel veel nee, Nouri ook niet, de crash van lokomitiv Jaroslavl of de dood van Gordie Howe wel en die laatste was al 150 jaar ofzo
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_173757741
Ze ziet er verder ook alles behalve mooi uit , misschien dat ze daarom altijd zo bitchy overkomt.
  User die overal opduikt 2022 woensdag 13 september 2017 @ 20:09:30 #254
186611 Haags
pi_173757783
Mooi dat ze oprot
Zonder wrijving geen glans
  woensdag 13 september 2017 @ 22:07:10 #255
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_173761827
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 20:02 schreef sp3c het volgende:

[..]

'lekker boeiend' zou ik niet willen zeggen maar een column moet ook wel een beetje stof doen opwaaien denk ik dan maar de boodschap kan ik me op zich wel in vinden ja

MH17 raakte me iig niet zo heel veel nee, Nouri ook niet, de crash van lokomitiv Jaroslavl of de dood van Gordie Howe wel en die laatste was al 150 jaar ofzo
Het is gewoon niet zo handig om in een krant als het AD tijdens de herdenkingsweek te schrijven dat het je aan je reet zal roesten.
Je schrijft ook niet deze week in een blad voor ijshockeyfans dat de crash van Lokomotiv Jaroslavl je geen drol boeit, maar de dood van Angélique Duchemin je wel enorm aangreep, dus harteloos ben je niet.

Ze had inderdaad geen feeling voor de AD-lezers. Opgerot is netjes.
  woensdag 13 september 2017 @ 22:19:17 #256
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_173762274
quote:
1s.gif Op woensdag 13 september 2017 22:07 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Het is gewoon niet zo handig om in een krant als het AD tijdens de herdenkingsweek te schrijven dat het je aan je reet zal roesten.
Ja dat. Haar mening is niet eens zo schokkend, en veel mensen geven ook geen reet om verdrinkende dobbernegers of gemuteerde Jappen in Hiroshima etc.

Maar om zo'n mening nou uitgebreid in de krant te ventileren tijdens zo'n pijnlijke tijd voor de nabestaanden... het is gewoon grof en lomp. Ik ga ook niet luidkeels staan verkondigen dat ik niets heb met vermoorde Bosniërs tijdens een herdenkingsceremonie van Srebrenica.
pi_173763055
Opgeruimd staat netjes. Haathoofddoek.
pi_173763101
DOEI
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_173763460
quote:
1s.gif Op woensdag 13 september 2017 22:07 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Het is gewoon niet zo handig om in een krant als het AD tijdens de herdenkingsweek te schrijven dat het je aan je reet zal roesten.
Je schrijft ook niet deze week in een blad voor ijshockeyfans dat de crash van Lokomotiv Jaroslavl je geen drol boeit, maar de dood van Angélique Duchemin je wel enorm aangreep, dus harteloos ben je niet.

Ze had inderdaad geen feeling voor de AD-lezers. Opgerot is netjes.
Niet alleen de timing was onhandig, het is sowieso opvallend dat ze dit over de MH17-ramp schrijft en niet verwacht dat er ophef over komt. Er zijn zó veel Nederlanders die wel iemand kennen die bij de ramp is overleden en dus ook veel Nederlanders die je persoonlijk kan raken met zinnen als:

".. op emotioneel niveau doet het mij niets. Helemaal niets."
"Ik heb geen seconde getreurd om de slachtoffers, ik ben niet geïnteresseerd in het onderzoek."
"Niet boeiend."
"..het raakt bij mij geen snaar."


De kritiek kwam blijkbaar zo onverwacht, dat de excuusbrief niet snel genoeg geschreven kon worden. Toch wel opmerkelijk dat je zoiets van te voren niet kan bedenken.
pi_173763496
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 20:02 schreef sp3c het volgende:

[..]

'lekker boeiend' zou ik niet willen zeggen maar een column moet ook wel een beetje stof doen opwaaien denk ik dan maar de boodschap kan ik me op zich wel in vinden ja

MH17 raakte me iig niet zo heel veel nee, Nouri ook niet, de crash van lokomitiv Jaroslavl of de dood van Gordie Howe wel en die laatste was al 150 jaar ofzo
Maar daarom is ze ook niet alleen ontslagen. Volgens AD-hoofdredacteur Hans Nijenhuis was er ook "onvoldoende binding met de lezer".
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_173763819
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 23:03 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Maar daarom is ze ook niet alleen ontslagen. Volgens AD-hoofdredacteur Hans Nijenhuis was er ook "onvoldoende binding met de lezer".
Is dat hetzelfde als "kwaliteit van de columns was onvoldoende"?
pi_173764009
quote:
1s.gif Op woensdag 13 september 2017 23:16 schreef Physsic het volgende:

[..]

Is dat hetzelfde als "kwaliteit van de columns was onvoldoende"?
Kranten maken vaak gebruik van wollig taalgebruik om dergelijke besluiten te omschrijven.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  woensdag 13 september 2017 @ 23:29:00 #263
176420 Dibble
Neqschot...?
pi_173764092
Bij Nouri moet ik ook altijd denken aan die straat terroristen hier om de hoek die de hele dag lawaai maken en voorbijgangers lastig vallen. Omdat ik overeenkomsten zie tussen Nouri en straat terroristen heb ik helaas geen medelijden met die jongen.

Hij is een Marokkaan en daarom geef ik niks om de pijn die hij lijd. Als zijn moeder mij morgen om een stuiver zou smeken om hem te kunnen redden zou ik het liever uitgeven aan snoep dan aan een allochtoon. Nouri is voor mij dan ook niets anders dan een parasiet waar we al teveel van hebben. Ja en ik kijk geen voetbal.

Zal geen gemis zijn als hij komt de overlijden. Liefst zo snel mogelijk want die jongen kost ons alleen maar belastingcenten zolang hij aan de stekker zit.

[ Bericht 10% gewijzigd door Dibble op 13-09-2017 23:45:54 ]
*Hosselcopter*
  donderdag 14 september 2017 @ 00:06:07 #264
461397 Jip141
I can show you the world
pi_173764728
Overtrokken onzin.
It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it. (Aristotle)
pi_173764748
quote:
1s.gif Op woensdag 13 september 2017 23:29 schreef Dibble het volgende:
Bij Nouri moet ik ook altijd denken aan die straat terroristen hier om de hoek die de hele dag lawaai maken en voorbijgangers lastig vallen. Omdat ik overeenkomsten zie tussen Nouri en straat terroristen heb ik helaas geen medelijden met die jongen.

Hij is een Marokkaan en daarom geef ik niks om de pijn die hij lijd. Als zijn moeder mij morgen om een stuiver zou smeken om hem te kunnen redden zou ik het liever uitgeven aan snoep dan aan een allochtoon. Nouri is voor mij dan ook niets anders dan een parasiet waar we al teveel van hebben. Ja en ik kijk geen voetbal.

Zal geen gemis zijn als hij komt de overlijden. Liefst zo snel mogelijk want die jongen kost ons alleen maar belastingcenten zolang hij aan de stekker zit.
Mot kunnen volgens mevrouw hoofdoek.
  Moderator donderdag 14 september 2017 @ 00:20:29 #266
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_173764837
quote:
1s.gif Op woensdag 13 september 2017 22:07 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Het is gewoon niet zo handig om in een krant als het AD tijdens de herdenkingsweek te schrijven dat het je aan je reet zal roesten.
Je schrijft ook niet deze week in een blad voor ijshockeyfans dat de crash van Lokomotiv Jaroslavl je geen drol boeit, maar de dood van Angélique Duchemin je wel enorm aangreep, dus harteloos ben je niet.

Ze had inderdaad geen feeling voor de AD-lezers. Opgerot is netjes.
ja ik verdedig het ook niet he, ik vind het op zich geen slechte column

de timing maakt het slecht, dat reken ik het AD zelf aan
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator donderdag 14 september 2017 @ 00:22:49 #267
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_173764851
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 23:03 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Maar daarom is ze ook niet alleen ontslagen. Volgens AD-hoofdredacteur Hans Nijenhuis was er ook "onvoldoende binding met de lezer".
dat is toch niet relevant?

AD moet dat lekker zelf weten ik lees het niet en ken het mens dus ook niet
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_173764975
quote:
1s.gif Op donderdag 14 september 2017 00:22 schreef sp3c het volgende:

[..]

dat is toch niet relevant?

AD moet dat lekker zelf weten ik lees het niet en ken het mens dus ook niet
Veel mensen in dit topic wekken de indruk dat ze ontslagen is alleen vanwege die ene column, maar dat ligt genuanceerder. Dat slechte stukje was hoogstens de spreekwoordelijke druppel.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_173764978
quote:
1s.gif Op donderdag 14 september 2017 00:22 schreef sp3c het volgende:

[..]

dat is toch niet relevant?

AD moet dat lekker zelf weten ik lees het niet en ken het mens dus ook niet
Dan heb je er verder ook niets over te zeggen.
pi_173764992
Hoe is het nu met die kansloze vlogger die het AD ook aannam en nu het geluk in de UK denkt te vinden?
  Moderator donderdag 14 september 2017 @ 02:40:49 #271
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_173765436
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2017 00:43 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Dan heb je er verder ook niets over te zeggen.
dat moet ik zelf weten

bovendien heb ik uberhaupt niets over dat ontslag gezegd
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_173765443
quote:
1s.gif Op donderdag 14 september 2017 00:22 schreef sp3c het volgende:

[..]

dat is toch niet relevant?

AD moet dat lekker zelf weten ik lees het niet en ken het mens dus ook niet
Jammer is dat ze die MH17 hoax blijft propageren. Verder ken ik d'r ook niet.
Een waarheidszoeker is iemand die durft te waden door dikke lagen van giftige rookgordijnen en probeert geen adem te halen.
"The silence of conspiracy. Slaughtered on the altar of apathy." - Lords of the New Church (1982)
pi_173765950
Alleen al door die foto, waarbij ze dr hoofddoek vastklemt of hij elk moment weg kan waaien, heb ik nooit iets van haar gelezen.
pi_173765987
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2017 07:53 schreef Pleun2011 het volgende:
Alleen al door die foto, waarbij ze dr hoofddoek vastklemt of hij elk moment weg kan waaien, heb ik nooit iets van haar gelezen.
Ze irriteerde enorm met haar stukjes die ik dan wel eens las.
  donderdag 14 september 2017 @ 08:07:38 #275
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_173766022
Waarom krijgt deze vrouw überhaupt een column in het AD? Nietszeggend type. Politiek correct gedrag van het AD?
"Hoka Hey!"
pi_173766035
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2017 08:07 schreef matspontius het volgende:
Waarom krijgt deze vrouw überhaupt een column in het AD? Nietszeggend type. Politiek correct gedrag van het AD?
Ja. Net als die aso vlogger. Er zit vast een idee achter.
pi_173766060
Wel grappig. Die aso vlogger vindt nu eigenlijk dat Nederland te klein voor hem is en gaat naar de UK. Goed idee. Zou hij wel Engels spreken?
  donderdag 14 september 2017 @ 08:18:19 #278
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_173766110
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2017 08:13 schreef Jaroon het volgende:
Wel grappig. Die aso vlogger vindt nu eigenlijk dat Nederland te klein voor hem is en gaat naar de UK. Goed idee. Zou hij wel Engels spreken?
Wat denk je zelf, met dat simpele niveau. Wat storend is dat dit soort figuren toch de aandacht naar zich toe trekken. Je zou bijna denken dat ze het er om doen.
"Hoka Hey!"
pi_173766119
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2017 08:18 schreef matspontius het volgende:

[..]

Wat denk je zelf, met dat simpele niveau. Wat storend is dat dit soort figuren toch de aandacht naar zich toe trekken. Je zou bijna denken dat ze het er om doen.
Wat ik wat naar vind is dat zo'n iemand kansen krijgt die een ander, wel normaal iemand, die het misschien ook moeilijk heeft niet krijgt. Je beloont raar gedrag.
  donderdag 14 september 2017 @ 08:23:46 #280
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_173766148
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2017 08:20 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Wat ik wat naar vind is dat zo'n iemand kansen krijgt die een ander, wel normaal iemand, die het misschien ook moeilijk heeft niet krijgt. Je beloont raar gedrag.
Precies, goed voorbeeld ook voor die andere jonge aso's. Die denken dan, wat hij kan kunnen wij ook. Belachelijk dat deze gast überhaupt enige aandacht gekregen heeft. Het gevang in en negeren maar.
"Hoka Hey!"
pi_173766160
quote:
1s.gif Op woensdag 13 september 2017 23:02 schreef Physsic het volgende:

[..]

Niet alleen de timing was onhandig, het is sowieso opvallend dat ze dit over de MH17-ramp schrijft en niet verwacht dat er ophef over komt. Er zijn zó veel Nederlanders die wel iemand kennen die bij de ramp is overleden en dus ook veel Nederlanders die je persoonlijk kan raken met zinnen als:

".. op emotioneel niveau doet het mij niets. Helemaal niets."
"Ik heb geen seconde getreurd om de slachtoffers, ik ben niet geïnteresseerd in het onderzoek."
"Niet boeiend."
"..het raakt bij mij geen snaar."



Ja, en dan moet ze ook nog even opvoeren dat de kunstenaar haar niets deed ...

Ik bedoel, ze hakt, nee stampt er gewoon in dat het haar niet raakt. Als je zo expliciet zoveel voorbeelden beschrijft, is het je vooropgezette bedoeling te schofferen.
pi_173766314
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2017 08:23 schreef matspontius het volgende:

[..]

Precies, goed voorbeeld ook voor die andere jonge aso's. Die denken dan, wat hij kan kunnen wij ook. Belachelijk dat deze gast überhaupt enige aandacht gekregen heeft. Het gevang in en negeren maar.
Het AD heeft er volgens mij wel een idee over. Net als deze vrouw een kans geven.
pi_173766343
Iets anders. Wat opvalt als je meer nieuwssites leest. Men kopieert elkaar geheel.
pi_173767421
Goede column dus aan de reacties te zien. Gevoelige snaar geraakt zoals het hoort.
  donderdag 14 september 2017 @ 12:43:04 #285
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_173770605
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2017 10:03 schreef HPLC het volgende:
Goede column dus aan de reacties te zien. Gevoelige snaar geraakt zoals het hoort.
Gevoelige snaar kan goed zijn maar niet als het te veel abonnees kost.
Dat MH17 was echter de druppel in een reeks van baggercolumns die stuk voor stuk het lage iq van de "schrijfster" aantoonden.
  donderdag 14 september 2017 @ 13:04:17 #286
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_173770975
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2017 10:03 schreef HPLC het volgende:
Goede column dus aan de reacties te zien. Gevoelige snaar geraakt zoals het hoort.
Dat hoort helemaal niet. Een goede column is herkenbaar, neemt duidelijk een stelling in, stipt een misstand aan in de samenleving.

Dit gaat gewoon puur om de gevoelloosheid van een of andere kopvodtrut.
pi_173771081
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2017 10:03 schreef HPLC het volgende:
Goede column dus aan de reacties te zien. Gevoelige snaar geraakt zoals het hoort.
Dat niemand je begrijpt is goed?
pi_173771138
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2017 10:03 schreef HPLC het volgende:
Goede column dus aan de reacties te zien. Gevoelige snaar geraakt zoals het hoort.
Als dat een goede column maakt, is het wel erg makkelijk een goede column te scrhijven.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_173771561
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2017 10:03 schreef HPLC het volgende:
Goede column dus aan de reacties te zien. Gevoelige snaar geraakt zoals het hoort.
Alleen was dat niet haar bedoeling. Als dat je doel is, moet je niet binnen enkele uren met een excuusbrief komen.
pi_173771562
Hoe is het eigenlijk met die Nouri? Hoor er niets meer over.
Make my day!
pi_173771782
quote:
1s.gif Op donderdag 14 september 2017 13:36 schreef agter het volgende:
Hoe is het eigenlijk met die Nouri? Hoor er niets meer over.
Cyborg geworden
pi_173771890
quote:
1s.gif Op donderdag 14 september 2017 13:36 schreef agter het volgende:
Hoe is het eigenlijk met die Nouri? Hoor er niets meer over.
De hype is over. Waarschijnlijk niet al te goed. Maar nu is het aan de familie.
  † In Memoriam † donderdag 14 september 2017 @ 14:49:19 #293
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_173772784
Haar column van vandaag waarin ze weer een misstand in de samenleving aanstipt.

Wederom van hoog niveau, zeer herkenbaar en ze neemt duidelijk stelling.
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
pi_173772914
quote:
2s.gif Op donderdag 14 september 2017 14:49 schreef Mo_Muffin het volgende:
Haar column van vandaag waarin ze weer een misstand in de samenleving aanstipt.

Wederom van hoog niveau, zeer herkenbaar en ze neemt duidelijk stelling.
Dit is dan ook de eerste column van haar die ik redelijk vond.
pi_173773225
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2017 13:10 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Dat niemand je begrijpt is goed?
Er zijn er genoeg die haar begrijpen. Lees topic maar na.
pi_173774166
Mijn opmerking raakte ook een gevoelige snaar ;(
pi_173774208
Ze is net zo vervelend als der neefjes en broertjes op straat.

Positief dingetje ze doet het met een pen/pc ipv een betonschaar.
pi_173774694
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2017 15:15 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Er zijn er genoeg die haar begrijpen. Lees topic maar na.
Blijkbaar niet. Anders schreef ze nog voor die krant.
  Moderator donderdag 14 september 2017 @ 16:33:31 #299
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_173774701
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2017 16:08 schreef HPLC het volgende:
Mijn opmerking raakte ook een gevoelige snaar ;(
als deze dame een column over appels en peren had geschreven met die foto erboven dan had die ook een gevoelige snaar geraakt
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_173774770
quote:
1s.gif Op donderdag 14 september 2017 16:33 schreef sp3c het volgende:

[..]

als deze dame een column over appels en peren had geschreven met die foto erboven dan had die ook een gevoelige snaar geraakt
Maar dat deed ze niet. Ze schreef gewoon slechte stukken.
pi_173774832
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2017 16:33 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Blijkbaar niet. Anders schreef ze nog voor die krant.
Neu, de mensen die haar snappen zijn of in de minderheid en/of boeit deze hele discussie niet.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')