abonnement Unibet Coolblue
pi_172572108
Gisteren verscheen er bij het AD een column van mevrouw Ajarai;


Deze week was het drie jaar geleden dat Nederland werd getroffen door een ramp: vlucht MH17 van Amsterdam naar Kuala Lumpur werd boven Oekraïne geraakt door een raket waarna het vliegtuig neerstortte. Geen van de inzittenden overleefde. Het was een zwarte dag voor de families en naasten van de 298 slachtoffers maar omdat het vooral om Nederlanders ging, was het ook een nationaal trauma. Wekenlang domineerde het de voorpagina’s.

Drie jaar na dato is er nog steeds nieuws te melden. Over het onderzoek naar de daders natuurlijk maar ook, zoals een paar dagen geleden, over de onthulling van het MH17-monument ter nagedachtenis van de slachtoffers. Ik moet bekennen: op emotioneel niveau doet het mij niets. Helemaal niets. Ik heb geen seconde getreurd om de slachtoffers, ik ben niet geïnteresseerd in het onderzoek en de rechtszaak en ik sla de meeste berichtgeving over de MH17 over.

De ontwerper van het monument kwam dit weekeinde bijvoorbeeld in meerdere kranten aan het woord om uit te leggen hoe moeilijk hij de opdracht vond. Niet boeiend. Begrijp me niet verkeerd: ik vind het zielig voor de nabestaanden en ik had gewild dat de ramp niet was gebeurd maar het raakt bij mij geen snaar.

De ineenstorting van Abdelhak Nouri wel. Ik geef geen snars om voetbal, ik had voor die fatale dag in Oostenrijk nog nooit van hem gehoord. Toch heb ik sindsdien intens meegeleefd, ik heb gehuild bij het zien van filmpjes waarin zijn familie treurt en bij de beelden van de massale en hartverwarmende steunbetuigingen. In mijn nachtgebeden prevel ik zijn naam en bid tot God voor totale genezing, voor een wonder. Normaal gesproken is dat een moment waarop ik alleen voor mijzelf en mijn naasten bid.

Ik begrijp er zelf ook niks van. Waarom rouw ik wel om Nouri en niet om MH17? Is het omdat Nouri moslim is? Een Marokkaanse Nederlander net als ik? Omdat het mijn broertje had kunnen zijn? En Nouri’s moeder mijn moeder had kunnen zijn?

Misschien deels, maar hoe verklaar ik dan dat ik ook intens meeleefde met de ouders van Savannah en Romy? Bovendien, als het puur om zijn geloof is, waarom doen die talloze berichten over slachtoffers van aanslagen in moslimlanden me ook niet zo veel?

Is het omdat de vliegramp zo veel slachtoffers kende dat die geen specifiek gezicht had? Het is tenslotte makkelijker om je in te leven in de tragedie van één iemand, dan in die van 298 mensen. Aan de andere kant: rationeel gezien is het verlies van zo veel levens toch erger dan het tragische lot van één jonge voetballer met een hartritmestoornis?

Deze bekentenis is niet bedoeld om te provoceren of iemand te kwetsen, ook al kan ik de scheldkanonnades die zullen volgen op deze column wel vast uittekenen. Ik werd gisteren gewoon plots getroffen door het verschil in hoe deze twee gebeurtenissen binnenkomen bij mij en ben oprecht benieuwd naar de oorzaken hiervan. Ongetwijfeld zijn er psychologen of sociologen die dit prima kunnen uitleggen. Misschien is het gewoon mijn moederhart dat uiteindelijk bepaalt wie het meest betreurenswaardig is.
http://www.ad.nl/nieuws/nouri-vs-mh17~a488c0f9/

Niet iedereen was hier even blij mee en dus mocht mevrouw Ajarai op het matje komen bij RTL. Enkele fragmenten uit RTL Summer Night met Beau en Peter R.
http://media.tpo.nl/2017/(...)en-rtl-beau-peter-r/

Zelfs FOK!lieveling Anne-Fleur heeft weer een mening; Ik vind het zelf ook een onnodige en best kwetsende column, zeker voor de nabestaanden. Maar de volkswoede plus bijbehorende heksenjacht (en dito islamofobie en racisme) die op gang is gekomen gebeurt echt alleen als een moslim zoiets schrijft. Ebru Umar kan in haar columns bevolkingsgroepen kwetsen wat ze wilt, maar daar komt geen massahysterie van. ..
[bron, FB]


Mevrouw Ajarai 's overpeinzingen hierover; ,,Mijn woorden zijn nooit bedoeld als trap na richting de nabestaanden van de MH17-ramp. Nu ik weet dat ik deze mensen heb gegriefd met mijn column, bied ik mijn excuses aan. Het was beter geweest als mijn overpeinzingen hen niet hadden bereikt. De vragen en verwondering waarmee ik mezelf gesteld zag, waren weliswaar bedoeld als opmaat naar een oprechte discussie maar ik begrijp heel goed dat deelnemen aan zo’n discussie te pijnlijk is voor nabestaanden. Dat spijt mij oprecht.''
´
  vrijdag 21 juli 2017 @ 13:05:24 #2
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_172572189
Mooi hoe de klopjacht op alles dat moslim is doorzet. De polarisatie werkt en blinkt uit in hypocrisie. Opmerkingen als, 'ik ken die mensen niet en/of heb er niks mee' zijn dagelijkse kost. Toch zou dit de zoveelste aanval zijn zodat men wederom reden voelt voor de haat.
wooblabalurg
pi_172572226
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 13:05 schreef Baconbus het volgende:
Mooi hoe de klopjacht op alles dat moslim is doorzet. De polarisatie werkt en blinkt uit in hypocrisie. Opmerkingen als, 'ik ken die mensen niet en/of heb er niks mee' zijn dagelijkse kost. Toch zou dit de zoveelste aanval zijn zodat men wederom reden voelt voor de haat.
Wat heeft de islam hier mee te maken? Voor de goede orde, Beau en zijn tafelgasten zijn dus islamofoben?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_172572231
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 13:05 schreef Baconbus het volgende:
Mooi hoe de klopjacht op alles dat moslim is doorzet. De polarisatie werkt en blinkt uit in hypocrisie. Opmerkingen als, 'ik ken die mensen niet en/of heb er niks mee' zijn dagelijkse kost. Toch zou dit de zoveelste aanval zijn zodat men wederom reden voelt voor de haat.
Knap dat je in een paar minuten tijd al je oordeel hebt zonder alles bekeken te hebben.
´
  vrijdag 21 juli 2017 @ 13:08:22 #6
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_172572252
Wat is nu precies de ophef? Kan iemand mij dat in twee zinnen uitleggen?
  vrijdag 21 juli 2017 @ 13:09:47 #8
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_172572293
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 13:07 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Wat heeft de islam hier mee te maken? Voor de goede orde, Beau en zijn tafelgasten zijn dus islamofoben?
Goeie vraag. Sowieso alles als je het aan de juiste mensen vraagt.
wooblabalurg
  vrijdag 21 juli 2017 @ 13:09:49 #9
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_172572294
Ik ben het eens met deze columniste. Ik heb precies hetzelfde. Die MH-ramp boeit mij ook niet, wel persoonlijke tragedies zoals die voetballer en die vermoorde meisjes.
pi_172572307
quote:
5s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 13:08 schreef Terecht het volgende:
Wat is nu precies de ophef?
Dat ze zegt dat MH17 haar helemaal niets doet, maar dat ze geweend heeft gelijk een kind bij voetballer Nouri.
Ze weet niet hoe dit komt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ryan3 op 21-07-2017 13:22:59 ]
I´m back.
pi_172572308
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 13:09 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Goeie vraag. Sowieso alles als je het aan de juiste mensen vraagt.
Aan jou dus.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_172572309
Ze stipt toch gewoon iets aan wat we allemaal bij onszelf herkennen? De ene tragedie treft je zwaarder dan de andere. Komt het door de beelden, doordat je gelijkenis ziet met jezelf etc (zoals ze zich af vraagt)
Ik vind het heel hypocriet om te doen alsof we dit niet allemaal wel eens ergens bij voelen
Maar over MH17 mag je het niet voelen? En dat het niet echt bij je binnen komt wil toch niet zeggen dat je de mensen bij wie het wel binnen komt wat aan doet?

Ik snap hier werkelijk niks van
  vrijdag 21 juli 2017 @ 13:10:39 #13
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_172572315
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 13:07 schreef Kim-Holland het volgende:

[..]

Knap dat je in een paar minuten tijd al je oordeel hebt zonder alles bekeken te hebben.
Dat krijg je als er meerdere topics over hetzelfde onderwerp zijn, lieverd.
wooblabalurg
pi_172572322
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 13:09 schreef Boca_Raton het volgende:
Ik ben het eens met deze columniste. Ik heb precies hetzelfde. Die MH-ramp boeit mij ook niet, wel persoonlijke tragedies zoals die voetballer en die vermoorde meisjes.
En dat is een reden om zo iets in de krant te plempen omdat?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  vrijdag 21 juli 2017 @ 13:11:16 #15
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_172572331
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 13:10 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dat ze zegt dat MH17 haar helemaal niets doet, maar dat ze geweend heeft gelijk een kind bij voetballer Nouri.
Ze weet niet hoed dit komt.
Nou nou. :'). Dit gaat echt hélemaal nergens over dus.
  vrijdag 21 juli 2017 @ 13:12:14 #16
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_172572350
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 13:10 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

En dat is een reden om zo iets in de krant te plempen omdat?
Mag toch? Ze is notabene columniste.
  vrijdag 21 juli 2017 @ 13:12:16 #17
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_172572352
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 13:10 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Aan jou dus.
Nope.

Ik maak de ophef niet. Ik geef er enkel reactie op.
wooblabalurg
pi_172572353
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 13:10 schreef Allures het volgende:
Ze stipt toch gewoon iets aan wat we allemaal bij onszelf herkennen? De ene tragedie treft je zwaarder dan de andere. Komt het door de beelden, doordat je gelijkenis ziet met jezelf etc (zoals ze zich af vraagt)
Ik vind het heel hypocriet om te doen alsof we dit niet allemaal wel eens ergens bij voelen
Maar over MH17 mag je het niet voelen? En dat het niet echt bij je binnen komt wil toch niet zeggen dat je de mensen bij wie het wel binnen komt wat aan doet?

Ik snap hier werkelijk niks van
Dat je zo iets voelt, of niet, dat kan. Maar waarom zou je het zo respectloos in een column schrijven? Een beetje respect voor de nabestaanden mag best lijkt mij.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_172572357
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 13:10 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Dat krijg je als er meerdere topics over hetzelfde onderwerp zijn, lieverd.
Daar heb ik dan overheen gekeken :o ik heb ze niet gezien.
´
pi_172572359
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 13:10 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dat ze zegt dat MH17 haar helemaal niets doet, maar dat ze geweend heeft gelijk een kind bij voetballer Nouri.
Ze weet niet hoed dit komt.
Ze geeft ook aan dat het nieuws over de vermoorde Romy en Savannah haar wel aangreep, maar dat de omgekomen moslims in Het midden oosten haar ook niks doen.

Ik snap de ophef ook niet, hebben we dit allemaal niet?
pi_172572363
Wat een gejank om niets zeg.
pi_172572364
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 13:12 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Mag toch? Ze is notabene columniste.
Wie zegt dat dit niet mag...
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_172572378
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 13:09 schreef Boca_Raton het volgende:
Ik ben het eens met deze columniste. Ik heb precies hetzelfde. Die MH-ramp boeit mij ook niet, wel persoonlijke tragedies zoals die voetballer en die vermoorde meisjes.
Er zijn wel persoonlijke verhalen verteld van de MH17. Of bijvoorbeeld dat er een grote delegatie internisten naar een congres ging, dat heb ik allemaal wel onthouden.
Het ligt enorm aan je referentiekader.
pi_172572384
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 13:12 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Nope.

Ik maak de ophef niet. Ik geef er enkel reactie op.
Jij komt hier met een pis-opmerking over islamofobie dus dan vraag ik het aan jou.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_172572387
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 13:10 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

En dat is een reden om zo iets in de krant te plempen omdat?
Ik had dit gegoogled, maar er zijn vast een hoop lezers die zich herkennen in dit verhaal. Toch een rol van columnisten. ~~~~~<======8
pi_172572390
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 13:09 schreef Boca_Raton het volgende:
Ik ben het eens met deze columniste. Ik heb precies hetzelfde. Die MH-ramp boeit mij ook niet, wel persoonlijke tragedies zoals die voetballer en die vermoorde meisjes.
Bij mij net andersom. Nouri doet me niet zoveel. Maar MH17 vind ik nog steeds een heel aangrijpende tragedie. Ik volg ook het meeste dat daarover in de media terecht komt en zag onlangs nog de indrukwekkende docu van Brandpunt hierover, gemaakt in 2015.
Aangrijpende ervan is de massaliteit, het feit dat iedereen dit zomaar had kunnen overkomen, de persoonlijke verhalen, het feit dat de "daders" en "aanstichters" nog niet zijn achterhaald.
I´m back.
  vrijdag 21 juli 2017 @ 13:15:08 #27
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_172572420
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 13:12 schreef alopio het volgende:

[..]

Ze geeft ook aan dat het nieuws over de vermoorde Romy en Savannah haar wel aangreep, maar dat de omgekomen moslims in Het midden oosten haar ook niks doen.

Ik snap de ophef ook niet, hebben we dit allemaal niet?
De ophef is dat ze moslima is en iets zegt dat Nederlanders kunnen opvatten als aanval/belediging. Dan wordt men mad.
wooblabalurg
  vrijdag 21 juli 2017 @ 13:15:52 #28
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_172572431
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 13:12 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Dat je zo iets voelt, of niet, dat kan. Maar waarom zou je het zo respectloos in een column schrijven? Een beetje respect voor de nabestaanden mag best lijkt mij.
Respect mensen, waar is het respect?! Toon god-ver-domme toch een beetje RESPECT jongelui!

Vind je dit zelf niet een ietwat afgezaagd verplicht nummertje? Waarom verdiend jan en alleman respect? Wat is er zo respectloos aan die column volgens jou? Wijs dat eens aan. Waar doet het nu werkelijk objectief pijn?
  vrijdag 21 juli 2017 @ 13:16:36 #29
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_172572446
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 13:13 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Jij komt hier met een pis-opmerking over islamofobie dus dan vraag ik het aan jou.
Ik hoop niet dat je dezelfde attitude hanteert tegenover de persoon die je het weer verteld of aangeeft hoe de sterren staan.
wooblabalurg
  vrijdag 21 juli 2017 @ 13:16:46 #30
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_172572449
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 13:12 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Wie zegt dat dit niet mag...
Het staat raar dat ze dit schrijft maar ik heb hetzelfde. Er is een ongeschreven regel dat nabestaanden van zo'n vliegramp zwaar ontzien moeten worden. Des te moediger van deze columniste.
pi_172572454
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 13:13 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Ik had dit gegoogled, maar er zijn vast een hoop lezers die zich herkennen in dit verhaal. Toch een rol van columnisten. ~~~~~<======8
Als je zou schrijven dat het je niet boeit dat Nouri als kastplant ligt, dan zal dat ook iets zijn waar veel mensen zich in kunnen vinden, maar als columnist mag je mijn inziens best wat rekening houden met de nabestaanden.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_172572459
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 13:15 schreef Baconbus het volgende:

[..]

De ophef is dat ze moslima is en iets zegt dat Nederlanders kunnen opvatten als aanval/belediging. Dan wordt men mad.
Het gaat om het feit dat meeste NL'ers natuurlijk wel meeleefden en nog meeleven met MH17. Het was natuurlijk ook een heel indringend moment. Vrijwel iedereen weet ook nog waar hij/zij was op het moment dat men het hoorde.
I´m back.
pi_172572476
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 13:16 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Ik hoop niet dat je dezelfde attitude hanteert tegenover de persoon die je het weer verteld of aangeeft hoe de sterren staan.
Welke attitude bacon?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_172572484
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 13:08 schreef Kim-Holland het volgende:

[..]

Fixed. ;)
Ik ben het nu aan het kijken maar wat een onzin dat ze een heel land te kort doet
Ik heb eerlijk gezegd ook geen emotionele binding met MH17

Wel als ik kijk naar de grootsheid, dat er nog geen antwoorden zijn etc
En ik snap zeker dat het super zwaar is voor de nabestaanden dat mensen zo uit je leven gerukt worden, maar ik ben meer geraakt door andere dingen
Dus waarom spreekt men van een heel land?
pi_172572520
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 13:12 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Mag toch? Ze is notabene columniste.
Blijkbaar is onze vrijheid van meningsuiting gereduceerd tot je mag het wel denken maar je hoeft het niet te schrijven
Aldus Beau
  vrijdag 21 juli 2017 @ 13:19:54 #36
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_172572527
Beetje matige column, maar ik snap de ophef niet erg. Het is wel lekker openhartig, dat is wel mooi geintegreerd van mevrouw Ajarai.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  vrijdag 21 juli 2017 @ 13:19:56 #37
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_172572529
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 13:13 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Bij mij net andersom. Nouri doet me niet zoveel. Maar MH17 vind ik nog steeds een heel aangrijpende tragedie. Ik volg ook het meeste dat daarover in de media terecht komt en zag onlangs nog de indrukwekkende docu van Brandpunt hierover, gemaakt in 2015.
Aangrijpende ervan is de massaliteit, het feit dat iedereen dit zomaar had kunnen overkomen, de persoonlijke verhalen, het feit dat de "daders" en "aanstichters" nog niet zijn achterhaald.
Jij en ik identificeren ons dus met verschillende tragedies. En zo is dit voor iedereen heel persoonlijk.
pi_172572532
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 13:16 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Het staat raar dat ze dit schrijft maar ik heb hetzelfde. Er is een ongeschreven regel dat nabestaanden van zo'n vliegramp zwaar ontzien moeten worden. Des te moediger van deze columniste.
Toch niet heel gek, moet je die nabestaanden na trappen dan?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  vrijdag 21 juli 2017 @ 13:20:06 #39
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_172572536
Mij boeit deze dame totaal niet. Echt geen idee waarom het AD haar überhaupt een podium geeft.
Lichtgewicht...
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_172572561
quote:
9s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 13:15 schreef Terecht het volgende:

[..]

Respect mensen, waar is het respect?! Toon god-ver-domme toch een beetje RESPECT jongelui!

Vind je dit zelf niet een ietwat afgezaagd verplicht nummertje? Waarom verdiend jan en alleman respect? Wat is er zo respectloos aan die column volgens jou? Wijs dat eens aan. Waar doet het nu werkelijk objectief pijn?
Joh dan ga jij toch lekker kankeren op die nabestaanden, stel je voor dat je rekening houdt met mensen.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_172572580
Wat het ongelukkig maakt is ook haar volgorde. Had ze gezegd de MH17 doet me niets, maar Savannah deed me enorm meeleven en die voetballer ook, dan was het verschil in culturele identiteit minder benadrukt denk ik.

Nu is het namelijk: rijke blanke Nederlanders niet boeiend - Marokkaanse voetballer wel boeiend, Nederlands meisje ook.
Door Nl-Nl-nl/Marokkaans te vergelijken trek je het verschil meer naar de statistiek versus de tragedie.
pi_172572582
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 13:16 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Als je zou schrijven dat het je niet boeit dat Nouri als kastplant ligt, dan zal dat ook iets zijn waar veel mensen zich in kunnen vinden, maar als columnist mag je mijn inziens best wat rekening houden met de nabestaanden.
Er is een tijdsverschil. Nouri is pas net hersenbeschadigd en de mh17 slachtoffers liggen al een tijdje onder de grond.
pi_172572583
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 13:12 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Dat je zo iets voelt, of niet, dat kan. Maar waarom zou je het zo respectloos in een column schrijven? Een beetje respect voor de nabestaanden mag best lijkt mij.
Volgens mij wil ze alleen maar de psychologie er achter onderzoeken, en dat is dus iets wat we allemaal hebben
De een geeft niks om wat er gebeurt in Mosul, de ander niks over die ontvoerde meisjes door boko haram en weer een ander niet om MH17
Het is, lijkt mij, een interessante vraag om jezelf te stellen van waar zit dat nou in?

Waarom mogen we het niet bespreken? Het zegt toch nergens dat mensen die er wel verdriet om hebben dat zij dat niet moeten hebben of zo?
Volgens mij zit je niemand in de weg als je jezelf deze vraag stelt
Ik snap niet waarom het kwetsend is om deze vraag te stellen
Als ik iemand verlies die dicht bij mij staat dan snap ik heel goed dat dat waarschijnlijk geen verlies is voor de rest van de wereld en dat zij rationeel mijn persoonlijke tragedie wel voelen maar het zou mij niet kwetsen dat een ander die niet voelt
pi_172572607
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 13:22 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Er is een tijdsverschil. Nouri is pas net hersenbeschadigd en de mh17 slachtoffers liggen al een tijdje onder de grond.
Dus de tijdsfactor is alles bepalend, maar de hoeveelheid slachtoffers niet?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_172572612
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 13:13 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Bij mij net andersom. Nouri doet me niet zoveel. Maar MH17 vind ik nog steeds een heel aangrijpende tragedie. Ik volg ook het meeste dat daarover in de media terecht komt en zag onlangs nog de indrukwekkende docu van Brandpunt hierover, gemaakt in 2015.
Aangrijpende ervan is de massaliteit, het feit dat iedereen dit zomaar had kunnen overkomen, de persoonlijke verhalen, het feit dat de "daders" en "aanstichters" nog niet zijn achterhaald.
Ja en ik denk juist dat het voor mij andersom werkt, dat de massa ervan zorgt voor afstand terwijl een romy of savannah, wat 1 iemand is, mij meer doet

Dat is toch prima om daarin verschil te ervaren en daar over te spreken?
  vrijdag 21 juli 2017 @ 13:23:13 #46
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_172572613
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 13:21 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Joh dan ga jij toch lekker kankeren op die nabestaanden, stel je voor dat je rekening houdt met mensen.
Waar kankert ze dan? Wijs dat eens aan.
pi_172572622
Ik zie het probleem met de column niet, het is niet zo'n originele gedachte, maar het verschijnsel is al tijden bekend, 1 dode is een tragedie, een millioen doden is een statistiek. 'Maak het klein' is dan ook het devies in medialand.

Als nabestaanden zich daardoor gegriefd voelen is dan een probleem met hun gevoel, ze hebben geen recht op het verdriet van iedereen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  vrijdag 21 juli 2017 @ 13:23:55 #48
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_172572630
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 13:17 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Het gaat om het feit dat meeste NL'ers natuurlijk wel meeleefden en nog meeleven met MH17. Het was natuurlijk ook een heel indringend moment. Vrijwel iedereen weet ook nog waar hij/zij was op het moment dat men het hoorde.
Precies, het is belangrijk voor veel Nederlanders omdat Nederlanders het heel erg vinden om te horen dat andere Nederlanders iets is overkomen.

Dan kan het toch niet zo zijn dat zo'n vrouw met een hoofddoek daar een eigen mening over heeft. Die moet zich aanpassen aan de rest van Nederland. En vooral niet denken aan die andere 150.000 mensen die dagelijks onnodig sterven. Want dat zijn voornamelijk niet-Nederlanders.

Mooi hoe die vrouw t fenomeen omschrijft en dat juist daarom mensen mad worden. Volgens mij heet dat ironie.
wooblabalurg
pi_172572635
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 13:23 schreef Terecht het volgende:

[..]

Waar kankert ze dan? Wijs dat eens aan.
:')
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_172572640
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 13:17 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Het gaat om het feit dat meeste NL'ers natuurlijk wel meeleefden en nog meeleven met MH17. Het was natuurlijk ook een heel indringend moment. Vrijwel iedereen weet ook nog waar hij/zij was op het moment dat men het hoorde.
Nee hoor. Ik zal ook wel een zielloos iemand zijn dan

Ik kan me wel herinneren hoe de kisten aankwamen maar dat was uitzending technisch ook gewoon in elkaar gedraaid om je te raken
  vrijdag 21 juli 2017 @ 13:24:25 #51
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_172572645
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 13:20 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Toch niet heel gek, moet je die nabestaanden na trappen dan?
Zwaar overdreven: 'natrappen'. Als je eerlijk zegt dat het je niet zo raakt.

Je kunt geen medeleven afdwingen puur omdat je met zoveel mensen tegelijk het leven hebt gelaten.
pi_172572660
Ophef over nietszeggende overpeinzingen van iemand die haar eigen binnenleven interessant vindt.
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_172572677
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 13:20 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Toch niet heel gek, moet je die nabestaanden na trappen dan?
Waar gebeurt dat? Ze zegt toch nergens dat het geen tragedie is, of dat het je niet mag raken
Alleen dat het haar niet raakt

En waarom is een uitspraak als 'goh die kinderen in allepo he, daar voel ik gewoon echt niks bij, zou het de afstand zijn?' wel oke en niet tragisch voor de nabestaande? Die lees en hoor ik wel vaker, ook bijvoorbeeld op dit forum
pi_172572682
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 13:23 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Dus de tijdsfactor is alles bepalend, maar de hoeveelheid slachtoffers niet?
Jup. Of krijg jij ook nog tranen in je ogen van de acties van de mongolen?
pi_172572685
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 13:22 schreef Allures het volgende:

[..]

Volgens mij wil ze alleen maar de psychologie er achter onderzoeken, en dat is dus iets wat we allemaal hebben
De een geeft niks om wat er gebeurt in Mosul, de ander niks over die ontvoerde meisjes door boko haram en weer een ander niet om MH17
Het is, lijkt mij, een interessante vraag om jezelf te stellen van waar zit dat nou in?

Waarom mogen we het niet bespreken? Het zegt toch nergens dat mensen die er wel verdriet om hebben dat zij dat niet moeten hebben of zo?
Volgens mij zit je niemand in de weg als je jezelf deze vraag stelt
Ik snap niet waarom het kwetsend is om deze vraag te stellen
Als ik iemand verlies die dicht bij mij staat dan snap ik heel goed dat dat waarschijnlijk geen verlies is voor de rest van de wereld en dat zij rationeel mijn persoonlijke tragedie wel voelen maar het zou mij niet kwetsen dat een ander die niet voelt
Ja dat mag je uiteraard bespreken, maar zoals je ziet doet deze manier van schrijven veel met de nabestaanden op een negatieve manier. Pak het wat tactvoller aan en je hebt mogelijk nog een mooi item ook.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_172572693
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 13:22 schreef Allures het volgende:

[..]

Volgens mij wil ze alleen maar de psychologie er achter onderzoeken, en dat is dus iets wat we allemaal hebben
De een geeft niks om wat er gebeurt in Mosul, de ander niks over die ontvoerde meisjes door boko haram en weer een ander niet om MH17
Het is, lijkt mij, een interessante vraag om jezelf te stellen van waar zit dat nou in?

Waarom mogen we het niet bespreken? Het zegt toch nergens dat mensen die er wel verdriet om hebben dat zij dat niet moeten hebben of zo?
Volgens mij zit je niemand in de weg als je jezelf deze vraag stelt
Ik snap niet waarom het kwetsend is om deze vraag te stellen
Als ik iemand verlies die dicht bij mij staat dan snap ik heel goed dat dat waarschijnlijk geen verlies is voor de rest van de wereld en dat zij rationeel mijn persoonlijke tragedie wel voelen maar het zou mij niet kwetsen dat een ander die niet voelt
Punt is dat dit verschijnsel bekend is natuurlijk, helemaal niet zo raadselachtig als ze het doet voorkomen.
Maar dat ze net in de week dat de aanslag op de MH17 wordt herdacht, juist dat voorbeeld geeft van de MH17 als iets dat haar niets doet, geeft wel aan dat het allemaal wel provocerender bedoeld is dan wat ze toegeeft.
I´m back.
pi_172572694
quote:
9s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 13:15 schreef Terecht het volgende:

[..]

Respect mensen, waar is het respect?! Toon god-ver-domme toch een beetje RESPECT jongelui!

Vind je dit zelf niet een ietwat afgezaagd verplicht nummertje? Waarom verdiend jan en alleman respect? Wat is er zo respectloos aan die column volgens jou? Wijs dat eens aan. Waar doet het nu werkelijk objectief pijn?
Ik weet niet meer alle aangrijpende gevallen van alle passagiers, maar dat er 3 kinderen met hun opa erbij omkwamen terwijl de ouders een paar dagen later gingen vliegen.....vond ik toch wel bizonder triest, australische mensen waren dat. En zoals Hanina dan schrijft, dat ze Savannah en Nouri wel triest vond....want persoonlijke tragedies....wat is er minder persoonlijk aan dat australische gezin dan....

Echt, als je zo bot bent en het zelf niet inziet...hou dan aub je mond!
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_172572700
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 13:23 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik zie het probleem met de column niet, het is niet zo'n originele gedachte, maar het verschijnsel is al tijden bekend, 1 dode is een tragedie, een millioen doden is een statistiek. 'Maak het klein' is dan ook het devies in medialand.

Als nabestaanden zich daardoor gegriefd voelen is dan een probleem met hun gevoel, ze hebben geen recht op het verdriet van iedereen.
Echt fucking flauw dat medialand, die inderdaad deze 'wetmatigheden' kent en (mis)bruikt nu haar probeert tegen een schandpaal te zetten
pi_172572711
Ik snap niet zo goed waarom je dit zou opschrijven eigenlijk.
  vrijdag 21 juli 2017 @ 13:27:08 #60
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_172572715
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 13:25 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Punt is dat dit verschijnsel bekend is natuurlijk, helemaal niet zo raadselachtig als ze het doet voorkomen.
Maar dat ze net in de week dat de aanslag op de MH17 wordt herdacht, juist dat voorbeeld geeft van de MH17 als iets dat haar niets doet, geeft wel aan dat het allemaal wel provocerender bedoeld is dan wat ze toegeeft.
Tot zover de cursus "hoe maak ik mijn column actueel en relevant voor mijn lezers?"
wooblabalurg
pi_172572717
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 13:25 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Ja dat mag je uiteraard bespreken, maar zoals je ziet doet deze manier van schrijven veel met de nabestaanden op een negatieve manier. Pak het wat tactvoller aan en je hebt mogelijk nog een mooi item ook.
Alle nabestaanden?
Ik ben ook wel benieuwd waar ze niet tactvol of respectvol is want ik zie het niet
pi_172572718
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 13:25 schreef Allures het volgende:

[..]

Waar gebeurt dat? Ze zegt toch nergens dat het geen tragedie is, of dat het je niet mag raken
Alleen dat het haar niet raakt

En waarom is een uitspraak als 'goh die kinderen in allepo he, daar voel ik gewoon echt niks bij, zou het de afstand zijn?' wel oke en niet tragisch voor de nabestaande? Die lees en hoor ik wel vaker, ook bijvoorbeeld op dit forum
Omdat Aleppo veel verder weg is voor de Nederlander. Hanina komt uit Nederland en het is dan raar dat een ramp waar zoveel Nederlanders bij betrokken zijn (waaronder ook moslims mind you) helemaal niets met haar doet.
pi_172572734
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 13:25 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Jup. Of krijg jij ook nog tranen in je ogen van de acties van de mongolen?
De overval op de bakker van vanochtend doet mij minder dan de dubbele moord hier verderop ook al was dit een paar weken geleden, niet heel vreemd lijkt mij.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_172572744
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 13:24 schreef Allures het volgende:

[..]

Nee hoor. Ik zal ook wel een zielloos iemand zijn dan

Ik kan me wel herinneren hoe de kisten aankwamen maar dat was uitzending technisch ook gewoon in elkaar gedraaid om je te raken
Ooit met mijn moeder en zusje gehad over de vraag waar we waren toen we van 9/11 hoorden. Ik had het enige verhaal dat qua tijd mogelijk was.
pi_172572747
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 13:27 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Tot zover de cursus "hoe maak ik mijn column actueel en relevant voor mijn lezers?"
Clicks genereren door MH17 te gebruiken?
Ze had Nouri kunnen gebruiken en één of andere bomaanslag in het M-O.
I´m back.
pi_172572748
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 13:20 schreef thedeedster het volgende:
Mij boeit deze dame totaal niet. Echt geen idee waarom het AD haar überhaupt een podium geeft.
Lichtgewicht...
Ach ze zal passen bij de rest van het domme zooitje, die zaandammer die mensen lastig viel bij de supermarkt schrijft er ook in. Niveau hoor, die krant!
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_172572749
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 13:25 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Punt is dat dit verschijnsel bekend is natuurlijk, helemaal niet zo raadselachtig als ze het doet voorkomen.
Maar dat ze net in de week dat de aanslag op de MH17 wordt herdacht, juist dat voorbeeld geeft van de MH17 als iets dat haar niets doet, geeft wel aan dat het allemaal wel provocerender bedoeld is dan wat ze toegeeft.
Ik denk eerder dat het gewoon iets is waar ze zelf deze week tegen aan liep en zichzelf eens over tegen het licht ging houden. 'waarom gaat dit zo bij mij'
En zo schrijven de meeste columnisten toch

Ik zie werkelijk de provocatie/receptloosheid niet en zou het ook wel fijn vinden als iemand die dan zou kunnen aanwijzen maar er word veel geroepen maar weinig concreet gemaakt
pi_172572759
Ik heb hier slechts 3 dingen over te zeggen:

- gevoel kun je niet afdwingen
- het was een extreem onverstandige column. Je zou je af kunnen vragen of iemand die zo'n inschattingsfout maakt wel voldoende voeling heeft met de samenleving.
- Punt 2 in ogenschouw genomen en het feit dat MH17 haar niets doet en Nouri wel , is het volgens mij een terechte vraag of mevrouw zich niet meer Marokkaan dan Nederlander voelt.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  vrijdag 21 juli 2017 @ 13:29:09 #69
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_172572767
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 13:23 schreef Weltschmerz het volgende:
Als nabestaanden zich daardoor gegriefd voelen is dan een probleem met hun gevoel, ze hebben geen recht op het verdriet van iedereen.
Mooi verwoord en helemaal eens.
  vrijdag 21 juli 2017 @ 13:29:27 #70
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_172572781
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 13:24 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

:')
>:O. Wijs nou gewoon even die paragraaf aan waar ze kankert op de nabestaanden van MH17. Ze zegt in haar column dat ze de MH17 ramp en alles wat daaromheen hang negeert. Dat is een passieve daad. Kankeren op iets of iemand is een actieve daad lijkt me.
pi_172572788
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 13:27 schreef Homey het volgende:

[..]

Omdat Aleppo veel verder weg is voor de Nederlander. Hanina komt uit Nederland en het is dan raar dat een ramp waar zoveel Nederlanders bij betrokken zijn (waaronder ook moslims mind you) helemaal niets met haar doet.
Ik ben ook nederlander en heb het zelfde. Heb tijdens het reageren hier gecheckt bij vrienden, allen nederlander, en die hebben het zelfde

Kan me nog een gesprek herinneren 3 jaar geleden op een bbq met allemaal nederlanders waar het ongeveer 50/50 was
pi_172572808
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 13:28 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

De overval op de bakker van vanochtend doet mij minder dan de dubbele moord hier verderop ook al was dit een paar weken geleden, niet heel vreemd lijkt mij.
Maar de mongolen hebben complete landen uitgemoord, gemassaverkracht en Europa geterroriseerd. Doet dat je niet veel meer dan de dubbele moord verderop!?
pi_172572814
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 13:26 schreef Yasmin23 het volgende:
Ik snap niet zo goed waarom je dit zou opschrijven eigenlijk.
Ik had verwacht dat ze wel zou schrijven dat de constatering van het verschil wat met haar zou doen: verbazing, ongemak, schaamte misschien? Dat doet ze niet en dat maakt het ook heel afstandelijk en niet-reflectief. Veel mensen kunnen er daarom ook niets mee.
Blijkbaar is goede columns schrijven toch iets waar je bepaalde vaardigheden voor moet hebben.
pi_172572822
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 13:29 schreef Allures het volgende:

[..]

Ik ben ook nederlander en heb het zelfde. Heb tijdens het reageren hier gecheckt bij vrienden, allen nederlander, en die hebben het zelfde

Kan me nog een gesprek herinneren 3 jaar geleden op een bbq met allemaal nederlanders waar het ongeveer 50/50 was
Overigens over Aleppo gesproken, het is daar nu progressiever dan bepaalde gedeelten van Amsterdam of Rotterdam.

http://www.zerohedge.com/(...)t-jihadi-free-summer

vrouwen weer in bikini, hoofddoek af...gewoon in Syrie anno 2017.
pi_172572823
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 13:30 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Maar de mongolen hebben complete landen uitgemoord, gemassaverkracht en Europa geterroriseerd. Doet dat je niet veel meer dan de dubbele moord verderop!?
Laten we er vooral een wedstrijd van maken wie wat doet
pi_172572826
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 13:25 schreef Allures het volgende:

[..]

Waar gebeurt dat? Ze zegt toch nergens dat het geen tragedie is, of dat het je niet mag raken
Alleen dat het haar niet raakt

En waarom is een uitspraak als 'goh die kinderen in allepo he, daar voel ik gewoon echt niks bij, zou het de afstand zijn?' wel oke en niet tragisch voor de nabestaande? Die lees en hoor ik wel vaker, ook bijvoorbeeld op dit forum
zandnegers die verdrinken.....ga es opschrijven dat het je niks doet...nou dan zijn de rapen gaar.
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
  vrijdag 21 juli 2017 @ 13:31:16 #77
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_172572827
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 13:26 schreef Yasmin23 het volgende:
Ik snap niet zo goed waarom je dit zou opschrijven eigenlijk.
Dat geldt dus voor de meeste mensen.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_172572829
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 13:30 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Ik had verwacht dat ze wel zou schrijven dat de constatering van het verschil wat met haar zou doen: verbazing, ongemak, schaamte misschien? Dat doet ze niet en dat maakt het ook heel afstandelijk en niet-reflectief. Veel mensen kunnen er daarom ook niets mee.
Blijkbaar is goede columns schrijven toch iets waar je bepaalde vaardigheden voor moet hebben.
Dat had hem wel sterker gemaakt als column inderdaad
pi_172572833
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 13:30 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Ik had verwacht dat ze wel zou schrijven dat de constatering van het verschil wat met haar zou doen: verbazing, ongemak, schaamte misschien? Dat doet ze niet en dat maakt het ook heel afstandelijk en niet-reflectief. Veel mensen kunnen er daarom ook niets mee.
Blijkbaar is goede columns schrijven toch iets waar je bepaalde vaardigheden voor moet hebben.
Klopt. Maar het komt nogal gevoelloos over. En vind de vergelijking ook vreemd.
pi_172572844
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 13:31 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Dat geldt dus voor de meeste mensen.
Snap ook niet waarom dit dan in een grote krant wordt geplaatst.... :P
pi_172572847
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 13:27 schreef Allures het volgende:

[..]

Alle nabestaanden?
Ik ben ook wel benieuwd waar ze niet tactvol of respectvol is want ik zie het niet
Als je zo concreet stelt dat het je niet boeit dat er mensen met een raket uit de lucht geschoten worden, vlak na de herdenking, dat noem ik niet tactvol; schijnbaar sta ik daarin alleen.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  vrijdag 21 juli 2017 @ 13:32:43 #82
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_172572856
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 13:27 schreef Homey het volgende:

[..]

Omdat Aleppo veel verder weg is voor de Nederlander. Hanina komt uit Nederland en het is dan raar dat een ramp waar zoveel Nederlanders bij betrokken zijn (waaronder ook moslims mind you) helemaal niets met haar doet.
Mij doet MH17 ook weinig. Vooral de poeha er omheen voelde enorm raar aan voor mij. Ik kan me voorstellen dat meer Nederlanders zoiets hebben. Zeker gezien al t andere leed in de wereld wat tegenwoordig eenvoudig te volgen is.
wooblabalurg
  vrijdag 21 juli 2017 @ 13:32:57 #83
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_172572860
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 13:20 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Toch niet heel gek, moet je die nabestaanden na trappen dan?
De column is gewoon objectief. Je kan net zo goed zeggen dat het wetenschappelijke feit dat mensen niet onder water kunnen ademen gelijk staat met het natrappen naar verdrinkingsslachtoffers.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_172572867
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 13:32 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Als je zo concreet stelt dat het je niet boeit dat er mensen met een raket uit de lucht geschoten worden, vlak na de herdenking, dat noem ik niet tactvol; schijnbaar sta ik daarin alleen.
Nee hoor.
pi_172572872
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 13:29 schreef Terecht het volgende:

[..]

>:O. Wijs nou gewoon even die paragraaf aan waar ze kankert op de nabestaanden van MH17. Ze zegt in haar column dat ze de MH17 ramp en alles wat daaromheen hang negeert. Dat is een passieve daad. Kankeren op iets of iemand is een actieve daad lijkt me.
Gek dat de cartoons van Mohammed nooit kunnen negeren!
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_172572874
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 13:28 schreef Allures het volgende:

[..]

Ik denk eerder dat het gewoon iets is waar ze zelf deze week tegen aan liep en zichzelf eens over tegen het licht ging houden. 'waarom gaat dit zo bij mij'
En zo schrijven de meeste columnisten toch

Ik zie werkelijk de provocatie/receptloosheid niet en zou het ook wel fijn vinden als iemand die dan zou kunnen aanwijzen maar er word veel geroepen maar weinig concreet gemaakt
Ik zeg al het is geen raadselachtig onderwerp, het is niet vreemd, iedereen vraagt zich af hoe dat komt en er zijn wel theorieën over, alleen het ligt bij ieder individu anders.
Alleen dus juist op dit moment van herdenken van MH17 vermelden dat het je echt helemaal niets doet i.c. dus ver van je bed show is, geeft dus aan wat Koens zei: ze heeft zich er nooit in verdiept, alhoewel het onder haar neus is gebeurd bij wijze van spreke. De werkelijke vraag is dus: waarom heb je je er nooit in verdiept. Dat is natuurlijk een andere vraag.

Ik bijvoorbeeld heb me nooit verdiept in Nouri, kende die jongen niet, volg het voetjesballen niet en zag het als een doorsnee ongelukkig feit dat mensen nu eenmaal af en toe overkomt. Punt. Dat is waarom Nouri me niet veel deed.
I´m back.
  vrijdag 21 juli 2017 @ 13:33:24 #87
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_172572875
quote:
14s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 13:28 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

Ach ze zal passen bij de rest van het domme zooitje, die zaandammer die mensen lastig viel bij de supermarkt schrijft er ook in. Niveau hoor, die krant!
Eh, die doet toch alleen maar vlogs voor de site van AD?
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  vrijdag 21 juli 2017 @ 13:33:38 #88
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_172572882
Ik vind dat we naar aanleiding van deze column een treurpolitie in het leven moeten roepen die bij demense langs de deuren gaat en controleert of men wel men fatsoen en met respect op al het kleine en grote leed dat in de wereld gebeurt reageert.


Fatsoen moet je doen!
pi_172572885
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 13:26 schreef Allures het volgende:

[..]

Echt fucking flauw dat medialand, die inderdaad deze 'wetmatigheden' kent en (mis)bruikt nu haar probeert tegen een schandpaal te zetten
Er zit ook iets heel dwingends in, 'we' moeten met zijn allen heel verdrietig zijn. Maar zo werkt het gewoon niet, er moet iets zijn dat maakt dat 'het dichtbij komt'. Prima dat je dat hebt wanneer je bijvoorbeeld regelmatig familieleden uitzwaait op Schiphol, maar ik doe dat niet, ik heb niks wat mij erbij betrokken laat voelen, het is voor mij een statistiek.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_172572887
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 13:30 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Maar de mongolen hebben complete landen uitgemoord, gemassaverkracht en Europa geterroriseerd. Doet dat je niet veel meer dan de dubbele moord verderop!?
Dat stel ik dus ook, het is een combinatie van factoren en niet zoals jij zegt louter tijdsgebonden.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_172572896
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 13:30 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Ik had verwacht dat ze wel zou schrijven dat de constatering van het verschil wat met haar zou doen: verbazing, ongemak, schaamte misschien? Dat doet ze niet en dat maakt het ook heel afstandelijk en niet-reflectief. Veel mensen kunnen er daarom ook niets mee.
Blijkbaar is goede columns schrijven toch iets waar je bepaalde vaardigheden voor moet hebben.
gewoon gezond verstand zou al helpen...
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_172572901
Overhit geraakt door die hoofddoek denk ik, wat een randdebiel.
pi_172572905
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 13:32 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Als je zo concreet stelt dat het je niet boeit dat er mensen met een raket uit de lucht geschoten worden, vlak na de herdenking, dat noem ik niet tactvol; schijnbaar sta ik daarin alleen.
Waar staat dat het haar niet boeit?
Er staat dat het haar niet raakt
Dat is een enorm verschil

Ze schrijft juist ook dat ze het wel erg vind voor de nabestaanden en dat ze zou willen dat het niet gebeurd was
Maar dat het haar persoonlijk geen verdriet geeft
  vrijdag 21 juli 2017 @ 13:34:23 #94
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_172572909
quote:
14s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 13:31 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

zandnegers die verdrinken.....ga es opschrijven dat het je niks doet...nou dan zijn de rapen gaar.
Zie hier de schoonheid van Nederland en zijn Nederlanders.
wooblabalurg
pi_172572914
Dat Moslims geen reet geven om niet-Moslims wisten we ook al.
pi_172572917
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 13:05 schreef Baconbus het volgende:
Mooi hoe de klopjacht op alles dat moslim is doorzet. De polarisatie werkt en blinkt uit in hypocrisie. Opmerkingen als, 'ik ken die mensen niet en/of heb er niks mee' zijn dagelijkse kost. Toch zou dit de zoveelste aanval zijn zodat men wederom reden voelt voor de haat.
Ik zou hetzelfde denken als het een Nederlander, Duitser, Chinees of Nigeriaan etc zou zijn. Religie speelt sws geen rol hierin. Maar ik vindt het wel raar dat je dit zo voelt terwijl je in Nederland bent opgegroeid.
pi_172572933
Ik kreeg plaatsvervangende schaamte. Ze is gewoon lomp, ongevoelig en onnodig kwetsend geweest. Maar ze dacht toch niet dezelfde vrijheid te hebben als een niet islamitische columniste als bijvoorbeeld Ebru? Ze wist toch wel op voorhand dat ze bagger over haar heen zou krijgen? Of was dit haar bedoeling; het aanwakkeren van discussie over de Hollandse twee matenpolitiek?

Maar ik ben benieuwd of er een vrijheidsofiel (als een Hans Teeuwen) bereid is het voor haar op te nemen aangezien die op de barricades staan voor minder. Is er überhaupt iemand in staat om deze zoveelste vorm van hypocrisie bloot te leggen bij een groot deel van het Nederlandse volk aangezien beledigen toch moet kunnen? Of toch weer niet als het van een moslim komt?
pi_172572942
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 13:31 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Klopt. Maar het komt nogal gevoelloos over. En vind de vergelijking ook vreemd.
De volgorde van haar vergelijking suggereert weinig invoelendheid met blanke Nederlanders. Dat mensen haar daarom onprettig vinden lijkt me niet onlogisch.
pi_172572951
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 13:34 schreef Allures het volgende:

[..]

Waar staat dat het haar niet boeit?
Er staat dat het haar niet raakt
Dat is een enorm verschil

Ze schrijft juist ook dat ze het wel erg vind voor de nabestaanden en dat ze zou willen dat het niet gebeurd was
Maar dat het haar persoonlijk geen verdriet geeft
Dat iets je niet raakt staat daar niet erg ver van af lijkt mij.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_172572955
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 13:33 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik zeg al het is geen raadselachtig onderwerp, het is niet vreemd, iedereen vraagt zich af hoe dat komt en er zijn wel theorieën over, alleen het ligt bij ieder individu anders.
Alleen dus juist op dit moment van herdenken van MH17 vermelden dat het je echt helemaal niets doet i.c. dus ver van je bed show is, geeft dus aan wat Koens zei: ze heeft zich er nooit in verdiept, alhoewel het onder haar neus is gebeurd bij wijze van spreke. De werkelijke vraag is dus: waarom heb je je er nooit in verdiept. Dat is natuurlijk een andere vraag.

Ik bijvoorbeeld heb me nooit verdiept in Nouri, kende die jongen niet, volg het voetjesballen niet en zag het als een doorsnee ongelukkig feit dat mensen nu eenmaal af en toe overkomt. Punt. Dat is waarom Nouri me niet veel deed.
Dan is dat toch een terechte vraag, waarom verdiepen we ons wel in het een en niet in het ander (iets wat ze zelf ook aan geeft. Ze zegt wel beelden te zoeken over nouri maar niet over MH17)
Maar dat is geen verwijtbaar iets of zo, wat hij daarna wel doet. En dat snap ik niet
Je kunt niet iemand verwijten dat ze meer voelen bij het een dan het ander, dat het een beter aansluit bij hun bestaande kader en dat ze daarop dat onderwerp door gaan en niet op een ander
  vrijdag 21 juli 2017 @ 13:36:30 #101
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_172572965
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 13:35 schreef Maghrebijnse het volgende:
Ik kreeg plaatsvervangende schaamte. Ze is gewoon lomp, ongevoelig en onnodig kwetsend geweest. Maar ze dacht toch niet dezelfde vrijheid te hebben als een niet islamitische columniste als bijvoorbeeld Ebru? Ze wist toch wel op voorhand dat ze bagger over haar heen zou krijgen? Of was dit haar bedoeling; het aanwakkeren van discussie over de Hollandse twee matenpolitiek?

Maar ik ben benieuwd of er een vrijheidsofiel (als een Hans Teeuwen) bereid is het voor haar op te nemen aangezien die op de barricades staan voor minder. Is er überhaupt iemand in staat om deze zoveelste vorm van hypocrisie bloot te leggen bij een groot deel van het Nederlandse volk aangezien beledigen toch moet kunnen? Of toch weer niet als het van een moslim komt?
Ze brengt het moslima-zijn zelf naar voren in haar column hé, dan kun je het de goegemeente niet kwalijk nemen dat ze daar op inhaken.
pi_172572977
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 13:34 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Zie hier de schoonheid van Nederland en zijn Nederlanders.
sja, het zijn net mosl...i eh mensen huh!
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_172572983
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 13:34 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Zie hier de schoonheid van Nederland en zijn Nederlanders.
De volgende keer dat één ploflim weer eens ontploft en je weer tekeer gaat tegen al die mensen die moslims de schuld geven moet je aan deze comment van jezelf denken.
pi_172572989
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 13:35 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Dat iets je niet raakt staat daar niet erg ver van af lijkt mij.
Nou dan maak je een denkfout
pi_172572990
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 13:36 schreef Terecht het volgende:

[..]

Ze brengt het moslima-zijn zelf naar voren in haar column hé, dan kun je het de goegemeente niet kwalijk nemen dat ze daar op inhaken.
Waar? Zie haar met geen woord over de islam reppen in haar column?
pi_172572998
quote:
14s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 13:31 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

zandnegers die verdrinken.....ga es opschrijven dat het je niks doet...nou dan zijn de rapen gaar.
Jij komt niet vaak in NWS, of wel?
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_172573004
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 13:36 schreef Terecht het volgende:

[..]

Ze brengt het moslima-zijn zelf naar voren in haar column hé, dan kun je het de goegemeente niet kwalijk nemen dat ze daar op inhaken.
Als vraag die ze daarna negatief beantwoord want savannah en romy raken haar weer wel
pi_172573014
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 13:35 schreef Maghrebijnse het volgende:
Ik kreeg plaatsvervangende schaamte. Ze is gewoon lomp, ongevoelig en onnodig kwetsend geweest. Maar ze dacht toch niet dezelfde vrijheid te hebben als een niet islamitische columniste als bijvoorbeeld Ebru? Ze wist toch wel op voorhand dat ze bagger over haar heen zou krijgen? Of was dit haar bedoeling; het aanwakkeren van discussie over de Hollandse twee matenpolitiek?

Maar ik ben benieuwd of er een vrijheidsofiel (als een Hans Teeuwen) bereid is het voor haar op te nemen aangezien die op de barricades staan voor minder. Is er überhaupt iemand in staat om deze zoveelste vorm van hypocrisie bloot te leggen bij een groot deel van het Nederlandse volk aangezien beledigen toch moet kunnen? Of toch weer niet als het van een moslim komt?
Oh, dus het was ook nog beledigend bedoeld?
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_172573016
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 13:37 schreef Allures het volgende:

[..]

Nou dan maak je een denkfout
Schijnbaar.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  vrijdag 21 juli 2017 @ 13:38:30 #110
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_172573032
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 13:37 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Waar? Zie haar met geen woord over de islam reppen in haar column?
quote:
Ik begrijp er zelf ook niks van. Waarom rouw ik wel om Nouri en niet om MH17? Is het omdat Nouri moslim is?
pi_172573040
Wat dit topic nodig heeft is een middeleeuwse trol.
pi_172573066
quote:
10s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 13:37 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Jij komt niet vaak in NWS, of wel?
Ja, en dan zie ik dus wel dat de rapen dan gaar zijn
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_172573070
quote:
2s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 13:38 schreef Terecht het volgende:

[..]

[..]

Het is een vraag, die ze niet bevestigd. Misschien even door lezen

In MH17 zat vast ook wel een moslim
pi_172573083
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 13:39 schreef Allures het volgende:

[..]

Het is een vraag, die ze niet bevestigd. Misschien even door lezen

In MH17 zat vast ook wel een moslim
Bron?
pi_172573090
"Ik moet bekennen: op emotioneel niveau doet het mij niets. Helemaal niets. Ik heb geen seconde getreurd om de slachtoffers"

Tja, als je dit zo gaat opschrijven kan je wel verwachten dat er boze reacties gaan volgen. En ze wist dat de al door haar beschreven scheldkanonnades gingen volgen. Was het haar misschien deels ook om te doen om provocatie en de daaropvolgende ( racistische ) reacties, zodat dat debat er weer naadloos op kan worden gevoerd ? Dat hoop ik toch niet. Anders is het een vrij ondoordacht en respectloos artikel, ondanks de nuances.
pi_172573099
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 13:09 schreef Boca_Raton het volgende:
Ik ben het eens met deze columniste. Ik heb precies hetzelfde. Die MH-ramp boeit mij ook niet, wel persoonlijke tragedies zoals die voetballer en die vermoorde meisjes.
Mij heeft geen van die drie iets gedaan met mijn emotie.
pi_172573112
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 13:35 schreef Allures het volgende:

[..]

Dan is dat toch een terechte vraag, waarom verdiepen we ons wel in het een en niet in het ander (iets wat ze zelf ook aan geeft. Ze zegt wel beelden te zoeken over nouri maar niet over MH17)
Maar dat is geen verwijtbaar iets of zo, wat hij daarna wel doet. En dat snap ik niet
Je kunt niet iemand verwijten dat ze meer voelen bij het een dan het ander, dat het een beter aansluit bij hun bestaande kader en dat ze daarop dat onderwerp door gaan en niet op een ander
Eén van die theorieën is dus dat de meeste mensen zich in iets dat dichtbij gebeurt wel verdiepen en iets dat veraf gebeurt niet. Dus als hier in de straat een oud vrouwtje wordt aangereden ben je meer begaan dan met een oud vrouwtje dat in Purmerend wordt aangereden.
Als een vliegtuig driekwart vol NL'ers neerstort, dan verdiep je je er meer in dan als in buiten-Mongolië een zelfde ramp gebeurt met buiten-Mongoliërs. Tenzij die NL'ers je niets interesseren natuurlijk. Tenzij die NL'ers voor jou op hetzelfde plan staan als buiten-Mongoliërs. Dan is de empathie er niet, dan ga je je er niet in verdiepen en sla je alles daarover in de media over.
I´m back.
pi_172573114
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 13:34 schreef Allures het volgende:

[..]

Waar staat dat het haar niet boeit?
Er staat dat het haar niet raakt
Dat is een enorm verschil

Ze schrijft juist ook dat ze het wel erg vind voor de nabestaanden en dat ze zou willen dat het niet gebeurd was
Maar dat het haar persoonlijk geen verdriet geeft
Maar goed dat vindt jij dus wel tactvol meen ik?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  vrijdag 21 juli 2017 @ 13:41:39 #119
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_172573120
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 13:39 schreef Allures het volgende:

[..]

Het is een vraag, die ze niet bevestigd. Misschien even door lezen

In MH17 zat vast ook wel een moslim
Ze zegt dat dat het misschien deels verklaart. Punt is dat ze haar geloof als onderscheidende reden zelf ter sprake brengt.
pi_172573121
Waar is ze eigenlijk geboren, met dat rare accent?
  vrijdag 21 juli 2017 @ 13:41:49 #121
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_172573124
Zelden nog goeie columnisten tegenwoordig. De meesten schrijven pure bagger.
pi_172573129
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 13:39 schreef Allures het volgende:

[..]

Het is een vraag, die ze niet bevestigd. Misschien even door lezen

In MH17 zat vast ook wel een moslim
Ze heeft echter een ander voorbeeld genomen om een andere kant te belichten. Ontkennen doet ze het ook niet. Het geeft wel het gevoel dat ze het ontkent, want er kan een andere verklaring zijn. Dat is geen zuivere logica.
pi_172573167
Beetje overdreven allemaal, deze heksenjacht.
  vrijdag 21 juli 2017 @ 13:43:09 #124
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_172573170
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 13:36 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

De volgende keer dat één ploflim weer eens ontploft en je weer tekeer gaat tegen al die mensen die moslims de schuld geven moet je aan deze comment van jezelf denken.
Integendeel, ik schaam me juist kapot dat er zoveel debielen zijn met hetzelfde paspoort als ik.

Ik wil naar het buitenland kunnen gaan en trots zijn om te zeggen dat ik Nederlander ben.

Niet dat ik bij t groepje hoor die andere mensen zandnegers of ploflims noemt.
wooblabalurg
pi_172573186
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 13:41 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Maar goed dat vindt jij dus wel tactvol meen ik?
Ja
pi_172573193
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 13:41 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Ze heeft echter een ander voorbeeld genomen om een andere kant te belichten. Ontkennen doet ze het ook niet. Het geeft wel het gevoel dat ze het ontkent, want er kan een andere verklaring zijn. Dat is geen zuivere logica.
Ze wil het dan ook niet ontkennen, ze schrijft gewoon 'misschien deels' als antwoord op die vraag. Het is echter geen volledige verklaring waarom dit haar meer raakt dan MH-17.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_172573199
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 13:37 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Waar? Zie haar met geen woord over de islam reppen in haar column?
Ze draagt een nogal opzichtig kenmerk van haar religie. Als die foto bij je column staat wrijf je het moslim zijn in feite in het gezicht van de lezer, dan hoef je het niet eens meer te benoemen.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_172573203
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 13:43 schreef Allures het volgende:

[..]

Ja
Helder.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_172573214
quote:
2s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 13:38 schreef Terecht het volgende:

[..]

[..]

Dat vraagt ze zich af. :) In elk geval, ik vind haar maar lomp.
pi_172573222
quote:
Godverdomme wat een moraalridders. Ze zegt eerlijk dat ze er weinig gevoel bij heeft. Mag dat even?

En Peterrrr de Vries er weer bij. Gadverdamme zeg.
pi_172573238
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 13:41 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Ze heeft echter een ander voorbeeld genomen om een andere kant te belichten. Ontkennen doet ze het ook niet. Het geeft wel het gevoel dat ze het ontkent, want er kan een andere verklaring zijn. Dat is geen zuivere logica.
Ik denk omdat ze bij zichzelf oprecht niet weet wat het is en dat het, zoals bij iedereen, waarschijnlijk een combinatie van factoren is
Of iemand op jou lijkt is dan een factor en dan is moslim misschien een factor, net als leeftijd
Ook niet iets wat ontkent hoeft te worden lijkt me

Ik word waarschijnlijk ook meer geraakt een blonde vrouw van begin 30
  vrijdag 21 juli 2017 @ 13:45:44 #132
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_172573243
Ze mag van mij roepen wat ze wil, ik snap alleen niet zo goed waarom. Komt over als aandachtshoerderig gedrag.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_172573245
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 13:44 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Ze draagt een nogal opzichtig kenmerk van haar religie. Als die foto bij je column staat wrijf je het moslim zijn in feite in het gezicht van de lezer, dan hoef je het niet eens meer te benoemen.
Dat is onzin. Ze draagt een hoofddoek ja, maar dit had ze ook zonder hoofddoek kunnen schrijven. Rare redenering zeg. Ik draag de hoofddoek ook, maar zou zoiets nooit schrijven. Kortom, niks te maken met haar hoofddoek of religie.
pi_172573249
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 13:43 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Integendeel, ik schaam me juist kapot dat er zoveel debielen zijn met hetzelfde paspoort als ik.

Ik wil naar het buitenland kunnen gaan en trots zijn om te zeggen dat ik Nederlander ben.

Niet dat ik bij t groepje hoor die andere mensen zandnegers of ploflims noemt.
Dus wat jou betreft zouden moslims zich allemaal kapot moeten schamen dat ze bij de terroristen horen?
pi_172573251
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 13:44 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Ze draagt een nogal opzichtig kenmerk van haar religie. Als die foto bij je column staat wrijf je het moslim zijn in feite in het gezicht van de lezer, dan hoef je het niet eens meer te benoemen.
:') .
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_172573254
quote:
2s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 13:43 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Ze wil het dan ook niet ontkennen, ze schrijft gewoon 'misschien deels' als antwoord op die vraag. Het is echter geen volledige verklaring waarom dit haar meer raakt dan MH-17.
Voor de positiviteit en de saamhorigheid had ze dus haar reflectie moeten schrijven en Savannah vòòr de voetballer moeten noemen.

Voor de aandacht is dit stuk dan weer het beste.
pi_172573256
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 13:44 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Ze draagt een nogal opzichtig kenmerk van haar religie. Als die foto bij je column staat wrijf je het moslim zijn in feite in het gezicht van de lezer, dan hoef je het niet eens meer te benoemen.
Omdat ze een hoofddoek draagt? Serieus
Wat is dit nou voor drogreden
pi_172573265
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 13:44 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Godverdomme wat een moraalridders. Ze zegt eerlijk dat ze er weinig gevoel bij heeft. Mag dat even?

En Peterrrr de Vries er weer bij. Gadverdamme zeg.
Het kritiek kwam niet omdat ze zo dacht, maar omdat ze da zo opschreef voor heel Nederland te lezen. Dit gaf ze later zelf ook toe en had dit waarschijnlijk anders kunnen verwoorden.
pi_172573286
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 13:46 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Voor de positiviteit en de saamhorigheid had ze dus haar reflectie moeten schrijven en Savannah vòòr de voetballer moeten noemen.

Voor de aandacht is dit stuk dan weer het beste.
Waarom, ze werd immers getroffen door het verschil in verdriet tussen Nouri en MH17, niet tussen Savannah en MH17. Daar schrijft ze haar column over.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  vrijdag 21 juli 2017 @ 13:47:58 #140
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_172573294
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 13:44 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Ze draagt een nogal opzichtig kenmerk van haar religie. Als die foto bij je column staat wrijf je het moslim zijn in feite in het gezicht van de lezer, dan hoef je het niet eens meer te benoemen.
Ik maar denken dat het een uiting van religie is. Was t de hele tijd de ultieme manier om ons te pesten met haar moslima zijn. Wat ultiem gemeen van haar!
wooblabalurg
pi_172573322
quote:
2s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 13:47 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Waarom, ze werd immers getroffen door het verschil in verdriet tussen Nouri en MH17, niet tussen Savannah en MH17. Daar schrijft ze haar column over.
Dan was ze meer uit de wind gebleven mbt culturele identificatie in elk geval.
  vrijdag 21 juli 2017 @ 13:49:18 #142
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_172573323
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 13:44 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Dat vraagt ze zich af. :) In elk geval, ik vind haar maar lomp.
Het is een pislauwe, beetje lafhartige halve wel/niet overpeinzing. Het zou een betere column zijn geweest als ze hier dieper over had nagedacht en stelliger was geweest.
  vrijdag 21 juli 2017 @ 13:49:30 #143
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_172573332
Een columnist leeft voor dit soort ophef, kijk naar deze mevrouw. Wat slecht getimede woordjes typen en ze mag haar verhaal doen op nationale televisie. Mission accomplished.
pi_172573340
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 13:46 schreef Odaiba het volgende:

[..]

Het kritiek kwam niet omdat ze zo dacht, maar omdat ze da zo opschreef voor heel Nederland te lezen. Dit gaf ze later zelf ook toe en had dit waarschijnlijk anders kunnen verwoorden.
Ik vond de column toen ik hem las niet zo schofferend.

Bij RTL werd ze overigens weldegelijk aangevallen op haar mening. Ze MOEST iets voelen en meedoen met de nationale rouw.
  vrijdag 21 juli 2017 @ 13:49:54 #145
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_172573347
Ik vind 't moedig ^O^
pi_172573363
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 13:49 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Dan was ze meer uit de wind gebleven mbt culturele identificatie in elk geval.
dus omdat wij meteen steigeren bij het woord moslim moet ze er maar rekening mee houden?

Ik vind dit juist een mooie spiegel. Kunnen we dit objectief lezen of gaan we steigeren omdat het geschreven is door een moslim
Helaas schrik ik een beetje van het beeld wat terug komt in die spiegel
Maar goed, dat is ook precies waarom ik meestal niet meer in NWS post
pi_172573367
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 13:49 schreef Boca_Raton het volgende:
Ik vind 't moedig ^O^
Het verheerlijken van pedofilie in een column is ook moedig, of dit gewenst is blijft een tweede.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_172573369
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 13:49 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Dan was ze meer uit de wind gebleven mbt culturele identificatie in elk geval.
Tja, of 'uit de wind blijven' het streven van columnisten zou moeten zijn vraag ik me af.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_172573384
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 13:49 schreef Boca_Raton het volgende:
Ik vind 't moedig ^O^
Ik vind het erg dat zoiets onder moedig moet vallen :@
Wie heeft dit gesprek niet al eens, misschien met andere rampen/aanslagen, gevoerd aan de keukentafel
  vrijdag 21 juli 2017 @ 13:52:03 #150
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_172573395
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 13:45 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Dus wat jou betreft zouden moslims zich allemaal kapot moeten schamen dat ze bij de terroristen horen?
De meeste moslims schamen zich dan ook kapot voor de geweldadigheden die uit naam van de religie plaats vinden. Die willen niet dat het huidige imago het imago van hun geloof is. Die voelen zich misbruikt door de terroristen en degenen die dit orkestreren.

Of dacht je echt dat meer dan 2 miljard mensen, zo'n 1/3 van de planeet, moedwillig kwaad in de zin hebben tegenover de rest ?
wooblabalurg
pi_172573402
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 13:50 schreef Allures het volgende:

[..]

dus omdat wij meteen steigeren bij het woord moslim moet ze er maar rekening mee houden?

Ik vind dit juist een mooie spiegel. Kunnen we dit objectief lezen of gaan we steigeren omdat het geschreven is door een moslim
Helaas schrik ik een beetje van het beeld wat terug komt in die spiegel
Maar goed, dat is ook precies waarom ik meestal niet meer in NWS post
Please, ze schrijft dat zelf in een cloumn maar dat mag dan weer niet besproken worden?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_172573414
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 13:40 schreef Rattataki het volgende:
"Ik moet bekennen: op emotioneel niveau doet het mij niets. Helemaal niets. Ik heb geen seconde getreurd om de slachtoffers"

Tja, als je dit zo gaat opschrijven kan je wel verwachten dat er boze reacties gaan volgen. En ze wist dat de al door haar beschreven scheldkanonnades gingen volgen. Was het haar misschien deels ook om te doen om provocatie en de daaropvolgende ( racistische ) reacties, zodat dat debat er weer naadloos op kan worden gevoerd ? Dat hoop ik toch niet. Anders is het een vrij ondoordacht en respectloos artikel, ondanks de nuances.
Het lijkt op een zich zelfbevestigende stelling van haar. Ik geef er helemaal niets om als 200 NL'ers omkomen bij een ramp. Ik schrijf dat op en die NL'ers worden vervolgens massaal boos daarom en daardoor doen NL'ers me eigenlijk nog minder iets.
I´m back.
  vrijdag 21 juli 2017 @ 13:53:36 #153
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_172573428
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 13:51 schreef Allures het volgende:

[..]

Ik vind het erg dat zoiets onder moedig moet vallen :@
Wie heeft dit gesprek niet al eens, misschien met andere rampen/aanslagen, gevoerd aan de keukentafel
Als ze Marieke had geheten met blond krullend haar was er niks aan de hand geweest.

Waar t om gaat is 'moslima geeft geen neuk om mh17' , ook al klopt daar weinig van.
wooblabalurg
pi_172573442
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 13:49 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Ik vond de column toen ik hem las niet zo schofferend.

Bij RTL werd ze overigens weldegelijk aangevallen op haar mening. Ze MOEST iets voelen en meedoen met de nationale rouw.
Als Nederlander zou je er wel wat respectvoller mee omgaan of je er nu echt iets voor voelde of niet. Maar een deel van de Nederlanders met een migratieachtergrond staan hier dus anders in, die voelen zich niet met verbonden met Nederland op bepaalde vlakken, wat ook logisch is, maar baart me ook zorgen.
pi_172573466
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 13:53 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Als ze Marieke had geheten met blond krullend haar was er niks aan de hand geweest.

Waar t om gaat is 'moslima geeft geen neuk om mh17' , ook al klopt daar weinig van.
Wat een kolder, al zou ik morgen onder mijn naam hetzelfde zou schrijven krijg ik ook dit gedonder over mij heen. In NWS zijn twee kampen die het altijd tot dit islam gezeik brengen, en jij hoort er bij een.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  vrijdag 21 juli 2017 @ 13:55:45 #156
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_172573494
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 13:51 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Het verheerlijken van pedofilie in een column is ook moedig, of dit gewenst is blijft een tweede.
Werkelijk, dat één zo'n uitspraak dit teweeg kan brengen. En alle moraalridders zitten weer aan de discussietafel :')
pi_172573498
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 13:49 schreef Boca_Raton het volgende:
Ik vind 't moedig ^O^
Ik vind het provocatief en vooral niet eerlijk: ze weet zelf ook wel hoe het komt waarom ze niet kan meeleven. De reacties nu in de social media geven haar daarvoor ook nog een meer rationele reden als toetje: kijk eens hoe die idioten reageren, terwijl ze zelf niet meeleven met moslims in het M-O oid.
I´m back.
pi_172573500
quote:
2s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 13:51 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Tja, of 'uit de wind blijven' het streven van columnisten zou moeten zijn vraag ik me af.
Nou ja, ik moet bekennen dat deze dame met deze column bij mij geen positiever beeld neerzet van moslims in het algemeen. Terwijl ik wel denk dat dat zou kunnen met goede columns.
Wat mij betreft een gemiste kans, maar dus ook een ander inzicht in reden van columns schrijven.
pi_172573513
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 13:55 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Werkelijk, dat één zo'n uitspraak dit teweeg kan brengen. En alle moraalridders zitten weer aan de discussietafel :')
Jaja moraalridder, die was al afgevinkt.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  vrijdag 21 juli 2017 @ 13:56:55 #160
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_172573528
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 13:53 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Als ze Marieke had geheten met blond krullend haar was er niks aan de hand geweest.

Waar t om gaat is 'moslima geeft geen neuk om mh17' , ook al klopt daar weinig van.
Dit is echt calimerogedrag. MH17 ligt enorm gevoelig, als een columnist op deze manier daarover schrijft in een grote krant zorgt dat voor ophef, zonder aanzien des persoons.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  vrijdag 21 juli 2017 @ 13:57:38 #161
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_172573551
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 13:54 schreef Odaiba het volgende:

[..]

Als Nederlander zou je er wel wat respectvoller mee omgaan of je er nu echt iets voor voelde of niet. Maar een deel van de Nederlanders met een migratieachtergrond staan hier dus anders in, die voelen zich niet met verbonden met Nederland op bepaalde vlakken, wat ook logisch is, maar baart me ook zorgen.
Ik voel er ook niets bij. Wel bij die voetballer en die meisjes.
pi_172573574
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 13:55 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Nou ja, ik moet bekennen dat deze dame met deze column bij mij geen positiever beeld neerzet van moslims in het algemeen. Terwijl ik wel denk dat dat zou kunnen met goede columns.
Wat mij betreft een gemiste kans, maar dus ook een ander inzicht in reden van columns schrijven.
Inderdaad, want wat deze vrouw opschrijft is representatief voor alle moslims in Nederland.

:') . :') . :') .
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  vrijdag 21 juli 2017 @ 13:58:36 #163
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_172573582
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 13:54 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Wat een kolder, al zou ik morgen onder mijn naam hetzelfde zou schrijven krijg ik ook dit gedonder over mij heen. In NWS zijn twee kampen die het altijd tot dit islam gezeik brengen, en jij hoort er bij een.
Misschien dat je heel veel Facebook reacties krijgt maar meer zal t niet zijn.

T fenomeen is van alle tijden en dat sommige Nederlanders dat niet snappen of niet zien omdat ze in een MH17 rouwcocon zitten is alleen maar heel erg sneu.
wooblabalurg
pi_172573591
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 13:52 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Please, ze schrijft dat zelf in een cloumn maar dat mag dan weer niet besproken worden?
Natuurlijk wel maar als een objectief feit als in 'maakt het verschil dat je jezelf herkent in iemand' (antwoord, ja)
en niet als iets wat veroordeeld moet worden 'vieze moslima voelt alleen wat voor moslims'
  vrijdag 21 juli 2017 @ 13:59:27 #165
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_172573606
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 13:54 schreef Odaiba het volgende:
Als Nederlander zou je er wel wat respectvoller mee omgaan of je er nu echt iets voor voelde of niet.
Ik niet. Ik vind de internationale poespas rond Ukraine super interessant, maar de slachtoffers van MH17 boeien me geen kut.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_172573614
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 13:54 schreef Odaiba het volgende:

[..]

Als Nederlander zou je er wel wat respectvoller mee omgaan of je er nu echt iets voor voelde of niet. Maar een deel van de Nederlanders met een migratieachtergrond staan hier dus anders in, die voelen zich niet met verbonden met Nederland op bepaalde vlakken, wat ook logisch is, maar baart me ook zorgen.
Nogmaals, rasechte nederlandse hier. Zelfde mening
En ik ken er nog vele
pi_172573623
quote:
10s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 13:58 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Inderdaad, want wat deze vrouw opschrijft is representatief voor alle moslims in Nederland.

:') . :') . :') .
Wat nou :') natuurlijk draagt het bij aan je beeldvorming als iets in de media komt.
pi_172573632
quote:
7s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 13:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ik niet. Ik vind de internationale poespas rond Ukraine super interessant, maar de slachtoffers van MH17 boeit me geen kut.
Naar de brandstapel!!!!!
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_172573637
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 13:54 schreef Odaiba het volgende:

[..]

Als Nederlander zou je er wel wat respectvoller mee omgaan of je er nu echt iets voor voelde of niet. Maar een deel van de Nederlanders met een migratieachtergrond staan hier dus anders in, die voelen zich niet met verbonden met Nederland op bepaalde vlakken, wat ook logisch is, maar baart me ook zorgen.
Dit is jouw invulling, in de column stond juist dat individuele zaken haar raken en rampen niet.

En dan nog: mag iemand? Je hoeft niemand lief te vinden. Je moet je alleen maar fatsoenlijk gedragen.
  vrijdag 21 juli 2017 @ 14:01:16 #170
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_172573660
quote:
8s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 14:00 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Naar de brandstapel!!!!!
Kijk, daar zou ik nou wel iets bij voelen.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  vrijdag 21 juli 2017 @ 14:01:29 #171
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_172573664
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 13:53 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Als ze Marieke had geheten met blond krullend haar was er niks aan de hand geweest.

Waar t om gaat is 'moslima geeft geen neuk om mh17' , ook al klopt daar weinig van.
Punt is dat ze haar moslima-zijn zelf ter sprake brengt als mogelijke reden van haar onverschilligheid maar daar vervolgens niet echt over uitweidt. Dat vind ik wel jammer. Beter had ze daar langer bij stil gestaan en er uitgesproken over geweest. Nu is het misschien wel, maar ook weer niet. Daarmee dekt ze zichzelf (on)bewust? in natuurlijk.
pi_172573668
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 13:59 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Wat nou :') natuurlijk draagt het bij aan je beeldvorming als iets in de media komt.
Omdat een individu een mening heeft vorm jij je een negatief beeld over alle mensen die in dezelfde God geloven als zij.

:') .
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_172573723
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 13:58 schreef Allures het volgende:

[..]

Natuurlijk wel maar als een objectief feit als in 'maakt het verschil dat je jezelf herkent in iemand' (antwoord, ja)
en niet als iets wat veroordeeld moet worden 'vieze moslima voelt alleen wat voor moslims'
Nee daar ben ik het mee eens.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  vrijdag 21 juli 2017 @ 14:04:09 #174
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_172573727
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 13:56 schreef Mani89 het volgende:

[..]

Dit is echt calimerogedrag. MH17 ligt enorm gevoelig, als een columnist op deze manier daarover schrijft in een grote krant zorgt dat voor ophef, zonder aanzien des persoons.
Dat MH17 enorm gevoelig zou liggen vind ik dus een absurd idee en komt heel hypocriet over. Deze column legt dat gedeeltelijk uit.
wooblabalurg
pi_172573735
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 14:01 schreef Terecht het volgende:

[..]

Punt is dat ze haar moslima-zijn zelf ter sprake brengt als reden van haar onverschilligheid maar daar vervolgens niet echt over uitweidt. Dat vind ik wel jammer. Beter had ze daar langer bij stil gestaan en er uitgesproken over geweest. Nu is het misschien wel, maar ook weer niet. Daarmee dekt ze zichzelf (on)bewust? in natuurlijk.
Ja, blijft boven de markt hangen, maar dat is toch wel bewust, denk ik, daarom is de column vooral ook "oneerlijk".
I´m back.
  vrijdag 21 juli 2017 @ 14:05:22 #176
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_172573760
Ik denk dat de column wat onhandig geschreven is, maar we hebben allemaal wel dingen die ons meer aangrijpen dan andere. Zelf vond ik MH17 wel behoorlijk heftig maar sla andere nare nieuwsberichten soms net zo makkelijk over. Mensen die dit verschijnsel niet zeggen te kennen, liegen volgens mij gewoon tegen henzelf.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
pi_172573762
quote:
10s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 14:01 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Omdat een individu een mening heeft vorm jij je een negatief beeld over alle mensen die in dezelfde God geloven als zij.

:') .
Je generaliseert het. Zo beschouwt, zorgt deze column bij mij geen verschuiving op de teller als ik denk aan 'de moslim als groep'.
Als de shishagangers op de hoek hun bigmacs en slagroompatroontjes wederom laten slingeren terwijl ze allah akbar schreeuwen en wegrijden, ja, dan ben ik vast een uitzondering, maar dat helpt niet.
  vrijdag 21 juli 2017 @ 14:06:02 #178
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_172573782
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 13:55 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Werkelijk, dat één zo'n uitspraak dit teweeg kan brengen. En alle moraalridders zitten weer aan de discussietafel :')
Ik zat er niet hoor!
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
pi_172573783
Discussie over empathie mag van mij wel gevoerd worden. Het ontbreekt nogal eens aan empathie bij bepaalde personen, dus ook bij deze columniste.
  vrijdag 21 juli 2017 @ 14:06:20 #180
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_172573788
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 14:01 schreef Terecht het volgende:

[..]

Punt is dat ze haar moslima-zijn zelf ter sprake brengt als mogelijke reden van haar onverschilligheid maar daar vervolgens niet echt over uitweidt. Dat vind ik wel jammer. Beter had ze daar langer bij stil gestaan en er uitgesproken over geweest. Nu is het misschien wel, maar ook weer niet. Daarmee dekt ze zichzelf (on)bewust? in natuurlijk.
Ik denk dat ze het aanstipt omdat ze zich bewust is van haar positie in de Nederlandse 'samenleving' en er niet verder over uitwijd omdat het, terecht, weinig met haar punt te maken heeft.
wooblabalurg
  vrijdag 21 juli 2017 @ 14:06:32 #181
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_172573797
quote:
5s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 13:08 schreef Terecht het volgende:
Wat is nu precies de ophef? Kan iemand mij dat in twee zinnen uitleggen?
AD heeft eind 2016 (journalistiek of literair) goede columnisten ontslagen en vervangen door onbegaafde opruiers voor meer diversiteit in de krant. Het volk, de abonnees, mort sindsdien en zal alles aangrijpen om te klagen, en terecht.
pi_172573803
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 13:45 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Dat is onzin. Ze draagt een hoofddoek ja, maar dit had ze ook zonder hoofddoek kunnen schrijven. Rare redenering zeg. Ik draag de hoofddoek ook, maar zou zoiets nooit schrijven. Kortom, niks te maken met haar hoofddoek of religie.
Tuurlijk had ze dat ook kunnen schrijven zonder hoofddoek. Maar dat doet ze niet.

Wanneer jij je overal opzichtig presenteert als moslim, zul je ook zo gezien worden en zullen je uitspraken en schrijfsels ook zo gewogen worden. Jij zei dat ze de islam niet benoemd in haar column, maar dat doet ze wel. Niet woordelijk, maar door daar je foto met religieus symbool te plaatsen. Iemand die zo opzichtig met zijn religie te koop loopt ga je uiteraard ook zo zien.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_172573804
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 14:06 schreef Loekie1 het volgende:
Discussie over empathie mag van mij wel gevoerd worden. Het ontbreekt nogal eens aan empathie bij bepaalde personen, dus ook bij deze columniste.
Ik wou het niet schrijven, maar hier ben ik het wel mee eens.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_172573811
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 14:05 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Je generaliseert het. Zo beschouwt, zorgt deze column bij mij geen verschuiving op de teller als ik denk aan 'de moslim als groep'.
Als de shishagangers op de hoek hun bigmacs en slagroompatroontjes wederom laten slingeren terwijl ze allah akbar schreeuwen en wegrijden, ja, dan ben ik vast een uitzondering, maar dat helpt niet.
Maar ik vind het wel een raar idee dat alle moslims hun gedrag op een weegschaal moeten leggen omdat ze wat recht moeten trekken
Dat hoef ik toch ook niet ook al heeft een Nederlander in thailand een beeld geswaffelt

Een moslim is toch ook een individu. Waarom veranderd dat omdat er een aantal van die individuen rare dingen doen
pi_172573812
Ik ben wel benieuwd in hoeverre het genetisch is. Doet het de ouders en familie van deze columniste ook niets? Dan is het misschien een familiekwestie.
pi_172573820
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 14:06 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Ik denk dat ze het aanstipt omdat ze zich bewust is van haar positie in de Nederlandse 'samenleving' en er niet verder over uitwijd omdat het, terecht, weinig met haar punt te maken heeft.
Als het echt niet met haar punt te maken had, had ze het niet hoeven noemen. Een column mag meer tijd kosten dan een kwartier typen.
  vrijdag 21 juli 2017 @ 14:07:24 #187
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_172573821
Begrijp de ophef niet. Ze vraagt zich gewoon af waar het verschil in beleving ligt. Mag dat ook al niet meer?
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
  vrijdag 21 juli 2017 @ 14:07:37 #188
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_172573830
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 14:01 schreef Terecht het volgende:

[..]

Punt is dat ze haar moslima-zijn zelf ter sprake brengt als mogelijke reden van haar onverschilligheid maar daar vervolgens niet echt over uitweidt. Dat vind ik wel jammer. Beter had ze daar langer bij stil gestaan en er uitgesproken over geweest. Nu is het misschien wel, maar ook weer niet. Daarmee dekt ze zichzelf (on)bewust? in natuurlijk.
Ik vind juist dat ze het moslim-zijn zelf eigenlijk alweer afschrijft als duidelijke reden.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
pi_172573838
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 14:05 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Je generaliseert het.
Nee, dat zeg je gewoon.

quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 13:55 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Nou ja, ik moet bekennen dat deze dame met deze column bij mij geen positiever beeld neerzet van moslims in het algemeen.
Ongeveer een beetje als iemand die zegt 'goh, deze column zorgt ook niet echt voor een positiever beeld van vrouwen in het algemeen'.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_172573845
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 13:52 schreef Baconbus het volgende:

[..]

De meeste moslims schamen zich dan ook kapot voor de geweldadigheden die uit naam van de religie plaats vinden. Die willen niet dat het huidige imago het imago van hun geloof is. Die voelen zich misbruikt door de terroristen en degenen die dit orkestreren.

Of dacht je echt dat meer dan 2 miljard mensen, zo'n 1/3 van de planeet, moedwillig kwaad in de zin hebben tegenover de rest ?
Je loopt altijd zo te ageren tegen mensen graag zouden willen zien dat er wat meer blijk van schaamte was en nou doe je het zelf. Al je andere punten hier heb ik nooit beweerd.
pi_172573848
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 14:05 schreef Strani het volgende:
Ik denk dat de column wat onhandig geschreven is, maar we hebben allemaal wel dingen die ons meer aangrijpen dan andere. Zelf vond ik MH17 wel behoorlijk heftig maar sla andere nare nieuwsberichten soms net zo makkelijk over. Mensen die dit verschijnel niet zeggen te kennen, liegen volgens mij gewoon tegen henzelf.
Precies. Zo heb ik weer niet zoveel met die speler van het tweede van ajax. Ja, het is heel vervelend voor hem en zijn familie, maar dit gebeurt helaas vaker. En ik vind het niet erger omdat hij toevallig een voetballer is.
pi_172573850
quote:
10s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 13:58 schreef Ludachrist het volgende:
Inderdaad, want wat deze vrouw opschrijft is representatief voor alle moslims in Nederland.
Niet voor allen maar keer op keer blijkt het wel voor een aanzienlijk deel.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  vrijdag 21 juli 2017 @ 14:09:17 #193
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_172573863
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 14:07 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Als het echt niet met haar punt te maken had, had ze het niet hoeven noemen. Een column mag meer tijd kosten dan een kwartier typen.
Het is wel relevant in het gedachtenproces. Ze omschrijft de gedachten die ze heeft gehad over waarom ze het ene wel erg vindt en het andere niet, om vervolgens te concluderen dat het waarschijnlijk aan het 'individuele verhaal' ligt en niet aan haar achtergrond. Dat is interessant, dacht ik.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
  vrijdag 21 juli 2017 @ 14:09:35 #194
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_172573870
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 14:08 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Je loopt altijd zo te ageren tegen mensen graag zouden willen zien dat er wat meer blijk van schaamte was en nou doe je het zelf. Al je andere punten hier heb ik nooit beweerd.
Je zit nu mijn mening te vergelijken met de verwachtingen van anderen naar anderen. Dat is niet hetzelfde.
wooblabalurg
pi_172573878
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 14:08 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Niet voor allen maar keer op keer blijkt het wel voor een aanzienlijk deel.
Hiervoor moet je alleen je kortetermijngeheugen gebruiken. Geen conclusies trekken na alle ' ontelbare incidenten' over de jaren.
pi_172573886
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 14:07 schreef EP3 het volgende:
Begrijp de ophef niet. Ze vraagt zich gewoon af waar het verschil in beleving ligt. Mag dat ook al niet meer?
Jawel, maar ze doet net alsof dat een mysterieus verschijnsel is, dat je zelf niet kunt doorgronden, dat is pure onzin.
I´m back.
  vrijdag 21 juli 2017 @ 14:10:19 #197
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_172573889
Ik herken wat ze schrijft volledig. Mh17 heeft mij ook nooit geboeid.
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
pi_172573894
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 14:09 schreef Strani het volgende:
Het is wel relevant in het gedachtenproces.
Hoe weet jij dat?

ik denk overigens hetzelfde.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  vrijdag 21 juli 2017 @ 14:11:01 #199
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_172573902
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 14:06 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

AD heeft eind 2016 (journalistiek of literair) goede columnisten ontslagen en vervangen door onbegaafde opruiers voor meer diversiteit in de krant. Het volk, de abonnees, mort sindsdien en zal alles aangrijpen om te klagen, en terecht.
Nou, ik wil toch wel een lans breken voor Eus.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_172573911
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 14:09 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Hiervoor moet je alleen je kortetermijngeheugen gebruiken. Geen conclusies trekken na alle ' ontelbare incidenten' over de jaren.
Ik zou niet weten wat criminaliteit en terrorisme te maken hebben met het verschil in beleving van een klein drama en een groot drama.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_172573915
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 14:06 schreef Allures het volgende:

[..]

Maar ik vind het wel een raar idee dat alle moslims hun gedrag op een weegschaal moeten leggen omdat ze wat recht moeten trekken
Dat hoef ik toch ook niet ook al heeft een Nederlander in thailand een beeld geswaffelt

Een moslim is toch ook een individu. Waarom veranderd dat omdat er een aantal van die individuen rare dingen doen
Mijn calvinistische inborst heeft me geleerd dat je altijd je best moet doen. Ik denk dus ook dat je als columnist toch als een boegbeeld gezien kan worden en persoonlijk, zou ik daaruit een voorbeeldrol op me nemen. Ook als het een hondenliefhebber, een wielrenner of een bankier zou zijn.
Dat is niemand verplicht inderdaad, maar mensen in de media moeten niet denken dat ze totaal niet beeldbepalend zijn.
  vrijdag 21 juli 2017 @ 14:11:34 #202
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_172573918
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 14:04 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, blijft boven de markt hangen, maar dat is toch wel bewust, denk ik, daarom is de column vooral ook "oneerlijk".
Wat wel frappant is dat ze met Nouri op een religieuze wijze meeleeft, want ze bid en prevelt om zijn genezing schrijft ze. Daar is dus duidelijk een religieuze connectie. In haar column schrijft ze niet dat ze ook bid voor Savannah en Romy of hun nabestaanden, terwijl ze wel stelt met deze twee meisjes en hun nabestaanden mee te leven. Zoals het opgeschreven is lijkt ze dus wel degelijk een onderscheid te maken.
pi_172573933
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 14:08 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Precies. Zo heb ik weer niet zoveel met die speler van het tweede van ajax. Ja, het is heel vervelend voor hem en zijn familie, maar dit gebeurt helaas vaker. En ik vind het niet erger omdat hij toevallig een voetballer is.
Volgens de gedachtetrend alhier ben je nu een moslimhater. Tevens maakt dat, volgens MevrouwPuff, ook iedereen die jouw geloof deelt een moslimhater.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  vrijdag 21 juli 2017 @ 14:13:02 #204
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_172573945
Dom hoofddoekje zonder schrijftalent valt door de mand. Voor de zoveelste maal... geen talent en geen inlevingsvermogen.
pi_172573955
quote:
2s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 14:11 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Ik zou niet weten wat criminaliteit en terrorisme te maken hebben met het verschil in beleving van een klein drama en een groot drama.
Geen empathie voor de rest van Nederland. Leven niet mee met wat Nederlanders voelen. Dan ben je ook eerder geneigd daar crimineel en terroristisch gedrag tegen te vertonen. Wat dat is een andere groep.

Beetje simplistisch neergezet, maar een slimme gast als jij snapt dit vast wel.
pi_172573966
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 14:11 schreef Terecht het volgende:

[..]

Wat wel frappant is dat ze met Nouri op een religieuze wijze meeleeft, want ze bid en prevelt om zijn genezing schrijft ze. Daar is dus duidelijk een religieuze connectie. In haar column schrijft ze niet dat ze ook bid voor Savannah en Romy of hun nabestaanden, terwijl ze wel stelt met deze twee meisjes en hun nabestaanden mee te leven. Zoals het opgeschreven is lijkt ze dus wel degelijk een onderscheid te maken.
maar dan vul je zelf in dat ze niet ook gebeden heeft voor die meisjes

Daarnaast is het vrij logisch om niet te bidden voor een ongelovige
Ik heb een gereformeerde vriend en die geef veel om mij (en zijn andere niet gelovige vrienden) maar het staat vast dat wij niet naar de hemel gaan. Daar voor bidden heeft dus ook geen zin en gaat ie niet doen
pi_172573977
quote:
14s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 14:12 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Volgens de gedachtetrend alhier ben je nu een moslimhater. Tevens maakt dat, volgens MevrouwPuff, ook iedereen die jouw geloof deelt een moslimhater.
Dat laatste lijkt ook wel eens zo te zijn als je fok leest. ;)
pi_172573993
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 14:13 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Geen empathie voor de rest van Nederland. Leven niet mee met wat Nederlanders voelen. Dan ben je ook eerder geneigd daar crimineel en terroristisch gedrag tegen te vertonen. Wat dat is een andere groep.

Beetje simplistisch neergezet, maar een slimme gast als jij snapt dit vast wel.
maar nu trek je iets door dat niet door te trekken valt
Rouwt heel Nederland om MH17? Is het voor ons allemaal zo'n ramp? Ik durf dat te betwijfelen
pi_172574008
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 14:13 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Dom hoofddoekje zonder schrijftalent valt door de mand. Voor de zoveelste maal... geen talent en geen inlevingsvermogen.
Ondertussen krijgt zij er voor betaald en ben jij veroordeeld tot het schrijven van jouw mening op fok.
pi_172574010
Had ze overigens nee mogen zeggen tegen de uitnodiging van RTL Summernight?
  vrijdag 21 juli 2017 @ 14:15:41 #211
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_172574018
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 14:14 schreef Allures het volgende:

[..]

maar dan vul je zelf in dat ze niet ook gebeden heeft voor die meisjes
Ze had het kunnen vermelden of ze dat deed of niet, aangezien ze dat in het geval van Nouri wel doet. Het is haar keuze geweest om dit weg te laten. Maar goed, daarom was ik ook voorzichtig en stel ik "zoals het opgeschreven is lijkt het dat....".
quote:
Daarnaast is het vrij logisch om niet te bidden voor een ongelovige
Ik heb een gereformeerde vriend en die geef veel om mij (en zijn andere niet gelovige vrienden) maar het staat vast dat wij niet naar de hemel gaan. Daar voor bidden heeft dus ook geen zin en gaat ie niet doen
Wat dus aantoont dat religie wel degelijk een rol speelt in hoeverre je met iemand meeleeft.
pi_172574025
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 14:14 schreef Allures het volgende:

[..]

maar nu trek je iets door dat niet door te trekken valt

Dat had ik vanmorgen op de wc ook. Hij bleef plakken.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  vrijdag 21 juli 2017 @ 14:16:23 #213
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_172574037
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 14:13 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Dom hoofddoekje zonder schrijftalent valt door de mand. Voor de zoveelste maal... geen talent en geen inlevingsvermogen.
Dat door de mand vallen doet ze wel handig via meerdere extra optredens in de media.
Misschien valt ze omhoog door de mand.
wooblabalurg
pi_172574039
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 14:13 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Geen empathie voor de rest van Nederland. Leven niet mee met wat Nederlanders voelen. Dan ben je ook eerder geneigd daar crimineel en terroristisch gedrag tegen te vertonen. Wat dat is een andere groep.

Beetje simplistisch neergezet, maar een slimme gast als jij snapt dit vast wel.
Ik heb hier al meerdere mensen zien zeggen dat ze ook niet meeleven met MH17. Sterker nog, ik zelf ook niet, want ik kende niemand op dat vliegtuig en niemand die ik ken kende iemand op dat vliegtuig. Het staat ver van me af, behalve dat ze dan in hetzelfde land woonden.

Ze zegt ook niet dat ze niet begrijpt wat Nederlanders voelen, verder. Ze zegt dat ze er zelf niets bij voelt en dat wel voelde bij ander leed, zoals Nouri en Savannah. Dat lijkt me op zich geen schrikbarende uitspraak, behalve dan natuurlijk dat deze vrouw een hoofddoek draagt en men dus direct kan aannemen dat ze dit zo voelt omdat ze een moslim is, niet omdat MH-17 domweg verder van haar af staat.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_172574053
quote:
14s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 14:12 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Volgens de gedachtetrend alhier ben je nu een moslimhater. Tevens maakt dat, volgens MevrouwPuff, ook iedereen die jouw geloof deelt een moslimhater.
Vul geen dingen in voor mij, jij insinuerende onwaarheidverspreider. Je bent aan het trollen.
  vrijdag 21 juli 2017 @ 14:17:16 #216
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_172574062
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 14:01 schreef Terecht het volgende:

[..]

Punt is dat ze haar moslima-zijn zelf ter sprake brengt als mogelijke reden van haar onverschilligheid maar daar vervolgens niet echt over uitweidt. Dat vind ik wel jammer. Beter had ze daar langer bij stil gestaan en er uitgesproken over geweest. Nu is het misschien wel, maar ook weer niet. Daarmee dekt ze zichzelf (on)bewust? in natuurlijk.
Ze heeft de schijn tegen zich. Het lijkt er nu heel sterk op dat ze aansluit bij radicale moslims voor wie het leven van een niet-moslim niets waard is en zonder verder gedoe beëindigd kan worden, zoals we bij de vele recente aanslagen zien.
Dat het hemd nader is dan de rok en de Oekraïne voor velen een ver-van-mijn-bed-show is een boodschap die je kunt brengen zonder geloof ter sprake te brengen, maar dat past ook niet in een journalistieke column rond een herdenkingsdag. Het is gewoon boerenfatsoen rond die dagen niet op zo'n manier over slachtoffers te spreken.
pi_172574066
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 14:15 schreef Krollie het volgende:
Had ze overigens nee mogen zeggen tegen de uitnodiging van RTL Summernight?
Natuurlijk mag dat, ze werd waarschijnlijk niet onder schot gehouden door de producers.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  vrijdag 21 juli 2017 @ 14:17:45 #218
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_172574074
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 14:10 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Jawel, maar ze doet net alsof dat een mysterieus verschijnsel is, dat je zelf niet kunt doorgronden, dat is pure onzin.
Tja, ze heeft een podium gekregen en blijkbaar houdt dit haar bezig.
- Maar de ophef gaat over het feit dat de ramp haar niets doet. - En nu is ze een slecht mens zonder hart en geweten, :').
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
pi_172574079
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 14:17 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Vul geen dingen in voor mij, jij insinuerende onwaarheidverspreider. Je bent aan het trollen.
Wat een niveau. Typisch vrouwen, dit.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  vrijdag 21 juli 2017 @ 14:17:59 #220
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_172574082
Niet heel Nederland rouwt om die ramp, maar wel een select groepje mensen. Dat best groot is, aangezien het toch om honderden mensen gaat die ieder zeker tientallen vrienden/familie hebben. Dat tikt snel aan

Als je dan zo'n oerdomme column plaatst en niet snapt dat nabestaanden dat kunnen lezen en verdriet hebben, dan leef je in een zeepbel.

Dat ze moslim is heeft er op zich niets mee te maken, als Schele Fleur Dekker zo'n wanstaltig bericht zou plaatsen val ik haar even hard aan. Of Ebru Umar. Maar het bevestigt wel het stereotype dat moslims gevoelloze egoïstische horken zijn die zich niet kunnen inleven in niet-gelovigen.
  vrijdag 21 juli 2017 @ 14:18:29 #221
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_172574090
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 14:17 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Het lijkt er nu heel sterk op dat ze aansluit bij radicale moslims voor wie het leven van een niet-moslim niets waard is en zonder verder gedoe beëindigd kan worden, zoals we bij de vele recente aanslagen zien.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
wooblabalurg
  vrijdag 21 juli 2017 @ 14:18:33 #222
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_172574094
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 14:15 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Ondertussen krijgt zij er voor betaald en ben jij veroordeeld tot het schrijven van jouw mening op fok.
Ik krijg ook betaald voor mijn schrijfwerk, mijn gedachten op Fok! plaats ik helemaal gratis. Gul, nietwaar?
pi_172574098
quote:
2s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 14:16 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Ik heb hier al meerdere mensen zien zeggen dat ze ook niet meeleven met MH17. Sterker nog, ik zelf ook niet, want ik kende niemand op dat vliegtuig en niemand die ik ken kende iemand op dat vliegtuig. Het staat ver van me af, behalve dat ze dan in hetzelfde land woonden.

Ze zegt ook niet dat ze niet begrijpt wat Nederlanders voelen, verder. Ze zegt dat ze er zelf niets bij voelt en dat wel voelde bij ander leed, zoals Nouri en Savannah. Dat lijkt me op zich geen schrikbarende uitspraak, behalve dan natuurlijk dat deze vrouw een hoofddoek draagt en men dus direct kan aannemen dat ze dit zo voelt omdat ze een moslim is, niet omdat MH-17 domweg verder van haar af staat.
Dus ik vraag me af of ze dit ook had geschreven als het een vliegtuig vol Marokkanen was die zij niet kende.
  vrijdag 21 juli 2017 @ 14:19:18 #224
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_172574114
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
pi_172574124
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 14:15 schreef Terecht het volgende:

[..]

Ze had het kunnen vermelden of ze dat deed of niet, aangezien ze dat in het geval van Nouri wel doet. Het is haar keuze geweest om dit weg te laten. Maar goed, daarom was ik ook voorzichtig en stel ik "zoals het opgeschreven is lijkt het dat....".

[..]

Wat dus aantoont dat religie wel degelijk een rol speelt in hoeverre je met iemand meeleeft.
hoe verbind je meeleven aan wat ik schrijf?

Ik wil niet ontkennen dat het dat kan, maar het word hier steeds zo gezocht en verbonden aan dingen die er niet staan
Nogmaals, je leeft eerder mee in iemand die je herkent dus ja dan kan religie mee spelen
Dat is toch niet meteen negatief
  vrijdag 21 juli 2017 @ 14:19:37 #226
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_172574125
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 14:18 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Dus ik vraag me af of ze dit ook had geschreven als het een vliegtuig vol Marokkanen was die zij niet kende.
Je bedoelt waarschijnlijk Marokkaanse Nederlanders.
wooblabalurg
pi_172574131
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 14:18 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Dus ik vraag me af of ze dit ook had geschreven als het een vliegtuig vol Marokkanen was die zij niet kende.
Aangezien dat honderd procent speculatie is kan ik je daar niet verder mee helpen.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_172574146
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 14:17 schreef Lunatiek het volgende:
Het lijkt er nu heel sterk op dat ze aansluit bij radicale moslims voor wie het leven van een niet-moslim niets waard is en zonder verder gedoe beëindigd kan worden, zoals we bij de vele recente aanslagen zien.
Koekoek :D .
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_172574153
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 14:19 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Je bedoelt waarschijnlijk Marokkaanse Nederlanders.
Neuh, gewoon Marokkanen.
  vrijdag 21 juli 2017 @ 14:20:56 #230
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_172574165
quote:
2s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 14:16 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Ik heb hier al meerdere mensen zien zeggen dat ze ook niet meeleven met MH17. Sterker nog, ik zelf ook niet, want ik kende niemand op dat vliegtuig en niemand die ik ken kende iemand op dat vliegtuig. Het staat ver van me af, behalve dat ze dan in hetzelfde land woonden.

Ze zegt ook niet dat ze niet begrijpt wat Nederlanders voelen, verder. Ze zegt dat ze er zelf niets bij voelt en dat wel voelde bij ander leed, zoals Nouri en Savannah. Dat lijkt me op zich geen schrikbarende uitspraak, behalve dan natuurlijk dat deze vrouw een hoofddoek draagt en men dus direct kan aannemen dat ze dit zo voelt omdat ze een moslim is, niet omdat MH-17 domweg verder van haar af staat.
Deze vrouw verdient hiermee haar boterham. Ongelofelijk, maar wel waar.

De meeste kritiek is niet dat ze dit niet mag, maar dat ze eigenlijk een domme, ongevoelige doos is.

Kon ze echt geen ander onderwerp verzinnen?
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_172574180
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 14:17 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Ze heeft de schijn tegen zich. Het lijkt er nu heel sterk op dat ze aansluit bij radicale moslims voor wie het leven van een niet-moslim niets waard is en zonder verder gedoe beëindigd kan worden, zoals we bij de vele recente aanslagen zien.

wow dat is echt een enorme sprong en enorme (negatiev) invulling
pi_172574181
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 14:17 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Als je dan zo'n oerdomme column plaatst en niet snapt dat nabestaanden dat kunnen lezen en verdriet hebben, dan leef je in een zeepbel.
Ik vind het best een goede column en ik vind dat er te vaak mensen (in dit geval Ajarai) de mond worden gesnoerd door crybullies: mensen die overal aanstoot aan nemen om andere mensen aan te vallen.

Ik zeg dit als iemand aan de rechterkant van het politieke spectrum. Ik ben consequent tegen dit soort crybullies, ook als in dit geval een moslima slachtoffer is van zo een hetze.
pi_172574226
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 14:21 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Ik vind het best een goede column en ik vind dat er te vaak mensen (in dit geval Ajarai) de mond worden gesnoerd door crybullies: mensen die overal aanstoot aan nemen om andere mensen aan te vallen.

Ik zeg dit als iemand aan de rechterkant van het politieke spectrum. Ik ben consequent tegen dit soort crybullies, ook als in dit geval een moslima slachtoffer is van zo een hetze.
Er is een hele generatie opgestaan die niet om kan gaan met andere meningen. Verschrikkelijk gewoon.
pi_172574228
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 14:20 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Deze vrouw verdient hiermee haar boterham. Ongelofelijk, maar wel waar.

De meeste kritiek is niet dat ze dit niet mag, maar dat ze eigenlijk een domme ongevoelige doos is.

Echt, kon ze echt geen ander onderwerp verzinnen?
Waarom zou dat moeten. Columnisten krijgen betaald om hun mening te geven, dit is haar mening.

Daar mag je best kritiek op hebben hoor, en ik denk dat kritiek in de zin van 'zeldzaam domme timing' best terecht is. De kritiek gaat natuurlijk veel verder dan dat, want alleen in dit topic zie je haar er al van beschuldigd worden dat ze Nederlanders haat en zich aan heeft gesloten bij de radicale islam. Wat er verder op Twitter voorbij zal zijn gekomen zal helemaal vuilbekkerij zijn.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  vrijdag 21 juli 2017 @ 14:23:45 #235
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_172574235
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 14:20 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Neuh, gewoon Marokkanen.
Veel mensen lijken te denken dat migranten in hun thuisland helemaal erbij horen.
Vaak is dit totaal niet het geval. Maar het helpt natuurlijk wel met het wegzetten.
wooblabalurg
pi_172574274
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 14:09 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Je zit nu mijn mening te vergelijken met de verwachtingen van anderen naar anderen. Dat is niet hetzelfde.
Jij schaamt je omdat je zo je best doet om een fatsoenlijk mens te zijn en mensen uit jouw groep dat niet genoeg doen. Maar je zeikt wel constant over mensen die graag zouden zien dat moslims zich ook fatsoenlijk zouden gedragen. Hoe is dat logisch?
pi_172574327
Het treurigste is natuurlijk dat ze erna excuses maakt. Ten eerste zegt ze niks verkeerds, ten tweede benoemt ze in de column dat simpel volk waarschijnlijk boos gaat worden, ten derde ontkracht ze in haar column al dat het geloof van het slachtoffer meespeelt en geeft een voorbeeld om dat aan te tonen.

Vervolgens worden simpele mensen inderdaad boos en roepen ze dat het geloof meespeelt. Dan ga je toch geen sorry zeggen? Sta achter wat je schrijft verdomme! Geldt trouwens ook als ik wel vind dat iemand iets verkeerds zei. Dat hele excuuscircus komt me echt de keel uit. We beginnen hier steeds meer op de Amerikanen te lijken. :r
  User die overal opduikt 2022 vrijdag 21 juli 2017 @ 14:28:09 #238
186611 Haags
pi_172574344
Wat een tyfus wijf :r

Het had zeker wel indruk gemaakt als er familieleden van haar in het vliegtuig zaten?
Zonder wrijving geen glans
  vrijdag 21 juli 2017 @ 14:28:23 #239
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_172574348
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 14:11 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Nou, ik wil toch wel een lans breken voor Eus.
Eus Kneus is niet het type columnist dat de doorsnee AD-lezer kan waarderen. Het is precies het type columnist dat nieuwe, jonge lezers moet aantrekken in een markt waarin jongeren nauwelijks nog kranten lezen (m.u.v. Metro). Alleen jagen ze nu de oudere lezers weg...
  vrijdag 21 juli 2017 @ 14:28:49 #240
262 Re
Kiss & Swallow
pi_172574357
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 14:28 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Wat een tyfus wijf :r

Het had zeker wel indruk gemaakt als er familieleden van haar in het vliegtuig zaten?
mongooltjes bier gedronken knul :')
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  vrijdag 21 juli 2017 @ 14:28:55 #241
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_172574361
quote:
2s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 14:23 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Waarom zou dat moeten. Columnisten krijgen betaald om hun mening te geven, dit is haar mening.

Daar mag je best kritiek op hebben hoor, en ik denk dat kritiek in de zin van 'zeldzaam domme timing' best terecht is. De kritiek gaat natuurlijk veel verder dan dat, want alleen in dit topic zie je haar er al van beschuldigd worden dat ze Nederlanders haat en zich aan heeft gesloten bij de radicale islam. Wat er verder op Twitter voorbij zal zijn gekomen zal helemaal vuilbekkerij zijn.
Punt is dat er na de initiële kritiek, inderdaad heel veel mensen, met misschien wel andere redenen dan pure verontwaardiging, op de wagen zijn gesprongen.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_172574401
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 14:28 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Wat een tyfus wijf :r

Het had zeker wel indruk gemaakt als er familieleden van haar in het vliegtuig zaten?
Dat lijkt me vrij logisch, inderdaad.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  vrijdag 21 juli 2017 @ 14:31:08 #243
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_172574431
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 14:21 schreef Allures het volgende:

[..]

wow dat is echt een enorme sprong en enorme (negatiev) invulling
Ik doe mijn best me in te leven in de Facebooktokkies die op de berichtgeving rondom de column reageren.
Het gaat al lang niet meer om wat er is geschreven maar om wat mensen denken dat er is geschreven.
pi_172574456
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 14:31 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Ik doe mijn best me in te leven in de Facebooktokkies die op de berichtgeving rondom de column reageren.
Het gaat al lang niet meer om wat er is geschreven maar om wat mensen denken dat er is geschreven.
dus ipv mensen leren lezen moeten we daar maar in mee gaan? :D
  vrijdag 21 juli 2017 @ 14:34:26 #245
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_172574479
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 14:21 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Ik vind het best een goede column en ik vind dat er te vaak mensen (in dit geval Ajarai) de mond worden gesnoerd door crybullies: mensen die overal aanstoot aan nemen om andere mensen aan te vallen.

Ik zeg dit als iemand aan de rechterkant van het politieke spectrum. Ik ben consequent tegen dit soort crybullies, ook als in dit geval een moslima slachtoffer is van zo een hetze.
Ajarai heeft er in haar column al vaker blijk van gegeven dat ze totaal niet begrijpt hoe Nederland in elkaar zit. Voor velen zal dit gevoelige onderwerp de druppel zijn geweest die de beerput deed overlopen. Weg met die kut!
  vrijdag 21 juli 2017 @ 14:35:59 #246
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_172574515
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 14:19 schreef Allures het volgende:

[..]

hoe verbind je meeleven aan wat ik schrijf?
Gaat om algemene principe dat religie wel degelijk een onderscheidende rol kan spelen in hoeverre je meeleeft met iets of iemand en gezien haar manier van schrijven lijkt ze dat impliciet ook aan te geven. Ik vind eigenlijk dat ze dat expliciet had moeten doen. Ze kiest er echter voor om dat niet te doen. Dat vind ik een gebrek.
quote:
Ik wil niet ontkennen dat het dat kan, maar het word hier steeds zo gezocht en verbonden aan dingen die er niet staan
Nogmaals, je leeft eerder mee in iemand die je herkent dus ja dan kan religie mee spelen
Dat is toch niet meteen negatief
Dat is niet per se negatief maar ik verwijt Hanina dat ze er in haar column niet echt over uitweidt. Mijn kritiek op haar is dat ze onvoldoende denkwerk in deze column heeft gestopt, waardoor deze column minder interessant en scherp is dan hij had kunnen zijn. Deze column gaat over zelfreflectie maar ze doet het zelf niet. Dat vind ik gemakzuchtig en ook wel een beetje laf. Als je toch voor de controverse gaat en dat geeft ze zelf nota bene toe, gá er dan ook voor en zeg dan ook gewoon dat je religie hierin een rol speelt.
  vrijdag 21 juli 2017 @ 14:36:24 #247
262 Re
Kiss & Swallow
pi_172574526
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 14:34 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Ajarai heeft er in haar column al vaker blijk van gegeven dat ze totaal niet begrijpt hoe Nederland in elkaar zit. Voor velen zal dit gevoelige onderwerp de druppel zijn geweest die de beerput deed overlopen. Weg met die kut!
volgens mij begrijpt ze dat prima, dat ze iets uitspreekt wat veel mensen denken (ver van mijn bed, te massaal, tijdsspanne etc.) is toch gewoon algemene psychologie en blijkbaar nog een flink taboe

de zieligheidsindustrie viert welig
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  vrijdag 21 juli 2017 @ 14:36:37 #248
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_172574537
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 14:33 schreef Allures het volgende:

[..]

dus ipv mensen leren lezen moeten we daar maar in mee gaan? :D
Je kunt observeren en dan relativeren in plaats van in je loopgraaf te gaan zitten. Dat had het AD ook moeten doen, maar de reacties maken het alleen maar erger omdat ze het echte probleem niet zien.
pi_172574543
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 14:34 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Ajarai heeft er in haar column al vaker blijk van gegeven dat ze totaal niet begrijpt hoe Nederland in elkaar zit. Voor velen zal dit gevoelige onderwerp de druppel zijn geweest die de beerput deed overlopen. Weg met die kut!
Inderdaad, de beste vrouw zou moeten weten dat je, met de verkeerde kleur en een doekje op je hoofd, het niet in je hoofd moet halen controversiële meningen te schrijven. Oprotten naar d'r eigen land dus!
pi_172574551
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 14:28 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Punt is dat er na de initiële kritiek, inderdaad heel veel mensen, met misschien wel andere redenen dan pure verontwaardiging, op de wagen zijn gesprongen.
Ik dacht, ik ga eens naar een bepaalde website die zich erop voorstaat dat ze kwalitatieve journalistiek aan de rechterkant van het spectrum leveren, om te kijken wat de reacties een beetje zullen zijn.

quote:
Van mij mag die broedzeug die mening hebben, het zal mij ook weinig interesseren wat er met die anderhalf miljard geloofsgenoten van haar gebeurt, wat mij betreft wordt er geen een meer wakker morgen.
quote:
Zij geeft precies weer hoe marokkanen over ons westerlingen denken’
Maak je maar geen illusies dat ze behalve onze uitkeringen iets met ons hebben.
quote:
Dit is dus het verrijking voor Nederland die nog een podium in een krant krijgt. De slachtoffers van MH-17 doen haar niets en dat geloof ik echt. Het waren geen moslims dus hebben die geen recht op leven. Die voetballertje is dan wel moslim en dat scheelt weer een heleboel Dan pas krijg je tranen in de ogen.
quote:
Sorry dat ik het zo zeggen moet, een echte moslim is niet slim ,wie gaat er nou in een woestijn wonen . Tenzij je een jood bent ,en er een vruchtbaar land van maakt.
quote:
Je bent een moslimknechtje. En daarmee ben je automatisch een moderne NSBer. Iemand die meewerkt aan de teloorgang van Nederland.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  † In Memoriam † vrijdag 21 juli 2017 @ 14:37:10 #251
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_172574556
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 14:23 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Veel mensen lijken te denken dat migranten in hun thuisland helemaal erbij horen.
Vaak is dit totaal niet het geval. Maar het helpt natuurlijk wel met het wegzetten.
En sommige mensen denken helemaal niet, dat helpt net zomin.
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
  vrijdag 21 juli 2017 @ 14:37:12 #252
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_172574557
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 14:25 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Jij schaamt je omdat je zo je best doet om een fatsoenlijk mens te zijn en mensen uit jouw groep dat niet genoeg doen. Maar je zeikt wel constant over mensen die graag zouden zien dat moslims zich ook fatsoenlijk zouden gedragen. Hoe is dat logisch?
Je haalt twee verschillende dingen door elkaar.
Je vergelijkt een eis die aan anderen opgelegd wordt met een eigen mening.
wooblabalurg
  vrijdag 21 juli 2017 @ 14:37:28 #253
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_172574564
quote:
3s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 14:36 schreef Re het volgende:

[..]

volgens mij begrijpt ze dat prima, dat ze iets uitspreekt wat veel mensen denken (ver van mijn bed, te massaal, tijdsspanne etc.) is toch gewoon algemene psychologie en blijkbaar nog een flink taboe

de zieligheidsindustrie viert welig
Hoeveel columns van haar heb jij gelezen?
  vrijdag 21 juli 2017 @ 14:38:14 #254
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_172574583
quote:
3s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 14:37 schreef Mo_Muffin het volgende:

[..]

En sommige mensen denken helemaal niet, dat helpt net zomin.
Onwetendheid kan heerlijk zijn. Ik geef ze geen ongelijk.
wooblabalurg
  vrijdag 21 juli 2017 @ 14:38:37 #255
262 Re
Kiss & Swallow
pi_172574594
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 14:37 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Hoeveel columns van haar heb jij gelezen?
daar boeit ze me te weinig voor...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  † In Memoriam † vrijdag 21 juli 2017 @ 14:40:45 #256
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_172574641
quote:
3s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 14:38 schreef Re het volgende:

[..]

daar boeit ze me te weinig voor...
Ze illustreert wel mooi wat er mis is met de Nederlandse 'samenleving'.
Maar ik geloof niet dat ze zich daarvan bewust is.
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
pi_172574714
quote:
3s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 14:40 schreef Mo_Muffin het volgende:

[..]

Ze illustreert wel mooi wat er mis is met de Nederlandse 'samenleving'.
Maar ik geloof niet dat ze zich daarvan bewust is.
Wat dan? Dat mensen niet om dezelfde dingen in dezelfde mate rouwen?
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  vrijdag 21 juli 2017 @ 14:43:56 #258
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_172574727
quote:
3s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 14:40 schreef Mo_Muffin het volgende:

[..]

Ze illustreert wel mooi wat er mis is met de Nederlandse 'samenleving'.
Maar ik geloof niet dat ze zich daarvan bewust is.
Welke samenleving? Mensen zijn niet geïnteresseerd in samen leven.
De hele rattenrace is er op gebouwd om je te onttrekken aan degenen om je heen.
Heeft dit leven je dat niet geleerd?
wooblabalurg
  vrijdag 21 juli 2017 @ 14:44:43 #259
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_172574741
quote:
10s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 14:36 schreef AnanYaw het volgende:

[..]

Inderdaad, de beste vrouw zou moeten weten dat je, met de verkeerde kleur en een doekje op je hoofd, het niet in je hoofd moet halen controversiële meningen te schrijven. Oprotten naar d'r eigen land dus!
Het gaat niet om controversiële meningen, maar om gebrek aan aansluiting op de maatschappij. Zich opwinden over dingen die "fout" zijn, terwijl ze niet begrijpt hoe het werkt. Dat kan ontzettend grappig zijn, zeker van buitenlanders (Sylvain Ephimenco bijvoorbeeld), maar dat is het niet als je de schuld bij een ander legt en eist dat zij maar moeten veranderen.
Daarmee jaag je mensen tegen je in het harnas. En als je dat vaak genoeg doet, dan krijg je dit soort toestanden.
  vrijdag 21 juli 2017 @ 14:45:28 #260
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_172574757
quote:
14s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 13:31 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

zandnegers die verdrinken.....ga es opschrijven dat het je niks doet...nou dan zijn de rapen gaar.
Onzin. Ophef daarover had vooral betrekking op mensen die dingen riepen als: "waren het er maar meer geweest" of "jeeeeej prachtig nieuws"
Krekker is de bom!
  vrijdag 21 juli 2017 @ 14:47:07 #261
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_172574799
quote:
3s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 14:38 schreef Re het volgende:

[..]

daar boeit ze me te weinig voor...
Dan weet je dus ook niet hoe lang ze AD-lezers al treitert met haar columns.
pi_172574850
En mij deed Abdelhak Nouri weer he-le-maal niks. Totaal overtrokken. Alsof een nationale held heenging, wat een drama.
pi_172574853
Column van Fatima Elatik hierover:

http://vrouw.nl/artikel/i(...)erd-met-je-hoofddoek
pi_172574897
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 14:49 schreef Dutchguy het volgende:
Column van Fatima Elatik hierover:

http://vrouw.nl/artikel/i(...)erd-met-je-hoofddoek
Jezus, hebben ze bij vrouw.nl geen redactie die even de spelfouten eruit haalt ofzo.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_172574941
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 14:49 schreef Dutchguy het volgende:
Column van Fatima Elatik hierover:

http://vrouw.nl/artikel/i(...)erd-met-je-hoofddoek
Ze meent uit te maken dat Hanina geen moslima is, bedenkelijk.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  vrijdag 21 juli 2017 @ 14:52:46 #266
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_172574943
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 14:49 schreef Dutchguy het volgende:
Column van Fatima Elatik hierover:

http://vrouw.nl/artikel/i(...)erd-met-je-hoofddoek
quote:
Ik heb namelijk wel veel pijn; elke aanslag is een aanslag op mijn hart.
Jezus Christus.
wooblabalurg
pi_172574947
quote:
11s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 14:50 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Jezus, hebben ze bij vrouw.nl geen redactie die even de spelfouten eruit haalt ofzo.
Wel onverwacht dat ze haar zo hard aanpakt. Wel jammer dat dat dan weer op basis van geloof moet.
  vrijdag 21 juli 2017 @ 14:53:18 #268
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_172574958
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 14:49 schreef Dutchguy het volgende:
Column van Fatima Elatik hierover:

http://vrouw.nl/artikel/i(...)erd-met-je-hoofddoek
Jezus, wat een pijnlijk slechte column. Alsof je een willekeurige reactie op Fok aan het lezen bent.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
  † In Memoriam † vrijdag 21 juli 2017 @ 14:54:55 #269
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_172575001
Die meiden winden er in ieder geval geen doekjes om, oh nee, wacht.....
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
pi_172575020
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 14:52 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

Wel onverwacht dat ze haar zo hard aanpakt. Wel jammer dat dat dan weer op basis van geloof moet.
Waarom, verschillende mensen hebben verschillende meningen en niet alle moslims zijn goede vrienden van elkaar omdat ze toevallig allebei moslim zijn.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  vrijdag 21 juli 2017 @ 14:56:16 #271
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_172575035
quote:
10s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 14:54 schreef Mo_Muffin het volgende:
Die meiden winden er in ieder geval geen doekjes om, oh nee, wacht.....
Ik kan niet wachten op jouw reactie bij het volgende Chinezen-topic.
wooblabalurg
pi_172575039
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 14:49 schreef Dutchguy het volgende:
Column van Fatima Elatik hierover:

http://vrouw.nl/artikel/i(...)erd-met-je-hoofddoek
Mijn hemel.
pi_172575058
quote:
2s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 14:48 schreef skrn het volgende:
En mij deed Abdelhak Nouri weer he-le-maal niks. Totaal overtrokken. Alsof een nationale held heenging, wat een drama.
Zelfde gevoel hier.

Voor een tweede elftalspeler die ineens in de beleving net onder Johan geplaatst werd.
  vrijdag 21 juli 2017 @ 14:59:57 #274
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_172575108
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 14:57 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Zelfde gevoel hier.

Voor een tweede elftalspeler die ineens in de beleving net onder Johan geplaatst werd.
Een decennia lang het grootste talent en de ultieme belichaming van de clubcultuur en jeugdopleiding die in zijn eerste wedstrijd, net zoals de andere grote spelers, direct een goal maakte en dit seizoen zijn doorbraak zou moeten beleven.

Maar tweede elftalspeler kan natuurlijk ook.
wooblabalurg
pi_172575114
Op mijn werk merkte ik ook dat plotseling iedere Marokkaan Nouri kende. Persoonlijk.
Niets om Nouri, maar deze column maakt wel wakkerr.
Wat zou er gebeurd zijn als een autochtone Nederlander dit overkomen zou zijn?
Natuurlijk speelt afkomst zeker een rol, en dat mag ook.

Maar ik denk wel dat we onze "view" over Turken en Marokkanen moeten herzien, omdat wij geneigd zijn om hun met ons te vergelijken. Dat werkt niet.

Lees dit maar eens voor de gein over Turken die wonen in Nederland. Volgens mij de spijker op de kop.

http://www.ad.nl/buitenla(...)n-jaren-50~af92275b/
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
  vrijdag 21 juli 2017 @ 15:00:10 #276
262 Re
Kiss & Swallow
pi_172575115
quote:
3s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 14:40 schreef Mo_Muffin het volgende:

[..]

Ze illustreert wel mooi wat er mis is met de Nederlandse 'samenleving'.
Maar ik geloof niet dat ze zich daarvan bewust is.
de column zelf niet (dat is gewoon menselijk gedrag), de reactie er op wellicht wel
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  vrijdag 21 juli 2017 @ 15:01:05 #277
262 Re
Kiss & Swallow
pi_172575139
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 14:47 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Dan weet je dus ook niet hoe lang ze AD-lezers al treitert met haar columns.
en dat is relevant omdat...?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  † In Memoriam † vrijdag 21 juli 2017 @ 15:02:36 #278
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_172575178
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 15:00 schreef Re het volgende:

[..]

de column zelf niet (dat is gewoon menselijk gedrag), de reactie er op wellicht wel
Dat er reacties op zouden komen leek me wel duidelijk in de verwachting liggen.
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
  vrijdag 21 juli 2017 @ 15:04:30 #279
262 Re
Kiss & Swallow
pi_172575222
quote:
10s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 15:02 schreef Mo_Muffin het volgende:

[..]

Dat er reacties op zouden komen leek me wel duidelijk in de verwachting liggen.
ja volgens mij anticipeerde ze daar ook op, maar goed.
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  vrijdag 21 juli 2017 @ 15:06:26 #280
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_172575262
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 15:01 schreef Re het volgende:

[..]

en dat is relevant omdat...?
Druppel, emmer, storm, glas water.
  vrijdag 21 juli 2017 @ 15:06:55 #281
262 Re
Kiss & Swallow
pi_172575274
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 15:06 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Druppel, emmer, storm, glas water.
you lost me there...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  vrijdag 21 juli 2017 @ 15:10:41 #282
117098 Hathor
Effe niet
pi_172575338
Hier kan ik me nou totaal niet druk om maken.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  Moderator vrijdag 21 juli 2017 @ 15:14:21 #283
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_172575407
ik snap de ophef niet tbh

is toch gewoon een netjes en vrij nietszeggend verhaaltje, wie is hier nu weer tegen de schenen geschopt?

mij doet het lot van Nouri ook wat meer dan het neerstorten van MH17 (met de dood van een paar 100 mensen als gevolg), dat lijkt me ook gewoon logisch, Nouri is een kuikentje met een heel leven voor zich en MH17 is een vliegende bus van blik
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  vrijdag 21 juli 2017 @ 15:15:32 #284
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_172575429
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 15:14 schreef sp3c het volgende:
ik snap de ophef niet tbh

is toch gewoon een netjes en vrij nietszeggend verhaaltje, wie is hier nu weer tegen de schenen geschopt?

mij doet het lot van Nouri ook wat meer dan het neerstorten van MH17 (met de dood van een paar 100 mensen als gevolg), dat lijkt me ook gewoon logisch, Nouri is een kuikentje met een heel leven voor zich en MH17 is een vliegende bus van blik
Enige wat me tegen de haren in strijkt is dat deze mevrouw geld verdient met dit soort dingen. Een beetje geld verdienen aan leed.
Verder zegt ze niks vreemds.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  Moderator vrijdag 21 juli 2017 @ 15:17:43 #285
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_172575473
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 15:15 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Enige wat me tegen de haren in strijkt is dat deze mevrouw geld verdient met dit soort dingen. Een beetje geld verdienen aan leed.
Verder zegt ze niks vreemds.
ze verdient geld met stukjes in de krant schrijven

flauwe stukjes blijkbaar dat wel maar toch ze verdient geen geld aan leed :')
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  vrijdag 21 juli 2017 @ 15:23:26 #286
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_172575559
Nette column, niets mis mee.
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
pi_172575600
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 15:14 schreef sp3c het volgende:
ik snap de ophef niet tbh

is toch gewoon een netjes en vrij nietszeggend verhaaltje, wie is hier nu weer tegen de schenen geschopt?

mij doet het lot van Nouri ook wat meer dan het neerstorten van MH17 (met de dood van een paar 100 mensen als gevolg), dat lijkt me ook gewoon logisch, Nouri is een kuikentje met een heel leven voor zich en MH17 is een vliegende bus van blik
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_172575634
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 15:14 schreef sp3c het volgende:
ik snap de ophef niet tbh

is toch gewoon een netjes en vrij nietszeggend verhaaltje, wie is hier nu weer tegen de schenen geschopt?

mij doet het lot van Nouri ook wat meer dan het neerstorten van MH17 (met de dood van een paar 100 mensen als gevolg), dat lijkt me ook gewoon logisch, Nouri is een kuikentje met een heel leven voor zich en MH17 is een vliegende bus van blik
Ik snap die redenering niet zo daar er meerdere erg jonge kinderen in dat vliegende bus van blik zaten?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  vrijdag 21 juli 2017 @ 15:31:57 #289
405488 Kim-Holland
Kiss my ass
pi_172575758
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 14:49 schreef Dutchguy het volgende:
Column van Fatima Elatik hierover:

http://vrouw.nl/artikel/i(...)erd-met-je-hoofddoek
Dit is een reactie van Sarah Alsalhawi.
´
pi_172575846
Snap haar wel. Nouri deed me niet veel, de MH17 wel. Had het vliegtuig vol met Chinezen of Marokkanen gezeten had het me ook niks gedaan.
  Moderator vrijdag 21 juli 2017 @ 15:45:05 #291
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_172575958
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 15:27 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Ik snap die redenering niet zo daar er meerdere erg jonge kinderen in dat vliegende bus van blik zaten?
ja maar die zijn niet neergestort, MH17 is neergestort en die kinderen gingen mee

zelfde reden waarom er zo weinig getraumatiseerde gevechtsvliegers zijn itt bv infanteristen

de eerste beschiet een gebouw de ander beschiet een mens in dat gebouw, resultaat is hetzelfde maar voor je hoofd werkt dat anders
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_172576007
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 15:45 schreef sp3c het volgende:

[..]

ja maar die zijn niet neergestort, MH17 is neergestort en die kinderen gingen mee

zelfde reden waarom er zo weinig getraumatiseerde gevechtsvliegers zijn itt bv infanteristen

de eerste beschiet een gebouw de ander beschiet een mens in dat gebouw, resultaat is hetzelfde maar voor je hoofd werkt dat anders
Hmmm zo werkt dat niet in mijn hoofd, tijd voor dr. Phil; als ik denk aan die crash dan zie ik de foto's van die mensen voor mij van tijdens de ceremonie, niet dat wrak van het vliegtuig.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  Moderator vrijdag 21 juli 2017 @ 15:48:51 #293
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_172576016
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 15:48 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Hmmm zo werkt dat niet in mijn hoofd, tijd voor dr. phil; als ik denk aan die crash dan zie ik de foto's van die mensen voor mij van tijdens de ceremonie, niet dat wrak van het vliegtuig.
weet je nog 1 naam uit je hoofd?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_172576028
De vraag die ze zichzelf stelt is er wel een die ik herken. Ik denk dat de vraag an sich interessant is, alleen de manier waarop een beetje kwetsend.

Maar ja, mensen moeten zich ook niet te veel aantstellen hoor. Mij doet die vliegramp ook niks meer.
pi_172576049
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 15:48 schreef sp3c het volgende:

[..]

weet je nog 1 naam uit je hoofd?
Neen, ik weet nog net mijn eigen naam; geloof je mij niet dan?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_172576052
Het punt is dat het iemand is die in haar columns vaak de aandacht vraagt voor begrip, respect, meeleven, tegen polarisatie. Terwijl ze nu zelf laat zien in een moment van onoplettendheid zich schuldig te maken aan apathie omdat het niet om 'je eigen groep' gaat . Hoe kun je nu nog vragen van mensen om meeleven als je zelf zo ontzettend selectief daarin bent, en dan nog op een 'eigen volk eerst' wijze.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_172576071
quote:
3s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 14:40 schreef Mo_Muffin het volgende:

[..]

Ze illustreert wel mooi wat er mis is met de Nederlandse 'samenleving'.
Maar ik geloof niet dat ze zich daarvan bewust is.
Oh? Want ik ben geen moslim en mij raakte dat van Nouri ook wat meer dan het vliegtuig.

Beide relatief weinig, dat wel. Redelijk ongevoelig voor nieuws. Misschien dat Nouri me daarom meer raakte, een duidelijk gezicht.
pi_172576099
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 15:50 schreef truthortruth het volgende:
Het punt is dat het iemand is die in haar columns vaak de aandacht vraagt voor begrip, respect, meeleven, tegen polarisatie. Terwijl ze nu zelf laat zien in een moment van onoplettendheid zich schuldig te maken aan apathie omdat het niet om 'je eigen groep' gaat . Hoe kun je nu nog vragen van mensen om meeleven als je zelf zo ontzettend selectief daarin bent, en dan nog op een 'eigen volk eerst' wijze.
Ze vraagt zich dus af of het een 'eigen groep' ding is of dat het toch door iets anders komt (individu vs een hele groep). Ik vind het wel een interessante vraag en goed dat ze daarover nadenkt.

Alleen jammer dat ze zo vaak benadrukt hoe weinig de vliegramp haar doet. Ik denk dat dat vooral mensen verkeerd schiet. En het feit dat ze moslima is natuurlijk. Dan heb je de schijn al tegen.
  Moderator vrijdag 21 juli 2017 @ 15:54:19 #299
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_172576122
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 15:50 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Neen, ik weet nog net mijn eigen naam; geloof je mij niet dan?
of ik je wel of niet geloof doet er toch niet toe?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_172576139
Tja..

Volgens mij was er ooit een columnist die schreef dat hij meer om het verlies van zn hond had getreurd dan om het verlies van een familielid.

Vergelijkingen maken mbt treuren om doden hangt een beetje in de taboesfeer en hoewel ze wel aangaf dat ze naast Nouri ook om niet moslims had getreurd is het punt voor de gemiddelde NLer wel weer gemaakt. De waarheid is dat jedereen wel zn favorieten heeft en door het één meer wordt gegrepen dan 't ander.

Spraakmakende column iig.
pi_172576151
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 15:54 schreef sp3c het volgende:

[..]

of ik je wel of niet geloof doet er toch niet toe?
Ik geef aan hoe ik mij die ramp herinner en dan kom jij met zo'n vraag, een en een is twee...
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')