Dit klinkt als een inschattingsfout van jou.quote:Op woensdag 16 augustus 2017 18:35 schreef karr-1 het volgende:
Nee meneer de wielrenner als ik al bezig ben om de bocht door te gaan heb je geen voorrang meer, ook al kom je nog zo hard van de zijkant aan gereden. Kun je heel veel gebaren, schreeuwen en uiteindelijk een klap op mijn auto geven, schiet je niets mee op. 2 seconden wachten en je had achter me langs gekund.
Nee, want ik ga echt niet bewust iemand aanrijden. Ik wilde de bocht om, was al bezig en zat al halverwege de bocht. De wielrenner was nog niet in zicht toen ik begon, maar wilde blijkbaar door me heen of zo.quote:Op woensdag 16 augustus 2017 18:36 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dit klinkt als een inschattingsfout van jou.
Toch een lastige discussie denk ik als het fout zou gaan.quote:Op woensdag 16 augustus 2017 18:38 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Nee, want ik ga echt niet bewust iemand aanrijden. Ik wilde de bocht om, was al bezig en zat al halverwege de bocht. De wielrenner was nog niet in zicht toen ik begon, maar wilde blijkbaar door me heen of zo.
Fietser is de zwakkere weggebruiker dus als je hem raakt is het nog steeds de schuld van de auto.....quote:Op woensdag 16 augustus 2017 18:35 schreef karr-1 het volgende:
Nee meneer de wielrenner als ik al bezig ben om de bocht door te gaan heb je geen voorrang meer, ook al kom je nog zo hard van de zijkant aan gereden. Kun je heel veel gebaren, schreeuwen en uiteindelijk een klap op mijn auto geven, schiet je niets mee op. 2 seconden wachten en je had achter me langs gekund.
nee, flitsmeister jongeh.quote:Op maandag 14 augustus 2017 17:02 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
eensch, ik rijd ook gewoon 160 rechts als daar ruimte voor is.
neh, de ervaring leert dat mensen alleen de linkerbaan checken voor ze naar links opschuiven, dus dan ga je een paar keer flink de ABS in als je pech hebt..quote:Op maandag 14 augustus 2017 19:22 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Zelfs met 220 in Duitsland nog, als er ruimte is.
Het gebeurde om precies te zijn hierquote:Op woensdag 16 augustus 2017 20:52 schreef Halcon het volgende:
Ik ben wel benieuwd naar de precieze situatie. Nu was hij bezig met een bocht, maar die wielrenner kwam ook ergens uit een zijstraat van die bocht gevlogen? Een straat met voorrang.
Klinkt wat mij betreft als een lastige discussie en betwijfel of hij 'm zou winnen als het fout zou gaan.
Yeah I knowquote:Op woensdag 16 augustus 2017 20:34 schreef eRKa het volgende:
[..]
Fietser is de zwakkere weggebruiker dus als je hem raakt is het nog steeds de schuld van de auto.....
Ook als de fietser door rood reed, voorrang nam etc. Bottomline: je hebt in theorie gelijk maar als het misgaat, en je had het kunnen voorkomen, dan is het toch schuld van de auto
Hoe hard ging die gast dan wel niet dat je 'm niet had gezien? Je ziet iemand daar toch wel vanaf een eindje aankomen.quote:Op woensdag 16 augustus 2017 21:02 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Het gebeurde om precies te zijn hier
https://www.google.nl/map(...)g!2e0!7i13312!8i6656
Ik nam dus de bocht naar rechts, de weg in waar nu dat busje rijd. De wielrenner kwam over het fietspad, op de foto gezien van bovenaf naar beneden toe. Ik zat al in de bocht, zon beetje met mijn voorwielen al op het fietspad. Op dat moment kwam meneer dus naar beneden zeilen en dacht toen alsnog voorrang te krijgen.
Het was een racefietser, dus hij ging vrij hard. Je houd in principe altijd rekening met fietsers daar, juist omdat ze nog al eens onverwacht over dat fietspad komen. Maar deze had ik oprecht niet zien aankomen, tot ie dus ineens naast me stond te schreeuwen.quote:Op woensdag 16 augustus 2017 21:04 schreef Halcon het volgende:
[..]
Hoe hard ging die gast dan wel niet dat je 'm niet had gezien? Je ziet iemand daar toch wel vanaf een eindje aankomen.
Ik denk dat als het fout zou zijn gegaan, je deze discussie niet zou hebben gewonnen. Natuurlijk hoort die fietser niet op je auto te meppen.
Mja, 40 km/h dan trapt ie al aardig door en dat halen elektrische fietsers ook wel. Lijkt me toch een foutje.quote:Op woensdag 16 augustus 2017 21:06 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Het was een racefietser, dus hij ging vrij hard. Je houd in principe altijd rekening met fietsers daar, juist omdat ze nog al eens onverwacht over dat fietspad komen. Maar deze had ik oprecht niet zien aankomen, tot ie dus ineens naast me stond te schreeuwen.
Ik twijfel er niet aan dat ik de discussie verloren zou hebben, fietsers winnen nu eenmaal altijd. Maar de overtrokken reactie van die vent sloeg ook alles.
Inderdaad. Plus dat je die kant op van een heuvel afkomt, dat zal ook bijdragen aan de snelheid. Nou ja, laten we het er maar ophouden dat het goed is afgelopen en dat ik morgen extra goed oplet als ik weer die bocht neem.quote:Op woensdag 16 augustus 2017 21:09 schreef Halcon het volgende:
[..]
Mja, 40 km/h dan trapt ie al aardig door en dat halen elektrische fietsers ook wel. Lijkt me toch een foutje.
Die reactie slaat natuurlijk nergens op en 'm er toch nog voor gooien als fietser - ook al heb je voorrang - blijft ook niet eeuwig goed aflopen.
Echt storend als een ambulance wordt opgehouden door van die achterlijke droeftoeters.quote:Op woensdag 16 augustus 2017 18:20 schreef grimselman het volgende:
Ik wil net naar links gaan om een rijtje vrachtwagens in te halen maar zie in mijn spiegel een ambulance met spoed aankomen. Ik wacht dus even met inhalen. De auto voor me spiegelt niet zo best en de bestuurder hoort niet best want gaat de vrachtwagens inhalen.
De ambulance heeft toch zeker een halve minuut achter de auto gezeten voordat de bestuurder deze opmerkte en snel tussen twee vrachtwagens schoot.
Ik zat ondertussen weer op snelheid op de linkerbaan achter de ambulance, schiet die auto met 90 naar links, uiteraard weer zonder te spiegelen zodat ik vol in de ankers mocht.
Fietser had voorrang.quote:Op woensdag 16 augustus 2017 21:02 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Het gebeurde om precies te zijn hier
https://www.google.nl/map(...)g!2e0!7i13312!8i6656
Ik nam dus de bocht naar rechts, de weg in waar nu dat busje rijd. De wielrenner kwam over het fietspad, op de foto gezien van bovenaf naar beneden toe. Ik zat al in de bocht, zon beetje met mijn voorwielen al op het fietspad. Op dat moment kwam meneer dus naar beneden zeilen en dacht toen alsnog voorrang te krijgen.
Vast wel, maar in dit geval nam hij voorrang. Hij kon niet meer voor me langs, aangezien ik al aan het afslaan was. Dus tenzij hij door me heen wilde had hij beter 2 seconden kunnen wachten, was ik weggeweest en had ie gewoon door kunnen rijden.quote:
Dat geldt andersom ook. Als je had gewacht - wat je moest doen - was er ook geen probleem geweest.quote:Op woensdag 16 augustus 2017 21:26 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Vast wel, maar in dit geval nam hij voorrang. Hij kon niet meer voor me langs, aangezien ik al aan het afslaan was. Dus tenzij hij door me heen wilde had hij beter 2 seconden kunnen wachten, was ik weggeweest en had ie gewoon door kunnen rijden.
Vrees toch dat jij hier niet de goede inschatting maakte. Jij moet voorrang verlenen en dus ook je snelheid aanpassen om te kunnen zien of er iemand op het fietspad aankomt. Aangezien jullie tegelijkertijd op hetzelfde punt aankomen, had je hem moeten kunnen zien.quote:Op woensdag 16 augustus 2017 21:26 schreef karr-1 het volgende:
Vast wel, maar in dit geval nam hij voorrang. Hij kon niet meer voor me langs, aangezien ik al aan het afslaan was. Dus tenzij hij door me heen wilde had hij beter 2 seconden kunnen wachten, was ik weggeweest en had ie gewoon door kunnen rijden.
Veel fietsers willen niet begrijpen dat als een auto ze helemaal van de wereld rijdt, het dan toch hun pijn/lijf/leven is. De automobilist kan dan wel de schuld krijgen maar die betaalt de boete en doet de werkstraf, laat de auto fixxen, slaapt 6 maanden slecht uit schuldgevoel en gaat dan weer verder. De fietser ligt dan te rotten onder de groene zoden.quote:Op woensdag 16 augustus 2017 21:09 schreef Halcon het volgende:
[..]
Die reactie slaat natuurlijk nergens op en 'm er toch nog voor gooien als fietser - ook al heb je voorrang - blijft ook niet eeuwig goed aflopen.
Ja, of je valt ongelukkig, breekt wat, fiets kapot en je krijgt de dagwaarde als vergoeding, etc. Je hebt er als fietser weinig aan om een ongeluk te forceren, ook al is het duidelijk dat de automobilist een fout maakt.quote:Op woensdag 16 augustus 2017 21:52 schreef eRKa het volgende:
[..]
Veel fietsers willen niet begrijpen dat als een auto ze helemaal van de wereld rijdt, het dan toch hun pijn/lijf/leven is. De automobilist kan dan wel de schuld krijgen maar die betaalt de boete en doet de werkstraf, laat de auto fixxen, slaapt 6 maanden slecht uit schuldgevoel en gaat dan weer verder. De fietser ligt dan te rotten onder de groene zoden.
Ik heb vanmorgen ook met veel verwondering om me heen gekeken.quote:Op woensdag 16 augustus 2017 09:44 schreef Pizzahut het volgende:
Dichte mist vanochtend en het aantal mensen dat zonder licht reed..
http://www.ad.nl/binnenla(...)ichte-mist~a1301d60/
Mijn BMW 5 serie heeft ook 2. Ideaal voor bumperklevers.quote:Op woensdag 16 augustus 2017 21:58 schreef Sometimes het volgende:
[..]
Ik heb vanmorgen ook met veel verwondering om me heen gekeken.
Zicht was zo'n 200 meter, dus geen mistachterlichten. Velen hebben die toch aan en het zijn dan ook nog voornamelijk degenen die het hardst rijden.
Verbazingwekkend hoeveel splinternieuwe auto's (Peugeot, Renault, BMW) nog 2 mistachterlichten hebben. Dacht (hoopte!?) dat dat niet meer toegestaan was.
Mijn auto heeft automatische verlichting en die reageert niet op mist. Dus maar ouderwets handmatig aangezet.
Dat zal mogelijk voor een aantal gelden, maar velen rijden ook echt gewoon helemaal zonder licht in die mist. Ik kan dat stomweg niet begrijpen.
En dagrijverlichting is dan inderdaad ook geen goede oplossing, met een geheel donkere achterzijde...
Bewust autorijden. Blijft lastig.
Die valt ook niet bepaald onder het kopje 'splinternieuw' hè?quote:Op donderdag 17 augustus 2017 08:31 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Mijn BMW 5 serie heeft ook 2. Ideaal voor bumperklevers.
Vrees toch dat je niet goed genoeg gekeken hebt. Je kan toch relatief ver kijken daar als ik het beoordeel van de foto af. Het lijkt me niet dat in een tijdsbestek van een seconde opeens daar een fietser tevoorschijn komt. Dan moet ik wel heel hard gegaan zijn. Ik zou beter kijken als ik jou was.quote:Op woensdag 16 augustus 2017 21:26 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Vast wel, maar in dit geval nam hij voorrang. Hij kon niet meer voor me langs, aangezien ik al aan het afslaan was. Dus tenzij hij door me heen wilde had hij beter 2 seconden kunnen wachten, was ik weggeweest en had ie gewoon door kunnen rijden.
Tuurlijk, dat kan ook. Soms doe ik dat ook, helemaal als het druk is. Het is alleen gewoon ergerlijk als je dit ineens hebt terwijl het niet nodig is als iedereen even normaal ruimte laat en niet direct opgefokt alle kanten op vliegt.quote:Op woensdag 16 augustus 2017 13:50 schreef padlarf het volgende:
[..]
Toen ik nog veel A58 reed ging ik ook vaak voor optie 3. Rustig 90 blijven rijden op rechts.
Maar ik snap dat niet veel mensen daar zin in hebben.
Heb je er veel last van? Van bumperklevers?quote:Op donderdag 17 augustus 2017 08:31 schreef OxygeneFRL het volgende:
Mijn BMW 5 serie heeft ook 2. Ideaal voor bumperklevers.
Nee hoezo?quote:Op donderdag 17 augustus 2017 19:39 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Heb je er veel last van? Van bumperklevers?
Omdat het schijnbaar het eerste is waar je aan denkt bij dubbele mistlampen achter.quote:
Vind het toch best lekker dat mijn lichten gewoon altijd aan staan als het contact aan staat. Niks automatisch, niks dagrijverlichting. Gewoon aan. Kun je ook niks vergeten. Grote oude bak, dus lampjes kopen/vervangen kost toch praktisch niks.quote:Op woensdag 16 augustus 2017 21:58 schreef Sometimes het volgende:
[..]
Ik heb vanmorgen ook met veel verwondering om me heen gekeken.
Zicht was zo'n 200 meter, dus geen mistachterlichten. Velen hebben die toch aan en het zijn dan ook nog voornamelijk degenen die het hardst rijden.
Verbazingwekkend hoeveel splinternieuwe auto's (Peugeot, Renault, BMW) nog 2 mistachterlichten hebben. Dacht (hoopte!?) dat dat niet meer toegestaan was.
Mijn auto heeft automatische verlichting en die reageert niet op mist. Dus maar ouderwets handmatig aangezet.
Dat zal mogelijk voor een aantal gelden, maar velen rijden ook echt gewoon helemaal zonder licht in die mist. Ik kan dat stomweg niet begrijpen.
En dagrijverlichting is dan inderdaad ook geen goede oplossing, met een geheel donkere achterzijde...
Bewust autorijden. Blijft lastig.
Als mensen al checken... Ook gewoon op links mag je vaak zat de ABS in. Zeker in de grensregios, waar miep in d'r i10 met 80-90 graag honderden meters voor een vrachtwagen alvast naar links wil.quote:Op woensdag 16 augustus 2017 20:57 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
nee, flitsmeister jongeh.
[..]
neh, de ervaring leert dat mensen alleen de linkerbaan checken voor ze naar links opschuiven, dus dan ga je een paar keer flink de ABS in als je pech hebt..
ik ken het, en als ik met 200 aan kom vliegen krijgt ze dus gewoon een beroerte, want ik prak hem dan gewoon naar rechts en doe ik een chicane-move. Diverse duitsers voor me zien doen in zulke situaties, en ik vond dat wel een beter plan als hem in de ABS hangen en 3 minuten met 110 geduldig wachten tot ze die ene vrachtwagen voorbij is. Fuck me? Fuck you too. Gebeurt inderdaad echt regelmatig, ik ben benieuwd welke duitse klootviool van een rij-instrukteur dat heeft verzonnen.quote:Op donderdag 17 augustus 2017 21:31 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Als mensen al checken... Ook gewoon op links mag je vaak zat de ABS in. Zeker in de grensregios, waar miep in d'r i10 met 80-90 graag honderden meters voor een vrachtwagen alvast naar links wil.
Ik denk dezelfde die ze aan leert op de snelweg al af te remmen tot 60 voordat je de uitvoegstrook op rijdt...quote:Op donderdag 17 augustus 2017 22:20 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
ik ben benieuwd welke duitse klootviool van een rij-instrukteur dat heeft verzonnen.
je hebt ook omgekeurde auto's die onder landbouwverkeer vallen, of 45kmh karretjes die onder dat bord vallen. Die mogen er dus niet meer rijden, enkel tractoren.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 16:39 schreef winterapfel het volgende:
Wat is dit nu weer???
Naar de layout (relatief nieuwe passeerstroken) te oordelen was het goedkopen om een onderbord te plaatsen toen deze aangelegd zijn, ipv het verbodsbod aan te passen..
[ afbeelding ]
Serieus? Die vallen onder het symbool van een tractor? Maar niet onder 't woord tractor? Bijzonder! Je moet 't maar weten!quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 16:48 schreef Grielen het volgende:
[..]
je hebt ook omgekeurde auto's die onder landbouwverkeer vallen, of 45kmh karretjes die onder dat bord vallen. Die mogen er dus niet meer rijden, enkel tractoren.
Ja, dat is onderdeel van de kennis die je behoort te hebben als rijbewijs-eigenaar!quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 17:11 schreef winterapfel het volgende:
[..]
Serieus? Die vallen onder het symbool van een tractor? Maar niet onder 't woord tractor? Bijzonder! Je moet 't maar weten!
Da's bord C9.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 16:39 schreef winterapfel het volgende:
Wat is dit nu weer???
Naar de layout (relatief nieuwe passeerstroken) te oordelen was het goedkopen om een onderbord te plaatsen toen deze aangelegd zijn, ipv het verbodsbod aan te passen..
[ afbeelding ]
Bord C8 is alleen een tractorquote:Gesloten voor ruiters, vee, wagens, motorvoertuigen die niet sneller kunnen of mogen rijden dan 25 km/h en brommobielen alsmede fietsen, bromfietsen en gehandicaptenvoertuigen.
En bord C15 is een fiets en een bromfietsquote:Gesloten voor motor- voertuigen die niet sneller kunnen of mogen rijden dan 25 km/h.
C9 verbiedt dus meer dan C8 en C15 samen. En dan is zo'n onderbord ineens wel logisch. Maar het lijkt wel vreemdquote:Gesloten voor fietsen, bromfietsen en gehandicapten- voertuigen.
Gek genoeg hoef je in Zuid Duitsland, zowel rondom München als Stuttgart, eigenlijk nooit terug te remmen naar 70 op de autobahn... Enkel in de Nederlandse grensregios. En dat terwijl Oostenrijkers, maar zeker Zwitsers, toch best arrogant zijn en schijt hebben aan de ander... Maar dus weer niet op de Duitse autobahn. Wel in Zwitserland, ich fahr 100, du musst auch!quote:Op donderdag 17 augustus 2017 22:20 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
ik ken het, en als ik met 200 aan kom vliegen krijgt ze dus gewoon een beroerte, want ik prak hem dan gewoon naar rechts en doe ik een chicane-move. Diverse duitsers voor me zien doen in zulke situaties, en ik vond dat wel een beter plan als hem in de ABS hangen en 3 minuten met 110 geduldig wachten tot ze die ene vrachtwagen voorbij is. Fuck me? Fuck you too. Gebeurt inderdaad echt regelmatig, ik ben benieuwd welke duitse klootviool van een rij-instrukteur dat heeft verzonnen.
quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 16:39 schreef winterapfel het volgende:
Wat is dit nu weer???
[ afbeelding ]
Morgen wordt het weer 110 sukkelen door Zuid D. Kan ze meekomen met mijn karretje erachter.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 17:56 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Gek genoeg hoef je in Zuid Duitsland, zowel rondom München als Stuttgart, eigenlijk nooit terug te remmen naar 70 op de autobahn... Enkel in de Nederlandse grensregios. En dat terwijl Oostenrijkers, maar zeker Zwitsers, toch best arrogant zijn en schijt hebben aan de ander... Maar dus weer niet op de Duitse autobahn. Wel in Zwitserland, ich fahr 100, du musst auch!
Vooruit kijken wordt erg lastig als je tijdens het rijden ook per se moet appen en Facebooken en weet ik wat allemaal.quote:Op zondag 20 augustus 2017 12:24 schreef daNpy het volgende:
Mensen die vol in de ankers gaan voor een (lege) rotonde. Kijk gewoon vooruit
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |