stoppen en stilstaan lijkt me, want dan rijd je op een afgesloten rijbaan, maar die situatie is wel heel bijzonder, want meestal laten ze een af te sluiten rijbaan eerst leegvloeien.quote:Op maandag 24 juli 2017 09:41 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Zeg jij maar wat je moet doen dan als alles afgekruist is.
Wat iedereen zou doen (dat mag ik hopen). Gewoon met een lagere snelheid doorrijden en de eerste afslag nemen. Overmacht, zullen we maar zeggen. In alle gevallen zit je volgens het boekje toch fout. Je mag niet op een afgekruiste rijstrook rijden, je mag ook niet stilstaan.quote:Op maandag 24 juli 2017 09:41 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Zeg jij maar wat je moet doen dan als alles afgekruist is.
Ik heb al even gezocht maar kon geen antwoord van Rijkswaterstaat zelf vinden over deze kwestie. Dat gaat allemaal over rode kruizen waarbij er nog wel een baan open is.quote:Op maandag 24 juli 2017 12:30 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Wat iedereen zou doen (dat mag ik hopen). Gewoon met een lagere snelheid doorrijden en de eerste afslag nemen. Overmacht, zullen we maar zeggen. In alle gevallen zit je volgens het boekje toch fout. Je mag niet op een afgekruiste rijstrook rijden, je mag ook niet stilstaan.
Ja, ze gaan er natuurlijk van uit dat dit nooit gebeurt. En ze gaan ook geen antwoord geven op de vraag: "Wat moet ik doen als jullie het verpesten met elektronische signalering?" RWS doet het nooit fout, zelfs niet als iemand daar een fuck-up maakt.quote:Op maandag 24 juli 2017 12:33 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Ik heb al even gezocht maar kon geen antwoord van Rijkswaterstaat zelf vinden over deze kwestie. Dat gaat allemaal over rode kruizen waarbij er nog wel een baan open is.
Dat idd, al kan het natuurlijk zijn dat de vluchtstrook wel open is om te kunnen passeren, maar daar hangt dan weer geen matrixbord boven en je kan ook niet van de politie verwachten dat ze iedere 100 meter iemand hebben staan om het verkeer dat tussen de vorige afslag en het ongeluk staat door te zwaaien.quote:Op maandag 24 juli 2017 11:13 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
stoppen en stilstaan lijkt me, want dan rijd je op een afgesloten rijbaan, maar die situatie is wel heel bijzonder, want meestal laten ze een af te sluiten rijbaan eerst leegvloeien.
Herkenbaar. Ik had zelfs een keer iemand die zat te gebaren, terwijl ik toch goed stond opgesteld. Die nam ook een hele rare bocht, meteen 45° insturen, over het midden van het kruispunt en dan rakelings voor mij weer een 45° hoek.quote:Op maandag 24 juli 2017 13:07 schreef DrMarten het volgende:
Dan maar even weer een irritatie: mensen die linksaf slaan een weg in waar ik uit kom en dan zodanig de binnenbocht nemen dat ik vol in de ankers moet om een aanrijding te voorkomen
0,0 zelfinzicht, op zich ook knap van die dames.quote:Op zondag 23 juli 2017 00:18 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Niet zo lomp als de babyboomers die ik vandaag zag. Ik liep met de hond en sloeg het tafereel gade. Twee babyboomers op elektrische fietsen, type veel te dikke pens en kort pittig kapsel, komen uit een zijweg dat naar een ander dorp leidt. Ze moeten de hoofdweg bij ons kruisen naar het verplichte fietspad. Die hoofdweg is een voorrangsweg, zij hebben haaientanden. Wat doen ze? Ze fietsen de weg op. En in plaats van over te steken, vervolgen ze hun weg op de hoofdweg. De automobiliste die eraan kwam kon vol op de ankers. Hierop begint meneer veel te dikke pens deze dame een partij uit te schelden... Damn. Dame in de auto, oud autotje, benauwd weer, dus raampje open, zegt terug dat ze niet op het fietspad fietsen en normaal moeten doen en er komt nog even een grotere tirade uit. Dame rijdt door, fietsers draaien na 250 meter over de hoofdweg gefietst te hebben een andere zijweg in (en waren dus letterlijk te beroerd om 10 meter om te fietsen) en ik hoor ze tegen elkaar zeggen: "Nou, de jeugd van tegenwoordig heeft ook geen respect meer voor ouderen..." Dat ze zelf 2 overtredingen maakten (niet verlenen van voorrang aan voertuigen op de voorrangsweg en het niet gebruiken van een verplicht fietspad) en zelf direct begonnen met schelden, vergeten we voor het gemak maar.
Yups, vaak genoeg ter nauwer nood kunnen voorkomen dat ik op een motorkap lag. Dan kijken die bestuurders je nog verwijtend aan ook.quote:Op maandag 24 juli 2017 13:07 schreef DrMarten het volgende:
Dan maar even weer een irritatie: mensen die linksaf slaan een weg in waar ik uit kom en dan zodanig de binnenbocht nemen dat ik vol in de ankers moet om een aanrijding te voorkomen
Met een rechtsgestuurde auto zou je een hoop pranks uit kunnen halen.quote:Op vrijdag 28 juli 2017 15:56 schreef Debsterr het volgende:
Misschien geen irritatie maar ik schrok er wel van: een auto inhalen waarvan je niet doorhebt dat het een Engelse auto is (import met NL kenteken) en dat je naar rechts kijkt en iemand slapend met hoofd naar voren hangend in de bestuurdersstoel ziet zitten wat gelukkig dus de bijrijder bleek te zijn
Misschien als voorzorg, als ze moeten remmen en slippen?quote:Op zaterdag 29 juli 2017 06:54 schreef Fixers het volgende:
Geen irritatie, maar wel iets dat ik niet snap: bestuurders van bezorgbrommers hebben altijd één voetje boven de grond zweven, waarom is dat? Andere brommers/scooters zie ik dat haast nooit doen.
Achteruit door de McDrivequote:Op zaterdag 29 juli 2017 06:34 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Met een rechtsgestuurde auto zou je een hoop pranks uit kunnen halen.
Ik zie het al helemaal voor me haha. Ook al moet ik zeggen dat je in een Engelse auto altijd het doelwit bent van de politie. Wordt gemiddeld zo'n 2 tot 3 keer staande gehouden als ik vanaf de Belgische grens naar noord Nederland rij.quote:Op zaterdag 29 juli 2017 13:05 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Achteruit door de McDrive
Los stuur monteren/in je handen houden, naast een politieauto gaan staan, slingerend wegrijden en als ie weer naast je staat een teug van je bier nemen
Zo'n mindfuck altijd de eerste paar dagen in de uk. Zit er op de bijrijdersstoel van de auto die van rechts komt een jochie van 6... Kijk je ook wel ff 2x..:pquote:Op zaterdag 29 juli 2017 17:48 schreef Carlos93 het volgende:
[..]
Ik zie het al helemaal voor me haha. Ook al moet ik zeggen dat je in een Engelse auto altijd het doelwit bent van de politie. Wordt gemiddeld zo'n 2 tot 3 keer staande gehouden als ik vanaf de Belgische grens naar noord Nederland rij.
En wat wil de politie dan precies? Ik neem aan dat zij ook wel kunnen zien dat het een engelse auto is?quote:Op zaterdag 29 juli 2017 17:48 schreef Carlos93 het volgende:
[..]
Ik zie het al helemaal voor me haha. Ook al moet ik zeggen dat je in een Engelse auto altijd het doelwit bent van de politie. Wordt gemiddeld zo'n 2 tot 3 keer staande gehouden als ik vanaf de Belgische grens naar noord Nederland rij.
dat is in Duitsland tegenwoordig ook standaard. Gewoon rechts in halen, ook dat is is tegenwoordig standaard.quote:Op vrijdag 28 juli 2017 15:11 schreef RRD_kiter het volgende:
Wat is het ook de laatste dagen met duitsers die richting onze kust rijden. Per definitie middelste baan nemen want over 4.5 kilometer rijdt er een vrachtwagen op de rechterbaan en dan ook nog twintig kilometer onder de maximum snelheid rijden.
Zelfs als ze naar rechts gedrukt worden, gaan ze daarna weer naar de tweede baan toe zonder enige aanleiding.
Rete irritant.
Iedere keer wordt ik gecontroleerd op papieren, omdat het nogal verdacht is in hun ogen. Soms 3 keer per rit. Als ik ze dan vertel dat het al de derde keer is dat ze me lastig vallen, vertellen ze me dat ze daar geen boodschap aan hebben. Ik heb zoiets van, het moet toch ergens geregistreerd zijn dat mijn auto opgevraagd wordt?quote:Op zondag 30 juli 2017 01:53 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
En wat wil de politie dan precies? Ik neem aan dat zij ook wel kunnen zien dat het een engelse auto is?
Ik zou ook niet zomaar naar rechts gaan als er nog twee mensen in moeten voegen.quote:Op zondag 30 juli 2017 15:40 schreef Pizza_Boom het volgende:
De grootste klacht is dus meneer slak aan de voorzijde van het treintje die onnodig links rijdt, afgaande op je schets.
Had wel iets korter gekund.quote:Op zondag 30 juli 2017 15:49 schreef sneakydesert het volgende:
Van het weekend was ik in Vlaardingen. Ik wil rechtdoor op de kruising. Voor de kruising staat een pijl op mijn rijstrook die aangeeft dat de strook rechtdoor gaat. Na de kruising staat er ineens een pijl die naar links gaat. Ik heb zeker ergens een bord gemist ofzo
https://streamable.com/n0pmg
quote:Op zondag 30 juli 2017 16:02 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Had wel iets korter gekund.
Hij had eerder naar rechts gemoeten, true. Maar je kon al zien dat er 2 mensen in gingen voegen en dat er daarvoor nog een vrachtwagen rijdt, dus ik nam het hem niet kwalijk.quote:Op zondag 30 juli 2017 15:40 schreef Pizza_Boom het volgende:
De grootste klacht is dus meneer slak aan de voorzijde van het treintje die onnodig links rijdt, afgaande op je schets.
Als jij 120 km/h uur rijdt. Hoe kan een vrachtwagen op de invoegstrook je inhalen?quote:Op vrijdag 4 augustus 2017 15:09 schreef OscarMopperkont het volgende:
Vrachtwagenchauffeurs
Ik rijd 120, hij komt van een invoegstrook. Ik word ingehaald en hij had nog pAar honderd meter invoegstrook dus ik ga niet opzij. Hij helemaal moeilijk doen met licht en toeter
Dwaas
Ik denk dat hij door een auto werd ingehaald en de vrachtwagen aan de andere kant wilde invoegen..quote:Op vrijdag 4 augustus 2017 15:48 schreef Arutha_ConDoin het volgende:
[..]
Als jij 120 km/h uur rijdt. Hoe kan een vrachtwagen op de invoegstrook je inhalen?
2 situaties.
Situatie 1: de vrachtwagen reedt al op de invoegstrook en jij bleef stug doorrijden zonder ruimte te maken voor de vrachtwagen
Situatie 2: vrachtwagen reedt ruim boven de 120km/h.
Hij geeft zelf aan dat er niemand naast hem reedt. Hij weigerde ruimte te creëren door opzij te gaan.quote:Op vrijdag 4 augustus 2017 16:07 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Ik denk dat hij door een auto werd ingehaald en de vrachtwagen aan de andere kant wilde invoegen..
Hij werd niet ingehaald door de vrachtwagen.quote:Op vrijdag 4 augustus 2017 15:48 schreef Arutha_ConDoin het volgende:
[..]
Als jij 120 km/h uur rijdt. Hoe kan een vrachtwagen op de invoegstrook je inhalen?
2 situaties.
Situatie 1: de vrachtwagen reedt al op de invoegstrook en jij bleef stug doorrijden zonder ruimte te maken voor de vrachtwagen
Situatie 2: vrachtwagen reedt ruim boven de 120km/h.
Waar geeft hij dat aan dan? Juist ja, nergens. Zoals ik het lees wordt hij links ingehaald door een auto en kan hij dus niet opzij en wil er een vrachtwagen invoegen aan de andere kant.quote:Op vrijdag 4 augustus 2017 17:08 schreef Arutha_ConDoin het volgende:
[..]
Hij geeft zelf aan dat er niemand naast hem reedt. Hij weigerde ruimte te creëren door opzij te gaan.
Ben zeer benieuwd naar zijn toelichting.
En we zijn ontzettend dankbaar voor de dashcam & roadrage filmpjes die daarop volgen.quote:Op vrijdag 4 augustus 2017 15:46 schreef Voszje het volgende:
Invoegen in Rusland: Gewoon half de weg op komen, terwijl dat helemaal niet kan en iedereen voor jou dus vol in de ankers moet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |