abonnement bol.com Unibet Coolblue
  Moderator zondag 24 september 2017 @ 22:31:32 #251
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_173978451
Welliswaar geen klus aanschaf, maar er gaan zeker klustechnische zaken in opgeborgen worden :).
Vandaag aangeschaft bij de Praxis, 6x een grijze uitvoering van dit soort 30L opbergboxen.

  zondag 24 september 2017 @ 22:35:42 #252
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_173978583
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2017 22:31 schreef Vonkenboer het volgende:
Welliswaar geen klus aanschaf, maar er gaan zeker klustechnische zaken in opgeborgen worden :).
Vandaag aangeschaft bij de Praxis, 6x een grijze uitvoering van dit soort 30L opbergboxen.

[ afbeelding ]
Stapelbare curver wannabe; altijd handig.

Al ben ik daar voor opslag een beetje vanaf gestapt omdat: stof. Ik pak alleen nog maar boxen met een deksel.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  Moderator maandag 25 september 2017 @ 06:19:35 #253
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_173981473
quote:
14s.gif Op zondag 24 september 2017 22:35 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Stapelbare curver wannabe; altijd handig.

Al ben ik daar voor opslag een beetje vanaf gestapt omdat: stof. Ik pak alleen nog maar boxen met een deksel.
Scheelt zoveel, dat de bakken in een afsluitbare kast komen te staan.
  maandag 25 september 2017 @ 19:22:47 #254
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_173992363
quote:
1s.gif Op maandag 25 september 2017 06:19 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Scheelt zoveel, dat de bakken in een afsluitbare kast komen te staan.
Ja, dat hep ook wel wat idd :+

Ik moet het helaas doen met stellingkasten.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  Moderator maandag 25 september 2017 @ 20:54:10 #256
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_173994704
quote:
Url zegt GCM8SJL, op de pagina staat een gcm800. Wat is het nou?

Veel plezier d'r mee iig.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_173994822
Het is de Bosch blauw GCM 800 SJ.
De simpelste uitvoering uit de Bosch blauw lijn, maar het is voor wat klussen in huis e.d
  Moderator dinsdag 26 september 2017 @ 21:58:38 #258
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_174018973
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 22:21 schreef Vonkenboer het volgende:
Gisteren drie Stanly Softmaster Junior assortimentskoffers aangeschaft; voorheen had ik verschillende formaten assortimentskoffers die niet mooi, strak, overzichtelijk en degelijk waren.

En niet makkelijk te stapelen en/of mee te nemen.

[img]ttps://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/9106HVyOB4L._SX355_.jpg[img]
Nou, om mijzelf eens te quoten; ik heb er nog even vier stuks bij besteld :)
  Knikkerking woensdag 27 september 2017 @ 08:26:57 #259
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_174024758
quote:
Nice 8-)

Veel zaagplezier gewenst!

Hier ook weer vanalles besteld:

STARRETT Steel Protractor with rectangular head:


Ryoba short - Japanese Saw without Back for crosscut and ripcut Blade 180 mm:


Dog Hole Bushing hardened for 3/4 inch (19.05mm) Holes VERITAS:


Brad Point Drill 19.0 mm HSS-G Serie1594 FAMAG:


16 stuks Bessey Clippix XC50:


4 stuks Bessey EZS 15-8:


4 stuks Bessey EZS 30-8:
pi_174024959
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2017 08:26 schreef Atmoz het volgende:

[..]

Nice 8-)

Veel zaagplezier gewenst!

Hier ook weer vanalles besteld:

STARRETT Steel Protractor with rectangular head:
[ afbeelding ]

Ryoba short - Japanese Saw without Back for crosscut and ripcut Blade 180 mm:
[ afbeelding ]

Dog Hole Bushing hardened for 3/4 inch (19.05mm) Holes VERITAS:
[ afbeelding ]

Brad Point Drill 19.0 mm HSS-G Serie1594 FAMAG:
[ afbeelding ]

16 stuks Bessey Clippix XC50:
[ afbeelding ]

4 stuks Bessey EZS 15-8:
[ afbeelding ]

4 stuks Bessey EZS 30-8:
[ afbeelding ]
Mooie bestelling alweer!
pi_174027116
Mooi spul hoor! Waarom kies je trouwens voor deze Amerikaanse merken? Is er geen EU alternatief?

Overigens heel mooie merken.
Laat die handjes wapperen!
  Knikkerking woensdag 27 september 2017 @ 13:38:21 #262
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_174030251
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2017 08:52 schreef ridsel het volgende:

Mooie bestelling alweer!
:9
En je kunt nooit genoeg lijmklemmen hebben he?!
Blijkt maar weer: ik heb d'r al zo veel en nóg ontstaat er wel eens een situatie waarin je denkt "nu zou ik eigenlijk die of die klem nodig hebben" :')

Van die Bessey Clippix had ik er bijvoorbeeld al 16, maar dat bleek dus toch te weinig. Nog maar 16 erbij dus :D
En die "one-hand-clamps" zijn soms helemaal niet handig als ze te lang (en dus een stuk zwaarder/lomper) zijn. Dus ook daar maar wel kleine(re) van besteld.

quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2017 11:21 schreef Gieliovd het volgende:
Mooi spul hoor! Waarom kies je trouwens voor deze Amerikaanse merken? Is er geen EU alternatief?

Overigens heel mooie merken.
Half Duits (Bessey en Famag) en half Amerikaans (Veritas en Starrett).
(de Japanse zaag dan even niet meegerekend)

Ik ben zeer tevreden over Starrett, dus dan is de keuze snel gemaakt.
Die Dog Hole hoefde uiteraard niet perse van Veritas te zijn, maarja ze hadden geen ander merk daarvoor :)
  woensdag 27 september 2017 @ 14:49:31 #263
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_174031594
Die Clippix zijn zo fijn O+ .
Maareh, ik ben wel benieuwd waar die Starrett unit de uitkomst voor biedt?
Je hebt toch al een Starrett combihaak waar een gradenboog op zit?
En recent dat digitale ding gekocht :P .
pi_174033670
quote:
Nice, ik heb zelf de 8 SJL Gehaald :


met een Scheppach UMF2000 onderstel van de van de Bauhaus. (¤85,-).

[ Bericht 28% gewijzigd door #ANONIEM op 27-09-2017 16:23:36 ]
  Knikkerking woensdag 27 september 2017 @ 19:16:36 #265
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_174037288
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2017 14:49 schreef bleiblei het volgende:
Die Clippix zijn zo fijn O+ .
Maareh, ik ben wel benieuwd waar die Starrett unit de uitkomst voor biedt?
Je hebt toch al een Starrett combihaak waar een gradenboog op zit?
En recent dat digitale ding gekocht :P .
Nou, die Wixey (digitale gradenboog) doet maar 1 getal achter de komma. Dus 11,25 kan die al niet. Maar ik heb me een beetje vergist in de grote van die Starrett.... die is veel te klein (en toch alles behalve goedkoop 8)7) om zeer secuur te zijn.

Hier een foto met tevens een snelle test:



De middelste lijnen zijn van 2 Woodpeckers (de 1281 winkelhaak, en die nieuwe driehoek-one-time-tool 6SS). Ik heb de Starrett zo goed mogelijk op 90 graden proberen te zetten, maar hij wijkt toch iets af naar links. De Wixey wijkt (in deze test) opeens iets naar rechts af. Terwijl de Wixey laatst toen ik 'm op 45 graden zette perfect langs de 6SS van Woodpeckers lag.

Als ik kon kiezen zou ik eigenlijk alles van Woodpeckers willen. Daarvan heeft tot nu toe alles zich 100% bewezen. Echt absoluut kaars en kaars recht. Ik heb niet 1 puntje waarvan ik zou zeggen dat het beter kon _O_ (hetzelfde geld voor de Starrett combination square, maar daar had ik even niet aan gedacht dat ik daar ook de gradenboog van heb >:))
pi_174049092
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2017 19:16 schreef Atmoz het volgende:

[..]

Nou, die Wixey (digitale gradenboog) doet maar 1 getal achter de komma. Dus 11,25 kan die al niet. Maar ik heb me een beetje vergist in de grote van die Starrett.... die is veel te klein (en toch alles behalve goedkoop 8)7) om zeer secuur te zijn.

Hier een foto met tevens een snelle test:

[ afbeelding ]

De middelste lijnen zijn van 2 Woodpeckers (de 1281 winkelhaak, en die nieuwe driehoek-one-time-tool 6SS). Ik heb de Starrett zo goed mogelijk op 90 graden proberen te zetten, maar hij wijkt toch iets af naar links. De Wixey wijkt (in deze test) opeens iets naar rechts af. Terwijl de Wixey laatst toen ik 'm op 45 graden zette perfect langs de 6SS van Woodpeckers lag.

Als ik kon kiezen zou ik eigenlijk alles van Woodpeckers willen. Daarvan heeft tot nu toe alles zich 100% bewezen. Echt absoluut kaars en kaars recht. Ik heb niet 1 puntje waarvan ik zou zeggen dat het beter kon _O_ (hetzelfde geld voor de Starrett combination square, maar daar had ik even niet aan gedacht dat ik daar ook de gradenboog van heb >:))
Dat Starret dat ding nog maakt en verkoopt verbaasd me... Dat is de jaren 30 oplossing goedkoop plaatstaal.

Maar omdat het niet het tip topic is krijg je ongevraagd advies :)
Hier ben ik al jaren tevreden met een Marui Hoekmeter met loep:
https://www.hogetex.com/h(...)nEAQYByABEgKQUvD_BwE

Maar een vergelijkbare met loep of klok zal vast ook erg goed zijn.
Het voordeel vandeze uitvoering is de nonius. De nonius is dan wel verdeeld in 60 boog minuten per graad: Net zoals op een analoge schuifmaat ga je opzoek naar de overlappende lijntjes:


11,25 in decimale graden zou dus 11° 15' zijn. Omdat 15 een kwart van de 60 is. Voor de beeldvorming 11° 60' Kan niet want dat is gewoon 12 :)

Ja boog graden zijn stom, maar jah het zal wel ergens goed voor zijn: https://nl.wikipedia.org/wiki/Booggraad

Maar eigenlijk is de vraag wat wil je meten? Als je lijnen wil uitzetten/hoek verdelen kom je niet beter uit met een passer?
  donderdag 28 september 2017 @ 14:50:22 #267
438762 -Richard-
Een 21 jarige allrounder.
pi_174053039
quote:
0s.gif Op donderdag 28 september 2017 11:04 schreef bartos het volgende:

[..]

Dat Starret dat ding nog maakt en verkoopt verbaasd me... Dat is de jaren 30 oplossing goedkoop plaatstaal.

Maar omdat het niet het tip topic is krijg je ongevraagd advies :)
Hier ben ik al jaren tevreden met een Marui Hoekmeter met loep:
https://www.hogetex.com/h(...)nEAQYByABEgKQUvD_BwE

Maar een vergelijkbare met loep of klok zal vast ook erg goed zijn.
Het voordeel vandeze uitvoering is de nonius. De nonius is dan wel verdeeld in 60 boog minuten per graad: Net zoals op een analoge schuifmaat ga je opzoek naar de overlappende lijntjes:
[ afbeelding ]

11,25 in decimale graden zou dus 11° 15' zijn. Omdat 15 een kwart van de 60 is. Voor de beeldvorming 11° 60' Kan niet want dat is gewoon 12 :)

Ja boog graden zijn stom, maar jah het zal wel ergens goed voor zijn: https://nl.wikipedia.org/wiki/Booggraad

Maar eigenlijk is de vraag wat wil je meten? Als je lijnen wil uitzetten/hoek verdelen kom je niet beter uit met een passer?
Booggraden worden heel veel gebruikt bij uitlijning van auto's. Veel mensen zien een rapport en hebben geen idee wat eropstaat. Of ze lezen 0°12' als 0,12 graden... :')
Heb nu meegemaakt dat ze in MM's toe of uitspoor uitlijnen en in booggraden. Beide zijn prima eigenlijk!
Weet van alles een beetje maar net niets.
  donderdag 5 oktober 2017 @ 18:08:08 #268
39510 R2cksson
KLIK VOORAL OP MIJN FOTOBOEK!!
pi_174215770
Ik kon mezelf echt niet beheersen, zeker niet nu er een coupon van 15 euro korting bovenop kwam...

amzn.to/2ys4n0D
Ik gebruik text-only. Mijn excuses voor het ongemak.
"I believe in Spinoza's God who reveals himself in the orderly harmony of what exists, not in a God who concerns himself with the fates and actions of human beings."
pi_174215953
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2017 19:16 schreef Atmoz het volgende:
Als ik kon kiezen zou ik eigenlijk alles van Woodpeckers willen. Daarvan heeft tot nu toe alles zich 100% bewezen. Echt absoluut kaars en kaars recht. Ik heb niet 1 puntje waarvan ik zou zeggen dat het beter kon _O_ (hetzelfde geld voor de Starrett combination square, maar daar had ik even niet aan gedacht dat ik daar ook de gradenboog van heb >:))
Mitutoyo heeft ook gradenbogen, analoog:
https://shop.mitutoyo.nl/(...)versele%20hoekmeter/$catalogue/mitutoyoData/PR/187-901/index.xhtml
en digitaal: https://shop.mitutoyo.nl/(...)%20Dig.u.protractor/$catalogue/mitutoyoData/PR/187-502/index.xhtml
pi_174230764
Op het werk hebben wij ook Festool. Topspul. De decoupeerzaag met geleiderail werkt erg prettig. Je kan er ook gelijk een stofzuiger op aansluiten. Ideaal op locatie.
  zaterdag 7 oktober 2017 @ 09:39:02 #271
39510 R2cksson
KLIK VOORAL OP MIJN FOTOBOEK!!
pi_174250382
Heeft iedereen bouwvak? Er is niet zo veel gereedschap meer hier... Ook de tips zit dicht.
Ik gebruik text-only. Mijn excuses voor het ongemak.
"I believe in Spinoza's God who reveals himself in the orderly harmony of what exists, not in a God who concerns himself with the fates and actions of human beings."
pi_174250823
Zeker geen bouwvak hier. Maar betreft gereedschap wel een beetje uitgekocht.
  zaterdag 7 oktober 2017 @ 11:21:51 #273
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_174251713
Hier op dit moment ook vrij weinig op het verlanglijstje staan.
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_174253016
quote:
15s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 11:21 schreef Sinister-D- het volgende:
Hier op dit moment ook vrij weinig op het verlanglijstje staan.
Hier ook al maanden niet in een DHZ zaak of op gereedschapssites op 't internet geweest. Ook geen klussen eigenlijk, behalve de tuin en het houthok vullen.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  zaterdag 7 oktober 2017 @ 13:41:49 #275
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_174253865
Ik heb wel wensen, maar geen redenen om het aan te schaffen en ruimte om het op te slaan :P .

En daarnaast heb ik net als een aantal anderen hier bijna alles al :')
pi_174254367
Hier nog wel wensen, maar moet eerst nog iets verzinnen waar ik het voor nodig heb :)
pi_174259439
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 13:41 schreef bleiblei het volgende:
Ik heb wel wensen, maar geen redenen om het aan te schaffen en ruimte om het op te slaan :P .

En daarnaast heb ik net als een aantal anderen hier bijna alles al :')
Mja dat dus :')
Laat die handjes wapperen!
pi_174260395
Heb wel een purschuim pistool besteld.
  zaterdag 7 oktober 2017 @ 18:32:31 #279
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_174260481
Lijmpistool van den Action.

Kan ik vervelende mensen achter het behang plakken hihi.
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
pi_174261182
Af en toe kijk ik wel eens op Marktplaats voor een vlak-vandiktebank, maar daar heb ik eigenlijk helemaal geen plek voor in de schuur :@
  zaterdag 7 oktober 2017 @ 19:28:28 #281
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_174261879
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 19:00 schreef bluemoon23 het volgende:
Af en toe kijk ik wel eens op Marktplaats voor een vlak-vandiktebank, maar daar heb ik eigenlijk helemaal geen plek voor in de schuur :@
Gewoon in de woonkamer zetten :7
pi_174263071

Aipress Silent compressor (die is dus echt lekker stil)


Bijbehorende haspel


Creusen slijpmachine


Staalborstel voor Creusen slijpmachine


Mal van Tormek om die accessoires ook met de Creusen te kunnen gebruiken. Zo kan ik wat sneller beitels herslijpen (om maar iets te noemen), dat vind ik op de Tormek echt niet te doen zo traag.


Makita accuboormachine en slagschroevendraaier. Ik moest zo'n 300 schroeven in een vloer draaien en toen was ik het wel een beetje zat met m'n 15 jaar oude makita. Had ik veel eerder moeten doen!


Bitsetje d'r bij. Vind die 'houder' trouwens niet erg handig van dit setje.


Deltaschuurmachientje van bosch.


Voor de festool invalzaag


Tas op de geleiderails in op te bergen


Isotunes Pro. Een bluetooth headsetje met noise cancellation. Dus kan nu draadloos radio luisteren tijdens het schuren, zagen, etc. Zit een lekker geluidje in.

Dit spul allemaal verzameld zo in het afgelopen halfjaar... Heb wat spul dat overbodig was na de verbouwing weer verkocht en toen weer wat erbij gekocht. Niet allemaal nieuw hoor, slijpmachine en schuurmachine 2e hands.

Erg blij mee. Alleen moet ik nog steeds de garage een keertje opruimen :)

[ Bericht 4% gewijzigd door ciewy op 07-10-2017 20:12:22 ]
pi_174275459
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 20:04 schreef ciewy het volgende:
[ afbeelding ]
Aipress Silent compressor (die is dus echt lekker stil)

[ afbeelding ]
Bijbehorende haspel

[ afbeelding ]
Creusen slijpmachine

[ afbeelding ]
Staalborstel voor Creusen slijpmachine

[ afbeelding ]
Mal van Tormek om die accessoires ook met de Creusen te kunnen gebruiken. Zo kan ik wat sneller beitels herslijpen (om maar iets te noemen), dat vind ik op de Tormek echt niet te doen zo traag.

[ afbeelding ]
Makita accuboormachine en slagschroevendraaier. Ik moest zo'n 300 schroeven in een vloer draaien en toen was ik het wel een beetje zat met m'n 15 jaar oude makita. Had ik veel eerder moeten doen!

[ afbeelding ]
Bitsetje d'r bij. Vind die 'houder' trouwens niet erg handig van dit setje.

[ afbeelding ]
Deltaschuurmachientje van bosch.

[ afbeelding ]
Voor de festool invalzaag

[ afbeelding ]
Tas op de geleiderails in op te bergen

[ afbeelding ]
Isotunes Pro. Een bluetooth headsetje met noise cancellation. Dus kan nu draadloos radio luisteren tijdens het schuren, zagen, etc. Zit een lekker geluidje in.

Dit spul allemaal verzameld zo in het afgelopen halfjaar... Heb wat spul dat overbodig was na de verbouwing weer verkocht en toen weer wat erbij gekocht. Niet allemaal nieuw hoor, slijpmachine en schuurmachine 2e hands.

Erg blij mee. Alleen moet ik nog steeds de garage een keertje opruimen :)
keurige verzameling, ga je een hoop plezier aan/mee/van beleven.
  zondag 8 oktober 2017 @ 11:06:53 #284
269262 PalmRoyale
Life's a bitch.
pi_174276103
Ik heb via een kennis in Japan 4 beitels van Kikuhiromaru gekocht. Hij kent de eigenaar en hoofdsmid van Kikuhiromaru (een zeer gerenommeerd merk in Japan) en daarom kon hij ze voor een hele scherpe prijs kopen. Deze beitels zijn absolute topkwaliteit en de snijlaag is gemaakt van White Paper Steel #1 gehard tot 63-64HRC, oftewel knetterhard (Japanse beitels hebben een harde snijlaag gelamineerd op zacht staal dat de schokken opvangt). Ondanks dat de snijlaag zo hard is is het toch heel taai en ook makkelijk te slijpen. Morgen verstuurd hij ze dus hopelijk heb ik ze volgende week in huis. Hij heeft me als voorproefje alvast 3 foto's van de 24mm beitel gestuurd.



De rug van het blad is hol omdat het anders vrijwel onmogelijk is om dit harde staal met een slijpsteen vlak te maken/houden en het handvat heeft een slagring. Japanse beitels zijn ontworpen om met een stalen hamer op te slaan en op deze manier sla je het handvat niet aan gort.
"Our rights are not granted by governments. They are inherent to our nature. But it's entirely the opposite for governments: their privileges are precisely equal to only that which we suffer them to enjoy." - Edward Snowden
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zondag 8 oktober 2017 @ 12:44:31 #285
74056 crew  ToT
pi_174277762

Dit schatje, met een 5,0 Ah accu.

Een enorme verbetering ten opzichte van mijn Hitachi, maar het is wel wennen aan dat-ie brushless is; je voelt totaal geen weerstand meer, en dat vond ik altijd wel prettig met schroeven zodat je niet te ver door gaat.

Maar buiten dat echt een geweldig apparaat! _O_ Compact, krachtig, niet te zwaar en de accu gaat zeer lang mee. Ook het ingebouwde lampje is erg handig.
pi_174291741
Ik kan het gereedschap advies topic niet meer vinden. Heb zelfs 3 maanden terug gezocht.

Ik overweeg een boorhamer te kopen. Dit ivm gaten boren in beton en toekomstige badkamer verbouwing. Tegels afbikken enzo.

Het boren is 6, hooguit 8mm.

Nu zie ik bij toolnation een bosch blauw staan GHB 2000 voor 108 euro incl btw. Lijkt mij niet duur. Inclusief 3 boortjes sds.

Is dit wat? Het ding heeft 600 watt en 1.7 Joule. Dat zegt mij eigenlijk niks.

Mijn ervaring met een 6mm steenboor met een klopboor is dat je er nog geen mm inkomt. Met de gare lidl boorhamer van pa alsof je door boter snijdt.

Dat door boter snijden wil ik ook graag, als deze daar ruimschoots geschikt voor is lijkt mij dat geen slechte koop. Er zit dan wel geen Lbox bij, maar daar heb ik nog 2 lege van liggen.

Ik verwacht niet veel zwaarder werk te doen als 8mm.
  Moderator zondag 8 oktober 2017 @ 23:53:56 #287
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_174292128
Hoeveel Joules heeft dat ding van je pa?

Ik heb zelf de gbh2-28, net als veel anderen hier. Kan hem van harte aanraden.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_174292242
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2017 23:31 schreef Glider76 het volgende:
Ik kan het gereedschap advies topic niet meer vinden. Heb zelfs 3 maanden terug gezocht.
Hier is hij K&W / Het grote aanschaf-van-gereedschap-tips-topic! deel 16

Maar het topic is gesloten, en de laatste poster heeft geen nieuw topic aangemaakt :{w :(
pi_174294967
Nieuw klus'gereedschap'



[ Bericht 36% gewijzigd door Vonkenboer op 09-10-2017 09:53:25 ]
  Moderator maandag 9 oktober 2017 @ 09:50:55 #290
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_174295089
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2017 00:02 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Hier is hij K&W / Het grote aanschaf-van-gereedschap-tips-topic! deel 16

Maar het topic is gesloten, en de laatste poster heeft geen nieuw topic aangemaakt :{w :(
Heb zojuist een nieuw deel geopend.
  Moderator maandag 9 oktober 2017 @ 09:53:38 #291
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_174295143
quote:
1s.gif Op maandag 9 oktober 2017 09:45 schreef Makrolon het volgende:
Nieuw klus'gereedschap'

[ afbeelding ]

Was de oude vw caddy op ? Of werd hij gewoon te klein ? :)
  Knikkerking maandag 9 oktober 2017 @ 09:54:03 #292
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_174295148
quote:
1s.gif Op maandag 9 oktober 2017 09:45 schreef Makrolon het volgende:
Nieuw klus'gereedschap'

[ afbeelding ]

Goed bezig manne! :7
pi_174295699
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2017 00:02 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Hier is hij K&W / Het grote aanschaf-van-gereedschap-tips-topic! deel 16

Maar het topic is gesloten, en de laatste poster heeft geen nieuw topic aangemaakt :{w :(
Oeps, excuus. Niet gezien dat ik de laatste was :)
pi_174300690
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2017 09:54 schreef Atmoz het volgende:

[..]

Goed bezig manne! :7
Thanks :7 :7

quote:
1s.gif Op maandag 9 oktober 2017 09:53 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Was de oude vw caddy op ? Of werd hij gewoon te klein ? :)
Nee, die is nog prima eigenlijk. Waar ik vooral tegenaan liep is dat de caddy maar 1000 kg mag trekken... Laatste tijd veel tuinen waarvoor ik een minigraver nodig heb en schuttingen plaatsen, en dan kon ik elke keer een auto lenen, al mn gereedschap over laden en toch weer wat vergeten enzo.

Dat ik nu extra ruimte heb is mooi meegenomen.
pi_174355499
Hier toch ook weer wat te melden.

Boorhamertje gehaald. Meer dan genoeg voor kleinere gaatjes in beton en tegeltjes bikken.



Nog eens 4 elementen aan de schroevenbakjes toegevoegd:



Lasmagneten voor toekomstige eiken tafel met stalen poten

  woensdag 11 oktober 2017 @ 19:13:49 #296
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_174356137
quote:
2s.gif Op zondag 8 oktober 2017 12:44 schreef ToT het volgende:
[ afbeelding ]
Dit schatje, met een 5,0 Ah accu.

Een enorme verbetering ten opzichte van mijn Hitachi, maar het is wel wennen aan dat-ie brushless is; je voelt totaal geen weerstand meer, en dat vond ik altijd wel prettig met schroeven zodat je niet te ver door gaat.

Maar buiten dat echt een geweldig apparaat! _O_ Compact, krachtig, niet te zwaar en de accu gaat zeer lang mee. Ook het ingebouwde lampje is erg handig.
Fijne apparaten zijn dat.

Ik vond alleen de 1.5 Ah en 2.0 Ah accu's fijner qua gewicht.
En levensduur was ook prima daarvan

Ik had ook een 3.0Ah exemplaar, en die was afentoe wel kut qua gewicht.
Als ook van de sarcastische opmerkingen
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 woensdag 11 oktober 2017 @ 19:15:08 #297
74056 crew  ToT
pi_174356190
quote:
10s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 19:13 schreef bokkepoot het volgende:

[..]

Fijne apparaten zijn dat.

Ik vond alleen de 1.5 Ah en 2.0 Ah accu's fijner qua gewicht.
En levensduur was ook prima daarvan

Ik had ook een 3.0Ah exemplaar, en die was afentoe wel kut qua gewicht.
Ik heb geen problemen met het gewicht van de 5,0 Ah. Qua totaalgewicht scheelt het volgens mij niet zo met mijn 14,4 (brushed) Hitachi. Die heb ik overigens direct verkocht toen ik deze kocht.
pi_174363243
Geen gereedschap gekocht, maar wel een leuk koffertje om een basisset in op te bergen. Kostte niks, maar ben er wel blij mee. Zo voor de grijp, en alles makkelijk te vinden voor de kleine klusjes.
pi_174454717
Ryobi RCD1802 Accuschroefmachine met 1,5 en 4.0 ah Accu en een R18IW 3 400nm Slagmoersleutel



pi_174455360
Cryobi zoals AvE ook wel zegt.

400 Chinese Newton meters. Maak daar maar 150 van. Maar ach zat.

Best een leuke set desalniettemin! Ik wil je niet afvallen!

Watn kost dat nou in Nederland? En waar is dat eigenlijk te koop? Ik dacht dat ze alleen in de VS en in Australië enzo op de markt waren.
Laat die handjes wapperen!
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')