abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_172563355
Je hoort overal lof / geklaag over het niveau van het vrouwenvoetbal.

Het is met sprongen vooruit gegaan / ze kunnen er niks van.

Soms zie je een paar acties bij de vrouwen en denk je: ' wow mooi gedaan! ' dit is echt goed! en dan maken ze weer een knullige fout.

Wat je er ook van vind hier is een theorietje over waarom een wedstrijd een op het eerste gezicht laag niveau kan hebben , terwijl de deelnemers maar net iets slechter kunnen voetballen.

Voetballen is een spel dat bestaat uit een aaneenschakeling van vele acties, die meestal niet direct het gewenste resultaat (een doelpunt) opleveren. Bij elk van die acties (balcontacten, loopakties etc) kan de speler het goed of fout doen. Pas als er een hele serie van onafgebroken goede acties plaatsvind is er een goal. Hoe hoger dus je " succesrate" van elke actie is, hoe groter de kans op een doelpunt.

Stel er zijn 5 acties nodig in een bepaalde aanval, van de lange bal van achter tot het scoren.

Ploeg A, scoort 85% succes per actie. Dit betekent dat er 5 keer iets fout kan gaan, met een kans van 15% per keer.

De kans dat de hele aanval een succes is, is 0,85^5 = 0,44 Er is dus 44% kans dat de aanval lukt.

Ploeg B is iets minder goed, die hebben maar 70% succes per actie 0,7^5 = 0,16 = 16%

Dus ondanks dat ploeg B maar ietsje slechter speelt 0,70 tov 0,85 is hun rendement wel 3 keer zo laag. 44/16 = ongeveer 3

In werkelijkheid is de succesrate van elke actie nog veel lager in voetbal, en hebben we vaak maar een paar procent succesrate , dus verreweg de meeste aanvallen mislukken.

Dus elke keer als Miedema weer een kans verprutst.... Ze kan echt wel af en toen goede trap nemen, maar ze is het slachtoffer van de statistiek......
"Ow, my schnoz! My punim! My pupik! My genechtagazoink!"
pi_172563647
Rot op joh... Heb je niet genoeg aan jongetjesvoetbal om de voetbalnerd in jezelf te bevredigen?

22 dames die achter een bal aanhollen. Het is nauwelijks belachelijker dan jongetjesvoetbal. :{w
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_172563919
Het verschil tussen 70 en 85 is meer dan 20%. Dat is dus alles behalve een klein verschil.
  Moderator donderdag 20 juli 2017 @ 23:10:23 #4
446803 crew  Tagliano
Wenn es lauft, dann lauft es
pi_172564588
Op zich wel een redelijk idee, maar wat Guus ook zegt: het verschil tussen 70 en 85 is niet echt klein

Verder is dit topic natuurlijk typisch iets voor
quote:
Maargoed ook hier heb ik geen verstand van
  Redactie Sport donderdag 20 juli 2017 @ 23:16:06 #5
274204 crew  Mexicanobakker
pi_172564739
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2017 23:10 schreef Tagliano het volgende:
Op zich wel een redelijk idee, maar wat Guus ook zegt: het verschil tussen 70 en 85 is niet echt klein

Verder is dit topic natuurlijk typisch iets voor

[..]

Kern van waarheid in de OP en in het statement van Guus. Frass vindt dit topic ook leuk overigens.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Moderator donderdag 20 juli 2017 @ 23:17:24 #6
446803 crew  Tagliano
Wenn es lauft, dann lauft es
pi_172564777
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2017 23:16 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Kern van waarheid in de OP en in het statement van Guus. Frass vindt dit topic ook leuk overigens.
Ik denk ook dat er best wel wat in kan zitten ja

Weet je wat, dan lokquoten we die toch ook lekker
quote:
Maargoed ook hier heb ik geen verstand van
pi_172569224
quote:
10s.gif Op donderdag 20 juli 2017 22:51 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
Het verschil tussen 70 en 85 is meer dan 20%. Dat is dus alles behalve een klein verschil.
Die getallen waren alleen maar een rekenvoorbeeld. Je zou echte statistiekjes over balaannames en passes erbij moeten pakken om te kijken of er iets relevants uitkomt. Maar het idee is dat die 20% verschil dus uitgroeit naar een veel hoger 300% verschil in resultaat.

quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2017 22:43 schreef Jordy-B het volgende:
Rot op joh... Heb je niet genoeg aan jongetjesvoetbal om de voetbalnerd in jezelf te bevredigen?

Rot zelf op, ik kijk nauwelijks 3 hele voetbalwedstrijden in een jaar (behalve in WK jaren)
Saaie sport. 5 minuten samenvatting is mooi genoeg.
"Ow, my schnoz! My punim! My pupik! My genechtagazoink!"
pi_172569295
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 10:31 schreef vaarsuvius het volgende:

[..]

Rot zelf op, ik kijk nauwelijks 3 hele voetbalwedstrijden in een jaar (behalve in WK jaren)
Saaie sport. 5 minuten samenvatting is mooi genoeg.
Nee statistiek is interessant zeker :D
pi_172569344
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 10:35 schreef zatoichi het volgende:

[..]

Nee statistiek is interessant zeker :D
Niet echt, maar iets begrijpen is wel interessant (vind ik) en statistiek is daar soms een hulpmiddel bij.
"Ow, my schnoz! My punim! My pupik! My genechtagazoink!"
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')