abonnement Unibet Coolblue
pi_172738639
quote:
11s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 11:50 schreef Pino112 het volgende:
[ afbeelding ]
Had last van wat hagel onderweg.
KeraunosObs twitterde op vrijdag 28-07-2017 om 08:44:37 Un autre avion (A320) endommagé par la grêle au départ d'#Istanbul vers 1500 m d'alt et contraint d'atterrir hier.… https://t.co/Oo1U6XbSiz reageer retweet
Dan zit je ook niet echt lekker achter dat ruitje die neus ziet er uit alsof hij jaren heeft staan roesten
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  vrijdag 28 juli 2017 @ 16:16:11 #52
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_172739728
Effe plaatwerk uitdeuken en bijwerken, overspuiten en weer gaan :P
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_172742845
quote:
[
Effe plaatwerk uitdeuken en bijwerken, overspuiten en weer gaan :P
Gewoon een nieuwe (kunststof!) neus. Misschien is de radarantenne ook wel kapot.
--
pi_172742983
En wat nieuwe leading edges voor de vleugels..
  vrijdag 28 juli 2017 @ 21:01:55 #55
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_172746267
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 18:42 schreef inkjet het volgende:

[..]

Gewoon een nieuwe (kunststof!) neus. Misschien is de radarantenne ook wel kapot.
Hence the smiley }:|
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_172750715
quote:
11s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 11:50 schreef Pino112 het volgende:
[ afbeelding ]
Had last van wat hagel onderweg.
KeraunosObs twitterde op vrijdag 28-07-2017 om 08:44:37 Un autre avion (A320) endommagé par la grêle au départ d'#Istanbul vers 1500 m d'alt et contraint d'atterrir hier.… https://t.co/Oo1U6XbSiz reageer retweet
De landing:


En vanbinnen:



D'r ging een flinke onweerstorm daar tekeer gisteren. Meerdere toestellen zijn beschadigd.
Naast deze AtlasGlobal Ukraine A320 nog een 737-700 van Pegasus Airlines:




Een A320 van Turkish Airlines:



En een Boeing 747-400 freighter van Kalitta Air (opererend voor Turkish Airlines) raakte tijdens de storm beschadigd door een cargo loader:




[ Bericht 3% gewijzigd door Iemand91 op 29-07-2017 00:02:05 ]
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 28 juli 2017 @ 23:59:59 #57
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_172750805
zo zeg. Forse schade aan diverse toestellen ...
Altijd onderweg naar het avontuur
  zaterdag 29 juli 2017 @ 01:30:32 #58
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_172752480
Beroerde landing, maar na het zien van het zich uit de cockpit snap ik waarom _O-
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  zaterdag 29 juli 2017 @ 04:39:40 #59
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_172753337
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_172795756
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 23:55 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

De landing:


En vanbinnen:

[ afbeelding ]

D'r ging een flinke onweerstorm daar tekeer gisteren. Meerdere toestellen zijn beschadigd.
Naast deze AtlasGlobal Ukraine A320 nog een 737-700 van Pegasus Airlines:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Een A320 van Turkish Airlines:

[ afbeelding ]

En een Boeing 747-400 freighter van Kalitta Air (opererend voor Turkish Airlines) raakte tijdens de storm beschadigd door een cargo loader:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Cat III landing neem ik aan? Anders toch niet te doen?
pi_172795845
quote:
Te erg, maar natuurlijk lekker in het nieuws omdat het vrouwen waren.
pi_172797802
Banana safety car for scale. :P

pi_172802056
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 22:27 schreef El_Grando101 het volgende:

[..]

Te erg, maar natuurlijk lekker in het nieuws omdat het vrouwen waren.
Werd op zich in het artikel zelf alleen maar tussen haakjes genoemd, het was vooral een trieste TS die daar zoveel nadruk op legde.

Ik wou dat alle piloten zo goed waren als die TS, dan zouden er nooit meer ongelukken gebeuren!
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_172803124
SCHIPHOL BELEEFT DRUKSTE DAG: 230.000 PASSAGIERS
quote:
SCHIPHOL - Schiphol beleeft maandag de drukste dag in zijn 101-jarige bestaan. In totaal rekent de luchthaven op 230.000 passagiers. Meer specifiek: 78.000 mensen vertrekken, 71.000 mensen komen aan en 81.000 mensen stappen maandag over op Schiphol.

Het vorige record was van 30 juni jongstleden toen er ruim 224.000 mensen via Schiphol reisden.

Deze zomervakantie maken in totaal 12,4 miljoen reizigers gebruik van Schiphol. Samen met de marechaussee en beveiligingsbedrijven nam de luchthaven maatregelen om de drukte zoveel mogelijk in goede banen te leiden.

Extra medewerkers
Volgens Schiphol is de inzet van extra medewerkers de belangrijkste meetregel. Special voor de zomervakantie zijn er drie securitylanes bij gekomen en zijn in vertrekhal 1 en 2 alle securitylanes van ’s ochtends tot ’s avonds bemand.

Daarnaast zijn er continu flexibele teams aanwezig die kunnen bijspringen waar nodig. Ook lopen extra medewerkers ron om reizigers wegwijs te maken en hun vragen te beantwoorden.

Schiphol verwerkte deze zomervakantie tot nu toe 38.601 vluchten met ongeveer 5,3 miljoen passagiers. De meeste vliegtuigen vertrokken naar en kwamen uit het Verenigd Koninkrijk.
pi_172815956
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 16:40 schreef Iemand91 het volgende:
KLM's Fokker F70 PH-KZM heeft net een fotovlucht boven - een deel van - Nederland gemaakt:
https://www.flightradar24.com/KLM9955/db7e766


Tada:

Our Mission: To Capture The Fokker 70 In Flight
quote:
In late October, KLM Cityhopper will operate its last commercial flight with a Fokker 70. This special event will mark the end of a historical partnership. For almost a century, KLM has operated aircraft built by the Dutch manufacturer Fokker. KLM will be celebrating this longstanding, shared history with all due pomp and ceremony. To do so, high-quality images of the Fokker fleet were required. Preferably photos of flying Fokkers sporting the new KLM livery, with the Dutch landscape in the background. As chief pilot of the Fokker fleet, I have the honour of planning this special photo flight, and executing it. See some of the photos below!

Special moment
“KL9955 you are identified, expect radar vectors for ILS approach, Runway 27.” The air traffic controller guides us back down to earth. From this point onward, the flight will be just like any other. With a quick round of high-fives, we celebrate the successful completion of our mission: a flight that was anything but ordinary. It lasted only an hour, but it took weeks of preparation.

Check, check, double-check
Together with the photographer, we chart a suitable route, featuring classic Dutch landscapes. Dutch airspace is very busy, with Schiphol Airport alone handling 500,000 flight movements a year. It goes without saying that our flight shouldn’t have any negative impact on other traffic, so we need to coordinate things perfectly with air traffic control. Fortunately, the controllers at Air Traffic Control the Netherlands are very enthusiastic and help us chart the entire route to the smallest detail. They also call their military counterparts at “Dutch Mill”, to make sure there are no objections from their side. They too give the go-ahead.

Safety first, second and third
The idea sounds quite simple: rent a tracking plane with a professional photographer on board. We’ll fly around above the Netherlands while the photographers shoot some lovely pics, and Bob’s your uncle. Finding an aviation photographer and a tracking plane isn’t really a problem, but making arrangements for the flight presents three major challenges: safety, safety and safety.

Even though there won’t be any passengers on board (apart from the photographer), we have to ensure safety at all times. So we gather a small team and get to work on an in-depth risk analysis.

Great weather and Plan B
We decide to operate the flight with three pilots, instead of the customary two, because the pressure in the cockpit will be higher, with more duties than normal to be executed. During a training session in the flight simulator, we practice all the flight and cockpit procedures, which will be out of the ordinary. Now all we need is great weather on the day of the flight. We do have a Plan B, however, which is to fly above the cloud cover, but then we’d miss the beautiful landscape.

Last minute jitters…
But the weather isn’t the problem. It’s a glorious day, with a scattered clouds. However, about half an hour before we’re scheduled to head out to the plane, I see a worried face: “Our flight plan has been rejected by Eurocontrol. We have no idea why. And the controllers who helped us are all at a conference in Asia,” says Tyr Beerendonk, who will be taking the jump seat during the flight. “But we may have a solution,” he quickly adds when he sees the concern on my face. Fortunately, it all works out in the end. I’m not exactly sure how, but after a seemingly endless series of calls to various people, the computer in Brussels accepts our flight plan.

Rendezvous above “Neeltje Jans”
And so the three of us board PH-KZM, which has been specially washed for the occasion. Tyr takes the jump seat in the cockpit, with Chris Wijenberg in the left-hand seat, while I take the right-hand seat, giving me the best view of our follower, carrying the photographer. After taking off from the Polderbaan Runway we rendezvous with our follower above “Neeltje Jans”, an artificial island that is part of the famous Delta Works in Zeeland Province.

We soon have each other in sight and, with the photographer off our right wing, we start our formation flight. After just under an hour, we split up, waving our farewells. The military air traffic controllers at Dutch Mill ensure our safe return to Schiphol. Shortly after we have landed safely, the photographer already sends us the first images via Whatsapp. Wow!








Boven Fokker Services Woensdrecht:



Fototoestel:

  maandag 31 juli 2017 @ 21:14:01 #66
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_172816413
Noice.

foto-'toestel'
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  Redactie Sport / Supervogel maandag 31 juli 2017 @ 21:18:08 #67
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_172816538
Cool :o _O_
pi_172818376
She's pretty. Blij dat ik er nog in gevlogen heb een paar jaar terug.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_172836613
Gisteren heeft Boeing HL7644, een 747-8i aan Korean Airlines geleverd.
Deze is rond 17:30 uur vertrekken uit Everett en is om 19:39 lokale tijd in Seoul gearriveerd.

Dit is de laatst gebouwde en geleverde passenger 747-8 en daarmee naar alle waarschijnlijkheid ook de allerlaatste passenger 747.



Ter info; rechtsonder zie je overigens de 747-8i staan die Lufthansa nooit in gebruik heeft genomen.
  woensdag 2 augustus 2017 @ 00:13:52 #70
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_172844239
Virgin Orbit's Rocket-Launching Plane 'Cosmic Girl' Comes Home to Long Beach


Ex Virgin Atlantic Airways Boeing 747-400 gaat worden ingezet als mobile rocket-launching platform.


Het plan is om vanaf 10.700 meter een raket los te laten. In een jaar tijd heeft Virgin Galactic het vliegtuig grondig geïnspecteert en 31.750 kilogram aan onnodig materiaal verwijdert. De FAA heeft voor dit vliegtuig een Experimental Airworthiness Certificate uitgegeven waardoor het nu testvluchten mag uitvoeren.

Met deze vorm van lanceren streeft Virgin Galactic ernaar om voornamelijk kleine satellieten in een Low Earth Orbit te lanceren onder de $10 miljoen. Bovendien kan Virgin onder bijna elk type weer opereren en is er geen sprake van inspectie aan een conventioneel lanceerplatform.
quote:
With a target price of below $10 million per flight, the air-launched LauncherOne will be able to carry 440 lbs. (200 kilograms) into standard sun-synchronous orbits, or more than 880 lbs. (400 kg) to low Earth orbit. The debut flight is targeted to launch before the end of 2017


bron: https://www.space.com/358(...)mall-satellites.html

Bijdewee; veelal laden geplaatste foto's niet. Ik kan er wel op klikken. Ik heb hier ook op Tweakers last van. Ik gebruik Mozilla.
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
  woensdag 2 augustus 2017 @ 00:20:12 #71
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_172844350
That 💩 is fly! ✈️🚀
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_172872944
Vandaag vertrekt de PH-KBX voorgoed uit Nederland:

KBX verlaat Nederland definitief
quote:
De PH-KBX vertrekt vandaag definitief uit Nederland. De Fokker 70 begint aan een reis van vijf dagen naar Brisbane in Australië. Het toestel deed ruim 20 jaar dienst als regeringsvliegtuig. Eind mei werd het buiten gebruik gesteld.

Tussenstops
Het vliegtuig zal dan om 12:00 uur vertrekken vanaf vliegbasis Woensdrecht. De vlucht naar Australië wordt uitgevoerd met een aantal tussenstops. Er zijn stops gepland in de Verenigde Arabische Emiraten, India, Maleisië, Indonesië en Australië. Daar wordt het vliegtuig bijgetankt en kan de crew rusten. Het Nederlandse luchtvaartbedrijf Southern Cross International voert de overtocht uit.

Alliance
In Australië wacht een nieuwe eigenaar. Alliance Airlines zal de KBX gebruiken voor VIP-vluchten. Het bedrijf heeft een volledige Fokker-vloot. Er zijn zeventien F100’s en elf Fokker 70’s in dienst. Daarnaast vliegt Alliance met vijf Fokker 50 turboprops. De maatschappij is de grootste gebruiker van Fokker-vliegtuigen.

De registratie van het vliegtuig wordt aangepast zodra het is uitgeschreven uit het Nederlandse luchtvaartregister. Onder de Australische vlag vliegt het als VH-KBX.

PH-GOV
Nederland werkt intussen aan een nieuw regeringsvliegtuig. Bekijk hier de eerste concept-beelden.
Die zien we dus nooit weer terug op Nederlandse bodem (of héél misschien in Woensdrecht?)

170603 PH-KBX F70 Netherlands Government by mzunguwamap, on Flickr

En herinneren we ons de bijna ramp op de luchthaven van San Francisco nog met een Air Canada A320 die bijna op de taxibaan landde waar 4 toestellen stonden te wachten?

Gisteren heeft de NTSB (National Transportation Safety Board) foto's vrijgegeven die nog eens duidelijk maken hoe weinig het heeft gescheeld:






[ Bericht 12% gewijzigd door Iemand91 op 03-08-2017 11:08:01 ]
  donderdag 3 augustus 2017 @ 11:03:23 #73
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_172872981
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 11:00 schreef Iemand91 het volgende:
Vandaag vertrekt de PH-KBX voorgoed uit Nederland:

Die zien we dus nooit weer terug op Nederlandse bodem (of héél misschien in Woensdrecht?)
Denk dat we er vanuit kunnen gaan dat we hem echt nooit meer terug zien.
So we just called him Fred
  donderdag 3 augustus 2017 @ 11:04:53 #74
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_172873012
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 11:00 schreef Iemand91 het volgende:
En herinneren we ons de bijna ramp op de luchthaven van San Francisco nog met een Air Canada A320 die bijna op de taxibaan landde waar 4 toestellen stonden te wachten?

Dit was de situatie:

[ afbeelding ]

Nou is er ook een foto vrijgekomen hoe weinig het heeft gescheeld:

[ afbeelding ]
Zou Harrison Ford aan de knuppels gezeten hebben?
So we just called him Fred
pi_172873106


Boeing is lekker bezig! _O_
Vlucht BOE4 op Flightradar. :D
Jack does it in real time...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')